En toch zijn ze gewoon kapot na een 5-setter en soms al voor die tijd. Daarbij zijn ze continu aan het trainen, dus drie weken vrij is niet drie weken niks doen. Je doet er echt veel te gemakzuchtig over volgens mij.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het zo raar dat ze na elk punt een halve minuut rust hebben, na elke twee games anderhalve mimnuut pauze en na elke set twee minuten pauze.
Tennis is ook geen sport waarbij je helemaal kapot kan gaan en nog leuk kan blijven spelen. Op amateurniveau merk je dat goed, de laatste slagen van een echt lange rally hebben velen moeite met de controle, omdat je motoriek minder precies is als je moe bent. Bij duursporten is dat vaak geen probleem, je kan prima kapot op je fiets zitten, lopen of iets anders.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het zo raar dat ze na elk punt een halve minuut rust hebben, na elke twee games anderhalve mimnuut pauze en na elke set twee minuten pauze.
Taxerender?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:10 schreef Autobandje het volgende:
Ze moeten ook de hele tijd sprinten, het is heel wat anders om 3 uur hard te lopen (wat ook erg lang is al) dan de hele tijd van die korte sprints die veel taxerender zijn op het lichaam.
Misschien zit ik Engels en Nederlands door elkaar te gooien, maar ik bedoel natuurlijk dat het het lichaam veel meer energie en inspanning kost. "more taxing on the body"quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Taxerender?Betekent dat zwaarder?
Je zit hier op FOK! hè, niet op de universiteit.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:38 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Misschien zit ik Engels en Nederlands door elkaar te gooien, maar ik bedoel natuurlijk dat het het lichaam veel meer energie en inspanning kost. "more taxing on the body"
Coriaquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je zit hier op FOK! hè, niet op de universiteit.![]()
Maar inderdaad. Sommige van die rally's zien er redelijk slopend uit. En vooral ook Murray rent zo vreselijk hard. Ben wel benieuwd wie de snelste mannelijke tennisser aller tijden is. Zal wel Hewitt, Nadal of Murray zijn lijkt me.
Ja, echt fantastisch.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:41 schreef Leatherface het volgende:
Mooie partij gisteren weer. Heb er van genoten.
Men vergeet door de Federer-haat dat zijn seizoenen in 2004-2007 ook ronduit magistraal waren.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:22 schreef Morthill het volgende:
Duidelijk is wel dat Djokovic een van de beste seizoenen uit de tennisgeschiedenis heeft, zo niet de beste.
Welke Federer-haatquote:Op dinsdag 13 september 2011 12:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Men vergeet door de Federer-haat dat zijn seizoenen in 2004-2007 ook ronduit magistraal waren.
2004, 2006 en 2007 drie Grand Slams gehaald (precies wat Djokovic nu heeft), terwijl Federer in 2006 en 2007 alle finales haalde, iets wat Djokovic nog niet heeft gepresteerd.
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:33 schreef Morthill het volgende:
[..]
Federer leverde geweldige prestaties, maar Federer had niet de concurrentie die Djokovic heeft. Nadal en Federer zelf zijn natuurlijk bijzonder goed en dan zijn er nog spelers als Murray die niet ver boven de massa uitsteken. De prestatie van Djokovic om ondanks al die concurrentie zo belachelijk dominant te zijn, twee wedstrijden verliezen, waaronder slechts 1 blessurevrij en dat alleen tegen een magistrale Federer. Dat is ongeëvenaard.
Zoals ik het zeg, Murray is nog beduidend beter dan het gepeupel achter hem, maar hij zit ook nog niet op het niveau Federer/Nadal/Djokovic.quote:
Oké. Nja, ik vind dat hij puur qua spel/slagen op hun niveau zit, maar niet qua mentaliteit, constantheid etc.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:21 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg, Murray is nog beduidend beter dan het gepeupel achter hem, maar hij zit ook nog niet op het niveau Federer/Nadal/Djokovic.
Ja, dus is hij duidelijk een mindere spelerquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké. Nja, ik vind dat hij puur qua spel/slagen op hun niveau zit, maar niet qua mentaliteit, constantheid etc.
Nee, dat is zo. Die discussies op FOK ook altijd; daar moeten we eens van af.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:32 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ja, dus is hij duidelijk een mindere spelerMentaliteit en constantheid horen ook gewoon bij het pakket van een toptenniser
Dat kan niet echt. Constantheid maakt deel uit van de slagen/het algemene spel. Je topniveau is niet het niveau waarop je (puur) beoordeeld kan worden. Het feit dat zijn slagen af en toe minder zijn maakt deel uit van de slag.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké. Nja, ik vind dat hij puur qua spel/slagen op hun niveau zit, maar niet qua mentaliteit, constantheid etc.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 01:08 schreef luckass het volgende:
Het vervolg
Hij ziet er echt niet uit met die pruik.
Dat is ook zo, maar qua talent dan, is dat iets?quote:Op woensdag 14 september 2011 02:15 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat kan niet echt. Constantheid maakt deel uit van de slagen/het algemene spel. Je topniveau is niet het niveau waarop je (puur) beoordeeld kan worden. Het feit dat zijn slagen af en toe minder zijn maakt deel uit van de slag.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef TheGeneral het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond hem wel tof gemaakt.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:04 schreef TheGeneral het volgende:
De Laureus Award lijkt me ook al beslist
Vind ik ook wel meevallen, maar zijn ware aard komt vooral naar boven als het voornamelijk aan de omstandigheden lijkt te liggen...altijd als waait, als het warm is, als de baan glad is, als er een rare stuit is wordt hij echt onmogelijk chagrijinig en irritant. Tennistechnisch, als het gewoon een goede pot is, dan vind ik hem bij een achterstand of als het slecht gaat nog wel meevallen. Dan is die emotie ook wel mooi, zoals hij zat te fistpumpen in de 3e set en zoquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:40 schreef XL het volgende:
Ja, hij is alleen geen verschrikkelijke klootzak als hij voorstaat, maar zodra het niet lukt komt direct zijn ware aard boven.
Jij hebt zijn partij tegen Baghdatis op Wimbledon in 2006/2007 niet gezien, zeker?quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:17 schreef XL het volgende:
Echt fans heeft hij geloof ik niet, maar ik schop hem toch omhoog
Die blessure () behandeling vannacht was weer een mooi stukje jankballen van mister onsportivo
Ik kan het me niet herinneren, hoezo?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jij hebt zijn partij tegen Baghdatis op Wimbledon in 2006/2007 niet gezien, zeker?
want? hij had geen last van zijn benen dan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:17 schreef XL het volgende:
Echt fans heeft hij geloof ik niet, maar ik schop hem toch omhoog
Die blessure () behandeling vannacht was weer een mooi stukje jankballen van mister onsportivo
Daar gaf hij een challenge aan Baghdatis toen Bagghy zijn challenges op waren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:18 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kan het me niet herinneren, hoezo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |