Wat een stel randmongolen bij Feyenoord zeg
Ze zijn zo ongelooflijk blind voor het eigen verleden, om van te kotsen! Van Geel heeft nu al half afgedaan bij mij.
Ik ben er absoluut geen fan van om de halve selectie van je oude club mee te nemen, maar zeggen dat je sowieso geen spelers meeneemt, ook geen transfervrije is niets meer of minder dan je eigen reputatieschade proberen te beperken over de rug van Feyenoord.
Het gaat dit jaar compleet verkeerd omdat je niet zozeer een gebrek heb aan talent/kwaliteit, maar met name aan ervaring. Vervolgens gaat het draaien met Miyaichi en Meeuwis.
De helft van de buitenwacht twijfelt, maar elke wedstrijd met Meeuwis gaat beter, en als hij er uit gaat zakt het regelmatig in. Iedereen in de club zelf geeft aan dat Meeuwis van grote meerwaarde is, ook die jongens waarvan het belangrijk is dat ze bijtekenen. Niet alleen een Been, maar ook bijvoorbeeld Fer was bijzonder goed te spreken over (de samenwerking met) hem. Zoiets zal ook wel meewegen bij het contract verlengen of niet. Vervolgens laat je hem weer snel vertrekken, maar kom je weer met precies hetzelfde probleem van gebrek aan ervaring te zitten. Meeuwis is ongelooflijk belangrijk in het aansturen van die jongens en zou als Vlaar wegvalt wel eens kunnen uitgroeien tot aanvoerder. Zelfs al weten ze nu nog niet of het financieel mogelijk is om hem te houden, hou dan tenminste de optie open in plaats van nu al met zekerheid te melden dat hij op mag rotten.
Roorda moet je in ieder geval alvast naar informeren etc, voor het geval dat. Logisch dat ze zich eerst op andere posities richten, maar informatie inwinnen en de mogelijkheden is nooit verkeerd. Hij heeft na volgend seizoen een aflopend contract en is dus interessant, maar nu zullen ze sowieso wel weer achter het net vissen.
Het vertrouwen in Darley lijken ze al een tijd kwijt, en daarnaast gaan Erwin en Darley echt niet weer week in week uit hopen dat ze inderdaad de voorkeur boven de ander krijgen, dus zal Darley wel verhuurd worden of weggaan. Dan hou je met Lamprou erbij maar 2 keepers over: van Dijk was een ideale standin.
Meneer "ik-span-na-een-half-jaar-van-een-5-jarig-contract-een-arbitragezaak-aan-in-mijn-ajaxpyjama" is al helemaal absurd om te noemen. Die kerel is al tijden compleet de weg kwijt. Daarnaast gaan er steeds meer mensen twijfelen aan zijn kwaliteiten. Ook zal hij gezien zijn 4-jarig contract niet zomaar wegmogen, dus betaal je gewoon veel te veel. Je moet gewoon niet meer gokken met dure spelers die je aantrekt met een risicoloze lening die je alleen geen lening durft te noemen. Heb ik nog liever dat ze angelos fucking harrysteos terughalen. Als je dan al "een dure topspits" aan wilt trekken, kijk dan naar spelers die, zoals Sigthorsson, nog een kortlopend contract hebben. Hadden ze al een half jaar naar op zoek moeten zijn.
Dat grapje met Swerts is ook weer belachelijk geregeld. Die gozer zou nu transfervrij zijn, dus had je toch wel binnen kunnen halen als hij was bevallen, maar nee, laten we hem vast gelijk een contract er bij aanbieden.
Vlaar is de meest waarschijnlijke van de spelers om niet bij te tekenen. Daarnaast wil Bahia weg en zullen ze bij Feyenoord eigenlijk ook niet rouwig zijn als hij vertrekt. Betekend dat je alleen De Vrij en Schenkeveld nog hebt. Zeggen ze eerst naar de gaten in de selectie te kijken, maar ik heb nog niet 1 centrale verdediger genoemd horen worden. Ze hadden allang contact moeten hebben met die Botteghin bijvoorbeeld, die nu naar een vrijwel transfervrij NAC gaat.
De spelers die al wel gehaald zijn hadden ze zonder moeite wat later ook nog kunnen binnenhengelen (Clasie, Nelom), maar we halen het liefst vast een paar jongens "voor de toekomst" zonder enigszins naar de balans in het team te kijken en eerst een paar jongens van 27 te volgen.
Over Bruins kun je natuurlijk kort zijn, die had eerder verkocht moeten worden.
Tomasson "mag gratis blijven". WTF zijn ze dan voor retards. Natuurlijk kun je geen dik salaris aanbieden voor een speler waarvan je niet weet of hij ooit nog speelt, maar hij heeft sowieso invloed op een aantal jonge jongens en is dus nuttig. Bied hem gewoon een laag prestatiesalaris van zoveel duizend per gespeelde wedstrijd.
Simon is natuurlijk ook weer dikke faal. Met heel veel moeite haal je "een mega-talent" binnen. Een grotere dan doedelzak, duidelijk. Dan blijkt hij fysiek nog te zwak, dus laat je hem vooral zo trainen dat hij sterker wordt. Is hij eindelijk een beetje aangepast mag hij vrijwel zonder speeltijd al weer weg. Ik zeg niet dat hij moet blijven, maar dan heb je blijkbaar wel weer gefaald in je scouting.
Ik hou m'n hart vast voor volgend seizoen. Hopelijk zijn we dan in ieder geval Jacobs vast kwijt. Die Blokland mag wat mij betreft ook optieften nou we uit de eerste faillisementsnood zijn maar duidelijk blijkt dat hij wel degelijk als investeerder een win-winsituatie aangaat in plaats van daadwerkelijk een risico op zich te nemen 'met zijn gulle Feyenoordhart'.