De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:27 schreef Ericr het volgende:
Deze Giro is in feite al afgelopen, 1996 TDF was ook niet meer interessant na de dood van Casartelli.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.wouterweylandt.be/
Daar dacht Riis anders over..quote:Op maandag 9 mei 2011 18:47 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:35 schreef Fumybeppu het volgende:
Wouter Weylandt R.I.P
I saw his crash real time. I was just behind him he was alone nobody around him at the moment on the downhill...
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden.
Ja?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:54 schreef thettes het volgende:
[..]
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk.
Juist niet. Statistisch gezien is de kans dat er nog zon geval komt juist klein.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden.
Wat laat je nou zien dan? Die tweede foto is fietsen in de kou op grote hoogte. Ik zie het verband niet met een bochtige nerveuz afdaling met rotswanden hoor.quote:
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:59 schreef DutchSL het volgende:
Dit was geen absurde afdaling en heeft niets te maken met schandalige parcoursen of wat dan ook.
Je kunt moeilijk alleen maar vlakke etappes rijden, klimmen (en dus dalen) hoort bij het wielrennen en het gaat 80.000 goed en helaas heel soms ook niet. Maar in een massasprint gebeuren ook wel eens ongelukken. Net zoals in het gewone leven ongelukken gebeuren.
Wuyts kletst uit zijn nek.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place.
Zo is het denk k inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ja, omstandigheden waren prima, asfalt zag er niet slecht uit.
Ongeluk zit in een klein hoekje. En soms loopt het tragisch af, in dit geval heel erg tragisch. Klein stuurfoutje, boem.
Want als er meer klimmen dan een slotklim in een rit zitten is dat normaliter enkel en alleen omdat ze nergens anders heen konden en ze dus er wel over heen moesten?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef DutchSL het volgende:
Wat de Giro betreft, ik kan me voorstellen is dat de Monte Crostis (waar die foto's gemaakt zijn) wel geschrapt wordt. Op weg daar naar toe komen ze toch al langs de voet van de Zoncolan, dus ergens is dat een overbodige klim (plus afdaling).
Wordt vanavond bekend gemaakt.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:04 schreef luckass het volgende:
Is er al bekend wat Leopard doet? Kan me voorstellen dat die weinig zin hebben om nog op de fiets te stappen.
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:03 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Wuyts kletst uit zijn nek.
Dit was een gewone afdaling, absoluut niet steil (amper 6% gemiddeld) en prima asfalt in een toeristisch gebied. Geen veredeld geitenpad van 12% bergaf zoals we die in de Dolomieten wel eens tegen komen. Een dertien in een dozijn afdaling, zoals je zo ook meer dan zat in de Tour tegen komt (wel gevaarlijkere nog). Ongelukken kunnen overal gebeuren.
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomenquote:
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef franklop het volgende:
[..]
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomen
Wuyts zegt dat hij al zijn hele leven op vakantie gaat in Rapallo en omgeving, dus hij zal het wel een beetje kennen, veronderstel ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook.
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:09 schreef FTWO het volgende:
Respect voor de ingetogen manier van commentaar geven na de crash. De ernst was onmiddelijk duidelijk en daar gingen ze op de Belg prima mee om.
Die zoom-in had niet gemoeten...
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:08 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet.
Was een hele close close up maar wel heel kort, ze schakelden gelijk weg toen de ernst duidelijk was...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpen
Ja, 1e etappe erna werd gewonnen door de hele ploeg, etappe erna won Armstrong volgens mijquote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?
Alle etappes die hij won na Casartelli's dood.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:
Jawel, een helm is verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Wel, maar ik vermoed dat hij recht op het gezicht is gevallen, de helm heeft dan weinig zin meer.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Dat is tegenwoordig verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Hij is meters naar beneden gevallen, dan heeft een helm (die hij wel op had) weinig nut.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?quote:
Als ik me niet vergis werd toen de helm al snel in afdalingen verplicht. Tegenwoordig moeten ze hem dacht ik altijd ophouden. Maar als iemand me kan corrigeren, graag.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?
Nee, de helm is tegenwoordig altijd verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis werd toen de helm al snel in afdalingen verplicht. Tegenwoordig moeten ze hem dacht ik altijd ophouden. Maar als iemand me kan corrigeren, graag.
Juist, dan had ik het goed.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, de helm is tegenwoordig altijd verplicht.
Helm dragen is verplicht en die droeg hij ook. Op tv was live te zien hoe de doktor zijn riempjes van de helm los knipte om beter bij zijn gezicht te kunnen...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Zucht, dat zeg ik toch helemaal niet. Ik huil niet mee met de wolven in het bos, maar divverse renners en ploegleiders hadden echter al voor de Giro kritiek op die bewuste klim en na dit verschrikkelijke ongeluk kun je de klok er op gelijk zetten dat die discussie over veiligheid van het parcours weer wordt opgerakeld (net zoals de discussie over kerncentrales hier na het ongeluk in Japan, wat ook appels en peren vergelijken is).quote:Op maandag 9 mei 2011 19:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want als er meer klimmen dan een slotklim in een rit zitten is dat normaliter enkel en alleen omdat ze nergens anders heen konden en ze dus er wel over heen moesten?
Dat ding zit niet voor niets op dat moment in het parcours.
Volgens mij mocht de helm eerst nog af bij aankomsten bergop, maar hier werd het ook snel verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt, als de finish boven was, mocht een tijdje de helm af op de slotklim.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:22 schreef Digital-Love het volgende:
[..]
Volgens mij mocht de helm eerst nog af bij aankomsten bergop, maar hier werd het ook snel verplicht.
Dat ja, was een vriend van Vinokoerofquote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Tevens de laatste wielrenner die omkwam in een grotere Europese race. Om maar te benadrukken dat dit niet vaak voorkomt.quote:
Of gewoon niet. Heeft totaal geen nieuwswaarde.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo
AD is sensatieblad, dat boeit ze niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
Zelfs de telegraaf (quote:
nou er zijn vast mensen, zoals ik, die liever de beelden niet zien. Zo veel moeite is het toch niet om een normale foto te gebruiken en eventueel een linkje te plaatsen in het artikel?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig.
Zo'n foto vind ik overbodig en kan als schokkend ervaren worden, dat zet je niet zo op de voorpagina (vind ik tenminste). Zet een normale foto van Weylandt erop en in het artikel onder een spoiler een aantal foto's van het ongeluk, dan weten de mensen dat het schokkend kan zijnquote:Op maandag 9 mei 2011 19:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig.
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:30 schreef franklop het volgende:
[..]
nou er zijn vast mensen, zoals ik, die liever de beelden niet zien. Zo veel moeite is het toch niet om een normale foto te gebruiken en eventueel een linkje te plaatsen in het artikel?
ja dat laatste weet ik en die ga ik dus ook gewoon niet bekijkenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD.
Alleen zetten ze nu in feite een dode renner op hun voorpagina, lijkt me wat respectloos.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD.
Schandalig inderdaad. Zet gewoon een foto van hoe hij was op de voorpagina.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
Riis wilde in de rit van Tarbes naar Pau vol door gaan koersen, achteraf gezien misschien ook wel de beste keuze geweest omdat nu er 7 1/2 op de fiets gezeten moest worden in die etappe ter ere van Casartelli. Riis dacht toen al dat hij voor elkaar kon krijgen wat hem een jaar later richting Pamplona wel gelukt is. Indurain op de knieen krijgen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:41 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
?
Riis stond voor de tijdrit ook al derde. Als je dat bedoelt.
Wat is dit nou voor onzin. Wat heeft een mooie afdaling te maken met een zwaar parcours over idiote wegen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:39 schreef superkokje het volgende:
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen met het routeschema van volgend jaar
http://www.depers.nl/sport/566158/Alles-voor-het-spektakel.html
Nee. Het AD emailen of bellen kan helaas niet. Al het nieuws komt daar normaliter per postduif binnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Hoolii het volgende:
kan je het AD emailen of bellen ofzo?
Zit mij toch wel serieus op te winden over die foto
Ze hebben een contactpagina, kan je hier vinden: http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ontact/contact.dhtmlquote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Hoolii het volgende:
Een afdaling is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Bovendien ben je bij een gevaarlijke afdaling gewaarschuwd.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:33 schreef superkokje het volgende:
Het is weer verschrikkelijk, en de gevaarlijkste afdalingen moeten nog komen
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aanquote:Op maandag 9 mei 2011 19:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een afdaling is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Bovendien ben je bij een gevaarlijke afdaling gewaarschuwd.
internet@ad.nlquote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Hoolii het volgende:
Alleen ligt de snelheid tijdens afdalingen vaak wel 20-30 km/u hoger.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:00 schreef Ericr het volgende:
Laten we ook niet teveel concentreren op afdalingen, ook op het vlakke gebeuren dit soort ongelukken en zelfs in het zicht van de finish.
Dacht ik ook al...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef maril het volgende:
Maar het AD krijgt toch Telegraafkuren.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-ik-ooit-zag.dhtml
Heel vreemd inderdaad, kijk ook net en denkquote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
20:00 journaal meldt dat hij uit balans is gebracht door een mederenner, terwijl Beppu zei dat tie alleen reed tijdens z'n val
als hij idd uit balans is gebracht, heb ik medelijden met degene die dat gedaan heeftquote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
20:00 journaal meldt dat hij uit balans is gebracht door een mederenner, terwijl Beppu zei dat tie alleen reed tijdens z'n val
Nee nee nee. Tuurlijk willen wij dat, maar daar zijn ze ook topsporter voor. Je bent lijdend voorwerp, dat weet je als je topsporter of artiest bent.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aan
In een bergetappe heb je maar een beperkt aantal renners die echt koersen voor de winst. Daarachter zullen ze vast niet zulke grote risico's nemen. Een heuveletappe is wat dat betreft gevaarlijker omdat er veel meer renners mee willen/kunnen doen voor de overwinning.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aan
Voor een groot gedeelte waar,maar topsporters kunnen ook tegen zichzelf in bescherming woreden genomen. Het gaat helaas tegenwoordig alleen nog maar om de commercie. Kijk maar naar het circus rond de grote rondes, met name de tourquote:Op maandag 9 mei 2011 20:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee nee nee. Tuurlijk willen wij dat, maar daar zijn ze ook topsporter voor. Je bent lijdend voorwerp, dat weet je als je topsporter of artiest bent.
Ja, maar dat is niet perse gevaarlijker. E wat wil je, afdalingen afschaffen omdat er af en toe een incident is? Het gaat erom dat je niet met een smak op de weg terechtkomt. Renners breken vaak een sleutelbeen als ze langzaam rijden, rijden ze harder dan schuiven ze door.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen ligt de snelheid tijdens afdalingen vaak wel 20-30 km/u hoger.
Renners weten goed wat ze willen maar ze moeten zelf een vuist maken en publiek moet zn verstand gebruiken.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:08 schreef superkokje het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte waar,maar topsporters kunnen ook tegen zichzelf in bescherming woreden genomen. Het gaat helaas tegenwoordig alleen nog maar om de commercie. Kijk maar naar het circus rond de grote rondes, met name de tour
Kijk maar naar Roubaix. Het vermoeden was dat door het goede weer er veel valpartijn waren omdat veel renners er net aan bleven hange en daarom risico's namen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:06 schreef PirE het volgende:
[..]
In een bergetappe heb je maar een beperkt aantal renners die echt koersen voor de winst. Daarachter zullen ze vast niet zulke grote risico's nemen. Een heuveletappe is wat dat betreft gevaarlijker omdat er veel meer renners mee willen/kunnen doen voor de overwinning.
Ja maar dat hoeft het niet gevaarlijker te maken, je bent daardoor ook veel alerter normaal gesproken. Heb zelf een absolute hekel aan afdalen omdat ik dieptezicht mis en hoe hoger de snelheid des te lastiger ik situaties goed kan inschatten maar een profrenner zal over het algemeen in afdalingen zich ten volste kunnen concentreren terwijl in een peleton op het vlakke die concentratie nog wel eens wegvalt met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen ligt de snelheid tijdens afdalingen vaak wel 20-30 km/u hoger.
bergetappes zeker niet afschaffen. Wel rekening houden met het soort afdaling en de kwaliteit van het wegdek. dan beperk je al enige risico's. Zoals verwacht in de giro, waarom rijden over modder(zand) weggetjesquote:Op maandag 9 mei 2011 20:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet perse gevaarlijker. E wat wil je, afdalingen afschaffen omdat er af en toe een incident is? Het gaat erom dat je niet met een smak op de weg terechtkomt. Renners breken vaak een sleutelbeen als ze langzaam rijden, rijden ze harder dan schuiven ze door.
quote:Op maandag 9 mei 2011 20:09 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Renners weten goed wat ze willen maar ze moeten zelf een vuist maken en publiek moet zn verstand gebruiken.
O, zeer zeker wel. Natuurlijk kun je ook als je nagenoeg stil staat verkeerd terecht komen. Mijn vader heeft met minimale snelheid een schedelbasisfractuur opgelopen. Maar de kans op letsel neemt bij hogere snelheid natuurlijk gewoon exponentieel toe.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet perse gevaarlijker.
O, nee, zeer zeker niet. Het hoort er helaas bij. We begeven ons ook iedere dag in het drukke verkeer terwijl we weten dat dat ook fout kan gaan.quote:wat wil je, afdalingen afschaffen omdat er af en toe een incident is?
Dat heb ik ook gehoord bij het interview van Karl Vannieuwkerke, die vertelde ook dat hij tegen iemand anders was aangereden en daardoor uit balans raakte. Echter wist hij het ook niet zeker wetenquote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
Als je op je hoofd valt wel natuurlijk. Val je met een smak heb je breuken, glij je door dan heb je typische schaafwonden die bij fietsen horen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
O, zeer zeker wel. Natuurlijk kun je ook als je nagenoeg stil staat verkeerd terecht komen. Mijn vader heeft met minimale snelheid een schedelbasisfractuur opgelopen. Maar de kans op letsel neemt bij hogere snelheid natuurlijk gewoon exponentieel toe.
[..]
O, nee, zeer zeker niet. Het hoort er helaas bij. We begeven ons ook iedere dag in het drukke verkeer terwijl we weten dat dat ook fout kan gaan.
zweethandjes als ik er naar kijk.. je bent zó kwetsbaar op een fiets.. brrquote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef Lagrinta het volgende:
En toch is het mooi:
Dat wegdek en die stuurmanskunsten.Dont try this at home.
quote:Maarten Wynants niet naar ´California´
Raborenner Maarten Wynants gaat na dood van zijn vriend Wouter Weylandt niet naar Californië.
Maarten Wynants (foto) haakt af voor de Tour of Californië, die zondag begint. Hij verkiest thuis in België te blijven na de dood van Wouter Weylandt. De twee renners waren zeer goed bevriend met elkaar. Wynants en Weylandt reden tot en met afgelopen seizoen enige jaren samen bij Quick Step. Coen Vermeltfoort is aangewezen als vervanger van de Belg.
quote:gregorbrown Gregor Brown
by cyclingweekly
Zomegnan: "The race will go on. Tomorrow, the riders will decide how they want to ride."
Ik kan me zo voorstellen dat de meesten hem nauwelijks kenden.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:21 schreef komrad het volgende:
Gevoelsmatig is er iets oppervlakkigs in de reacties van het peloton (niet perse van de individuen).
Vreemd dat ik me dat niet kan herinneren. Heeft Riis toen daadwerkelijk een aanval geplaatst - of is dat idee vooraf door de ploegleiding uit z'n hoofd gepraat?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Riis wilde in de rit van Tarbes naar Pau vol door gaan koersen.
Ik denk dat elke renner dit wel ergens raakt, hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat de meesten hem nauwelijks kenden.
quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef SuikerVuist het volgende:
Vreemd dat ik me dat niet kan herinneren. Heeft Riis toen daadwerkelijk een aanval geplaatst - of is dat idee vooraf door de ploegleiding uit z'n hoofd gepraat?
Ik geloof echt dat het ieder individu die er bij betrokken is (direct of indirect) raakt. Wat ik bedoel is dat het geheel van de reacties bij mij ergens iets oppervlakkigs oproept. zie verder mijn vorige reactiequote:Op maandag 9 mei 2011 20:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat elke renner dit wel ergens raakt, hoor.
Kan me niet voorstellen dat je als het je beroep is, hier niet stil van wordt. Kennen of niet.
Nu geheel toevallig gevolgd door een reportage over Horillio. Die kwam ook niet best terecht toen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:30 schreef franklop het volgende:
nu aandacht bij Holland Sport, met Kai Reus, Rob Harmeling en Steven de Jongh
Je zal het maar zien gebeurenquote:Stamsnijder: Zag alles gebeuren
RAPALLO - Tom Stamsnijder beleefde maandag een gitzwarte dag in zijn wielerleven. De Nederlander maakte van dichtbij de fatale val van ploeggenoot Wouter Weylandt mee. Stamsnijder reageerde vanuit zijn hotel kort op de dood van zijn Belgische teamgenoot bij Leopard-Trek: „Ik heb het allemaal zien gebeuren. Ongeloof heerst momenteel.”
Weylandt kwam in de afdaling van de Passo del Bocco ten val. Hij werd lange tijd gereanimeerd en uiteindelijk per helikopter naar het ziekenhuis overgebracht. De hulp kwam echter te laat. De 26-jarige Belg won vorig jaar nog in Middelburg een rit in de Giro d'Italia.
Ook Joost Posthuma, de tweede Nederlandse renner bij Leopard-Trek, reageerde op zijn website. „Ik ben ernstig geschokt door het plotselinge overlijden van mijn ploeggenoot en vriend Wouter Weylandt. Als renner aanvaard je dat het beroep van wielrenner risico's met zich meebrengt, maar niemand gaat daarbij uit van het ergste. Wouter zou in september vader worden en keek daar naar uit. Als vader van een jonge zoon doet het mij enorm verdriet als ik besef dat het kind van Wouter en zijn Sophie zal opgroeien zonder vader.”
Posthuma doet in tegenstelling tot Stamsnijder niet mee aan de Giro.
Telesport
Ik denk het ook. Garmin: "On a day like today we are all teammates"quote:Op maandag 9 mei 2011 20:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat elke renner dit wel ergens raakt, hoor.
Kan me niet voorstellen dat je als het je beroep is, hier niet stil van wordt. Kennen of niet.
emotioneel interview, maar trek direct mijn twijfels of je dit als journalist nu wel moet doen?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Pfff, dit interview met Kurt Hovelynck: http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020179
Die jongen...quote:Op maandag 9 mei 2011 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Pfff, dit interview met Kurt Hovelynck: http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020179
Sowieso niet dezelfde avond lijkt mij, je gaat nu toch ook niet de vrouw van Weylandt interviewen?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:20 schreef Hoolii het volgende:
[..]
emotioneel interview, maar trek direct mijn twijfels of je dit als journalist nu wel moet doen?
Die jonge is 1 groot emotioneel wrak, maar misschien werkt t ook wel positief voor hem om over zijn vriend te praten.
zwarte dag dit
Nee vandaar de twijfelsquote:Op maandag 9 mei 2011 21:26 schreef Sautor het volgende:
[..]
Sowieso niet dezelfde avond lijkt mij, je gaat nu toch ook niet de vrouw van Weylandt interviewen?
Pfff... die gozer is zwaar kapot gegaan door het wielrennen zeg.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die jongen...
Zelf zwaar gecrashed en 3 collega's / vrienden verloren erdoor, kan mij voorstellen dat het niet meer zo hoeft van hem, pff...
das heftig. Die stapt niet meer opquote:Op maandag 9 mei 2011 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
En dus ook nog eens 2 andere goede vrienden kwijtgeraakt door ongelukken.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:34 schreef Leatherface het volgende:
Jezus, Weylandt heeft blijkbaar Hovelynck zijn leven gered na diens val in de Ronde van Belgie...
De eerste reactie op dit forum na de overwinning van Weylandt in Middelburg..quote:Op maandag 10 mei 2010 16:20 schreef Gitank2 het volgende:
WeylandtToch een laaglander die een rit pakt
Zo zijn er ook nog een paar posts uit #1 die een beetje cru zijn nu, over doden enzoquote:Op maandag 9 mei 2011 22:13 schreef TLC het volgende:
[..]
De eerste reactie op dit forum na de overwinning van Weylandt in Middelburg..
Dacht er ook aan.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zo zijn er ook nog een paar posts uit #1 die een beetje cru zijn nu, over doden enzo.
Ja dat... Op de close up was ie al niet meer denk zo...quote:Op maandag 9 mei 2011 22:27 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hij was volgens de docter op slag dood. Beelden net gezien, geen aanrader.
Dus als ik het goed begrijp zou Riis na of voor de rit naar Pau hebben gezegd dat als Casartelli niet was verongelukt hij - Riis - dan in die rit (Tarbes-Pau) had aangevallen. Als dat zo is snap ik uberhaupt niet dat hij dat dat dan niet voor zich heeft gehouden.quote:
Nee ik heb de radio niet aanstaan als ik TV kijkquote:Op maandag 9 mei 2011 22:41 schreef Pino112 het volgende:
Oei, ik lees allemaal dingen over Jeroen van Inkel, zou live op de radio nadat het overlijden bekend was geworden grapjes hebben gemaakt![]()
![]()
, heeft iemand dat meegekregen?
Riss had destijds een normale etappe willen rijden. Hij was sterk en zag toen dat Indurain niet goed was, hij zegt dat hij eeen kans had gehad die tour die tour te winnen als hij normaal had mogen rijden. dat jaar won Indurain een jaar later Riss. Maar ik heb later van veel renners gelezen dat die tourrit heel vermoeiend is in een draf, het was ook nog eens de langste etappe geloof ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat de meesten hem nauwelijks kenden.
[..]
Vreemd dat ik me dat niet kan herinneren. Heeft Riis toen daadwerkelijk een aanval geplaatst - of is dat idee vooraf door de ploegleiding uit z'n hoofd gepraat?
Who gives a fuck.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:41 schreef Pino112 het volgende:Oei, ik lees allemaal dingen over Jeroen van Inkel, zou live op de radio nadat het overlijden bekend was geworden grapjes gemaakt hebben
Hoeveel doden zijn er gevallen in de afdaling? Casartelli zonder helm en Weylandt met helm. Kivilev op het vlakke, Manuel San Remo op het vlakke.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef Eenskijken het volgende:
is het misschien niet een idee om toch een soort van integraalhelmen, al dan niet in lichte en kleinere, puntige vorm , te verplichten in bergetappes? ja, het is niet aerodynamisch, en ja het kost snelheid maar het redt wel levens.. en de helmen die ze nu hebben 'kosten' ook al snelheid.
Helder, bedankt. Die hele etappe heb ik waarschijnlijk gemist destijds. Ik weet ook niet wat en wanneer de TdF directie toen besloot om met die etappe aan te vangen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:42 schreef maril het volgende:
[..]
Riss had destijds een normale etappe willen rijden. Hij was sterk en zag toen dat Indurain niet goed was, hij zegt dat hij eeen kans had gehad die tour die tour te winnen als hij normaal had mogen rijden. dat jaar won Indurain een jaar later Riss. Maar ik heb later van veel renners gelezen dat die tourrit heel vermoeiend is in een draf, het was ook nog eens de langste etappe geloof ik.
Werd er later ook niet gezegd dat Virenque eigenlijk wel op de hoogte was van het overlijden van Casartelli toen hij won in Cauterets?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef maril het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom Riss dat niet voor zichzelf heeft gehouden. Doping zal zn hersens wel beinvloed hebben.
quote:Officials questioned RadioShack rider Manuel Cardoso, who witnessed the crash. The team's press agent Philippe Maertens confirmed to Cyclingnews that Weylandt was by himself at the time of the crash, about 50m ahead of a group containing Cardoso on the high-speed descent. "Wouter was dropped and tried to come back in the group. He then looked behind to see if it would be better to wait for the other dropped guys," Maertens recalled Cardoso's statements. "While looking behind he hit with his left pedal or left side of his handlebars a small wall and was catapulted to the other side of the road where he hit again something."
Ik vind Bruyneel vaak een lul, maar dit kan hij als geen ander. Voor het eerst vochtige ogen. Wat een mooie beschrijving van de mooiste sport die er is.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:10 schreef maril het volgende:
Mooi geschreven.
http://johanbruyneel.com/blog/wouter_weylandt.html
Die jongen heeft het helemaal gehad.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:29 schreef Hyperdude het volgende:
Sporza interview met Kurt Hovelijnck over Weylandt. Zelf een paar jaar geleden een paar weken in coma gelegen na valpartij. http://www.sporza.be/cm/s(...)_Giro_2011/1.1020064
Die Camps gaf mooi tegengas want Wuyts dwaalt af, dit had niets met het dubieuze parcours te maken. Die Camp is ook echt een briljante poëet.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:44 schreef jpjedi het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020248
Wuyts en camps..
ja dat.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik vind Bruyneel vaak een lul, maar dit kan hij als geen ander. Voor het eerst vochtige ogen. Wat een mooie beschrijving van de mooiste sport die er is.
We moeten nu ook niet ineens alles gaan dramatiseren. Hoe erg het ook is, het is een risico van de sport, zoals aan zoveel andere sporten/beroepen risico's verbonden zitten. Heel veel meer dan wat er nu aan veiligheid ingebouwd zit (helmplicht, oortjes, seingevers) is ook niet mogelijk en eens in de zoveel tijd slaat het noodlot dan helaas toe. Er kan rekening gehouden worden met parcoursen, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van dergelijke incidenten die op het vlakke of op een of andere lullige plek gebeurd zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:18 schreef hooibaal het volgende:
Terecht dat er na gebeurtenissen als deze gediscussieerd wordt of de bestaande veiligheidsreglementen nog toereikend zijn. Hopelijk zijn we niet zo naief om te denken dat je ongelukken altijd kan uitsluiten. Of dat renners met oortjes in, geen stuurfouten maken.
Fuck hé, die hele fiets is ook helemaal kapot.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef hole1988 het volgende:
hier wat beelden van oa het technisch onderzoek
mijn Italiaans is niet opperbest kan ik je melden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Fuck hé, die hele fiets is ook helemaal kapot.
Dus hij is links tegen dat lage muurtje aangereden, en toen over de kop 20 meter verder?![]()
Ik kan het verdomme nog niet geloven![]()
Mijn Italiaans is ook niks, maar als die tegen het begin van het muurtje is gekomen en geland is op de plek waar velen van ons hem hebben zien liggen, dan is die inderdaad echter meters verder geland.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:11 schreef hole1988 het volgende:
[..]
mijn Italiaans is niet opperbest kan ik je melden.
Grijpt je naar de keelquote:I am unbearably saddened by the loss of Wouter today. As many know, he was my friend, training partner, and in many ways, another brother to me.
His death marks an irreparable change in my life but more importantly, in the lives of his family and most loved. Wouter was one of the kindest, funniest, and most admirable people I have ever had the opportunity to know and his death is a tragedy to his family, his friends, and to the sport as a whole.
I can only convey my deepest of sympathies to everyone who cared about him as deeply as I did, especially his family, his friends, his team and his fans – we celebrate his life and morn his death in equal measure.
Wouter was and is the soul of this sport we all love – an athlete who sacrificed himself for the better of many and a champion who celebrated each glory as a victory for his family, his team, and his friends and fans.
I will remember him always, and will always strive to do him proud, as he has always done for the sport and people he loves.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:38 schreef Bombvis het volgende:
En het is ondertussen 10 mei geworden, 365 dagen na de glorieuze overwinning van Weylandt in Middelburg
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:46 schreef Blik het volgende:
Ik zit in Frankrijk op dit moment voor training zonder enige vorm van communicatie gedurende de sessies. Ik ben er stel van geworden.
Wellicht een lompe vraag, maar ik ben toch erg benieuwd naar beelden. Alles op Youtube is al weg
RIP Wouter
SPOILER: LET OP kan schokkend zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Erg flauwe reactie van Wuyts.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:44 schreef jpjedi het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020248
Wuyts en camps..
Ik snap niet wat Wuyts bedoelde met dat het onverantwoord was dat die lange afdaling "in deze fase van de Giro" zat. Is het dan gevaarlijker dan in de 3e week?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 06:46 schreef Beregd het volgende:
[..]
Erg flauwe reactie van Wuyts.
Mooi eerbetoon van Camps.
Ging overigens niet over het parcours, maar over hoe er door de renners gekoerst werd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weylandt stuurde eergisteren nog een berichtje aan zijn manager met de melding dat hij de Giro te gevaarlijk vond worden.
Je ziet toch wel vaker aan het begin van zo'n grote ronde dat er veel nervositeit is in de laatste kilometers, zeker als de kans op een massasprint groot is en iedere ploeg aan het knokken is voor hun positie. Leidde de afgelopen jaren toch vaak tot valpartijen in de laatste kilometers.quote:Ik snap niet wat Wuyts bedoelde met dat het onverantwoord was dat die lange afdaling "in deze fase van de Giro" zat. Is het dan gevaarlijker dan in de 3e week?
Buiten het feit dat het compleet irrelevant is, is het ook nog eens gewoon onjuist.quote:"In de Tour zitten er nog maximaal drie cols buiten categorie in een rit. In de Giro streeft de organisatie naar vier à vijf stuks."
Misschien is het ook wel goed om samen verder te gaan om het te verwerken. Dat blijft lastig te beoordelen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:56 schreef Leatherface het volgende:
Leopard-Trek gaat dus door.
Ik zou dus meteen naar huis gaan als een ploegmaat van me verongelukt, vermoed ik.
Is heel wel mogelijk en ik vel er ook geen waardeoordeel over. Ik hoop bovenal dat ze doen wat voor hen het beste helpt in het verwerkingsproces.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel goed om samen verder te gaan om het te verwerken. Dat blijft lastig te beoordelen.
Mja Panasonic ging in 1995 ook door, terwijl Sky vorig jaar de Vuelta verliet toen een lid van het team overleed tijdens de koers. Iedereen heeft zijn eigen proces.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is heel wel mogelijk en ik vel er ook geen waardeoordeel over. Ik hoop bovenal dat ze doen wat voor hen het beste helpt in het verwerkingsproces.
Maar ik zou het zelf niet kunnen.
was even inde war met het team van de Breuk toenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:05 schreef Waaghals het volgende:
Panasonic?
Dat is een ander team.
Motorola was het toen
dat was ONCEquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:07 schreef franklop het volgende:
[..]
was even inde war met het team van de Breuk toen
ik moet soms gewoon mn mond houdenquote:
Bron: nosquote:Vierde rit Giro geneutraliseerd
Toegevoegd: dinsdag 10 mei 2011, 11:18
De vierde etappe van de Giro d'Italia zal geneutraliseerd worden gereden. Dat maakte directeur Angelo Zomegnan bekend naar aanleiding van het overlijden van Wouter Weylandt na een val in de derde etappe.
" Het is een verschrikkelijke dag. Elke dood in deze sport is vreselijk, maar we moeten door. Elk team zal tien kilometer lang aan kop van het peloton rijden", verklaarde Zomegnan. De etappe over 216 kilometer van Genua naar Livorno wordt niet in de klassementen opgenomen.
Weylandts ploeg Leopard-Trek zal " uit respect voor de familie" in de Giro blijven. De etappe begint met een minuut stilte.
Ja, WTF.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Beregd het volgende:
En dan krijg je quotes van Wuyts als
"In de Tour zitten er nog maximaal drie cols buiten categorie in een rit. In de Giro streeft de organisatie naar vier à vijf stuks."
Buiten het feit dat het compleet irrelevant is, is het ook nog eens gewoon onjuist.
Niet mee eens. Voor de Giro begon is er overigens al een etappe ingekort vanwege een te gevaarlijke finale. Dus het is niet zo dat de veiligheid van de renners ze helemaal niets kan schelen. Het is eigenlijk alleen de afdaling van de Crostis die voor ophef heeft gezorgd. Dat is zonder die vangnetten inderdaad gekkenwerk, maar ik weet niet hoe dat eruit zou hebben komen te zien met die vangnetten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je pech hebt, kan je in elke wedstrijd op elke plek ongelukkig vallen en zelfs omkomen
Dat verandert echter weinig aan de sensatiezucht van de Giro-organisatie die een sowieso al gevaarlijke sport nog wat onnodig gevaarlijker wil maken. In dit geval stond het drama los van hun geïmproviseerde stuntjes (daar komen ze trouwens ontzettend goed weg), maar karma-gewijs krijgen ze gewoon waar ze al jaren om vragen.
Ik denk inderdaad dat dat wel meevalt. Denk alleen al aan vorig jaar in de Tour toen Cancellara de koers neutraliseerde vanwege de valpartij van Andy. En denk aan de valpartij van Frank op de kasseien.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef SuikerVuist het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de Giro de laatste jaren objectief gevaarlijker is dan de Tour. Dat er gemiddeld meer zware valpartijen zijn bedoel ik dan. Die indruk krijg ik niet meteen.
Die sitequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rlijk-geworden.dhtml
Foto van zijn vriendin. Arme vrouw
Jep, ik ook. Zeker te beseffen dat je zijn naam nooit meer in een uitslag tegen gaat komen, dat je zijn naam nooit meer in een koersverslag gaat horen vallen. Echt even slikken dan ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:05 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben er nog steeds een beetje ondersteboven van.
quote:Giro herdenkt Wouter Weylandt met Last Post
di 10/05/2011 - 12:08 De vierde, geneutraliseerde, rit in de Ronde van Italië is met een minuut stilte begonnen voor Wouter Weylandt. Italiaanse militairen bliezen de Last Post. Weylandts ploegmaats van Léopard-Trek stonden op een rij.
De vierde etappe telt niet mee voor het klassement, uit respect voor Wouter Weylandt, die maandag om het leven kwam na een zware val.
Sporza.be
Wat dat betreft is Christophe Vandegoor een heel stuk realistischer:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Beregd het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het compleet irrelevant is, is het ook nog eens gewoon onjuist.
quote:Weylandts boezemvriend Farrar stapt uit Giro
De Amerikaanse sprinter Tyler Farrar stapt na de rit van vandaag uit de Giro. Hij is te zeer onder de indruk na de dood van zijn trainingsmaat en boezemvriend Wouter Weylandt.
Tyler Farrar, die voor Garmin rijdt, woont in Gent en ging steevast met Wouter Weylandt trainen. De twee waren goeie vrienden.
De Amerikaan rijdt vandaag nog mee in het peloton als eerbetoon aan Weylandt en keert daarna met een verzorger terug naar België. "Die moet er zijn om hem te helpen bij moeilijke momenten", zegt zijn ploeg.
Inderdaadquote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik vind Bruyneel vaak een lul, maar dit kan hij als geen ander. Voor het eerst vochtige ogen. Wat een mooie beschrijving van de mooiste sport die er is.
quote:Wouter
Geplaatst op:10/05/2011 door vannieuwkerke inwielrennen
44
Eén beeld. Tien seconden die nooit het scherm hadden mogen halen en alle wielerplezier is weg. Alsof ze nooit hebben bestaan, de vreugde om de vroege aanval en de spanningsboog die het peloton naar een boeiende slotfase zouden leiden. Alsof er het hele jaar geen winnaars zijn geweest, alleen maar verliezers. Alles weg in één klap. Het beeld bevriest voor onze ogen, een rilling gaat door de commentaarcabine. De ernst van de val is onmiddellijk duidelijk. Een klap met zware gevolgen. Hopelijk niet fataal. Vanaf dat moment is een vlucht met vier, onder wie de Belg Bart De Clercq, compleet bijkomstig, wordt het becommentariëren van koersontwikkelingen een triviale gebeurtenis. En dan weet je nog niet eens om wie het gaat. Dat doet er op zo’n moment ook niet toe. Een mens is in nood. Andre Meganck duwt op de knop van mijn microfoon en fluistert me in het oor: ‘Het zou om Wouter Weylandt gaan.’ Donderslag. Wouter toch niet?! Zou, de voorwaardelijke wijs. Daar putten we moed uit. Maar de computer met de wedstrijdinformatie bevestigt: ‘Caduta Wouter Weylandt! Val Wouter Weylandt!’ De stem stokt, de vingers worden gekruist. Lieve hemel, laat het toch niet zo erg zijn als het eruit ziet.
De Italiaan Ricci Bitti is ondertussen gelost in de klim en in de afdaling opnieuw komen aansluiten. Het ontgaat je. Who cares? Nieuws is wat je wil, goed nieuws.
Je zoekt een strohalm, kijkt vragend in de ogen van Andre. Zeg dat zijn hart nog klopt, vertel ons dat Wouter nog leeft. Doe het nu! Hij kan het niet. De respons is een bezorgde blik. ‘Reanimatie’ staat op een papiertje dat door trillende handen wordt vastgehouden. Het helibeeld ondersteunt, alweer onnodig. De defibrilator wordt bovengehaald. De gedachten dwalen af. Naar een moeder, naar een vader, naar een zwangere vriendin, naar je eigen kinderen. Alles passeert. Je ziet geen renners meer.
Minuten verstrijken maar er komt niets hoopgevend, niets om je aan op te trekken.
Wachten op positief nieuws blijkt wachten op Godot. Het komt niet.
Het zegegebaar van Vicioso is waardeloos. Hij kan er ook niets aan doen, weet nergens van als hij in Rapallo gretig een ritzege in een grote ronde omarmt. Een droom die werkelijkheid wordt, dag op dag een jaar eerder in Middelburg waargemaakt door Wouter Weylandt. Het noodlot. Het fatum is een eng en ongenadig beest.
Er is nog geen officieel communiqué als je zo snel mogelijk van antenne wil. Je besluit de uitzending met hoop en vooral veel wanhoop. Je wil bidden, iets wat je al jaren niet meer hebt gedaan en klampt je vast aan de sprankel die er eigenlijk geen is. Een half uur later krijg je te horen wat je niet wil horen. Je weigert obstinaat om het nieuws voor waar aan te nemen. Helaas. De Passo del Bocco wordt een Portet d’Aspet. Na Fabio Casartelli is er vijftien jaar later opnieuw een jonge man die in een grote ronde het leven laat in de afdaling van een col. De harde realiteit leidt tot bittere tranen tussen de telefoongesprekken met het thuisfront. Een shock.
Ik blijf gevangen in die tien vreselijke seconden. Het getuigt van wansmaak en gebrek aan deontologie om ze op YouTube te plaatsen of aan een artikel op een website te linken. Misdadig bijna. Maar het gebeurt. Een aanslag op de sereniteit, een schrijnend gebrek aan respect voor zij die achterblijven. Ik wil ze het liefste verdringen, die tien vreselijke tellen horror. Mogen we ze niet gewoon vervangen door een lach, een gulle lach, de misschien wel gulste lach van het peloton? Want veel jovialiteit en spontaneïteit worden ons ineens ontnomen. Wouter, altijd klaar voor iedereen. Vriend van de allerkleinsten, gesprekspartner van allen, niemands vijand.
Mogen we vandaag in het commentaarhok voor één keer zwijgen en bezinnen? Ik hoop het. Het moet gewoon. Uit respect voor een innemende jonge man.
Inderdaad, het lijkt me dat je als goede vriend ook bij de begravenis/crematie aanwezig wil zijn.quote:
Wat een kut'grap' was dat zeg, ik had het even teruggeluisterdquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Ow, en Jeroen van Inkel.
Q Music, paupers dat het zijn.
Dat meisje vind ik net zo triest. Vrouwen zijn trouwens best gevoelloos in dat soort situaties. Ze begrijpen doorgaans al weinig wat voor impact topsport heeft op mensen. En dan wat lacherig gaan doen, omdat ze zich geen houding kunnen geven. Ik haat vrouwen echt op dat soort momenten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Ow, en Jeroen van Inkel.
Wat zei hij dan precies?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:12 schreef Pino112 het volgende:
Wat een kut'grap' was dat zeg, ik had het even teruggeluisterd![]()
![]()
Denk dat als je aan de meeste renners vraagt dat ze zullen antwoorden 'koersen', maar dat ze zich uiteraard wel neerleggen bij de beslissing om een neutrale etappe te rijden. Het is een wedstrijd en geen defilé.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Mooi. Bij Androni wilden ze koersen, dus kun je het maar beter niet aan de renners overlaten zoals eerst de bedoeling was...
De eerste de beste renner die wil koersen wordt van zn fiets geslagen door Cavendish.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:15 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Denk dat als je aan de meeste renners vraagt dat ze zullen antwoorden 'koersen', maar dat ze zich uiteraard wel neerleggen bij de beslissing om een neutrale etappe te rijden. Het is een wedstrijd en geen defilé.
http://twaud.io/r18Rquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:14 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat zei hij dan precies?
Niet dat het er heel veel toe doet eigenlijk, grappen over dit soort dingen zijn altijd onsmakelijk en ongepast..
En dan, lekker alleen thuis zitten?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:56 schreef Leatherface het volgende:
Leopard-Trek gaat dus door.
Ik zou dus meteen naar huis gaan als een ploegmaat van me verongelukt, vermoed ik.
wat zei die dan? Heb Qmusic aan staaan hier, maar niet gehoord..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Ow, en Jeroen van Inkel.
Tijd voor bezinning en rouw. Maar nogmaals, iedere renner heeft zijn eigen verwerkingsproces.quote:
Een hele korte 'minuut stilte' ingelasten en dan vervolgens lachend zeggen: haha, dat gaat ons luisteraars kosten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:19 schreef franklop het volgende:
[..]
wat zei die dan? Heb Qmusic aan staaan hier, maar niet gehoord..
La Gazzetta heeft ook gewoon videobeelden op de website. Dat is wat anders dan shockeren met een foto, maar dit is 2011, fatsoen is er niet meer. Kijk naar die Sjuul Paradijs die ging bellen met die Ruben, dat jochie dat als enige overlevende van die vliegramp bij Tripoli in het ziekenhuis lag. Als die Ruben familie van mij was, had iemand mij moeten bedwingen anders kon Paradijs ook richting hospitaal.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef maril het volgende:
Mogelijk starten ze alleen vandaag, maar morgen niet voor een eerbetoon van hun collega(leopard) vandaag. T, AD moet zich diep schamen dat blad is van stuitend niveau geworden. Om zo.n foto van zn vrouw te plaatsen.
tja en op elk 8 uur journaal zien we beelden van dooddrijvende aziaten, neergemaaide afrikanen etc etc, daar kijken we gewoon doorheenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:21 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
La Gazzetta heeft ook gewoon videobeelden op de website. Dat is wat anders dan shockeren met een foto, maar dit is 2011, fatsoen is er niet meer. Kijk naar die Sjuul Paradijs die ging bellen met die Ruben, dat jochie dat als enige overlevende van die vliegramp bij Tripoli in het ziekenhuis lag. Als die Ruben familie van mij was, had iemand mij moeten bedwingen anders kon Paradijs ook richting hospitaal.
Wuyts is een smerige demagoog. Wel een gevoelsmens maar hij denkt niet na. Levensgevaarlijk die cols.Ja als je Frans Duijts bent wel. maar niet voor topsporters.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Beregd het volgende:
[..]
Van Inkel heeft z'n excuses aangeboden... op Twitter. Zo gaat dat tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een hele korte 'minuut stilte' ingelasten en dan vervolgens lachend zeggen: haha, dat gaat ons luisteraars kosten.
Hier is het terug te horen: http://twaud.io/r18R
Bijzonder smakeloos wat mij betreft.
Ondoordachte acties zijn Cavendish wel toevertrouwd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:16 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
De eerste de beste renner die wil koersen wordt van zn fiets geslagen door Cavendish.
Volgens mij was die quote over de luisteraars meer een reactie op de uitspraak van Patricia: "Ik kende hem toch niet" na die stilte van 3 seconden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een hele korte 'minuut stilte' ingelasten en dan vervolgens lachend zeggen: haha, dat gaat ons luisteraars kosten.
Hier is het terug te horen: http://twaud.io/r18R
Bijzonder smakeloos wat mij betreft.
Ik vind vrijwel geen enkel beeld schokkend in feite. Maar ik ben ook niet helemaal normaal denk ik. Iedereen waarschuwde me maar ik vond de beelden ernstig maar ik ben niet gauw onder de indruk. Maar verder het feit dat ie overleden is doet me wel zeer veel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:24 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
tja en op elk 8 uur journaal zien we beelden van dooddrijvende aziaten, neergemaaide afrikanen etc etc, daar kijken we gewoon doorheen
Kan wel, is wel eens gebeurd op 3FM, maar goed, dat ter zijde.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:29 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Debiel technisch dingetje. Je kan geeneens >10 seconden stil zijn op de radio dan start er automatisch een liedje op omdat het systeem dan denkt dat er een storing is.
Dit ook.. Hoelang zit die gast al op de radio.. Neem aan dat je na een beetje mediatraining wel weet hoe je hier mee om moet gaan..quote:@JeroenvanInkel Jeroen van Inkel
Wij bedoelde het goed maar het kwam ongelukkig onze strot uit, dat is het risico van LIVE radio. desgewenst zal ik morgen mijn excuses aanb.
Inderdaad, hij doet het alleen omdat het moet imoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hij gaat "desgewenst" zijn excuses aanbieden.. Voor mij komt dat over als: "Ik bied mn excuses aan omdat iedereen dat wil maar eigenlijk heb ik er geen spijt van.."
Van Inkel reageerde op dommig gedrag van een doos. Hoe dat meisje het ook zei:"sorry jongens, maar ik zit nog steeds met die wielrennen in mn hoofd". Op zon toon iets zeggen doen alleen oppervlakkige domme wijven van de Blackberry en Wayfarer generatie. Hollywood leegheid zeg maar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, misschien is de opmerking inderdaad een beetje uit de context. In een radiouitzending is er weinig tijd en ruimte voor reflectie. Misschien zijn mijn uitlatingen dan ook wat te fel.
Maar goed, hopelijk leren ze ervan.
Dat is absoluut een terecht punt dat je maakt. Maar er is altijd sprake van een psychologische afstand. Dat kan te maken hebben met de geografische afstand of culturele aspecten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:24 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
tja en op elk 8 uur journaal zien we beelden van dooddrijvende aziaten, neergemaaide afrikanen etc etc, daar kijken we gewoon doorheen
Excuses moet je nooit eisen, maar je moet ook niet zeggen dat je excuses aanbiedt omdat het gewenst is. Wederom gaat Inkel in de fout. Stumper is het.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Inderdaad, hij doet het alleen omdat het moet imo.
Ik vond de opmerking heel ongepast en storend. Wel moet ik hem gelijk geven in dat liveradio geen ruimte voor correctie biedt. Het is onmiddelijk fout.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dit ook.. Hoelang zit die gast al op de radio.. Neem aan dat je na een beetje mediatraining wel weet hoe je hier mee om moet gaan..
Hij gaat "desgewenst" zijn excuses aanbieden.. Voor mij komt dat over als: "Ik bied mn excuses aan omdat iedereen dat wil maar eigenlijk heb ik er geen spijt van.."
Walgelijk..
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Ow, en Jeroen van Inkel.
Denk ik ook wel, hoewel je op tv ook nou niet vaak mensen live dood ziet gaan. Iedereen die lange tijd op het internet doorbrengt heeft vast wel allemaal gruwelijke beelden gezien, maar ik weet zeker dat ik die beelden van hoe hij daar op die weg lag nooit meer zal vergeten. Dat komt natuurlijk ook omdat je hem (als sporter) kent, en dat je eerst nog in onzekerheid of het hopelijk nog goed met hem komt. Daarom worden die foto's op de AD site natuurlijk een stuk onsmakelijker, dat zijn dingen die je echt nooit meer hoeft te zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is absoluut een terecht punt dat je maakt. Maar er is altijd sprake van een psychologische afstand. Dat kan te maken hebben met de geografische afstand of culturele aspecten.
Topsport heeft natuurlijk fans, dat weegt zwaar mee. Sommigen hier leven heel intens mee met de wielrennerij, ikzelf incluis. Niet iedereen is of was natuurlijk een grote supporter van Weylandt. Maar je zag hem veel in actie in koersen, of je nu zelf aan het parcours stond of aan de beeldhuis gekluisterd was.
Gelukkig zat Camps erbij, respect hoe hij eer betoonde.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:41 schreef Lagrinta het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020541
Zie em zitten dan, de demagoog.
Camps, ja wat een poëet. Aan wielrennen kleefde altijd al melancholie, tragiek, naast romantiek en heroïek. Wielrennen is daarom geen leuke sport zoals met een balletje slaan of een balletje trappen. Het is een fascinerende sport.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:45 schreef Beregd het volgende:
[..]
Gelukkig zat Camps erbij, respect hoe hij eer betoonde.
quote:Emotionele column Horrillo
MADRID - Pedro Horrillo herbeleefde maandag met de dood van de Belgische renner Wouter Weylandt zijn zware val in de Ronde van Italië van twee jaar geleden. De Spaanse coureur stortte in dienst van de Raboploeg 80 meter in een ravijn en overleefde het ternauwernood. In een column in de Spaanse krant El Païs probeerde hij zijn gevoelens onder woorden te brengen.
Pedro Horrillo verlaat het ziekenhuis. Pedro Horrillo verlaat het ziekenhuis. Foto: EPA
„Het was maandag een trieste, een heel trieste dag. Op het moment waarop ik dit schrijf gieren de emoties door alle poriën van mijn lichaam. Ze willen eruit, ze willen de vrijheid, maar het instrument dat ik bezit om ze te uiten, woorden, lijkt volstrekt onvoldoende”, aldus Horrillo.
De renner leeft intens mee met de nabestaanden en zijn collega's. „Helaas ben ik in staat om de pijn, die al deze mensen voelen, te begrijpen. En dan niet omdat ik het zelf ook heb meegemaakt, maar omdat ik er zeker van ben dat het erg lijkt op wat mijn naasten bijna twee jaar geleden meemaakten. Ik denk aan de vrouw van Weylandt, in verwachting, die het vreselijke telefoontje ontvangt, en het beeld dat ik zie is van mijn vrouw, met twee kleine kinderen, in elke hand één, die dezelfde informatie ontvangt.”
Horrillo beseft dat het ook zwaar is voor het team van Weylandt. „Ik denk aan zijn ploeg, aan zijn kamergenoot en ik denk aan de mijne, aan Mauricio Ardila met wie ik twee jaar geleden in de Giro de kamer deelde. En ik zie de arme Mauricio, wakker in de vroege ochtend, bezorgd kijkend naar het lege bed naast hem. Ik ontwaakte uit mijn coma en kon in mijn onwetendheid optimistisch zijn. Aan de medici dank ik mijn leven. Maar het mocht niet zo zijn. Wouter werd een tweede kans onthouden, die mij wel werd gegeven. Rust in vrede, vriend en collega, jij die net als zoveel anderen mij omhelsde toen je me de eerste keer zag na mijn ongeluk. Zo zal ik je herinneren, met een glimlach, die je me op die dag schonk.”
Begrijpelijk, 210 km aan slakkentempo heeft niemand iets aan.quote:eki_ekimov Race is neutralized. But riders are riding bikes and keeping pace up. 10k per team to be covered. Things are down back here. #Giro
Yep. Ik was niet een fan van Weylandt ofzo. Ik respecteerde zijn verdiensten en hij kwam sympathiek op me over, maar ik stond zeker niet op de banken als hij won.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Denk ik ook wel, hoewel je op tv ook nou niet vaak mensen live dood ziet gaan. Iedereen die lange tijd op het internet doorbrengt heeft vast wel allemaal gruwelijke beelden gezien, maar ik weet zeker dat ik die beelden van hoe hij daar op die weg lag nooit meer zal vergeten. Dat komt natuurlijk ook omdat je hem (als sporter) kent, en dat je eerst nog in onzekerheid of het hopelijk nog goed met hem komt. Daarom worden die foto's op de AD site natuurlijk een stuk onsmakelijker, dat zijn dingen die je echt nooit meer hoeft te zien.
Ik ook, ik gaf gister een training en het zat steeds in m'n hoofd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, ik ook. Zeker te beseffen dat je zijn naam nooit meer in een uitslag tegen gaat komen, dat je zijn naam nooit meer in een koersverslag gaat horen vallen. Echt even slikken dan ja.
[..]
Voor zover ik weet niet, alleen verslagen later op de avond in het sportjournaal ofzo.. Als je de etappe wilt volgen zul je naar eurosport of de belg moeten..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heeft de NOS geen live stream van de etappe?
Nos zendt niks uit, moet je bij Sporza of Eurosport zijn en die beginnen over 15 minuten ofzoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heeft de NOS geen live stream van de etappe?
Sporza vanaf 14:30quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:13 schreef Eenskijken het volgende:
Wordt er vandaag nog uitgezonden? Kan nergens iets vinden
Dit dus. Dom wijf.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:29 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Volgens mij was die quote over de luisteraars meer een reactie op de uitspraak van Patricia: "Ik kende hem toch niet" na die stilte van 3 seconden.
Mij schokt de foto & beelden nu ook niet. Het is de harde werkelijkheid. (net zoals Thijs Zonneveld meldde in z'n column in De Pers.) De shock was het live moment in de uitzending. Je zag meteen dat het echt heel erg mis was.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik vind vrijwel geen enkel beeld schokkend in feite. Maar ik ben ook niet helemaal normaal denk ik. Iedereen waarschuwde me maar ik vond de beelden ernstig maar ik ben niet gauw onder de indruk. Maar verder het feit dat ie overleden is doet me wel zeer veel.
Dat heb ik ook wel een beetje: doordat je het zo intensief volgt, komt het heel anders aan dan als bijvoorbeeld een snowboarder om het leven zou komen. Het is confronterend om te horen dat iemand die je 's-anderendaags nog in het peloton zag fietsen, zo'n ongeluk heeft gehad.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:58 schreef Leatherface het volgende:
Met die renners in het peloton heb ik dan toch onbewust een emotionele band. Niet met iedere renner even sterk uiteraard. Maar als een jonge coureur, die een vaste waarde was in veel grote koersen, tragisch verongelukt komt dat hard bij me aan. Zeker omdat je die hele nasleep koortsachtig bijhoudt en in die spanning zit, zoals jij het treffend omschrijft.
Yep. De wielersport maakt al sinds mijn kindertijd een belangrijk deel uit van mijn leven. Niet als actief beoefenaar, maar als fan. Sinds de tijd van Indurain volg ik de sport intens en ben ik dus emotioneel sterk betrokken. Zo'n dodelijk ongeval maakt dus impact op me.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel een beetje: doordat je het zo intensief volgt, komt het heel anders aan dan als bijvoorbeeld een snowboarder om het leven zou komen. Het is confronterend om te horen dat iemand die je 's-anderendaags nog in het peloton zag fietsen, zo'n ongeluk heeft gehad.
Ik wens hem het ook niet toe, maar ik wil zeggen dat het voor mij anders is moest Ricco overleden zijn na zijn mislukte bloedtransfusie, door eigen toedoen dus. Misschien heb ik mezelf hier wel verkeerd uitgedrukt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:18 schreef Leatherface het volgende:
Dat heb ik dan niet. Ook al mag ik Ricco niet, zoiets wens ik niemand toe.
Dat begrijp ik wel. Misschien drukte ik me verkeerd uit, want ik wilde zeker niet insinueren dat jij dat hem toewenste. Sorry daarvoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:19 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik wens hem het ook niet toe, maar ik wil zeggen dat het voor mij anders is moest Ricco overleden zijn na zijn mislukte bloedtransfusie, door eigen toedoen dus. Misschien heb ik mezelf hier wel verkeerd uitgedrukt.
Vreemd dat het VRT journaal zich hiervoor laat gebruiken. Wuyts mag het dodelijk ongeval komen duiden en haalt o.a. weer een oud stokpaardje van stal dat er niks mee te maken heeft. De Giro moet vooral minder zwaar zijn dan de Tour en worden ingekort tot maximaal 18 dagen. Omdat Wuyts het zegt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:41 schreef Lagrinta het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020541
Zie em zitten dan, de demagoog.
De Giro is mijn lievelingsronde om te volgen, juist door de gekke toestanden daar zoals rijden op onverharde wegen, extreme beklimmingen, ... al denk je dan niet echt na over mogelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:37 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Vreemd dat het VRT journaal zich hiervoor laat gebruiken. Wuyts mag het dodelijk ongeval komen duiden en haalt o.a. weer een oud stokpaardje van stal dat er niks mee te maken heeft. De Giro moet vooral minder zwaar zijn dan de Tour en worden ingekort tot maximaal 18 dagen. Omdat Wuyts het zegt.
Leopard zal een stuk voor het peloton de streep overschrijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:49 schreef Hoogstaande het volgende:
Eurosport doet het vandaag zonder commentaar.
Ik vind het mooi hoe elke ploeg zn deel vooraan doet, ben ook erg benieuwd naar de finish
Leopard rijdt de laatste kilometer op kop, samen met wat beste vrienden. Zal wel een emotionele finish zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:49 schreef Hoogstaande het volgende:
Eurosport doet het vandaag zonder commentaar.
Ik vind het mooi hoe elke ploeg zn deel vooraan doet, ben ook erg benieuwd naar de finish
Ja dat weet ik, maar ben benieuwd hoe de finish wordt, qua emotionaliteit enzoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:50 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Leopard zal een stuk voor het peloton de streep overschrijden.
Vind ik ook al indrukwekkend, zo een hele tijd wel beeld en geen commentaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Hoogstaande het volgende:
Eurosport ook commentaar, maar dus erg weinig ook. Maarja, wat moet je er eigenlijk ook over zeggen
Wat is daar mis mee? Het is journalistiek hoor. Niet zo emo doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef El_Borracho het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-weduwe-wat-nu.dhtml
Moet dit nu?
rond 17:30/17:45 schat ik zoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe laat is de finish ongeveer? Weet iemand dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |