De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:27 schreef Ericr het volgende:
Deze Giro is in feite al afgelopen, 1996 TDF was ook niet meer interessant na de dood van Casartelli.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.wouterweylandt.be/
Daar dacht Riis anders over..quote:Op maandag 9 mei 2011 18:47 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:35 schreef Fumybeppu het volgende:
Wouter Weylandt R.I.P
I saw his crash real time. I was just behind him he was alone nobody around him at the moment on the downhill...
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden.
Ja?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:54 schreef thettes het volgende:
[..]
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk.
Juist niet. Statistisch gezien is de kans dat er nog zon geval komt juist klein.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden.
Wat laat je nou zien dan? Die tweede foto is fietsen in de kou op grote hoogte. Ik zie het verband niet met een bochtige nerveuz afdaling met rotswanden hoor.quote:
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:59 schreef DutchSL het volgende:
Dit was geen absurde afdaling en heeft niets te maken met schandalige parcoursen of wat dan ook.
Je kunt moeilijk alleen maar vlakke etappes rijden, klimmen (en dus dalen) hoort bij het wielrennen en het gaat 80.000 goed en helaas heel soms ook niet. Maar in een massasprint gebeuren ook wel eens ongelukken. Net zoals in het gewone leven ongelukken gebeuren.
Wuyts kletst uit zijn nek.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place.
Zo is het denk k inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ja, omstandigheden waren prima, asfalt zag er niet slecht uit.
Ongeluk zit in een klein hoekje. En soms loopt het tragisch af, in dit geval heel erg tragisch. Klein stuurfoutje, boem.
Want als er meer klimmen dan een slotklim in een rit zitten is dat normaliter enkel en alleen omdat ze nergens anders heen konden en ze dus er wel over heen moesten?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef DutchSL het volgende:
Wat de Giro betreft, ik kan me voorstellen is dat de Monte Crostis (waar die foto's gemaakt zijn) wel geschrapt wordt. Op weg daar naar toe komen ze toch al langs de voet van de Zoncolan, dus ergens is dat een overbodige klim (plus afdaling).
Wordt vanavond bekend gemaakt.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:04 schreef luckass het volgende:
Is er al bekend wat Leopard doet? Kan me voorstellen dat die weinig zin hebben om nog op de fiets te stappen.
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:03 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Wuyts kletst uit zijn nek.
Dit was een gewone afdaling, absoluut niet steil (amper 6% gemiddeld) en prima asfalt in een toeristisch gebied. Geen veredeld geitenpad van 12% bergaf zoals we die in de Dolomieten wel eens tegen komen. Een dertien in een dozijn afdaling, zoals je zo ook meer dan zat in de Tour tegen komt (wel gevaarlijkere nog). Ongelukken kunnen overal gebeuren.
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomenquote:
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef franklop het volgende:
[..]
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomen
Wuyts zegt dat hij al zijn hele leven op vakantie gaat in Rapallo en omgeving, dus hij zal het wel een beetje kennen, veronderstel ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook.
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:09 schreef FTWO het volgende:
Respect voor de ingetogen manier van commentaar geven na de crash. De ernst was onmiddelijk duidelijk en daar gingen ze op de Belg prima mee om.
Die zoom-in had niet gemoeten...
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:08 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet.
Was een hele close close up maar wel heel kort, ze schakelden gelijk weg toen de ernst duidelijk was...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpen
Ja, 1e etappe erna werd gewonnen door de hele ploeg, etappe erna won Armstrong volgens mijquote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?
Alle etappes die hij won na Casartelli's dood.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?
quote:
Jawel, een helm is verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Wel, maar ik vermoed dat hij recht op het gezicht is gevallen, de helm heeft dan weinig zin meer.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Dat is tegenwoordig verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Hij is meters naar beneden gevallen, dan heeft een helm (die hij wel op had) weinig nut.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?quote:
Als ik me niet vergis werd toen de helm al snel in afdalingen verplicht. Tegenwoordig moeten ze hem dacht ik altijd ophouden. Maar als iemand me kan corrigeren, graag.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?
Nee, de helm is tegenwoordig altijd verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis werd toen de helm al snel in afdalingen verplicht. Tegenwoordig moeten ze hem dacht ik altijd ophouden. Maar als iemand me kan corrigeren, graag.
Juist, dan had ik het goed.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, de helm is tegenwoordig altijd verplicht.
Helm dragen is verplicht en die droeg hij ook. Op tv was live te zien hoe de doktor zijn riempjes van de helm los knipte om beter bij zijn gezicht te kunnen...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Zucht, dat zeg ik toch helemaal niet. Ik huil niet mee met de wolven in het bos, maar divverse renners en ploegleiders hadden echter al voor de Giro kritiek op die bewuste klim en na dit verschrikkelijke ongeluk kun je de klok er op gelijk zetten dat die discussie over veiligheid van het parcours weer wordt opgerakeld (net zoals de discussie over kerncentrales hier na het ongeluk in Japan, wat ook appels en peren vergelijken is).quote:Op maandag 9 mei 2011 19:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want als er meer klimmen dan een slotklim in een rit zitten is dat normaliter enkel en alleen omdat ze nergens anders heen konden en ze dus er wel over heen moesten?
Dat ding zit niet voor niets op dat moment in het parcours.
Volgens mij mocht de helm eerst nog af bij aankomsten bergop, maar hier werd het ook snel verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?
Klopt, als de finish boven was, mocht een tijdje de helm af op de slotklim.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:22 schreef Digital-Love het volgende:
[..]
Volgens mij mocht de helm eerst nog af bij aankomsten bergop, maar hier werd het ook snel verplicht.
Dat ja, was een vriend van Vinokoerofquote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?
Tevens de laatste wielrenner die omkwam in een grotere Europese race. Om maar te benadrukken dat dit niet vaak voorkomt.quote:
Of gewoon niet. Heeft totaal geen nieuwswaarde.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo
AD is sensatieblad, dat boeit ze niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo
Zelfs de telegraaf (quote:
nou er zijn vast mensen, zoals ik, die liever de beelden niet zien. Zo veel moeite is het toch niet om een normale foto te gebruiken en eventueel een linkje te plaatsen in het artikel?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig.
Zo'n foto vind ik overbodig en kan als schokkend ervaren worden, dat zet je niet zo op de voorpagina (vind ik tenminste). Zet een normale foto van Weylandt erop en in het artikel onder een spoiler een aantal foto's van het ongeluk, dan weten de mensen dat het schokkend kan zijnquote:Op maandag 9 mei 2011 19:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig.
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:30 schreef franklop het volgende:
[..]
nou er zijn vast mensen, zoals ik, die liever de beelden niet zien. Zo veel moeite is het toch niet om een normale foto te gebruiken en eventueel een linkje te plaatsen in het artikel?
ja dat laatste weet ik en die ga ik dus ook gewoon niet bekijkenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD.
Alleen zetten ze nu in feite een dode renner op hun voorpagina, lijkt me wat respectloos.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD.
Schandalig inderdaad. Zet gewoon een foto van hoe hij was op de voorpagina.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:26 schreef franklop het volgende:
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo
Riis wilde in de rit van Tarbes naar Pau vol door gaan koersen, achteraf gezien misschien ook wel de beste keuze geweest omdat nu er 7 1/2 op de fiets gezeten moest worden in die etappe ter ere van Casartelli. Riis dacht toen al dat hij voor elkaar kon krijgen wat hem een jaar later richting Pamplona wel gelukt is. Indurain op de knieen krijgen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:41 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
?
Riis stond voor de tijdrit ook al derde. Als je dat bedoelt.
Wat is dit nou voor onzin. Wat heeft een mooie afdaling te maken met een zwaar parcours over idiote wegen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:39 schreef superkokje het volgende:
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen met het routeschema van volgend jaar
http://www.depers.nl/sport/566158/Alles-voor-het-spektakel.html
Nee. Het AD emailen of bellen kan helaas niet. Al het nieuws komt daar normaliter per postduif binnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Hoolii het volgende:
kan je het AD emailen of bellen ofzo?
Zit mij toch wel serieus op te winden over die foto
Ze hebben een contactpagina, kan je hier vinden: http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ontact/contact.dhtmlquote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Hoolii het volgende:
kan je het AD emailen of bellen ofzo?
Zit mij toch wel serieus op te winden over die foto
Een afdaling is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Bovendien ben je bij een gevaarlijke afdaling gewaarschuwd.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:33 schreef superkokje het volgende:
Het is weer verschrikkelijk, en de gevaarlijkste afdalingen moeten nog komen
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aanquote:Op maandag 9 mei 2011 19:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een afdaling is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Bovendien ben je bij een gevaarlijke afdaling gewaarschuwd.
internet@ad.nlquote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Hoolii het volgende:
kan je het AD emailen of bellen ofzo?
Zit mij toch wel serieus op te winden over die foto
Alleen ligt de snelheid tijdens afdalingen vaak wel 20-30 km/u hoger.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:00 schreef Ericr het volgende:
Laten we ook niet teveel concentreren op afdalingen, ook op het vlakke gebeuren dit soort ongelukken en zelfs in het zicht van de finish.
Dacht ik ook al...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef maril het volgende:
Maar het AD krijgt toch Telegraafkuren.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-ik-ooit-zag.dhtml
Heel vreemd inderdaad, kijk ook net en denkquote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
20:00 journaal meldt dat hij uit balans is gebracht door een mederenner, terwijl Beppu zei dat tie alleen reed tijdens z'n val
als hij idd uit balans is gebracht, heb ik medelijden met degene die dat gedaan heeftquote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
20:00 journaal meldt dat hij uit balans is gebracht door een mederenner, terwijl Beppu zei dat tie alleen reed tijdens z'n val
Nee nee nee. Tuurlijk willen wij dat, maar daar zijn ze ook topsporter voor. Je bent lijdend voorwerp, dat weet je als je topsporter of artiest bent.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aan
In een bergetappe heb je maar een beperkt aantal renners die echt koersen voor de winst. Daarachter zullen ze vast niet zulke grote risico's nemen. Een heuveletappe is wat dat betreft gevaarlijker omdat er veel meer renners mee willen/kunnen doen voor de overwinning.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |