De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:27 schreef Ericr het volgende:
Deze Giro is in feite al afgelopen, 1996 TDF was ook niet meer interessant na de dood van Casartelli.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.wouterweylandt.be/
Daar dacht Riis anders over..quote:Op maandag 9 mei 2011 18:47 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:35 schreef Fumybeppu het volgende:
Wouter Weylandt R.I.P
I saw his crash real time. I was just behind him he was alone nobody around him at the moment on the downhill...
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden.
Ja?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:54 schreef thettes het volgende:
[..]
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk.
Juist niet. Statistisch gezien is de kans dat er nog zon geval komt juist klein.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden.
Wat laat je nou zien dan? Die tweede foto is fietsen in de kou op grote hoogte. Ik zie het verband niet met een bochtige nerveuz afdaling met rotswanden hoor.quote:
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:59 schreef DutchSL het volgende:
Dit was geen absurde afdaling en heeft niets te maken met schandalige parcoursen of wat dan ook.
Je kunt moeilijk alleen maar vlakke etappes rijden, klimmen (en dus dalen) hoort bij het wielrennen en het gaat 80.000 goed en helaas heel soms ook niet. Maar in een massasprint gebeuren ook wel eens ongelukken. Net zoals in het gewone leven ongelukken gebeuren.
Wuyts kletst uit zijn nek.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place.
Zo is het denk k inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ja, omstandigheden waren prima, asfalt zag er niet slecht uit.
Ongeluk zit in een klein hoekje. En soms loopt het tragisch af, in dit geval heel erg tragisch. Klein stuurfoutje, boem.
Want als er meer klimmen dan een slotklim in een rit zitten is dat normaliter enkel en alleen omdat ze nergens anders heen konden en ze dus er wel over heen moesten?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef DutchSL het volgende:
Wat de Giro betreft, ik kan me voorstellen is dat de Monte Crostis (waar die foto's gemaakt zijn) wel geschrapt wordt. Op weg daar naar toe komen ze toch al langs de voet van de Zoncolan, dus ergens is dat een overbodige klim (plus afdaling).
Wordt vanavond bekend gemaakt.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:04 schreef luckass het volgende:
Is er al bekend wat Leopard doet? Kan me voorstellen dat die weinig zin hebben om nog op de fiets te stappen.
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:03 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Wuyts kletst uit zijn nek.
Dit was een gewone afdaling, absoluut niet steil (amper 6% gemiddeld) en prima asfalt in een toeristisch gebied. Geen veredeld geitenpad van 12% bergaf zoals we die in de Dolomieten wel eens tegen komen. Een dertien in een dozijn afdaling, zoals je zo ook meer dan zat in de Tour tegen komt (wel gevaarlijkere nog). Ongelukken kunnen overal gebeuren.
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomenquote:
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef franklop het volgende:
[..]
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomen
Wuyts zegt dat hij al zijn hele leven op vakantie gaat in Rapallo en omgeving, dus hij zal het wel een beetje kennen, veronderstel ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook.
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:09 schreef FTWO het volgende:
Respect voor de ingetogen manier van commentaar geven na de crash. De ernst was onmiddelijk duidelijk en daar gingen ze op de Belg prima mee om.
Die zoom-in had niet gemoeten...
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:08 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet.
Was een hele close close up maar wel heel kort, ze schakelden gelijk weg toen de ernst duidelijk was...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpen
Ja, 1e etappe erna werd gewonnen door de hele ploeg, etappe erna won Armstrong volgens mijquote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95?
Alle etappes die hij won na Casartelli's dood.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:
Jawel, een helm is verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Wel, maar ik vermoed dat hij recht op het gezicht is gevallen, de helm heeft dan weinig zin meer.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van...
Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel?
Dat is tegenwoordig verplicht.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
Hij is meters naar beneden gevallen, dan heeft een helm (die hij wel op had) weinig nut.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef TheVulture het volgende:
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?quote:
Als ik me niet vergis werd toen de helm al snel in afdalingen verplicht. Tegenwoordig moeten ze hem dacht ik altijd ophouden. Maar als iemand me kan corrigeren, graag.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |