De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Helaas is dat nog geen garantie dat hij dit overleeftquote:
Zijn vrouw moet bevallen in September... zou inderdaad niet meedoen eigenlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:05 schreef Bombvis het volgende:
Ik lees trouwens ook dat Weylandt officieel niet eens zou meedoen aan de Giro
klopt, hij verving Bennati die zwaar viel in Romandië.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:05 schreef Bombvis het volgende:
Ik lees trouwens ook dat Weylandt officieel niet eens zou meedoen aan de Giro
Maar er maar 30 min van als het niet langer is.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:12 schreef Oksel het volgende:
Dat z'n gezicht zo plat is, komt natuurlijk door acute zwelling. Dat zou nog mee kunnen vallen. Vraag me af hoe het komt dat z'n hart is gestopt. Waarschijnlijk door de harde klap. Nu z'n hart weer 'loopt' is de kans op hersendood zeer groot na 15 minuten.
Nee, Feillu is Bennati komen vervangen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:09 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
klopt, hij verving Bennati die zwaar viel in Romandië.
Spreek wel een aardig woordje Spaans en dat lijkt wel wat op Italiaans, zal eens kijken of ik er iets van kan begrijpen...quote:Op maandag 9 mei 2011 17:13 schreef Bombvis het volgende:
Iemand die goed is in Italiaans en die de tv van RAI goed kan volgen? Ik kijk wel, maar snap er niks van
http://www.raisport.rai.i(...)5e-18236e0b2821.html
Klopt idd.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee, Feillu is Bennati komen vervangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die beelden hebben we al live gezien en ook al een paar keer in topic #2, zet het de volgende keer aub onder een spoiler ofzo....quote:
Hij leek daar gewoon helemaal alleen te liggen. Als er iemand anders gevallen was zal die wel snel weer weg gekomen zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Szura het volgende:
Maar is hij als enige gevallen of zijn er meer gevallen?
Zijn wel meerdere valpartijen geweest deze etappe, maar hij was de enige betrokkene bij de 'fatale' val....quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Szura het volgende:
Maar is hij als enige gevallen of zijn er meer gevallen?
Ik kijk het, maar ik volg er eigenlijk niks van, ik hoop met mijn beperkte taalkennis wat woorden op te vangen die ik kan vertalenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:19 schreef 045represent het volgende:
Aan degene die nu de RAI zijn t kijken, kunnen jullie er iets van volgen?
Waarom laten ze de plaats zien waar het gebeurt is? Er staat Imagine in directa, maar hij is toch al afgevoerd met de heli dus WAAROM wordt die plaats de hele tijd getoond? Of ligt hij toch nog daar???
Volgens mij is hij allang afgevoerd, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij daar op de weg dood ligt te zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:23 schreef TLC het volgende:
Euhm zag ik net een wit laken over het wegdek ?
Volgens mij zat hij niet in de trauma heli.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:24 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Volgens mij is hij allang afgevoerd, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij daar op de weg dood ligt te zijn.
Het lijkt me sterk dat hij daar op de weg blijft liggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:27 schreef TLC het volgende:
[..]
Volgens mij zat hij niet in de trauma heli.
Nee, volgens mij kon de helikopter niet landen en zou hij met een ambulance worden afgevoerd.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:27 schreef TLC het volgende:
[..]
Volgens mij zat hij niet in de trauma heli.
Tsja politie onderzoek of zo ?? gebeurt toch altijd bij een verkeersongeluk.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat hij daar op de weg blijft liggen.
quote:VRT meldt slecht nieuws! Precies wat mij collega ook zegt!!! Laten we nog even wachten.
quote:Op maandag 9 mei 2011 17:29 schreef radiovandijk het volgende:
Via diverse tweeps: Italiaanse TV meldt zojuist vreselike nieuws dat Wouter #Weylandt is overleden tijdens 3e etappe in #Giro
Niet op de weg maar in een van die ambulances daar En ja, ze laten mensen vaak lang op de weg liggen, want elke beweging kan het nog erger maken. ik heb wel eens naast een motor rijder gestaan die op een auto was geklapt. Die kwam er goed vanaf, maar de ambulancemensen lieten hem wel 20 minuten liggen voordat ze hem in de auto dedenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat hij daar op de weg blijft liggen.
En ambulances mogen geen lijken vervoerenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Niet op de weg maar in een van die ambulances daar En ja, ze laten mensen vaak lang op de weg liggen, want elke beweging kan het nog erger maken. ik heb wel eens naast een motor rijder gestaan die op een auto was geklapt. Die kwam er goed vanaf, maar de ambulancemensen lieten hem wel 20 minuten liggen voordat ze hem in de auto deden
quote:Op maandag 9 mei 2011 17:30 schreef sporza het volgende:
RIP Wouter Weylandt. Bevestigd door Giro-dokter. #giro #weylandt
Jaquote:Op maandag 9 mei 2011 17:31 schreef Jojoortje het volgende:
Omg wat erg dit. Mijn maag keert er van om
Werd hij in september vader hoorde ik?
Vreselijk, maar de koers gaat altijd door.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef Leatherface het volgende:
..... Eindig de koers dan ook maar meteen....
Mart Smeets zou zeggen...quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef Leatherface het volgende:
..... Eindig de koers dan ook maar meteen....
Die zijn niet gevaarlijk man.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:32 schreef Intxaurraga het volgende:
En dan moeten al die mallotige circusetappes over modderpaden en karrensporen nog komen.
Erg dit zeg, iemand trouwens val gezien?quote:Weylandt zou oorspronkelijk de Giro niet rijden, enkel de Vuelta stond dit jaar op zijn programma. Omdat zijn ploegmaat Daniele Bennati bij een val in de Ronde van Romandië zijn sleutelbeen brak, werd Weylandt in extremis naar de Giro gestuurd om in de vlakke ritten voor een etappezege te gaan. Vorig jaar won Weylandt de derde etappe van de Giro in Middelburg. De 26-jarige Belg wordt in september voor de eerste keer vader. (lpb)
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen, ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:35 schreef knep het volgende:
Morgen maar in ieder geval een geneutraliseerde etappe houden.
Als dit daar was gebeurd, dan hadden ze Zomegnan gelyncht.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:32 schreef Intxaurraga het volgende:
En dan moeten al die mallotige circusetappes over modderpaden en karrensporen nog komen.
Ja, je lost niets op om de koers nu meteen te beëindigen, hoe erg dit ook is. Maar de Giro is nu voor mij wel verpest.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Vreselijk, maar de koers gaat altijd door.
/smeets
Dat bedenkt geen enkele sportman zich.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:38 schreef TLC het volgende:
Dat bedenkt ie toch ook niet van tevoren als hij smorgens zn fiets opstapt.. zo van de finish zal ik niet halen
Dat hoeft de organisatie niet te doen, dat doen de renners zelf wel. Die bepalen, op welke wijze ze respect betuigen aan hun overleden collega.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:35 schreef knep het volgende:
Morgen maar in ieder geval een geneutraliseerde etappe houden.
Ook dat ja, het gebeurt gewoon zó plotseling!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:38 schreef TLC het volgende:
Dat bedenkt ie toch ook niet van tevoren als hij smorgens zn fiets opstapt.. zo van de finish zal ik niet halen
Heli kon dus niet landen, later toch wel een paar honderd meter verderop en hij is in het ziekenhuis overledenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:36 schreef chufi het volgende:
Spaanse Marca
http://www.marca.com/2011(...)alia/1304951568.html
Oh jezus wat intens sneuquote:Op maandag 9 mei 2011 17:32 schreef Lutte het volgende:
Echt vreselijk dit..
En hij zou in september voor het eerst vader worden lees ik net.
Ramptoerisme?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:40 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb echt helemaal niets met wielrennen, maar ik vind dit zo verschrikkelijk
Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden. Sterkte.
Nee echt?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat hoeft de organisatie niet te doen, dat doen de renners zelf wel. Die bepalen, op welke wijze ze respect betuigen aan hun overleden collega.
Want?quote:
neem ook aan dat farrar morgen niet meer opstaptquote:Op maandag 9 mei 2011 17:42 schreef El_Borracho het volgende:
Mensen die 'm misschien niet zo goed kennen, hij was een 26-jarige Belg die eerst voor Quick-Step reed. Een veelbelovende (top)sprinter, exact 1 jaar geleden won hij nog een etappe in de Giro. Wouter was de beste vriend van Tyler Farrar en zowel in als buiten het peloton een geliefd figuur.
Heb je nou echt geen inlevingsvermogen? Doe normaalquote:Op maandag 9 mei 2011 17:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want?
Als je niets met wielrennen hebt, waarom vind je dit dan opeens zo verschrikkelijk? Er overlijden dagelijks miljoenen mensen...
Misschien de hele ploeg van Weylandt niet meer?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
neem ook aan dat farrar morgen niet meer opstapt
Tuurlijk wel. Juist een rit winnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Moeten we nu daar over debatteren?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want?
Als je niets met wielrennen hebt, waarom vind je dit dan opeens zo verschrikkelijk? Er overlijden dagelijks miljoenen mensen...
Bij de RAI zag je de hele ploeg ingepakt weglopen (uit de bus), maar die zullen morgen niet meer opstappen, dat lijkt mij iig vrij logischquote:Op maandag 9 mei 2011 17:46 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Misschien de hele ploeg van Weylandt niet meer?
Ik ben geen psycholoog, maar heb begrepen dat juist doorgaan met een team helpt in het verwerkingsproces.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:46 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Misschien de hele ploeg van Weylandt niet meer?
Ja aan de ene kant wel, aan de andere kant misschien ook niet. Het gaat erom wat ze zelf willen en wat Weylandt gewild zou hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:46 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Bij de RAI zag je de hele ploeg ingepakt weglopen (uit de bus), maar die zullen morgen niet meer opstappen, dat lijkt mij iig vrij logisch
Klinkt als een highsider...quote:Op maandag 9 mei 2011 17:39 schreef Pino112 het volgende:
Hij is blijkbaar met zn pedaal tegen de muur gekomen, toen een aantal meters door de lucht zijn geslingerd, en toen op het asfalt..
Bij Casartelli wilden ze toch ook niet doorgaan, maar hebben ze uiteindelijk wel gedaan..quote:Op maandag 9 mei 2011 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar heb begrepen dat juist doorgaan met een team helpt in het verwerkingsproces.
Dat heb ik ook wel eens vernomen ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar heb begrepen dat juist doorgaan met een team helpt in het verwerkingsproces.
Ik vermoed een geneutraliseerde rit, het klinkt hard, maar de organisatie heeft natuurlijk heel veel verplichtingen (denk aan uitzendrechten) en dan is geneutraliseerd rijden het meest gepast.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:47 schreef Hoogheid het volgende:
Ik denk dat hele ploeg (logischerwijs) thuis blijft, ik ben benieuwd wat de organisatie doet voor morgen.
Minuut stilte, maar om even Smeets te citeren: De Tour (of in dit geval Giro) stopt voor niemand.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:47 schreef Hoogheid het volgende:
Ik denk dat hele ploeg (logischerwijs) thuis blijft, ik ben benieuwd wat de organisatie doet voor morgen.
Ík heb wel inlevingsvermogen en vind dit verschrikkelijk, juist omdat ik Weylandt erg goed ken, mensen die nog nooit van Weylandt gehoord hebben en het dan nodig vinden om toch even hun zegje te komen doen, die vind ik geen inlevingsvermogen hebben, dat is gewoon ramptoerisme.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Heb je nou echt geen inlevingsvermogen? Doe normaal
Dat regelen de renners wel.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed een geneutraliseerde rit, het klinkt hard, maar de organisatie heeft natuurlijk heel veel verplichtingen (denk aan uitzendrechten) en dan is geneutraliseerd rijden het meest gepast.
Voor mij mogen ze die melodramatische pathetiek met omhoog wijzen bij de eerstvolgende overwinning wel achterwege laten.quote:
Dat zou heel goed kunnen. Nu naar huis gaan word je ook niet beter van. Maar zn begrafenis is natuurlijk zaterdag waarschijnlijk dus ze stappen sowieso uit de Giro. Misschien morgen op een rij met de ploeg over de finish.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen op zijn eigen wijze zijn rouw verwerken.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor mij mogen ze die melodramatische pathetiek met omhoog wijzen bij de eerstvolgende overwinning wel achterwege laten.
Ik heb daar ook niets mee, maar ik kan mij voorstellen dat het wel van betekenis kan zijn voor zijn ploeggenoten/vriendenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor mij mogen ze die melodramatische pathetiek met omhoog wijzen bij de eerstvolgende overwinning wel achterwege laten.
Het gaat alleen niet om jou in deze. Iedereen verwerkt zon gebeurtenis anders en wat jij melodrama vindt moet jij weten.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dit credo kan wat mij betreft, met alle eerbied, naar de prullenbak. Wat is nu waardevoller dan leven en gezondheid?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Minuut stilte, maar om even Smeets te citeren: De Tour (of in dit geval Giro) stopt voor niemand.
Dit denk ik eigenlij ook. Morgen met heel de ploeg geneutraliseerde rit, dan stoppen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Nu naar huis gaan word je ook niet beter van. Maar zn begrafenis is natuurlijk zaterdag waarschijnlijk dus ze stappen sowieso uit de Giro. Misschien morgen op een rij met de ploeg over de finish.
Mij niet. Laat ze juist wel opstappen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:46 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Bij de RAI zag je de hele ploeg ingepakt weglopen (uit de bus), maar die zullen morgen niet meer opstappen, dat lijkt mij iig vrij logisch
Je snapt toch ook wel dat het eigenlijk niet mogelijk is om het te stoppen?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dit credo kan wat mij betreft, met alle eerbied, naar de prullenbak. Wat is nu waardevoller dan leven en gezondheid?
Exact. En tranen speel je niet hoor. Niet iedereen is sentimenteel maar sport is ook emotie.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen op zijn eigen wijze zijn rouw verwerken.
Ben het hier mee eens. Sterfgevallen brengen bij sommige mensen een positieve kant naar boven, maar sommigen worden er alleen maar pretentieus en hypocriet van... een extra smet op deze toch al trieste gebeurtenis.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ík heb wel inlevingsvermogen en vind dit verschrikkelijk, juist omdat ik Weylandt erg goed ken, mensen die nog nooit van Weylandt gehoord hebben en het dan nodig vinden om toch even hun zegje te komen doen, die vind ik geen inlevingsvermogen hebben, dat is gewoon ramptoerisme.
Maar goed, ik zal wel ophouden...
En wat win je daar mee? Hoe cru het ook moge klinken, maar the show must go on...quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat het eigenlijk niet mogelijk is om het te stoppen?
Om praktische reden kunnen ze niet stoppen. Maar je kunt je afvragen of sport zijn doel niet voorbijschiet als zelfs de dood van een atleet niet opweegt tegen het praktische nut.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat het eigenlijk niet mogelijk is om het te stoppen?
Dat weet Smeets als geen ander.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dit credo kan wat mij betreft, met alle eerbied, naar de prullenbak. Wat is nu waardevoller dan leven en gezondheid?
eigenlijk is het de tour wacht op niemandquote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Minuut stilte, maar om even Smeets te citeren: De Tour (of in dit geval Giro) stopt voor niemand.
Niets, maar als je geen risico's wil nemen dan kan je de wielrennerij wel afschaffen. Dit is absoluut verschrikkelijk, maar elke renner weet dat ze dit risico nemen. De hele koers afschaffen heeft geen zin, en, hoewel het wat melodramatisch klinkt, doe je Weylandt ook geen eer mee.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Helemaal niks is belangrijker, maar toch kan ik het credo wel begrijpen. Daarbij denk ik ook niet dat het de oplossing is om de Giro nu te stoppen, wat wordt er mee opgeschoten? Dit draait hoogstwaarschijnlijk weer uit op zo'n "Weylandt zou gewild hebben dat er wordt doorgereden"-verhaal, hoe zuur het ook is.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ok, het was een ietwat vrij citaat, maar betekenis komt redelijk overeenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:52 schreef hole1988 het volgende:
[..]
eigenlijk is het de tour wacht op niemand
Dat klopt jaquote:Op maandag 9 mei 2011 17:53 schreef Szura het volgende:
Klopt het dat Casartelli ook een zwangere vrouw thuis had?
Natuurlijk kun je het risico van een sterfgeval niet uitsluiten, maar wat mij betreft is er een menselijke maat. Een dodelijk ongeluk is wat mij betreft het einde.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Niets, maar als je geen risico's wil nemen dan kan je de wielrennerij wel afschaffen. Dit is absoluut verschrikkelijk, maar elke renner weet dat ze dit risico nemen. De hele koers afschaffen heeft geen zin, en, hoewel het wat melodramatisch klinkt, doe je Weylandt ook geen eer mee.
Of zoals Vino deed na de val van Kivilev, gewoon doorgaan en winnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
http://www.corriere.it/sp(...)9-91021abd11c5.shtmlquote:Secondo una prima ricostruzione dei vigili del fuoco, Weylandt si trovava a 40 metri da un tornante quando ha toccato con il pedale sinistro contro un muretto e proprio questo avrebbe causato la caduta, che si sarebbe prolungata per una ventina di metri. I telecronisti della Rai che stavano commentando la diretta hanno detto di avere visto immagini fuori onda particolarmente drammatiche, che per la loro crudezza non saranno tuttavia mostrate.
(Wikipedia vertaling)quote:According to a first reconstruction of the fire, Weylandt is 40 yards from a bend when touched with the left foot against a wall and just that would have caused the collapse, which would be extended for twenty yards (= 19m). The commentators were commenting on the RAI that the direct said they have seen images of dramatic off the air, which by their crudeness, however, will not be shown.
Het einde van wat? Nooit meer fietsen dan?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je het risico van een sterfgeval niet uitsluiten, maar wat mij betreft is er een menselijke maat. Een dodelijk ongeluk is wat mij betreft het einde.
Vanzelfsprekend delen velen niet die mening en dat respecteer ik.
Van deze Giro d'Italia. Natuurlijk niet van het wielrennen als zodanig.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het einde van wat? Nooit meer fietsen dan?
Werkongevallen zijn er helaas zo nu en dan. Maar dat mag toch nooit een reden zijn om te stoppen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van deze Giro d'Italia. Natuurlijk niet van het wielrennen als zodanig.
Files zijn belangrijker voor de Nederlander, kennelijkquote:Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef Strani het volgende:
Hoe kan het journaal nou niet openen met dit nieuws?
Het is geen Nederlander he.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef Strani het volgende:
idd,zoiets verzin je nietquote:Op maandag 9 mei 2011 18:01 schreef Bruce117 het volgende:
Op de dag een jaar na zijn ritoverwinning in de Giro
Inderdaad, maar het is wel erg inconsequent als je het met hoofdletters op Teletekst hebt staan en dan in het journaal eerst nog over file's en andere zaken praten. En dan nu heel snel even in het kortnieuws.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Files zijn belangrijker voor de Nederlander, kennelijk
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef Strani het volgende:
't Is een televisieprogramma, daar kun je niet eventjes net zoals bij Teletekst een paar letters veranderen en dan de boel de lucht inslingeren.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel erg inconsequent als je het met hoofdletters op Teletekst hebt staan en dan in het journaal eerst nog over file's en andere zaken praten. En dan nu heel snel even in het kortnieuws.
Omdat hetquote:Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef Strani het volgende:
Dat kunnen ze bij een journaal heel snel. De beelden waren er al en de informatie ook. Even schakelen met een correspondent bij de Giro en je bent klaar.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
't Is een televisieprogramma, daar kun je niet eventjes net zoals bij Teletekst een paar letters veranderen en dan de boel de lucht inslingeren.
quote:LEOPARD TREK
We lost a great team mate and a true friend today. Our thoughts are with Wouter's family and friends.
4 minutes ago from web
Plus dat we in Nederland ook een apart Sport-journaal hebben die er w.s. wel mee zal openen.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:09 schreef Strani het volgende:
Dat kunnen ze bij een journaal heel snel. De beelden waren er al en de informatie ook. Even schakelen met een correspondent bij de Giro en je bent klaar.
Maar goed, ze zullen er wel hun redenen voor hebben gehad om het zo te doen.
Punt 1 is waar, maar Teletekst is het niet met je eens dat het niet belangrijk genoeg is.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat het
1. Geen (bekende) Nederlander was.
2. er ook mensen niet in sport geïnteresseerd zijn
3. het geen baanbrekend nieuws is.
Helaas heb ik geen Belg..wel een Spanjaard.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:11 schreef jpjedi het volgende:
Wielrennen en nieuws erover moet je ook op de Belg kijken. Beter en actueler.
En?quote:
Dus jij bepaalt voor anderen of ze het verschrikkelijk mogen vinden of niet? Ik heb die beelden gezien en schrok me kapot. Maar oh, ik heb niets met wielrennen dus het mag me niets doen. Please, dat je uberhaupt over ramptoerisme begint in dit topic vind ik jammer.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ík heb wel inlevingsvermogen en vind dit verschrikkelijk, juist omdat ik Weylandt erg goed ken, mensen die nog nooit van Weylandt gehoord hebben en het dan nodig vinden om toch even hun zegje te komen doen, die vind ik geen inlevingsvermogen hebben, dat is gewoon ramptoerisme.
Maar goed, ik zal wel ophouden...
De NOS heeft geen eens correspondenten bij de Giro. Bovendien hebben ze een vaste uitzendtijd, als je met items gaat schuiven, moet je ook gaan schuiven met het draaiboek en de tijden van andere items. Als het nu echt wereldschokkend nieuws zou zijn, is het geen probleem dat het een zooitje wordt en dan is het ook geen probleem als de uitzendtijd wat langer wordt, maar nu is er gewoon het vaste aantal minuten, waar het draaiboek al helemaal klaar voor ligt en waar je nauwelijks nog wat aan kan veranderen zonder dat de hele boel in de soep loopt.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat kunnen ze bij een journaal heel snel. De beelden waren er al en de informatie ook. Even schakelen met een correspondent bij de Giro en je bent klaar.
Maar goed, ze zullen er wel hun redenen voor hebben gehad om het zo te doen.
Geen idee, ik keek het journaal.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:13 schreef golfer het volgende:
[..]
En?
Openden die het nieuws wel ermee bij TVE?
Ik denk dat dat Zelva's eigen manier is om dit nieuws te verwerken. Ik snap 'm ook niet, maar ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:14 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt voor anderen of ze het verschrikkelijk mogen vinden of niet? Ik heb die beelden gezien en schrok me kapot. Maar oh, ik heb niets met wielrennen dus het mag me niets doen. Please, dat je uberhaupt over ramptoerisme begint in dit topic vind ik jammer.
Nog steeds eigenlijk...quote:
dat heb ik ookquote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nog steeds eigenlijk...
Vreemd. Dan hoor je dat 600 opvarenden van een schip zijn verzopen, dan denk je kut en 5 sec. later ga je weer door met je leven.
Maar dit soort nieuws blijft dan toch een hele tijd hangen.
Echt verschrikkelijk
Bij mij niet hoor, maar het is maar wat je belangrijk vindt.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef de_boswachter het volgende:
Vreemd. Dan hoor je dat 600 opvarenden van een schip zijn verzopen, dan denk je kut en 5 sec. later ga je weer door met je leven.
Idemquote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet niet wat Zelva voor relatie met Weylandt had, maar laat ik via deze weg mijn medeleven betuigen.
Dat zijn nummers, die kunnen de meeste mensen (waaronder ik) niet verwerken. Dit van Weylandt is rauwe, duidelijke informatie. Dat komt veel harder aan.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nog steeds eigenlijk...
Echt verschrikkelijk
Wielrenners zijn nog echte kerels..hoe die jongens kunnen vallen en daarna (in dit geval helaas niet) gewoon weer door kunnen gaan. Daar kan je alleen maar respect voor hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Het blijft natuurlijk enorm gevaarlijk deze sport. 1 keer verkeerd onderuit en je bent getekend voor rest van je leven (en misschien zelfs erger).
RIP
Da's psychologische afstand. Hier overlijdt een renner in een koers je op dat moment kijkt, je ziet het ongeluk en de nasleep gebeuren en wordt er zo psychologisch deelgenoot van.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nog steeds eigenlijk...
Echt verschrikkelijk
Het was niet gepland, maar hij had er wel zin in.quote:
Geloof me, die wil je niet zien.quote:
Was toch wel gepland, niet ? Hij zou de sprint aantrekken voor Bennati. Toen Bennati moest afzeggen, vreesde hij dat er voor hem geen plek meer was, maar bij Leopard besloten ze gewoon om hem dan uit te spelen in de sprints en Feillu de plaats van Bennati te laten innemen.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het was niet gepland, maar hij had er wel zin in.
Die regisseur kon nooit geweten hebben dat het zo erg was.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:23 schreef JimboSlice het volgende:
Nu we weten wat de rampzalige consequenties van zijn val zijn, kan je je afvragen of de RAI (/de regisseur) er goed aan heeft gedaan om die close up te tonen. Deze beelden zullen ongetwijfeld ook bij de familie van Weylandt terecht zijn gekomen/terecht komen. Ik zat live te kijken en ik ben niet snel ergens van onder de indruk, maar ik moest wel even slikken toen ik hem bewegingsloos zag liggen en dat bloed uit zijn gezicht zag gutsen.
Wat mij betreft hadden ze het gehouden bij helikoptershots en de close ups achterwege gelaten, zeker met het oog op de jongere kijker (en in retrospect de vrienden en familie van Weylandt). In Engeland hebben ze bij het voetbal al de gewoonte om een botbreuk niet in de herhaling te laten zien. Aangezien de regisseur bij wielrennen prima kan schakelen tussen meerdere beelden, had dit van mij nooit hoeven gebeuren.
Dat is een beslissing die zo'n cameraman en/of regie in een split second maken. Ik denk niet dat ze op dat moment rationeel genoeg denken om die ethische zaken in overweging nemen. Althans niet direct na het ongeval.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:23 schreef JimboSlice het volgende:
Nu we weten wat de rampzalige consequenties van zijn val zijn, kan je je afvragen of de RAI (/de regisseur) er goed aan heeft gedaan om die close up te tonen. Deze beelden zullen ongetwijfeld ook bij de familie van Weylandt terecht zijn gekomen/terecht komen. Ik zat live te kijken en ik ben niet snel ergens van onder de indruk, maar ik moest wel even slikken toen ik hem bewegingsloos zag liggen en dat bloed uit zijn gezicht zag gutsen.
Wat mij betreft hadden ze het gehouden bij helikoptershots en de close ups achterwege gelaten, zeker met het oog op de jongere kijker (en in retrospect de vrienden en familie van Weylandt). In Engeland hebben ze bij het voetbal al de gewoonte om een botbreuk niet in de herhaling te laten zien. Aangezien de regisseur bij wielrennen prima kan schakelen tussen meerdere beelden, had dit van mij nooit hoeven gebeuren.
quote:
1995.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:27 schreef Ericr het volgende:
Bizar harde klap moet dat ook wel zijn geweest als je op slag dood bent. Deze Giro is in feite al afgelopen, 1996 TDF was ook niet meer interessant na de dood van Casartelli.
Yep, zat er even naast in alle verwarring. Ben er naar van, maar even een ommetje met de hond gemaakt net om het van me af te zetten.quote:
dutchsl zei dat de laatste dode in 1986 wssquote:Op maandag 9 mei 2011 18:28 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet dat dit totaal niet ter zake doet, maar is dat het eerste fatale ongeval in de Giro?
Emilio Ravasio inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:30 schreef franklop het volgende:
[..]
dutchsl zei dat de laatste dode in 1986 wss
Ponsin in 1952quote:Op maandag 9 mei 2011 18:28 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet dat dit totaal niet ter zake doet, maar is dat het eerste fatale ongeval in de Giro?
quote:@Fumybeppu Fumiyuki Beppu
Wouter Weylandt R.I.P I saw his crash real time. I was just behind him he was alone nobody around him at the moment on the downhill...
Daar heb je dan ook een levenslang trauma aan.quote:
Dat is wel ironisch!quote:Op maandag 9 mei 2011 18:39 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen een item in het Sportjournaal. Ook in Holland Sport (20.30u - Ned.3) zal het hier wel over gaan, toevallig genoeg is namelijk Horrillo te gast.
Nou ja, niet te gast. Wilfried was op bezoek bij Horrillo in Spanje.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:39 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen een item in het Sportjournaal. Ook in Holland Sport (20.30u - Ned.3) zal het hier wel over gaan, toevallig genoeg is namelijk Horrillo te gast.
Bizar, die overleefde een doodsmak van 80m (?) in een ravijn...quote:Op maandag 9 mei 2011 18:39 schreef Ambrosius het volgende:
Oh ok, dan zal het wel niet over Weylandt gaan..quote:Op maandag 9 mei 2011 18:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, niet te gast. Wilfried was op bezoek bij Horrillo in Spanje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |