abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97722960
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:06 schreef Skint het volgende:
Jemig Echtgaaf, wat klink je gefrustreerd. Succes is misschien niet direct een keuze maar de keuzes die je maakt hebben er wel ontzettend veel invloed op. Zeker in een land als NL waar iedereen een topopleiding kan volgen.
Tja. Als ik alles over kon doen.. En dan nog, ik vind het onderwijs totaal niet aansluiten. Dat zal vast aan mij liggen vrees ik, als de rest wel halleluja roept....Het zal wel.
pi_97723382
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt. Het komt aardig in de buurt van hoer. En zo worden ze ook behandeld.

Kapot geleerd. Uitwonen en op de vuilnis belt trappen. Het was nooit goed. Een beest werd nog beter behandeld. Onmenselijke werkverhoudingen, noem maar op.

Ik bedoel dat je jezelf beter geen techneut kan noemen, maar beter ingenieur of technisch professional. Dat laatste klinkt misschien raar, maar het is wel een wezenlijk andere opstelling. Je vertelt ermee dat je kennis en vaardigheden hebt, in plaats van dat je een hobbyist bent die even zijn Lego en videogames opzij heeft gelegd. Een professional kan een professioneel salaris bedingen, een hobbyist gaat voor het hobbytarief. (Niet afkeurend ten opzichte van Lego of videogames bedoeld overigens)
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja. Als ik alles over kon doen.. En dan nog, ik vind het onderwijs totaal niet aansluiten. Dat zal vast aan mij liggen vrees ik, als de rest wel halleluja roept....Het zal wel.
Dan heb je waarschijnlijk ook geen vakopleiding gedaan, maar een studie. Dan heb je altijd een kloof met het werkveld, onder andere door weinig stages.
pi_97724134
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tuurlijk sluit het onderwijs niet 100% aan. Maar het is ook niet dat je met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Wat is eigenlijk je grootste frustratie? Ben je niet stinkend rijk, of doe je niet wat je wilt? In hindsight zou ik ook liever doorgestudeerd hebben om mijn droombaan te doen, maar nu maak ik er het beste van en ik heb ik met mijn redelijk maar niet fantastiche loon wel plezier in het leven. Waarom jij niet? Denk niet te veel aan wat had kunnen zijn, maar maak liever het beste van wat je hebt.
pi_98851440
Ik ken ingenieurs die elektrotechniek hebben gestudeerd, sommigen werken voor 2200 terwijl ze al 2 jaar aan de bak zijn, maar ik ken ook managers die meer dan 10k verdienen!

Hoe stijgen die zo snel, wat is hun geheim? :{
pi_98854595
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:01 schreef TippieTop het volgende:
Ik ken ingenieurs die elektrotechniek hebben gestudeerd, sommigen werken voor 2200 terwijl ze al 2 jaar aan de bak zijn, maar ik ken ook managers die meer dan 10k verdienen!

Ik denk dat het geheim 'm zit in de woordjes ingenieurs en managers. Helaas maar waar.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:06:36 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98855036
Ga naar Duitsland. In Nederland is het altijd al zo geweest dat financieel/economische beroepen, beroepen m.b.t. rechtsgeleerdheid en managers hoog in aanzien staan en goed betaald worden.
In Duitsland worden technici en ingenieurs een stuk hoger in het vaandel gehouden en hebben daar wat meer aanzien dan in NL. Uiteraard verdient ook in Duitsland een Ba Electro niet meer dan een Ma Bedrijfskunde en verdient een Ma Electro niet meer dan een goede advocaat... maar het verschil is een heel stuk kleiner dan in NL. En... die Ba Electro verdient meestal wél meer dan het standaard HEAO-ertje in Duitsland.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98855146
Maar het heeft ook met verwachtingen te maken. In Nederland lijkt elke ir. te denken dat een diploma alleen al genoeg is voor de rest van de carriere... Uiteindelijk verdien je die 10k per maand pas als je gewoon in alle opzichten sterk bent in je functioneren...

Maar inderdaad, het leven in de anglo-saksische wereld is voor een ir beter, nog wel stukje beter dan Duitsland trouwens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98882278
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:18 schreef Drive-r het volgende:
Maar het heeft ook met verwachtingen te maken. In Nederland lijkt elke ir. te denken dat een diploma alleen al genoeg is voor de rest van de carriere... Uiteindelijk verdien je die 10k per maand pas als je gewoon in alle opzichten sterk bent in je functioneren...

Maar inderdaad, het leven in de anglo-saksische wereld is voor een ir beter, nog wel stukje beter dan Duitsland trouwens.
Eh, klopt. Maar iemand moet ook zorgen dat al die phd's iets nuttigs doen ipv van hun hobby. Dat betaalt prima kan ik je vertellen... ;)
Whatever...
pi_98882489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:01 schreef TippieTop het volgende:

Het zijn sociopatische bedrijfshoeren die zich overal inlikken. Heeft niks met een diploma te maken. Gewoon de popi jopi figuren met een gladde uitstraling en vlotte praatje die de boel regeren. :N
pi_98882639
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zijn sociopatische bedrijfshoeren die zich overal inlikken. Heeft niks met een diploma te maken. Gewoon de popi jopi figuren met een gladde uitstraling en vlotte praatje die de boel regeren. :N

Die vallen wel door de mand. Meestal zijn het mensen met meer overzicht. De details zijn voor de hardcore technici.
Whatever...
pi_98882719
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die vallen wel door de mand. Meestal zijn het mensen met meer overzicht.

Die krijgen 10k + en het zijn de grootste lomperiken met het laagste iq.
quote:
De details zijn voor de hardcore technici.
Die krijgen 2k - en mogen blij zijn als ze überhaupt al aan de bak komen.

*O*

Prachtig hé, bedrijfsleven :r
pi_98883152
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:18 schreef Drive-r het volgende:

Ik Nederland worden technici nog net niet in 1 adem genoemd met hoeren. Je bent knettergek je hier techniek gaat studeren.
pi_98883494
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die krijgen 10k + en het zijn de grootste lomperiken met het laagste iq.

[..]

Die krijgen 2k - en mogen blij zijn als ze überhaupt al aan de bak komen.

*O*

Prachtig hé, bedrijfsleven :r
Echt gelul. Bij ons verdienen goed technici echt wel flink wat meer. Als je echt unieke vaardigheden hebt verdien je misschien wel meer dan de meesate managers. Onzin dus. En dat de kletskouzen managers worden is ook bullshit, dat zie je vooral in sales. Voor sales moet je nu eenmaal goed kunnen praten. Maar ook dan vallen domme mensen gewoon door de mand.
Whatever...
pi_98883648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik Nederland worden technici nog net niet in 1 adem genoemd met hoeren. Je bent knettergek je hier techniek gaat studeren.
Je valt zo enorm in de herhaling. Ik ben ir en ik verdien meer dan die 10k per maand, dus echt verneukt voel ik me niet...
pi_98884278
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je valt zo enorm in de herhaling. Ik ben ir en ik verdien meer dan die 10k per maand, dus echt verneukt voel ik me niet...
Dat dank je wrs niet aan je ir-zijn....

En de eerlijkheid is natuurlijk ver te zoeken. De een werkt zich kapot voor niks de ander verdrinkt in het salaris. :{
pi_98884636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En de eerlijkheid is natuurlijk ver te zoeken. De een werkt zich kapot voor niks de ander verdrinkt in het salaris. :{
Ik zeg ook niet dat het eerlijk is.
pi_98886401
De postgeschiedenis van Echtgaaf :')_!

Trouwens wat doe je nu dan als je techniek hekelt? O je werkt nog steeds erin ;9
pi_98886499
Je hoeft niet te kijken hoor. :')
pi_98886574
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Je hoeft niet te kijken hoor. :')
Waar werk je nu dan?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:26:59 #170
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_98916926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:52 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Waar werk je nu dan?
EchtGaaf werkt niet, hij zit gesubsidieerd op FOK zijn mislukte carriere te spuien en te proberen mensen van techniek af te houden. Gelukkig doet hij dit op zo'n manier dat weinigen hem serieus nemen.

Het is erg vermakelijk, ik zoek altijd het eerst naar de posts van EG.
If you can't beat them, join them.
pi_98925001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het leven is niet eerlijk. Voor een ECHT voorbeeld moet je maar eens op de oncologieafdeling gaan kijken van het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Zeiken is ook een vak, als dat goed betaalde zou jij flink verdienen.
Whatever...
pi_98935489
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Meer dan 10k verdienen en op FOK! zitten?
Hoe dan, wat doe je voor werk, ik ken slechts 1 ir. die ooit zoveel verdiende en dat was een topmanager bij Schiphol :{
pi_98945416
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 00:18 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Meer dan 10k verdienen en op FOK! zitten?
Hoe dan, wat doe je voor werk, ik ken slechts 1 ir. die ooit zoveel verdiende en dat was een topmanager bij Schiphol :{
Ik zit in finance.

Edit: en ik heb een concentratie probleem tijdens werk...
pi_98946061
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zit in finance.

Edit: en ik heb een concentratie probleem tijdens werk...
Je bent een bedrijfsgod kennelijk. Wat is je geheim?
pi_98946232
Ik ben zo blij dat ik dit jaar gestopt ben met elektrotechniek _O_
pi_98947163
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je bent een bedrijfsgod kennelijk. Wat is je geheim?
Ik heb gewoon mijn ziel verkocht aan finance en er een goeie prijs voor gekregen.
pi_98960009
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb gewoon mijn ziel verkocht aan finance en er een goeie prijs voor gekregen.
Wat doe je precies in de finance als ik vragen mag? :)
pi_98962758
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:24 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Wat doe je precies in de finance als ik vragen mag? :)
Dat mag. Momenteel werk ik ergens waar we met geld van anderen investeren in bedrijven, om het kort te zeggen. Kopen, verbeteren en verkopen.
pi_98962847
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:30 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik ben zo blij dat ik dit jaar gestopt ben met elektrotechniek _O_
Gefeliciteerd. Je had geen beter besluit kunnen nemen.
pi_98962876
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat mag. Momenteel werk ik ergens waar we met geld van anderen investeren in bedrijven, om het kort te zeggen. Kopen, verbeteren en verkopen.
En waarom krijg je daar 10k+ voor?

En waarom nemen ze een techneut aan als stikt van economen etc. :? Ik snap hier echt helemaal niks van.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 02-07-2011 22:01:48 ]
pi_98963828
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Cool, een soort venture of real Estate bureau zeker?
Nu we toch bezig zijn, waar raad je mij aan om mijn 20.000 euro in te investeren die ik heb opgespaard :P Hoe kan ik ermee werken :P Aandelen heb ik geprobeerd, maar ik krijg over een lange periode maar een paar procent meer terug dan de bank ;(
pi_98964551
Geen idee, ik doe zelf niet eens investeringen met mijn geld en geef anderen ook geen advies. Het is m'n werk, in mijn vrije tijd doe ik liever andere dingen.

Maar geen real estate, gewoon hele bedrijven. Ook geen venture capital, gewoon grote volwassen bedrijven. Maar goed, genoeg detail.
pi_98964639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En waarom krijg je daar 10k+ voor?

En waarom nemen ze een techneut aan als stikt van economen etc. :? Ik snap hier echt helemaal niks van.
Het salaris vind ik zelf overdreven voor wat ik doe. Aan de andere kant verdienen we miljarden voor investeerders, dus als we daar wat voor terug krijgen, is dat vaak relatief weinig voor die lui.

En grow up, in het echte leven gaat het om wat je kunt, niet om wat je weet. Kennis kan je op doen, hersens kun je niet kopen. Wat iemand studeert boeit me niet, het gaat om wat hij kan.
pi_98971316
Wel respect voor Drive-r dat ie aan de TU zijn ir. titel heeft gehaald, ik haalde de master niet ;(
Nu moet ik wat anders doen... denk aan BA of een of ander vage master als Environment & Resource Management, enkel om door te groeien... wil echter wel de Finance in, weet alleen niet of ze mij accepteren met een vage master ;(
pi_98975230
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 01:48 schreef TippieTop het volgende:
Wel respect voor Drive-r dat ie aan de TU zijn ir. titel heeft gehaald, ik haalde de master niet ;(
Nu moet ik wat anders doen... denk aan BA of een of ander vage master als Environment & Resource Management, enkel om door te groeien... wil echter wel de Finance in, weet alleen niet of ze mij accepteren met een vage master ;(
Waarom niet gewoon direct iets finance-achtigs gaan studeren in Rotterdam?
pi_98975658
Mensen die denken dat je er met een papiertje al bent :')
  zondag 3 juli 2011 @ 13:00:12 #187
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98977970
Dit topic doet me denken aan een oom die me niet meer aankijkt omdat ik zonder opleiding op m'n 21e al meer begon te verdienen dan hij. Hij is nog eens een briljante techneut ook met de mooiste diploma's die de hele wereld over reist. Dat is een van de redenen dat ik mensen nu vertel dat ik tegenwoordig op minimumloon zit (geen leugen).

Als kind wilde ik altijd electricien worden (net als mijn oom).

Daarnaast, is de kwaliteit van leven niet belangrijker dan je inkomen? :)
reset
pi_98980038
De electrotechniek betaald slecht tov ICT beroepen.

Op mn 18e ben ik ICT gaan doen nadat ik electrotechniek had afgerond.
Geen moment spijt van gehad.
Mijn salaris is nu ruim 15k hoger (bruto op jaar basis) dan het salaris van mn oude electrotechniek studiematen die allemaal installatie monteurs zijn in de sterk of zwakstroom.

En we doen in principe hetzelfde werk, alleen worden mijn handen niet vuil en zijn veiligheidsschoenen en een bouwhelm niet verplicht. :)
pi_98981127
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon direct iets finance-achtigs gaan studeren in Rotterdam?
Ik woon in Amsterdam dus ik denk dat ik daar liever wat ga doen :P
Ik twijfel tussen Business Administration (2jr inc. premaster) of Environment & Resource Management (de enige master zonder premaster)

2 jaar is erg veel, zeker nadat ik de afgelopen 2 jaar heb verkloot ;( en bovendien weet ik niet wat je met E&RM kan doen, worden en überhaupt in de wereld van financiën wordt aangenomen.

Bovendien word ik in Rotterdam niet aangenomen, ze hebben mij meteen afgewezen wegens ongeschikte Bachelor :r Bovendien sta ik gemiddeld lager dan een 7 ;(
  zondag 3 juli 2011 @ 14:51:08 #190
224781 CaptainCookie
Belachelijk
pi_98981391
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:00 schreef Individual het volgende:
Dit topic doet me denken aan een oom die me niet meer aankijkt omdat ik zonder opleiding op m'n 21e al meer begon te verdienen dan hij. Hij is nog eens een briljante techneut ook met de mooiste diploma's die de hele wereld over reist. Dat is een van de redenen dat ik mensen nu vertel dat ik tegenwoordig op minimumloon zit (geen leugen).

Als kind wilde ik altijd electricien worden (net als mijn oom).

Daarnaast, is de kwaliteit van leven niet belangrijker dan je inkomen? :)
Klopt, maar met een hoger salaris heb je wel de mogelijkheid om je kwaliteit van leven te verhogen.
  zondag 3 juli 2011 @ 18:38:20 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98990713
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Klopt, maar met een hoger salaris heb je wel de mogelijkheid om je kwaliteit van leven te verhogen.
Het is allemaal relatief. ;)

Voor mij betekent geld vrijheid dus als ik weer wat heb neem ik weer vrij en ga ik weer reizen. 8-)

En dan moet ik weer werken als het op is. Nu ben ik dus weer aan het werk. Ach werk is best leuk soms, maar 25 dagen zijn nooit genoeg. :P
reset
  zondag 3 juli 2011 @ 19:57:04 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98993688
Ik zou je niet al te gek laten maken door al die mensen die tussen de 8 en 15K pm verdienen, EchtGaaf. Dit is FOK!, hier verdient iedereen 3x modaal, anders kun je niet eens een account aanmaken.

In de echte wereld liggen de lonen voor HBO-ers en academici in loondienst met zo'n 5 jaar werkervaring tussen de 2000 en de 2500 euro netto. En maar een enkeling die daar met een factor 2 bovenuit komt.

Zelf ben ik met een technische achtergrond ook in het management terechtgekomen, maar of dat nu zo spannend is... Ook een hoop gedoe en in ieder geval veel minder creatief. Ik zou nog best wel gewoon dingen willen maken. Gelukkig heb ik veel vrijheid en veel vrije tijd, dat maakt veel goed. Niet het salaris (niet dat ik een exorbitant salaris heb)

Als je veel wil verdienen in de techniek ben je in Nederland gewoon op het verkeerde adres. Als technicus kun je best wel veel verdienen, in een andere functie (mits je daar de kwaliteiten voor hebt). Persoonlijk heb ik graag technici/Beta mensen, omdat die analytisch vaak sterk zijn en ook betrouwbaar.
The End Times are wild
pi_98994710
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:57 schreef LXIV het volgende:
Ik zou je niet al te gek laten maken door al die mensen die tussen de 8 en 15K pm verdienen, EchtGaaf. Dit is FOK!, hier verdient iedereen 3x modaal, anders kun je niet eens een account aanmaken.

In de echte wereld liggen de lonen voor HBO-ers en academici in loondienst met zo'n 5 jaar werkervaring tussen de 2000 en de 2500 euro netto. En maar een enkeling die daar met een factor 2 bovenuit komt.

Precies dat. En diegenen die meer als 2500 netto verdienen zijn een jaar of 40.
pi_98994747
Het gaat EG niet zozeer om de bedragen, maar meer om het feit dat anderen blijkbaar uberhaupt wel werk konden vinden. Is natuurlijk ook zwaar kut en frustrerend als dat voor jezelf niet wil lukken.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:46:16 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98995830
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:23 schreef Drive-r het volgende:
Het gaat EG niet zozeer om de bedragen, maar meer om het feit dat anderen blijkbaar uberhaupt wel werk konden vinden. Is natuurlijk ook zwaar kut en frustrerend als dat voor jezelf niet wil lukken.
Hoezo kan hij geen werk vinden. Er is toch vraag zat naar techneuten.
The End Times are wild
pi_98996067
Dat weet dus niemand.
pi_99003337
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:57 schreef LXIV het volgende:

Zelf ben ik met een technische achtergrond ook in het management terechtgekomen, maar of dat nu zo spannend is... Ook een hoop gedoe en in ieder geval veel minder creatief. Ik zou nog best wel gewoon dingen willen maken. Gelukkig heb ik veel vrijheid en veel vrije tijd, dat maakt veel goed. Niet het salaris (niet dat ik een exorbitant salaris heb)

Als je veel wil verdienen in de techniek ben je in Nederland gewoon op het verkeerde adres. Als technicus kun je best wel veel verdienen, in een andere functie (mits je daar de kwaliteiten voor hebt). Persoonlijk heb ik graag technici/Beta mensen, omdat die analytisch vaak sterk zijn en ook betrouwbaar.
Ik kan EG wel begrijpen, ik was ook zo iemand (nog steeds eigenlijk), een kutopleiding doen waar allerlei valse beloften op open dagen worden beloofd, om vervolgens voor bijna het minimumloon te werken onder het mom van 'je moet echt iets doen wat je leuk vind daar werk je voor'

kanker op :r
pi_99011922
Ben jij een kloon van EG ofzo? Je hebt je opleiding nog niet eens af, waar zeur je dan over?
pi_99021903
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:01 schreef Drive-r het volgende:
Ben jij een kloon van EG ofzo? Je hebt je opleiding nog niet eens af, waar zeur je dan over?
Heb mijn bachelor al :P
En mijn vrienden die al 2 jaar werken, ik heb hun toestand wel gezien :{

Jij bent toch ook niet voor niets uit de techniek gestapt? :)
pi_99022698
Ik zit nog in de (semi)techniek van bouwkunde en heb vorige week een salarisverhoging mogen ontvangen (ook in deze tijd ja) en verdien nu rond de 42k aan salaris per jaar en heb nog wat leuke goodies erbij (knappe auto, mobiel+bellen, laptop+mobiel internet, premievrij pensioen, opleidingen en 48 vrije dagen). Als ik op Fok zo rondkijk is dat fucking weinig, als ik in de sector rondkijk en binnen mijn netwerk gewoon erg goed voor een 27-jarige.

/Care wat mensen vinden/denken/willen over wat je verdient, ik kan er goed van leven en ben content...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_99023489
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:10 schreef De_Rikster het volgende:
Ik zit nog in de (semi)techniek van bouwkunde en heb vorige week een salarisverhoging mogen ontvangen (ook in deze tijd ja) en verdien nu rond de 42k aan salaris per jaar en heb nog wat leuke goodies erbij (knappe auto, mobiel+bellen, laptop+mobiel internet, premievrij pensioen, opleidingen en 48 vrije dagen). Als ik op Fok zo rondkijk is dat fucking weinig, als ik in de sector rondkijk en binnen mijn netwerk gewoon erg goed voor een 27-jarige.

/Care wat mensen vinden/denken/willen over wat je verdient, ik kan er goed van leven en ben content...
48 vrije dagen zijn ook een hoop waard ^O^
pi_99024135
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:10 schreef De_Rikster het volgende:

Sterker nog, dat is gewoon heel goed betaald krijgen...
pi_99024174
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:51 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Heb mijn bachelor al :P
En mijn vrienden die al 2 jaar werken, ik heb hun toestand wel gezien :{

Jij bent toch ook niet voor niets uit de techniek gestapt? :)
Niet voor het geld in ieder geval, als je dat soms denkt.
pi_99028077
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sterker nog, dat is gewoon heel goed betaald krijgen...
idd :Y
pi_99809139
De postgeschiedenis van EchtGaaf en wat je voor topics tegenkomt zeg :')_!!!!
pi_100239325
mooi he O+
pi_100243195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:34 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Als techneut in de olie&gas zijn er genoeg banen te vinden, die top betalen :D
Ik heb civiele techniek gedaan en ben zo blij dat ik, na mijn afstuderen, naar die sector ben gegaan in plaats van een baantje bij een ingenieursbureau. Goed, civiele techniek is geen echt specialisme maar nu, met drie jaar ervaring, kom ik dit jaar net boven de 50k uit. Wel alles bij elkaar hoor: vakantiegeld, bonus, et cetera.

Ik ben nu wel van baan veranderd want ik vond het er saai. Maar gelukkig heb ik nu zin in een nieuwe uitdaging! Met behoud van salaris.

Nadeel: olie en gas zitten allemaal rond R'dam ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:57:22 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100243460
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:50 schreef skrn het volgende:

Nadeel: olie en gas zitten allemaal rond R'dam ;)
Of Den Haag of Reiswijk. ;) Zitten er geen gasbedrijven in het noorden waar dat spul vandaan komt?
reset
pi_100243681
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:57 schreef Individual het volgende:

[..]

Of Den Haag of Reiswijk. ;) Zitten er geen gasbedrijven in het noorden waar dat spul vandaan komt?
Mijn specialisme is meer offshore(constructies) dan puur olie en gas. Ik heb zelf daarom niet echt een idee of in het noorden (veel) werk is.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:22:55 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100244523
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:03 schreef skrn het volgende:

[..]

Mijn specialisme is meer offshore(constructies) dan puur olie en gas. Ik heb zelf daarom niet echt een idee of in het noorden (veel) werk is.
En ik heb alleen ervaring met centrale, niet-technische functies bij 's werelds grootste en dan ook nog eens niet in NL. ;)
reset
pi_100244602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:22 schreef Individual het volgende:

[..]

En ik heb alleen ervaring met centrale, niet-technische functies bij 's werelds grootste en dan ook nog eens niet in NL. ;)
Een prima baan dus? Maar je hebt geen technische studie? Of wel?
pi_100244775
Eh, als je in offshore en olie niet veel verdient, dan ben je neit goed bezi. Echt een sector waar prima verdiend wordt, wel word er vaak verwacht dat je op den duur als expatwat gaat doen, of regelmatig weg bent. Maar veel geld verdienen kun je er zeker.
Whatever...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:01:33 #213
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100246204
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:24 schreef skrn het volgende:

[..]

Een prima baan dus? Maar je hebt geen technische studie? Of wel?
Dat en een prima bedrijf om voor te werken. Meerdere keren zelfs. Geen studie idd. ;)
reset
pi_100260767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:57 schreef Individual het volgende:

[..]

Den Helder of Assen
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:16:38 #215
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_100270399
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 01:19 schreef Gerecycleerd het volgende:
Ik snap het niet meer... ik kan zelf rekenen op een startsalaris van 2500 (als ik geluk heb) na mijn afstuderen master Elektrotechniek aan TU/Eindhoven, dit doe ik na mijn hbo-elektrotechniek dus het zal in totaal 7,5/8 jaar worden, terwijl mensen met hbo-Bedrijfseconomie, dat vele malen makkelijker is en een niveau lager en waar ook nog eens een overschot aan is, kunnen rekenen op 2700.

Dit slaat toch nergens op? :{
Is het verschil in andere Europese landen ook zo? Ik heb zelfs op hbo-niveau banen gehad waar ik de een na laagste werd betaald op de receptie na, is Nederland echt het land van zuipen en maar managen?

Ik vraag mij dan af waar ik als techneut wel goed kan verdienen. Ik ga in ieder geval de techniek niet in! Ik denk zelf in het bankwezen of strategy consultant, maar dat laatste is een beetje vaag begrip.

Men zegt dan wel dat het niet leuk is, maar techniek is dat ook niet! Ja je draagt iets bij aan de wereld, so what? Veel te veel overwerken voor veel te weinig geld, soms compleet op een doodlopend punt en "plezier" lost mijn hypotheek niet af...
ik ben een zzp koerier ik verdien bruto 5 a 7 duizen euro per maand, maar ik kan je zeggen dat ik toch liever die salaris van jou heb vanwege alle zekerheden en garanties...ik bouw helemaal geen pensioen en als ik werkloos ben krijg ik zelfs helemaal geen rooie cent van uitkering instanties...
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
pi_100270699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:16 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ik ben een zzp koerier ik verdien bruto 5 a 7 duizen euro per maand, maar ik kan je zeggen dat ik toch liever die salaris van jou heb vanwege alle zekerheden en garanties...ik bouw helemaal geen pensioen en als ik werkloos ben krijg ik zelfs helemaal geen rooie cent van uitkering instanties...
Daar kun je je allemaal voor verzekeren met zo'n bruto salaris. Het bruto loon waar mensen het hier over hebben zijn ook niet de bruto loonkosten die de werkgevers voor ons betalen.
pi_100272742
Precies. Daarom verdien je als ZZP'er ook meer.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:08:31 #219
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_100274941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar kun je je allemaal voor verzekeren met zo'n bruto salaris. Het bruto loon waar mensen het hier over hebben zijn ook niet de bruto loonkosten die de werkgevers voor ons betalen.
maar je werkt je letterlijk levenloos...heb je ook nog veel kopzorgen met administratie...je zult dadelijk vast zeggen dat ik ervoor heb gekozen...ja inderdaad, maar daar zit een verhaal achter waarom ik voor mezelf begon...liever had ik in een loondienst gewerkt....
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
pi_104367560
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon de financiele industrie in gaan, je ziel verkopen en aansluiten in de rij als de bonus uitgedeeld wordt. Dan verdien je vrij snel 2-5x zoveel als je jaargenoten die ingenieur bleven.

Maar goed, dan doe je geen techniek meer en dat is ook wat waard voor sommigen...
Je moet dan wel tot de beteren van je jaar behoren en een WO hebben. Niet iedereen heeft dat...
pi_104372063
Wie voor techniek kiest, is niet goed maar knetter gek.
  maandag 14 november 2011 @ 21:56:25 #222
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104375213
quote:
13s.gif Op maandag 14 november 2011 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
:')
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_104380545
quote:
13s.gif Op maandag 14 november 2011 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Een sollciitatiegesprek vandaag bij een internationaal bedrijf. Ik reageren voor de functie maritime engineer, wat blijkt? Ik krijg PRECIES dezelfde primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden als een vriendin die daar werkt als administrateur met hbo-communicatie. :|W

Ik ben meteen weggegaan. Kokhalzen :r
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 23:33:02 #224
236264 crew  capricia
pi_104380605
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 23:31 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Een sollciitatiegesprek vandaag bij een internationaal bedrijf. Ik reageren voor de functie maritime engineer, wat blijkt? Ik krijg PRECIES dezelfde primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden als een vriendin die daar werkt als administrateur met hbo-communicatie. :|W

Ik ben meteen weggegaan. Kokhalzen :r
Jij hebt toch ook HBO?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_104381181
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook HBO?
Klopt, maar ik vind het oneerlijk om dezelfde beloning te mogen ontvangen voor een verantwoordelijker, moeilijker en drukker functie, enkel omdat er wordt gelet op papiertjes. Dan had ik net zo goed vrijetijdsmanagement kunnen doen en met 1 dag in de week studeren er doorheen kunne vliegen, ipv 4-5 dagen in de collegebanken zitten.

Dat zou ook betekenen dat iemand die is afgestudeerd op Communicatiewetenschappen mij leiding geeft en het dubbele verdient zonder dat ze ooit een schroef gedraaid heeft, want ja ze heeft een WO.

Ik wil beloond worden naar prestatie en functie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Verwerker op 15-11-2011 19:31:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')