De vloer is al geschuurd ende vernist (zij het wel machinaal, daar had ik zelf geen werk meer aan):) Geen hoogteverschillen what-so-ever trouwens. In elk geval blij dat ik zelf niet vernist heb, want dat resultaat zou nooit zo perfect zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:22 schreef richie29 het volgende:
Ga je de vloer nog schuren Mmach?
Ik heb dat zelf toen na het leggen niet gedaan, later is er na aanleiding van waterschade en repareren van de vloer WEL geschuurd en opnieuw gewaxed....en toen merkte ik toch wel duidelijk nog een verschil in comfort van de afwerking.
Vooral de kleine hoogteverschillen tussen de planken onderling ben je dan volledig kwijt, dat voelt echt heerlijk![]()
(nou hoop ik niet dat je dat al gedaan hebt, anders trap ik u tegen het zere been waarschijnlijk)
Ik vind dat persoonlijk ook wel de elegantste oplossing voor die toepassingen. Voor zover ik weet is daar slechts 1 fabrikant van. De benaming is: "meubeldrukknopsloten". Zulke sloten worden veelvuldig toegepast op plaatsen waar blijven vasthaken aan hendels gevaarlijk of vervelend kan zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:42 schreef Mirandaa het volgende:
Mooi!
Ik vind zo'n uitklikbaar knopje op de deur ook erg mooi! Lijkt mij een goede optie voor onze toekomstige trapkast...
Is zo'n knop te koop bij een "gewone" doe het zelf zaak? (dat zeg ik...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ot : heb je het al eens zien liggen? MMach.
quote:Op zondag 15 mei 2011 21:34 schreef AnneX het volgende:
Nou , om jullie lekker te maken :Wow, mooi zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ot : heb je het al eens zien liggen? MMach.Hoe zit dat met onderhoud?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fotooos haal ik wel weer weg want het is MMachs topic.
Ik wilde alleen even een indruk geven...
Heb laats zo iets met klick er aan gelegd bij mijn vader in zijn appartement. Wat viel dat vies tegen. Ook een triplex basis met daarop 4 á 5 mm eiken. Sommige delen waren zo rond getrokken dat je ze niet meer kon klikken.Het kwam er uiteindelijk op neer dat we de delen met een bolling aan de groef zijde hebben gebruikt. We kwamen toen net weg met de vierkante meters. Ook heel veel delen door de midden gezaagd en aan het begin of eind gelegd. Ook moet je goed op het patroon van de stootvoegen (kopsverbindingen) letten. Niet te veel dicht bij elkaar. Het geheel lag wel geheel los van de ondervloer.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:24 schreef MMach het volgende:
Het is idd halfparket (vanaf 4mm slijtlaag oid valt dat onder de benamig parket).
Ik beloof de verloren tijd goed te maken door terug wat te komen helpen ne keer ik terug in het land ben ;-)quote:Op zondag 22 mei 2011 17:58 schreef MMach het volgende:
Deze slaapkamermuur moet nog steeds behangen worden (behang is al een tijdje ion bestelling), verder nog wat witte plinten (zullen zelfgemaakte zijn: mdf+kraaldeeltje) en that's about it. Volgend weekend ben ik weg naar Archont in Deutschland, dus dan wordt er ook niet geklust.
Nisje voor de beamer, als ik het juist heb?quote:Ik vraag me eerder af wat die nis (?) is, vanboven, ongeveer in het midden van die muur die behangen is.
Dat Logitech systeem is gewoon de controller van het audiosysteem in de slaapkamer. Kan je het surround geluid mee instellen en het volume ed. Zo zullen er 3 in huis zijn (eentje in de slaapkamer, eentje in de keuken/eetkamer en eentje rond te tv). Dat is een gewoon pc-boxen set, maar wel een van mijn favoriete met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. In elk geval beter dan al wat ik al gehoord heb van compacte audiosystemen. PC boxen zijn in dit geval aangewezen omdat er ook telkens een PC achter zit (behalve in de woonkamer). Boven staat een pc die dient voor films, tv en muziek (vandaar ook de nis in de muur bovenaan, gezien daar de beamer staat). Zie deze foto:quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:54 schreef nikky het volgende:
Mooi die kleuren. Hoe hoog worden de plinten tegen de muur die behangen is?
Wat kun je met het logitech systeem?
Ik ben ingenieur elektromechanica, dus ik mag hopen dat ik daar verstand van hebquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ligt die deur nou zo diep verzonken tussen de posten, of lijkt dat zo? En zeer tof, dat Logitech-kastje, is dat de enige in het huis? Heb je überhaupt veel verstand van domotica?
hoort bij de Logitech Z-5500quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:08 schreef Fender75 het volgende:
Mooi! Wat voor Logitech controller is dat, kan hem niet vinden op het grote net..?
Ik vroeg me ook al af waarom je dat hebt gedaan MMach. De deur wit gelaten was chiquer geweest denk ik. Misschien een Belgisch iets? Zoals de Engelsen tapijt in de badkamer hebben?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:43 schreef _VoiD_ het volgende:
vind het wel een beetje jammer dat je de deur hebt behangen. Dat komt altijd zo cheap over vind ik. Verder wel een funky behangetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |