Ten eerste: Ik ben geen Vegerarier.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dit x1000.
Vegetariers alsjeblieft rot op met je hypocriet en hippy gelul. Dieren mishandelen is ziekelijk maar heeft niets te maken met dieren eten. Vlees is lekker en goed voor je en er is niks mis mee met dieren afslachten voor eten in de natuurlijke orde van zaken.
En neger, alsjelbieft. Deze zooi gebeurt niet in Nederland dus kom niet met het argument dat wij verantwoordelijk zijn voor mishandeling omdat wij dat vlees kopen. Wanneer is het laatste keer dat jij in de supermarkt niet-scharrelei of -vlees kocht?
Wat nou selectief, wat mis ik volgens jou dan? Alle eieren in de supermarkt zijn "scharreleieren". Dat wil niet zeggen dat dat opeens 100% ok is.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:22 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Selectief quoten
Ik heb gezocht naar legbatterij-eieren. In meerdere supermarkten. Kon ze echt niet vinden.Toch staan video's van 10 jaar in dat filmpje over kippen die met z'n 100en in een liter aan hok zitten.
Dan moeten ze dat doen. Veruit de meeste posts zijn direct gebash en gericht op bepaalde users.quote:Ik denk ook dat de meeste vegetarierbashers niet op Pixie of mensen specifiek bashen maar om die kutfilmpjes die mensen een schuldgevoel moeten aanpraten.
Dat er geen legbatterij-eieren te vinden zijn in de supermarkt is te danken aan Wakker Dierquote:Op maandag 9 mei 2011 14:22 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Selectief quoten
Ik heb gezocht naar legbatterij-eieren. In meerdere supermarkten. Kon ze echt niet vinden.Toch staan video's van 10 jaar in dat filmpje over kippen die met z'n 100en in een liter aan hok zitten.
Ik denk ook dat de meeste vegetarierbashers niet op Pixie of mensen specifiek bashen maar om die kutfilmpjes die mensen een schuldgevoel moeten aanpraten.
Neemt niet weg dat de kipper nog steeds met zijn allen in een hok zitten !!!!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Eko-ei blijkt oké
(18 april 2011)
Nep eko-eitjes vallen vanaf dit jaar door de (paas)mand.
Met een nieuwe techniek die is ontwikkeld door instituut RIKILT, onderdeel van Wageningen UR,
heeft Wakker Dier afgelopen weken van de vijf grote supermarktketens Albert Heijn, C1000, Plus,
Jumbo en Lidl biologische (paas)eieren laten onderzoeken op echtheid.
Er werden gelukkig geen verdachte eieren gevonden.
Wakker Dier is blij met de nieuwe techniek en doet een oproep aan de supermarkten om zelf de
nieuwe controletechniek te gaan gebruiken. Dat is nodig want alleen al met Pasen worden 30
miljoen eieren gegeten en daarmee is de fraudedruk hoog.
In 2005 toonde Wakker Dier met een controletechniek op basis van ultraviolet licht wel
grootschalige eifraude aan met legbatterij-eieren die als scharreleieren werden verkocht.
[ link | afbeelding ]
Onderzoeksrapportage
http://www.wakkerdier.nl/docs/.pdf
Nadat Wakker Dier in 2005 grootschalige eifraude aantoonde, vermoedelijk bij eipakstations,
leidde dit tot aanscherping van controle. Ei-fraude werd later niet meer geconstateerd.
Met de ultraviolet-methode zijn legbatterij-eieren te herkennen.
In 2004 verdwenen na acties van Wakker Dier alle (voorheen anderhalf miljard) legbatterijeieren ui
de supermarkten en werd het scharrelei de standaard, naast eko en vrije-uitloopeieren.
Momenteel worden nog 10,1 miljard eieren geproduceerd in Nederland.
Hiervan is 44% legbatterijei (vooral voor export), 41% scharrel, 13% vrije uitloop en 2% biologisch.
In 1995 kwam nog 87% (8 miljard) van de eieren uit de legbatterij.
Wat kun jij doen?
Financieel steunen
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php
Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php
Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php
Je zou bijvoorbeeld een beetje beter op kunnen letten met wat je koopt.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:27 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat nou selectief, wat mis ik volgens jou dan? Alle eieren in de supermarkt zijn "scharreleieren". Dat wil niet zeggen dat dat opeens 100% ok is.
[..]
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat is houdt een Beter Leven kenmerk precies in ?
Dat kan je hier lezen:
http://beterleven.dierenbescherming.nl/
Let op het Beter Leven kenmerk!
Dieren kunnen niet kiezen, u wel.
Met uw consumptiegedrag bepaalt u of de dieren een slecht of een beter leven hebben.
U kunt kiezen voor vegetarisch, maar als u vlees of eieren wilt eten, wat is dan beter voor de
dieren, is het betrouwbaar en kunt u het betalen?
De Dierenbescherming heeft nu een systeem ontwikkeld om het bedrijfsleven uit te dagen het
welzijn van de dieren in de veehouderij te verbeteren en om het u als consument gemakkelijker te
maken om een verantwoorde keuze te maken.
U hoeft er voortaan alleen nog maar op te letten of het Beter Leven kenmerk van de
Dierenbescherming op de verpakking staat.
Het Beter Leven kenmerk is een sterrensysteem, waarbij geldt: hoe meer sterren, hoe
diervriendelijker.
http://beterleven.dierenbescherming.nl/-
Het Beter Leven kenmerk is een 3-sterrensysteem dat op steeds meer verpakkingen van vlees,
kip en eieren te vinden is. Hoe meer sterren, hoe diervriendelijker.
Verschillen tussen de sterren
De verschillen tussen de sterren zijn per diersoort specifiek. Immers, een kip uit de vee-industrie
heeft andere welzijnsproblemen dan bijvoorbeeld een varken. Zo groeien kippen zo hard dat ze
door hun poten zakken, terwijl het grootste probleem bij varkens verveling is, waardoor ze aan
elkaar gaan knagen.
De sterren pakken het grootste probleem voor die specifieke diersoort aan.
Hoe meer sterren, hoe meer problemen er zijn aangepakt.
Beter Leven kenmerk 1-ster http://beterleven.dierenbescherming.nl/1-ster-
Beter Leven kenmerk 2-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/2-sterren-
Beter Leven kenmerk 3-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/3-sterren-
Steeds meer aanbieders mogen van ons het Beter Leven kenmerk voeren.
http://beterleven.dierenbescherming.nl/aanbieders
Supermarkten
Albert Heijn
Bas
C1000
Coop
Deen
Digros
Dirk van den Broek
EM-TE
Golff
Hoogvliet
Jan Linders
Jumbo
Lidl
Plus
Poiesz
Spar
Super de Boer
Vomar
Slagers
Groene Weg slagers
Slagerij van der Gracht, A'dam
Foodservice en catering
De Koning Vlees
Deli XL
Ecofields
Groothedde
Hanos
Huis van Beleg
Makro
Sleegers Quality Meat products
Sligro
Je moet wel verdomt goed opletten, zo zit AH met zijn "puur & eerlijk" de boel aardig te vertroebelen. Lang niet alle producten zijn biologisch in de zin van dat het een EKO keurmerk heeft, of 3 sterren volgens de beter leven methodiek van de dierenbescherming.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld een beetje beter op kunnen letten met wat je koopt.
[..]
Weet je wat het is?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je moet wel verdomt goed opletten, zo zit AH met zijn "puur & eerlijk" de boel aardig te vertroebelen. Lang niet alle producten zijn biologisch in de zin van dat het een EKO keurmerk heeft, of 3 sterren volgens de beter leven methodiek van de dierenbescherming.![]()
Overigens komt het percentage van 95% dieren in de bio-industrie (op wikipedia) dat slaat op zgn landbouwhuisdieren (varkens, runderen en kippen), wee regelrecht van de site van de dierenbescherming, dus dat is ook wat een ongenuanceerd getal.
Zoals ik zei vind ik mijn lapje vlees belangrijker. Maar als jij dat niet vindt is dat jouw recht natuurlijkquote:Op maandag 9 mei 2011 13:27 schreef gamezz het volgende:
[..]
Het doet je dus wel wat, maar je steekt je kop in het zand.
[..]
Alsof de bio-industrie zich daar iets van aantrekt. Consument is direct verantwoordelijk, geen vraag geen aanbod.
Dat heeft niets met Jehova te maken kerelquote:Op maandag 9 mei 2011 15:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zoals ik zei vind ik mijn lapje vlees belangrijker. Maar als jij dat niet vindt is dat jouw recht natuurlijkJehova.
En wat bedoel je met belangrijker? De twee staan echt niet lijnrecht tegenover elkaar hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zoals ik zei vind ik mijn lapje vlees belangrijker. Maar als jij dat niet vindt is dat jouw recht natuurlijkJehova.
Als ik die ellenlange posts hier zie vraag ik me altijd af voor wie ze bedoeld zijn. Misschien al die energie eens ergens anders in steken, bijv het daadwerkelijk verbeteren van de situatie voor die dieren? Ik ga er geen biefstuk minder door kopen namelijk en ik denk met mij vele anderen.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:58 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Jehova te maken kerel
Als jij je lapjes vlees belangrijker vindt moet jij dat zelf weten.
Maar jou lapjes vlees zijn wel volgespoten met allerlei troep
Dat doe ik ook zekerquote:Op maandag 9 mei 2011 16:22 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Als ik die ellenlange posts hier zie vraag ik me altijd af voor wie ze bedoeld zijn. Misschien al die energie eens ergens anders in steken, bijv het daadwerkelijk verbeteren van de situatie voor die dieren? Ik ga er geen biefstuk minder door kopen namelijk en ik denk met mij vele anderen.
Waarom post je hier dan? Dit topic is niet om jou minder biefstukjes te laten kopen.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:22 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Als ik die ellenlange posts hier zie vraag ik me altijd af voor wie ze bedoeld zijn. Misschien al die energie eens ergens anders in steken, bijv het daadwerkelijk verbeteren van de situatie voor die dieren? Ik ga er geen biefstuk minder door kopen namelijk en ik denk met mij vele anderen.
Misschien 'n keertje twee keer nadenken welk biefstukje je koopt. Das meer de essentie denk ik. Mijn ouders eten alleen maar bio-vlees en ik moet zeggen, dat smaakt nog beter dan het normaal industrie-vlees. Dus, daar zit wel een steekhoudend argument in. Lekker eten.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:22 schreef Nikmans het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 16:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Misschien 'n keertje twee keer nadenken welk biefstukje je koopt. Das meer de essentie denk ik. Mijn ouders eten alleen maar bio-vlees en ik moet zeggen, dat smaakt nog beter dan het normaal industrie-vlees. Dus, daar zit wel een steekhoudend argument in. Lekker eten.Ruik ik hier een mening?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Ik blijf reageren omdat het FOK! is, waar het de bedoeling is discussies te voeren. Dus tot in zoverre boeit het me, omdat ik het leuk vind om te discussiëren op internetforaquote:Op maandag 9 mei 2011 16:23 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dat doe ik ook zeker![]()
En als het je allemaal niets boeit waarom blijf je dan reageren?
En als je die posts werkelijk ook leest zie je dat ik het ook niemand door zijn of haar strot duw om te stoppen met vlees eten
Ah oke dus het onderwerp maakt je geen reet uitquote:Op maandag 9 mei 2011 16:46 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik blijf reageren omdat het FOK! is, waar het de bedoeling is discussies te voeren. Dus tot in zoverre boeit het me, omdat ik het leuk vind om te discussiëren op internetforaDus je zou kunnen zeggen dat het me boeit, in zoverre dat het mijn keuze om meer/minder/ander vlees te eten niet beïnvloedt maar het wel boeiend genoeg is om er over te typen op FOK!
quote:Op zondag 8 mei 2011 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik weet wat er gebeurt, maar ik blijf toch vlees eten.
Huh, vlees groeit toch aan de vleesboom.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:54 schreef grindfreakje het volgende:
Tijd dat mensen gewoon weer hun eigen dier moeten slachten, dan zouden veel lafbekken hier ineens geen schaap of geit meer op hun bord vinden. Vlees is gewoon een grondstof die uit de fabriek rolt geworden voor de meesten.
Ik ben al wel bij slachthuizen en rendak aan het werk geweest, menigeen die daar nieuw binnenkwam trok wit weg en ging eens even lekker over zijn nek.
Dit is inderdaad wat ik bedoelde met mijn bovenstaande post. Velen zien vlees niet meer als iets dat van een dier komt.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:54 schreef grindfreakje het volgende:
Tijd dat mensen gewoon weer hun eigen dier moeten slachten, dan zouden veel lafbekken hier ineens geen schaap of geit meer op hun bord vinden. Vlees is gewoon een grondstof die uit de fabriek rolt geworden voor de meesten.
Ik ben al wel bij slachthuizen en rendak aan het werk geweest, menigeen die daar nieuw binnenkwam trok wit weg en ging eens even lekker over zijn nek.
quote:Op maandag 9 mei 2011 16:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Huh, vlees groeit toch aan de vleesboom.
tofuquote:Op maandag 9 mei 2011 17:19 schreef Oerbeer het volgende:
Ik HAD een vegetarische vriendin. Dus ik hoefde geeneens een filmpje te zien. En tofu is best te eten als je het eenmaal geprobeerd hebt.
qftquote:Op maandag 9 mei 2011 17:00 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat ik bedoelde met mijn bovenstaande post. Velen zien vlees niet meer als iets dat van een dier komt.
Ja vind ik eigenlijk ook ja. Was wel moeilijk af en toe. Kon ook niet een shoarmatje met haar gaan halen ofzo, omdat vega enzo.quote:
Waarom niet?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:24 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Ja vind ik eigenlijk ook ja. Was wel moeilijk af en toe. Kon ook niet een shoarmatje met haar gaan halen ofzo, omdat vega enzo.
Hoewel die valess wel te eten is...
Hey pixie!
Kijk nouquote:Op maandag 9 mei 2011 15:58 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Jehova te maken kerel
Als jij je lapjes vlees belangrijker vindt moet jij dat zelf weten.
Maar jou lapjes vlees zijn wel volgespoten met allerlei troep
Probeer je het nu niet te snappen ofquote:Op maandag 9 mei 2011 16:50 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Ah oke dus het onderwerp maakt je geen reet uit
als je maar de discussie aan kan gaan
Interessant ...
Ik zeg alleen dat het industrievlees vol is gespoten met troepquote:En dan zeggen dat je niemand iets wilt opdringen. Als je zo moralistisch gaat gedragen kan je ook wel reacties terug verwachten. Vleeseters kiezen ervoor om die zooi te eten, laat ons gewoon. En dit gaat niet alleen over vlees maar alles. Light is niet goed want aspartaam. Sprankelende drinken is niet goed want CO2. Alcohol is niet goed want alcohol. In dat zit een E-middel of een ander conserveringsmiddel. Shit. Mensen gaan er niet dood van, toch? En jij eet al die zooi vast ook (behalve als je ook echt op alles let, in dat geval neem ik mijn woorden terug).
Als ik hierop even mag reageren ;quote:FANN: De discussie hier gaat over de atrociteiten in de bio-industrie en niet om het idee van het laten loslopen van dieren. Ik denk dat het heel verwachtbaar is dat het 98% van de mensen niet uitmaakt hoeveel een dier buiten heeft gezeten. Waarom zou dat ook? De basisrechten van dieren moeten beschermd worden. Daar valt onder dus dat ze niet geslagen worden en geen onnodige pijn krijgen etc. Waarom verdienen ze opeens wel om lekker te eten, 10 uur per dag buiten te chillen, het "leuk" te hebben etc.? Ik snap dat niet. Kijk, als je ze binnen houdt op zo'n manier dat ze geen ruimte hebben en hun benen kracht verliezen zodat ze niet meer kunnen lopen kan dat niet. Als ze "gewoon" hun lot ondergaan, dwz. een paar jaar worden opgevoed en daarna geslacht, wat is daar mis mee? Waarom allemaal luxe geven aan dieren?
Maar dat geld dus wel voor de meeste dieren.quote:Kijk, als je ze binnen houdt op zo'n manier dat ze geen ruimte hebben en hun benen kracht verliezen zodat ze niet meer kunnen lopen kan dat niet.
Dat laatste slaat ook totaal nergens opquote:Kijk, mijn vlees is gewoon belangrijk, net zoals heel veel ander voedsel belangrijk is. Ik vind dat er moralistisch baat bij is om dat op een normale wijze uit te voeren. Dwz, de aarde niet al te veel vervuilen en de dieren neit slecht behandelen. Maar laten we niet vergeten dat het gewoon slachtdieren zijn en geen huisdieren. Als je zonodig een koe goed wil behandelen neem er dan een in huis.
Nah ik vind daar weinig kinderachtigs aan. Het is wel hoe het gaatquote:Op maandag 9 mei 2011 17:40 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Probeer je het nu niet te snappen of
Wat me niet veel boeit (wel iets hoor, als ik kon kiezen zag ik liever ook blije koeien die graag hun vlees afstonden) is de 'misstanden' om het zo maar te noemen in de bioindustrie. Ik weet dat de koe die op mijn bord ligt waarschijnlijk geen fijn leven heeft gehad maar het boeit me niet genoeg om iets anders te kopen want duurder.
Maar het onderwerp an sich is wel geschikt voor discussie. Zoals gezegd, koeien zijn stoer en ik zie ze ook liever minder lijden maar ik zal er geen biefstuk minder voor kopen, aangezien dat lekker is en het 'vriendelijkere' alternatief vooralsnog duurder.
Dat er dan vervolgens allemaal mensen komen die filmpjes gaan posten waarin dieren bruut worden afgemaakt, tja, ik vind het een beetje kinderachtig.
Ik vind helemaal niet dat ik heftig reageer hoor, dit blijft natuurlijk KLB en zonder minstens vijftien emo.gifs tel je niet mee hierzoquote:Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nah ik vind daar weinig kinderachtigs aan. Het is wel hoe het gaat
En dat kan jij kinderachtig vinden.
Maar ik snap niet dat je overal dan zo heftig op reageert als het je weinig boeit
Dat posten van die filmpjes begrijp ik ook niet zo om eerlijk te zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat ik heftig reageer hoor, dit blijft natuurlijk KLB en zonder minstens vijftien emo.gifs tel je niet mee hierzoEn het is ook een (klein) deeltje trolleren.
En nogmaals vraag ik me af wat mensen dan willen bereiken met het posten van onsmakelijke filmpjes. Heel erg allemaal maar nogmaals, je moet wel onder een steen wonen om niet te weten hoe het er allemaal aan toe gaat, persoonlijk kijk ik liever niet tegen vieze filmpjes aan maar dat zal dan wel weer aan mij liggen, er is ook een doelgroep voor rotten.com zullen we maar zeggen.
Wat is dit nou weer voor iets danquote:Op maandag 9 mei 2011 16:54 schreef grindfreakje het volgende:
Klopt, mental high five.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:55 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dat posten van die filmpjes begrijp ik ook niet zo om eerlijk te zeggen.
Ik denk voor het ''schock'' effect. Maar iedereen weet wel dat het zo gaat en ik vind als je het wilt zien zoek je het zelf op. Wil je het niet zien wil je het ook niet zien
Ik kijk ook niet naar dat soort filmpjes namelijk.
Dus begrijp me niet verkeerd ik begrijp wel waar je vandaan komt en wat je bedoeld
Maar hey ik hoef het niet overal mee eens te zijn toch
Nah maar het is wel dat de meeste mensen daar zo over denken zoals hij al zeiquote:Op maandag 9 mei 2011 17:56 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor iets danMijn voorouders hebben keihard geknokt om bovenaan de voedselketen te komen en één van de voordelen daarvan is dat ik mijn vleesch gewoon in de super kan kopen ipv er zelf op te jagen.
Vroeger had je ook stamleiders die andere mensen lieten jagen hoor
Hahah high fivequote:
Wat jij eet interesseert me vrij weinig eerlijk gezegd.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Twijfel ik geen moment aan maar de relevantie ontgaat me volledig, behalve dat het 'stoer' klinkt om zoiets te typen.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:57 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nah maar het is wel dat de meeste mensen daar zo over denken zoals hij al zei
Ik denk wel dat als het nu het geval nog zou zijn geweest dat we nu opeens zouden moeten terug schakelen dat de meeste mens te schijterig zou zijn om zelf een koe te slachten
Godzijdankquote:Op maandag 9 mei 2011 17:58 schreef gamezz het volgende:
[..]
Wat jij eet interesseert me vrij weinig eerlijk gezegd.
Hahah precieeessquote:Op maandag 9 mei 2011 17:58 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Twijfel ik geen moment aan maar de relevantie ontgaat me volledig, behalve dat het 'stoer' klinkt om zoiets te typen.
Het is een beetje als tegen een B-52 piloot zeggen dat ie maar eens mensen met een zwaard neer moet gaan kappen, dan piept ie wel anders
Niet als ik bij haar thuis was nee. En bij mij thuis mocht ik wel, maar om nou dubbel te gaan zitten koken, nee. Dan pas ik me wel aan...quote:Op maandag 9 mei 2011 17:27 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Waarom niet?
Neemt ze toch iets anders
Hoezo eet jij dat dan
Mocht je geen vlees eten van haar ofzo?
Hoi
Jij kijkt ook nooit het nieuws dan? Gaat niet om de shock, maar hoe het er aan toe gaat.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:55 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dat posten van die filmpjes begrijp ik ook niet zo om eerlijk te zeggen.
Ik denk voor het ''schock'' effect. Maar iedereen weet wel dat het zo gaat en ik vind als je het wilt zien zoek je het zelf op. Wil je het niet zien wil je het ook niet zien
Ik kijk ook niet naar dat soort filmpjes namelijk.
Dus begrijp me niet verkeerd ik begrijp wel waar je vandaan komt en wat je bedoeld
Maar hey ik hoef het niet overal mee eens te zijn toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |