Wel goed om dit te doen met Lena. Duitsland stemt toch in onze semi?quote:De 3Js hadden haar beide songfestivalnummers, Satellite uit 2010 en Taken bij a stranger van dit jaar, ingestudeerd en wisten haar uiteindelijk te verleiden tot een gezamenlijk optreden. Het werd het nieuwe nummer, dat met luid applaus werd begroet vanaf de kade, waar zich diverse Dusseldorfers hadden verzameld.
Het bezoek van Lena was een verrassing, omdat zij zich vorig jaar bijna nergens liet zien. Maar de jonge Duitse had goede verhalen gehoord over het onderkomen van de buren uit Nederland. Tegelijk toonde ze zich een goede gastvrouw voor haar land. Ze complimenteerde de 3JS ook met hun nummer. “Ik weet zeker dat jullie de finale gaan halen”, zei ze. “Ik begrijp ook niet waarom Sieneke het vorig jaar niet is gelukt. Dat was zo’n leuk nummer.” Op verzoek zette ze ook nog even het overbekende Shalalie shalala in.
Zanger Jan Dulles gaf haar een compliment terug door te zeggen dat de J’s het erg moedig van haar vonden dat ze naar haar zege weer opnieuw aan het songfestival gaat meedoen. “Dat zouden wij niet doen, denk ik.”
“Het was gewoon heel leuk om te doen, dus wilde ik het nog een keer meemaken”, antwoordde ze. “Maar weet je hoe we mensen noemen zoals jullie die dat niet durven? Ein Schisser!”
In 2004, 2 nogquote:Op zondag 8 mei 2011 23:01 schreef grazz het volgende:
Denk dat we songfestival.nl in de gaten moeten houden voor filmpjes
Wanneer kregen we voor het laatst punten uit Duitsland?
Waarop Dirkh riep:quote:Sienekemusic Sieneke
Ik denk dat na de rust Twente helemaal terug komt
4 hours ago
Nou, geregeld!quote:Dirkh_ Dirkh
Ja, en ik denk dat de 3J's gaan winnen RT @Sienekemusic: Ik denk dat na de rust Twente helemaal terug komt
4 hours ago
quote:driejs: ..Daarna hopelijk Lena kunnen verleiden tot een Jam!!! JK
quote:nickensimontwit Nick & Simon
Vraag namens mij even wat er met die 100ste Luftballon gebeurd is.. N
quote:nickensimontwit Nick & Simon
@driejs Zoiets als: "Was geschah mit den Hundertstel Ballon?" Goeie binnenkomer um das Eis zu brechen. Geen dank. N
quote:driejs 3JS
@nickensimontwit Zeker een goeie binnenkomer als we de ESC-winnares van vorig jaar verwarren met een zangeres die ondertussen 60 is. JD
quote:
Zijn dit nou allemaal pakken van Oger?quote:Op zondag 8 mei 2011 23:17 schreef Greys het volgende:
De Jees met de backing zangeressen op de rode loper gister bij het openingsfeest.
(Waar is de klapnegert?)
[ afbeelding ]
Volgens mij alleen de bühne pakken.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:59 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Zijn dit nou allemaal pakken van Oger?
Godzakke zeg.
@nickensimontwit Zeker een goeie binnenkomer als we de ESC-winnares van vorig jaar verwarren met een zangeres die ondertussen 60 is. JD
Laat je ze wel even allemaal op Nederland stemmenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:23 schreef eNGine10 het volgende:
Ik studeer momenteel voor 5 maanden in Oostenrijk en ga het songfestival kijken met mensen van over de hele wereld. Ik hoef me dit jaar in ieder geval niet te schamen voor de Nederlandse inzending. Vind het wel jammer dat ze het in het Engels gaan doen. Vind het lied in het Nederlands beter klinken.
Ik ga zeker mijn best doenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laat je ze wel even allemaal op Nederland stemmen
Die doen niet mee in de halve finalequote:Op maandag 9 mei 2011 12:53 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik ga zeker mijn best doenMaar ik heb zo'n voorgevoel dat de meisjes Blue leuker vinden
Nog steeds niet gevonden! Heb het ook nog gevraagd op twitter gister aan Songfestival (da's van de TROS). Wel zal het resultaat te horen zijn in TROS gouden uren, of is dat al geweest?quote:
Yo!! Daar zijn we weer. Zometeen om 16:00 uur gaan we jammen met Oostenrijk. Vanavond weer een hoop pr-werk. JK
Dat Gouden Uren is inderdaad al geweest, was vanmorgen van 10 tot 12. Ik heb het nog gekeken/geluisterd, maar heb de jamsessie van Lena niet voorbij horen komen. Maar er is wel een stuk te zien in een filmpje dat al sinds vanmorgen op songfestival.nl staat, zie hieronderquote:Op maandag 9 mei 2011 14:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog steeds niet gevonden! Heb het ook nog gevraagd op twitter gister aan Songfestival (da's van de TROS). Wel zal het resultaat te horen zijn in TROS gouden uren, of is dat al geweest?
Hierrrr (geen shalalie, dat dan weer niet):quote:
Leuk!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:38 schreef Marissaatje het volgende:
[..]
Dat Gouden Uren is inderdaad al geweest, was vanmorgen van 10 tot 12. Ik heb het nog gekeken/geluisterd, maar heb de jamsessie van Lena niet voorbij horen komen. Maar er is wel een stuk te zien in een filmpje dat al sinds vanmorgen op songfestival.nl staat, zie hieronder
[..]
Hierrrr (geen shalalie, dat dan weer niet):
Elke dag dat 3JS is Düsseldorf is, volgt verslaggever Kees Tol hen. Wat maken Jan, Jaap en Jaap allemaal mee tijdens hun verblijf in de mooie Duitse stad langs de Rijn? Bekijk het Songfestival journaal van zondag 8 mei waarin Kees Tol onder andere met Lena, de Duitse zangeres, spreekt. Ook zie je een stuk jamsessie van 3JS met Lena.
[hoopt] Misschien levert die boot dan toch echt stemmen op, zeker uit Duitslandquote:Op maandag 9 mei 2011 19:21 schreef Greys het volgende:
Zo bij Shownieuws:
"3Js veroveren de harten van de inwoners van Dusseldorf".
Liever eerlijkheid dan ons weer met grote verwachtingen zien afgaanquote:Op maandag 9 mei 2011 19:52 schreef Fred_B het volgende:
Het is in elk geval prettig dat er wordt gemeld dat de bookmakers Nederland geen kans geven, zelfs een 17e plek op Betfair nu. Dat is een stuk realistischer dan het geneuzel van Daniel Dekker (), die onlangs nog beweerde dat de 3J's heel hoog worden ingeschat.
Oi, 17e is wel ehhh... heel slecht. Dat zou niet verdiend zijn....quote:Op maandag 9 mei 2011 19:52 schreef Fred_B het volgende:
Het is in elk geval prettig dat er wordt gemeld dat de bookmakers Nederland geen kans geven, zelfs een 17e plek op Betfair nu. Dat is een stuk realistischer dan het geneuzel van Daniel Dekker (), die onlangs nog beweerde dat de 3J's heel hoog worden ingeschat.
Ekte Mahjong?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:38 schreef lezzer het volgende:
Als de J's de finale niet halen, dan ga ik misschien zaterdag wel niet kijken. Ondanks dat ik een avondje huilen van het lachen hier op fok niet graag oversla, heb ik ook een uitnodiging liggen voor een Mahjong-avond en iedereen die wel eens Mahjong speelt weet hoe verslavend dat is.
Frankrijk en Bosnië H.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:11 schreef Anonymousz het volgende:
hebben jullie al een favo nr uit andere landen?
Griekenland.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:11 schreef Anonymousz het volgende:
Heb naast Frankrijk, Ierland, Zweden en Duitsland nog geen filmpjes van andere landen bekeken. Moek nog maar eem doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:11 schreef Anonymousz het volgende:
Net een te gekke sessie gedaan met Nadine Beiler! Waanzinnige zangeres! Leuke meid! Nu weer interviews doen. In de zon. Dat dan wel... JK
quote:NadineBeilerESC NadineGoesEurovision
by driejs
With the @driejs Jam Session on their boat. Terrific! See us performing "The Secret Is Love" together!
quote:@NadineBeilerESC Nadine, you're probably the best singer in the whole contest. Go for the Grammy's girl!!! JD
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb getweet wat ie daarmee bedoelt en ons bang maakt
Wtfquote:driejs 3JS
Laat maar. Niet slim... :-) JK
8 minutes ago
Ben je al in D'dorf?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, nu word ik alleen nog maar nieuwsgieriger
Nee donderdagochtend vroeg vertrekken we, dan zijn we daar de hele middag en avond en 's nachts weer naar huisquote:Op maandag 9 mei 2011 23:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben je al in D'dorf?
Veel plezier in ieder geval!!!![]()
Azerbaijan is mijn absolute favoriet, hoewel ik het ook niet erg zou vinden als Slowakije zou winnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:11 schreef Anonymousz het volgende:
quote:
Dat vindt ze gewoon een lekker ding.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]Whut?
Griekenland hoort wat mij betreft echt bij de zeven slechtsten ....
Dit heeft toch niks met nationalisme te maken?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:32 schreef APK het volgende:
Begint dat nationalistische gezeik nu al voor de halve finale?
Maar dat laatste moeten we nog afwachtenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks met nationalisme te maken?
Dit heeft te maken met het feit dat het ESF ontzettend oneerlijk is en het belachelijk zou zijn als we met zo'n goed liedje de finale niet eens halen.
Zeker als bepaalde landen zelfs met slechte liedjes nog elk jaar de finale halen ...
Dat vind jij en dat mag, maar ik vind dit liedje en de uitvoerders gewoon niet goed genoegquote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat het ESF ontzettend oneerlijk is en het belachelijk zou zijn als we met zo'n goed liedje de finale niet eens halen.
Zeker als bepaalde landen zelfs met slechte liedjes nog elk jaar de finale halen ...
Ja ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:17 schreef Malahide het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer Fok!kertjes zoals ik die vanavond bij de eerste semi zijn?
Over drie uurtjes vertrek ik.
Natuurlijk ook even langs de boot!
O, misschien niet het juiste topic voor deze vraag.
Nou, zo'n goed liedje... dat valt wel mee imho. In de nationale finale zaten wat mij betreft grotere kanshebbers. Maar 't zou leuk zijn als Nederland ook eens door ging, voor het moraal. Maar ik zou het niet oneerlijk vinden wanneer Nederland niet door gaat, daar ben ik eerlijk inquote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Thanks. Op zich wel, maar dit was de enige dag dat iedereen uit mijn groepje kon.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:09 schreef Injetta het volgende:
Heel veel plezier!
Had je niet liever op donderdag gegaan?
Tot vanavond danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja ikIk ga Servië supporten. Niet echt het beste liedje dat ze de laatste jaren gestuurd hebben, maar ik denk dat een finaleplaats er wel in zit
Gewoon uit nieuwsgierigheid, moet jij ook eerst je kaarten nog ruilen? Ik heb een misprint gekregen, dus moet eerst m'n kaarten wisselen anders kan ik er niet eens inquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:52 schreef Malahide het volgende:
Tot vanavond dan!
Servië is tof, die moet zeker door naar de finale!
Wat was dit TE GEK!!!! Wat een fenomeen! Een ongeslepen diamant die jongen! Wauw! JK
1 hour ago
Missch zou 'De Stem' Jan kunnen vervangen?quote:
Zou kunnen idd dat het wel meevalt. Ze wonen in Volendam, daar waait het ook altijd lol. De mannen zijn echt wel wat gewend. Maarja ik wil gewoon eens geen geouwehoer !!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:53 schreef Greys het volgende:
Hij ziet er vrij onbezorgd zingend uit op die foto
Dus ik ben benieuwd wat en hoe.
Had Sieneke vorig jaar niet twee dagen van te voren ineens een 'Helppp een keelonsteking' oid?
En als hij echt stemproblemen heeft, dan is het een domme lul dat ie alsnog gaat lopen jammen. En volgens mij is hij dat niet, dus zal het wel overdreven zijn.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:54 schreef grazz het volgende:
[..]
Missch zou 'De Stem' Jan kunnen vervangen?
Het is vast gewoon een woordgrapje van Albertje, wedden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:56 schreef grazz het volgende:
[..]
Zou kunnen idd dat het wel meevalt. Ze wonen in Volendam, daar waait het ook altijd lol. De mannen zijn echt wel wat gewend. Maarja ik wil gewoon eens geen geouwehoer !!
Leuke filmpjes, ik ben ze nu aan het kijken, best hilarisch.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef grazz het volgende:
Bij rtl boulevard net: Jan Dulles zou stemproblemen hebben
Hier trouwens een filmpje van RTV-NH
http://www.rtvnh.nl/progr(...)+aus+D%C3%BCsseldorf
Gelukkig komen ze als derdequote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:26 schreef Greys het volgende:
Ze kijken elk jaar naar het songfestival, maar na vijf nummers wil Pa Dulles iets anders kijken![]()
Oeh, vertel eensquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:25 schreef AJ187 het volgende:
maar ESC is toch vriendjespolitiek dus volgens mij boeit het toch niet
Turkije, Polen en Noorwegen ook sinds kortquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:52 schreef AJ187 het volgende:
Buurlanden die elkaar altijd veel punten geven?
Nederland is vriendloos in Europa
Ik durf nog niet zo goed te hopenquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:40 schreef Boldface het volgende:
Ik wil graag alvast startplek 23 in de finale voor de 3J's reserveren.
Ik durf ook nog niet te hopen; ik maak me zorgen om de loting, want de 3e startpositie is niet zo gunstig. Maar: het nummer is prima en valt bij veel mensen in de smaak, ook buiten Nederland.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:42 schreef Greys het volgende:
Ik durf nog niet zo goed te hopen
Desnoods schreeuw ik ze zelf naar de finale donderdag, aan ons enthousiasme zal het niet liggen, maar ik ben zó bang dat die plek na Bosnië en Oostenrijk ze de das om gaat doen. Dan zijn de kijkers flink impressed door die eerste twee en denk ik dat Nederland niet zo heel veel indruk gaat maken.
Hoe vaak is het niet gebeurd dat Nederland heel hoog in de peilingen stond maar toch niet eens in de finale terechtkwam? Ik heb er eigenlijk weer een hard hoofd in. De meeste inzendingen (tenminste, die ik gisteren heb gezien) nu zijn toch wat meer "uptempo" nummers en die vallen toch altijd wel goed in de smaak.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik durf ook nog niet te hopen; ik maak me zorgen om de loting, want de 3e startpositie is niet zo gunstig. Maar: het nummer is prima en valt bij veel mensen in de smaak, ook buiten Nederland.
Ik zat net op YouTube te kijken naar filmpjes van mensen die hun persoonlijke Top 43 hebben geplaatst. Dat zijn dus grote muziekfanaten en ook mensen die geheid stemmen. De 3J's staan verrassend vaak in de hoogste regionen. Dat geeft moed.
Dat is wel zo ja, door de compilatie begon ik ze mooier ze te vindenquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:36 schreef lezzer het volgende:
Ik durf er eigenlijk helemaal niks meer van te zeggen
Wat wel is, als je een fragment van het liedje hoort aan het einde, dan klinkt het weer anders. En als de Jees het juiste fragment krijgen, dan klinkt dat heel goed, en voor anderen kan dat erg nadelig uitpakken.
Gelukkig dat de vakjury voor de helft beslistquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nederland heeft natuurlijk wel een echt nummer. Geen inelkaar geflanst deuntje met een zooitje danseressen erachter, zoals zoveel inzendingen. Ik denk dat een jury dat zal waarderen. Echte muzikanten die echt kunnen zingen hebben (hopelijk) een streepje voor. Maar ik denk dat het heel weinig televoters zal boeien, niet op zal vallen en vergeten wordt. En dat het daarom tekort komt voor een top 10 plek
2000 Linda Wagemakers: No goodbyes, 13quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:06 schreef totebel het volgende:
... Gordon en aanhang was.. tenenkrommend en van het jaar daarvoor weet ik het al niet eens meer, heeft dus weinig indruk gemaakt.
...
Ik weet het niet, Ijsland heeft het verhaal erachter, Zwitserland viel op door eenvoud, charisma en een aanstekelijk deuntje. Finland was aandoenlijk met een geweldige show op de achtergrond.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:39 schreef marcodej het volgende:
Door het doorgaan van inzendingen als IJsland, Zwitserland en Finland moet het wel goed gaan komen denk ik
Dat dan weer wel!quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef Greys het volgende:
En nog een pluspunt: HIJ HAD ZIJN OGEN OPEN!
Ze hebben er ook voor gekozen om een aantal bewegingen spontaan te laten gebeuren. Dat vind ik dan wel weer tof. De meeste bewegingen en waar ze naar toe lopen zijn bekend bij de regie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:01 schreef marcodej het volgende:
Het begint wat stroef, maar als eenmaal de vaart in het liedje komt, komt het geheel prima op gang. Het kan de zaal best 'upliften' denk ik. Zang is ook goed.
Maar uiteindelijk ziet het er allemaal redelijk als los zand uit. Het lijkt er een beetje op alsof ze maar wat doen en maar lukraak wat heen en weer lopen. De één huppelt in de rondte, de ander schuifelt rond zijn microfoonstandaard en de zanger probeert uit alle macht het gevoel over te brengen op het publiek. Ze doen hun best, maar ik denk dat ze beter tot hun recht komen in het theater. Het is geen stadionband.
'Het Pak' valt dan weer wel mee, maar wat ziet die enthousiaste bekking er slonzig gekleed uit eigenlijk...
Uiteindelijk moeten we het echt van het liedje hebben, 'het plaatje' is te mager.
Bij de Toppers vlamde het behoorlijk letterlijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 00:00 schreef Andromache het volgende:
Het is toch onvoorstelbaar, elk jaar weer een prutact op visueel vlak. Nee, het gáát niet alleen om het liedje, snap dat nu eens, NOS, TROS, De Feestomroep van Vlemmix, het zal me allemaal worst wezen. Dis is tievie mèn, iemand binnen Hilversum moet hier toch verstand van hebben?
Vond dat best gaaf, eerste keer dat NL eens gebruik maakte van vuurwerk, vlammen en wat nog meer?quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:11 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Bij de Toppers vlamde het behoorlijk letterlijk
dat dus fucking laatstequote:Op donderdag 12 mei 2011 01:43 schreef grazz het volgende:
[..]
Vond dat best gaaf, eerste keer dat NL eens gebruik maakte van vuurwerk, vlammen en wat nog meer?Niet dat het hielp...
Die jongen van Finland had anders een van de mooiste achtergronden vond ikquote:Op donderdag 12 mei 2011 08:57 schreef Injetta het volgende:
Inderdaad op het scherm gebeurt ook niks. Sommige acts hebben een prachtig decor/scherm.
Doe dan echt niks. Zoals die jongen met gitaar van Finland.
Heel saai pak, stoeltje, gitaar en verder niks.
Nu is het vlees noch vis.
Echt wel! De 'ooohs' en 'aaahs' die door de arena gingen toen die aardbol op het LED-scherm verscheen. Kippenvelmomentjequote:Op donderdag 12 mei 2011 09:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Die jongen van Finland had anders een van de mooiste achtergronden vond ik
Die bovenkant van de aarde!
We zullen zienquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:16 schreef LoederBroeder het volgende:
We gaan weer net zo hard falen als altijd. De drie J's
Denk jij echt dat de drie boeren J's echt de harten van europa gaan stelen? Sorry maar ik geloof daar niet in.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
We zullen zien. Misschien wel, misschien niet.
Ik denk inderdaad dat we een even goede kans hebben als andere landen. Als IJsland en Finland het ook kan, dan kan het voor ons ook. Ik wil dat ook geloven, dat kijkt veel leuker en spannender.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:50 schreef LoederBroeder het volgende:
[..]
Denk jij echt dat de drie boeren J's echt de harten van europa gaan stelen? Sorry maar ik geloof daar niet in.
http://akoe07.livejournal.com/quote:NETHERLANDS is beginning to look more an more like a dated cabaret routine. The song is strong, the performance is fine, but the staging is just not contemporary. However juries may look beyond the presentation and give it a chance. Verdict; MAYBE.
Meeluisteren of ook meekijken?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:31 schreef grazz het volgende:
Oh om 15 uur laatste generale..via escdaily.com kun je live meeluisteren (niet echt geweldige sound)
Beide, alleen zie je de mensen van die website zelf dus geen opnames. En ach..uiteindelijk telt vanavond. Artiesten moeten dan presteren en wie weet wat er dan gebeurt.quote:
Ja, al moet ik zeggen dat ik de jury ook niet altijd kan inschatten. Als ze gaan voor een goed lied en stem dan zie ik Nederland in de top 3 van de jury staan. Oostenrijk staat denk ik boven ons..en misschien nog een commercieel liedje ofzo?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het idee dat veel van de bloggers de jury's onderschatten... het liedje van Nederland hoort echt wel bij de beste 10 van deze halve finale... ik heb vaak het idee dat die bloggers meer naar televote-potentie kijken
Ik moet toegeven dat het leuker kijkt. Ik heb alleen een enorme hekel aan de drie J's en eigenlijk alle muziek met accoustische gitaren (lees: bijna elke muziek van nederlandsche bodem).quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat we een even goede kans hebben als andere landen. Als IJsland en Finland het ook kan, dan kan het voor ons ook. Ik wil dat ook geloven, dat kijkt veel leuker en spannender.
Zie ik de 3J's het festival winnen? Nee. Maar ik zie ze wel de finale halen, gewoon omdat het kan.
![]()
![]()
.
http://songfestival.hole1988.nl/quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:45 schreef grazz het volgende:
[..]
Beide, alleen zie je de mensen van die website zelf dus geen opnames. En ach..uiteindelijk telt vanavond. Artiesten moeten dan presteren en wie weet wat er dan gebeurt.
Ik vertrouw de spontaniteit die ze erin willen gooien nog niet helemaalquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als het qua camera en performance maar goed gaat.
escdailyquote:03. The Netherlands – 3JS – Never alone
The Netherlands are next on stage. The vocals are great, but the camera work should probably be changed from time to time. A better rehearsal than the yesterday’s one.
eurosong.be ineens niet meer zo positief?quote:Dit geheel uit clichés opgetrokken nummer zal Nederland allicht niet naar de finales leiden. Het wordt zeker geloofwaardig gebracht, zonder groteske toestanden of onnozele stemcapriolen. Maar na één minuut heb je al het gevoel dat alle ideeën voor dit lied waren uitgeput. Naar het einde toe neemt de meezingfactor wel toe, zeker een pluspunt, maar dat is ‘too little too late’ om het al half verdronken kalf te redden.
escnationquote:Is it just me, or is The Netherlands getting blander every time? They perform it competently, but the stage looks really big and empty for this. It's a shame to say it, as I do think there's room for everything in the contest, but it kinda seems very out of place.
Komt vast omdat hun nummer ook één crap isquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:35 schreef grazz het volgende:
[..]
eurosong.be ineens niet meer zo positief?
En dan zul je zien dat die gekke Belgen de finale nog halen ook en wij achterblijvenquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Komt vast omdat hun nummer ook één crap is.
De winnaar heeft niet gemiddeld twaalf punten. Maar om in één land in de Top 10 te eindigen heeft het dan misschien 1 of 2 punten nodig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:48 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, al moet ik zeggen dat ik de jury ook niet altijd kan inschatten. Als ze gaan voor een goed lied en stem dan zie ik Nederland in de top 3 van de jury staan. Oostenrijk staat denk ik boven ons..en misschien nog een commercieel liedje ofzo?
Maar stel Nederland zou gemiddeld 8 punten van de jury kijken (dus 3e plek) hoeveel punten hebben we dan van de televoters gemiddeld nodig om toch door te kunnen gaan?
Zwitserland had alleen maar "nanananaaa" in de compilatie toch, en die zijn ook door.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:06 schreef Pino112 het volgende:
En hopelijk doet de compilazie het goed, dat zorgt ook voor verbetering van de mening imo.
Ik denk dat wij het laatste refrein moeten gebruiken. Met de backings erbij want dat ge ohojohoo is erg catchy.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:06 schreef Pino112 het volgende:
En hopelijk doet de compilazie het goed, dat zorgt ook voor verbetering van de mening imo.
Greys is weg en ik heb het mailadres van Sietse niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:22 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk dat wij het laatste refrein moeten gebruiken. Met de backings erbij want dat ge ohojohoo is erg catchy.
Mag een land dat zelf bepalen trouwens wat ze in de recap laten zien?
Bij de Belgische inzending waren de ideeën voor het lied al na één zin uitgeput...quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:35 schreef grazz het volgende:
[..]
eurosong.be ineens niet meer zo positief?
Denk zelf dat de landen dat wel mogen aangeven..achja wij hebben toch niet in de hand, we wachten maar af.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:25 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Greys is weg en ik heb het mailadres van Sietse niet.
Dat nummer is veel te langzaam en saai! Het wordt zo weggeblazen door andere nummers.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:36 schreef Andromache het volgende:
http://www.mobypicture.com/user/hole1988/view/9470144 voor de generale repetitie!
Hoog in 2003? Esther Hart werd 13de van 26 deelnemers..... ik heb wel begrepen dat ze, indien de televoting was uitgevallen, wel had gewonnen omdat ze van de reservejury's de meeste punten kreeg, maar daar koop je niets voor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:01 schreef AJ187 het volgende:
1999 en 2003 waren echt goede nummers die blijven hangen! Toen scoorde Nederland ook best hoog
Ach ja, dat is ook zo. Ik vond dat trouwens niet zo bijzonder, maar de zaal dacht daar anders over.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Die jongen van Finland had anders een van de mooiste achtergronden vond ik
Die bovenkant van de aarde!
Albanië, neequote:Op donderdag 12 mei 2011 18:30 schreef Lutte het volgende:
Degene die als derde moest dinsdag, is die door?
Net bij rtl boulevard: landen mogen dat zelf uitkiezen.. NLse delegatie heeft gekozen voor het hoogtepunt van Jan: Uithaal met de yohoo'squote:Op donderdag 12 mei 2011 16:33 schreef grazz het volgende:
[..]
Denk zelf dat de landen dat wel mogen aangeven..achja wij hebben toch niet in de hand, we wachten maar af.
Ik wilde het net postenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef grazz het volgende:
[..]
Net bij rtl boulevard: landen mogen dat zelf uitkiezen.. NLse delegatie heeft gekozen voor het hoogtepunt van Jan: Uithaal met de yohoo's![]()
Woehoe! Mooi, dan kunnen we daar nog op scoren!quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef grazz het volgende:
[..]
Net bij rtl boulevard: landen mogen dat zelf uitkiezen.. NLse delegatie heeft gekozen voor het hoogtepunt van Jan: Uithaal met de yohoo's![]()
Paar punten uit Ierland omdat het als Bono 20 jaar geleden klinktquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef grazz het volgende:
Ik ook steeds meer. Zeker ook met de gedachte in het achterhoofd dat een bepaald soort liedjes het in de eerste halve finale goed heeft gedaan.quote:
Ja, maar er waren ook maar 10 plaatsen toen. Daar ben ik nooit voor geweest, om de hele Top 10 automatisch mee te laten doen in de finale. Maar ik was ook in shock jaquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Bij Glennis Grace was ik echt in shock dat we er niet doorheen kwamen... de andere jaren had ik het wel zien aankomen
Dat Glennis het niet haalde, had ik vooraf ook niet verwacht. Maar Israel deed toen met een vergelijkbaar, maar beter lied mee en die had ook een betere uitstraling dan haar.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja, maar er waren ook maar 10 plaatsen toen. Daar ben ik nooit voor geweest, om de hele Top 10 automatisch mee te laten doen in de finale. Maar ik was ook in shock ja
Ik zou het toch maar doen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:52 schreef hole1988 het volgende:
zojuist een kansloze mailtje gekregen dat ik de repetitie offline moet halen en ik het weer online mag zetten na het optreden op TV. Ze beweren ook dat het filmpje "diskwalificatie" kan opleveren. Joe.
en al die andere optredens online zettenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik zou het toch maar doen.
We weten waar je huisje woont![]()
Ik zou er maar niet mee kutten...quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:56 schreef hole1988 het volgende:
[..]
en al die andere optredens online zetten
Maar dit was voor de jury en misschien ook nog via een illegale website, dus wel belangrijker dan de rehearsals. Ik zou het maar héél snel weghalen, serieus.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:56 schreef hole1988 het volgende:
[..]
en al die andere optredens online zetten
Nou, als NL dus niet door gaat weet ik op wie ik me vanavond ga afreagerenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:52 schreef hole1988 het volgende:
zojuist een kansloze mailtje gekregen dat ik de repetitie offline moet halen en ik het weer online mag zetten na het optreden op TV. Ze beweren ook dat het filmpje "diskwalificatie" kan opleveren. Joe.
Maar als de 3Js niet doorgaan, is het toch leuk om een nieuwe generatie songfestivalkijkerts te ontwikkelen door ze ook te laten kijken als we er niet in staan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:56 schreef grazz het volgende:
Net bij jeugdjournaal ook over de 3jsen ze sloten af met 'waarschijnlijk hoeven we zaterdag toch niet te kijken'
![]()
ALS we door gaan dan gaan we (?) ik hier los vanavond
Diskwalificatie omdat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:52 schreef hole1988 het volgende:
Voor Nederland is dat wel hoog hoorquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoog in 2003? Esther Hart werd 13de van 26 deelnemers..... ik heb wel begrepen dat ze, indien de televoting was uitgevallen, wel had gewonnen omdat ze van de reservejury's de meeste punten kreeg, maar daar koop je niets voor.
Bij Esther Hart was de act een grote puinhoop. Dat heeft toen veel punten gekost.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:09 schreef AJ187 het volgende:
[..]
Voor Nederland is dat wel hoog hoorMeestal eindigden we nog lager
Hoe kom je aan dat filmpje dan? Is het een versie die niet uitgelekt mag worden ofzoquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:52 schreef hole1988 het volgende:
Volgens mij had ze een speciale juryprijs gewonnen voor het beste optreden en niet de algemene jurystemming gewonnen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoog in 2003? Esther Hart werd 13de van 26 deelnemers..... ik heb wel begrepen dat ze, indien de televoting was uitgevallen, wel had gewonnen omdat ze van de reservejury's de meeste punten kreeg, maar daar koop je niets voor.
Dit ook dus.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:58 schreef grazz het volgende:
[..]
Nou, als NL dus niet door gaat weet ik op wie ik me vanavond ga afreageren![]()
![]()
Nee Turkije was goedquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:20 schreef Ninaaa het volgende:
Ik als Nederlander vindt dit een stomlied.
En Lena is een lelijkwijf die denkt dat ze lekker is met haar platte Duitse billen.
Sorry, dat moest er even uit.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:21 schreef grazz het volgende:
Tvtip: 20:15 ARD ESC countdown...
Duitsland stemt mee, net als Frankrijk en Italië (toch?)
Kom je ook gezellig meeposten vanavond?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:20 schreef Ninaaa het volgende:
Ik als Nederlander vindt dit een stomlied.
En Lena is een lelijkwijf die denkt dat ze lekker is met haar platte Duitse billen.
Sorry, dat moest er even uit.
Nope, sorryquote:
Ik had het heel graag gewild, maar ik was ziek, dus ging ik slapenquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
[..]
Kom je ook gezellig meeposten vanavond?![]()
Die kale dikzak?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:13 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Hoezo kom je opeens met Turkije?
Ik zei alleen dat ik die man geil vondt.
Hij was wel kaal jaa (supergeil!).quote:
Dat horen we pas na de finalequote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:22 schreef tochweerhenk het volgende:
Maar hoeveel punten hebben ze nou gekregen in de halve finale?
Is het ook. Echt.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:52 schreef Steve het volgende:
Laatste?!
Nou ken ik de meeste andere liedjes niet, maar dat lijkt me vrij onterecht..
Ja dit eigenlijk. Ik vind het vooral voor de 3js sneu. Zij hebben toch wel hun best gedaan en zijn met een mooi nr gekomen. Gelukkig zijn hun muzikale friends zoals Italie en Denemarken wel in de top 10 geëindigd. Dat vinden ze zelf ook wel fijn denk ik. Maar voor de TROS is zo'n faal goed, volgend jaar nog maar eentje? Daarna weg bij de TROS..hopelijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Is het ook. Echt.
Dat ze niet door naar de finale waren is terecht, maar allerlaatste niet. Er waren écht slechtere landen. Maar goed, voor de TROS is dit wel goed, voor de Jees een beetje sneu.
Ik kan er gewoon echt niet bij. Zelfs als ik de matige act in overweging neem en alles wat er verder niet aan deugde. Ik had echt gewoon verwacht dat Nederland 11e of 12e was geworden in hun halve finale.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Laatste ook van het hele Songfestival, met maar 13 punten. 8 uit België en 5 uit Bulgarije.
Is dat al bekend?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:36 schreef Greys het volgende:
En als de TROS er nou iets van zou leren... dan was dit nog ergens goed voor geweest.
Maar nee, die roepen nu al dat ze volgend jaar een TROS artiest gaan sturen, Thomas Berge ofzo.
Dag Songfestival. Bedankt TROS.
Bij welke publieke omroep zie jij het liever? (muv de NOS)quote:Op zondag 15 mei 2011 01:36 schreef Greys het volgende:
En als de TROS er nou iets van zou leren... dan was dit nog ergens goed voor geweest.
Maar nee, die roepen nu al dat ze volgend jaar een TROS artiest gaan sturen, Thomas Berge ofzo.
Dag Songfestival. Bedankt TROS.
Combinatie van BNN, VARA en AVRO?quote:Op zondag 15 mei 2011 10:43 schreef iBenny het volgende:
Ik had niet verwacht dat ze heel hoog zouden eindigen, maar laatste? Nee, dat had ik niet verwacht
[..]
Bij welke publieke omroep zie jij het liever? (muv de NOS)
Prima idee, en doe er dan ook een nationale finale bij met meerdere artiesten. Beetje concurrentie kan geen kwaad!quote:
Kunnen we niet van Songfestivalminnend FOK! een delegatie sturen? Ik denk dat hier best wel wat mensen zitten die meer verstand van het songfestival hebben dan zij! En een internationale vak- en publieksjury.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:47 schreef Greys het volgende:
En haal in godsnaam types als Daniël Dekker en Froger uit de jury![]()
Ja daar zitten ze op te wachten bij de TROS, op FOK!ers die het beter denken te wetenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:52 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Kunnen we niet van Songfestivalminnend FOK! een delegatie sturen? Ik denk dat hier best wel wat mensen zitten die meer verstand van het songfestival hebben dan zij! En een internationale vak- en publieksjury.
Dat Nederland als allerlaatste is geëindigd, betekent inderdaad niet dat Nederland ook echt het slechtste was. Alleen was er best behoorlijke concurrentie in de 2e Halve Finale van acts met een vlotte zanger die een makkelijk in het gehoor liggend popliedje zongen, waardoor mensen die daarvan houden daarvoor gingen sms'en. Denemarken en Roemenië voornamelijk, en in mindere mate Zweden en Letland hebben zo met een beter liedje veel punten gepakt. En toen Nederland eindelijk aan de beurt was, was de bak met punten voor die categorie al bijna leeg.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Is het ook. Echt.
Dat ze niet door naar de finale waren is terecht, maar allerlaatste niet. Er waren écht slechtere landen. Maar goed, voor de TROS is dit wel goed, voor de Jees een beetje sneu.
NTRquote:Op zondag 15 mei 2011 10:43 schreef iBenny het volgende:
Ik had niet verwacht dat ze heel hoog zouden eindigen, maar laatste? Nee, dat had ik niet verwacht
[..]
Iemand zei het al eerder, maar ik dacht gisteren aan de VPRO. Eventueel icm de Vara.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:43 schreef iBenny het volgende:
Ze gaan er in ieder geval humoristisch mee om.quote:Je zou denken 'als laatste'.. ;-) JK RT @Jois2: Jeetjes... Komen jullie als 1e, 2e, of 3e tijdens het Votown Allstars concert..?
Ze kunnen er ook zo'n social media watcher neerzetten. Net als bij de verkiezingen. Lees: iemand die onze meningen voorleest.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja daar zitten ze op te wachten bij de TROS, op FOK!ers die het beter denken te weten
(Graag hoor, maar never gonna happen natuurlijk). En een internationale vak- en publieksjury is ook niet echt reëel, het is een internationaal songfestival, dus die gaan voor eigen parochie natuurlijk en die willen geen goede concurrenten.
Daar gaan wij winnen!! :-) JD RT @Marjolijn1 Net kaartjes gekocht voor concert @driejs op zaterdag 29 oktober 2011 in #HMH.
Zich meldt, voor beide optiesquote:Op zondag 15 mei 2011 23:55 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Ze kunnen er ook zo'n social media watcher neerzetten. Net als bij de verkiezingen. Lees: iemand die onze meningen voorleest.
Is dat niet standaard na ieder nummer daar?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:29 schreef grazz het volgende:
zo mooi dat veel mensen juichen, mee klappen en op het eind gaan staan... zo slecht waren we heus niet![]()
Nee. Was alleen bij Nederland dit jaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Is dat niet standaard na ieder nummer daar?
Lijkt me meer omdat er zoveel Nederlanders zaten dan dat de 3j´s de zaal plat speelden, helaasquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:29 schreef grazz het volgende:
zo mooi dat veel mensen juichen, mee klappen en op het eind gaan staan... zo slecht waren we heus niet![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:01 schreef grazz het volgende:
[..]
Nee. Was alleen bij Nederland dit jaar.![]()
Maar wij hebben niet zoveel landen waarmee we vriendjes zijn. Belgie ja, die gaf ons 8 punten. Maar Duitsland enzo, die gaan al met het oostblok.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:50 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik heb het net even teruggezien op YouTube, maar zoooo slecht is het nou ook weer niet. Had wel meer verdiend dan de keihard laatste plaats.
Ja toch?quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:50 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik heb het net even teruggezien op YouTube, maar zoooo slecht is het nou ook weer niet. Had wel meer verdiend dan de keihard laatste plaats.
De slechtste liedjes eindigen ook nooit als laatste... zie Zwitserland in de finale bijvoorbeeld... maar wel degene die het minst opvallen... de J's zullen wellicht bij veel mensen zo rond positie 8 hebben gezweefd... maar mensen stemmen alleen op hun nummer 1 of 2....quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:50 schreef CommanderKeen het volgende:
Kick dan niet als je niks te zeggen hebt.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:54 schreef El_Borracho het volgende:
Ahahaha, ff zinloos dit topic omhoog schoppen om te zeggen dat jullie ALLERLAATST geworden zijn, nog slechter dan dat belachelijke liedje van vorig jaar
Over de slecht zittende pakken moet je bij Oger klagenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:17 schreef Injetta het volgende:
Ik vond het vanaf dat het "gekozen" was al helemaal ruk. En laten we over de uitvoering maar zwijgen. Ik kan weinig artiesten met zo'n nul komma nul uitstraling die het toch lukt om nog fans te krijgen ook.
Maar.... qua liedje was het niet het meest vreselijke. Wel een van de vreselijkste.
De combinatie met een non-act, geen uitstraling, en slechtzittende pakken was dodelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |