Ik denk persoonlijk dat de tegenstand op het moment nog nooit zo moordend is geweest als anders. Dus ja, vroeger was het 'makkelijker' om toernooien te winnenquote:Op zondag 8 mei 2011 20:33 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Dat is sowieso waar, maar was het dan vroeger b.v. moeilijker om zoveel toernooien op je naam te schrijven denk je?
Toch is het eigenlijk altijd wel zo geweest dat je een paar echte toppers had - een paar echte groten zeg maar -, een groot aantal subtoppers en vooral veel daaronder.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:34 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de tegenstand op het moment nog nooit zo moordend is geweest als anders. Dus ja, vroeger was het 'makkelijker' om toernooien te winnen
Waarom? Dat zeiden ze in de tijd van Sampras toch zeker ook?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:34 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de tegenstand op het moment nog nooit zo moordend is geweest als anders. Dus ja, vroeger was het 'makkelijker' om toernooien te winnen
Ja, maar historisch niet te vergelijken. Er zijn afwisselend 3, 4 of 2 slams van belang geweest voor grote spelers (Tilden speelde geloof ik alleen US Open en Wimbledon), er zijn tijden geweest waarin de beste spelers pro waren en dus niet aan de Slams mee konden doen maar in de plaats daarvan een soort pseudo slamtoernooien speelden (Laver), waarin sponsor of exhibitiedeals het voor spelers onmogelijk maakten om mee te doen etc.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:31 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Why? Het zijn toch de meest prestigieuze toernooien?
Huh? Hoezo Verkerk?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en ik geloof ook het type gravel
[..]
Greatest Of All Time. Er is op FOK! vaak discussie over wie dat is. In het algemeen wordt Federer als de GOAT gezien, omdat hij de meeste grandslamtoernooien (Australian Open, Roland Garros, Wimbledon en US Open) heeft gewonnen (16 in totaal), maar er is geen officieel criterium voor, vandaar dat ook anderen worden genoemd als GOAT (zoals Nadal en Verkerk).
Ja dat maakt het ook neit te doen...ik ben namelijk van mening dat het tennisniveau met de jaren alleen maar zal stijgen (zeker niet minder zal worden). Over 15 jaar zullen er zeer waarschijnlijk spelers zijn die een stuk beter zullen zijn dan Nadal of Djokovic. Zijn die dan "ineens" de GOAT.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Toch is het eigenlijk altijd wel zo geweest dat je een paar echte toppers had - een paar echte groten zeg maar -, een groot aantal subtoppers en vooral veel daaronder.
Net zoals Frans publiekquote:Op zondag 8 mei 2011 20:43 schreef daan234 het volgende:
[..]
triest gedoe idd...dat de spanjaarden zoiets nodig hebben
Nja, bij de GOAT gaat het in principe niet om hoe goed je kunt tennissen als zodanig maar om toernooioverwinningen.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:38 schreef daan234 het volgende:
[..]
Ja dat maakt het ook neit te doen...ik ben namelijk van mening dat het tennisniveau met de jaren alleen maar zal stijgen (zeker niet minder zal worden). Over 15 jaar zullen er zeer waarschijnlijk spelers zijn die een stuk beter zullen zijn dan Nadal of Djokovic. Zijn die dan "ineens" de GOAT.
Ten eerste gaat het bij de GOAT om datgene wat voor jou persoonlijk belangrijk is, iets subjectiefs dus. Ten tweede ging het vroeger in de tijd van Sampras idd niet om hoe goed je kunt tennissen maar grandslamoverwinningen.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nja, bij de GOAT gaat het in principe niet om hoe goed je kunt tennissen als zodanig maar om toernooioverwinningen.
Inderdaad, topreturn langs de lijn, hoor je niksquote:Op zondag 8 mei 2011 20:59 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Zo leuk, goed punt van Djokovic en eerst doodste stilte en daarna aanmoedigend geroezemoes voor Nadal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |