Fuckquote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kom GSbrder, je bent toch de 20 gepasseerd? Dan ben je een ouwe bok.
HBO is het nieuwe LTSquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:06 schreef Cerbie het volgende:
http://www.campus.tv/dive(...)ette-nederland/26394
Maar ze "studeren" welquote:
Ze verwart WWII met de Napoleonistische bezettingquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:06 schreef Cerbie het volgende:
http://www.campus.tv/dive(...)ette-nederland/26394
Als iemand nu eens uitlegt wat dat isquote:
Ach soquote:
Je hebt ze toch wel gewaarschuwd voor de olieramp in de golf van mexico hequote:
Dat maken wij ze wijs.quote:
<Aha, je volgt een HBO opleiding he. Juist. En wat wordt je daar later mee?quote:
Ik was manager als bijbaan op MBO-niveau.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:21 schreef Cerbie het volgende:
[..]
<Aha, je volgt een HBO opleiding he. Juist. En wat wordt je daar later mee?
>Manager![]()
![]()
![]()
Tja.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik was manager als bijbaan op MBO-niveau.
Accountmanager
‘Antibiotica alarm’quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:41 schreef Dutchnative het volgende:
Eens kijken waar Zembla vanavond over gaat
Hm, vind het altijd minder als Zembla over de volksgezondheid gaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
‘Antibiotica alarm’
http://zembla.vara.nl/Nie(...)94d071a632d52ca79177
Ik ga er ook niet voor thuisblijvenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hm, vind het altijd minder als Zembla over de volksgezondheid gaat.
Vond de afleveringen over luchtkwaliteit, TNT Post en Mladic erg goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:57 schreef waht het volgende:
Ik hou sowieso meer van Tegenlicht waar het vaker om internationale zaken gaat. Zembla houdt zich vaak bezig met lokale futiliteiten. Maar de laatste tijd zitten er wel wat leuke afleveringen tussen.
Ieder zijn eigen smaak.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:01 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben sowieso niet zo'n Zembla fan, het lijkt af en toe wel de Telegraaf van de docus
Iedereen betaalt ook mee aan kunstsubsidies die hij zelf geeneens gebruikt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alleen voor deze smaak moet iedereen meebetalen.
Klopt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Iedereen betaalt ook mee aan kunstsubsidies die hij zelf geeneens gebruikt.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:07 schreef dotCommunism het volgende:
Kom, het is wel weer tijd dat we het in de SC gaan hebben hoe gemeen het is dat we belasting betalen voor dingen die we niet gebruiken. Dat hebben we toch al een paar uur niet gedaan, dus weer de hoogste tijd.
Je hebt gelijk, vermaak is een overheidstaak.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:07 schreef dotCommunism het volgende:
Kom, het is wel weer tijd dat we het in de SC gaan hebben hoe gemeen het is dat we belasting betalen voor dingen die we niet gebruiken. Dat hebben we toch al een paar uur niet gedaan, dus weer de hoogste tijd.
Je leert het wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, vermaak is een overheidstaak.
Ik ga mijn rekening in de gaten houden voor de terrassubsidie die ik zo nodig denk te hebben in de zon. De overheid dient mijn biervermaak te betalen.
Zeg maar gerust 15 miljard. Een beetje meer dan die sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:08 schreef remlof het volgende:
Ja, ik vind het ook schandalig dat een deel van mijn belasting wordt gebruikt voor de HRA
Yup.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Overheidsdenken is dan ook heel makkelijk.
Sterkte.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:24 schreef Reya het volgende:
Voorwaar, ik was vergeten het internetabonnement van de vorige bewoner te verlengen; nu moet ik tot dinsdag wachten voor ik weer terug online kan.
Nee, sociale zekerheid is duurder dan de HRA.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 15 miljard. Een beetje meer dan die sociale zekerheid.
Het internet is u dankbaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:24 schreef Reya het volgende:
Voorwaar, ik was vergeten het internetabonnement van de vorige bewoner te verlengen; nu moet ik tot dinsdag wachten voor ik weer terug online kan.
Die van Mladic was goed ja, altijd mooi als ze de juiste personen weten te interviewen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Vond de afleveringen over luchtkwaliteit, TNT Post en Mladic erg goed.
In totaal wel, maar door het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek kun je al een flink deel van die sociale zekerheid opvangen. Sowieso echt een belachelijke maatregel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, sociale zekerheid is duurder dan de HRA.
't is toch schandálig dat die man nog niet is opgepakt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:27 schreef waht het volgende:
[..]
Die van Mladic was goed ja, altijd mooi als ze de juiste personen weten te interviewen.
Je kan een deel van de sociale zekerheid opvangenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In totaal wel, maar door het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek kun je al een flink deel van die sociale zekerheid opvangen. Sowieso echt een belachelijke maatregel.
Hmm, net nog eens cijfers opgezocht en ik kom nu ook op die 169 miljard uit inderdaad. Dacht dat het minder was. Dan klopt m'n bewering simpelweg niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan een deel van de sociale zekerheid opvangen
Hoe zag je dat voor je? 169 miljard naar sociale zekerheid en een krappe 15 voor de HRA.
Geen probleemquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hmm, net nog eens cijfers opgezocht en ik kom nu ook op die 169 miljard uit inderdaad. Dacht dat het minder was. Dan klopt m'n bewering simpelweg niet.
Schandalig zeker, maar het verbaasd mij niets. Veel Serviërs vinden nog steeds dat hij goed werk heeft geleverd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
't is toch schandálig dat die man nog niet is opgepakt.
Dat is inderdaad het probleem. Totdat hij is opgepakt gewoon de gang van Servië naar de EU blokkeren. Hopelijk maken ze er dan werk van, al helemaal als ze zien dat hun all-time rivals, de Kroaten, waarschijnlijk gauw bij de Unie gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:08 schreef waht het volgende:
[..]
Schandalig zeker, maar het verbaasd mij niets. Veel Serviërs vinden nog steeds dat hij goed werk heeft geleverd.
Dat is zeker waar, maar de Kroaten hebben dan ook wel volledige medewerking met het Joegoslavië-Tribunaal toegezegdquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:11 schreef von_Preussen het volgende:
Hij heeft de Servische belangen ook uitstekend verdedigd.
In die regio werkt het nu eenmaal anders dan hier, want alle kanten hebben dezelfde methode's gebruikt.
Omdat zij "minder" te verliezen hebben wellicht?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:14 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar de Kroaten hebben dan ook wel volledige medewerking met het Joegoslavië-Tribunaal toegezegd
Hm, denk dat het vooral op aandringen van verschillende EU-lidstaten was.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat zij "minder" te verliezen hebben wellicht?
Ze verwachten eenzelfde behandeling als de geallieerde in de processen na WO-II
Nog steeds riskeren zij minder in een Joegoslavië-Tribunaal.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hm, denk dat het vooral op aandringen van verschillende EU-lidstaten was.
Elk proces behoort eerlijk te verlopen.
Ook dat zal zeker waar zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nog steeds riskeren zij minder in een Joegoslavië-Tribunaal.
Is er dan een algeheel verbod daarop?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:59 schreef GSbrder het volgende:
Tijd voor een stelling.
"Het verbod op mobiel bellen tijdens het rijden is belachelijk"
Handsfree mag het van mij.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:59 schreef GSbrder het volgende:
Tijd voor een stelling.
"Het verbod op mobiel bellen tijdens het rijden is belachelijk"
Er is zelfs een algeheel verbod op het vasthouden van instrumenten die bedoeld kunnen worden voor communicatie. Mag een iPod wel en een iPhone niet?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Is er dan een algeheel verbod daarop?
Nou, ik doelde meer op Handsfreequote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is zelfs een algeheel verbod op het vasthouden van instrumenten die bedoeld kunnen worden voor communicatie. Mag een iPod wel en een iPhone niet?
Dit is het begin van het einde natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Handsfree mag het van mij.
Maar ik vind ook dat navigatiesystemen met de stem bestuurd moeten kunnen worden, dat gepiel met dat schermpje leidt ook tot behoorlijk wat ongelukken, vrees ik.
Handsfree is niet verboden, neequote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nou, ik doelde meer op Handsfree![]()
Of dat ook al verboden was
Volgens mij is dat ook verboden, zou wel moeten iig. Aan de andere kant moet je natuurlijk nog wel water kunnen drinken of een broodje kunnen eten achter het stuur.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is het begin van het einde natuurlijk.
Ik zie dagelijks bestuurders die complete make-up sessies voltooien, scheren in de file of inderdaad allerhande navigatiehandelingen verrichten. Waarom enkel mobiel bellen / smsen verbieden?
Ah, er is dus géén verbod op mobiel bellenquote:
Nooit gewetenquote:Willem II beheerste de Nederlandse taal slecht. Toen hij in 1813 in Nederland aankwam, beheerste hij slechts enkele zinnen Nederlands. Toen hij bij zijn inhuldiging in 1840 de eed moest uitspreken bespeurde men bij hem een sterk Engels accent.
Waarom dat wel? Mensen moeten toch voor zichzelf kunnen bepalen of hun primaire voedselbehoefte op dat moment belangrijker is dan in een stilstaande file de baas texten dat je te laat komt voor een gesprek? Anders ook meteen alle wegwijzering, billboards, radio, sigaretten en andere, eventueel afleidende, stimuli verbieden voor bestuurders. Er zullen vast statistieken bestaan die bewijzen dat er meer ongelukken gebeuren als je kinderen op de achterbank vervoerd, dus ik ben voor een verbod op het vervoeren van kinderen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook verboden, zou wel moeten iig. Aan de andere kant moet je natuurlijk nog wel water kunnen drinken of een broodje kunnen eten achter het stuur.
Volgens dezelfde gedachte als dat SMS'en niet verboden is, omdat men de spraakfunctie kan gebruiken? Laat ik het opnieuw formuleren, speciaal voor jou:quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:06 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ah, er is dus géén verbod op mobiel bellen
Althans, niet algeheel.
Maar een banaan in je mond niet voor een damequote:
Zo. Ehm, op zich niet, maar het zou idd gecombineerd moeten worden met het verbieden van vele andere acties in de autoquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens dezelfde gedachte als dat SMS'en niet verboden is, omdat men de spraakfunctie kan gebruiken? Laat ik het opnieuw formuleren, speciaal voor jou:
"Het verbod op het vasthouden van een mobiele telefoon tijdens het rijden is belachelijk"
Hoever wil je daarin gaan?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zo. Ehm, op zich niet, maar het zou idd gecombineerd moeten worden met het verbieden van vele andere acties in de auto
Zo ver dat de acties andere weggebruikers niet afleiden en zo ver dat de acties een niet al te grote invloed hebben op het rijgedrag. Er is natuurlijk geen goede lijn te trekken, maar er is een verschil tussen een kaartje schrijven, en aan de volumeknop van de radio draaien.quote:
Dat bestaat ook allang in productieauto's, alleen gebruik ik het als ik aan het uitparkeren ben. Dan heb ik mijn handen niet vrij, als ik gewoon rij gebruik ik liever mijn handen, dat gaat sneller.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Handsfree mag het van mij.
Maar ik vind ook dat navigatiesystemen met de stem bestuurd moeten kunnen worden, dat gepiel met dat schermpje leidt ook tot behoorlijk wat ongelukken, vrees ik.
Hoe wil je dat controleren dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:15 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zo ver dat de acties andere weggebruikers niet afleiden en zo ver dat de acties een niet al te grote invloed hebben op het rijgedrag. Er is natuurlijk geen goede lijn te trekken, maar er is een verschil tussen een kaartje schrijven, en aan de volumeknop van de radio draaien.
Dit vind ik nogal moeilijk en subjectief. Vooral het absolutisme van een dergelijk verbod strijkt me tegen de haren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:15 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zo ver dat de acties andere weggebruikers niet afleiden en zo ver dat de acties een niet al te grote invloed hebben op het rijgedrag. Er is natuurlijk geen goede lijn te trekken, maar er is een verschil tussen een kaartje schrijven, en aan de volumeknop van de radio draaien.
Files is een ander verhaal ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit vind ik nogal moeilijk en subjectief. Vooral het absolutisme van een dergelijk verbod strijkt me tegen de haren.
Als je in een stilstaande file je telefoon tevoorschijn hijst, pleeg je in mijn ogen een kleiner vergrijp dan wanneer je een broodje eet in hartje Amsterdam achter het stuur.
Daarnaast moet ook de werkbaarheid van een dergelijk verbod geanalyseerd worden. Tegenwoordig worden aan telecommunicatiemiddelen steeds grotere waarde toegedicht door mens en maatschappij, plus dat een verbod tot onwenselijke situaties kan leiden. Ondanks het gevaar en de invloed op het rijgedrag, zullen weinige users pleiten voor een verbod kinderen te vervoeren.
Er wordt juist strenger gecontroleerd op hands-free bellen en de boetes voor overtreders zijn onlangs verhoogd. Dit is in mijn ogen een verkeerde priorisering. Beboet liever veroorzakers van ongelukken die hands-on belden hoger, de meeste bestuurders weten dat het verkeerd is teveel met secundaire zaken bezig te zijn, maar het is een individuele keuze te smsen, eten of seks te hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Files is een ander verhaal ja.
Maar daar kan een uitzondering voor worden gemaakt. Een motoragent gaat ook niet iedereen in een file een bekeuring geven voor te langzaam rijden.
Aan de werkbaarheid heb ik nog niet gedacht. Maar het is inderdaad de vraag of je - zeker met de huidige onderbezetting bij de Politie - hieraan aandacht moet besteden.
Inderdaad een verkeerde priorisering.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er wordt juist strenger gecontroleerd op hands-free bellen en de boetes voor overtreders zijn onlangs verhoogd. Dit is in mijn ogen een verkeerde priorisering. Beboet liever veroorzakers van ongelukken die hands-on belden hoger, de meeste bestuurders weten dat het verkeerd is teveel met secundaire zaken bezig te zijn, maar het is een individuele keuze te smsen, eten of seks te hebben.
Om politiemannetjes te pestenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vraagt om een GSM in de vorm van een banaan.
Alles wat straalt is traceerbaar. GSM wel lastiger dan antiradar ding.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:59 schreef Dutchnative het volgende:
Dat is wel slim. Ze kunnen moeilijk alle telefoongesprekken gaan traceren(als dat al kan)
Natuurlijk welquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:59 schreef Dutchnative het volgende:
Dat is wel slim. Ze kunnen moeilijk alle telefoongesprekken gaan traceren(als dat al kan)
Tast dat ook niet de privacy aan?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk wel
Maar zover gaan ze niet voor een verkeersovertreding.
Tja. Ik begrijp niet dat compulsieve bellers niet voor een paar tientjes aan carkit gebruiken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk wel
Maar zover gaan ze niet voor een verkeersovertreding.
Waarom ookquote:
Daarvoor gaan ze in ruil voor dat bonnenquotum de trajectcontroles al flink uitbreiden :quote:
Ja maar jij bent saai.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De volgende stap: de verplichte hufterblackbox. Groot voorstander.
Preventieve maatregelen van die aard passen niet in een rechtstaatquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:25 schreef Dutchnative het volgende:
Ik stel preventief castreren in internaten voor. Groot voorstander.
Tot zover mijn voorstellen tot genocide boven de 75 jaarquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Preventieve maatregelen van die aard passen niet in een rechtstaat
sorryquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Preventieve maatregelen van die aard passen niet in een rechtstaat
Ik riek ietwat PVVquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:25 schreef Dutchnative het volgende:
Ik stel preventief castreren in internaten voor. Groot voorstander.
Och ja, alleen je voorgestelde gedragsnormen waren zelfs in de jaren '50 al outdated.quote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ja, alleen je voorgestelde gedragsnormen waren zelfs in de jaren '50 al outdated.
Stamppot gaat vervelen, kies voor een moderne vrouw. Nadeel is dat huiselijk geweld dan taboe is.quote:
Doe mij dan maar een mediterraansequote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Stamppot gaat vervelen, kies voor een moderne vrouw. Nadeel is dat huiselijk geweld dan taboe is.
Half Grieks, half Italiaansquote:
Ja, maar ik heb een kapotte rug en jij niet.quote:
Wajong gevalletje.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb een kapotte rug en jij niet.
Nee.quote:
Nee, ik heb nu een vermoeid breinquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb een kapotte rug en jij niet.
quote:
Gossie, programmeren is iets wat op den duur op de automatische piloot gaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik heb nu een vermoeid brein
*biertje opentrekt
Heb jij trouwens toevallig een relatie met een prominent CDA-lid?quote:
Jan-Kees?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij trouwens toevallig een relatie met een prominent CDA-lid?
quote:
Als je het leuk vindt om na een dag werken twee dagen bezig te zijn met alle fouten eruit te halen misschien ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gossie, programmeren is iets wat op den duur op de automatische piloot gaat.
Ik moest trouwens vandaag niet programmeren, maar mails beantwoorden en profielen foto's checken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als je het leuk vindt om na een dag werken twee dagen bezig te zijn met alle fouten eruit te halen misschien ja.
Goh, dat klinkt niet als corveequote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik moest trouwens vandaag niet programmeren, maar mails beantwoorden en profielen foto's checken.
Hoezo, jaloers?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij trouwens toevallig een relatie met een prominent CDA-lid?
Hij is me ietsjes te dik.quote:
Tja. Gevalletje Cruijff.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Stamppot gaat vervelen, kies voor een moderne vrouw. Nadeel is dat huiselijk geweld dan taboe is.
Niks daarvan, ik rij zoals ik het wil en daar bemoeit men zich niet mee. Als men echt hufterig gedrag wil aanpakken dan zouden PVV-tokkies hun rijbewijs moeten inleveren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De volgende stap: de verplichte hufterblackbox. Groot voorstander.
Dom en laag bij de grond gescheld.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niks daarvan, ik rij zoals ik het wil en daar bemoeit men zich niet mee. Als men echt hufterig gedrag wil aanpakken dan zouden PVV-tokkies hun rijbewijs moeten inleveren.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:46 schreef remlof het volgende:
En care wat Jan-Kees in z'n vrije tijd doet, al is het met Voorschrift, hij is een van de weinige capabele ministers in dit kutkabinet.
Dan past 'ie wel bij je.quote:
Je zou hopen dat het net zoals in de mode die gedragsnormen nog eens terugkomenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ja, alleen je voorgestelde gedragsnormen waren zelfs in de jaren '50 al outdated.
Die is met Danny getrouwd als ik me niet vergisquote:
Preventief elke wapenfetisjist het rijbewijs ontzeggen zou ook al een hoop schelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niks daarvan, ik rij zoals ik het wil en daar bemoeit men zich niet mee. Als men echt hufterig gedrag wil aanpakken dan zouden PVV-tokkies hun rijbewijs moeten inleveren.
Die mode is super inderdaad!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou hopen dat het net zoals in de mode die gedragsnormen nog eens terugkomen
Tja. Ik vrees dat zo'n box op termijn niet te keren is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas, ik pas zowat drie keer in'm.quote:
En daar mag jij helemaal niet om lachenquote:
Vindt hij alleen maar lekker.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helaas, ik pas zowat drie keer in'm.
Polygamie mag dacht ik niet in NL..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:48 schreef JoaC het volgende:
[..]
Die is met Danny getrouwd als ik me niet vergis
Ik mag niets zeggen over je foto, maar ik vrees dat wij van hetzelfde formaat zijnquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vindt hij alleen maar lekker.
En mijn condoleances voor je formaat.
Wrom niet? Vind het wel grappig als een persoon die zelf regelmatig op de man speelt ook eens wordt aangepaktquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daar mag jij helemaal niet om lachen
Is ook mooi die mode van toenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mode is super inderdaad!
Iedereen aan de colberts, dassen en hoeden.
De rest uit die tijd (Elvis en de mooie auto's uitgezonderd) kan me gestolen worden.
Ik ben de jongste d us jij hoort mij op paternalistische wijze te beschermen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Wrom niet? Vind het wel grappig als een persoon die zelf regelmatig op de man speelt ook eens wordt aangepakt
Je snapt de grap weer eens nietquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik mag niets zeggen over je foto, maar ik vrees dat wij van hetzelfde formaat zijn
Shit, nu heb ik iets persoonlijks gezegd
Niks ervan, je bent volwassen dus je zoekt het zelf maar uit, leer je van.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben de jongste d us jij hoort mij op paternalistische wijze te beschermen.
Dachten alle socialisten maar zo..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Niks ervan, je bent volwassen dus je zoekt het zelf maar uit, leer je van.
Hoelang en hoe zwaar ben ik dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je snapt de grap weer eens niet![]()
En nee hoor, je hebt al aangegeven zowel kleiner als zwaarder te zijn, lekker puh.
Ja maar papa...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Niks ervan, je bent volwassen dus je zoekt het zelf maar uit, leer je van.
Hoe moet ik dat weten, stond paar SC's terug ergens dat je dat zei.quote:
Communist?quote:
Mooi, dan praat je over dingen waar jij geen weet van hebt. Overigens niet de eerste keer dat ik jou daarop betrap.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat weten, stond paar SC's terug ergens dat je dat zei.
Geen zin om te zoeken, straks komt de Grote Boze Wolf nog je huisje omver blazen.
Met uiterst linkse punten als het gaat om immigratie.quote:
Nee hoor. Iedereen heeft dezelfde plichten en dus ook rechten in mijn optiek.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met uiterst linkse punten als het gaat om immigratie.
Dan behoor je niet het hokje voor de PvdA rood te maken.quote:
Toch zou je het accent eens wat meer op het woord plichten moeten leggen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen heeft dezelfde plichten en dus ook rechten in mijn optiek.
Mea culpa, porcus.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, dan praat je over dingen waar jij geen weet van hebt. Overigens niet de eerste keer dat ik jou daarop betrap.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, dan praat je over dingen waar jij geen weet van hebt. Overigens niet de eerste keer dat ik jou daarop betrap.
Geen zin om naar google translate te gaan.quote:
Juist wel, ik ben de luis in de PvdA-pelsquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:58 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan behoor je niet het hokje voor de PvdA rood te maken.
Ja want het is ook zo'n moeilijke latijnse zin.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen zin om naar google translate te gaan.
Thank godquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen zin om naar google translate te gaan.
Shh!quote:
Een soort undercover D66'er, de Karen Geurtsen van Job Cohen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist wel, ik ben de luis in de PvdA-pels
De partij gaat me aan het hart. En je weet dat ik een paars hart hebquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een soort undercover D66'er, de Karen Geurtsen van Job Cohen.
Kom gewoon bij de VVD, veel gezelliger.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:02 schreef remlof het volgende:
[..]
De partij gaat me aan het hart. En je weet dat ik een paars hart heb
De VVD van heden ten dage heb ik helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom gewoon bij de VVD, veel gezelliger.
Die partij gaat me aan het hart als een verstopte kransslagader.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:02 schreef remlof het volgende:
[..]
De partij gaat me aan het hart. En je weet dat ik een paars hart heb
Jij zit liever tussen Vogelaar, Spekman, Samsom, en Ploumen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:03 schreef remlof het volgende:
[..]
De VVD van heden ten dage heb ik helemaal niets mee.
Yep. Spekman is een goeie vent, heb 'm laatst nog gesproken. Heeft nooit iets gestudeerd, was vroeger kroegbaas in Utrecht en is via de gemeenteraad daar in Den Haag beland. Zou een voorbeeld voor je kunnen zijn met je politieke ambities.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij zit liever tussen Vogelaar, Spekman, Samsom, en Ploumen?
Ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij zit liever tussen Vogelaar, Spekman, Samsom, en Ploumen?
Tis een goeie peer ja, maar daar bereik je niet veel mee. Hij is zelfs principieel tegen een kostuumquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Yep. Spekman is een goeie vent, heb 'm laatst nog gesproken. Heeft nooit iets gestudeerd, was vroeger kroegbaas in Utrecht en is via de gemeenteraad daar in Den Haag beland. Zou een voorbeeld voor je kunnen zijn met je politieke ambities.
Je wilt toch niet beweren dat je dan naar de VVD moet?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:58 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan behoor je niet het hokje voor de PvdA rood te maken.
De VVD is sinds Fortuijn al geen optie meer voor mij.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:07 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat je dan naar de VVD moet?
Volgens mij werkt ie gewoon en krijgt ie niks uit de staatsruifquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:09 schreef Cerbie het volgende:
Ethi beseft niet dat er meer dan PvdA en VVD is, te druk met schransen uit de staatsruif.
Iedereen in Nederland schranst uit de staatsruif dus een beetje vreemd verwijt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:09 schreef Cerbie het volgende:
Ethi beseft niet dat er meer dan PvdA en VVD is, te druk met schransen uit de staatsruif.
Een creatieve geest werkt erom heen, evenals dat men nu al om de hoge autoprijzen in Nederland heen weet te werken en er louter auto's met buitenlandse kentekens voor de deur staan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja. Ik vrees dat zo'n box op termijn niet te keren is.
De technologie is er gewoon.![]()
Big Brother.
Je mag toch maar een beperkt aantal maanden in zo'n foreign car blijven rondrijden?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een creatieve geest werkt erom heen, evenals dat men nu al om de hoge autoprijzen in Nederland heen weet te werken en er louter auto's met buitenlandse kentekens voor de deur staan.
Het is de eeuw van de creatieve geest.
Boer Henk belde, hij wil zijn stropop terug tegen de kraaien.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland schranst uit de staatsruif dus een beetje vreemd verwijt.
En je verwijt dat ik niet besef dat er meer dan PvdA en VVD is is ook al beetje raar, aangezien ik altijd verweten wordt SP te stemmen.
Conclusie: een hele slechte post van Cerbie, die dacht oh zo schnedig te zijn. Een matige 3/10 voor deze post.
Je ziet het hier in de omgeving ook vaak, duits kenteken onder de carport. Schijnbaar loont het.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:23 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je mag toch maar een beperkt aantal maanden in zo'n foreign car blijven rondrijden?
Wat doe je dan nog op Fok?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:28 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Boer Henk belde, hij wil zijn stropop terug tegen de kraaien.
Als het je beter laat voelen wil ik wel om je post gniffelen hoor.quote:
Dat klopt, maar je kan ontheffingen aanvragen bij de Douane, dan mag je dus gewoon met buitenlands kenteken rondrijden. Mij kennen ze inmiddels we'll, omdat ik gemiddeld eens per maand een ontheffing voor een auto aanvraag (maak alleen gebruik van auto's als ik afstanden moet rijden, daarbuiten heb ik geen eigen auto).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:23 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je mag toch maar een beperkt aantal maanden in zo'n foreign car blijven rondrijden?
En ze mogen die ontheffingen niet weigeren?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kan ontheffingen aanvragen bij de Douane, dan mag je dus gewoon met buitenlands kenteken rondrijden. Mij kennen ze inmiddels we'll, omdat ik gemiddeld eens per maand een ontheffing voor een auto aanvraag (maak alleen gebruik van auto's als ik afstanden moet rijden, daarbuiten heb ik geen eigen auto).
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:43 schreef Friek_ het volgende:
Geen geld hebben, maar wel behoefte om bier te drinken in de kroeg.
Tis net als met de HRA, als je aan bepaalde regels voldoet kan je daar gewoon van profiteren, of men dat nu leuk vind of niet. De Douane mag ook slechts toetsen of je aan de voorwaarden voldoet of niet, niet naar eigen inzicht ontheffingen verlenen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En ze mogen die ontheffingen niet weigeren?
Beide.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je wordt onderbetaald of je drinkt te veel, welke van de twee?
het is de eerste week van de maand en je geld is al op?quote:
Blame it on the terras.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:46 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
het is de eerste week van de maand en je geld is al op?
Ja dat is van de zotte natuurlijk, dat doet de zaak van de rebellen alles behalve goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:33 schreef Cerbie het volgende:
Mannen en vrouwen aparte vakken bij demonstratie in Amsterdam
Iedereen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland schranst uit de staatsruif dus een beetje vreemd verwijt.
En je verwijt dat ik niet besef dat er meer dan PvdA en VVD is is ook al beetje raar, aangezien ik altijd verweten wordt SP te stemmen.
Conclusie: een hele slechte post van Cerbie, die dacht oh zo schnedig te zijn. Een matige 3/10 voor deze post.
Ja. Direct danwel indirect.quote:
?quote:
quote:
Daarom heb ik vorig jaar een veel te dure maar heel krachtige ventilator gehaald. Nergens last van nu.quote:
Daar heb ik geen geld voor.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Daarom heb ik vorig jaar een veel te dure maar heel krachtige ventilator gehaald. Nergens last van nu.
quote:
Een uitlegquote:"Iedereen vreet van de staatsruif"
dotCommunism 2011
Pardon? Door hier te leven ofzo?quote:
aquote:
Juist. Iedereen profiteert van de grote pot met geld die gecreerd wordt via belastingen. Dat wordt alleen nogal graag vergeten en wordt er gedaan alsof alleen de mensen die direct geld krijgen profiteren van de staat.quote:
Que? Dat geld wordt niet "gecreëerd", dat wordt door die uitvreters bijeen gelegd!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Juist. Iedereen profiteert van de grote pot met geld die gecreerd wordt via belastingen. Dat wordt alleen nogal graag vergeten en wordt er gedaan alsof alleen de mensen die direct geld krijgen profiteren van de staat.
Ik weet zeker dat ik in mijn leven meer dan 10x zoveel in die staatsruif heb gedumpt dan dat ik eruit gekregen heb.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Juist. Iedereen profiteert van de grote pot met geld die gecreerd wordt via belastingen. Dat wordt alleen nogal graag vergeten en wordt er gedaan alsof alleen de mensen die direct geld krijgen profiteren van de staat.
Ik heb die grafiek niet bij de hand, maar daarin kon je aflezen dat iedereen die onder 4000 bruto eigenlijk alleen maar geld kost.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik in mijn leven meer dan 10x zoveel in die staatsruif heb gedumpt dan dat ik eruit gekregen heb.
Niet dat ik daarmee zit trouwens, misschien moet ik er later nog uit eten, maar zeg nou niet dat iedereen uit die staatsruif eet.
Ook jij zal meer hebben geprofiteerd dan je denkt. Je moet echt álles meerekenen hè, van rechters tot politie tot onderwijs tot alle andere taken die de verschillende lagen van de overheid hebben. En daar is niks mis mee, daarom heffen we belasting bij zowel bedrijven als burgers.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik in mijn leven meer dan 10x zoveel in die staatsruif heb gedumpt dan dat ik eruit gekregen heb.
Niet dat ik daarmee zit trouwens, misschien moet ik er later nog uit eten, maar zeg nou niet dat iedereen uit die staatsruif eet.
Gasbelquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb die grafiek niet bij de hand, maar daarin kon je aflezen dat iedereen die onder 4000 bruto eigenlijk alleen maar geld kost.
Ja hey, ik snap het principe van belasting wel, als het goed werkt krijgt iedereen ongeveer wat ie inlegt en zorgen we dat we een buffer hebben voor mensen die niet (zoveel) kunnen bijdragen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ook jij zal meer hebben geprofiteerd dan je denkt. Je moet echt álles meerekenen hè, van rechters tot politie tot onderwijs tot alle andere taken die de verschillende lagen van de overheid hebben. En daar is niks mis mee, daarom heffen we belasting bij zowel bedrijven als burgers.
Dat lijkt me klinkklare koeiepoep.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb die grafiek niet bij de hand, maar daarin kon je aflezen dat iedereen die onder 4000 bruto eigenlijk alleen maar geld kost.
Zit ook methaan in.quote:
Dat wij, simpele kapitalisten, niet snappen dat een overheidsapparaat juist welvaart scheptquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:42 schreef von_Preussen het volgende:
Met zulke rare redenaties vind ik het ook niet gek dat het communisme gefaald heeft.
Misschien wil dotCommunism wel als gedeeld bezit optreden tijdens de meet?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:42 schreef von_Preussen het volgende:
Met zulke rare redenaties vind ik het ook niet gek dat het communisme gefaald heeft.
Waarom denk je dat ze niet komt?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Misschien wil dotCommunism wel als gedeeld bezit optreden tijdens de meet?
Lijkt me iets te gevaarlijk dat soort info over de SC aan te reiken aan een handelingsonbekwame user, niet?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
Heeft er iemand hier wapens/kogelvrije vesten/tanks/mitrailleurs/bommen/granaten etc? En hoe moet je een loopgraaf maken?
Hoezo? Ik moet dit weten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me iets te gevaarlijk dat soort info over de SC aan te reiken aan een handelingsonbekwame user, niet?
Gekke geschiedenislessen bij jou op schoolquote:
Neehee,quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gekke geschiedenislessen bij jou op school
Nonsens.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neehee,
Ik moet mezelf en europa gaan beschermen.
Klik.
Ik vind dit zo erg. Duitsland staat bekend om het harde rijden/relatief goedkope auto's/lage boete's. Flinke economische groei, sterk defensie, degelijkheid, solide overheidsfinanciën. En nu gaat alles naar de verdoemenis door die milieu idiotenquote:
Dat hoofd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neehee,
Klik.
Ik zeg niks omdat ik al op scherp sta. Maar dit maakt mij zoquote:
Ik heb die wel gelezen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:54 schreef GSbrder het volgende:
Ethi, ooit Politea van Plato gelezen eigenlijk?
Leuk boek hèquote:
Ik vind het wel leuk om te zien dat mensen ook millennia geleden niet dom waren. Nu voelt iedereen zich zogenaamd heel intelligent, maar eigenlijk zijn mensen dat altijd al geweest.quote:
Eigenlijk moet je dat boek juist niet te serieus nemen naar mijn mening, maar afijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:04 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vond het wel leuk om te zien dat mensen ook millennia geleden niet dom waren. Nu voelt iedereen zich zogenaamd heel intelligent, maar eigenlijk zijn mensen dat altijd al geweest.
Dat ook natuurlijk, maar vooral de subjectiviteit van Rechtvaardigheid is mooi.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:04 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vond het wel leuk om te zien dat mensen ook millennia geleden niet dom waren. Nu voelt iedereen zich zogenaamd heel intelligent, maar eigenlijk zijn mensen dat altijd al geweest.
Noem eens een boek dat jij serieus neemtquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dat boek juist niet te serieus nemen naar mijn mening, maar afijn.
Als het aan Plato lag dan moest ethi gewoon haar mond houden en eten koken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat ook natuurlijk, maar vooral de subjectiviteit van Rechtvaardigheid is mooi.
Ethi zal het eens zijn dat het rechtvaardig is dat we alles moeten delen en iedereen evenveel krijgt, maar niet dat je geboren wordt in een maatschappelijke kaste en dat gehandicapte kinderen vermoord moeten worden.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:07 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als het aan Plato lag dan moest ethi gewoon haar mond houden en eten koken.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:04 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk om te zien dat mensen ook millennia geleden niet dom waren. Nu voelt iedereen zich zogenaamd heel intelligent, maar eigenlijk zijn mensen dat altijd al geweest.
Ik bedoelde dat Plato behoorlijk wat gebruik maakt van de ironie. Je moet tussen de regels doorlezen om te begrijpen wat hij eigenlijk wil zeggen. In die zin is dat werk heel complex, enorm rijk, maar ontzettend moeilijk te doorgronden. Het is, hoe cliché het ook is, wel één van m'n favoriete boeken ooit.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Noem eens een boek dat jij serieus neemt
Sinds wanneer kan jij Duits lezen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neehee,
Klik.
Heb je het boek wel echt gelezen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:07 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als het aan Plato lag dan moest ethi gewoon haar mond houden en eten koken.
Ah, dus je moet het wel serieus nemen, maar niet serieus (letterlijk) lezenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Plato behoorlijk wat gebruik maakt van de ironie. Je moet tussen de regels doorlezen om te begrijpen wat hij eigenlijk wil zeggen. In die zin is dat werk heel complex, enorm rijk, maar ontzettend moeilijk te doorgronden. Het is, hoe cliché het ook is, wel één van m'n favoriete boeken ooit.
Halloquote:
Aristoteles was een luie filosoof.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilde net zeggen. Aristoteles is een stuk vrouwonvriendelijker dan Plato.
Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neehee,
Klik.
Leuk, als je de huidige discussie ziet bij Wilders en het falen van democratie, plus de westerse aanname dat democratie de hoogste bestuursvorm is die een samenleving kan kennen en het veroordelen van andere samenlevingen. Het kapitalisme zit dan tussen oligarchie en democratie in, het communisme tussen democratie en tirannie.quote:Plato maakt een onderscheid tussen vijf staatsvormen en rangschikt ze in volgorde van degeneratie. De aristocratie is in zijn opvatting de ideale staat, in de vier andere staatsvormen nemen de gebreken steeds meer toe. De timocratie van de militairen en de oligarchie van de rijken kunnen nog op begrip rekenen. Status en geld kunnen best een zeker genot opleveren, als ze de leiding volgen van het verstand en niet blindelings naar bevrediging streven. Democratie en tirannie daarentegen worden in de Politeia niet toegelaten.
• Aristocratie: wordt bestuurd door de 'besten' (áristos=meest bekwaam). Dat zijn degenen die in filosofisch en militair opzicht de beste prestaties geleverd hebben.
• Timocratie: wordt bestuurd door militairen, vergelijkbaar met het toenmalige Spartaanse systeem. In deze staatsvorm gaan de filosofische kwaliteiten wel verloren en nemen de onderlinge twisten toe.
• Oligarchie: wordt bestuurd door rijken. Plato wil niet dat rijkdom de maatschappelijke positie bepaalt.
• Democratie: wordt meestal bestuurd door 'darren'. Zoals darren een pest zijn voor de bijenkolonie, zijn deze mensen een pest voor de samenleving. Er zijn darren met angel (criminelen) en darren zonder angel (bedelaars). In een democratie is er teveel vrijheid, waardoor zij zal leiden naar tirannie.
• Tirannie: wordt bestuurd door een tiran. Het volk geeft zijn macht over aan één persoon en moet zich dan aan hem onderwerpen. Dit resulteert onvermijdelijk in uitbuiting en slavernij. Tirannie is volgens de Politeia de hoogste vorm van immoraliteit.
Bron: Politea - Plato 380 v. Chr.
Juist.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, dus je moet het wel serieus nemen, maar niet serieus (letterlijk) lezen
Interessant, dat stukquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:17 schreef GSbrder het volgende:
Vond het volgende wel leuk van Plato, de degeneratie van staat.
[..]
Leuk, als je de huidige discussie ziet bij Wilders en het falen van democratie, plus de westerse aanname dat democratie de hoogste bestuursvorm is die een samenleving kan kennen en het veroordelen van andere samenlevingen. Het kapitalisme zit dan tussen oligarchie en democratie in, het communisme tussen democratie en tirannie.
Óf het is oervervelend dat je het maar niet begrijptquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Juist.Dat is ook wel mooi aan dat soort complexe werken: je kunt het op meerdere niveaus lezen en het aantal interpretaties zijn oneindig. Steeds kun je ze opnieuw lezen en dan denken dat je het snapt, maar de volgende keer dat je het leest merk je toch op dat je iets mis had.
Dat is wel waar idd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:17 schreef GSbrder het volgende:
Vond het volgende wel leuk van Plato, de degeneratie van staat.
[..]
Leuk, als je de huidige discussie ziet bij Wilders en het falen van democratie, plus de westerse aanname dat democratie de hoogste bestuursvorm is die een samenleving kan kennen en het veroordelen van andere samenlevingen. Het kapitalisme zit dan tussen oligarchie en democratie in, het communisme tussen democratie en tirannie.
Is dat Youssef van Kamal?quote:
En eigenlijk zegt het tegelijkertijd ook weer nietsquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is wel waar idd.Daarom is het ook zo'n groot werk: enorm veel wat daarna kwam (aan filosofie, aan staatsvormen) zijn allemaal terug te leiden tot dat ene werk van Plato. Echt bizar ergens.
Nee, niet van "We gaan naar de kermiiiiiis.."quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:23 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Is dat Youssef van Kamal?![]()
Van Speknek?
Gelukkigquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, niet van "We gaan naar de kermiiiiiis.."
Overigens ben ik maar eens aan die documentaire van Marcel van Dam begonnen: De Onrendabelen. Tot nu toe een beetje makkelijk sentiment allemaal.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten.
quote:
Je verwart gemiddelden met individuen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook al ben ik nieuw hier, ik merk we'll dat jij elke vorm van inhoudelijke discussie uit de weg gaat. Zonder dat ueberhaupt op mij persoonlijk te betrekken, ook als anderen je iets proberen duidelijk te maken.quote:
Hij gaat het niet uit de weg, hij snapt het vaak niet. Je zit op een ander niveau te communiceren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ook al ben ik nieuw hier, ik merk we'll dat jij elke vorm van inhoudelijke discussie uit de weg gaat. Zonder dat ueberhaupt op mij persoonlijk te betrekken, ook als anderen je iets proberen duidelijk te maken.
Hey, zo heet de Kebabturk ookquote:
Duran Duran was altijd al kut.quote:
Ik wilde het niet zeggen, maar voor je het weet wordt in dit land naast het inkomen ook het intellect genivelleerd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij gaat het niet uit de weg, hij snapt het vaak niet. Je zit op een ander niveau te communiceren.
Goedenavond trouwens.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zeggen, maar voor je het weet wordt in dit land naast het inkomen ook het intellect genivelleerd.
In de 80s was ik ook meer into Spandau, maar ben later bekeerdquote:
Ga je mond eens spoelen.quote:
Doot-t zaaluf!quote:
Joawaal!quote:
Ja, het hele riedeltje over gerechtigheid, balans en daarna zijn vreemde ideeën over verschillende staatsvormen gelezen, wat volgens mij een feest van herkenning is voor Christenfundies die het lezen. Zijn hele zogenaamde discussie met zwakzinnigen zonder weerwoord. Ik heb het gelezen.quote:
Hooguit in een ideale staat waarin de moederrol grotendeels is opgeheven. Dat wilde hij toch? Van vrouwen en niet-grieken had hij zeker geen hoge pet op.quote:Volgens Plato konden mannen en vrouwen beiden een land besturen
Bedanktquote:
Of deze:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |