abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96459746
Van de week had ik het ongenoegen om enkele keren het openbaar vervoer te gebruiken. Naar Maastricht is met al die gelijktijdige wegwerkzaamheden echt niet te doen met de auto. Nou ben ik een vrij sociaal iemand. Niet zo opdringerig 'sociaal' dat ik me tussen een gesprek met jou en je vrienden meng, maar net zo sociaal genoeg dat ik inhaak op mensen die zich open stellen voor een discussie. Gewoon een onschuldig praatje maken dus. En daar ben ik zelf wel blij mee, gezien ik dat vroegâh totaal niet was.

Maar wat wekt mijn verbazing? Op het perron van het station, op de immer gezellige terrassen van Maastricht, in de trein, en ga zo maar door; IEDEREEN zit als een debiel met zijn/haar telefoon, iPod, iPad, iPhone, iWhatever te typmiepen. En niet alleen in het openbaar gebeurt dit. Ook op bijvoorbeeld een verjaardag zitten er typjes tussen die het niet kunnen laten om om de 5 minuten dat digitale blok uit hun broekzak te halen, en te Twitteren welke borrelsnack ze zojuist uitgekozen hebben.

Nou ben ik zelf iemand die erg actief is op 'sociale netwerken'. Na mijn reis door Australië is Facebook des te leuker geworden door alle nieuwe mensen die ik heb leren kennen, via LinkedIn doe ik erg veel acquisitie voor mijn bedrijf en krijg ik leuke opdrachtjes binnen, via Twitter post ik wanneer een leuk project van start gaat of eindigt, noem het maar op. Sociaal netwerken is voor mij, evenals 'sociaal doen', een belangrijke bezigheid. Als ik ergens op zit te wachten zit ik ook vrij snel op Facebook de News Feed te lezen, en verder zie ik wel wanneer ik op sociale netwerken ga zitten. Kortom, het moet mij uitkomen en ik moet er zin in hebben, maar ik zou nooit een gesprek afknappen, mensen negeren of op een gelegenheid mezelf buiten sluiten expliciet om op mijn telefoon te gaan rommelen. Ik vind dit gewoon ronduit asociaal.

Ben ik nu de contactgestoorde debiel dat ik dit niet doe, en me stiekem wel een beetje stoor aan dit zombie gedrag van andere mensen? Wanneer en waarom is dit absurde gedrag de norm geworden? :{
pi_96459877
Ik zit dan altijd te FOK!ken hoor
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_96459940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Ben ik nu de contactgestoorde debiel dat ik dit niet doe, en me stiekem wel een beetje stoor aan dit zombie gedrag van andere mensen? Wanneer en waarom is dit absurde gedrag de norm geworden? :{
Ik kan me hier wel in vinden. Aan de andere kant... ik heb geen Hyves, Twitter, Facial Book en dat soort meuk. :{
pi_96459948
Vind ik leuk knop ingedruk!
pi_96459999
Irritant.

Gepost vanaf mijn iPhone tijdens het neuken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:54:19 #6
341812 Mr.Blue_Eyes
Blue dabbe dee
pi_96460057
Ik heb je bericht geretweet!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:54:42 #7
230788 n8n
Pragmatisch
pi_96460073
Het is al zo dat de kans goed aanwezig is dat je met scheve ogen aangekeken wordt zodra je een vreemde überhaupt aanspreekt. We zijn een beetje achterdochtig met z'n allen, moet ik zeggen dat het wel vaak irritante gesprekjes zijn die men met je aan probeert te leggen. Dan is het bullshit praten waar niemand wat aan heeft, daar doe ik wel mijn oordoppen voor in
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:56:45 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96460153
Obsessief internetten is een Social Overdraagbare Aandoening.
Als één schaap het gebruikt, volgt de rest ook en zo vlekt het uit waardoor ook mensen die helemaal niets te melden hebben zich op het 'sociale netwerk' begeven.

Zodra er weer een of andere klootviool heeft gereageerd op een FB-status-update krijg je een mailtje die je vervolgens weer gaat lezen enz. enz.

Om de 5 min. nu.nl checken en om de 2 min. myAt, pffffffff.
Je moeder is een hamster
pi_96460162
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:54 schreef n8n het volgende:
Het is al zo dat de kans goed aanwezig is dat je met scheve ogen aangekeken wordt zodra je een vreemde überhaupt aanspreekt. We zijn een beetje achterdochtig met z'n allen, moet ik zeggen dat het wel vaak irritante gesprekjes zijn die men met je aan probeert te leggen. Dan is het bullshit praten waar niemand wat aan heeft, daar doe ik wel mijn oordoppen voor in
"Sociaal doen" wilt ook niet zeggen dat je iedereen moet aanspreken met die herkenbare, vervelende 'small talk'. Meestal merk je dat wel wanneer iemand open staat voor een gesprek. Van die figuren die opeens tegen je beginnen te praten over het weer of iets dergelijks, zijn kei irritant verder. :')
pi_96460222
Dus vroeger zaten ze een krant, boek of tijdschrift te lezen en kon je een gesprekje aan gaan.
Tegenwoordig zitten ze op hun telefoon en kan je het niet meer? :D
pi_96460329
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:56 schreef Crutch het volgende:
om de 2 min. myAt, pffffffff.
Dát... is heul anders ja. :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:01:45 #12
230788 n8n
Pragmatisch
pi_96460353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:56 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

"Sociaal doen" wilt ook niet zeggen dat je iedereen moet aanspreken met die herkenbare, vervelende 'small talk'. Meestal merk je dat wel wanneer iemand open staat voor een gesprek. Van die figuren die opeens tegen je beginnen te praten over het weer of iets dergelijks, zijn kei irritant verder. :')
Dat onderstreep ik ook, heeft er wel te maken dat ik er zelf minder snel voor open sta.

Wat ook steeds meer voorkomt is dat je met iemand samen hebt afgesproken welke nog steeds niet van de telefoon af kan blijven. Ik neem zelf vaak liever niet eens een inkomend gesprek op in gezelschap omdat ik dat al storend vind, zelf actief 'chatten' gaat dan nog een stuk verder :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:02:04 #13
118585 Crutch
pi_96460370
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:01 schreef Techno het volgende:

[..]

Dát... is heul anders ja. :P
Valt ook onder sociaal he?
Best wel, vind ik.
Je moeder is een hamster
pi_96460466
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:02 schreef Crutch het volgende:
Valt ook onder sociaal he?
Best wel, vind ik.
Op Hyves en Twitter en zulks post je voornamelijk hersenscheten waarvan je denkt dat anderen dat ook leuk vinden not. Met MyAt volg ik reacties in threads op al dan niet leuke reacties van anderen waar je dan weer op in kunt gaan. B-)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 00:06:10 ]
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:04:52 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_96460489
Hyves, Facebook heb ik niet. Wel Twitter tegenwoordig, maar ik lees daar eigenlijk alleen, veel posten doe ik daar niet. Ik zit wel de heel dag op Fok! te kijken :@ zelfs op mijn werk. Maar ik heb geen internet op mijn telefoon en zit ook niet in het openbaar te bellen/sms'en of wat dan ook.

Verder heb ik alleen Linkedin, maar dat is toch anders.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_96460501
Umm ik ben heel vaak anti dit maar merk nu met een bepaald iemand dat ik toch wel even op internet wil checken qua mobieltje qua reageren :@
Aan de andere kant zie ik het wel doorslaan, zoals ruzies aan telefoon bij kassa 8)7 of sowieso bellen bij de kassa.
Tijdens het uitgaan check ik ook weleens mijn mobiel maar dat is meer als ik me verveel idem dito bij trein, hou niet van wachten dus wil even bezig zijn
pi_96460508
Discussie vs. Monoloog zeg maar.
pi_96460523
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:58 schreef Godtje het volgende:
Dus vroeger zaten ze een krant, boek of tijdschrift te lezen en kon je een gesprekje aan gaan.
Een boek of krant lezen doet men nog steeds, en deze mensen geven hierdoor min of meer al aan dat ze geen behoefte aan een gesprek hebben omdat ze iets aan het doen zijn. Dat zijn echter maar een select aantal mensen en ook houden zij zich in het algemeen niet zo obsessief bezig met dat krantje of boek. Met dat hele sociale netwerken op de telefoon is dat anders; iedereen moet en zal constant die mobiele telefoon in de klauwen hebben om geen enkele status update op Twitter of Facebook te missen, desnoods ten koste van een gesprek.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:05:48 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_96460528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:05 schreef formerjellybean het volgende:
Umm ik ben heel vaak anti dit maar merk nu met een bepaald iemand dat ik toch wel even op internet wil checken qua mobieltje qua reageren :@
Aan de andere kant zie ik het wel doorslaan, zoals ruzies aan telefoon bij kassa 8)7 of sowieso bellen bij de kassa.
Tijdens het uitgaan check ik ook weleens mijn mobiel maar dat is meer als ik me verveel idem dito bij trein, hou niet van wachten dus wil even bezig zijn
Dat bellen bij de kassa vind ik zo onbeschoft... ik neem mijn telefoon niet eens mee als ik boodschappen ga doen.
niet zo tof doen
pi_96460587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:05 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Een boek of krant lezen doet men nog steeds, en deze mensen geven hierdoor min of meer al aan dat ze geen behoefte aan een gesprek hebben omdat ze iets aan het doen zijn. Dat zijn echter maar een select aantal mensen en ook houden zij zich in het algemeen niet zo obsessief bezig met dat krantje of boek. Met dat hele sociale netwerken op de telefoon is dat anders; iedereen moet en zal constant die mobiele telefoon in de klauwen hebben om geen enkele status update op Twitter of Facebook te missen, desnoods ten koste van een gesprek.
Je bent voor andere aan het denken.
Reflectie? :?

Als ik een boek of een tijdschrift lees wil niet zeggen dat ik niet open sta voor communicatie. Het geeft aan dat ik liever iets doe dan voor me uit staren.
pi_96460624
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
Als ik een boek of een tijdschrift lees wil niet zeggen dat ik niet open sta voor communicatie. Het geeft aan dat ik liever iets doe dan voor me uit staren.
True that!

Aan de andere kant heeft Tuvai.net wel een punt.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:09:42 #22
230788 n8n
Pragmatisch
pi_96460681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je bent voor andere aan het denken.
Reflectie? :?

Dit draagt er ook aan toe dat men elkaar niet meer aanspreekt, of was dit 'vroeger' anders?
pi_96460705
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:08 schreef Techno het volgende:

[..]

True that!

Aan de andere kant heeft Tuvai.net wel een punt.
Ja een verkeerde. Maar het is inderdaad wel een punt.
Met name op verveel momenten is het logisch dat mensen iets gaan lezen. Of dat nou facebook, nieuws, boek, tijdschrift, whatever is.

Als hij nou zou klagen over onbeschofte boeren die bellen tijdens het eten, of mensen die tijdens een gesprek hun whatsapp gaan beantwoorden, etc etc

Dat mensen niet open staan voor communicatie omdat ze iets aan het doen zijn is natuurlijk bullshit. Met muziek in je oren kan je dat wel stellen. Dan sluit je je af. Niet als je iets aan het lezen bent.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:11:04 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_96460722
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:09 schreef n8n het volgende:

[..]

Dit draagt er ook aan toe dat men elkaar niet meer aanspreekt, of was dit 'vroeger' anders?
Het is alleen maar veranderd: vroeger, toen ik nog jong was :') vond ik het ook al irritant als iemand mij zomaar aansprak in de bus of war dan ook, alleen las je toen inderdaad een boek nu zit je met je telefoon of wat dan ook te pielen.

@Godtje: als ik aan het lezen ben dan sluit ik mij net zo goed af.
niet zo tof doen
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:14:05 #25
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96460815
Hier hebben heel veel mensen last van
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_96460816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja een verkeerde. Maar het is inderdaad wel een punt.
Met name op verveel momenten is het logisch dat mensen iets gaan lezen. Of dat nou facebook, nieuws, boek, tijdschrift, whatever is.

Als hij nou zou klagen over onbeschofte boeren die bellen tijdens het eten, of mensen die tijdens een gesprek hun whatsapp gaan beantwoorden, etc etc

Dat mensen niet open staan voor communicatie omdat ze iets aan het doen zijn is natuurlijk bullshit. Met muziek in je oren kan je dat wel stellen. Dan sluit je je af. Niet als je iets aan het lezen bent.
Mja, ik ben ook zo'n pauper die dagelijks met het OV reist, en hetgeen Tuvai.net zegt herken ik me wel in hoor. Die kijken je hooguit geirriteerd aan omdat je ze uit hun internetverslaving haalt. ;(
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:14:45 #27
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96460836
Ik doe dit ook altijd :') .
2000 light years from home
pi_96460870
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:14 schreef Techno het volgende:

[..]

Mja, ik ben ook zo'n pauper die dagelijks met het OV reist, en hetgeen Tuvai.net zegt herken ik me wel in hoor. Die kijken je hooguit geirriteerd aan omdat je ze uit hun internetverslaving haalt. ;(
Maar zie jij een verschil tussen een boek lezen en het hele sociale netwerk wat hij er nu bij de haren bij wil slepen.

Je hebt dan geen behoefte aan contact. < punt lijkt mij. Of je dan zit te facebooken of zit te lezen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:18:33 #29
230788 n8n
Pragmatisch
pi_96460974
Veel mensen -met name ouderen- voelen totaal niet aan wanneer er behoefte is aan een gesprek (of ze negeren het gewoon :D ). Ik zeg tegenwoordig al geen goedendag meer als er een ander bij de bushalte staat, niet veel later krijg je een opmerking over het weer :') Op zo'n moment zijn oordopjes wel handig
pi_96461389
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Maar zie jij een verschil tussen een boek lezen en het hele sociale netwerk wat hij er nu bij de haren bij wil slepen.

Je hebt dan geen behoefte aan contact. < punt lijkt mij. Of je dan zit te facebooken of zit te lezen.
Jij wilt beweren dat een krantje lezen net zo obsessief en vaak wordt gedaan als hetgeen ik in de OP omschrijf? :O
pi_96461560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:15 schreef Godtje het volgende:

Hmm, ik zie wel degelijk verschil tussen iemand die een krantje leest of iemand die totaal opgaat in zijn virtuele internet wereld. Want met die eerste groep maak ik makkelijk (oog)contact, maar met die laatste groep lukt dat 9 van de 10 keer gewoon helemaal niet omdat hun aandacht 100% bij dat mobieltje is. :/
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:44:30 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96461805
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:58 schreef Godtje het volgende:
Precies, de echte bikkels laten zich niet tegenhouden door een boek of een tijdschrift!
pi_96461966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:44 schreef Mishu het volgende:
Precies, de echte bikkels laten zich niet tegenhouden door een boek of een tijdschrift!
It takes 2 to tango.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:49:04 #34
118585 Crutch
pi_96461968
Je moeder is een hamster
pi_96462625
Ik moet ook elke dag 500 keer op hyves kijken
Waarom? weet ik niet verslavend

En dat terwijl ik nooit berichtjes krabbels ofzo krijg best wel nutteloos.
Zit ook op msn maar bijna nooit iemand die lult alleen maar 1 persoon
pi_96466311
Gisteravond deed msn het niet.. (meer mensen last van gehad, trouwens?) Dan merk je hoe verslaafd je er aan bent :P
Jammer en ook raar dat we van een commercieel bedrijf afhankelijk zijn voor onze communicatie, eigenlijk..
pi_96466465
Msn :')
het is 2011 hoor
pi_96466502
Is er iets mis met msn dan?
Ik kan het je nog sterker vertellen: ik gebruik nog steeds icq..
Wat gebruikt men nu dan? Twitter heb ik me nooit zo in verdiept, Facebook doe ik ook niet veel mee.. Das de wet van de remmende voorsprong he?
pi_96466796
Waarschijnlijk zijn die mensen waar zij druk mee social media-en interessanter dan jij TS !
pi_96467680
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:14 schreef Monco10 het volgende:
Waarschijnlijk zijn die mensen waar zij druk mee social media-en interessanter dan jij TS !
Da's weer iets heel anders dat eveneens discussiewaardig is, maar als je ziet WAT voor updates sommige mensen er continu doorheen jassen... :') Wie de neuk boeit het dat je naar de McDonalds rijdt, in de file staat, een Big Mac naar binnen gaat moffelen, en ga zo maar door. :') Sommige lui maken echt een logboek van elke dag. Een ritje naar de McDonalds is zo 4 á 5 Facebook / Twitter berichten waard. Ik heb een paar van die lui in m'n lijst die dat constant doen; die plaatsen gemiddeld zo'n 10 tot 20 Facebook / Twitter berichten per dag en doen dat ook ten koste van alles, net zoals in de OP beschreven staat. :')

Dus om even op jouw post terug te komen: ik wil niet gaan beweren dat ik interessant ben of iets dergelijks, maar ik weet toch wel heel zeker dat ik nuttigere dingen online / op sociale netwerken doe. :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:10:33 #41
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_96467818
Voor in de trein hebben velen andere middelen gekozen om zich te vermaken. Een telefoon is makkelijker mee te nemen dan een boek. Als ik mij verveel, als ik moet wachten op iemand, kijk ik liever (soms nutteloos) op mijn mobiel, dan dat ik in de rondte ga staren terwijl ik weet dat ik nog 5 minuten op iemand moet wachten.
Ben ik dan niet aanspreekbaar? Jewel hoor :)

Dat mensen tijdens een gesprek of een verjaardag continue bezig gaan met hun telefoon om van alles te checken en te posten.. dat is gewoon asociaal.
Zoals ooit een cabaretier zei "weet je.. vroeger.. toen zaten mensen in een cafe aan een tafeltje.. en toen praten ze gewoon met degene die tegenover hen zat" :D
pi_96467994
In de trein gebruik ik ook meestal mijn telefoon om mails en documenten te lezen, smsen, skypen, msnen, forummen enz. gedurende de rit. Prima moment om contact te hebben met vrienden of om het werk bij te lezen in de verder loze tijd.

Tijdens een verjaardag of als je samen ergens heen gaat vind ik echter onbeschoft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')