Ik kan me hier wel in vinden. Aan de andere kant... ik heb geen Hyves, Twitter, Facial Book en dat soort meuk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Ben ik nu de contactgestoorde debiel dat ik dit niet doe, en me stiekem wel een beetje stoor aan dit zombie gedrag van andere mensen? Wanneer en waarom is dit absurde gedrag de norm geworden?
"Sociaal doen" wilt ook niet zeggen dat je iedereen moet aanspreken met die herkenbare, vervelende 'small talk'. Meestal merk je dat wel wanneer iemand open staat voor een gesprek. Van die figuren die opeens tegen je beginnen te praten over het weer of iets dergelijks, zijn kei irritant verder.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:54 schreef n8n het volgende:
Het is al zo dat de kans goed aanwezig is dat je met scheve ogen aangekeken wordt zodra je een vreemde überhaupt aanspreekt. We zijn een beetje achterdochtig met z'n allen, moet ik zeggen dat het wel vaak irritante gesprekjes zijn die men met je aan probeert te leggen. Dan is het bullshit praten waar niemand wat aan heeft, daar doe ik wel mijn oordoppen voor in
Dat onderstreep ik ook, heeft er wel te maken dat ik er zelf minder snel voor open sta.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:56 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
"Sociaal doen" wilt ook niet zeggen dat je iedereen moet aanspreken met die herkenbare, vervelende 'small talk'. Meestal merk je dat wel wanneer iemand open staat voor een gesprek. Van die figuren die opeens tegen je beginnen te praten over het weer of iets dergelijks, zijn kei irritant verder.
Op Hyves en Twitter en zulks post je voornamelijk hersenscheten waarvan je denkt dat anderen dat ook leuk vinden not. Met MyAt volg ik reacties in threads op al dan niet leuke reacties van anderen waar je dan weer op in kunt gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:02 schreef Crutch het volgende:
Valt ook onder sociaal he?
Best wel, vind ik.
Een boek of krant lezen doet men nog steeds, en deze mensen geven hierdoor min of meer al aan dat ze geen behoefte aan een gesprek hebben omdat ze iets aan het doen zijn. Dat zijn echter maar een select aantal mensen en ook houden zij zich in het algemeen niet zo obsessief bezig met dat krantje of boek. Met dat hele sociale netwerken op de telefoon is dat anders; iedereen moet en zal constant die mobiele telefoon in de klauwen hebben om geen enkele status update op Twitter of Facebook te missen, desnoods ten koste van een gesprek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:58 schreef Godtje het volgende:
Dus vroeger zaten ze een krant, boek of tijdschrift te lezen en kon je een gesprekje aan gaan.
Tegenwoordig zitten ze op hun telefoon en kan je het niet meer?
Dat bellen bij de kassa vind ik zo onbeschoft... ik neem mijn telefoon niet eens mee als ik boodschappen ga doen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:05 schreef formerjellybean het volgende:
Umm ik ben heel vaak anti dit maar merk nu met een bepaald iemand dat ik toch wel even op internet wil checken qua mobieltje qua reageren![]()
Aan de andere kant zie ik het wel doorslaan, zoals ruzies aan telefoon bij kassaof sowieso bellen bij de kassa.
Tijdens het uitgaan check ik ook weleens mijn mobiel maar dat is meer als ik me verveel idem dito bij trein, hou niet van wachten dus wil even bezig zijn
Je bent voor andere aan het denken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Een boek of krant lezen doet men nog steeds, en deze mensen geven hierdoor min of meer al aan dat ze geen behoefte aan een gesprek hebben omdat ze iets aan het doen zijn. Dat zijn echter maar een select aantal mensen en ook houden zij zich in het algemeen niet zo obsessief bezig met dat krantje of boek. Met dat hele sociale netwerken op de telefoon is dat anders; iedereen moet en zal constant die mobiele telefoon in de klauwen hebben om geen enkele status update op Twitter of Facebook te missen, desnoods ten koste van een gesprek.
True that!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
Als ik een boek of een tijdschrift lees wil niet zeggen dat ik niet open sta voor communicatie. Het geeft aan dat ik liever iets doe dan voor me uit staren.
Dit draagt er ook aan toe dat men elkaar niet meer aanspreekt, of was dit 'vroeger' anders?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je bent voor andere aan het denken.
Reflectie?![]()
Ja een verkeerde. Maar het is inderdaad wel een punt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:08 schreef Techno het volgende:
[..]
True that!
Aan de andere kant heeft Tuvai.net wel een punt.
Het is alleen maar veranderd: vroeger, toen ik nog jong wasquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:09 schreef n8n het volgende:
[..]
Dit draagt er ook aan toe dat men elkaar niet meer aanspreekt, of was dit 'vroeger' anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |