quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:57 schreef JoaC het volgende:
Alsof het Nederlandse sociale stelsel 1 op1 vergelijkbaar is met buitenland.
Non-argument.
Dat zeg ik dus ook niet, maar het geeft wel een significant verschil aan.quote:
Ach dat valt ook nog wel een beetje mee hoor. Er zijn nog altijd wat te veel regels maar daar is wel doorheen te komen en daarbij is allerlei hulp te verkrijgen. Er worden dan ook veel nieuwe ondernemingen opgericht in Nederland.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De stap om te ondernemen is hier veel te groot. Bureaucratie van de hoogste plank.
Kom maar met vergelijkend materiaal + nuanceringquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook niet, maar het geeft wel een significant verschil aan.
We hebben het allebei over de TT?quote:
Eens.quote:
Daar heb je gelijk in, maar innovatief zijn die ondernemingen niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat valt ook nog wel een beetje mee hoor. Er zijn nog altijd wat te veel regels maar daar is wel doorheen te komen en daarbij is allerlei hulp te verkrijgen. Er worden dan ook veel nieuwe ondernemingen opgericht in Nederland.
Zeker niet allemaal. Maar ligt dat (voornamelijk) aan de bureaucratie?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar innovatief zijn die ondernemingen niet.
De helft van de nieuwe bedrijven zijn stoppen na 1 jaar alweer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:02 schreef Dutchnative het volgende:
http://www.kvk.nl/onderne(...)drijf-in-10-stappen/
Meteen een paar zakken ingeslagen, ze gaan uit het assortimentquote:
Dat is voor veel van die bedrijven ook heel verstandig. Nogal wat mensen springen ergens in zonder goed na te denken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De helft van de nieuwe bedrijven zijn stoppen na 1 jaar alweer.
Waar haal je die dan?quote:
Zekers, maar dat vinden mijn kiezen niet.quote:
Maf, lijkt me spul dat wel goed verkoopt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Meteen een paar zakken ingeslagen, ze gaan uit het assortiment
Aanpassingen in de aanbieding terwijl u wacht.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:04 schreef GSbrder het volgende:
Dit soort TT's krijgen we wel vaak, de laatste tijd.
Ik kon ook geen TT verzinnen, joac heeft'm gewijzigd. Dit maakt mij niet zoveel uit. Maar ik ben meer het geflame van betyar en erik zat.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:04 schreef GSbrder het volgende:
Dit soort TT's krijgen we wel vaak, de laatste tijd.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:05 schreef mlg het volgende:
Ik ga zo eens naar de Mac. Lang niet meer geweest.
en dan bedenk je je niet even waarom je daar lang niet bent geweest?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:05 schreef mlg het volgende:
Ik ga zo eens naar de Mac. Lang niet meer geweest.
IKEAquote:
Maar wel goed voor het milieu, dat moet jou zeker aanspreken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
en dan bedenk je je niet even waarom je daar lang niet bent geweest?
Wat een rommel daar!
Nou en. Vandaag érg gemakzuchtig .quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
en dan bedenk je je niet even waarom je daar lang niet bent geweest?
Wat een rommel daar!
Je bedoelt zeker minder vervuilend. Eten is nooit 'goed' voor het milieuquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wel goed voor het milieu, dat moet jou zeker aanspreken.
Jawel, zolang je het ecosysteem maar in evenwicht houdt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker minder vervuilend. Eten is nooit 'goed' voor het milieu
Met al die papiertjes?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik vraag het me ook af hoor, maar toch ''schijnen'' ze goed aangeschreven te zijn.quote:
Zoveel goeds is daar niet te vindenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, minder vervuilend, hoogstens milieuneutraal, maar niet goed.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, zolang je het ecosysteem maar in evenwicht houdt.
Aderverkalkingquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:08 schreef robin007bond het volgende:
Big Tasty
Chicken Salsa
New York Crispy
Ok, goed was misschien niet op z'n plek. Maar we begrijpen elkaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:09 schreef Dutchnative het volgende:
J
[..]
Ja, minder vervuilend, hoogstens milieuneutraal, maar niet goed.
Ben eten.
Maar dat zei ik ook nietquote:
Live Fast Die Youngquote:
Grote kans dat de VVD meegestemd heeft dusquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
Trouwens, supermarkten mogen maar tot 15% alcohol verkopen? Welke achterlijke beleidsmaker heeft dit nu weer verzonnen?
Komt vast weer uit de hoed van een confessionele partij.
Komt dit niet van het vorige kabinet?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:12 schreef JoaC het volgende:
[..]
Grote kans dat de VVD meegestemd heeft dus
Nee, er staat al jaren geen whisky in de super.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Komt dit niet van het vorige kabinet?
Dus in feite kan dit land zich het niet meer permitteren jou op te leiden, en zou het voor de economie beter zijn als jij stopt met je opleiding en in de fabriek gaat werken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat verdrinkt talent en dat kunnen wij ons niet meer permitteren met al die opkomende economieën.
Dat heeft helemaal niets met positief en negatief te maken, bijv. het onderwijs, het niveau ligt vergeleken met het buitenland ontzettend laag, leerlingen kunnen niet eens meer fatsoenlijk spellen en rekenen. Maar jij doet dit af als “we zijn de beste ter wereld”. Nou, dat heb ik tijdens mijn studie gemerkt, buitenlandse studenten waren de nederlandse studenten mijlenver vooruit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alsof die voorzieningen matig zijn? Wereldwijd zijn er weinig of geen landen die op die gebieden beter scoren. En dat te pleuris betalen aan belastingen doet men elders ook.
Maar goed dat zal het verschil zijn tussen positief en negatief in het leven staan.
Uiteindelijk kan iedereen zich er weer bovenop boksenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus in feite kan dit land zich het niet meer permitteren jou op te leiden, en zou het voor de economie beter zijn als jij stopt met je opleiding en in de fabriek gaat werken?
[..]
Dat heeft helemaal niets met positief en negatief te maken, bijv. het onderwijs, het niveau ligt vergeleken met het buitenland ontzettend laag, leerlingen kunnen niet eens meer fatsoenlijk spellen en rekenen. Maar jij doet dit af als “we zijn de beste ter wereld”. Nou, dat heb ik tijdens mijn studie gemerkt, buitenlandse studenten waren de nederlandse studenten mijlenver vooruit.
Dat klopt dan wel weer, uiteraard is het afhankelijk van de business waarmee je begint (een restaurant moet aan meer regels voldoen dan een internetbedrijfje) maar het is in Nederland vrij gemakkelijk om een bedrijf te beginnen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat valt ook nog wel een beetje mee hoor. Er zijn nog altijd wat te veel regels maar daar is wel doorheen te komen en daarbij is allerlei hulp te verkrijgen. Er worden dan ook veel nieuwe ondernemingen opgericht in Nederland.
Nee beste jongen, als jij niet aan het perfecte beeld van de samenleving voldoet dan accepteren ze je niet en val je er buiten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan iedereen zich er weer bovenop boksen
Ik weet wat het is om jezelf er bovenop te moeten vechten, daar laat ik het even bijquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:17 schreef von_Preussen het volgende:
![]()
[..]
Nee beste jongen, als jij niet aan het perfecte beeld van de samenleving voldoet dan accepteren ze je niet en val je er buiten.
Je zou eens zelf met een handicap o.i.d. moeten worden geconfronteerd, dan zou je tenminste voelen wat het betekent om niet met de maatschappij mee te kunnen doen en buiten de boot te vallen. Nu stel je dingen waar je schijnbaar (nog) geen ervaring mee hebt, met je perfecte leventje.
Hmmm, lekker, slachtafval met een sausje.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:08 schreef robin007bond het volgende:
Big Tasty
Chicken Salsa
New York Crispy
Yeah right...Mcdonalds heeft beter rundvlees als menig Nederlands restaurant.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:19 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, lekker, slachtafval met een sausje.
Het mag dan wel slachtafval zijn, maar het is wel lekker afvalquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hmmm, lekker, slachtafval met een sausje.
Jongen, jij hebt je er helemaal niet bovenop gevochten. Ik ben begonnen in een ellendige thuissituatie op de MAVO, ben daar nog blijven zitten ook maar heb uiteindelijk 2 jaar overgeslagen en mijn VWO diploma met goede cijfers behaalt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet wat het is om jezelf er bovenop te moeten vechten, daar laat ik het even bij
Blame php for not doing it right the first time.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:17 schreef GSbrder het volgende:
Ah, mooi. Mijn vorige vermelding in een SC-TT was "Waar GSbrder net seks heeft gehad"
Is dit een feitelijke constatering of je eigen creatieve observatie en je subjectieve conclusie op basis daarvan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:14 schreef von_Preussen het volgende:
Dat heeft helemaal niets met positief en negatief te maken, bijv. het onderwijs, het niveau ligt vergeleken met het buitenland ontzettend laag, leerlingen kunnen niet eens meer fatsoenlijk spellen en rekenen.
En ik heb tijdens mijn studie gemerkt dat veel buitenlandse studenten mijlenver achter liepen op Nederlandse studenten. We richten hier ons wat minder op feiten en meer op de algemene ontwikkeling van de studenten en het aanleren van vaardigheden waar je later ook wat mee kan. Presenteren bijvoorbeeld, daarin zijn Nederlandse studenten vaak heel goed vergeleken met buitenlandse studenten.quote:Maar jij doet dit af als “we zijn de beste ter wereld”. Nou, dat heb ik tijdens mijn studie gemerkt, buitenlandse studenten waren de nederlandse studenten mijlenver vooruit.
Waar ik vooral op doel is de McChicken waar de resten die van pluimvee overblijven (ogen, poten, botten en iets vlees) worden vermalen. Heb een keertje met iemand samengewerkt die in een slachterij gewerkt had en mij deze dingen heeft verteld.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yeah right...Mcdonalds heeft beter rundvlees als menig Nederlands restaurant.
Suiker in de broodjesquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef robin007bond het volgende:
http://mcdonalds.nl/wps/wcm/connect/mcd/mcdonalds/home/producten/kwaliteit/rundvlees
Voor de mensen die niet willen geloven dat Mcdonald's gewoon normaal rundvlees is
Dat is een feitelijke constatering op basis van de gemiddelde´s van een wiskunde tentamen op universitair niveau.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dit een feitelijke constatering of je eigen creatieve observatie en je subjectieve conclusie op basis daarvan?
Maak dat de kat wijs jongen, lees hier maar eens na wat voor een ellende die onderwijsvorm van je heeft veroorzaakt:quote:En ik heb tijdens mijn studie gemerkt dat veel buitenlandse studenten mijlenver achter liepen op Nederlandse studenten. We richten hier ons wat minder op feiten en meer op de algemene ontwikkeling van de studenten en het aanleren van vaardigheden waar je later ook wat mee kan. Presenteren bijvoorbeeld, daarin zijn Nederlandse studenten vaak heel goed vergeleken met buitenlandse studenten.
En ja we zitten gewoon bij de beste landen ter wereld. Dat blijkt elke keer uit de onderzoeken daarover.
maar ik snap dat jij met je negatieve bias op dit gebied de positieve kanten niet wilt zien.
Ontwijk dit gewoon, ik koop mijn brood bij de bakker of bij de molen, restaurants uitzoeken die het ook vers doenquote:
In Nederland (en elders) negen van de tien keer twee handen op een buik. Betutteling is de VVD hier ook reuzegoed in (als de VVD al liberaal is)quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:14 schreef robin007bond het volgende:
Mensen beschermen tegen hun eigen falen is niet echt liberaal![]()
Zal wel van de gristenfundi's komen..
Alsof een werkgever een Nederlandse academicus aanneemt vanwege z'n hoofdrekenskillsquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is een feitelijke constatering op basis van de gemiddelde´s van een wiskunde tentamen op universitair niveau.
[..]
Maak dat de kat wijs jongen, lees hier maar eens na wat voor een ellende die onderwijsvorm van je heeft veroorzaakt:
http://staff.science.uva.nl/~craats/Gent10032010.pdf
Nederlandse studenten kunnen niet rekenen, maar oh oh oh wat is het goed dat ze kunnen presenteren.
Dat heeft niets met hoofdrekenen te maken, maar met basale rekenvaardigheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof een werkgever een Nederlandse academicus aanneemt vanwege z'n hoofdrekenskills
Dan zoekt hij wel een zakjapanner.
Alsof ik als 15-jarige jongen dat kan bekostigenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ontwijk dit gewoon, ik koop mijn brood bij de bakker of bij de molen, restaurants uitzoeken die het ook vers doen
Een wedstrijdje tussen een autist en een jongen op de moedermavo over wie de zwaarste jeugd heeft gehadquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jongen, jij hebt je er helemaal niet bovenop gevochten. Ik ben begonnen in een ellendige thuissituatie op de MAVO, ben daar nog blijven zitten ook maar heb uiteindelijk 2 jaar overgeslagen en mijn VWO diploma met goede cijfers behaalt.
Maar als je echt op eigen benen moet staan dan vecht je je er niet zo makkelijk bovenop, so do not give me that shit.
Hmmm, dat argument gebruik ik de volgende keer als ik een auto koop en met een briefje van 20 euro betaal.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:28 schreef JoaC het volgende:
Getallen zeggen ook niet alles, deze worden te vaak overschat.
Dat is precies wat Joac zegt ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hmmm, dat argument gebruik ik de volgende keer als ik een auto koop en met een briefje van 20 euro betaal.
Jaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alsof ik als 15-jarige jongen dat kan bekostigen
Jij bent typisch een links figuur, als je het niet op argumenten kan winnen probeer je de persoon te beschadigen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een wedstrijdje tussen een autist en een jongen op de moedermavo over wie de zwaarste jeugd heeft gehad.
Jullie komen er wel!
Lees het andere deel ookquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hmmm, dat argument gebruik ik de volgende keer als ik een auto koop en met een briefje van 20 euro betaal.
Nee, dat is bullshit, je moet wiskundig inzicht krijgen en natuurlijk een vorm van hoofdrekenen hebben, maar het emotionele "oh noes, onze leerlingen kunnen niet meer hoofdrekenen, terug naar de basis!" is overdreven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat heeft niets met hoofdrekenen te maken, maar met basale rekenvaardigheid.
Anders kan je net zo goed Wiskunde helemaal uit het middelbaar onderwijs schrappen, want je kan toch een rekenmachine gebruiken. Fijne argumentatie is dat.
Het gaat niet om hoofdrekenen, de meeste studenten ontberen juist het wiskundige inzicht en zaken zoals integreren en differentieren.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat is bullshit, je moet wiskundig inzicht krijgen en natuurlijk een vorm van hoofdrekenen hebben, maar het emotionele "oh noes, onze leerlingen kunnen niet meer hoofdrekenen, terug naar de basis!" is overdreven.
Ik heb met mijn GR-wiskunde op de middelbare school ook een hoop kunnen free-rollen doordat je weinig hoefde te stampen, maar ik begrijp wel het nut van integreren en differentieren.
Aha, als jij iets op universitair niveau doet dan zouden wij toch mogen verwachten dat je inziet dat dit nogal mager is om het hele Nederlandse onderwijssysteem op af te schrijven?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is een feitelijke constatering op basis van de gemiddelde´s van een wiskunde tentamen op universitair niveau.
Vreemde conclusies trek je toch elke keer weerquote:Maak dat de kat wijs jongen, lees hier maar eens na wat voor een ellende die onderwijsvorm van je heeft veroorzaakt:
http://staff.science.uva.nl/~craats/Gent10032010.pdf
Nederlandse studenten kunnen niet rekenen, maar oh oh oh wat is het goed dat ze kunnen presenteren.
Zelfs professoren Wiskunde stellen dat het slechte wiskundige niveau van vele duizenden studenten (het gaat hier niet om mij of een ander specifiek persoon) buitengewoon slecht is en dat dit de oorzaak heeft in de manier waarop wiskunde op de middelbare school wordt aangeboden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, als jij iets op universitair niveau doet dan zouden wij toch mogen verwachten dat je inziet dat dit nogal mager is om het hele Nederlandse onderwijssysteem op af te schrijven?
Zo niet dan is het tijd om terug te gaan naar de colleges over methoden en technieken![]()
Dat wiskundig inzicht in zaken als integreren en differentieren is juist de hoofdmoot van het middelbare onderwijs. Ik begrijp niet hoe jij integratie onderdeel van "basale rekenvaardigheid" vindt en ga juist door op jouw stelling dat je Wiskunde in het Middelbaar onderwijs kunt kappen omdat je een GR mag gebruiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoofdrekenen, de meeste studenten ontberen juist het wiskundige inzicht en zaken zoals integreren en differentieren.
Waar je dat hoofdrekenverhaal vandaan haalt is mij een raadsel.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Toch is dat jarenlang niet bespreekbaar geweest in Nederland.
[..]
Wat een onzin, jullie koketteren er beiden mee dat jullie het zo zwaar hebben gehad. Komt daar een keer een repliek op dan is het gelijk lekker huilenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent typisch een links figuur, als je het niet op argumenten kan winnen probeer je de persoon te beschadigen.
Je leert je snel aan te passen aan het gemiddelde niveau van POL zie ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent typisch een links figuur, als je het niet op argumenten kan winnen probeer je de persoon te beschadigen.
En dan is het buitengewoon tragisch dat hetgeen wat de hoofdmoot van het middelbaar onderwijs vormt schijnbaar totaal niet aankomt bij de leerlingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat wiskundig inzicht in zaken als integreren en differentieren is juist de hoofdmoot van het middelbare onderwijs. Ik begrijp niet hoe jij integratie onderdeel van "basale rekenvaardigheid" vindt en ga juist door op jouw stelling dat je Wiskunde in het Middelbaar onderwijs kunt kappen omdat je een GR mag gebruiken.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je leert je snel aan te passen aan het gemiddelde niveau van POL zie ik.
Dat zeggen professoren Taalkunde ook over de grammatica-kennis van de Nederlandse student.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs professoren Wiskunde stellen dat het slechte wiskundige niveau van vele duizenden studenten (het gaat hier niet om mij of een ander specifiek persoon) buitengewoon slecht is en dat dit de oorzaak heeft in de manier waarop wiskunde op de middelbare school wordt aangeboden.
Maar goed, wat weten die mensen er nou van....
Mwah, waar wil je dan op inzetten met het wiskundeonderwijs?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dan is het buitengewoon tragisch dat hetgeen wat de hoofdmoot van het middelbaar onderwijs vormt schijnbaar totaal niet aankomt bij de leerlingen.
Die stelling was juist ironisch bedoelt omdat het huidige wiskundeonderwijs vlees noch vis is.
Als er 25% van de studenten een negatief BSA krijgt op grond van niet voorhandene wiskunde voordigheden, dan mag je stellen dat er iets grondig mis is en dat het niet aan het individu ligt wat op school heeft liggen slapen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zeggen professoren Taalkunde ook over de grammatica-kennis van de Nederlandse student.
Of de professoren Geschiedenis over de jaartal-kennis van de Nederlandse student.
Dan nog gaat het onderwijs om 'iets' meer dan enkel wiskunde...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs professoren Wiskunde stellen dat het slechte wiskundige niveau van vele duizenden studenten (het gaat hier niet om mij of een ander specifiek persoon) buitengewoon slecht is en dat dit de oorzaak heeft in de manier waarop wiskunde op de middelbare school wordt aangeboden.
Maar goed, wat weten die mensen er nou van....
Vrij simpel, in het oude onderwijsstelsel bleek het wiskundig onderwijs de leerlingen op het universitair niveau voor te bereiden. Het lijkt mij handig dat men terugkeert naar een systeem waarbij het middelbaar onderwijs qua niveau tenminste aansluit op het vervolgonderwijs waar het diploma toegang toe verleent.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, waar wil je dan op inzetten met het wiskundeonderwijs?
Verdere specialisatie en onderwerpen als meetkunde, statistiek, rijen en reeksen naar de universiteit tillen?
[..]
In heel veel opzichte gaat het onderwijs achteruit. Niet alleen wiskunde, maar ook economie, nederlands en engels. Daar is meermaals onderzoek naar gedaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog gaat het onderwijs om 'iets' meer dan enkel wiskunde...
Je houdt je vast aan een brokje informatie en trekt daaruit allemaal conclusies die je niet zo hard kan maken.
En ze roepen het met hun vakgenoten al 100 jaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zeggen professoren Taalkunde ook over de grammatica-kennis van de Nederlandse student.
Of de professoren Geschiedenis over de jaartal-kennis van de Nederlandse student.
Ik gebruik het inderdaad als voorbeeld om te verduidelijken waar het pijnpunt ligt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog gaat het onderwijs om 'iets' meer dan enkel wiskunde...
Je houdt je vast aan een brokje informatie en trekt daaruit allemaal conclusies die je niet zo hard kan maken.
Ik denk dat je vooral het MBO bedoeld. Educatie is nog wel redelijk goed, maar je moet het wel opzoeken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef mlg het volgende:
[..]
In heel veel opzichte gaat het onderwijs achteruit. Niet alleen wiskunde, maar ook economie, nederlands en engels. Daar is meermaals onderzoek naar gedaan.
Nu wil ik niet stellen dat het zo is, maar is dat in andere landen niet ook zo? Gaat het algemene niveau over de hele wereld niet ook achteruit?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef mlg het volgende:
[..]
In heel veel opzichte gaat het onderwijs achteruit. Niet alleen wiskunde, maar ook economie, nederlands en engels. Daar is meermaals onderzoek naar gedaan.
Google is your friendquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:40 schreef Dutchnative het volgende:
Heeft iemand die lijst van beste onderwijssystemen ter wereld ergens liggen?
Lijkt me iets te makkelijk gesteld.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vrij simpel, in het oude onderwijsstelsel bleek het wiskundig onderwijs de leerlingen op het universitair niveau voor te bereiden. Het lijkt mij handig dat men terugkeert naar een systeem waarbij het middelbaar onderwijs qua niveau tenminste aansluit op het vervolgonderwijs waar het diploma toegang toe verleent.
Ik vint dat wel meefallen. Mij falt het niet op in iedergefal.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik gebruik het inderdaad als voorbeeld om te verduidelijken waar het pijnpunt ligt.
Zo kan je ook het taalonderwijs als voorbeeld nemen, want de laatste jaren komt ook bovendrijven dat studenten niet eens meer fatsoenlijk kunnen spellen.
Waarom beweer je nou dat het helemaal niet zo slecht gesteld is? Ik vind het aardig beschamend dat het onderwijs van vroeger beter was, dan dat van de moderne wereld. Dat is tamelijk reactionair.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ze roepen het met hun vakgenoten al 100 jaar.
De jeugd van tegenwoordig toch
Vroeger was er geen bindend studieadvies. En ook toen viel een heel flink percentage af in het eerste jaar of bleef nog een paar jaar doormodderen om vervolgens toch maar te stoppen..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als er 25% van de studenten een negatief BSA krijgt op grond van niet voorhandene wiskunde voordigheden, dan mag je stellen dat er iets grondig mis is en dat het niet aan het individu ligt wat op school heeft liggen slapen.
Weet ikquote:
quote:PVV: Multiculti-dictee is misdaad
SpitsNieuws - 20 april 2011
Onderwijs is helemaal niks.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom beweer je nou dat het helemaal niet zo slecht gesteld is? Ik vind het aardig beschamend dat het onderwijs van vroeger beter was, dan dat van de moderne wereld. Dat is tamelijk reactionair.
Ja, maar dan moet men zich gaan richten op de verantwoordelijkheid en zelfstandigheid, en óók dat wordt steeds minder.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral het MBO bedoeld. Educatie is nog wel redelijk goed, maar je moet het wel opzoeken.
Echter je doet dit met een voorbeeld dat niet bepaald veel hout snijdt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik gebruik het inderdaad als voorbeeld om te verduidelijken waar het pijnpunt ligt.
Ik lees met regelmaat brieven en stukken van collega's die tientallen jaren geleden van de middelbare school af zijn gekomen en dat houdt ook vaak echt niet over.quote:Zo kan je ook het taalonderwijs als voorbeeld nemen, want de laatste jaren komt ook bovendrijven dat studenten niet eens meer fatsoenlijk kunnen spellen.
Nee, ik vind het niet goed als we terug gaan naar een oud onderwijssysteem.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me iets te makkelijk gesteld.
Alsof we nu terugkunnen naar een systeem van 1980.
Op het MBO is het een grote anarchie, er gebeurd daar letterlijk niets meer. Maar waar ik op school zit (ja lach maar) wordt gewoon nog onderwijs gegeven, dus huiswerk maken, en de leraar kladdert het bord vol en je zorgt maar dat je het op papier hebt staan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet men zich gaan richten op de verantwoordelijkheid en zelfstandigheid, en óók dat wordt steeds minder.
Dat kan niet zomaar en het is ook zeer de vraag of we dat wel moeten willen. We zijn toch ook wel wat doorontwikkeld na het rijtjes stampen en het belang van het weten dat in 1600 de slag bij Nieuwpoort was..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me iets te makkelijk gesteld.
Alsof we nu terugkunnen naar een systeem van 1980.
Is dat zo, of is enkel de aandacht verschoven?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom beweer je nou dat het helemaal niet zo slecht gesteld is? Ik vind het aardig beschamend dat het onderwijs van vroeger beter was, dan dat van de moderne wereld. Dat is tamelijk reactionair.
Inderdaadquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat zo, of is enkel de aandacht verschoven?
Dat het nu op "secundaire" competenties gericht is, zoals presenteren, verkopen, leiding geven, boekhouden, groepswerken, ict-gebruik en netwerken zegt meer over het Westers bedrijfsleven en de functies die academici toch gaan vervullen in de maatschappij, dan sec het onderwijs.
Het is natuurlijk wel een tikje vreemd iemand 8 jaar lang enkel mechanica-schema's te laten doorrekenen en herhaalde integralen te laten oplossen, terwijl hij 75% van z'n carriere alles behalve bezig is met dit soort competenties.
Ik vraag me dan ook af of dit geen wereldwijde trend is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, als ik de cijfers zie dan krijg ik toch het gevoel dat Nederland het zo slecht nog niet doet.
Dat is ook zo maar krijg dat die negatief ingestelde figuren maar eens uitgelegdquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, als ik de cijfers zie dan krijg ik toch het gevoel dat Nederland het zo slecht nog niet doet.
Wat nu als dat onderzoek is gedaan door iemand die slecht is in wiskunde?quote:
Idem ditoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad. De meeste mensen komen toch in een baan terecht die niet bepaald 100% aansluit op de opleiding. Is ook niks mis mee. Ben zelf ook blij dat ik heel breed ben opgeleid. Een zwaar vakinhoudelijke specialist worden is ook niks voor mij trouwens
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat nu als dat onderzoek in gedaan door iemand die slecht is in wiskunde?
Ik denk dat je gelijk hebt, maar toch is het taalniveau beduidend lager dan voorheen, terwijl dat toch wel aandacht behoeft in het bedrijfsleven. Je ziet dat de communicatie ook steeds slechter wordt bij diverse bedrijven, terwijl het alsmaar gedigitaliseerd wordt, wat het juist makkelijker zou moeten maken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat zo, of is enkel de aandacht verschoven?
Dat het nu op "secundaire" competenties gericht is, zoals presenteren, verkopen, leiding geven, boekhouden, groepswerken, ict-gebruik en netwerken zegt meer over het Westers bedrijfsleven en de functies die academici toch gaan vervullen in de maatschappij, dan sec het onderwijs.
Het is natuurlijk wel een tikje vreemd iemand 8 jaar lang enkel mechanica-schema's te laten doorrekenen en herhaalde integralen te laten oplossen, terwijl hij 75% van z'n carriere alles behalve bezig is met dit soort competenties.
We kunnen het wel goed eens zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Idem dito
Was ook tevens één van de grootste kritiekpunten die de vorige generaties ingenieurs had op het onderwijs. Gevleugelde uitspraak van een familielid: "mechanica, statistiek en calculus - hét vak waar ik het meest aan gehad heb is middelbare school M&O".
Vind het vrij simpel beleid door te zeggen dat het onderwijs weer terug moet naar haar kerntaken. Dat kan best als je burgers een communistische opleiding wilt geven zoals China met haar ingenieurs doet, maar de Hollandse creativiteit, zakelijkheid en inventiviteit wordt daar nog altijd hoog aangeschreven.
Ik denk dat de turbotaal van de nieuwe generatie communicatiemiddelen daar ook wel debet aan is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar toch is het taalniveau beduidend lager dan voorheen, terwijl dat toch wel aandacht behoeft in het bedrijfsleven. Je ziet dat de communicatie ook steeds slechter wordt bij diverse bedrijven, terwijl het alsmaar gedigitaliseerd wordt, wat het juist makkelijker zou moeten maken.
Het Nederlands wordt denk ik wel slechter ja, maar het Engels van deze generatie vind ik toch over het algemeen weer een stuk beter.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar toch is het taalniveau beduidend lager dan voorheen, terwijl dat toch wel aandacht behoeft in het bedrijfsleven. Je ziet dat de communicatie ook steeds slechter wordt bij diverse bedrijven, terwijl het alsmaar gedigitaliseerd wordt, wat het juist makkelijker zou moeten maken.
De verklaring daarvoor is simpel, spellingscontrole en luiheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zie op de uni dat de buitenlandse studenten zich massaal slaplachen om het wiskunde-examen en het met 9´s en 10´en halen terwijl de Nederlanders helemaal zich erop stukbuiten en grote groepen uitvallen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is ook zo maar krijg dat die negatief ingestelde figuren maar eens uitgelegd
Ik bedoelde trouwens Duits.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het Nederlands wordt denk ik wel slechter ja, maar het Engels van deze generatie vind ik toch over het algemeen weer een stuk beter.
Ja, daar heb ik een gemengd gevoel bij. Denk dat de moderne Nederlandse student/scholier meer met taal en communicatie bezig is dan welke generatie ooit tevoren, maar het belang van foutloos schrijven neemt af. Zou het werkelijk zijn dat de communicatie steeds slechter is, of wordt het enkel informeler, losser en transparanter?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Niks gezegdquote:
Door de digitalisering lijkt het makkelijker te worden maar hier zitten ook een aantal risico's aan. informatie gaat veel makkelijker en sneller naar buiten. De techneut die vroeger wat te melden had draaide een tekst in elkaar die vervolgens door de secretaresse tot iets leesbaars werd gemaakt. Nu gooit de communicatiemiep het bijna rechtstreeks het persbericht inquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom ga ik anders economie studeren naast een studie bouwkunde, hmquote:
Klopt, klooien op een forum als dit en via SMS helpt ook niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik denk dat de turbotaal van de nieuwe generatie communicatiemiddelen daar ook wel debet aan is.
Klopt. En ze weten meer van de wereld dan vroeger.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:57 schreef Dutchnative het volgende:
We moeten het er wel over eens zijn dat onze jeugd met de dag beter wordt in ICT
En ik heb je al een paar geprobeerd uit te leggen dat dit wat mager is. Vraag me serieus af of je op die universiteit ook iets met methoden en technieken van onderzoek hebt gehad..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zie op de uni dat de buitenlandse studenten zich massaal slaplachen om het wiskunde-examen en het met 9´s en 10´en halen terwijl de Nederlanders helemaal zich erop stukbuiten en grote groepen uitvallen.
Dat zegt genoeg denk ik.
Nou, met alle opmerking kunnen we wel stellen dat onderwijs niet meer zoveel impact heeft. Maar internet en alles eromheen des te meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. En ze weten meer van de wereld dan vroeger.
Genoeg om te weten dat je de cijfers makkelijk kunt manipuleren zodoende bij bovenstaande onderzoeken er beter voor te staan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik heb je al een paar geprobeerd uit te leggen dat dit wat mager is. Vraag me serieus af of je op die universiteit ook iets met methoden en technieken van onderzoek hebt gehad..
Mooie combinatiequote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom ga ik anders economie studeren naast een studie bouwkunde, hm?
Kijk nu komen we ergensquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat je de cijfers makkelijk kunt manipuleren zodoende bij bovenstaande onderzoeken er beter voor te staan.
Toch moet ik altijd de fouten van secretaresses verbeteren. Ik ben aangesloten bij ondernemend Twente, en binnen dat netwerk is dat ook één van de issues waar we onderling veel over spreken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Door de digitalisering lijkt het makkelijker te worden maar hier zitten ook een aantal risico's aan. informatie gaat veel makkelijker en sneller naar buiten. De techneut die vroeger wat te melden had draaide een tekst in elkaar die vervolgens door de secretaresse tot iets leesbaars werd gemaakt. Nu gooit de communicatiemiep het bijna rechtstreeks het persbericht in.
Je bevestigt dus wat ik eerder zeiquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat je de cijfers makkelijk kunt manipuleren zodoende bij bovenstaande onderzoeken er beter voor te staan.
Het zijn vast de joden die dat doen om zo hun plan voor wereldoverheersing te bevorderen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, ik niet. Duitse vriendin gehad en woon aan de grens, maar spreek de taal nauwelijks.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat een mazzel, die taal spreek ik vloeiend.
Ik zie ook op de universiteit dat buitenlandse studenten moeite hebben in projectwerk de Nederlandse studenten bij te houden, zeker in de techniek wordt er in hun land helemaal niet nagedacht over haalbaarheid en de context. Wat betreft programmeren, oplossings-gericht werken en groepswerken lopen we voor op het buitenland.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zie op de uni dat de buitenlandse studenten zich massaal slaplachen om het wiskunde-examen en het met 9´s en 10´en halen terwijl de Nederlanders helemaal zich erop stukbuiten en grote groepen uitvallen.
Dat zegt genoeg denk ik.
Wat er in dat onderzoek staat strookt gewoonweg niet met de realiteit, zo simpel is het. En als het schijnbaar niet alleen op mijn universiteit een probleem vormt, maar ook bij andere universiteiten, dan lijkt mij er wel degelijk iets aan de hand te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kijk nu komen we ergens.
Het grote complot
Dat zijn dan alleen nog maar de kleine foutjes. Een fatsoenlijke schrijfstijl en het kunnen structureren en formuleren van een helder verslag zijn ook vaardigheden die nogal eens ontbreken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De verklaring daarvoor is simpel, spellingscontrole en luiheid.
Daar geef ik je gelijk in hoor, ik vind het over het algemeen prettiger werken met Nederlandse studenten dan met buitenlandse studenten. Vooral Oost-Europeanen zijn een crime om mee samen te werken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie ook op de universiteit dat buitenlandse studenten moeite hebben in projectwerk de Nederlandse studenten bij te houden, zeker in de techniek wordt er in hun land helemaal niet nagedacht over haalbaarheid en de context. Wat betreft programmeren, oplossings-gericht werken en groepswerken lopen we voor op het buitenland.
Dat zegt genoeg, denk ik.
Hoeveel buitenlandse studenten kwamen in 1980 naar Nederland en is het niveau van een buitenlandse exchange-student (toch al de meest ambitieuze) meteen maatgevend voor het opleidingsniveau van alle chinezen, spanjaarden of japanners?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat er in dat onderzoek staat strookt gewoonweg niet met de realiteit, zo simpel is het. En als het schijnbaar niet alleen op mijn universiteit een probleem vormt, maar ook bij andere universiteiten, dan lijkt mij er wel degelijk iets aan de hand te zijn.
Had het ook over 'vroeger' maar ik kan me voorstellen dat dit zeker een issue is. Of dit door het onderwijs komt of omdat we met z'n allen luier zijn geworden op dit gebied kan ik lastig beoordelen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Toch moet ik altijd de fouten van secretaresses verbeteren. Ik ben aangesloten bij ondernemend Twente, en binnen dat netwerk is dat ook één van de issues waar we onderling veel over spreken.
Heh, je begint als echtgaaf te klinken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat er in dat onderzoek staat strookt gewoonweg niet met de realiteit, zo simpel is het. En als het schijnbaar niet alleen op mijn universiteit een probleem vormt, maar ook bij andere universiteiten, dan lijkt mij er wel degelijk iets aan de hand te zijn.
Klopt, we benaderen problemen en daarmee de oplossingen anders. En aan onze methode heeft het bedrijfsleven volgens mij vaak meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie ook op de universiteit dat buitenlandse studenten moeite hebben in projectwerk de Nederlandse studenten bij te houden, zeker in de techniek wordt er in hun land helemaal niet nagedacht over haalbaarheid en de context. Wat betreft programmeren, oplossings-gericht werken en groepswerken lopen we voor op het buitenland.
Dat zegt genoeg, denk ik.
Uiteraardquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb een Joodse achtergrond, dus in dat geval had ik ongetwijfeld van het plan voor wereldoverheersing geweten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:00 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het zijn vast de joden die dat doen om zo hun plan voor wereldoverheersing te bevorderen.
Waarom denk je dat we luier worden dan? Zal dat er niet mee te maken hebben dat het onderwijs wat minder serieus is geworden? Vroeger hadden docenten natuurlijk ook veel meer gezag, en vermoed dat daar het probleem ligt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Had het ook over 'vroeger' maar ik kan me voorstellen dat dit zeker een issue is. Of dit door het onderwijs komt of omdat we met z'n allen luier zijn geworden op dit gebied kan ik lastig beoordelen.
Klopt, niet zo gek dat die studenten goed scoren. Die staan er toch net even anders in.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel buitenlandse studenten kwamen in 1980 naar Nederland en is het niveau van een buitenlandse exchange-student (toch al de meest ambitieuze) meteen maatgevend voor het opleidingsniveau van alle chinezen, spanjaarden of japanners?
Dat hangt natuurlijk maar net af van welke tak van het Jodendom je afstamt hè.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb een Joodse achtergrond, dus in dat geval had ik ongetwijfeld van het plan voor wereldoverheersing geweten.
Daar kan zeker een deel van het probleem liggen. Maar we maken ons met z'n allen ook wat minder druk om spelfouten heb ik het idee.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we luier worden dan? Zal dat er niet mee te maken hebben dat het onderwijs wat minder serieus is geworden? Vroeger hadden docenten natuurlijk ook veel meer gezag, en vermoed dat daar het probleem ligt.
Joden altijdquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb een Joodse achtergrond, dus in dat geval had ik ongetwijfeld van het plan voor wereldoverheersing geweten.
De akelige tak, die nog van de dood van geloofsgenoten veel geld heeft verdiend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk maar net af van welke tak van het Jodendom je afstamt hè.
Ja, dat is jammer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar kan zeker een deel van het probleem liggen. Maar we maken ons met z'n allen ook wat minder druk om spelfouten heb ik het idee.
Geef mij maar Engelsquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat is jammer.Nederlands is een te mooie taal.
Nog beter.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De akelige tak, die nog van de dood van geloofsgenoten veel geld heeft verdiend.
En omdat het welvaartsniveau zoveel gestegen is en het verschil in inkomen tussen MBO/HBO/WO natuurlijk peanuts is, zal de drive bij veel studenten ook minder zijn. Het aantal universitaire studenten die het extra stapje net niet wilt maken, dus dan maar afzakt naar het HBO is wel wat hoger dan vroeger. Toen kreeg je het echt niet aan je ouders thuis verkocht dat je geen "zin" had om wat meer je best te doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we luier worden dan? Zal dat er niet mee te maken hebben dat het onderwijs wat minder serieus is geworden? Vroeger hadden docenten natuurlijk ook veel meer gezag, en vermoed dat daar het probleem ligt.
Mee eens hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kom net uit London vandaan, maar ben blij dat ik weer Nederlands kan spreken.quote:
Nou...mooi, nee, mooi wil ik Nederlands niet noemen, wel redelijk uniek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef mlg het volgende:
[..]
En het mooiste is nog dat je mij zonder geloofskenmerken duidelijk als jood kan herkennen, donkere haren / bruine ogen / gigantische neus / ogen gaan glinsteren bij het zien van geld.quote:
Ik gebruik toch liever engels in essays en papers.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kom net uit London vandaan, maar ben blij dat ik weer Nederlands kan spreken.
Ik heb altijd het omgekeerde gevoel als ik in Nederland ben geweest...engels is prettiger imhoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kom net uit London vandaan, maar ben blij dat ik weer Nederlands kan spreken.
Nederlands is een fijne taal om aan te horen, aldus Duitsers.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou...mooi, nee, mooi wil ik Nederlands niet noemen, wel redelijk uniek.
Vergeleken met Duits is dat ook niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Nederlands is een fijne taal om aan te horen, aldus Duitsers.
Ja, eh...da's voor mij alleen maar een argument tegenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. :pquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:10 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vergeleken met Duits is dat ook niet zo moeilijk
Ik vind dat er een behoorlijke diversiteit is in de manier waarop de verschillende accenten / dialecten klinken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:09 schreef mlg het volgende:
[..]
[godwin]quote:
Duits is zo een heerlijke taal om in te commanderen: `schnell schnell du Schweinehund, schnell in die zandgroeve schtapelen du die Steine schnell schnell`.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Vlaamse friet bedoel je?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:11 schreef dotCommunism het volgende:
Vlaams is het beste. Vooral bij vrouwen.
Vind Spaans of Frans toch ook wel geyl.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:11 schreef dotCommunism het volgende:
Zwitserse meisjes die ABD (algemeen beschaafd Duits) proberen te praten, wat een goddelijk accent hebben die, daar smelt ik echt compleet bij weg.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:11 schreef dotCommunism het volgende:
Daar is niks mis mee inderdaadquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vind Spaans of Frans toch ook wel geyl.
Sowieso Zwitserlandquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zwitserse meisjes die ABD (algemeen beschaafd Duits) proberen te praten, wat een goddelijk accent hebben die, daar smelt ik echt compleet bij weg.
Zeg eens tegen een Duitser 'Krieg krebs', dan weet je niet wat je overkomt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Duits is zo een heerlijke taal om in te commanderen: `schnell schnell du Schweinehund, schnell in die zandgroeve schtapelen du die Steine schnell schnell`.
Wat er bij sommigen uit de mond komtquote:
Ik heb een tijdlang een scharrel gehad die uit Zwitserland kwam, ze was half Zwitsers half Chinees (of all combinations). Maar die had zo een geweldig accent, tegen haar zei ik dat ze gewoon maar moest blijven praten, maakt niet uit welk onderwerp. Het was gewoon al pure sex om naar haar uitspraak te luisteren.quote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een beetje selecteren kan geen kwaad, mlg
Meer geïnteresseerd in wat erin gaat.quote:
Deutsche Witze.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Zeg eens tegen een Duitser 'Krieg krebs', dan weet je niet wat je overkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat die zich uit principe niet scheren?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:16 schreef mlg het volgende:
Maar een communistische dame zou ik principieel nooit doen.
Daarvoor moet je vaak een bepaalde periode min of meer aandacht schenken in wat eruit komt.quote:
Naja, ze delen wel alles eerlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat die zich uit principe niet scheren?
Ken het taaltje wel, maar kan me niet voorstellen hoe dat bij een halve Chinees klinktquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb een tijdlang een scharrel gehad die uit Zwitserland kwam, ze was half Zwitsers half Chinees (of all combinations). Maar die had zo een geweldig accent, tegen haar zei ik dat ze gewoon maar moest blijven praten, maakt niet uit welk onderwerp. Het was gewoon al pure sex om naar haar uitspraak te luisteren.
Maarja, ze delen jou ook met haar communistische vriendinnen.quote:
Vooral de lelijkequote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Maarja, ze delen jou ook met haar communistische vriendinnen.
Die lekkere had je ook nog wel mogen doen in een kapitalistische vriendinnengroep.quote:
We moeten wel onderscheid maken tussen het Zwitsersduits (vreselijk) en Zwitserse meisjes die proberen gewoon Duits te praten. Dat laatste is gewoon goddelijk, de dame in kwestie had gelukkig geen enkel Chinees accent erin.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ken het taaltje wel, maar kan me niet voorstellen hoe dat bij een halve Chinees klinkt
Ik hou wat betreft Nederlandse accenten niet van te Noordelijk of te Zuidelijk en niet te zwaar.
Verstandige taal, holla at yaquote:
In een kapitalistische samenleving zijn de meeste vrouwen lelijk een sommige lekker.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die lekkere had je ook nog wel mogen doen in een kapitalistische vriendinnengroep.
Dan krijg je gewoon het recht van de sterkste
Zwitsersduits doet me bijna Scandinavisch aan, niet dat zoiets nu verkeerd is, maar er zitten rare rollende letters in en vreemde klinkercombinaties.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
We moeten wel onderscheid maken tussen het Zwitsersduits (vreselijk) en Zwitserse meisjes die proberen gewoon Duits te praten. Dat laatste is gewoon goddelijk, de dame in kwestie had gelukkig geen enkel Chinees accent erin.
Boh, fijne meid was dat, inmiddels ook al weer een jaar terug naar Zwitsersland.
Tante bertaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:24 schreef dotCommunism het volgende:
Ach, mannen zijn gemiddeld genomen altijd lelijk, ongeacht waar ze vandaan komen.
Nou, dat mag je zo in Cuba wel eens gaan vertellen, daar is dat nog niet doorgedrongenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In een kapitalistische samenleving zijn de meeste vrouwen lelijk een sommige lekker.
In een communistische samenleving zijn alle vrouwen even lelijk.
Open deur.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:24 schreef dotCommunism het volgende:
Ach, mannen zijn gemiddeld genomen altijd lelijk, ongeacht waar ze vandaan komen.
Zou een goede Fok-username zijn.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:24 schreef dotCommunism het volgende:
Meh.quote:
Dat ligt aan de sekstoerisme-industrie, die is dan ook gewoon kapitalistisch georganiseerd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, dat mag je zo in Cuba wel eens gaan vertellen, daar is dat nog niet doorgedrongen
Beter dan Gsbrder.quote:
Mannen hoeven dan ook niet lekker te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:24 schreef dotCommunism het volgende:
Dat klopt.quote:
Tot mijn grote spijt niet.quote:
Wordt tijd hè?quote:
Als de gemiddelde man was zoals hier in de SC wel ja, gelukkig valt dat nog mee.quote:
Als de gemiddelde vrouw was zoals in de SC, dan hadden we de keus uit een communistische ICT'er of een borderliner. Believe me, VS had ze dan voor het uitkiezen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:29 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als de gemiddelde man was zoals hier in de SC wel ja, gelukkig valt dat nog mee.
Bwahahaahaahahahahahahahahahahaahahahahaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de gemiddelde vrouw was zoals in de SC, dan hadden we de keus uit een communistische ICT'er of een borderliner. Believe me, VS had ze dan voor het uitkiezen.
Ik stam ook af van de Joden en ben bijna ook exact zoals je beschrijftquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En het mooiste is nog dat je mij zonder geloofskenmerken duidelijk als jood kan herkennen, donkere haren / bruine ogen / gigantische neus / ogen gaan glinsteren bij het zien van geld.
True. Misschien moet je het eens proberen, bevalt het beter dan je verwacht. VS wilt je vast wel introduceren.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de gemiddelde vrouw was zoals in de SC, dan hadden we de keus uit een communistische ICT'er of een borderliner. Believe me, VS had ze dan voor het uitkiezen.
Dan hoop ik toch dat het op uiterlijke kenmerken berust en dat je qua (verdorven) karakter niet ook op mij lijkt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik stam ook af van de Joden en ben bijna ook exact zoals je beschrijft
Maar stieken droom je toch wel van zo´n geile POL-SC boy.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:32 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
True. Misschien moet je het eens proberen, bevalt het beter dan je verwacht. VS wilt je vast wel introduceren.
Voordat jij gaat scissor-sisteren met Whiskers zal ik geen man proberenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:32 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
True. Misschien moet je het eens proberen, bevalt het beter dan je verwacht. VS wilt je vast wel introduceren.
Nou, aantal + 100% klopt natuurlijk nietquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bwahahaahaahahahahahahahahahahaahahahaha![]()
Edit: vooral de formulering van voor de Ninja edit was briljant.
Kan me niet voorstellen dat er hier ook maar een man is die ik als geil zou omschrijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar stieken droom je toch wel van zo´n geile POL-SC boy.
Frigide?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:37 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er hier ook maar een man is die ik als geil zou omschrijven.
Komt omdat mijn fobo leeg isquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:37 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er hier ook maar een man is die ik als geil zou omschrijven.
Neuj, maar kom op, we hebben het over een groep mannen die dagelijks op internet zitten te schelden op elkaar.quote:
Dikgedrukt klopt niet, en schelden is mannelijkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Neuj, maar kom op, we hebben het over een groep mannen die dagelijks op internet zitten te schelden op elkaar.
En jij zit ertussen en probeert de aandacht van die geile POL-SC boy´s te krijgen, erg geloofwaardig dat je daar niets van zou willen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Neuj, maar kom op, we hebben het over een groep mannen die dagelijks op internet zitten te schelden op elkaar.
Aandacht krijgen hier is niet zo moeilijk hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En jij zit ertussen en probeert de aandacht van die geile POL-SC boy´s te krijgen, erg geloofwaardig dat je daar niets van zou willen.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Aandacht krijgen hier is niet zo moeilijk hoor.
Internetheldinquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Probeer het eens in R&Pquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De negatieve aandacht die jij krijgt niet, nee.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Las het net op Elsevier. Goede zaak!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:08 schreef Cerbie het volgende:
http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,761201,00.html
819.000 dollar pp? Dat valt mij nog enigszins mee.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:08 schreef mlg het volgende:
http://www.z24.nl/z24geld(...)s_topverdieners.html
Hoezo Amerika en hoge bonussen?
Sowieso vallen die bonussen best mee. Daarom refereerde ik in een ander topic ook of EG wel eens een jaarverslag heeft gelezen, want dan zie je wel dat die bonussen maar een fractie zijn van het vermogen. Een groot deel van de nettowinst komt in de reserve terecht, dat als buffer dient voor als de economische prestaties tegenvallen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
819.000 dollar pp? Dat valt mij nog enigszins mee.
Nee hoor, maar dan nog levert het vertrouwen in de Eurozone op de langer termijn veel meer op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
Lekker dan, kunnen we fluiten naar onze centen.
Ik snap sowieso die hele ophef over bonussen niet, d'r zijn gewoon mensen die beter presteren dan mij of de gemiddelde sc'er. Ik heb overigens wel moeite met het bonussen beleid als het gaat om staatsbanken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Sowieso vallen die bonussen best mee. Daarom refereerde ik in een ander topic ook of EG wel eens een jaarverslag heeft gelezen, want dan zie je wel dat die bonussen maar een fractie zijn van het vermogen. Een groot deel van de nettowinst komt in de reserve terecht.
Daar kan ik ook wel inkomen, maar het is vooral een symbool kwestie, want die bonussen stellen voor zulke grote ondernemingen niks voor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die hele ophef over bonussen niet, d'r zijn gewoon mensen die beter presteren dan mij of de gemiddelde sc'er. Ik heb overigens wel moeite met het bonussen beleid als het gaat om staatsbanken.
Heb jij de illusie dat ze dat gaan terugbetalen ?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee hoor, maar dan nog levert het vertrouwen in de Eurozone op de langer termijn veel meer op.
Ze hebben weer hun eigen geldpolitiek dus daar zijn wel meer mogelijkheden in.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij de illusie dat ze dat gaan terugbetalen ?
quote:
Hij was wel weer even opgelaaidquote:
Amper.quote:
Nou, met dat geklaag over de universiteitenquote:
Klaagliederen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nou, met dat geklaag over de universiteiten
Hoor wie het zegtquote:
Ik doelde eerder op een bepaald kerkelijk persoon hier die ook een handje heeft van klagen, berispen en afkeuren.quote:
Ze kunnen het nu al niet, en als ze uit de euro stappen dan zal hun valuta nog veel verder dalen. Lijkt mij een onmogelijke zaak.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Ze hebben weer hun eigen geldpolitiek dus daar zijn wel meer mogelijkheden in.
Over welk land gaat het?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze kunnen het nu al niet, en als ze uit de euro stappen dan zal hun valuta nog veel verder dalen. Lijkt mij een onmogelijke zaak.
Kom op, EG staat inderdaad pessimistisch in het leven, maar tis wel een goede jongen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:40 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik doelde eerder op een bepaald kerkelijk persoon hier die ook een handje heeft van klagen, berispen en afkeuren.
Hij is zeker een goede jongen, maar ik moest hem toch even wijzen op deze omgekeerde wereldquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op, EG staat inderdaad pessimistisch in het leven, maar tis wel een goede jongen.
Dan doen ze dat maar. Ze zullen de consequenties snel genoeg merkenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)ozone-te-stappen.htm
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan doen ze dat maar. Ze zullen de consequenties snel genoeg merken
?quote:
Consequenties? Je weet dat wij 110 miljard euro hebben uitstaan bij die josties?quote:
Hm, da's wel waar. Maar op deze manier zijn ze slechts een kanker voor de Euro.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Consequenties? Je weet dat wij 110 miljard euro hebben uitstaan bij die josties?
En dan strepen ze op een gegeven moment een paar nullen weg en gaan weer lekker door.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze kunnen het nu al niet, en als ze uit de euro stappen dan zal hun valuta nog veel verder dalen. Lijkt mij een onmogelijke zaak.
Ik heb hem gesproken toen hij vorig jaar aan de EUR was, redelijk kleine man (van een generaal verwacht je dat ie 2 meter is) maar buitengewoon sympathieke man.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:59 schreef Dutchnative het volgende:
Nooit geweten dat David Petraeus van Nederlandse afkomst is
David Petraeus gesproken? Zozo, wel 'n eerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb hem gesproken toen hij vorig jaar aan de EUR was, redelijk kleine man (van een generaal verwacht je dat ie 2 meter is) maar buitengewoon sympathieke man.
Er was een congres op de uni welke een clubgenoot van mij heeft (mede-)georganiseerd, op die manier kon ik backstage komen en met enkele sprekers persoonlijk spreken. Slechts een paar minuten gesproken, maar gewoon in het Engels. Volgens mij spreekt hij niet zo heel veel Nederlands (meer).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:03 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
David Petraeus gesproken? Zozo, wel 'n eer
Spreekt hij nog Nederlands?
Leuk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er was een congres op de uni welke een clubgenoot van mij heeft (mede-)georganiseerd, op die manier kon ik backstage komen en met enkele sprekers persoonlijk spreken. Slechts een paar minuten gesproken, maar gewoon in het Engels. Volgens mij spreekt hij niet zo heel veel Nederlands (meer).
Echt?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Leuk.
Cameron spreekt geloof ik nog wel heel goed Nederlands
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |