zeker, maar er zijn ook mensen die in complete mysterie het leven verlaten... dus...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Velen zeggen: 'maar hoe weet je nou dat het nooit beter wordt? Zoek hulp, blijf hulp zoeken en vragen, je komt er wel bovenop!' of zelfs 'stel je niet aan, er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jij'. Bagatelliseren, het is zó makkelijk. Zeker als je je met geen mogelijkheid in het hoofd van iemand kunt begeven. Ja, wellicht was er ooit een lichtpunt gekomen, maar wellicht ook niet.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
zeker, maar er zijn ook mensen die in complete mysterie het leven verlaten... dus...
Dat wil niet zeggen dat er niks aan de hand was. Sommigen zijn heel goed in mooi weer spelen, maar ondertussen..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
zeker, maar er zijn ook mensen die in complete mysterie het leven verlaten... dus...
Dan kan je ze nergens mee helpen... terwijl het wel een mogelijkheid zou zijn.quote:
Nee, dat is overmoedig en té aardig, omdat je mensen niet met jouw problemen wilt opzadelen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan kan je ze nergens mee helpen... terwijl het wel een mogelijkheid zou zijn.
Dus wellicht is het egoistisch om je vrienden niet te laten weten van je problemen, je vrienden je niet laten helpen...
is dat dan niet egoistisch?
Is het niet egoistischer om je vrienden te belasten met jouw problemen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus wellicht is het egoistisch om je vrienden niet te laten weten van je problemen, je vrienden je niet laten helpen...
zeer zwaar ONEENSquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, dat is overmoedig en té aardig, omdat je mensen niet met jouw problemen wilt opzadelen.
Dat vind ik een zeer rare gedachtengang, maargoed, het is je goed recht om dat zo te zien.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
zeer zwaar ONEENS
mensen niet met je problemen op willen zadelen en zelfmoord plegen om diezelfde reden is naar mijn mening velen malen egoistischer, hoewel ik denk dat het persoon dat zelfmoord pleegde wellicht niet aan de optie gedacht heeft...
zou je dat willen toelichten, want wellicht zit ik hier hele rare dingen te denken...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat vind ik een zeer rare gedachtengang, maargoed, het is je goed recht om dat zo te zien.
Je bekijkt het teveel vanuit een gezond en normaal perspectief. Je moet denken vanuit iemand ie al depressief is, en zichzelf al als een last voor andere ziet. Dat er geen mogelijkheid meer is, geen hulp je meer kan helpen, dat je alleen op de wereld staat en het zelf zal moeten doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
zeer zwaar ONEENS
mensen niet met je problemen op willen zadelen en zelfmoord plegen om diezelfde reden is naar mijn mening velen malen egoistischer, hoewel ik denk dat het persoon dat zelfmoord pleegde wellicht niet aan de optie gedacht heeft...
daarom staat er ook in de laatste zin:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je bekijkt het teveel vanuit een gezond en normaal perspectief. Je moet denken vanuit iemand ie al depressief is, en zichzelf al als een last voor andere ziet. Dat er geen mogelijkheid meer is, geen hulp je meer kan helpen, dat je alleen op de wereld staat en het zelf zal moeten doen.
je bedoelt mijn post?quote:
Te aardig my ass. Mensen die zelf uit het leven stappen kunnen op geen enkele manier op ook maar 1 greintje respect van mij rekenenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, dat is overmoedig en té aardig, omdat je mensen niet met jouw problemen wilt opzadelen.
ik denk dat mensen die psychisch in de knoop zitten nog veel meer lijden dan ongeneeslijk zieken met al die morfine die ze toegediend krijgen...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Te aardig my ass. Mensen die zelf uit het leven stappen kunnen op geen enkele manier op ook maar 1 greintje respect van mij rekenen
1 uitzondering en dat is als je ongeneselijk ziek zou zijn en bv nog max een half jaar te leven hebt in helse pijn. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar mensen die psychisch in de knoop zitten met zichzelf en daarom eruit stappen, nouja, die moeten dat vooral doen
Eens.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Te aardig my ass. Mensen die zelf uit het leven stappen kunnen op geen enkele manier op ook maar 1 greintje respect van mij rekenen
1 uitzondering en dat is als je ongeneselijk ziek zou zijn en bv nog max een half jaar te leven hebt in helse pijn. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar mensen die psychisch in de knoop zitten met zichzelf en daarom eruit stappen, nouja, die moeten dat vooral doen
wees blij dat je er niets van snapt, ik snap niet dat ik bij een redelijk goede vriend nooit wat gehoord heb voordat hij zelfmoord heeft gepleegd, noch enig andere vriend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef Bartcoah het volgende:
Ik word gewoon naar in me hoofd als ik dit soort dingen lees.
Ik begrijp het niet en misschien wil ik het ook helemaal niet begrijpen. Zelfmoord is gewoon mind blowing. Ik snap er niets van.
Daar zou ik als ik jou was heel blij om zijn, dan ken jij die hele donkere dagen dus niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef Bartcoah het volgende:
Ik word gewoon naar in me hoofd als ik dit soort dingen lees.
Ik begrijp het niet en misschien wil ik het ook helemaal niet begrijpen. Zelfmoord is gewoon mind blowing. Ik snap er niets van.
Welcome to the internet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Als iemand zelfmoord pleegt, moet die persoon zich wel héél erg kut voelen. Waarom altijd zo hard oordelen, wij weten niet wat die persoon heeft doorgemaakt, hoe die persoon zich heeft gevoeld, wat voor trauma's die persoon misschien heeft.. En waarom doorleven als je toch weet dat je er geen plezier meer in hebt en gaat krijgen.. en de hulpverlening (misschien) geen zin meer heeft omdat het allemaal zo diep in je zit?
Ik had deze reactie van jou niet verwacht. Mee eens.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Als iemand zelfmoord pleegt, moet die persoon zich wel héél erg kut voelen. Waarom altijd zo hard oordelen, wij weten niet wat die persoon heeft doorgemaakt, hoe die persoon zich heeft gevoeld, wat voor trauma's die persoon misschien heeft.. En waarom doorleven als je toch weet dat je er geen plezier meer in hebt en gaat krijgen.. en de hulpverlening (misschien) geen zin meer heeft omdat het allemaal zo diep in je zit?
Net of zij erom geven wat kortzichtige idioten van hen denken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef vosss het volgende:
Yep, helemaal waarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:56 schreef KarinJ. het volgende:
(En voor de mensen die denken dat ze nooit depressief zullen worden.......het kan IEDEREEN overkomen óók U)
En soms hoeft het geen van het al van hierboven genoemd te zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:04 schreef Dientje12 het volgende:
Pshychische problemen
Te diep in schulden
9 tot 5 baan
Geen relatie kunnen krijgen
Geen dierbaren meer
Vroeger gepest op school
Niemand die jou begrijpt
Erge dingen gezien
Iedereen die tegen je is in je gezin
Mishandeling door ouders/opa oma/broer/zus
Trauma's opgelopen op werk of ergens anders
Het kan vanalles zijn
En de mensen die in helse psychische pijn moeten maar lekker blijven lijden, volgens jou? Volgens mij maakt dat jou de egoïst, omdat je niet met hun verdriet opgezadeld wilt zitten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
True. Antonie Kamerling was hier wel een "mooi" voorbeeld van. In de ogen van veel mensen had hij een geweldig leven (leuke baan, geld, mooi gezin etc.), maar inmiddels weten we wel beter. Voor bijv. een depressie is lang niet altijd een aanwijsbare oorzaak. In principe heb je het over mensen die gewoon levensbedreigend ziek zijn. Bipolaire stoornissen, depressie etc...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:27 schreef TimeJumper het volgende:
En soms hoeft het geen van het al van hierboven genoemd te zijn.
Goede jeugd, leuke baan, en meer van al dat "goeds", maar toch constant een zwart gevoel.
Als iemand het punt bereikt heeft dat hij zichzelf en zijn leven geen waarde meer vind hebt dan zal hij er niet tegen anderen over beginnen, vanuit het idee anderen niet tot last te mogen zijn met zichzelf, het is een onderdeel van de depressie waar iemand inzit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een hoop veroordeling en doen alsof jij weet waar iemand dan wel of niet allemaal aan gedacht heeft, zoals al gezegd wordt, jij bekijkt het vanuit jouw perspectief en veroordeelt een ander (je weet misschien wel dat de enige reden waarom mensen een ander veroordelen op wat voor manier dan is om zichzelf (eventjes) beter te voelen?) alsof jou manier van tegen dingen aankijken beter of juister is dan dat van een ander, en dat klopt niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
zeer zwaar ONEENS
Als mensen anderen wilde helpen en dat ook konden, zouden er minder zelfmoorden zijn. Er is vanuit de samenleving juist een grote druk om zo probleemloos mogelijk te zijn. Na een zelfmoord vraagt men zich af waarom iemand daar niets over heeft gezegd. Het is antwoord is dat niemand daarop zit te wachten. Hier op FOK! krijg je een permban als het waagt om het te noemen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |