abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88051897
Vandaag het bericht gekregen dat een collega die ik al 9 ken en waar ik een jaar of 4 mee heb samengewerkt in hetzelfde team zelfmoord heeft gepleegd.
Een maand of 5 geleden zat hij bij het afvloeiende personeel maar had voldoende mogelijkheden om elders werk te vinden.
Kan het hierdoor komen of spelen er bij dit soort drastische beslissingen meerdere oorzaken?

Wat wel opviel is dat hij vlak daarvoor aan degenen die nog contact hadden met hem vertelde over nieuwe plannen, reizen naar Azie die al geboekt waren en dan : plof, einde oefening.

Wat bezielt zo iemand ?
megalomaniac
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:51:01 #2
322515 cherio
Mr Exuberance
pi_88051937
ik denk dat mensen hier op het forum precies weten wat er met die persoon aan de hand was
pi_88051960
je moet toch wat in het leven
pi_88052026
Daar is weinig over te zeggen. Als collega ken je hem waarsch. vrij oppervlakkig en je weet waarsch. ook niet of hij al langer te maken had met psychische problemen.

Het is vaak niet zo eenvoudig dat alleen een ontslag bijvoorbeeld de oorzaak is van iemands zelfmoord.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88052132
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 00:53 schreef Lo-Fi het volgende:
Daar is weinig over te zeggen. Als collega ken je hem waarsch. vrij oppervlakkig en je weet waarsch. ook niet of hij al langer te maken had met psychische problemen.

Het is vaak niet zo eenvoudig dat alleen een ontslag bijvoorbeeld de oorzaak is van iemands zelfmoord.

Dit dus. Blijft wel vreemd als je zo'n iemand kent :{
Noot noot.
pi_88052259
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 00:51 schreef cherio het volgende:
ik denk dat mensen hier op het forum precies weten wat er met die persoon aan de hand was
Tja, dat is ook zo natuurlijk.
:{

Maar in het algemeen dan: is dit normaal dat mensen die toch helemaal niet "onderaan de ladder" staan als bijv. dakloze of drugs/gokverslaafde, er toch "zomaar" een einde maken ?

Ik kan dit echt niet vatten en ik kon hem vrij goed en zoiets had ik echt nooit verwacht omdat hij vrijwel altijd juist heel joviaal en vriendelijk overkwam.
megalomaniac
pi_88052308
Impulsief karakter ligt vaak aan de grondslag .
Toevallig zit ik net een filmpje te kijken over een supporter van mijn club die op 31 jarige leeftijd ook besloot er een punt achter te zetten .
Op het oog een vrolijke vent met een groot sociaal netwerk en een goed gevoel voor humor .

Beangstigt me best wel dat zulke toffe mensen met interessante levens tot zulke rigoureuze beslissingen komen .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88052413
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 00:59 schreef kitao het volgende:
Maar in het algemeen dan: is dit normaal dat mensen die toch helemaal niet "onderaan de ladder" staan als bijv. dakloze of drugs/gokverslaafde, er toch "zomaar" een einde maken ?
Vergeet niet dat een behoorlijk percentage van die mensen ziek is. Depressie etc.

Het kan voor een buitenstaander wel lijken alsof iemand het 'zomaar' doet, maar er zit vaak veel meer achter.

Het feit dat iemand op kantoor overkomt als een vriendelijke, gezellige collega zegt niet zoveel. Ook mensen met een goede baan en een prettig gezin kunnen tot dit soort stappen komen. Daar hoef je zeer zeker geen kansarm bestaan voor te leiden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88052421
quote:

[..]

Ik kan dit echt niet vatten en ik kon hem vrij goed en zoiets had ik echt nooit verwacht omdat hij vrijwel altijd juist heel joviaal en vriendelijk overkwam.
Het is niet normaal, toch komt het vaker voor dan je denkt. Ik denk dat men het alleen begrijpt als je wisselt van persoon met diegene, kijken wat er allemaal door z'n hoofd spookt etc.
Noot noot.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:03:37 #10
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_88052433
Vaak ziet zo'n persoon zijn hele leven niet meer zitten, of alles zit tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88052451
Toevallig vandaag Dr. Phil gezien over pesten. Toch vrij veel verhalen die eindigen in zelfmoord :{
Noot noot.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:05:05 #12
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_88052484
quote:

[..]

Dat zijn juist de echte overlevers. Dit soort mensen hun leven is vaak al jaren kut en hebben ermee leren omgaan.

Maar andere waarvan hun leven redelijk welvarend en goed is en die opeens 'alles' kwijt raakt die denken DIT is het einde van de wereld en stappen uit het leven.

Eigenlijk zijn het gewoon opgevers en lafaards.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:05:53 #13
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_88052521
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:04 schreef Jojoortje het volgende:
Toevallig vandaag Dr. Phil gezien over pesten. Toch vrij veel verhalen die eindigen in zelfmoord :{
Klopt klopt. maar dat is in andere landen vaak erger dan hier, of het word hier gewoon in een doofpot gestopt! is ook mogelijk natuurlijk!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:06:37 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88052544
Ik denk eigenlijk dat mensen die zelfmoord plegen op het moment dat ze zelfmoord plegen, totaal niet meer in contact staan met de realiteit. Ze hebben misschien op dat moment een nieuw dieptepunt in hun lijden gevonden en denken dat het niet meer de moeite is om nog wel te blijven leven. Terwijl in de realiteit iedereen wel een reden kan bedenken om te willen blijven leven.

Verder denk ik ook dat mensen die zelfmoord plegen het moment zelf niet tot in de puntjes plannen. Ze beslissen gewoon dat het binnenkort afgelopen moet zijn en bij een nieuw dieptepunt maken ze er een einde aan. Maar het besluit zelf, ik geloof niet dat dat impulsief is. Het moment van zelfmoord dan weer wel.
Resistance is futile.
pi_88052553
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:05 schreef mac_this het volgende:

[..]

Klopt klopt. maar dat is in andere landen vaak erger dan hier, of het word hier gewoon in een doofpot gestopt! is ook mogelijk natuurlijk!
Wie zegt dat het hier niet even vaak voor komt dan in Amerika?
Noot noot.
pi_88052563
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:00 schreef Stokstaart het volgende:
Impulsief karakter ligt vaak aan de grondslag .
Toevallig zit ik net een filmpje te kijken over een supporter van mijn club die op 31 jarige leeftijd ook besloot er een punt achter te zetten .
Op het oog een vrolijke vent met een groot sociaal netwerk en een goed gevoel voor humor .

Beangstigt me best wel dat zulke toffe mensen met interessante levens tot zulke rigoureuze beslissingen komen .
dit dus.

moet erbij zeggen dat er nu toch wel wat verhalen naar boven komen over voorgaande depressies maar daar is toch medicatie voor ?

En dan rijst toch ook de vraag : is zo iemand geestelijk niet goed bij en wat voor bizarre dingen kan iemand nog meer verwachten uit direkte omgeving , amokmakers, psychopaten,verraders enz. ?
Je wordt er bekant paranoia van.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 28-10-2010 01:16:10 ]
megalomaniac
pi_88052579
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:05 schreef Joe-Momma het volgende:
Eigenlijk zijn het gewoon opgevers en lafaards.
Dat is wel vrij simplistisch en generaliserend.

Natuurlijk zijn die er ook, maar vergeet niet dat je het ook hebt over mensen die - soms al jaren en jaren - gewoon ziek zijn.
pi_88052638
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat bijna de helft van de mensen die een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan, een tijd later daar spijt van hebben.

Vind ik toch opvallend.
Noot noot.
pi_88052695
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:03 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een behoorlijk percentage van die mensen ziek is. Depressie etc.

Het kan voor een buitenstaander wel lijken alsof iemand het 'zomaar' doet, maar er zit vaak veel meer achter.

Het feit dat iemand op kantoor overkomt als een vriendelijke, gezellige collega zegt niet zoveel. Ook mensen met een goede baan en een prettig gezin kunnen tot dit soort stappen komen. Daar hoef je zeer zeker geen kansarm bestaan voor te leiden.

Wat als nu zo iemand net als op een school even langs komt met een vol magazijn ?
Hoe ver is de gezondheidszorg om dit op te pikken ?
megalomaniac
pi_88052708
Waarom? Depressie lijkt me.

Dat of een religieuze actie.
pi_88052724
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:11 schreef kitao het volgende:

[..]

Wat als nu zo iemand net als op een school even langs komt met een vol magazijn ?
Wie zegt dat die mensen gewelddadig zijn?
Noot noot.
pi_88052798
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:05 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Dat zijn juist de echte overlevers. Dit soort mensen hun leven is vaak al jaren kut en hebben ermee leren omgaan.

Maar andere waarvan hun leven redelijk welvarend en goed is en die opeens 'alles' kwijt raakt die denken DIT is het einde van de wereld en stappen uit het leven.

zit wat in, hoewel ik eigenlijk een OD nemen ook enigzins zie als een zelfmoord.
(tenzij het echte shit is die verkocht werd)
megalomaniac
pi_88052822
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:11 schreef kitao het volgende:

[..]

De kans is ongelofelijk klein dat zo iemand zijn collega's zal uitmoorden en in de meeste gevallen is dit ook niet te voorkomen.

Bijvoorbeeld bij bepaalde school massacres zien we wel dat veel van die mensen al te maken hebben (gehad) met de psychiatrie, maar ook dan komt zoiets bijna altijd voor iedereen als een verrassing.

Het is ook nogal iets krankzinnigs.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:17:50 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88052890
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:09 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat bijna de helft van de mensen die een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan, een tijd later daar spijt van hebben.

Vind ik toch opvallend.
Volgens mij heb je dat gehoord in Medium :P.
Resistance is futile.
pi_88052950
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:12 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wie zegt dat die mensen gewelddadig zijn?
lijkt me wel, jezelf ophangen of voor de trein gooien of een kogel door je hoofd vat ik op als extreem gewelddadig.
ook de familie die iemand achterlaat, daartegen is zo iemand uiterst ongevoelig.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')