abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2011 @ 17:18:46 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96440985
Waarom zou iemand doen?
Er op die manier een eind aan maken?
Is het echt mogelijk om geen uitweg meer te zien zodat alleen deze manier over blijft om van alles in één keer af te zijn?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_96441015
Natuurlijk is het mogelijk dat ze dat als enige uitweg zien, anders zouden ze het niet doen he.
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_96441165
Nu ja, na het hele gebeuren met Antonie Kamerling zijn er mensen geweest die het hebben proberen uit te leggen, hoe erg je (bijvoorbeeld door een depressie) het idee kan hebben dat de wereld beter af zou zijn als jij er niet meer zou zijn. Volgens mij kun je je daar als 'gezond' mens simpelweg geen voorstelling van maken, hoe erg je geestelijk leiden is dat er een eind aan maken de enige mogelijkheid lijkt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_96441190
Velen zeggen dat het egoïstisch is, en dat klopt ook. Maar het is niet egoïstisch in negatieve zin wat mij metreft.

Velen zeggen: 'maar de familie, vrienden en partner dan? dat doe je ze toch niet aan?', maar waarom zou het lijden van een individu, het blijkbaar voor die persoon ondragelijk lijden, ondergeschikt zijn aan het verdriet van 'de groep'. Dat zij met meer zijn betekent niet dat de 'lijder' maar door moet lijden om zo 'de groep' tevreden te houden...

Velen zeggen: 'maar hoe weet je nou dat het nooit beter wordt? Zoek hulp, blijf hulp zoeken en vragen, je komt er wel bovenop!' of zelfs 'stel je niet aan, er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jij'. Bagatelliseren, het is zó makkelijk. Zeker als je je met geen mogelijkheid in het hoofd van iemand kunt begeven. Ja, wellicht was er ooit een lichtpunt gekomen, maar wellicht ook niet.

Het is treurig voor de achterblijvers, voor de mensen die voelen/denken dat ze tekort hebben geschoten. Maar iemand bij zich willen houden die niet meer wil is wellicht net zo egoïstisch als datgene dat zij als egoïstisch bestempelen..
Ja doei.
pi_96441206
Als je zelf alleen nog maar de slechte dingen kan zien en niet kan geloven dat het ooit beter zal zijn. En tevens jezelf meer als een last voor je omgeving ziet. Is er maar weinig om iemand tegen te houden.
pi_96441233
Zo lang je niet voor mijn trein springt vind ik alles best.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2011 17:26:44 ]
pi_96441266
Tja.. Als je gewoon de optelsom maakt en geen behoefte meer hebt om door te leven, waarom zou je dan geen zelfmoord plegen? Je leeft toch voor jezelf? Of is het de bedoeling dat je je 50 jaar ongelukkig bent om anderen niet te kwetsen?
pi_96441267
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef motorbloempje het volgende:

Velen zeggen: 'maar hoe weet je nou dat het nooit beter wordt? Zoek hulp, blijf hulp zoeken en vragen, je komt er wel bovenop!' of zelfs 'stel je niet aan, er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jij'. Bagatelliseren, het is zó makkelijk. Zeker als je je met geen mogelijkheid in het hoofd van iemand kunt begeven. Ja, wellicht was er ooit een lichtpunt gekomen, maar wellicht ook niet.

zeker, maar er zijn ook mensen die in complete mysterie het leven verlaten... dus...
Rustig aan.
pi_96441283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

zeker, maar er zijn ook mensen die in complete mysterie het leven verlaten... dus...
Hoe bedoel je?
pi_96441296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat er niks aan de hand was. Sommigen zijn heel goed in mooi weer spelen, maar ondertussen..
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_96441408
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dan kan je ze nergens mee helpen... terwijl het wel een mogelijkheid zou zijn.
Dus wellicht is het egoistisch om je vrienden niet te laten weten van je problemen, je vrienden je niet laten helpen...

is dat dan niet egoistisch?
Rustig aan.
pi_96441442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus wellicht is het egoistisch om je vrienden niet te laten weten van je problemen, je vrienden je niet laten helpen...

Nee, dat is overmoedig en té aardig, omdat je mensen niet met jouw problemen wilt opzadelen.
Ja doei.
pi_96441451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Is het niet egoistischer om je vrienden te belasten met jouw problemen?
pi_96441480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, dat is overmoedig en té aardig, omdat je mensen niet met jouw problemen wilt opzadelen.
zeer zwaar ONEENS
mensen niet met je problemen op willen zadelen en zelfmoord plegen om diezelfde reden is naar mijn mening velen malen egoistischer, hoewel ik denk dat het persoon dat zelfmoord pleegde wellicht niet aan de optie gedacht heeft...
Rustig aan.
pi_96441515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

zeer zwaar ONEENS
mensen niet met je problemen op willen zadelen en zelfmoord plegen om diezelfde reden is naar mijn mening velen malen egoistischer, hoewel ik denk dat het persoon dat zelfmoord pleegde wellicht niet aan de optie gedacht heeft...
Dat vind ik een zeer rare gedachtengang, maargoed, het is je goed recht om dat zo te zien.
Ja doei.
pi_96441521
Als je al zelfmoord overweegt, dan heb je me dunkt niet het idee dat wie dan ook je kan helpen, dus ook niet je vrienden of familie.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_96441528
Ik heb wel eens hele depressieve dagen gehad. Het idee dat er mensen zijn die zich elke dag zo voelen doet mij wel begrijpen waarom je zoiets zou doen. Het is geen oplossing natuurlijk, maar niet overal is een oplossing voor uiteindelijk.

Wel ben ik van mening dat veel mensen het doen die geholpen hadden kunnen worden, in een soort opwelling.
pi_96441540
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat vind ik een zeer rare gedachtengang, maargoed, het is je goed recht om dat zo te zien.
zou je dat willen toelichten, want wellicht zit ik hier hele rare dingen te denken...
Rustig aan.
pi_96441545
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

zeer zwaar ONEENS
Je bekijkt het teveel vanuit een gezond en normaal perspectief. Je moet denken vanuit iemand ie al depressief is, en zichzelf al als een last voor andere ziet. Dat er geen mogelijkheid meer is, geen hulp je meer kan helpen, dat je alleen op de wereld staat en het zelf zal moeten doen.
pi_96441568
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je bekijkt het teveel vanuit een gezond en normaal perspectief. Je moet denken vanuit iemand ie al depressief is, en zichzelf al als een last voor andere ziet. Dat er geen mogelijkheid meer is, geen hulp je meer kan helpen, dat je alleen op de wereld staat en het zelf zal moeten doen.
daarom staat er ook in de laatste zin:
''hoewel ik denk dat het persoon dat zelfmoord pleegde wellicht niet aan de optie gedacht heeft...''
Rustig aan.
pi_96441580
en dat zou egoïstisch zijn omdat...?
Ja doei.
pi_96441627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
en dat zou egoïstisch zijn omdat...?
je bedoelt mijn post?

dat is een weerlegging op mijn eigen post, dus het is niet egoistisch als je niet aan die optie denkt
Rustig aan.
pi_96441700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Te aardig my ass. Mensen die zelf uit het leven stappen kunnen op geen enkele manier op ook maar 1 greintje respect van mij rekenen :)

1 uitzondering en dat is als je ongeneselijk ziek zou zijn en bv nog max een half jaar te leven hebt in helse pijn. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar mensen die psychisch in de knoop zitten met zichzelf en daarom eruit stappen, nouja, die moeten dat vooral doen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96441756
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Te aardig my ass. Mensen die zelf uit het leven stappen kunnen op geen enkele manier op ook maar 1 greintje respect van mij rekenen :)

1 uitzondering en dat is als je ongeneselijk ziek zou zijn en bv nog max een half jaar te leven hebt in helse pijn. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar mensen die psychisch in de knoop zitten met zichzelf en daarom eruit stappen, nouja, die moeten dat vooral doen :)
ik denk dat mensen die psychisch in de knoop zitten nog veel meer lijden dan ongeneeslijk zieken met al die morfine die ze toegediend krijgen...
Rustig aan.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:44:29 #25
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_96441860
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Eens.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')