abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:59:50 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_96440164

quote:
Israel reopens Gaza border crossing as cease-fire holds
The border was closed for seven days during a violent flare-up in which Hamas militants fired an anti-tank rocket at a school bus, critically wounding an Israeli teenager, and Israel retaliated with air raids, killing 19 Palestinians.

Israel reopened a commercial crossing with the Hamas-ruled Gaza Strip on Wednesday that was shut for seven days, as a lull in cross-border fighting continued, an Israeli spokesman said. (via)

Hoe beoordeel je bronnen?
President Abbas voert overleg met Hamas
Israël zet nieuw raketafweersysteem in bij Gaza

Eerdere delen:
Palestina & Israël #71
Palestina & Israël #70
Palestina & Israël #69

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

[ Bericht 1% gewijzigd door Papierversnipperaar op 06-05-2011 19:05:17 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:06:48 #2
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96440476
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja want Gretta zegt dat het niet waar was _O_ Gretta is een antisemiet... en als ze anders zegt geloof ik haar niet!

Ik gun mensen geen ongeluk...behalve Gretta... ik hoop dat deze antisemiet op de volgende demo boot meegaat en per ongeluk met haar kop tussen de motorbladen van een helicopter komt.
Ach het woord 'antisemiet' heeft tegenwoordig geen enkele waarde meer. Eenieder die het woord antisemiet tegenwoordig nog in de mond neemt neem ik (en velen met mij) in elk geval niet serieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door inZanity op 06-05-2011 17:14:31 ]
pi_96441870
je bent deel 71 vergeten ..
Palestina & Israël #70
pi_96441947
Ja want Gretta zegt dat het niet waar was Gretta is een antisemiet... en als ze anders zegt geloof ik haar niet!

Ik gun mensen geen ongeluk...behalve Gretta... ik hoop dat deze antisemiet op de volgende demo boot meegaat en per ongeluk met haar kop tussen de motorbladen van een helicopter komt.
einde quote

dat zullen mooien plaatjes opleveren
pi_96443099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah, Gretta word weer gedemoniseerd. :D
Goh, waarom zou dat nou zijn hè. Ze gedraagt zich altijd zo voorbeeldig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:05:33 #6
pi_96444529
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef C_N het volgende:
je bent deel 71 vergeten ..
Palestina & Israël #70
Gefixed.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_96445989
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gefixed.
^O^
pi_96462153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef waht het volgende:

[..]

Goh, waarom zou dat nou zijn hè. Ze gedraagt zich altijd zo voorbeeldig.
Ze weet aardig haar mondje te roeren inderdaad.
En mijn vriendin zou ze ook niet worden.
Maar in al haar uitspraken die ik gehoord of gezien heb, geef ik haar wel gelijk.

Er is wel verschil tussen een prettig persoon zijn en gelijk hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96462208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:06 schreef inZanity het volgende:

[..]

Ach het woord 'antisemiet' heeft tegenwoordig geen enkele waarde meer. Eenieder die het woord antisemiet tegenwoordig nog in de mond neemt neem ik (en velen met mij) in elk geval niet serieus.
Idem. Als water van een eend.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96462589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:34 schreef waht het volgende:
Dat plan van Viajero zal Israël nooit accepteren. De grenzen van begin 1967 zitten simpelweg te dicht tegen het hard van Israël aan. Garanties van omliggende landen heeft en krijgt Israël sowieso niet en de situatie is alleen maar verslechterd door de opstanden.

Ik stuitte laatst op onderstaand plaatje van het Allon plan. Als er dan twee staten moeten komen is oplossing zoals deze (maar misschien niet exact zoals deze) het hoogst haalbare. Dezelfde website (defensibleborders.org) legt tevens haarfijn uit waarom Israël de Westbank niet volledig op zal geven.
[ afbeelding ]

Uiteraard zal Israël ook water bij de wijn moeten doen, laat dat duidelijk zijn.
En:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.

De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.

Mijn oplossing:

- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
Bij wijze van continuïteit.
pi_96463225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En:

[..]

Bij wijze van continuïteit.
Dit dus.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_96463918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:34 schreef Kees22 het volgende:
De joden/Israeli noemen het ook alija, ofwel golven.
Het ging in golven, maar dat betekent het niet.

Als ik het google vind ik 'ascent' en 'opgang'. Nou ken ik geen Hebreeuws, dus ik heb geen idee of dat woord ook nog in een andere context gebruikt wordt, maar in deze context is het dus een spirituele verheffing, de straf is afgelopen, je bent gelouterd, je mag terug keren naar het heilige land .. zo is het mij uitgelegd door mijn oude buurvrouw die mij verteld heeft waar mijn heimwee vandaan komt.
pleased to meet you
pi_96463981
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo zie je maar hoe dun het laagje beschaving is, er hoeft echt niet veel te gebeuren en ook jij bent een barbaar ..
pleased to meet you
pi_96464269
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze weet aardig haar mondje te roeren inderdaad.
En mijn vriendin zou ze ook niet worden.
Maar in al haar uitspraken die ik gehoord of gezien heb, geef ik haar wel gelijk.

Er is wel verschil tussen een prettig persoon zijn en gelijk hebben.
Ze moet gewoon niet beginnen aan die simpele beschuldigingen, daarom heb ik voor Van Agt eindeloos meer respect dan voor Duisenberg.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96465569
Het moge toch duidelijk zijn dat Israël gewoon geen vrede wil. De huidige status quo vinden ze prima. Vrede zou voor Israël betekenen dat ze bepaalde gestolen stukken land terug zouden moeten geven, en we weten dat dieven daar niet van houden. Dat enkele van hun burgers af en toe bedreigd worden door wat simpele bommen vinden de politici prima, dat is een kleine prijs die ze graag willen betalen om verder als barbaren te keer te kunnen gaan tegen de Palestijnen. En ach, als je populariteit als politicus daardoor omlaag gaat, rij je toch gewoon de Gazastrook binnen en vermoord je vele honderden kinderen. Problem fixed.

En nu zullen de meesten wel weer gaan vallen over de toon in dit stukje, maar de essentie ontkennen heeft geen enkele zin. Israël heeft er werkelijk nog nooit blijk van gegeven dat ze vrede willen.
PWBF
pi_96466079
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 08:13 schreef Nielsch het volgende:

En nu zullen de meesten wel weer gaan vallen over de toon in dit stukje, maar de essentie ontkennen heeft geen enkele zin. Israël heeft er werkelijk nog nooit blijk van gegeven dat ze vrede willen.
de toon nee zonde om op te reageren maar,,,,de palestijnen laten dat wel blijken dat ze vrede willen .en zo ja uit wat laten ze dat blijken dat jij denk dat het zo is.?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:14:05 #17
176916 Karrs
2007-2017
pi_96466787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Idem. Als water van een eend.
Dus zo praat je haat goed? Pathetisch.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_96466830
dat word al in 72 topics gedaan .
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:34:30 #19
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96469814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 09:32 schreef C_N het volgende:

[..]

de toon nee zonde om op te reageren maar,,,,de palestijnen laten dat wel blijken dat ze vrede willen .en zo ja uit wat laten ze dat blijken dat jij denk dat het zo is.?
Camp David, 2000. Zegt dat je iets? ;)
pi_96482356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:34 schreef inZanity het volgende:

[..]

Camp David, 2000. Zegt dat je iets? ;)
je bedoel dat ze veel konden krijgen maar niets namen ja zeker zeg mij dat iets . en by the way dit is je enigste voorbeeld.
pi_96495307
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 02:23 schreef waht het volgende:

[..]

Ze moet gewoon niet beginnen aan die simpele beschuldigingen, daarom heb ik voor Van Agt eindeloos meer respect dan voor Duisenberg.
Ik heb iets gemist, geloof ik. Heeft Gretta iets erg afschuwelijks gedaan of zo?
pi_96495414
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 02:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Het ging in golven, maar dat betekent het niet.

Als ik het google vind ik 'ascent' en 'opgang'. Nou ken ik geen Hebreeuws, dus ik heb geen idee of dat woord ook nog in een andere context gebruikt wordt, maar in deze context is het dus een spirituele verheffing, de straf is afgelopen, je bent gelouterd, je mag terug keren naar het heilige land .. zo is het mij uitgelegd door mijn oude buurvrouw die mij verteld heeft waar mijn heimwee vandaan komt.
IK ken ook geen Hebreeuws, maar die golven deden me denken aan de tsunami van onze nationale rattenvanger.
Je brengt een heel nieuw element in: de straf is afgelopen, je bent gelouterd.
Welke straf, welke loutering, wie bepaalt dat???
Want als je dit kunt onderbouwen, heb je wel een punt.
Gewoon maar teruggrijpen op de toestand van 2000 jaar geleden is natuurlijk zinloos.

Overigens geldt het beroepen op die loutering natuurlijk ook alleen voor religieuzen.
pi_96495507
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:14 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dus zo praat je haat goed? Pathetisch.
Hallo!
Ik zeg dat als iemand mij antisemiet noemt, die beschuldiging van mij afglijdt als water van een eend.
Daarmee praat ik de haat van de beschuldiger niet goed. Die moet zelf maar zijn klaar te komen met zijn haat. Mij maakt het niet uit.

Oh, jij bedoelt wat anders?
Ik weet van mezelf dat ik geen antisemiet ben en dat de haat of ergernis die ik eventueel mocht voelen tegen mensen mij zelf dwars zit.
pi_96495721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.

De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.

Mijn oplossing:

- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
Maar Viajero, dat gaan ze nooit doen!

Het vrijhandelsverdag, zonder nationale, religieuze of raciale restricties zal al niet gaan.
Die eerlijke schadevergoeding zal niet gaan. Ik wil niet vervelend zijn, maar de joden bedriegen elkaar al met de schadevergoedingen die de gojim-staten aan de joden toegekend hebben.
(Merkwaardig hoe impliciet we over WO2 praten) En de Palestijnse bazen steken de vergoedingen in hun eigen zak.
En die waterrechten?
Dat wordt pas echt heikel!
  zondag 8 mei 2011 @ 08:58:40 #25
pi_96497307
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist, geloof ik. Heeft Gretta iets erg afschuwelijks gedaan of zo?
Yep! :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')