Vorige delen:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:21 schreef KingOfMars het volgende:
Schaamteloos gejat van GoT:
• EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM
• EF 8-15mm f/4 L USM fisheye zoom (!)
• EF 300mm f/2.8 L IS II USM and EF 400mm f/2.8L IS II USM
• EF Extender 1.4x III and EF Extender 2x III
en ook: Canon develops 500mm F/4L IS II USM and the 600mm F/4L IS II USM lenses (en natuurlijk de 60D).
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:59 schreef ACT-F het volgende:
Als je OV hebt zou je een occasion van een winkel kunnen kopen. Bij de volgende fotozaak haal ik altijd mijn spullen. Ze hebben goede service:
http://www.cameratop100.n(...)ns-/objectieven.html
Konijnenberg is voor jou dichterbij, maar die heeft geen occasion in de aanbieding.
Die van jouw link ook niet (wel een niet IS, maar ja, prijsverschil is klein dus nu maar mét IS).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:01 schreef ACT-F het volgende:
Aargh, TT niet veranderd, maar wel juist deel en nog actueel
En mijn laatste post:
[..]
50 lijkt me wel zo'n beetje het maximum ja...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:48 schreef Iemand91 het volgende:
Bijvoorbeeld deze, deze of deze. Dus een prijs van maximaal zo'n ¤40-50?
Ja precies, daar was ik al bang voor . En ik was niet van plan mn cam nu al te wisselen .quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
Bij het L-assortiment van canon wordt geen rekening gehouden met cropcamera's. Voor 'jouw' bereik hebben ze op full-frame de 24-105L voor uitgevonden .
Je zou kunnen kijken naar zo'n 17-85. Alleen die is niet bepaald lichtsterk (wel IS) en ik heb ook geen idee hoe die verder presteert. Of een 15-85 IS, die schijnt het best aardig te doen maar is ook niet lichtsterk.
Doe net als ik, plak er een nulletje achter en je bent erquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef Chemiu het volgende:
Bij voorkeur voor rond de 500 euro, maar als het meer is, dan moet het maar (en moet ik langer gaan sparen).
Ik ben zelf ook voor de 24-105 gegaan in plaats van de 24-70, omdat ik de lichtsterkte niet nodig had, maar wel het extra bereik, de IS en het mindere gewicht. Maar Chemiu geeft juist aan lichtsterkte te willen, dus dan kom je er met de 24-105 f/4 niet echt... Bovendien is het bereik 70-105 al gedekt door haar 70-200.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:34 schreef Isdatzo het volgende:
24-70? Ik zou in 99 van de 100 gevallen voor de 24-105 gaan.
Zeg mijn 7D is net 4 maanden oud . En de 70-200 F4 kan op zich nog best een paar maanden mee. Tot de jackpot valt op het lot dat ik nog niet gekocht heb.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe net als ik, plak er een nulletje achter en je bent er
5D MKII + 24-70L + 70-200L 2.8 IS MKII = ¤5000
Juist, dat was ook precies mijn combi. De 24-105 als allrounder (al doe/deed ik geen concertfotografie) en de 10-20 om toch nog een mooie groothoek te hebben op de momenten dat de 24-105 daar toch echt in tekort schiet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:18 schreef Chemiu het volgende:
Misschien moet ik komende wedstrijd maar eens testen of F4 genoeg is, dan zou 24-105 wel een goede optie zijn, icm een 10-20 ofzo. De groothoek voor als ik landschappen schiet en de 24-105 voor vakantie/sport/concert.
Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo... EF-S objectieven die optisch gezien (!) de L-objectieven evenaren, bestaan overigens wel gewoon. De 17-55 is daar het duidelijkste voorbeeld van, maar eigenlijk de 10-22 ook. Enige wat ze missen is de bouwkwaliteit, de EF-vatting en het rode ringetje.quote:(maar ik vind nog steeds dat Canon ook voor mensen met een 7D een geschikte lens met L kwaliteit moet maken . Rode randje mogen ze houden, het gaat dan om scherpte/kwaliteit)
15-85 kan je wel maken, maar als je een optische L klasse wilt hebben is dat technisch gezien vrijwel niet mogelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Chemiu het volgende:
Maar het is toch vreemd dat ze wel een goede 24-70/24-105 kunnen maken en dat een 15-85 blijkbaar onmogelijk is? Of zouden ze vinden dat daar te weinig markt voor is? Ik zou er rustig 1000 voor over hebben als er een F2.8 of F4 met dat bereik en L bouwkwaliteit + optische kwaliteit bestaat. Omdat het ideaal zou zijn.
Ik heb de 17-55 als testje gehuurd voor een weekend London. Xil had zijn paddestoel (14-24) op zijn Nikon zitten. Ik wil voor mijn 7D namelijk een goed alternatief voor de 24-70 op FF. De 17-55 is zeker niet slecht, maar qua bouwkwaliteit, contrast en scherpte was het een erg grooot verschil met de Nikon. Ook tov mijn 135L en 35 f2 was het verschil zeker op contrastvlak te zien. Ik denk dat ik zeker nog de 16-35L en de Tokina 11-16 testen. De Tokina schijnt zelfs de 16-35L te overtreffen...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 03:30 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo... EF-S objectieven die optisch gezien (!) de L-objectieven evenaren, bestaan overigens wel gewoon. De 17-55 is daar het duidelijkste voorbeeld van, maar eigenlijk de 10-22 ook. Enige wat ze missen is de bouwkwaliteit, de EF-vatting en het rode ringetje.
Mja, is meer marketing denk ik dan technisch onhaalbaar. Met dergelijke goeie zoomlenzen, maak je een aardige productrange minder aantrekkelijk.quote:Maar wat ik dus inderdaad echt slecht vind is dat ze geen objectieven van die kwaliteit met een fatsoenlijk bereik én een vast diafragma hebben. Ik had voor mijn 450D een moord gedaan voor een EF-S 15-85 f/2.8 of iets dat in die richting komt... Dat kan toch geen extreem ingewikkelde lens zijn om te maken? Had van mij ook best wat mogen kosten, zolang hij de optische kwaliteiten van een L-objectief benaderde.
Eigenlijk word je op deze manier haast gedwongen naar FF over te stappen als je de leukste objectieven met een fatsoenlijk bereik wilt gebruiken. Kan ook een slimme tactiek zijn van Canon, maar ze zullen lang niet iedereen zo gek krijgen.
Denk je niet dat het eerder wat met de technische beperkingen te doen heeft?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:25 schreef problematiQue het volgende:
Ik blijf het raar vinden hoe weinig op APS-C toegesneden prosumer lenzen Nikon en Canon hebben. Zo'n grote userbase, en nog weigeren ze constante diafragma zooms en primes op voor APS-C logische focale lengtes uit te brengen.
Ja, dat een 15-85f2.8 nogal ambitieus is snap ik wel, maar waarom geen equivalent van de 24-105? En waar zijn de wijde primes? En waar is de 50-1xx zoom?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat het eerder wat met de technische beperkingen te doen heeft?
Och, als ze echt willen dan is dat geen probleem. En er worden ook wel hoogwaardige lenzen voor aps-c gemaakt (17-55 en 10-22 bv). Optisch weinig op aan te merken, autofocus en bouw wel, maar L-lenzen voor EF-S zie ik gewoon niet gebeuren. De L-serie is de professionele lijn van canon en bedoeld om op professionele camera's te gebruiken. En daar valt de aps-c lijn niet onder.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat het eerder wat met de technische beperkingen te doen heeft?
Ik had begrepen dat er een nieuwe versie van uit ging komen. Deze is alweer 3 jaar oud namelijk. En voor wat betreft L EF-S lenzen verwacht ik ze nog wel, maar dan gericht op film, dus met dingen als een grotere MF ring oid.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb wel eens met die 11-16 op een nikon mogen spelen en dat is een beste lens hoor .
laatste is niet helemaal waar. Men zocht gewoon naar een beter alternatief voor 5D gebruikers voor een goede standaardtelezoom. De niet L versie voldoet niet aan 22mp en de L wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Och, als ze echt willen dan is dat geen probleem. En er worden ook wel hoogwaardige lenzen voor aps-c gemaakt (17-55 en 10-22 bv). Optisch weinig op aan te merken, autofocus en bouw wel, maar L-lenzen voor EF-S zie ik gewoon niet gebeuren. De L-serie is de professionele lijn van canon en bedoeld om op professionele camera's te gebruiken. En daar valt de aps-c lijn niet onder.
Alhoewel ik het idee heb dat er met die 70-300L wel rekening is gehouden met gebruik op crop-camera's. En met de 7D is die discussie wel iets actueler geworden overigens.
Zou ik geen gekke beslissing vinden, om alleen maar EF L door te blijven ontwikkelen. Meerderheid van de FF-gebruikers zal toch niet zo snel iets anders willen, en voor crop-gebruikers blijft het alsnog de 'luxe' lijn die het nu is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
men gaat ook alleen nog maar EF L objectieven uitbrengen. Is het geen L dan wordt het een EF-S. Hooguit een nieuwe prime ofzo in de goedkope lijn, maar ik denk in de huidige crisis stand dat daar weinig geld aan uitgegeven zal worden.
Hmm, hij is er dus op achteruit gegaan? Niet voor de II gaan dus...quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee er is ook optisch nogal een verschil
http://www.photozone.de/c(...)port--review?start=2
http://www.photozone.de/c(...)port--review?start=2
hier te vinden, heb dat even geprobeerd bij de 3 lenzen, en inderdaad bij de 18-55 gaat het niet of schrapend. Dit nadat ik vandaag wat foto's wilde nemen en hij het gewoon totaal niet meer deed (tenzij bij sluitertijd van 1/1000, ofwel donker ). Deze lens is dus niets meer waard.quote:Yes, the fact that it works fine in AV suggests that the problem is in the lens, specifically with communicating with or controlling the aperture diaphragm. I had a lens with a sticky aperture diaphragm (sometimes it closed down the proper amount, sometime not) which only caused errors when stopped down. I suspect you'll get ERR99s in AV if you stop the lens down.
One way to verify this is to set the camera to AV mode, set the aperture to f16 or f22 and look into the front of the lens while pressing the DOF Preview button. You should be able to see the aperture closing and opening as you press and release the button. The aperture's action should be consistent and smooth. If its not and if you get ERR99 when shooting with the lens stopped down but not wide open then its a lens problem. If you're seeing this with the XT's kit lens, I'd recommend replacing it rather than bothering to get it repaired.
Dat zit er wel grappig uit. Maar hoe zou je in hemelsnaam de diafragma moeten repareren?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:39 schreef Isdatzo het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)d&aq=f&aqi=&aql=&oq=
En while your at it misschien even kijken of je 't diafragma zelf kan fixen. Veel kan je toch niet meer verneuken hè.
Op Ebay staan er genoegquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:42 schreef Iemand91 het volgende:
D'r is hier zekers ook niemand die een 18-55 IS lens heeft liggen ofwel. Alles van Marktplaats is ver weg of men reageert niet.
Da's dan wel weer goed nieuws inderdaad.quote:wat in ieder geval wel zeker is is dat Canon's CEO heeft aangegeven dat ze vanaf July weer op volledige productiekracht zullen liggen, dus dat is goed nieuws qua leveringen.
32 is veel te veel. Ik vind 21 al teveel. Ik krijg de indruk dat mijn 24-70L die 21MP nét niet aankan. De 70-200L 2.8 MKII vind ik toch nét iets gedetailleerder bij 100% crop.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:29 schreef Omniej het volgende:
Vandaag verschenen er weer nieuwe 5D3 specificaties op CanonRumors...
32mp
't Zal ook niet voor niks zijn dat er een 24-70 II aan zit te komen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:02 schreef ACT-F het volgende:
32 is veel te veel. Ik vind 21 al teveel. Ik krijg de indruk dat mijn 24-70L die 21MP nét niet aankan.
De 25.600 van de Mk2 vind ik anders niet echt een feest qua ruis... Nog even twee stops erbij wordt al helemaal niks. Tenzij ze de H3 van de Mk3 (ISO 102k dus?) gelijk kunnen trekken met de H2 van de Mk2, maar da's nogal wishful thinking denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
En als hij 2 stops gevoeliger wat iso aangaat met dezelfde ruis als de MarkII koop ik hem direct. De MarkII is al apentietengeil om snachts fotos te maken uit de hand, als dat nog verbeterd wordt is dat alleen maar jubel en jolijt.
Hoewel je gelijk hebt, is dat wel een beetje een non-argument natuurlijk. Als jij een gloednieuwe sportwagen koopt die volgens de specificaties 300 km/h haalt maar vanaf 200 km/h zowat onbestuurbaar wordt, roep je dan ook dat je er al blij mee mag zijn omdat een auto van tig jaar terug de 200 nog niet eens haalde?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
edit: owja.. en als we het dan toch over ruis hebben. Iedereen die zeurt dat z'n camera niet presteert bij ISO 6400, moet eens terug gaan naar zijn 35mm film camera en daar eens te schieten met dat soort lichtwaardes...
Face itquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hoewel je gelijk hebt, is dat wel een beetje een non-argument natuurlijk. Als jij een gloednieuwe sportwagen koopt die volgens de specificaties 300 km/h haalt maar vanaf 200 km/h zowat onbestuurbaar wordt, roep je dan ook dat je er al blij mee mag zijn omdat een auto van tig jaar terug de 200 nog niet eens haalde?
Ik kijk er ook naar uitquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:05 schreef Omniej het volgende:
't Zal ook niet voor niks zijn dat er een 24-70 II aan zit te komen.
Mijn D700 maakt acceptabele platen op iso 5000 en met ruisreductie achteraf is 6400 ook goed te doen... wat is de werkbare iso van een 5DMkII?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
24-70 II ... tsja.... don't get your hopes up. De nieuwe 100-400 zit er ook al 15 jaar aan te komen... naast het feit dat de nieuwe 400 en 500 en 8-16 nog steeds niet te leveren zijn ...
-
wat ISO betreft is de 5DII natuurlijk een geweldige camera. Ok het is geen D3s, maar met de D700/D3 heeft hij zich altijd goed kunnen meten, zeker gezien het MP verschil... en de D3X is alles behalve beter. Als we het over kwaliteitsglas hebben en Nikon, dan hebben zij uverhaupt maar 1 objectief die aan die resolutie komt en dat is de 14-24.
Met een 26 of 28 of 32mp sensor in een 5D III, dan moet net als bij de 600D/60D/7D de belichting van je foto's wel direct goed zijn, anders kan je je foto's weggooien (niet te corrigeren).
edit: owja.. en als we het dan toch over ruis hebben. Iedereen die zeurt dat z'n camera niet presteert bij ISO 6400, moet eens terug gaan naar zijn 35mm film camera en daar eens te schieten met dat soort lichtwaardes...
Oordeel zelfquote:Op maandag 23 mei 2011 16:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn D700 maakt acceptabele platen op iso 5000 en met ruisreductie achteraf is 6400 ook goed te doen... wat is de werkbare iso van een 5DMkII?
Volgens de grafieken heeft de D700 minder ruis over het geheel... Maar als je naar de plaatjes daarboven kijkt valt dat best wel mee... (heb altijd een hekel aan dat soort dpreview plaatjes, aangezien je niet zo ver inzoomt bij het kijken naar een plaatje...)quote:Op maandag 23 mei 2011 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oordeel zelf
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5dmarkii/page21.asp
De D700 is dan ook een van de weinige camera's die minder ruist, maar ook veel minder resolutie heeft.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Volgens de grafieken heeft de D700 minder ruis over het geheel... Maar als je naar de plaatjes daarboven kijkt valt dat best wel mee... (heb altijd een hekel aan dat soort dpreview plaatjes, aangezien je niet zo ver inzoomt bij het kijken naar een plaatje...)
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
Als je de Canon in resolutie halveert komt deze op nagenoeg hetzelfde niveau als de D700.
Mijn virusscanner raad me af het bestand te openenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
Je kunt het beste met praktijkfoto's vergelijken die in RAW geschoten zijn. Bovendien is het belangrijk om de sluitertijd te vermelden, want ruis en eventuele hotpixels nemen toe naarmate de sluitertijd langer is. Hieronder een voorbeeldfoto gemaakt tijdens een stroomstoring in een nabijgelegen dorp:
http://www.sendspace.com/file/3wlpo2
ISO 6400 en sluitertijd 2 sec.
Het is gewoon een .CR2 bestand hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn virusscanner raad me af het bestand te openen
Nu dus geen meldingquote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is gewoon een .CR2 bestand hoor
Wat voor een melding krijg je precies?
Dat zijn een boel hete pixels Heeft mijn 5DmII geen last van, heb prachtige sterrenfotos gemaakt in NZquote:Op maandag 23 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
Je kunt het beste met praktijkfoto's vergelijken die in RAW geschoten zijn. Bovendien is het belangrijk om de sluitertijd te vermelden, want ruis en eventuele hotpixels nemen toe naarmate de sluitertijd langer is. Hieronder een voorbeeldfoto gemaakt tijdens een stroomstoring in een nabijgelegen dorp:
http://www.sendspace.com/file/3wlpo2
ISO 6400 en sluitertijd 2 sec.
Is het niet gewoon je sluiter? Een nepgeluidje kan ik me niet voorstellen en zou ook zeer triest zijnquote:Op maandag 23 mei 2011 21:01 schreef Visitor.Q het volgende:
Mijn Canon 500D maakt een shuttersound. Niet alleen het klappen van de spiegel, maar ook een geluid alsof de film even wordt doorgeschoven. Hartstikke leuk natuurlijk, de eerste 100 foto's, maar ik heb het er nu wel een beetje mee gehad. Het klinkt eigenlijk wat cheap, iedereen kan wel zien dat er eigenlijk helemaal geen filmrolletje in zit en het stoort bij concerten en presentaties.
In het menu kan ik het niet uitzetten (alleen de focus-beep kan uit). Kan ik dit geluid op een andere manier uitzetten? Biedt de software van Canon doorgaans dit soort extra opties (ik heb zelf geen windows en kan het zo gauw niet proberen).
Bij ISO 100 heb ik slechts 1 hotpixel, maar je verwacht toch beter van zo'n cameraquote:Op maandag 23 mei 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat zijn een boel hete pixels Heeft mijn 5DmII geen last van, heb prachtige sterrenfotos gemaakt in NZ
Het is natuurlijk een huub huub, een 2e donkere foto truukquote:
Geheimpje: je hebt er waarschijnlijk meer, je raw converter (en anders je cam zelf) maskeert dat automatischquote:Op maandag 23 mei 2011 22:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij ISO 100 heb ik slechts 1 hotpixel, maar je verwacht toch beter van zo'n camera
Is inderdaad normaal bij die dingen... In elk geval van de xxxD-serie is het bij mij bekend dat ze klinken alsof er een muis in zit, elke keer als je de sluiter indrukt. Ik weet van de 400D en de 450D dat ze ook 'last' hebben van zo'n hoog squeek-geluidje, dus dan zal de 500D dat ook wel doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:30 schreef Visitor.Q het volgende:
Nee, gewoon een standaard Canon 500D. Ik heb even een geluidsopname gemaakt, mp3:
Linkje
Als ik andere digitale spiegelreflexcamera's zo hoor, kunnen die het alleen met het klikje, niet met het 'zzzt' dat er achteraan komt.
Ntsc versus pal. Werken nu eenmaal op andere framerate.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:15 schreef LeNick het volgende:
Even een vraagje. Lees ik het net goed dat de Canon T2i uit Amerika op 60fps kan draaien en de Europese 550D alleen op 50fps?
Las ik net op YouTube..
Ik heb mijn Europese 550D ook op NTSC staan, en nu draait deze ook 60fps. Kan bij het menu ingesteld worden!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 06:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Ntsc versus pal. Werken nu eenmaal op andere framerate.
Is dat niet gewoon een spoel die je gordijn weer aanspant ofzo? Mijn vriendin heeft dat ook op haar 350D...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:43 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is inderdaad normaal bij die dingen... In elk geval van de xxxD-serie is het bij mij bekend dat ze klinken alsof er een muis in zit, elke keer als je de sluiter indrukt. Ik weet van de 400D en de 450D dat ze ook 'last' hebben van zo'n hoog squeek-geluidje, dus dan zal de 500D dat ook wel doen.
Enige oplossing is zoals hierboven al gezegd een professioneler model kopen.
Het is inderdaad het spannen van de sluiter. Sommige camera's hebben dat, mijn EOS350D ook, maar mijn Oly E330 ook. Heeft niets met traag of zo te maken, mijn Dynax 5D heeft hem niet, klinkt zeer professioneel en is trager dan de wortel uit een EOS350 gedeeld door een Oly330.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een spoel die je gordijn weer aanspant ofzo? Mijn vriendin heeft dat ook op haar 350D...
Daar gaat het fout. Probeer eens op stand Av of Tv (diafragma/sluitertijd voorkeur) te gebruiken? Dan heb je al wat meer het gevoel dat je bezig bent met fotografie. En dan klapt je sluiter niet omhoog.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:32 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik heb een Canon 450d en ben noob in het gebruik van deze camera.
Als ik de volautomatische functie gebruik dan gaat hij de flitser gebruiken bij vol daglicht buiten.
hoe kan dit ?
Je ISO waarde geeft aan hoe lichtgevoelig je camera is. Hoe lichtgevoeliger, hoe minder licht je camera nodig heeft om met dezelde hoeveelheid licht een foto te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:44 schreef MrSweets het volgende:
thank
nog even n noob vraag, wat is iso ? en wat is n goede iso instelling voor buiten/binnen.
Klinkt een beetje onwaarschijnlijk. De kans lijkt me groter dat je je licht gewoon verkeerd meet... Staat hij wel in de goede modus? Kan best zijn datj e bijvoorbeeld spotmeting gebruikt en je toevallig telkens het midden van je foto op een donker stuk richt, waardoor alles overbelicht raakt. De juiste meetmodus selecteren (bijvoorbeeld evaluative o.i.d.) kan dan helpen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:30 schreef MrSweets het volgende:
Zou het kunnen dat de lichtsensor oid stuk is ? want hij is heel vaak overbelicht, ook de kleuren komen er niet goed uit.
In Tv regel je de sluitertijd, maar niet het licht. Je kiest zelf een sluitertijd en de camera zoekt er dan het juiste diafragma bij om een goed belichte foto te krijgen, althans volgens de lichtmeter van de camera. Wil je de belichting beter kunnen regelen, zul je óf belichtingscompensatie toe moeten passen in Tv (of Av), of in M moeten gaan schieten.quote:Ik fotografeer nu vooral op TV mode en doe dan de sluitertijd aan te passen om het licht te regelen....
Nee. Nogmaals: gebruik de groene stand niet. Gewoon nooit. Als je hem op P zet, wordt nog steeds alles automatisch voor je geregeld en hoef je niet op sluitertijden, diafragma's, ISO's en weet ik veel wat te letten. Enige verschil met de groene stand is dat in P de flitser niet om de haverklap omhoog schiet.quote:Zoals ik zei, als ik hem op auto heb en ik ben buiten gaat hij de flitser aan doen !? kan dit wijzen om n kapotte licht sensor ??
Lees de handleiding goed door en veel proberen. Alle antwoorden op je vragen staan erin.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:34 schreef MrSweets het volgende:
Oh en welke lichtmeetmethode kan ik nu het beste gebruiken ?
meervlaks,deelmeting of centrum gw gemiddeld ?
ja die bestaan, en die zijn heel erg duurquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:47 schreef MrSweets het volgende:
btw ik heb nu die 50mm f/1.8 lens.
Bestaan er ook lensen met deze diafragma die kunnen zoomen ?
Dus zoomen en sterk bokeh effect ?
Ik kon ze niet vinden, kun je wat lenzen noemen welke ik zoek ?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:02 schreef Vinifera het volgende:
[..]
ja die bestaan, en die zijn heel erg duur
In het menu op monochrome zetten denk ik, ipv standaard, landschap, of portret kleuren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:03 schreef Vinifera het volgende:
weet iemand hoe je de Canon 1000D instelt op zwart-wit?
zoiets?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ik kon ze niet vinden, kun je wat lenzen noemen welke ik zoek ?
Lastig te maken, je wilt dan namelijk een vlak scherpte diepte veld voor en achter de lens, terwijl de zaken in dat vlak aan de randen veel verder weg zijn dan in het midden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:15 schreef Vinifera het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom een lichtsterke lens, in combinatie met groothoek, zo ongelofelijk duur is?
Sorry foutje, typ dit op een ipadquote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:02 schreef Vinifera het volgende:
[..]
ja die bestaan, en die zijn heel erg duur
Zitten er picture styles op de 1000D? Zo ja, dan zit daar ongetwijfeld monochroom tussen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:03 schreef Vinifera het volgende:
weet iemand hoe je de Canon 1000D instelt op zwart-wit?
Met 50mm f1.0 ben je ook al over de grens wat nog een beetje werkbare lens is, hogere waarden maakt alleen zin als je 5mm lenzen neemt met een heel kleine sensor, maar dan heb je weer het probleem dat de pixels weer heeeeel erg klein worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:43 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die bestaan niet... Zooms zul je maximaal tot f/2.8 vinden, en ook die zijn over het algemeen al vrij prijzig. Groter dan dat wordt het diafragma bij zooms gewoon niet, dus voor lichtsterker spul dan dat, zul je toch echt al naar primes moeten. (en die gaan tegenwoordig zo'n beetje tot f/1.2... objectieven met een nog groter diafragma, zoals de 50/1.0, worden volgens mij niet meer geproduceerd maar daar kan ik me in vergissen)
Je bedoelt post productie ZW maken neem ik aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:44 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zitten er picture styles op de 1000D? Zo ja, dan zit daar ongetwijfeld monochroom tussen.
Maar even een tip: schiet je zwart-witfoto's ook gewoon in kleur, krijg je veel betere resultaten mee.
Ja. Meteen in de camera zelf al z/w schieten wordt ontzettend lelijk... Beter gewoon kleur en later zelf omzetten. Krijg je niet alleen een beter resultaat door, maar je zou dan ook alsnog kleur kunnen gebruiken mocht je je bedenken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoelt post productie ZW maken neem ik aan.
Klopt, gewoon RAW in kleur schieten, bewerking daarna. Alleen JPG schieten bespaart wellicht wat ruimte op de geheugenkaarten, maar het is zoiets als je negatieven weggooien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja. Meteen in de camera zelf al z/w schieten wordt ontzettend lelijk... Beter gewoon kleur en later zelf omzetten. Krijg je niet alleen een beter resultaat door, maar je zou dan ook alsnog kleur kunnen gebruiken mocht je je bedenken.
Tijdens het fotograferen al informatie weg gaan gooien is meestal niet zo'n strak plan.
De 18 55 kitlens hoort niet op de 5D Mark II, want dat is een Full Frame camera, de 18 55 is voor crop sensoren. Er direct af halen en geen fotos mee maken, de kans bestaat dat je spiegel kapot slaat tegen het objectief.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:15 schreef Iemand91 het volgende:
Geen idee of ik dit nu in dit topic of de lenzen/objectieven topic moest zetten, maar toch hier dus maar:
Hebben jullie bij de 18-55 kitlens ook last van het feit als je op 18mm, en de focus op oneindig dat je de (rubberen) zonnekap in de hoeken ziet? Kwam ik net achter...
Ik heb een 350D.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De 18 55 kitlens hoort niet op de 5D Mark II, want dat is een Full Frame camera, de 18 55 is voor crop sensoren. Er direct af halen en geen fotos mee maken, de kans bestaat dat je spiegel kapot slaat tegen het objectief.
Dan heb je nog wel een leuke asbak
Dat vroeg ik me ook af jaquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb een 350D.
Hoe kom je erbij dat ik een 5d gebruik?
Duhhhquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb een 350D.
Hoe kom je erbij dat ik een 5d gebruik?
Dat ik dit nog mee mag maken. Pietverdriet die het fout heeftquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duhhh
Ik lette even niet op. Dacht dat dit het 5D topic was, sorry
Woefquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ik dit nog mee mag maken. Pietverdriet die het fout heeft
Nee, het is een rubber kap, met UV-filter erin. Kan 'm zo niet vinden op google.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af ja
Heb je een originele lenskap?
quote:August 2011
Canon’s groundbreaking EF8-15mm f/4L Fisheye USM L-series lens – the world’s first fisheye zoom lens to offer both circular and full frame images – is now available for photographers.
The lens was originally announced in autumn 2010 and it offers outstanding image quality, a constant f/4 aperture throughout the zoom range, and a robust design. When the lens is used with full frame Canon DSLRs – such as the EOS 5D Mark II or the EOS-1Ds Mark III – photographers can choose to capture circular or full-frame fisheye images, allowing them to view a scene in a completely new, unique way. It gives photographers a great degree of creative flexibility when shooting scenes such as the night sky, where the full 180º horizontal and vertical fields of view (FOV) allow every detail to be captured with incredible clarity in one image.
The EF8-15mm f/4L Fisheye USM produces a more traditional, full frame fisheye view when used with EOS DSLRs with APS-C or APS-H sensors. A zoom-lock mechanism on the lens allows the range to be limited to the focal length that ensures the best possible full frame view without unsightly vignetting around the edge. ‘C’ and ‘H’ markings can be found next to the zoom operation ring, indicating the wideangle zoom position where vignette-free shooting is possible with either sensor, allowing photographers to achieve optimum results with any EOS DSLR body.
Que? Waarom?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
jajaja. heb er al mee gespeeld.. doe mij maar gewoon de Tokina.
omdat hij vrijwel precies hetzelfde doet voor een veel lagere prijs. Tis maar een fisheye zoom. dat ie hier en daar ietsje minder presteert... ach .. goed genoeg.quote:
En ?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Firmware 5D Mark II maar eens een update gegeven, nu eens kijken wat er allemaal nieuw is.
beter goed gestolen ...quote:Op donderdag 1 september 2011 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.cameranu.nl/nl(...)begin+september+2011
Kreeg ik vandaag binnen in de inbox.
quote:
Dat hij bij KE werkt.quote:
Dat weet ikquote:
Ah. Dat wist ik niet. Ik dacht, handig voor als iemand een beetje korting wiltquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
vorige week nog actie gehad met 75 euro cadeaubon op 7D, 5D,D700 en D300s.
en ...
http://www.kamera-express(...)bjectieven-voordeel/
tsja. als canon ze niet levert...quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:33 schreef celc1us het volgende:
Alleen niet zo handig als KE de objectief niet op voorraad heeft die je wilt hebben...
Raar inderdaad, wat meldde Canon erover?quote:Op maandag 5 september 2011 00:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
WTF!!! Merk ik nu pas. Mijn 24-70 is zojuist gevallen en achterkant zit weer los net als 2/3 jaar terug. Maar nu ik naar de achterkant kijk zie ik een heeeeeeel ander serienummer op dat ding zitten (hele vatting is toentertijd vervangen).
Hoe de fok kan dit? je kan toch niet zomaar een serienummer op een objectief vervangen ivm verzekering?
Ik hoop op een verbeterde 24-70L, al dan niet met ISquote:Op donderdag 15 september 2011 09:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Persconferentie van 12.30 tot 15u.
Nieuwe spulletjes vandaag van Canon
Ja, dat zeker. Je hebt sowieso meer controle en een spiegelreflex reageert meteen op alles wat je doet. Dat is inherent aan alle modellen, oud of nieuw.quote:Op maandag 19 september 2011 18:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat ik me eigenlijk vooral afvroeg was of zo'n oude DSLR nou alsnog een goede stap vooruit is vergeleken met zo'n compactcamera.
Nee. Maar ik zou kopen voor wat je nu hebt, niet voor wat je 'misschien ooit gaat hebben'.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:03 schreef marcb1974 het volgende:
Even een domme vraag van mij kant gok ik, maar ...
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn standaard kitlens (de oude 18-55). Nu zag ik een 15-85 IS met goed reviews. Maar dat is een EF-S lens. Mocht ik ooit een 5d kopen, werkt die 15-85 daar dan ook op?
Koop dan een 24-70L. Mocht je meer groothoek willen dan zet je je 18-55 weer op.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb nog een 350D, grote kans dat die er binnen 1 of 2 jaar uitgaat voor een nieuwe. Dus ik hou er toch wel ergens rekening mee dat het dan een 5D kan zijn.
6800 USD.quote:
preciesquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n eigen 1D begint al bang te worden bij het geratel van die 1D-X
Je zou maar een politicus mee schieten. Krijg je meteen de beveiliging op je dak met dat mitrailleurgeluidquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.petapixel.com/(...)e-on-the-canon-1d-x/
Ik vind die nieuwe knoppen lijken op een soort zoom knoppen. Sommige micro 4/3 camera's hebben ook al lenzen met gemotoriseerde zoom (met knopjes dus). Daardoor zou het in en uit zoomen tijden het filmen vloeiender gaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:50 schreef andreas612 het volgende:
mén.. wél een monster zeg tot nu toe echt het perfecte toestel lijkt me. Ze hebben alles een upgrade gegeven, processor, fps, AF punten. Alleen die prijs..
wat zijn btw die nieuwe knoppen aan de voorkant? naast de lens mount?
Bron?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
morgen is het weer eens tijd voor een rebate actie .
Tot 1200,- cash back op EOS bodies en EF objectieven.
actie loopt tot 31-1-2012
Alleen in R'dam?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
morgen is het weer eens tijd voor een rebate actie .
Tot 1200,- cash back op EOS bodies en EF objectieven.
actie loopt tot 31-1-2012
Hij werkt bij KE.quote:
Oh? Interesting. (als ik geld had gehad, tenminste )quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
morgen is het weer eens tijd voor een rebate actie .
Tot 1200,- cash back op EOS bodies en EF objectieven.
actie loopt tot 31-1-2012
quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
https://ecback.canon.nl/pdf/Canon_EOS_voucherboekje.pdf
hmmm. niet op bodies. dat is dan weer jammer. Geven ze verkeerde informatie ... grrrr.
deze actie had deze zomer al moeten gebeuren maar is met de tsunami uitgesteld. Nu alsnog ...
Check de laatste pagina, daar staat van wel!quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
https://ecback.canon.nl/pdf/Canon_EOS_voucherboekje.pdf
hmmm. niet op bodies. dat is dan weer jammer. Geven ze verkeerde informatie ... grrrr.
deze actie had deze zomer al moeten gebeuren maar is met de tsunami uitgesteld. Nu alsnog ...
Misschien toch tijd om een flitser te kopenquote:Op dinsdag 1 november 2011 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
https://ecback.canon.nl/pdf/Canon_EOS_voucherboekje.pdf
hmmm. niet op bodies. dat is dan weer jammer. Geven ze verkeerde informatie ... grrrr.
deze actie had deze zomer al moeten gebeuren maar is met de tsunami uitgesteld. Nu alsnog ...
Waarvan? De 70-200 met 150 euro cashback?quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:21 schreef bart13 het volgende:
Ik schrok ff heel hard, maar het viel mee.
Hij was bang dat de aankoop van zijn 70-200 net buiten de cashback viel waarschijnlijk. Maar zal wel alleen voor de f/4 gelden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarvan? De 70-200 met 150 euro cashback?
Klopt. Ik zou zelf eerder de 70-200 f/2.8 kopen dan de 70-200 f4 IS. Want f/2.8=snellere sluitertijden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij was bang dat de aankoop van zijn 70-200 net buiten de cashback viel waarschijnlijk. Maar zal wel alleen voor de f/4 gelden.
Dat zou jammer zijn ja. Moet ik er een 5D bij kopenquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:43 schreef Omniej het volgende:
Begrijp ik het trouwens goed dat die hele cashback alleen van toepassing is als je die objectieven of accessoires in combinatie met één van de genoemde body's koopt? Da's ook lullig.
Nieuwe body ga ik nog lang niet kopen. Deze winter zing ik nog wel uit met mijn 400D, daarna is het weer zomer (dus licht) en blijf ik lekker uit de donkere zaaltjesquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:46 schreef Omniej het volgende:
Erg vervelend allemaal inderdaad.
Nou ja, leuke actie voor mensen die toch al wat gingen kopen dus, maar voor de meerderheid is het een weinig zinvolle cashbackactie ben ik bang.
Er zit een FF 8MP Sensor in. Dat is precies wat ik wil i.c.m. een hoge ISOquote:Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
goodbye Arri en Red, hallo CANON!!!
http://www.engadget.com/2(...)o-take-on-red-scarl/
http://www.engadget.com/2(...)wood-event-liveblog/
http://www.canoncinemaeos.com/
het is een Super35mm sensor. deze is ietsje groter als APS-H (= 90% Super35mm)...quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zit een FF 8MP Sensor in. Dat is precies wat ik wil i.c.m. een hoge ISO
http://cpn.canon-europe.c(...)newsletter_teaser.do
Als ze dat nou eens in een fotocamera verwerken.
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat het een 5D wordt. Het heeft exact de zelfde body als de 1D X namelijk (http://www.theverge.com/2(...)ype-pictures#2521298)quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
het is een Super35mm sensor. deze is ietsje groter als APS-H (= 90% Super35mm)...
Maar die FullFramered die ze aan het ontwikkelen zijn... 5D mark III dus tegen Photokina tijd komend jaar .
http://www.canon.nl/About(...)der_development.aspx
of zullen we hem 5D mark C noemen?
hier is een artikel over het verschil tussen lenzen voor fotografie en voor videoquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:17 schreef ACT-F het volgende:
Wat is er bijzonder aan die Cinema lenzen? Hebben ze gemotoriseerde zoom o.i.d.?
En daarbij, zoomen tijdens het filmen is verschrikkelijk lelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:24 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hier is een artikel over het verschil tussen lenzen voor fotografie en voor video
http://matthewduclos.word(...)till-vs-cine-lenses/
Maar alsnog vind ik het wel een enorm verschil in prijs,..
50mm 1.8 is altijd een goede keuze. Zeker voor dat geld .quote:Op maandag 7 november 2011 12:03 schreef KaMo het volgende:
Ik meld me hier ook maar!
Sinds kort een 550D met de 18-55 kitlens. Ik wil graag in December de 50mm 1.8 kopen. Iemand aankooptips?
De focusring is wel klein ja.. en hij heeft geen weerstand als je eraan draait.quote:Op maandag 7 november 2011 12:14 schreef KaMo het volgende:
Herrie maakt me niet, ik focus toch manual bij filmen, kleine focusring? is dat zo?
Ik denk dat ik binnenkort maar eens mijn body mee moet nemen naar foto verschoore
precies, en het heeft een kostprijs stijgend effect.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:57 schreef problematiQue het volgende:
Dat gaat echt niet gebeuren hoor. Waarom zou Canon anno nu een camera uitbrengen zonder videofunctie? Veel goedkoper is dat echt niet, en ze hebben alle sensoren en software al lang ontwikkeld.
Ja dat was mijn gedachte ook.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:57 schreef problematiQue het volgende:
Dat gaat echt niet gebeuren hoor. Waarom zou Canon anno nu een camera uitbrengen zonder videofunctie? Veel goedkoper is dat echt niet, en ze hebben alle sensoren en software al lang ontwikkeld.
Als ik je goed begrijp komt er dus eenquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
Canon heeft nu een groot gat zitten tussen de 5D en de 1Dx. Niet meer dan logisch dat ze dat gat gaan opvullen. Er komen dus 2 nieuwe camera's. Een camera met FullFrame sensor en film functie in de lijn van de C300 (de Video Full Frame HDSLR > +/- ¤4000?) en nog een nieuwe 5D van rond de ¤2200 met de filmfunctie van de 1Dx voor hen die geen sportcamera nodig hebben, maar een studio camera.
owja.. en nog een nieuwe 7D ...
maar goed eerst eens kijken wat Nikon gaat doen met die D4 ...
Minder ISO, minder MP en misschien niet de betere AF? En minder FPS?quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp komt er dus een
A. 3D of 4D Full Frame, met video
B. 5DmkIII met alles wat ie nu heeft, een betere sensor en betere AF maar niet meer FPS
C. 7DmkII
Waarin verschilt dan A van B
Dat B minder MP en minder ISO heeft, normaal zou je denken dat een camera van dezelfde generatie met minder MP op een FF meer ISO heeft.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Minder ISO, minder MP en misschien niet de betere AF? En minder FPS?
Nee, B juist meer MP en ISO? Want 3/4D is toch minder dan 5D?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat B minder MP en minder ISO heeft, normaal zou je denken dat een camera van dezelfde generatie met minder MP op een FF meer ISO heeft.
Nee, hoe lager het cijfer, hoe duurder de Canonquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, B juist meer MP en ISO? Want 3/4D is toch minder dan 5D?
Dan dacht ik verkeerd om. MAar de 5D ging toch naar het hogere segment? Dus de 3/4D als opvulling tussen 60D/7D en 5D?quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, hoe lager het cijfer, hoe duurder de Canon
Ik snapte zijn post ook niet helemaal, vandaar dat ik het vroegquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan dacht ik verkeerd om. MAar de 5D ging toch naar het hogere segment? Dus de 3/4D als opvulling tussen 60D/7D en 5D?
Ah, ik dacht dat je het begreep en het verschil wilde wetenquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snapte zijn post ook niet helemaal, vandaar dat ik het vroeg
los van alle verwachtingen hierboven.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp komt er dus een
A. 3D of 4D Full Frame, met video
B. 5DmkIII met alles wat ie nu heeft, een betere sensor en betere AF maar niet meer FPS
C. 7DmkII
Waarin verschilt dan A van B
in NL. nieuw had ik hem vorigequote:Op maandag 12 december 2011 21:20 schreef problematiQue het volgende:
Superrrrtip: De 55-250mm lens is vandaag $144 (= ¤109) bij amazon.com: http://www.amazon.com/gp/(...)ativeASIN=B0011NVMO8
Meer dan ¤100 goedkoper dan in Nederland, dus zelfs met invoerbelasting ben je dan voordeliger uit.
Gaaf! Laat eens wat zien?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:05 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb sinds gisteren een Canon 550D met een 18-55mm lens en een 55-250mm lens Heb net even wat foto's gemaakt en het is echt een fijne camera
quote:Op zondag 15 januari 2012 20:56 schreef problematiQue het volgende:
Je zou het maar met je mee moeten sleuren. Ik reisde afgelopen zomer een tijdje samen met iemand die precies die combinatie had, nou dat is geen pretje hoor om dat dag in dag uit op je rug te hebben.
deze man snapt tquote:Op zondag 15 januari 2012 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
Och, goeie rugtas en een beetje een kerel zijn, dan komt 't wel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat dark angelus zegt, vind 'm prima werkenquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:47 schreef infp2009 het volgende:
Hoe goed is de 5D MKI nog eigenlijk vergeleken met recentere camera's?
Vergeleken met welke modellen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:47 schreef infp2009 het volgende:
Hoe goed is de 5D MKI nog eigenlijk vergeleken met recentere camera's?
Waarom de 550D en niet de 600D?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:05 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb sinds gisteren een Canon 550D met een 18-55mm lens en een 55-250mm lens Heb net even wat foto's gemaakt en het is echt een fijne camera
Was ik al bang voor.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:10 schreef problematiQue het volgende:
Het verbaasde mij persoonlijk wel hoeveel ruis er in de foto's zit bij hogere ISOs.
Modernere cameras hebben softwarematige ruisonderdrukking, maar je kan RAW images erg goed met een fotobewerkingsprogramma ontdoen van ruis. De vraag is wat er beter uit ziet, een foto met een 5D mark I post productie van ruis ontdaan of een APS-C camera die het zelf doet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:10 schreef problematiQue het volgende:
Het verbaasde mij persoonlijk wel hoeveel ruis er in de foto's zit bij hogere ISOs.
Hmmmmquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:30 schreef ACT-F het volgende:
Nieuwe lenzen!
http://cpn.canon-europe.c(...)newsletter_teaser.do
In vergelijking waarmee?quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:02 schreef problematiQue het volgende:
Op deze pagina kun je de RAWs vergelijken met noise reduction uit (althans, dat staat er boven). De MarkII vind ik persoonlijk maar marginaal beter, ondanks de 5MP meer. http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk5/page20.asp
De MarkI (die niet beschikbaar is in deze vergelijkingstool) zal denk ik onderdoen voor de laatste APS-C cameras.
2300 dollar?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hmmmm
De EF 24-70mm 1:2,8L II is geheel vernieuwd, wat zou die gaan kosten?
Auwquote:
quote:Below are a couple of pics that appear to be of the new Canon EOS 5D Mark III. A camera we expect to see on Friday, March 2, 2012.
Weet jij iets dat ik niet weet?quote:
geen Hasselblad H5D hebben !quote:Op maandag 27 februari 2012 15:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Toch prettig als je al een 1Dx en een 5Dm3 hebt liggen
Yep. Begon in Berlijn, sindsdien nog twee keer geprobeerd maar kreeg 'm steeds weer. Heb ook nog gekeken of het aan de lens oid lag maar nienteee.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:45 schreef Isdatzo het volgende:
ER99?
Been there done that, bij mijn 40D was destijds de sluiter kapot.
ER99, accu eruit, accu erin, paar foto's maken, ERR99, accu eruit, etc. En de "paar foto's" werd steeds minder . Komt bekend voor?
Ghehe, ga ik misschien wel even doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef shiznuts het volgende:
lol, ik moest lachen (en deze delen):
[ afbeelding ]
~ Source (via)
Ik weet niet waar het heengestuurd wordt, ze zeiden wel iets over dat het maar bij één fabriek kon ofzo. Hij wordt iig automatisch gerepareerd als het < 175 euro kost. En anders krijg ik een prijsindicatie en kan ik 'm eventueel daar laten voor 18 euro.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:16 schreef Isdatzo het volgende:
Ik hoop niet dat hij naar canon gestuurd wordt want dan kan het vrij prijzig zijn. Als je hem naar Tech Repair of Rofa stuurt / brengt dan moet het wel voor 200 of minder lukken denk ik.
Op mijn bon stond 430 (ofzo) euro door canon, maar dat was onder garantie (mazzeltje, hij was net ouder dan 2 jaar toen) dus hoefde ik niet zelf te betalen.
Ik ook nietquote:Op maandag 27 februari 2012 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee, ik ken Cityfoto niet.. geen idee waar die 'm naartoe sturen.
niet eens een S100?quote:
volgens eerdere berichten 3500quote:
nee, ik ook nietquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben tevreden. Ik zie geen reden om te overwegen m'n mk2 te upgraden. Mooi.
Dollar, Euro, Roebel,...?quote:
Ik ben benieuwd naar de ISO-prestaties. Als het inderdaad 4x beter is wil ik een upgrade wel overwegen, maar het zal zeker niet kort na de introductie worden. Laat de prijs maar eerst zakken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben tevreden. Ik zie geen reden om te overwegen m'n mk2 te upgraden. Mooi.
vier keer (twee stops) of vier stops beter wat beeldruis betreft?quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de ISO-prestaties. Als het inderdaad 4x beter is wil ik een upgrade wel overwegen, maar het zal zeker niet kort na de introductie worden. Laat de prijs maar eerst zakken.
Ik vond de iso-prestaties van de MK2 al fenomenaal . Sowieso zijn de keren dat ik boven de 3200 uitkom echt op één hand te tellen dus voor mij maakt het niet heel veel uit.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de ISO-prestaties. Als het inderdaad 4x beter is wil ik een upgrade wel overwegen, maar het zal zeker niet kort na de introductie worden. Laat de prijs maar eerst zakken.
Dat laatstequote:Op donderdag 1 maart 2012 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vier keer (twee stops) of vier stops beter wat beeldruis betreft?
Dus 102400 iso met de ruis van 6400 iso op de Mark II?
Ik schiet veel foto's in moeilijke lichtomstandigheden, dus de ISO-prestaties kunnen wat mij betreft niet hoog genoeg zijnquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vond de iso-prestaties van de MK2 al fenomenaal . Sowieso zijn de keren dat ik boven de 3200 uitkom echt op één hand te tellen dus voor mij maakt het niet heel veel uit.
Ik heb omdat ik film met de mk2 al paar keer 6400 iso gebruikt, ruis was te doen want het was er verder gewoon donker, upgraden doe ik in 2014 welquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben tevreden. Ik zie geen reden om te overwegen m'n mk2 te upgraden. Mooi.
Nope, vond die GPS, Full-HD en Extra Iso tot 6400 niet het prijsverschil waard. Gebruik m toch om m op zak te hebben als ik mijn D700 niet bij me heb en wil er niet zoveel spannends mee doenquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
niet eens een S100?
[..]
volgens eerdere berichten 3500
Het ziet er goed uit, maar ik ben meer benieuwd naar real life situaties in RAW-formaat.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
he he, net de fotos bekeken op DP, wow, slecht licht omstandigheden foto op 102400 ISO is indrukwekkend.
Ik ook, zoals ze zelf al zeggenquote:Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het ziet er goed uit, maar ik ben meer benieuwd naar real life situaties in RAW-formaat.
quote:We've had a chance to prepare a set of full-resolution studio-based samples from a pre-production Canon EOS 5D Mark III, at all available ISOs from 50 to 102800; these are out-of-camera JPEGs at default settings. We've chosen to shoot under low level halogen lighting, which provides a stern test of the camera's sensor and noise reduction systems. Note that these samples are not intended to replace, or even be comparable to our standard studio tests, which we'll publish as usual when we get our hands on a production camera.
At a colour temperature of about 3000K and low light intensity (approx 3 EV), these images are also neutrally white-balanced. This requires significant amplification of the blue channel relative to the others, accentuating any noise or banding that might be introduced by the camera. This should therefore be considered close to the worst-case scenario - under many situations you'll see less noise at high ISOs, for example when shooting indoors in daylight. Also remember that this is a pre-production camera, so may not be entirely representative of final image quality.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |