Vorige delen:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:21 schreef KingOfMars het volgende:
Schaamteloos gejat van GoT:
• EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM
• EF 8-15mm f/4 L USM fisheye zoom (!)
• EF 300mm f/2.8 L IS II USM and EF 400mm f/2.8L IS II USM
• EF Extender 1.4x III and EF Extender 2x III
en ook: Canon develops 500mm F/4L IS II USM and the 600mm F/4L IS II USM lenses (en natuurlijk de 60D).
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:59 schreef ACT-F het volgende:
Als je OV hebt zou je een occasion van een winkel kunnen kopen. Bij de volgende fotozaak haal ik altijd mijn spullen. Ze hebben goede service:
http://www.cameratop100.n(...)ns-/objectieven.html
Konijnenberg is voor jou dichterbij, maar die heeft geen occasion in de aanbieding.
Die van jouw link ook nietquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:01 schreef ACT-F het volgende:
Aargh, TT niet veranderd, maar wel juist deel en nog actueel![]()
En mijn laatste post:
[..]
50 lijkt me wel zo'n beetje het maximum ja...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:48 schreef Iemand91 het volgende:
Bijvoorbeeld deze, deze of deze. Dus een prijs van maximaal zo'n ¤40-50?
Ja precies, daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
Bij het L-assortiment van canon wordt geen rekening gehouden met cropcamera's. Voor 'jouw' bereik hebben ze op full-frame de 24-105L voor uitgevonden.
Je zou kunnen kijken naar zo'n 17-85. Alleen die is niet bepaald lichtsterk (wel IS) en ik heb ook geen idee hoe die verder presteert. Of een 15-85 IS, die schijnt het best aardig te doen maar is ook niet lichtsterk.
Doe net als ik, plak er een nulletje achter en je bent erquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef Chemiu het volgende:
Bij voorkeur voor rond de 500 euro, maar als het meer is, dan moet het maar (en moet ik langer gaan sparen).
Ik ben zelf ook voor de 24-105 gegaan in plaats van de 24-70, omdat ik de lichtsterkte niet nodig had, maar wel het extra bereik, de IS en het mindere gewicht. Maar Chemiu geeft juist aan lichtsterkte te willen, dus dan kom je er met de 24-105 f/4 niet echt... Bovendien is het bereik 70-105 al gedekt door haar 70-200.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:34 schreef Isdatzo het volgende:
24-70? Ik zou in 99 van de 100 gevallen voor de 24-105 gaan.
Zeg mijn 7D is net 4 maanden oudquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe net als ik, plak er een nulletje achter en je bent er![]()
5D MKII + 24-70L + 70-200L 2.8 IS MKII = ¤5000
Juist, dat was ook precies mijn combi.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:18 schreef Chemiu het volgende:
Misschien moet ik komende wedstrijd maar eens testen of F4 genoeg is, dan zou 24-105 wel een goede optie zijn, icm een 10-20 ofzo. De groothoek voor als ik landschappen schiet en de 24-105 voor vakantie/sport/concert.
Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo... EF-S objectieven die optisch gezien (!) de L-objectieven evenaren, bestaan overigens wel gewoon. De 17-55 is daar het duidelijkste voorbeeld van, maar eigenlijk de 10-22 ook. Enige wat ze missen is de bouwkwaliteit, de EF-vatting en het rode ringetje.quote:(maar ik vind nog steeds dat Canon ook voor mensen met een 7D een geschikte lens met L kwaliteit moet maken. Rode randje mogen ze houden, het gaat dan om scherpte/kwaliteit)
15-85 kan je wel maken, maar als je een optische L klasse wilt hebben is dat technisch gezien vrijwel niet mogelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Chemiu het volgende:
Maar het is toch vreemd dat ze wel een goede 24-70/24-105 kunnen maken en dat een 15-85 blijkbaar onmogelijk is? Of zouden ze vinden dat daar te weinig markt voor is? Ik zou er rustig 1000 voor over hebben als er een F2.8 of F4 met dat bereik en L bouwkwaliteit + optische kwaliteit bestaat. Omdat het ideaal zou zijn.
Ik heb de 17-55 als testje gehuurd voor een weekend London. Xil had zijn paddestoel (14-24) op zijn Nikon zitten. Ik wil voor mijn 7D namelijk een goed alternatief voor de 24-70 op FF. De 17-55 is zeker niet slecht, maar qua bouwkwaliteit, contrast en scherpte was het een erg grooot verschil met de Nikon. Ook tov mijn 135L en 35 f2 was het verschil zeker op contrastvlak te zien. Ik denk dat ik zeker nog de 16-35L en de Tokina 11-16 testen. De Tokina schijnt zelfs de 16-35L te overtreffen...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 03:30 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo... EF-S objectieven die optisch gezien (!) de L-objectieven evenaren, bestaan overigens wel gewoon. De 17-55 is daar het duidelijkste voorbeeld van, maar eigenlijk de 10-22 ook. Enige wat ze missen is de bouwkwaliteit, de EF-vatting en het rode ringetje.
Mja, is meer marketing denk ik dan technisch onhaalbaar. Met dergelijke goeie zoomlenzen, maak je een aardige productrange minder aantrekkelijk.quote:Maar wat ik dus inderdaad echt slecht vind is dat ze geen objectieven van die kwaliteit met een fatsoenlijk bereik én een vast diafragma hebben. Ik had voor mijn 450D een moord gedaan voor een EF-S 15-85 f/2.8 of iets dat in die richting komt... Dat kan toch geen extreem ingewikkelde lens zijn om te maken?Had van mij ook best wat mogen kosten, zolang hij de optische kwaliteiten van een L-objectief benaderde.
Eigenlijk word je op deze manier haast gedwongen naar FF over te stappen als je de leukste objectieven met een fatsoenlijk bereik wilt gebruiken. Kan ook een slimme tactiek zijn van Canon, maar ze zullen lang niet iedereen zo gek krijgen.
Denk je niet dat het eerder wat met de technische beperkingen te doen heeft?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:25 schreef problematiQue het volgende:
Ik blijf het raar vinden hoe weinig op APS-C toegesneden prosumer lenzen Nikon en Canon hebben. Zo'n grote userbase, en nog weigeren ze constante diafragma zooms en primes op voor APS-C logische focale lengtes uit te brengen.
Ja, dat een 15-85f2.8 nogal ambitieus is snap ik wel, maar waarom geen equivalent van de 24-105? En waar zijn de wijde primes? En waar is de 50-1xx zoom?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat het eerder wat met de technische beperkingen te doen heeft?
Och, als ze echt willen dan is dat geen probleem. En er worden ook wel hoogwaardige lenzen voor aps-c gemaakt (17-55 en 10-22 bv). Optisch weinig op aan te merken, autofocus en bouw wel, maar L-lenzen voor EF-S zie ik gewoon niet gebeuren. De L-serie is de professionele lijn van canon en bedoeld om op professionele camera's te gebruiken. En daar valt de aps-c lijn niet onder.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat het eerder wat met de technische beperkingen te doen heeft?
Ik had begrepen dat er een nieuwe versie van uit ging komen. Deze is alweer 3 jaar oud namelijk. En voor wat betreft L EF-S lenzen verwacht ik ze nog wel, maar dan gericht op film, dus met dingen als een grotere MF ring oid.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb wel eens met die 11-16 op een nikon mogen spelen en dat is een beste lens hoor.
laatste is niet helemaal waar. Men zocht gewoon naar een beter alternatief voor 5D gebruikers voor een goede standaardtelezoom. De niet L versie voldoet niet aan 22mp en de L wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Och, als ze echt willen dan is dat geen probleem. En er worden ook wel hoogwaardige lenzen voor aps-c gemaakt (17-55 en 10-22 bv). Optisch weinig op aan te merken, autofocus en bouw wel, maar L-lenzen voor EF-S zie ik gewoon niet gebeuren. De L-serie is de professionele lijn van canon en bedoeld om op professionele camera's te gebruiken. En daar valt de aps-c lijn niet onder.
Alhoewel ik het idee heb dat er met die 70-300L wel rekening is gehouden met gebruik op crop-camera's. En met de 7D is die discussie wel iets actueler geworden overigens.
Zou ik geen gekke beslissing vinden, om alleen maar EF L door te blijven ontwikkelen. Meerderheid van de FF-gebruikers zal toch niet zo snel iets anders willen, en voor crop-gebruikers blijft het alsnog de 'luxe' lijn die het nu is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
men gaat ook alleen nog maar EF L objectieven uitbrengen. Is het geen L dan wordt het een EF-S. Hooguit een nieuwe prime ofzo in de goedkope lijn, maar ik denk in de huidige crisis stand dat daar weinig geld aan uitgegeven zal worden.
Hmm, hij is er dus op achteruit gegaan? Niet voor de II gaan dus...quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee er is ook optisch nogal een verschil
http://www.photozone.de/c(...)port--review?start=2
http://www.photozone.de/c(...)port--review?start=2
hier te vinden, heb dat even geprobeerd bij de 3 lenzen, en inderdaad bij de 18-55 gaat het niet of schrapend. Dit nadat ik vandaag wat foto's wilde nemen en hij het gewoon totaal niet meer deed (tenzij bij sluitertijd van 1/1000, ofwel donkerquote:Yes, the fact that it works fine in AV suggests that the problem is in the lens, specifically with communicating with or controlling the aperture diaphragm. I had a lens with a sticky aperture diaphragm (sometimes it closed down the proper amount, sometime not) which only caused errors when stopped down. I suspect you'll get ERR99s in AV if you stop the lens down.
One way to verify this is to set the camera to AV mode, set the aperture to f16 or f22 and look into the front of the lens while pressing the DOF Preview button. You should be able to see the aperture closing and opening as you press and release the button. The aperture's action should be consistent and smooth. If its not and if you get ERR99 when shooting with the lens stopped down but not wide open then its a lens problem. If you're seeing this with the XT's kit lens, I'd recommend replacing it rather than bothering to get it repaired.
Dat zit er wel grappig uit. Maar hoe zou je in hemelsnaam de diafragma moeten repareren?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:39 schreef Isdatzo het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)d&aq=f&aqi=&aql=&oq=
En while your at it misschien even kijken of je 't diafragma zelf kan fixen. Veel kan je toch niet meer verneuken hè.
Op Ebay staan er genoegquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:42 schreef Iemand91 het volgende:
D'r is hier zekers ook niemand die een 18-55 IS lens heeft liggen ofwel. Alles van Marktplaats is ver weg of men reageert niet.
Da's dan wel weer goed nieuws inderdaad.quote:wat in ieder geval wel zeker is is dat Canon's CEO heeft aangegeven dat ze vanaf July weer op volledige productiekracht zullen liggen, dus dat is goed nieuws qua leveringen.
32 is veel te veel. Ik vind 21 al teveel. Ik krijg de indruk dat mijn 24-70L die 21MP nét niet aankan. De 70-200L 2.8 MKII vind ik toch nét iets gedetailleerder bij 100% crop.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:29 schreef Omniej het volgende:
Vandaag verschenen er weer nieuwe 5D3 specificaties op CanonRumors...
32mp
't Zal ook niet voor niks zijn dat er een 24-70 II aan zit te komen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:02 schreef ACT-F het volgende:
32 is veel te veel. Ik vind 21 al teveel. Ik krijg de indruk dat mijn 24-70L die 21MP nét niet aankan.
De 25.600 van de Mk2 vind ik anders niet echt een feest qua ruis... Nog even twee stops erbij wordt al helemaal niks. Tenzij ze de H3 van de Mk3 (ISO 102k dus?) gelijk kunnen trekken met de H2 van de Mk2, maar da's nogal wishful thinking denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
En als hij 2 stops gevoeliger wat iso aangaat met dezelfde ruis als de MarkII koop ik hem direct. De MarkII is al apentietengeil om snachts fotos te maken uit de hand, als dat nog verbeterd wordt is dat alleen maar jubel en jolijt.
Hoewel je gelijk hebt, is dat wel een beetje een non-argument natuurlijk. Als jij een gloednieuwe sportwagen koopt die volgens de specificaties 300 km/h haalt maar vanaf 200 km/h zowat onbestuurbaar wordt, roep je dan ook dat je er al blij mee mag zijn omdat een auto van tig jaar terug de 200 nog niet eens haalde?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
edit: owja.. en als we het dan toch over ruis hebben. Iedereen die zeurt dat z'n camera niet presteert bij ISO 6400, moet eens terug gaan naar zijn 35mm film camera en daar eens te schieten met dat soort lichtwaardes...
Face itquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hoewel je gelijk hebt, is dat wel een beetje een non-argument natuurlijk. Als jij een gloednieuwe sportwagen koopt die volgens de specificaties 300 km/h haalt maar vanaf 200 km/h zowat onbestuurbaar wordt, roep je dan ook dat je er al blij mee mag zijn omdat een auto van tig jaar terug de 200 nog niet eens haalde?
Ik kijk er ook naar uitquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:05 schreef Omniej het volgende:
't Zal ook niet voor niks zijn dat er een 24-70 II aan zit te komen.
Mijn D700 maakt acceptabele platen op iso 5000 en met ruisreductie achteraf is 6400 ook goed te doen... wat is de werkbare iso van een 5DMkII?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
24-70 II ... tsja.... don't get your hopes up. De nieuwe 100-400 zit er ook al 15 jaar aan te komen... naast het feit dat de nieuwe 400 en 500 en 8-16 nog steeds niet te leveren zijn ...
-
wat ISO betreft is de 5DII natuurlijk een geweldige camera. Ok het is geen D3s, maar met de D700/D3 heeft hij zich altijd goed kunnen meten, zeker gezien het MP verschil... en de D3X is alles behalve beter. Als we het over kwaliteitsglas hebben en Nikon, dan hebben zij uverhaupt maar 1 objectief die aan die resolutie komt en dat is de 14-24.
Met een 26 of 28 of 32mp sensor in een 5D III, dan moet net als bij de 600D/60D/7D de belichting van je foto's wel direct goed zijn, anders kan je je foto's weggooien (niet te corrigeren).
edit: owja.. en als we het dan toch over ruis hebben. Iedereen die zeurt dat z'n camera niet presteert bij ISO 6400, moet eens terug gaan naar zijn 35mm film camera en daar eens te schieten met dat soort lichtwaardes...
Oordeel zelfquote:Op maandag 23 mei 2011 16:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn D700 maakt acceptabele platen op iso 5000 en met ruisreductie achteraf is 6400 ook goed te doen... wat is de werkbare iso van een 5DMkII?
Volgens de grafieken heeft de D700 minder ruis over het geheel... Maar als je naar de plaatjes daarboven kijkt valt dat best wel mee... (heb altijd een hekel aan dat soort dpreview plaatjes, aangezien je niet zo ver inzoomt bij het kijken naar een plaatje...)quote:Op maandag 23 mei 2011 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oordeel zelf
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5dmarkii/page21.asp
De D700 is dan ook een van de weinige camera's die minder ruist, maar ook veel minder resolutie heeft.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Volgens de grafieken heeft de D700 minder ruis over het geheel... Maar als je naar de plaatjes daarboven kijkt valt dat best wel mee... (heb altijd een hekel aan dat soort dpreview plaatjes, aangezien je niet zo ver inzoomt bij het kijken naar een plaatje...)
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
Als je de Canon in resolutie halveert komt deze op nagenoeg hetzelfde niveau als de D700.
Mijn virusscanner raad me af het bestand te openenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
Je kunt het beste met praktijkfoto's vergelijken die in RAW geschoten zijn. Bovendien is het belangrijk om de sluitertijd te vermelden, want ruis en eventuele hotpixels nemen toe naarmate de sluitertijd langer is. Hieronder een voorbeeldfoto gemaakt tijdens een stroomstoring in een nabijgelegen dorp:
http://www.sendspace.com/file/3wlpo2
ISO 6400 en sluitertijd 2 sec.
Het is gewoon een .CR2 bestand hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn virusscanner raad me af het bestand te openen
Nu dus geen meldingquote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is gewoon een .CR2 bestand hoor
Wat voor een melding krijg je precies?
Dat zijn een boel hete pixels Heeft mijn 5DmII geen last van, heb prachtige sterrenfotos gemaakt in NZquote:Op maandag 23 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
Je kunt het beste met praktijkfoto's vergelijken die in RAW geschoten zijn. Bovendien is het belangrijk om de sluitertijd te vermelden, want ruis en eventuele hotpixels nemen toe naarmate de sluitertijd langer is. Hieronder een voorbeeldfoto gemaakt tijdens een stroomstoring in een nabijgelegen dorp:
http://www.sendspace.com/file/3wlpo2
ISO 6400 en sluitertijd 2 sec.
Is het niet gewoon je sluiter?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:01 schreef Visitor.Q het volgende:
Mijn Canon 500D maakt een shuttersound. Niet alleen het klappen van de spiegel, maar ook een geluid alsof de film even wordt doorgeschoven. Hartstikke leuk natuurlijk, de eerste 100 foto's, maar ik heb het er nu wel een beetje mee gehad. Het klinkt eigenlijk wat cheap, iedereen kan wel zien dat er eigenlijk helemaal geen filmrolletje in zit en het stoort bij concerten en presentaties.
In het menu kan ik het niet uitzetten (alleen de focus-beep kan uit). Kan ik dit geluid op een andere manier uitzetten? Biedt de software van Canon doorgaans dit soort extra opties (ik heb zelf geen windows en kan het zo gauw niet proberen).
Bij ISO 100 heb ik slechts 1 hotpixel, maar je verwacht toch beter van zo'n cameraquote:Op maandag 23 mei 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat zijn een boel hete pixels Heeft mijn 5DmII geen last van, heb prachtige sterrenfotos gemaakt in NZ
Geheimpje: je hebt er waarschijnlijk meer, je raw converter (en anders je cam zelf) maskeert dat automatischquote:Op maandag 23 mei 2011 22:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij ISO 100 heb ik slechts 1 hotpixel, maar je verwacht toch beter van zo'n camera
Is inderdaad normaal bij die dingen... In elk geval van de xxxD-serie is het bij mij bekend dat ze klinken alsof er een muis in zit, elke keer als je de sluiter indrukt. Ik weet van de 400D en de 450D dat ze ook 'last' hebben van zo'n hoog squeek-geluidje, dus dan zal de 500D dat ook wel doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:30 schreef Visitor.Q het volgende:
Nee, gewoon een standaard Canon 500D. Ik heb even een geluidsopname gemaakt, mp3:
Linkje
Als ik andere digitale spiegelreflexcamera's zo hoor, kunnen die het alleen met het klikje, niet met het 'zzzt' dat er achteraan komt.
Ntsc versus pal. Werken nu eenmaal op andere framerate.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:15 schreef LeNick het volgende:
Even een vraagje. Lees ik het net goed dat de Canon T2i uit Amerika op 60fps kan draaien en de Europese 550D alleen op 50fps?![]()
Las ik net op YouTube..
Ik heb mijn Europese 550D ook op NTSC staan, en nu draait deze ook 60fps. Kan bij het menu ingesteld worden!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 06:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Ntsc versus pal. Werken nu eenmaal op andere framerate.
Is dat niet gewoon een spoel die je gordijn weer aanspant ofzo? Mijn vriendin heeft dat ook op haar 350D...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:43 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is inderdaad normaal bij die dingen... In elk geval van de xxxD-serie is het bij mij bekend dat ze klinken alsof er een muis in zit, elke keer als je de sluiter indrukt. Ik weet van de 400D en de 450D dat ze ook 'last' hebben van zo'n hoog squeek-geluidje, dus dan zal de 500D dat ook wel doen.
Enige oplossing is zoals hierboven al gezegd een professioneler model kopen.
Het is inderdaad het spannen van de sluiter. Sommige camera's hebben dat, mijn EOS350D ook, maar mijn Oly E330 ook. Heeft niets met traag of zo te maken, mijn Dynax 5D heeft hem niet, klinkt zeer professioneel en is trager dan de wortel uit een EOS350 gedeeld door een Oly330.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een spoel die je gordijn weer aanspant ofzo? Mijn vriendin heeft dat ook op haar 350D...
Daar gaat het fout. Probeer eens op stand Av of Tv (diafragma/sluitertijd voorkeur) te gebruiken? Dan heb je al wat meer het gevoel dat je bezig bent met fotografie. En dan klapt je sluiter niet omhoog.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:32 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik heb een Canon 450d en ben noob in het gebruik van deze camera.
Als ik de volautomatische functie gebruik dan gaat hij de flitser gebruiken bij vol daglicht buiten.
hoe kan dit ?
Je ISO waarde geeft aan hoe lichtgevoelig je camera is. Hoe lichtgevoeliger, hoe minder licht je camera nodig heeft om met dezelde hoeveelheid licht een foto te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:44 schreef MrSweets het volgende:
thank
nog even n noob vraag, wat is iso ? en wat is n goede iso instelling voor buiten/binnen.
Klinkt een beetje onwaarschijnlijk. De kans lijkt me groter dat je je licht gewoon verkeerd meet... Staat hij wel in de goede modus? Kan best zijn datj e bijvoorbeeld spotmeting gebruikt en je toevallig telkens het midden van je foto op een donker stuk richt, waardoor alles overbelicht raakt. De juiste meetmodus selecteren (bijvoorbeeld evaluative o.i.d.) kan dan helpen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:30 schreef MrSweets het volgende:
Zou het kunnen dat de lichtsensor oid stuk is ? want hij is heel vaak overbelicht, ook de kleuren komen er niet goed uit.
In Tv regel je de sluitertijd, maar niet het licht. Je kiest zelf een sluitertijd en de camera zoekt er dan het juiste diafragma bij om een goed belichte foto te krijgen, althans volgens de lichtmeter van de camera. Wil je de belichting beter kunnen regelen, zul je óf belichtingscompensatie toe moeten passen in Tv (of Av), of in M moeten gaan schieten.quote:Ik fotografeer nu vooral op TV mode en doe dan de sluitertijd aan te passen om het licht te regelen....
Nee. Nogmaals: gebruik de groene stand niet. Gewoon nooit. Als je hem op P zet, wordt nog steeds alles automatisch voor je geregeld en hoef je niet op sluitertijden, diafragma's, ISO's en weet ik veel wat te letten. Enige verschil met de groene stand is dat in P de flitser niet om de haverklap omhoog schiet.quote:Zoals ik zei, als ik hem op auto heb en ik ben buiten gaat hij de flitser aan doen !? kan dit wijzen om n kapotte licht sensor ??
Lees de handleiding goed door en veel proberen. Alle antwoorden op je vragen staan erin.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:34 schreef MrSweets het volgende:
Oh en welke lichtmeetmethode kan ik nu het beste gebruiken ?
meervlaks,deelmeting of centrum gw gemiddeld ?
ja die bestaan, en die zijn heel erg duurquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:47 schreef MrSweets het volgende:
btw ik heb nu die 50mm f/1.8 lens.
Bestaan er ook lensen met deze diafragma die kunnen zoomen ?
Dus zoomen en sterk bokeh effect ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |