abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 22:21:06 #176
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96573186
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:10 schreef Dhalsim het volgende:
Ik zie dat dit topic nogal ontspoort is, dus ik laat het bij nog 1 enkele bevinding: Mensen die simpelweg niet geïnteresseerd zijn in zaken waar ze niet direct iets van merken (en die zich, zeg maar, buiten hun belevingswereld bevinden) zullen zich ook niet bezig houden met conspiracy-theorieën (uiteraard met uitzondering van personen met een psychische stoornis waarbij paranoïde wanen een symptoom zijn).
Is een beetje een cirkelredenering (en daarom per definitie juist) :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 9 mei 2011 @ 22:32:25 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96574081
journalistiek zou ik zeker afraden, het bron van het kwaad..
pi_96574574
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:32 schreef Life2.0 het volgende:
journalistiek zou ik zeker afraden, het bron van het kwaad..
Dat slaat nergens op, journalistiek is slechts een transductiemiddel. Voor 'het kwaad', maar ook voor 'het goed'. Het kwaad wordt gemaakt door mensen, de journalistiek legt slechts verslag van de daden van diezelfde mensen.
  Moderator maandag 9 mei 2011 @ 22:41:54 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_96574801
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, journalistiek is slechts een transductiemiddel. Voor 'het kwaad', maar ook voor 'het goed'. Het kwaad wordt gemaakt door mensen, de journalistiek legt slechts verslag van de daden van diezelfde mensen.
Dat dus, de journalistiek is de messenger. niet de dader. Het is zelfs hun táák om ons verslag te doen van wat er gebeurt.
  maandag 9 mei 2011 @ 22:46:14 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96575106
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat dus, de journalistiek is de messenger. niet de dader. Het is zelfs hun táák om ons verslag te doen van wat er gebeurt.
Maar als je de pure waarheid wilt verslaan mag je thuis op de bank zitten. Journalistiek is ook maar een manier om winst te maken. De opleiding gaat jou echt niet leren de waarheid te achterhalen, ookal kost dat jou geld :')
pi_96575471
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar als je de pure waarheid wilt verslaan mag je thuis op de bank zitten. Journalistiek is ook maar een manier om winst te maken. De opleiding gaat jou echt niet leren de waarheid te achterhalen, ookal kost dat jou geld :')
Journalistiek is een ambacht net als elke andere. Zo'n opleiding helpt wel degelijk goed verslaggeving te leren, en je te leren hoe je artikelen zo goed mogelijk aan de man te brengen, evenals goede bronnen te achterhalen.

Toch hoef je er geen diploma voor te hebben. Wel een goed netwerk/goede naam, en die kan je in principe overal opdoen, al helpt het die via je opleiding al te vergaren. Het is een klein wereldje, ons kent ons. Daar kom je niet heel snel in zonder de juiste omgeving op te zoeken.
  maandag 9 mei 2011 @ 22:58:14 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96575988
Precies hetgeen waar ik bang voor was: het aan de man brengen, op dat moment zie ik de waarde van objectiviteif veranderen naar $$. De waarheid dien je niet te verhullen in lintjes en mooie woorden, deze moet voor zich spreken.
pi_96576130
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Life2.0 het volgende:
Precies hetgeen waar ik bang voor was: het aan de man brengen, op dat moment zie ik de waarde van objectiviteif veranderen naar $$. De waarheid dien je niet te verhullen in lintjes en mooie woorden, deze moet voor zich spreken.
Men verdient hier toch ook niets met informatie delen met elkaar? Nogal ongenuanceerd van je.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:05:42 #184
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96576521
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Nogal ongenuanceerd van je.
Overduidelijk.

Dat men hier niets met hun teksten verdient lijkt me duidelijk, en ook een reden voor de rauwe reacties in plaats van op te passen voor lange teentjes, gevoelige informatie of anderzijds jezelf in de voet schieten..
  Moderator maandag 9 mei 2011 @ 23:16:03 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_96577152
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Life2.0 het volgende:
Dit begrijp ik niet helemaal, maar zal aan het late uur liggen :Z
pi_96577470
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:10 schreef Dhalsim het volgende:
Ik zie dat dit topic nogal ontspoort is, dus ik laat het bij nog 1 enkele bevinding: Mensen die simpelweg niet geïnteresseerd zijn in zaken waar ze niet direct iets van merken (en die zich, zeg maar, buiten hun belevingswereld bevinden) zullen zich ook niet bezig houden met conspiracy-theorieën
Beetje generaliserend, maar vaak is dit zo.

quote:
(uiteraard met uitzondering van personen met een psychische stoornis waarbij paranoïde wanen een symptoom zijn).
niet als ze al tot de eerste groep hierboven horen, zover komen ze niet eens.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:54:52 #187
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96579333
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:21 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Beetje generaliserend, maar vaak is dit zo.
Ik geef ook aan dat het mijn bevinding is...er zijn nogal wat mensen die het werkelijk worst zal wezen wat er op de wereld gaande is zolang ze er zelf niet bij betrokken zijn. Daarnaast heb je nog een hele groep die het wel relevant vindt maar slechts tot op het punt dan het in hapklare brokken via het NOS of RTL-nieuws gebracht wordt. Degene die zich bezig houden met "conspiracies" zijn voornamelijk mensen die het in ieder geval genoeg interesseert dat ze zelf op zoek gaan naar achtergrond informatie, berichtgeving vanuit andere landen en discussies op fora.

quote:
niet als ze al tot de eerste groep hierboven horen, zover komen ze niet eens.
Ik weet niet helemaal hoe ik dat moet opvatten, maar ik doel op het feit dat er mensen zijn die "niet helemaal helder kunnen denken" en geneigd zijn om alles wat er tegen ze gezegd wordt voor waar aan te nemen.

Ik moet toegeven dat ik inderdaad wat aan het generaliseren ben en dat je mensen niet zomaar in een hokje kunt plaatsen, maar dat is meer omdat de OP hier om vraagt.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_96580071
Ik ben het met je eens.

De OP zoekt generalisaties.
pi_96580783
Zo, aardig topic nog geworden zo te zien!

En ja, generaliseren was wel aan de orde, meer gemakshalve gedaan. :P

Overigens staat intelligentie inderdaad los van bewustzijn. Ik zie intelligentere mensen uiteraard wel eerder geneigd iets aan de kaak te stellen op wetenschappelijk niveau.

Journalistiek is ook niet het kwaad. Een honkbalknuppel is gemaakt voor sport, maar je kan er ook mee doden. Ik noem maar een voorbeeld. Mensen als Micha Kat zijn journalisten, allicht onorthodox, maar dat verandert niets aan de functie (en het is geen MSM!)

De OP is ook een beetje op mezelf betrokken, enerzijds zie ik wel de leuke dingen in het leven, anderzijds blijft er toch iets knagen (en dan zeker de loonslaaf, het is vrijheid die je inlevert, maar in het systeem genoodzaakt).
  dinsdag 10 mei 2011 @ 07:20:39 #190
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_96583839
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar wat nu als ze willens en wetens bullshit in krant zetten. Neem nu afgelopen week met Osama.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_96589562
Ik ben sinds kort begonnen met de post-academische studie filosofie en wijsbegeerte voor gevorderde zeer deskundige en kritisch onderzoekende intelligente mensen.

:)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:31:30 #192
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96590031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:19 schreef Bankfurt het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met de post-academische studie filosofie en wijsbegeerte voor gevorderde zeer deskundige en kritisch onderzoekende intelligente mensen.

:)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_96590482
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 07:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar wat nu als ze willens en wetens bullshit in krant zetten. Neem nu afgelopen week met Osama.
Over welke 'krant' heb je het nou eigenlijk? Toch niet wéér over de Telegraaf/AD? Dat zijn geen serieuze nieuwsbladen, dat zijn roddel/sensatiebladen.

Toch jammer dat de complotters vaak met Telegraaf/AD aan komen zetten als er UFO-nieuws en dat soort dingen in staan van: Kijk het is waar, want het staat in de mainstream media!

En bij andere sensatieberichten uit de Telegraaf/AD weer schermen met: Mainstream media liegt!

Terwijl Telegraaf/AD helemaal niet in de categorie mainstream media vallen, maar eerder in de categorie Privé/Weekend/Story, maar dan met iets andere onderwerpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dribedabou op 10-05-2011 11:48:46 ]
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
pi_96590628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:42 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Over welke 'krant' heb je het nou eigenlijk? Toch niet wéér over de Telegraaf/AD? Dat zijn geen serieuze nieuwsbladen, dat zijn roddel/sensatiebladen.
Waarschijnlijk bedoelt hij ELKE krant die bericht heeft dat Osama dood is.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 12:04:01 #195
249559 crew  Lavenderr
pi_96591329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:45 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt hij ELKE krant die bericht heeft dat Osama dood is.
Lijkt me wel ja.
Dat was nu niet bepaald voorbehouden aan de roddelpers.
pi_96591473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja.
Dat was nu niet bepaald voorbehouden aan de roddelpers.
En over welke bullshit die 'willens en wetens' bewust fout is gepubliceerd in de serieuze nieuwsbladen, omtrent de dood van Osama, hebben we het dan?
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 12:11:21 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_96591602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:07 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

En over welke bullshit die 'willens en wetens' bewust fout is gepubliceerd in de serieuze nieuwsbladen, omtrent de dood van Osama, hebben we het dan?
Geen idee.
Ik weet dat in elke krant over de hele wereld de dood van Osama gemeld is. En dat lijkt me niet meer dan logisch en vanzelfsprekend.
pi_96591936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geen idee.
Ik weet dat in elke krant over de hele wereld de dood van Osama gemeld is. En dat lijkt me niet meer dan logisch en vanzelfsprekend.
Ja inderdaad, dat is heel logisch. :)
En daar ging het me dan ook niet om, het ging me om de, volgens Lambiekje, 'bullshit' die de kranten bewust gepubliceerd hebben omtrent zijn dood.

Stel dat we er vanuit gaan dat Osama helemaal niet dood is of dat hij al jaren dood was, maar de kranten berichten gewoon dat hij op 2 mei koudgemaakt is, dan wil dat nog niet zeggen dat de kranten dat bewust fout hebben gepubliceerd.

Maar ja, ik wacht even de reactie van Lambiekje af over welk aspect rondom de dood van Osama hij nou concreet bedoelt en over welke kranten hij het heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dribedabou op 10-05-2011 12:41:45 ]
pi_96593702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:19 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dat is heel logisch. :)
En daar ging het me dan ook niet om, het ging me om de, volgens Lambiekje, 'bullshit' die de kranten bewust gepubliceerd hebben omtrent zijn dood.

Stel dat we er vanuit gaan dat Osama helemaal niet dood is of dat hij al jaren dood was, maar de kranten berichten gewoon dat hij op 2 mei koudgemaakt is, dan wil dat nog niet zeggen dat de kranten dat bewust fout hebben gepubliceerd.

Maar ja, ik wacht even de reactie van Lambiekje af over welk aspect rondom de dood van Osama hij nou concreet bedoelt en over welke kranten hij het heeft.
Leuke quote in je sig Joepiepoepie. :Y
pi_96593891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Leuke quote in je sig Joepiepoepie. :Y
Zeker omdat iedereen weet dat komkommers niet kunnen vliegen. Dat maakt het extra grappig.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')