Toch vind ik het opmerkelijk dat alle voorvechters van vrije informatie en zogenaamde kritische geesten klakkeloos aannemen wat een Amerikaanse president zegt. Je kan best kritisch zijn zonder het direct in een BNW sausje te gieten.quote:
Niet (meer) nodig inderdaad.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Herdenken en vieren is niet meer nodig?
Daar denk ik toch anders over. En de grote belangstelling en toch bijna altijd eerbied voor de herdenking sterkt me in die mening.quote:
Probleem is dat je niet moet verdrinken in dergelijke gedachtegangen. Scepsis is goed, maar op een gegeven moment verval je in BNW-denkpatronen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:16 schreef Tem het volgende:
[..]
Toch vind ik het opmerkelijk dat alle voorvechters van vrije informatie en zogenaamde kritische geesten klakkeloos aannemen wat een Amerikaanse president zegt. Je kan best kritisch zijn zonder het direct in een BNW sausje te gieten.
Ik vraag me af in hoeverre ze werkelijk oprecht zijn ipv een attractie bezoekenquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar denk ik toch anders over. En de grote belangstelling en toch bijna altijd eerbied voor de herdenking sterkt me in die mening.
Buiten dat circus op de Dam zijn er landelijk ook vele kleinschalige sfeervolle bijeenkomsten zonder ook maar iets van die attractie..quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre ze werkelijk oprecht zijn ipv een attractie bezoeken![]()
Zeker dat circus op de Dam...... En al helemaal die achterlijke BN-ers...
Wat ben je af en toe toch ook een faalhaasquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre ze werkelijk oprecht zijn ipv een attractie bezoeken![]()
Zeker dat circus op de Dam...... En al helemaal die achterlijke BN-ers...
Ik vind het gemaakt, Du_ke.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Buiten dat circus op de Dam zijn er landelijk ook vele kleinschalige sfeervolle bijeenkomsten zonder ook maar iets van die attractie..
Ik geloof niet dat ik er in verdrink. Ik merk alleen op dat niemand ergens vraagtekens zet bij deze actie.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet moet verdrinken in dergelijke gedachtegangen. Scepsis is goed, maar op een gegeven moment verval je in BNW-denkpatronen.
Ik ervaar dat totaal anders.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het gemaakt, Du_ke.
Behoudens als er mensen staan die echt verwanten hebben verloren. Voor de rest is het gewoon fake. En daar houd ik niet van.
Want je moet je alleen bekommeren om je familie?quote:
Ondankbaar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan en dat mag ook.
Ik doe niet mee aan die onzin.
Er zijn nog mensen vorig jaar gesneuveld in Afghanistan, hoezo gedateerd?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:48 schreef ussie87 het volgende:
Dodenherdenking is veel te gedateerd en mag wat mij betreft worden afgeschaft. Ondanks de belangstelling.
De 'poppenkast' eromheen. Het statige om de dodenherdenking vind ik nog al ouderwets met het leggen van de krans. Het kost alleen maar geld en levert niets op. Ik doe niet mee met deze poppenkast.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen vorig jaar gesneuveld in Afghanistan, hoezo gedateerd?
Die bedanken we dan ook niet voor de bevrijding.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach als ik zie hoe dankbaar het bedrijfsleven naar mij is geweest
Het is al erg zat dat er gewoon jongeren rondlopen die geen flauw benul hebben van wat er zich tijdens WOII allemaal heeft afgespeeld, en jij wilt daar nog een schepje bovenop doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:48 schreef ussie87 het volgende:
Dodenherdenking is veel te gedateerd en mag wat mij betreft worden afgeschaft. Ondanks de belangstelling.
Ondanks de belangstelling afschaffen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:48 schreef ussie87 het volgende:
De 80 jarige oorlog?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is al erg zat dat er gewoon jongeren rondlopen die geen flauw benul hebben van wat er zich tijdens WOII allemaal heeft afgespeeld, en jij wilt daar nog een schepje bovenop doen.
Over 100 jaar kijken we net zo naar de 2e wereldoorlog als de 80-jarige oorlogquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is al erg zat dat er gewoon jongeren rondlopen die geen flauw benul hebben van wat er zich tijdens WOII allemaal heeft afgespeeld, en jij wilt daar nog een schepje bovenop doen.
Ik vraag me af in hoeverre de populatie daadwerkelijk weten wat ze gedenken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:57 schreef waht het volgende:
[..]
Ondanks de belangstelling afschaffen?![]()
Als er geen belangstelling meer is verdwijnt het op natuurlijke wijze naar de achtergrond.
Persoonlijk ben ik goed op de hoogte van onze vaderlandse geschiedenis, maar je vormt daarmee tegenwoordig een uitzondering.quote:
Dat kan zo zijn, maar dat moet gewoon vanaf de basisschool worden bijgeschoold. Er word toch ook geen aandacht besteed aan de WOI. Als je kijkt wat er in Kanaleneiland is gebeurt, dan heeft het geen nut om dodenherdenking te houden. http://binnenland.nieuws.(...)aleneiland_verstoordquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slechte zaak. Simpelweg omdat er in WOII zich iets uniek heeft voorgedaan. Een volk is systematisch uitgemoord. Dat mogen we nooit en te nimmer vergeten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Over 100 jaar kijken we net zo naar de 2e wereldoorlog als de 80-jarige oorlog
Mijn punt is.....waarom geen gedenkdag voor die oorlog? Daar sneuvelden heelo wat meer mensen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik goed op de hoogte van onze vaderlandse geschiedenis, maar je vormt daarmee tegenwoordig een uitzondering.
-Wij waren neutraal in WOIquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:59 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat moet gewoon vanaf de basisschool worden bijgeschoold. Er word toch ook geen aandacht besteed aan de WOI. Als je kijkt wat er in Kanaleneiland is gebeurt, dan heeft het geen nut om dodenherdenking te houden. http://binnenland.nieuws.(...)aleneiland_verstoord
Ik heb gewoon les gehad over WO I. Overigens wordt WOI nog steeds herdacht her en der.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:59 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat moet gewoon vanaf de basisschool worden bijgeschoold. Er word toch ook geen aandacht besteed aan de WOI. Als je kijkt wat er in Kanaleneiland is gebeurt, dan heeft het geen nut om dodenherdenking te houden. http://binnenland.nieuws.(...)aleneiland_verstoord
En al die verkeersslachtoffers door de jaren heen.....Mensen die het leven is ontnomen door drankrijders?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slechte zaak. Simpelweg omdat er in WOII zich iets uniek heeft voorgedaan. Een volk is systematisch uitgemoord. Dat mogen we nooit en te nimmer vergeten.
De afgelopen 100-jaar hebben zich de volgende genocides voorgedaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slechte zaak. Simpelweg omdat er in WOII zich iets uniek heeft voorgedaan. Een volk is systematisch uitgemoord. Dat mogen we nooit en te nimmer vergeten.
Heel wat meer mensen? Ben je achterlijk ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn punt is.....waarom geen gedenkdag voor die oorlog? Daar sneuvelden heelo wat meer mensen.
In de marge. Hoe hypocriet?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb gewoon les gehad over WO I. Overigens wordt WOI nog steeds herdacht her en der.
Die worden ook herdacht, slimmerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De afgelopen 100-jaar hebben zich de volgende genocides voorgedaan.
Uniek? Oordeel zelf:
20e eeuw
Duits Zuidwest-Afrika
Armenië (Ottomaanse Rijk)
Tweede Wereldoorlog
Stalin (Sovjet-Unie)
Biafra
Ethiopië
Equatoriaal-Guinea
Cambodja
Guatemala
Irak
Rwanda en Burundi
Oorlogen in Joegoslavië
Algerije
80- jarige oorlog. En zwak om zo op de man te spelen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel wat meer mensen? Ben je achterlijk ofzo?
Hoe uniek is WO-II dan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die worden ook herdacht, slimmerd.
Als je nu ook even het aantal slachtoffers erbij zetquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De afgelopen 100-jaar hebben zich de volgende genocides voorgedaan.
Uniek? Oordeel zelf:
20e eeuw
Duits Zuidwest-Afrika
Armenië (Ottomaanse Rijk)
Tweede Wereldoorlog
Stalin (Sovjet-Unie)
Biafra
Ethiopië
Equatoriaal-Guinea
Cambodja
Guatemala
Irak
Rwanda en Burundi
Oorlogen in Joegoslavië
Algerije
Ten eerste kwam WOII heel dichtbij voor ons en een recordaantal van 50 miljoen mensen zijn omgekomen. Dat maakt dit conflict toch wel enigszins significant.quote:
De periode zegt niets over het aantal slachtoffers. Er zijn geen 50 miljoen doden gevallen tijdens de 80-jarige oorlog.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
80- jarige oorlog. En zwak om zo op de man te spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |