Maar gewoon zachtjes praten en respect tonen voor de rest, die wel 2 minuten stil staan is toch niet teveel gevraagd?quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:38 schreef knnth het volgende:
Ik kan niet wachten tot we haar kunnen herdenken.
Als je geen respect kan tonen, dan hoef je het ook niet te verwachten. Mooi dat ze het restaurant is uitgelazerd.quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:37 schreef splendor het volgende:
[..]
Maar gewoon zachtjes praten en respect tonen voor de rest, die wel 2 minuten stil staan is toch niet teveel gevraagd?
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:38 schreef knnth het volgende:
Een herdenking verdient ze niet eens.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:38 schreef knnth het volgende:
Ik hoop zo dat jij een 13-jarige vlegel bent die geen opvoeding heeft gehad. Dan kun je er namelijk ook niks aan doen.quote:
Ik zie het helemaal voor me, geniaalquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:42 schreef Strani het volgende:
Moet een mooi moment zijn geweest toen ze van die stoel lazerde.
Als hij nog leefde had hij dat zeker gedaan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:47 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me, geniaal
Wat zal die kerel zich weer dood schamen voor dat secreet
Wim? Die zit momenteel naast Petrus en heeft vast andere dingen aan z'n hoofd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:47 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me, geniaal
Wat zal die kerel zich weer dood schamen voor dat secreet
Ach jawel, gewoon op 5 mei erbij doen.quote:
Idd, oprotten met dat krengquote:
Waren er connecties dan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:53 schreef Ferdo het volgende:
Ach, op een intelligente daad heb ik haar nog nimmer kunnen betrappen. Het verrast me niet van mevrouw DuiSSenberg.
Ik heb een idee! We beschuldigen haar van winkeldiefstal!quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Preventief laten melden dus voortaan op 4 Mei
Wat begrijp je? De jodenhaat die haar op eigen kracht miljonaire had gemaakt als ze zeventig jaar eerder was geboren?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp haar wel, heel goed zelfs. Maar dit werkt averechts.²
Dit is gewoon onbeschoft, dodenherdenking is om de gevallenen van de oorlog te herdenken, de slachtoffers van het Nazi-Duitsland in het bijzonder.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus jij weet alleen hoe je je moet gedragen als het wettelijk is vastgelegd? Triest.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:05 schreef Gulo het volgende:
Wat een overtrokken reacties zeg.
Alsof het wettelijk verplicht is om om acht uur 2 minuten je mond te houden.
Mensen die 2 minuten absolute stilte willen gaan maar lekker naar een officiële herdenking of blijven thuis. Als iemand gewoon een telefoongesprek wil voeren lijkt me dat niet verboden.
Het feit dat mensen sowieso in een restaurant luidruchtig lopen te bellen vind ik een stuk vervelender
Overigens lijkt me dit haast geen toeval, dan zou het doelbewuste provocatie zijn. Dat zou alleen maar averechts werken, jammer.
Het is een teken van respect als de rest dat wel wil. Nu is het bij haar duidelijk dat ze dat niet meer heeft, voor niemand.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:05 schreef Gulo het volgende:
Mensen die 2 minuten absolute stilte willen gaan maar lekker naar een officiële herdenking of blijven thuis. Als iemand gewoon een telefoongesprek wil voeren lijkt me dat niet verboden.
Het feit dat mensen sowieso in een restaurant luidruchtig lopen te bellen vind ik een stuk vervelender
Overigens lijkt me dit haast geen toeval, dan zou het doelbewuste provocatie zijn. Dat zou alleen maar averechts werken, jammer.
kijk, ik vind het nogal onzin dat iedereen om 8 uur alles stil moet leggen. De mensen die de doden willen herdenken moeten dan vooral doen. Maar doe dat dan gewoon tijdens een herdenking of zo.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus jij weet alleen hoe je je moet gedragen als het wettelijk is vastgelegd? Triest.
Als je dit benadert als een juridische kwestie heb je het helaas niet begrepen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:05 schreef Gulo het volgende:
Het is de NATIONALE dodenherdenking. De officiële herdenking vindt dus in het hele land plaats. Als jij thuis zit hoef je voor mij vooral niet te stoppen, zolang je maar geen lawaai maakt dat de buren nog kunnen horen. Op publieke plaatsen hou je gewoon even 2 hele minuten je mond. Is dat zo'n enorm offer?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
kijk, ik vind het nogal onzin dat iedereen om 8 uur alles stil moet leggen. De mensen die de doden willen herdenken moeten dan vooral doen. Maar doe dat dan gewoon tijdens een herdenking of zo.
Kijk, als je op een officiële herdenking geen complete stilte in acht neemt geef ik je volledig gelijk. Maar ik vind het niet zo nodig mensen die daar geen behoefte aan hebben om 8uur stoppen waar ze mee bezig zijn.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:11 schreef knnth het volgende:
[..]
Als je dit benadert als een juridische kwestie heb je het helaas niet begrepen.
Neen, ze reageert vanuit de emotie dat het eigenlijk heel hypocriet is dat er (o.a., of voornamelijk) joodse slachtoffers worden herdacht die in de 2de wereldoorlog zijn gestorven. Terwijl datzelfde volk nu al een fors aantal jaren erg onmenselijk handelt jegens de Palestijnen. Dat laatste is heel erg zacht uitgedrukt zo u zult begrijpen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat begrijp je? De jodenhaat die haar op eigen kracht miljonaire had gemaakt als ze zeventig jaar eerder was geboren?
Ik doe het zelf wel, dat is het punt niet. Ik vind echter niet dat je dit iedereen kunt verplichten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is de NATIONALE dodenherdenking. De officiële herdenking vindt dus in het hele land plaats. Als jij thuis zit hoef je voor mij vooral niet te stoppen, zolang je maar geen lawaai maakt dat de buren nog kunnen horen. Op publieke plaatsen hou je gewoon even 2 hele minuten je mond. Is dat zo'n enorm offer?
Dom kuddegedrag? Jij was toch die hobby-communist? Ja dan weet je alles van dom kuddegedrag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef Gulo het volgende:
[..]Ik vind het nogal dom kuddegedrag. Zou het niet meer beter als mensen zich 365 dagen bewust zijn van het verleden, bepaalde verworvenheden etc., en daar naar leven, in plaats van 1 keer per jaar even 2 minuten hypocriet stil te zijn omdat het moet en daarna weer vrolijk verder gaan met waar ze mee bezig waren?
Kun jij vanuit je luie stoel, zonder je op aannames te baseren, met zekerheid zeggen dat ze het niet waren dan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:15 schreef Mylene het volgende:
En dan heeft Gretta ook nog het lef om andere gasten zionisten te noemen. Wat mankeert zo iemand toch?
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef Gulo het volgende:
[..]Ik vind het nogal dom kuddegedrag. Zou het niet meer beter als mensen zich 365 dagen bewust zijn van het verleden, bepaalde verworvenheden etc., en daar naar leven, in plaats van 1 keer per jaar even 2 minuten hypocriet stil te zijn omdat het moet en daarna weer vrolijk verder gaan met waar ze mee bezig waren?
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, daar is de afwijkende mening weer. Het "authentieke" geluid van een luis in de pels. Iemand die los staat van "de kudde".quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
kijk, ik vind het nogal onzin dat iedereen om 8 uur alles stil moet leggen. De mensen die de doden willen herdenken moeten dan vooral doen. Maar doe dat dan gewoon tijdens een herdenking of zo.
Kijk, als je op een officiële herdenking geen complete stilte in acht neemt geef ik je volledig gelijk. Maar ik vind het niet zo nodig mensen die daar geen behoefte aan hebben om 8uur stoppen waar ze mee bezig zijn.
Nogmaals, deze herdenking vindt in het hele land plaats. Niet alleen op bepaalde pleinen en velden. Dus jij was vanavond ook op de herdenking.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik doe het zelf wel, dat is het punt niet. Ik vind echter niet dat je dit iedereen kunt verplichten.
Iedereen die op of in de buurt van een herdenking is natuurlijk wel, maar de rest niet.
En troll nmmer 2 is er ook.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kun jij vanuit je luie stoel, zonder je op aannames te baseren, met zekerheid zeggen dat ze het niet waren dan?²
Advocaat van de Duivel speel je maar op school zeg.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kun jij vanuit je luie stoel, zonder je op aannames te baseren, met zekerheid zeggen dat ze het niet waren dan?²
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, daar is de afwijkende mening weer. Het "authentieke" geluid van een luis in de pels. Iemand die los staat van "de kudde".
Flikker toch op
Dat dus. Puur negeren die gast, 100% trolquote:
Doe eerst eens uitzoeken waar de Nationale Dodenherdenking werkelijk voor staat en kom dan eens een keer terug. Er zit even iets meer diepgang in dan "ze herdenken vooral de joohooden!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, ze reageert vanuit de emotie dat het eigenlijk heel hypocriet is dat er (o.a., of voornamelijk) joodse slachtoffers worden herdacht die in de 2de wereldoorlog zijn gestorven. Terwijl datzelfde volk nu al een fors aantal jaren erg onmenselijk handelt jegens de Palestijnen. Dat laatste is heel erg zacht uitgedrukt zo u zult begrijpen.
En toch blijf ik zeggen dat deze manier van handelen haar zaak niet ten goede komt.²
Ik zal even lapidair verwoorden wat ik bedoel:quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Dom kuddegedrag? Jij was toch die hobby-communist? Ja dan weet je alles van dom kuddegedrag.
En hoe weet jij in vredesnaam hoe mensen er de rest van het jaar mee omgaan? Alleen op 4 mei doen we het even samen. De rest van het jaar wellicht alleen. Kap eens met die oliedomme aannames.
Laat het gewoon zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Doe eerst eens uitzoeken waar de Nationale Dodenherdenking werkelijk voor staat en kom dan eens een keer terug. Er zit even iets meer diepgang in dan "ze herdenken vooral de joohooden!"
Idd, als je zo onbeschoft bezig bent en dan mensen die er wat van zeggen Zionisten gaat noemen, dan ben je rijp voor opname.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:15 schreef Mylene het volgende:
En dan heeft Gretta ook nog het lef om andere gasten zionisten te noemen. Wat mankeert zo iemand toch?
Zit er geen stukje joden herdenking in dan? Ik dacht het wel. En dat gedeelte, en al is het nog zou weinig, daar maakt ze zich druk om.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:19 schreef Ferdo het volgende:
Doe eerst eens uitzoeken waar de Nationale Dodenherdenking werkelijk voor staat en kom dan eens een keer terug. Er zit even iets meer diepgang in dan "ze herdenken vooral de joohooden!"
Vergis ik me nou of zat jij ooit de daden van ene Tanja Nijmeijer goed te keuren of te verdedigen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:20 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zal even lapidair verwoorden wat ik bedoel:
wat ik hypocriet vind ik dat mensen 1 keer per jaar 2 minuten en masse de doden uit de oorlog herdenken "omdat iedereen het doet" en daarna weer overgaan tot de orde van de dag. Mensen die weer vrolijk oorlogszuchtigen steunen, mensen die (al dan niet direct) volop investeren in de wapenindustrie. etc.
Elke politieke discussie staat je uiteraard vrij. Laat onverlet dat we voor de mensen die die discussie niet meer kunnen voeren even 2 minuten stilstaan als formeel gebaar. Klaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:20 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zal even lapidair verwoorden wat ik bedoel:
wat ik hypocriet vind ik dat mensen 1 keer per jaar 2 minuten en masse de doden uit de oorlog herdenken "omdat iedereen het doet" en daarna weer overgaan tot de orde van de dag. Mensen die weer vrolijk oorlogszuchtigen steunen, mensen die (al dan niet direct) volop investeren in de wapenindustrie. etc.
Ach, je hebt ook gelijk.quote:
Dan ga jij morgen lekker dingen herdenken die jou aan het hart gaan. Bemoei ik mij ook niet mee.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zit er geen stukje joden herdenking in dan? Ik dacht het wel. En dat gedeelte, en al is het nog zou weinig, daar maakt ze zich druk om.²
Ik discussieer graag op basis van argumenten, niet op basis van onderbuikgevoelens en aannames. Dat lijkt me wel zo eerlijk, rechtvaardig en redelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Advocaat van de Duivel speel je maar op school zeg.
Inderdaad, en als ik dan toevallig naast Bansheeboy zit en hij vraagt me om even 2 minuten stil te zijn voor z'n overleden cavia, dan doe ik dat gewoon. Uit respect.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan ga jij morgen lekker dingen herdenken die jou aan het hart gaan. Bemoei ik mij ook niet mee.
Ach, Palestijnse kwestie? Fuck it, ze heeft de kranten weer gehaald.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:19 schreef Strani het volgende:
Duisenberg heeft de Palestijnse kwestie hier niet mee geholpen. Niet in Nederland althans. Dus behalve dat het een domme actie was, was het ook nog eens tegen haar eigen belangen in.
Deze herdenking heeft zo'n publiek karakter dat je het beste in het openbaar je punt moet maken wil je aandacht krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan ga jij morgen lekker dingen herdenken die jou aan het hart gaan. Bemoei ik mij ook niet mee.
Al sinds een halve eeuw vóór de dood van haar man, gok ik zo. De kinderen die ze kregen moeten ze wel onbevlekt hebben ontvangen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:23 schreef eriksd het volgende:
Ze staat natuurlijk ook al een hele tijd droog.
En dat waardeer ik. Maar zou jij dat ook doen als ik daarna jouw cavia of marmot vermoord? Of hem bij zijn voedsel weg houdt?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, en als ik dan toevallig naast Bansheeboy zit en hij vraagt me om even 2 minuten stil te zijn voor z'n overleden cavia, dan doe ik dat gewoon. Uit respect.
Alsof er geen 102.000 Joden en zigeuners uit Nederland omgebracht zijn puur omdat ze Joods of zigeuner waren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zit er geen stukje joden herdenking in dan? Ik dacht het wel. En dat gedeelte, en al is het nog zou weinig, daar maakt ze zich druk om.²
Negatieve aandacht is ook aandacht, maar in dit geval werkt het toch wel erg veel antipathie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, Palestijnse kwestie? Fuck it, ze heeft de kranten weer gehaald.
Er is niets dat haar tegenhoudt om 2 minuten lang stilletjes te denken hoe jammer het is dat Hitler zijn werk niet heeft kunnen voltooien; terwijl de rest van Nederland iets anders herdenkt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zit er geen stukje joden herdenking in dan? Ik dacht het wel. En dat gedeelte, en al is het nog zou weinig, daar maakt ze zich druk om.
Ik ging hier weer een hele reactie op typen maar ik geef het ook op.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat waardeer ik. Maar zou jij dat ook doen als ik daarna jouw cavia of marmot vermoord? Of hem bij zijn voedsel weg houdt?²
Ze is een emotie mens. Jij en ik snappen dat, maar zij is een warm mens en doet veel op gevoel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Er is niets dat haar tegenhoudt om 2 minuten lang stilletjes te denken hoe jammer het is dat Hitler zijn werk niet heeft kunnen voltooien; terwijl de rest van Nederland iets anders herdenkt.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:10 schreef Strani het volgende:
Het kan mij werkelijk geen flikker schelen wat de beweegredenen zijn voor zo iemand. Om 20:00 op 4 mei hou je gewoon 2 minuten je muil. Niet omdat het van de wet moet, maar omdat je wellicht nog enig respect in je donder hebt.
Over don't feed the troll gesproken...quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef eriksd het volgende:
Misschien heeft ze wel een veeg gehad van Arafat. Vandaar dat trillende lipje van hem, daar kom je nooit meer overheen.
Zo, daar gíng mijn cola!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze is een emotie mens. Jij en ik snappen dat, maar zij is een warm mens en doet veel op gevoel.²
Haar kinderen had ze met haar ex, ze is pas in 1987 met Wim Duisenberg getrouwd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Al sinds een halve eeuw vóór de dood van haar man, gok ik zo. De kinderen die ze kregen moeten ze wel onbevlekt hebben ontvangen.
wat begrijp je hier precies aan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt het nou over haar laatste nest kinderen. Het schijnt dat ze in 1368 voor het eerst moeder werd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar kinderen had ze met haar ex, ze is pas in 1987 met Wim Duisenberg getrouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |