Al heb je die mooie fades pas over 12 maanden, dat maakt niets uit, als je maar mooie fades hebtquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:52 schreef Sinji het volgende:
I dunno, maar als het zo doorgaat dan heb ik wel mooie fades bij 6 maanden denk ik
`quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vandaag nog een keer geshrinkt dan met een balk in de waist. Best warm temperatuur gedaan![]()
Morgen kijken of ik hem past![]()
Pics![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Bok, ach voor dat geld is het best prima toch, is die tenminste snel klaar
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Ben wel benieuwd hoe die broek er na een paar weken/maanden uit ziet eigenlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:57 schreef bokkepoot het volgende:
Over fades gesproken.Mijn Jack&Jones begint nu al lichtjes bij de hem wat sporen te vertonen na 3 x dragen. Over kwaliteitsdye gesproken..![]()
Het water hoeft niet zeer heet te zijn hoor...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:50 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Wil kijken hoe die bij benen sowieso krimpt en dat water was zeer heet
Zal straks de broek passen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door bokkepoot op 14-05-2011 09:11:01 ]Als ook van de sarcastische opmerkingen
Kijk maar eens naar Pocket Lining #10 en dan naar het aantal oz.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:53 schreef BigSmurf het volgende:
Pocket Lining #6 en #9 zijn echt tof, en wat te denken van fabric #26, wat een kleur.
Stok in de waist doen, zoals je ook ziet in de 2efoto van Ali. Je kunt em ook tot het kruis laten soaken, maar dan is er kans op kleurverschil...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:49 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Jup, inderdaad een te wijd bij -voor mijn smaak- bij de pijpen, valt ook ietwat lang. Waist is echter wel goed, mag ik niet veel kleiner hebben.
Als je optie 0, 1 of 2 helemaal vet vind, dan is het echt te gek voor woorden als je niet over zou gaan tot aanschaf. SugarCane denim voor net 120 euro (ex shipping). Dat alleen al is reden genoeg om te kopen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:15 schreef BigSmurf het volgende:
Denk dat er niemand is die alles al precies helemaal zeker weet, op T_Fuff misschien na. Ik twijfel ook nog steeds, niet zozeer over de fit en de details, maar vooral over de fabric, wilde eerst sowieso geen unsanforized, maar de kleur van fabric #1 vind ik toch wel echt heel erg bruut en stiekem kriebelt dat.
Als je weet hoe je moet sizen, dan is één hotsoak voldoende om tot hetzelfde resultaat te komen als een paar dat "off the rack" komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:56 schreef don-diablo het volgende:
Ik heb lang getwijfeld alleen wil niet moeten soaken of wat dan ook omdat ik daar geen ervaring mee heb en ik geen badkuip etc heb en gewoon een broek "off the rack" wil aandoen en dragen. Al is de reden die jij schetst M1stral idd reden genoeg om het wél te doen.
Ik ga TTS of misschien 1 up, dus 29 of 30. Ik zit alleen nog over detailing te dubben.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:16 schreef bokkepoot het volgende:
Ja ik denk eigenlijk dat dat beter is...Maar ik heb een grote hekel aan hipflare omdat dat echt niet uit ziet bij mij. (sowieso niet eigenlijk)
Welke maat ga jij nemen eigenlijk?
Die zijn er anders genoeg te vinden hoor.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:21 schreef One_conundrum het volgende:
Dat jullie al kunnen beslissen met zo weinig fitpics
Klopt, ik ben er uit, heb het opgeschreven, ik ga niet meer kijken naar andere dingen, dus ik wacht tot er mensen zijn die willen bestellen. Ik vind het niet erg even te wachtenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef BigSmurf het volgende:
Ja, dat is dus mijn enorme twijfel, ik heb geen idee hoe ik moet sizen en hoe lang ik dan moet soaken en hoe, ben bang dat ik de verkeerde maat neem of verkeerd soak en dat ik daarmee de broek verpest.
Aber naturlich (is niet de eerste keer, maar dit is definitiefquote:Op zondag 15 mei 2011 13:36 schreef BigSmurf het volgende:
Ga je ook met ons delen wat je keuzes zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Top Buttons: Artists
Middle Buttons: #? zie spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rivets: #? zie spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tabs: Zwart-witte letters met 'Artist' bij linker backpocket
Coin pocket: Peek-a-boodry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Heb je al besteld T-Fuff?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Ik ga trouwens voor het volgende, mits ik bestel.
Fit: Slim Straight
Fabric: #0
Maat: 29 x 36
Pocket Fabric: #0 (zelfde als denim)
Half lined backpockets, selvage fly, peek-a-boo selvage op de coinpocket en red tab met witte letters.
Verder nog, de zilverkleurige "zon" buttons op de fly en artist rivets tezamen met golden yellow en orange threads.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Goeie keuzesquote:Op zondag 15 mei 2011 14:11 schreef M1stral het volgende:
Ik ga trouwens voor het volgende, mits ik bestel.
Fit: Slim Straight
Fabric: #0
Maat: 29 x 36
Pocket Fabric: #0 (zelfde als denim)
Half lined backpockets, selvage fly, peek-a-boo selvage op de coinpocket en red tab met witte letters.
Verder nog, de zilverkleurige "zon" buttons op de fly en artist rivets tezamen met golden yellow en orange threads.
Nee nog niet besteld, ik bestel met 1 (of 2 misschien) vrienden en wellicht nog mensen van hier?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Thanks, jouw keuzelijst is anders ook niet mis. Ben wel benieuwd hoe dat gaat worden met één half lined backpocket en custom arcuate, die ook nog eens wit is. Gewaagd en vast apart.
Ik ben meer wat traditioneler, vandaar dat ik geen uitspattingen doe met custom arcs. of afwijkende kleur stitching. Zowiezo hou ik van blank pockets, al vind ik Levi's arcs wel mooi en is die van Momo ook niet heel opzichtig. Less is more, in mijn ogen.
Het is zowiezo niet duur... Dus denk niet dat je echt de fout in kunt gaan.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Ik weet nog niet helemaal zeker welke maat ik moet hebben. M'n Nudie AJ is 32/34 en dat zit gewoon heel goed. Moet het nog opmeten maar dat gaat vandaag niet lukken.
Keuze in denim wordt 1 of 3 en de rest heb ik al voor ogen.
Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Je moet de waist even opmeten en dan omzetten van cm's naar inches. En dan even kijken of je voor sanforized of unsanforized gaat. Let wel, unsanforized shrinkt dan wel een inch in de waist, maar stretcht ook weer. Dus eigenlijk kan je true to size gaan.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Ik weet niet helemaal zeker of 32 of 33 m'n true waist is. Dat moet ik opmeten maar heb hier geen meetlint of wat dan ook bij de hand.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef M1stral het volgende:
Je moet de waist even opmeten en dan omzetten van cm's naar inches. En dan even kijken of je voor sanforized of unsanforized gaat. Let wel, unsanforized shrinkt dan wel een inch in de waist, maar stretcht ook weer. Dus eigenlijk kan je true to size gaan.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Fit: Bootcut 32/36
Fabric: #7
Pocket Lining: #6
Threads: Orange
Backpocket:halflined
Of
Fit: Straight 32/36
Fabric: #24
Pocket Lining: #8
Threads: Nog geen idee
Ik zit nog een beetje te twijfelen.
Ik wil altijd nog een fatsoenlijk black>blue>white fadende denim.
En die Iron heart zijn mij voorlopig nog te duur..
En dan in/na de zomer nog een broekje in #18Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
De broek die eerder aangaf te willen laten 'hotsoaken' past nu redelijk perfect qua waist, is het dan wel de moeite waard om er een stok in te douwen ivb met toekomstige rek?quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef M1stral het volgende:
Je moet de waist even opmeten en dan omzetten van cm's naar inches. En dan even kijken of je voor sanforized of unsanforized gaat. Let wel, unsanforized shrinkt dan wel een inch in de waist, maar stretcht ook weer. Dus eigenlijk kan je true to size gaan.![]()
Je hebt de broek al een hotsoak gegeven? Indien niet het geval, dan is het misschien verstandig een stok in de waist te stoppen, de broek tot soaken totaan de waistband, of hem aan te trekken wanneer deze nog nat is. Niets vervelender dan een broek die zo strak is dat je hem amper aan krijgt.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:21 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
De broek die eerder aangaf te willen laten 'hotsoaken' past nu redelijk perfect qua waist, is het dan wel de moeite waard om er een stok in te douwen ivb met toekomstige rek?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Dom vraagje, wordt selvedge bij het maken van de denim eraan gezet of wordt dat door de maker van een broek gedaan?![]()
Bootcutquote:Op zondag 15 mei 2011 15:19 schreef bokkepoot het volgende:
Fit: Bootcut 32/36
Fabric: #7
Pocket Lining: #6
Threads: Orange
Of
Fit: Straight 32/36
Fabric: #24
Pocket Lining: #8
Threads: Nog geen idee
Ik zit nog een beetje te twijfelen.
Ik wil altijd nog een fatsoenlijk black>blue>white fadende denim.
En die Iron heart zijn mij voorlopig nog te duur..
En dan in/na de zomer nog een broekje in #18![]()
![]()
Selvage is onderdeel van de denim en dus altijd al aanwezig wanneer denim geproduceerd word. De verwerking ervan, de zogenaamde selvage outseam, of bijvoorbeeld selvage fly, coinpocket en dergelijke word pas gedaan tijdens de productie van een paar jeans, waarin alleen de selvage bij de outseam, zowel voor visuele als functionele vorm toegepast word. De rest is is louter visueel opleuken (selvage coinpocket, selvage fly en wat je allemaal nog meer kunt verzinnen).quote:Op zondag 15 mei 2011 15:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Dom vraagje, wordt selvedge bij het maken van de denim eraan gezet of wordt dat door de maker van een broek gedaan?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Mijn niet zo indrukwekkende 1maand en 2weken progressMaar 3 dagen niet gedragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar als ik nu denim op een rol koop dan zit er dus op de randen selvage?quote:Op zondag 15 mei 2011 15:56 schreef M1stral het volgende:
[..]
Selvage is onderdeel van de denim en dus altijd al aanwezig wanneer denim geproduceerd word. De verwerking ervan, de zogenaamde selvage outseam, of bijvoorbeeld selvage fly, coinpocket en dergelijke word pas gedaan tijdens de productie van een paar jeans, waarin alleen de selvage bij de outseam, zowel voor visuele als functionele vorm toegepast word. De rest is is louter visueel opleuken (selvage coinpocket, selvage fly en wat je allemaal nog meer kunt verzinnen).![]()
Foto is veel te donker om uberhaupt wat te kunnen zien, zelfs als je ontzettend veel progress had gehad.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
@ DE:
Aan een rand zal je selvage aantreffen inderdaad.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Kan je dat dan ook in Nederland kopen?quote:Op zondag 15 mei 2011 16:06 schreef M1stral het volgende:
@ DE:
Aan een rand zal je selvage aantreffen inderdaad.![]()
Dat betwijfel ik. Maar wellicht dat je het online kunt kopen en thuis kunt laten bezorgen.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Ik zie het, kost ongeveer 10 euro per meter. Naja 50 euro voor 3 meter plus shipping.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:11 schreef M1stral het volgende:
Dat betwijfel ik. Maar wellicht dat je het online kunt kopen en thuis kunt laten bezorgen.![]()
Wacht jij maar tot je maat 45 hebt en voor de rest lang en tenger gebouwd bentquote:Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Ohhh oke!quote:Op zondag 15 mei 2011 16:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wacht jij maar tot je maat 45 hebt en voor de rest lang en tenger gebouwd bent
Oh wacht, ik ben zelf 2 meter, 75 kilo en maat 45![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat ik dun was met m'n 1,90 en 75 kilo, maar jullie zijn met 1,90 en 70 kilo en 2,00 en 75 kilo nog dunner.![]()
Ik snap die bootcut wel, vind m'n Edwin ED77 (slim straight) al echt heel smal, en ik ben 1,90 en 75 kilo. Met een skinny lijk je helemaal enorm dun.Dus als ik fabric #1 wil, en ik ben een TTS 31/32 waist en 34 lengte, dan zou ik een 32/36 moeten pakken, die zou dan shrinken naar 30/35 of 31/35 en dan stretcht ie daarna weer uit naar 32 waist?quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef M1stral het volgende:
Je moet de waist even opmeten en dan omzetten van cm's naar inches. En dan even kijken of je voor sanforized of unsanforized gaat. Let wel, unsanforized shrinkt dan wel een inch in de waist, maar stretcht ook weer. Dus eigenlijk kan je true to size gaan.
[ Bericht 22% gewijzigd door BigSmurf op 15-05-2011 17:46:17 ]![]()
Meet je edwin maar eens op.
Ik denk sowieso dat je een waist van 33 hebt of misschien zelfs meer.
En het is echt niet dat ik bootcut het als enige goed vind. Ik mag ook graag een Tapered of een Straight cut dragen.
Ik zou? ook nooit een jaar achter elkaar dezelfde broek kunnen dragen. Das toch hartstikke saaiAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Nee want hij wordt steeds mooierquote:Op zondag 15 mei 2011 17:51 schreef bokkepoot het volgende:
En het is echt niet dat ik bootcut het als enige goed vind. Ik mag ook graag een Tapered of een Straight cut dragen.
Ik zou? ook nooit een jaar achter elkaar dezelfde broek kunnen dragen. Das toch hartstikke saai![]()
![]()
Inderdaad. Meestal is shrinkage 1 inch in de waist en 2 inch in de inseam. Als je dat wegstreept tegen de stretch dan zou je dus voor je eigen waist kunnen gaan, mits je in de overige afmetingen past natuurlijk (thigh, knee, hem)quote:Op zondag 15 mei 2011 17:40 schreef BigSmurf het volgende:
Dus als ik fabric #1 wil, en ik ben een TTS 31/32 waist en 34 lengte, dan zou ik een 32/36 moeten pakken, die zou dan shrinken naar 30/35 of 31/35 en dan stretcht ie daarna weer uit naar 32 waist?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Waarom neem je niet gewoon de straight of regular ipv. bootcutquote:Op zondag 15 mei 2011 17:51 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zou? ook nooit een jaar achter elkaar dezelfde broek kunnen dragen. Das toch hartstikke saai
We fear that which we cannot see![]()
16,75 inch, dus da's zelfs 33,5. Maar hij is dan ook wel iets te groot, moet een riem dragen, dus ik schat 33 waist inderdaad.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:51 schreef bokkepoot het volgende:
Maar is dat nou het verschil tussen true waist en vanity sizing? Dat ik een Edwin heb die 30 tagged is, uitgestretcht is naar 31,5 en dus eigenlijk 33,5 meet ofzo?Dat laatste zal met een straight fit niet zo'n probleem worden denk ik. Bedankt voor de info.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:45 schreef M1stral het volgende:
[..]
Inderdaad. Meestal is shrinkage 1 inch in de waist en 2 inch in de inseam. Als je dat wegstreept tegen de stretch dan zou je dus voor je eigen waist kunnen gaan, mits je in de overige afmetingen past natuurlijk (thigh, knee, hem)
[ Bericht 2% gewijzigd door BigSmurf op 16-05-2011 00:18:54 ]![]()
Vandaag na het dragen van een paar uurtjes Samurai heb ik toch maar de knoop doorhakt.
Resell wordt hetWil nog wel kinderen krijgen
De front rise is gewoon wat te kort voor mij
225 is wel een mooie prijs.
Samurai Jeans - 17oz LTD ED S5000GX-M Water Element Model
http://blueingreensoho.co(...)t&Itemid=62&vmcchk=1
Waist: 40cm
Inseam: 92cm
Legopening: 20cm
Backrise: 14cm
Frontrise: 10cm
![]()
Edit: Frontrise: 25/25,5cm
Backrise: 34,5/35cm
[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_Ilegali op 16-05-2011 12:47:28 ]We fear that which we cannot see
Forum Opties Forumhop: Hop naar: