Ik weet niet helemaal zeker of 32 of 33 m'n true waist is. Dat moet ik opmeten maar heb hier geen meetlint of wat dan ook bij de hand.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef M1stral het volgende:
Je moet de waist even opmeten en dan omzetten van cm's naar inches. En dan even kijken of je voor sanforized of unsanforized gaat. Let wel, unsanforized shrinkt dan wel een inch in de waist, maar stretcht ook weer. Dus eigenlijk kan je true to size gaan.
De broek die eerder aangaf te willen laten 'hotsoaken' past nu redelijk perfect qua waist, is het dan wel de moeite waard om er een stok in te douwen ivb met toekomstige rek?quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef M1stral het volgende:
Je moet de waist even opmeten en dan omzetten van cm's naar inches. En dan even kijken of je voor sanforized of unsanforized gaat. Let wel, unsanforized shrinkt dan wel een inch in de waist, maar stretcht ook weer. Dus eigenlijk kan je true to size gaan.
Je hebt de broek al een hotsoak gegeven? Indien niet het geval, dan is het misschien verstandig een stok in de waist te stoppen, de broek tot soaken totaan de waistband, of hem aan te trekken wanneer deze nog nat is. Niets vervelender dan een broek die zo strak is dat je hem amper aan krijgt.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:21 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
De broek die eerder aangaf te willen laten 'hotsoaken' past nu redelijk perfect qua waist, is het dan wel de moeite waard om er een stok in te douwen ivb met toekomstige rek?
Bootcutquote:Op zondag 15 mei 2011 15:19 schreef bokkepoot het volgende:
Fit: Bootcut 32/36
Fabric: #7
Pocket Lining: #6
Threads: Orange
Backpocket:halflined
Of
Fit: Straight 32/36
Fabric: #24
Pocket Lining: #8
Threads: Nog geen idee
Backpocket:halflined
Ik zit nog een beetje te twijfelen.
Ik wil altijd nog een fatsoenlijk black>blue>white fadende denim.
En die Iron heart zijn mij voorlopig nog te duur..
En dan in/na de zomer nog een broekje in #18
Selvage is onderdeel van de denim en dus altijd al aanwezig wanneer denim geproduceerd word. De verwerking ervan, de zogenaamde selvage outseam, of bijvoorbeeld selvage fly, coinpocket en dergelijke word pas gedaan tijdens de productie van een paar jeans, waarin alleen de selvage bij de outseam, zowel voor visuele als functionele vorm toegepast word. De rest is is louter visueel opleuken (selvage coinpocket, selvage fly en wat je allemaal nog meer kunt verzinnen).quote:Op zondag 15 mei 2011 15:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Dom vraagje, wordt selvedge bij het maken van de denim eraan gezet of wordt dat door de maker van een broek gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als ik nu denim op een rol koop dan zit er dus op de randen selvage?quote:Op zondag 15 mei 2011 15:56 schreef M1stral het volgende:
[..]
Selvage is onderdeel van de denim en dus altijd al aanwezig wanneer denim geproduceerd word. De verwerking ervan, de zogenaamde selvage outseam, of bijvoorbeeld selvage fly, coinpocket en dergelijke word pas gedaan tijdens de productie van een paar jeans, waarin alleen de selvage bij de outseam, zowel voor visuele als functionele vorm toegepast word. De rest is is louter visueel opleuken (selvage coinpocket, selvage fly en wat je allemaal nog meer kunt verzinnen).
Kan je dat dan ook in Nederland kopen?quote:Op zondag 15 mei 2011 16:06 schreef M1stral het volgende:
@ DE:
Aan een rand zal je selvage aantreffen inderdaad.
Ik zie het, kost ongeveer 10 euro per meter. Naja 50 euro voor 3 meter plus shipping.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:11 schreef M1stral het volgende:
Dat betwijfel ik. Maar wellicht dat je het online kunt kopen en thuis kunt laten bezorgen.
Wacht jij maar tot je maat 45 hebt en voor de rest lang en tenger gebouwd bentquote:
Ohhh oke!quote:Op zondag 15 mei 2011 16:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wacht jij maar tot je maat 45 hebt en voor de rest lang en tenger gebouwd bent
Dus als ik fabric #1 wil, en ik ben een TTS 31/32 waist en 34 lengte, dan zou ik een 32/36 moeten pakken, die zou dan shrinken naar 30/35 of 31/35 en dan stretcht ie daarna weer uit naar 32 waist?quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef M1stral het volgende:
Nee want hij wordt steeds mooierquote:Op zondag 15 mei 2011 17:51 schreef bokkepoot het volgende:
Meet je edwin maar eens op.
Ik denk sowieso dat je een waist van 33 hebt of misschien zelfs meer.
En het is echt niet dat ik bootcut het als enige goed vind. Ik mag ook graag een Tapered of een Straight cut dragen.
Ik zou? ook nooit een jaar achter elkaar dezelfde broek kunnen dragen. Das toch hartstikke saai
Inderdaad. Meestal is shrinkage 1 inch in de waist en 2 inch in de inseam. Als je dat wegstreept tegen de stretch dan zou je dus voor je eigen waist kunnen gaan, mits je in de overige afmetingen past natuurlijk (thigh, knee, hem)quote:Op zondag 15 mei 2011 17:40 schreef BigSmurf het volgende:
Dus als ik fabric #1 wil, en ik ben een TTS 31/32 waist en 34 lengte, dan zou ik een 32/36 moeten pakken, die zou dan shrinken naar 30/35 of 31/35 en dan stretcht ie daarna weer uit naar 32 waist?
Waarom neem je niet gewoon de straight of regular ipv. bootcutquote:Op zondag 15 mei 2011 17:51 schreef bokkepoot het volgende:
En het is echt niet dat ik bootcut het als enige goed vind. Ik mag ook graag een Tapered of een Straight cut dragen.
Ik zou? ook nooit een jaar achter elkaar dezelfde broek kunnen dragen. Das toch hartstikke saai
16,75 inch, dus da's zelfs 33,5. Maar hij is dan ook wel iets te groot, moet een riem dragen, dus ik schat 33 waist inderdaad.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:51 schreef bokkepoot het volgende:
Dat laatste zal met een straight fit niet zo'n probleem worden denk ik. Bedankt voor de info.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:45 schreef M1stral het volgende:
[..]
Inderdaad. Meestal is shrinkage 1 inch in de waist en 2 inch in de inseam. Als je dat wegstreept tegen de stretch dan zou je dus voor je eigen waist kunnen gaan, mits je in de overige afmetingen past natuurlijk (thigh, knee, hem)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |