Dat kan, ik had hem nog nooit eerder gehoord.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:38 schreef daftme het volgende:
Overigens vind ik die aloe blacc - I need a dollar ook een top 40 plaatje. Te vaak gehoord.
Mee eens. De TT is veelbelovend, de OP doet er een beetje aan af... Maar goed, we moeten dit topic zelf maar leven in blazen denk ik dan...quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:38 schreef daftme het volgende:
Overigens vind ik die aloe blacc - I need a dollar ook een top 40 plaatje. Te vaak gehoord.
Iets Amerikaans kan hier totaal onbekend zijn en toch zoveel hits hebben. Dus dat is zo gek nog niet. En moet het perse bleus zijn dan? Staat nergens dacht ik zoquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:46 schreef RacerDKB het volgende:
Iets met 8,5 miljoen views op YouTube zou ik nauwelijks onbekend noemen. Bovendien is dat geen blues.
In de OP staat dat het een bluesplaat is. Daar duidde hij ook op volgens mij...quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:49 schreef daftme het volgende:
[..]
Iets Amerikaans kan hier totaal onbekend zijn en toch zoveel hits hebben. Dus dat is zo gek nog niet. En moet het perse bleus zijn dan? Staat nergens dacht ik zo
quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:52 schreef maffemaniak het volgende:
OP iets aangepast, verdere tips zijn welkom.
OT:
Parov Stelar - Chambermaid Swing en Red Snapper - Keeping Pigs Together vind ik erg fijn, Mahjoe_Jazz!
Wat een toeval, ik was net deze aan het luisteren... Die van jou ga ik gelijk faven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Robert Babicz aka Rob Acid!!
Vette 303 sound, I love it!
Zal nooit top 40 muziek worden, want gelukkig geen mainstream.
Okeequote:Op woensdag 4 mei 2011 17:23 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Wat een toeval, ik was net deze aan het luisteren... Die van jou ga ik gelijk faven.
Ja? Voor mij moet techno ranzig zijn... Alle tips zijn welkom.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:41 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Okee![]()
Net een nieuwe download binnen, Rob Acid live Acidwars, klinkt lekker vet
Lees de OP een keer voordat je hier allerlei troep post.quote:
als ik wist hoe ik het nummer door kon sturen deed ik hetquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:53 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ja? Voor mij moet techno ranzig zijn... Alle tips zijn welkom.
Dat topic gaat over nieuwe -en bovendien vercrackte top40- nummers... Liedjes die doorgaans voor labiele tienermeisjes worden geschrevenquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die was er eigenlijk al wel: Tip hier nieuwe nummers #23
Is inderdaad wel een leuk idee, waarom iedereen een bepaald nummer moet horen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:37 schreef San_Andreas het volgende:
als mensen er een verhaaltje bij zetten zou het al een stuk aantrekkelijker zijn om te luisteren, waarom moet het door jou gekozen nummer gehoord worden? Wat is er zo bijzonder aan?
Mijn input:
Waarom? Omdat het het beste dance nummer uit de jaren 90 is en misschien wel het beste dance nummer aller tijden. Het is eigenlijk een symfonie maar dan voor op de dance vloer.
Maar waarom moeten wij hem dan horen. Als ik chick rock wil horen dan vind ik dat echt wel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:39 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Typische amerikaanse chick-rock als je het mij vraagt, hoewel dit wel een mannelijke stem is die je hoort... Vooral bekend in Amerika dus, vind 'm wel leuk.
Lijkt me niet meer dan terecht, als je echt een nummer door iemands strot wil rammen dan moet je gewoon een hele goeie reden hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:32 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Is inderdaad wel een leuk idee, waarom iedereen een bepaald nummer moet horen!
Dus alles wat jij niet leuk vindt moet maar niet gepost worden? Kerelquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:46 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
Maar waarom moeten wij hem dan horen. Als ik chick rock wil horen dan vind ik dat echt wel.
Het is de titel van dit topic! Kneusquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dus alles wat jij niet leuk vindt moet maar niet gepost worden? Kerel
Je bent overduidelijk niet zo slim, daarom ga ik verder geen energie verspillen door met jou in discussie te gaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:59 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
Het is de titel van dit topic! Kneus
Band of horses - Funeral, die is echt al meer dan 2/3 jaar oud hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:50 schreef Stinus het volgende:
Eigenlijk moeten jullie de top 40 van Nieuw Zeeland eens bijhouden.
Naked and Famous - Young Blood
Naked and Famous - Punching in a dream
Band of Horses - Funeral
En nog meer nummers heb ik zonder grappen al sinds vorig jaar oktober. Allen zijn toen al in Nieuw Zeeland bekend geweest.
Om er dan nog maar een te noemen;
(ook uit Nieuw Zeeland)
Lees jij uberhaupt posts van andere mensen wel? Ga is 6 posts omhoog en eventuele reacties hierop... spuitelfquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:50 schreef Stinus het volgende:
Eigenlijk moeten jullie de top 40 van Nieuw Zeeland eens bijhouden.
Naked and Famous - Young Blood
Naked and Famous - Punching in a dream
Band of Horses - Funeral
Volgens mij maak ik hier een fout, ik zat in de war met het 'Tip hier nieuwe nummers'-topic. De nummers die jij post, die overigens zeer goed zijn, waren allemaal wat ouder. Nu beginnen ze pas door te breken in NL (zoals Young Blood), terwijl in Nieuw Zeeland ze al veel langer bekend waren.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:58 schreef jumala het volgende:
[..]
Lees jij uberhaupt posts van andere mensen wel? Ga is 6 posts omhoog en eventuele reacties hierop... spuitelf![]()
Het is je vergevenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:20 schreef Stinus het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik hier een fout, ik zat in de war met het 'Tip hier nieuwe nummers'-topic. De nummers die jij post, die overigens zeer goed zijn, waren allemaal wat ouder. Nu beginnen ze pas door te breken in NL (zoals Young Blood), terwijl in Nieuw Zeeland ze al veel langer bekend waren.
De nummers uit dat lijstje waren dus geen tips, maar nummers ter onderbouwing van mijn punt
Maar het feit of een nummer recent is maakt in dit topic niet uit, dus ik zat fout.
Wel lekker bezig met posten trouwens
Lekker nummer inderdaad, heb ik ooit ontdekt omdat iemand die vergeleek met dit nummer;quote:
Ja, lastig... wat is toegankelijk? Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. In ieder geval een persoonlijke favoriet en erg toegankelijk:quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:38 schreef maffemaniak het volgende:
Het gaat hier om 'toegankelijke' muziek.
quote:
En ik kende het ook, valt verrassend genoeg best mee met de onbekendheid dan.quote:
dit moeten wij horen? Wat de fuck voegt dit klote nummer toe? NIKS!quote:
leuke jaren 80 uitstraling en feelquote:Op maandag 23 mei 2011 22:45 schreef Wumbo7 het volgende:
Dit is echt een tof topic! Lekkere muziek voor bij het leren
Even een bijdrage leveren:
Trance
Michael Cassette - Ghost in the machine
Heerlijke beats van Michael Cassette, leuke melodietjes, ik word er wel blij van
bestaat volledig uit andere nummers hequote:
Goede muziek dit. Iets wat ik echt nog niet kende, thanks.quote:
Jay-Jay en RATATAT bevielen me wel.. Hoewel ik de clip behoorlijk irritant vind van DRUGS, maar dat doet er in principe niet toe.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
Goede muziek dit. Iets wat ik echt nog niet kende, thanks.
Ik heb zelf ook nog een aantal suggesties.
Artiest: Jay-Jay Johanson
Nummer: "Jay-Jay Johanson Again"
Jaar: 2007
Artiest: Thirteen Senses
Nummer: "All The Love In Your Hands"
Jaar: 2007
Artiest: Ratatat
Nummer: "Drugs"
Jaar: 2010
Artiest: Daniel Merriweather
Nummer: "Impossible"
Jaar: 2009
quote:
Klinkt lekker! En inderdaad, dit topic zal heel langzaam gaan, maar kan nog wel eens lang door lopen! Toegankelijk genoeg voor mij hoor! En al was het niet voor mij toegankelijk genoeg, misschien hebben anderen er dan wel veel aan! Smaak blijft subjectief!quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:42 schreef female81 het volgende:
*kick* (lijkt me wel een soort topic wat tot einde van dagen zou kunnen lopen, dit, er zal altijd aanvoer zijn van pas ontdekt onbekend spul...)
Nog maar eens eentje, voor de liefhebbers van minimal, techhouse en aanverwanten. Verleden week ontdekt en een jaar of twee oud. Toegankelijk genoeg voor de TS? In het begin misschien niet, maar na driekwart nummer komt er opeens een heel herkenbaar melodietje.
Me like long time!quote:
Sommige wel , andere niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:10 schreef Elusive het volgende:
wat ik me altijd afvraag heh, in de lijstjes topics, of mensen daadwerkelijk klikken op al die youtube linkjes
Allemaal 'gevers' hier, geen 'nemers'. Dat schijnt sowieso met internet zo te zijn, ook als mensen gaan teruglezen gaan ze vooral lezen wat ze zelf geschreven hebben. Ik heb het zelf ook hoor, ik ben altijd geinteresseerd in goede muziek die ik nog niet ken, maar ik wil vooral heel graag laten weten wat anderen zouden moeten horen. Ook heb ik er niet zo heel veel vertrouwen in dat ik veel van die muziek leuk ga vinden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:10 schreef Elusive het volgende:
wat ik me altijd afvraag heh, in de lijstjes topics, of mensen daadwerkelijk klikken op al die youtube linkjes
Heel mooi!quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:56 schreef Sjeen het volgende:
Jupiter Jones - Still
werd erg veel gedraaid op radio in de Eifel, zo mooi dat ik het ben gaan opzoeken.
quote:
Mooi! Nog meer van zulke pareltjes?quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:02 schreef SperZii het volgende:
[..]
Mooi! Nog meer van zulke pareltjes?
Beirut is fijn inderaad.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:55 schreef Vatta het volgende:
Voor de progrock-catchy metal liefhebber.
Voor de folk liefhebber.
Heb je de titel van het topic wel gelezen?quote:Op maandag 22 augustus 2011 04:20 schreef ilona-scuderia het volgende:
Een schitterende live performance:
Hm, volgens mij heb ik die wel eens gehoord destijds, maar het is hier geen hit geweest voor zover ik weet inderdaad. Aardig zomernummer.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:38 schreef female81 het volgende:
Afgelopen weekend deze hieronder, uit 2006, weer eens opgezet. Een Neptunes-productie die compleet aan Nederland voorbij is gegaan (jammer). Amper een half jaar geleden ontdekt, terwijl ik toch een zwak heb voor veel producties van die lui.
Compleet grijsgedraaid inmiddels.
Ja, tof.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:54 schreef Orbeatle het volgende:
Dat hij nog niet massaal is doorgebroken verbaast me.
Prachtige videoclip met dito muziek van dit Franse wonderkind.
Oh dat ken ik niet eensquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:52 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ontdekt via top of flop op fok! weblog.
Dat is ook een veel toffere manier om muziek te leren kennen!quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Oh dat ken ik niet eens. Ik heb het ontdekt via Orbeatle in MUZ
.
Ik ben er wel uit, maar ik focus me niet op een muzikant/band, er is nou eenmaal heel veel goede muziek.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allemaal 'gevers' hier, geen 'nemers'. Dat schijnt sowieso met internet zo te zijn, ook als mensen gaan teruglezen gaan ze vooral lezen wat ze zelf geschreven hebben. Ik heb het zelf ook hoor, ik ben altijd geinteresseerd in goede muziek die ik nog niet ken, maar ik wil vooral heel graag laten weten wat anderen zouden moeten horen. Ook heb ik er niet zo heel veel vertrouwen in dat ik veel van die muziek leuk ga vinden.
Dus ik wil nog wel eens wat aanklikken, maar als ik dan iemand 20 linkjes zie plaatsen dan denk ik, die is er zelf nog niet eens uit wat nou echt de moeite waard is om te beluisteren.
Bon Iverquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 04:12 schreef Nober het volgende:
Weet niet of deze al geplaatst zijn.
[..]
Ik ben er wel uit, maar ik focus me niet op een muzikant/band, er is nou eenmaal heel veel goede muziek.
Roots Manuva is een baas. Maze is niet helemoal mijn ding.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:09 schreef female81 het volgende:
Weer een paar internetradio-vondsten (respectievelijk uit 2005 en 1980); geen idee wat voor genre muziek die eerste is, maar het klinkt in ieder geval goed.![]()
Dit is goeie shit. Tnx!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:18 schreef schaap001 het volgende:
Vieux Farka Touré is een gitarist en zanger uit Mali. Door de pers ook weleens de 'Hendrix of the Sahara' genoemd: dat vind ik altijd een beetje bullshit, maar men plakt graag etiketten. Hij kán bij het grote publiek bekend zijn (maar dan had je wel goed moeten opletten) door zijn optreden tijdens de openingsceremonie van de WK voetbal 2010 in Zuid-Afrika.
Hij heeft nu zijn derde album uit ('The Secret') en om te proberen 'm bij het grote (lees: westerse) publiek te laten doorbreken, hebben ze wat bekende namen uigenodigd. Maar geen rommel: John Scofield, Derek Trucks en Dave Matthews om er maar een paar te noemen.
Die doorbraak lijkt mij stug, want daar is de muziek nog steeds té 'Afrikaans' voor wat betreft ritmepatronen etc., maar check zijn fantastische single en dito video van dat album, 'All The Same' met Dave Matthews. Enjoy!
Erg mooi, dank voor de tip.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:33 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hier een iets bekender voorbeeld, met erg fijne instrumentatie (die fluit!):
Fair to Midland!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:55 schreef Vatta het volgende:
Voor de progrock-catchy metal liefhebber.
Voor de folk liefhebber.
Het is wel erg Andreas Vollenweider meets Jon & Vangelis...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:33 schreef Veldinspecteur het volgende:
Goede tip, die Active Child. Heel bijzonder.
Hij is toch niet onbekend?quote:Op maandag 19 september 2011 12:07 schreef Splashh het volgende:
Dit jong tourde met BB king toen hij 10 was en zo.
Jongen toch, dit zijn echt grote namen hoor.quote:Op maandag 19 september 2011 10:39 schreef HostiMeister het volgende:
Wat random stuff, niet mainstream maar ook niet super obscuur.
D'r staat toch ook onbekende nummers, niet onbekende artiesten.quote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Jongen toch, dit zijn echt grote namen hoor.
Aceyalonequote:Op dinsdag 20 september 2011 04:54 schreef female81 het volgende:
Ik zit hier nu momenteel voor het eerst naar te luisteren, post dit al terwijl de plaat nog niet afgelopen is op de internetzender in kwestie. Redelijk oldschool klinkende hiphop (doet me aan die twee hitjes van Delinquent Habits denken), uitgebracht in 2006:
Toch wat minder, al klinkt het niet heel beroerd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord Rotterdam
Liefhebbers van Bossa Nova?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Totaal onbekende relaxmuziek met extragratis artistiek rokende meisjes.
+ een lekker stukje soulmuziek
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:07 schreef maffemaniak het volgende:
Ik weet het, totaal offtopic, maar het filmpje is redelijk onbekend in Nederland. (wel miljoenen hits op joetjoep)
Maar het is zoooo fijn!
Het zijn straatmuzikanten (en Roger Ridley and Grandpa Elliott) uit de hele wereld die samen 1 song spelen. Gewoon even kijken!
Begint dat nummer hier nu door te dringen of zo? Dat was ongeveer de zomerhit op Studio Brussel, al vanaf juni of zo. Topnummer!quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:27 schreef misteriks het volgende:
omdat de clip 0EUR gekost heeft en de band veel potentieel heeft
Nee, da's ook een reden waarom ik 'm hier postquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Begint dat nummer hier nu door te dringen of zo? Dat was ongeveer de zomerhit op Studio Brussel, al vanaf juni of zo. Topnummer!
T.R.O.Y. is een classic! In de hip hopwereld dan in ieder geval.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 04:08 schreef female81 het volgende:
Van een jaar of zes geleden, voor degenen die de oude Mano Negra-nummers leuk vinden (zal geen topfavoriet worden, en toch heeft het 'iets', genoeg om nog eens wat vaker te draaien in ieder geval):
---------
Edit: Ik zit nu voor het eerst naar deze hiphoptrack te luisteren, uit 1992, zo op het eerste gehoor niet verkeerd.
Tja, de gemiddelde muziekliefhebber die níet zo diep in dat wereldje zit zal er geen weet van hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:41 schreef krioro het volgende:
T.R.O.Y. is een classic! In de hip hopwereld dan in ieder geval.
Klopt, ik vind het ook alleen maar goed dat die mensen het ook ontdekken en waarderen hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:03 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde muziekliefhebber die níet zo diep in dat wereldje zit zal er geen weet van hebben.
Interessant nummer ja, erg verfrissend en sfeervol geluid. Goede tipquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef DrMabuse het volgende:
Staan volgens mij alleen op YouTube met hun nummers.
Ben benieuwd hoever ze gaan komen.
Ik vind ze bijzonder , en al helemaal voor een Nederlandse band.
Die kende ik nog niet, maar ik moet zeggen dat het ook niet echt mijn stijl is. Al vind ik React wel heel leuk (vooral door Erick Sermon en Redman).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:26 schreef female81 het volgende:
Nog een ander leuk hiphop-nummer hebben (vandaag gevonden)? Voor zover je het nog niet kent?
Van een jaar of tien terug, ik dacht aanvankelijk 'hé, een Neptunes-productie die ik gemist heb', maar het bleek er eentje van Just Blaze te zijn. Ik ken die niet zo goed, al is er een andere oude productie van hem die ook nogal eens op staat (Erick Sermon ft. Redman – React). Vermoedelijk hebben/hadden ze een beetje hetzelfde geluid.
quote:Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef female81 het volgende:
Ik zit hier nu voor het eerst naar te luisteren, het nummer is nog niet eens afgelopen maar ik vind het wel gelijk interessant:
(Edit: Het jaartal is vooralsnog onbekend, en lijkt moeilijk vindbaar.)
1969quote:Known as “The Tenor of samba”, Noriel Vilela is an iconic samba-rock artist. He started his career as a member of the band ‘Cantores de Ébano’, in the 50’s. His unique low-pitched voice was one of the most powerful within the group. In 1969 he released his only solo album, “Só o Ôme”. It features his signature song “16 Toneladas”, a portuguese cover version of Ernie Ford’s and Merle Travis’ “Sixteen Tons”.
Vilela’s music is experiencing a revival, gaining a cult status by samba-rock fans, and people interested in brazilian beats and music. His album can be easily found in file-sharing and peer-to-peer networks.
LOL vind het net klinken als muziek wat je vaak hoort in de programma's van Z@ppquote:Op maandag 14 november 2011 20:56 schreef female81 het volgende:
Dan heb ik er ook nog eentje voor je.
(Al jaren een behoorlijk vaak gedraaid nummer, hier. Ook zo'n gevalletje 1-keer-horen-op-een-internetzender-en-al-na-een-half-nummer-verkocht.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |