Wel grappig trouwens, dat jullie een meisjes en jongensnaam hadden die eigenlijk unisex zijn beidenquote:
Ja, terwijl ik dat van onze meisjesnaam dus eigenlijk helemaal niet vind, zelfquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wel grappig trouwens, dat jullie een meisjes en jongensnaam hadden die eigenlijk unisex zijn beiden
Jaquote:
vind ik ook prachtig! noa!quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:15 schreef Takkembah het volgende:
Noa <3 zou hier een optie zijn geweest voor een meid, samen met Isis.
beetje van de regen in de drup gevoel. of van de wal in de sloot..quote:
k zou t doen als Joo-a-giemquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:56 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind Flore als Flo-re mooi.
Noa is ook nog steeds 1 van de top 3.
Senna stond ook heel lang hoog voor een jongen.
Kan iemand me helpen, hoe spreek je Joachim fatsoenlijk uit?
Is dat niet gewoon Hakimquote:
Holy moly , wat gruwelijkquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:24 schreef miss_sly het volgende:
De tweeling van Mariah Carey: Morrocan Scott en Monroe. Monroe kan ik nog aardig vinden, maar Morrocan vind ik echt vreselijk.
Tfoeeeeeequote:Op woensdag 4 mei 2011 21:24 schreef miss_sly het volgende:
De tweeling van Mariah Carey: Morrocan Scott en Monroe. Monroe kan ik nog aardig vinden, maar Morrocan vind ik echt vreselijk.
Ik ben het nog nooit zo eens met hem geweestquote:Mariah Carey named her kids Moroccan & Monroe. Fitting that the word 'moron' is already hidden inside each name.
Zo zou ik het ook uitspreken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
Ik ken er een en die spreekt het zo uit: Jowakiem. Ziet er grappig uit zo.
Echt? Wat grappig. Het is officieel een Spaanstalige naam, dus zou je het juist níet uitspreken als 'joa'. Niet dat dat echt uitmaakt natuurlijk, maar wellicht wat verwarrend.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo zou ik het ook uitspreken.
Lena lag in het ziekenhuis met een Joaquin. Er werd voortdurend aan de ouders gevraagd hoe je de naam uitsprak en zelf leken ze dat ook niet helemaal te weten.Ze voegden er steevast aan toe: "We noemen hem Joa." Dat vind ik wel weer leuk, Joa. Joaquin is maar een tongbreker.
Of Rocco/Rocky. Nog steeds niet leuk, maar stuk beter dan het origineel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk noemen ze dat ene kindje gewoon Scott.
Ik zat vroeger met een Joaquin in de klas en dat sprak je uit als Gwa-kienquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lena lag in het ziekenhuis met een Joaquin. Er werd voortdurend aan de ouders gevraagd hoe je de naam uitsprak en zelf leken ze dat ook niet helemaal te weten.Ze voegden er steevast aan toe: "We noemen hem Joa." Dat vind ik wel weer leuk, Joa. Joaquin is maar een tongbreker.
Mijn achternichtje heet ook zo. Je hoort 'm best vaak de laatste tijd. Ik vind het niet mooi maar ook geen hondennaam.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Net een fries geboortekaartje, Bente...
Ik vind het een naam voor een Berner Sennen
Ja volgens mij is het inderdaad Spaans.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:21 schreef juttertje het volgende:
[..]
Ik zat vroeger met een Joaquin in de klas en dat sprak je uit als Gwa-kien
Inderdaad wel erg raar bij de naam van je eigen kind!quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja volgens mij is het inderdaad Spaans.
Die acteur Joaquin Phoenix spreekt het uit als Waa-kien geloof ik. Ik vind het als Waa-kien wel mooi klinken![]()
neemt niet weg dat ik het nogal vreemd vind om je kind een naam te geven waarvan je zelf niet weet hoe je het uit spreekt.![]()
Nou ja, misschien voelden ze zich wat opgelaten om de naam uit te spreken omdat ze telkens uit moesten leggen hoe je dat spelt en zo... Ik voelde me er in ieder geval al ontzettend ongemakkelijk bij.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:18 schreef huuphuup het volgende:
neemt niet weg dat ik het nogal vreemd vind om je kind een naam te geven waarvan je zelf niet weet hoe je het uit spreekt.![]()
Ghehe Madelieve heeft lang op 1 gestaan, vonden we allebei mooi. Maar er was niet die JA! die we wel hadden bij Elin.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:27 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Inderdaad wel erg raar bij de naam van je eigen kind!
Ik zou Joaquin gewoon uitspreken als Joa-kien
Huup, weet je trouwens dat ik totaaaal een heel andere naam had verwacht bij Elin? Ik dacht echt dat het een naam zoals Amelie zou worden, een ietwat lange naam.Doordat je vaak van dat soort namen opperde hier destijds.
Ik dacht echt zeker te weten dat het Madelieve zou gaan worden
oh haha, t liefst had ik haar tweede naam als eerste naam gegeven maar daar was B. het niet mee eensquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had zoiets verwacht als Elins tweede naam!
Mijn moeder speekt al bijna 40 jaar onze achternaam heel vastberaden verkeerd uit.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
mijn buurtjes wisten ook niet helemaal wat ze met de naam van hun zoon aanmoesten. Vader zei Ksavier en moeder noemde hem Ksavjèr.
Vader heeft uiteindelijk gewonnen geloof ik, na 3 jaar zegt moeder nu ook Ksavier.
Noem je kind dan niet zo :-/
Ik heb mijn pm box uitgespit om de pm van destijds met de hele naam er in terug te vinden. Het duurde even maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh haha, t liefst had ik haar tweede naam als eerste naam gegeven maar daar was B. het niet mee eens![]()
Het was mijn meisjesnaam die ik al heel heel lang had staan voor "later, ooit..." Aangezien B. hem echt niet als eerste naam wilde ben ik blij dat ik hem alsnog als tweede naam heb kunnen geven.
Iedereen blijft dr corrigeren, maar is een principekwestie geloof ik of zoquote:
Ik vroeg me laatst af, spreek jij Pucks naam op zn Frans of op zn NL uit ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb mijn pm box uitgespit om de pm van destijds met de hele naam er in terug te vinden. Het duurde even maar dan heb je ook wat![]()
De tweede naam is prachtig
Nederlands, dat bekt lekkerder met de achternaamquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vroeg me laatst af, spreek jij Pucks naam op zn Frans of op zn NL uit ?
Nee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoe spreek je doe naam uit Huup? Meev zeg maar?
Elin vond ik ook verrassend. Maar mooi! Dat was een van de meisjesopties voor s hier.
Ik vind het hier in Maastricht zo overdreven bescheten klinken, ze zijn hier dol op die Franse naampjesquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben geneigd al die namen op zn Frans te doen (olivier, gilbert, xavier, manon). Nederlands vind ik het altijd wat vreemd klinken. Zal de limburgse achtergrond zijn.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik had in mijn hoofd dat het op een e eindigde. Anders had ik on ieder geval nog meeva geschreven ;-).
'Ik ben pas zes, Tom ik heb je mes'quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:00 schreef huuphuup het volgende:
DML ik krijg altijd een heel erg feelgood-gevoel van Puck's naam, doet me aan 'Het Zakmes' denken![]()
Neeeee hij moet een broertjequote:Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
'Ik ben pas zes, Tom ik heb je mes'![]()
Het is een positieve associatie die ik ook heb ja![]()
Mijn meneer wilde graag Valentijn maar daarbij moest ik denken aan Valentijn Boeke uit de kleine blonde dood en dat was een wat minder leuk karakter
Jaquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
'Ik ben pas zes, Tom ik heb je mes'![]()
Het is een positieve associatie die ik ook heb ja![]()
Mijn meneer wilde graag Valentijn maar daarbij moest ik denken aan Valentijn Boeke uit de kleine blonde dood en dat was een wat minder leuk karakter
je maakt me nieuwsgierigquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik nog ooit een tweede aandurf hoop ik op een meisje. Dan krijgt ze mijn favoriete naam en de meneer was het daar echt direct mee eens. Hij wordt maar een paar keer per jaar gegeven en ik zou het zo zonde vinden als ie nooit gebruikt gaat worden.
Wie weet krijg je het uit me als ik langs komquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
je maakt me nieuwsgierig![]()
Als wij hierna een zoon krijgen dan staat die naam min of meer vast, het hangt op 2 of 3 roepnamen waar we al 3 jaar over twijfelen maar we hebben nooit een knoop hoeven doorhakken tot nu toe![]()
Als we een dochter krijgen dan zouden we toch ns heul goed hard na moeten gaan denkenik zou het op dit moment namelijk echt niet weten...
quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wie weet krijg je het uit me als ik langs kom![]()
Jullie hadden de jongensnaam van Amélie uiteindelijk toch ook bij Elin?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:20 schreef oh-oh het volgende:
Die jongensnaam weet ik zelfs nog, dat was een hele mooie
Wat ik leuk vind onthou ikquote:
Rien, Rink, Rinke of Rein vonden we ook niet mooi. Rienk was het gewoonquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het zo grappig dat ik Rien helemaal niks vind maar dan voeg je een lettertje toe en dan vind ik het juist erg stoer
ja je hoelaquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:28 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rien, Rink, Rinke of Rein vonden we ook niet mooi. Rienk was het gewoon![]()
Reinder en Reinald vind ik wel mooie namen![]()
Ik ben heel benieuwd naar de naam van jullie meisje, ik wil graag een PM van je![]()
Huup, ik wil ook wel een PM met jullie jongensnaam
Zal ik je daar dan even heel hard aan onthouden?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja je hoelaals ik weer zwanger ben, ben je de eerste, goed?
![]()
reken er dus maar niet op de komende vijf jaar. Wie weet verandert mn smaak ook wel enorm in 5 jaar. Zou zomaar kunnen, toch Taart?
Reinhilde?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zal ik je daar dan even heel hard aan onthouden?![]()
*slaat post op*
Onze meisjesnaam stond ook vast, maar we hebben nu een andere in gedachten
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:41 schreef Beregd het volgende:
Bryan Adams eerste konijn dochter heet Mirabella Bunny
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |