abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96379900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:10 schreef Scorpie het volgende:

Ideaal ding he, heb hem zelf ook. Errug nice.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96379976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. Daarom rijd heel Nederland ook in een huurauto omdat het zo verdomt goedkoop is, je betaald immers geen onderhoud, en als je een nieuwe auto wilt ruil je hem zo in.

Wat een vrijheid het is geweldig!
Mmm..... leaseauto's zijn inderdaad heel erg populair ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96380101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm..... leaseauto's zijn inderdaad heel erg populair ;)
Voor bedrijven ja, nu voor de normale mensch?
pi_96380219
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:16 schreef inXs het volgende:

[..]

Voor bedrijven ja, nu voor de normale mensch?
Volgens mij worden de meeste auto's met krediet gekocht... sparen is vies :{w

Leasemaatschappijen kopen hun auto's ook weer met geleend geld, het is allemaal 1 grote kredietzeepbel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96380248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:09 schreef xenobinol het volgende:

Dus omdat iets heel lang bestaat blijft het gewoon bestaan? Er zijn genoeg redenen om de HRA af te schaffen welke reeds vaak zijn genoemd in deze reeks :)
Een betrouwbare overheid die niet naar gelang de wind waait regeltjes opeens afschaft is ook wat waard.

quote:
Gewoon de HRA afschaffen en de IB verlagen... veel transparanten er het haal alle lucht als gevolg van de HRA uit de woningmarkt. Dat is gewoon de beste optie imo :Y
Nou wat een best optie een gedeelte van de leenkneuzen failliet laten gaan omdat jij graag ook een kleine belastingkorting wilt krijgen. :')

Overdachts belasting en hwf wat wil je daarmee doen?
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:23:56 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96380380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een betrouwbare overheid die niet naar gelang de wind waait regeltjes opeens afschaft is ook wat waard.

[..]

Nou wat een best optie een gedeelte van de leenkneuzen failliet laten gaan omdat jij graag ook een kleine belastingkorting wilt krijgen. :')

ook afschaffen , weg met die subsidies en bijtellingen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96380430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:20 schreef Basp1 het volgende:

Sinds wanneer ben jij gaan geloven dat de overheid betrouwbaar is :?
Juist overheden zijn opportunistisch en maken misbruik van hun monopoly.

quote:

Failliet laten gaan? Ze hebben toch lage woonlasten? En het is allemaal gedekt door een waardevast onderpand toch? Dus bij verkoop blijft er genoeg over om de lening af te lossen toch?
Van een speculatieve zeepbel en een nationaal pyramidespel is nl. geen sprake, alles in heel goed geregeld in NL. Nederland is echt anders :Y

De overdrachtsbelasting moet er gewoon af, het is een verhuisbelasting die economisch gezien niet deugd. Eventueel kan je daar een belasting op de overwaarde voor invoeren, hoewel ik daar ook weinig in zie. Het huurwaardeforfait is ook onzin... gewoon afschaffen dit soort belastingen.
I'll sing you a lullaby.
pi_96380595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ook afschaffen , weg met die subsidies en bijtellingen
Je dat klinkt voor de modale en meer verdiende huurders allemaal heel aantrekkelijk omdat ze dan denken dat de IB over de gehele linie iets (hoeveel? ) kan zakken.

Hebben jullie hiervan berekeningen?
pi_96380741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:
Sinds wanneer ben jij gaan geloven dat de overheid betrouwbaar is :?
Juist overheden zijn opportunistisch en maken misbruik van hun monopoly.

Kwa HRA behoud zijn ze al meer dan een eeuw betrouwbaar. :P

quote:
Failliet laten gaan? Ze hebben toch lage woonlasten? En het is allemaal gedekt door een waardevast onderpand toch? Dus bij verkoop blijft er genoeg over om de lening af te lossen toch?
Van een speculatieve zeepbel en een nationaal pyramidespel is nl. geen sprake, alles in heel goed geregeld in NL. Nederland is echt anders :Y
Leuk je sarcasme, maar jij weet dus ook niet hoe de maatschappij dit probleem kan oplossen zonder dat er ernstige gevolgen zijn voor een (misschien wel ) subtianteel gedeelte van de zogenaamde leenkneuzen. :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:38:58 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96380995
quote:
do 05 mei 2011, 11:08
ING: opleving woningmarkt is van korte duur geweest
AMSTERDAM (AFN) - De opleving van de Nederlandse woningmarkt eind 2010 is van korte duur geweest.
De interesse in koopwoningen is recentelijk weer afgenomen.
Dat concludeert bank en verzekeraar ING op basis van de eigen Woonindex en de consumentenenquête van het CBS.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:39:52 #111
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96381032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:00 schreef antfukker het volgende:

[..]

Beetje off-topic:

Led-verlichting. Kan dat er ook op dan? Of heb je zo'n philips dingetje gekocht met afstandbediening?
RGB Ledstrips met IR controller, Ledspots met IR dimmer, Logitecht Harmony 900 met RF-externder.
Dus de harmony stuurt RF signalen naar de controller en dimmer die uit het zicht zitten. De extender zet het RF signaal om naar IR. :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96381083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja, zolang er geen zekerheid is, worden er geen woningen verkocht. Maar ook jij zal je wel beseffen dat dit ook zijn weerslag heeft op huurwoningen.
pi_96381523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:

Kwa HRA behoud zijn ze al meer dan een eeuw betrouwbaar. :P

Zelfs de HRA is al teruggebracht tot maximaal 30 jaar :)

quote:
Leuk je sarcasme, maar jij weet dus ook niet hoe de maatschappij dit probleem kan oplossen zonder dat er ernstige gevolgen zijn voor een (misschien wel ) subtianteel gedeelte van de zogenaamde leenkneuzen. :')
Consequenties zullen er zijn, de vraag is wie er het meeste last van gaat krijgen. Het lijkt mij dat dit degene zijn die het over zich hebben afgeroepen. Degene die meededen aan het nationale pyramidespel. Net als bij elk pyramidespel zijn er winnaars en verliezers, die realiteit valt simpelweg niet te veranderen.
I'll sing you a lullaby.
pi_96381659
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:41 schreef inXs het volgende:

[..]

Tja, zolang er geen zekerheid is, worden er geen woningen verkocht. Maar ook jij zal je wel beseffen dat dit ook zijn weerslag heeft op huurwoningen.
Want? Er is geen doorstroming meer? Dat is maar van tijdelijke aard hoor, nu gaan we de fase in waar bepaald word wie de verliezen gaat nemen. Dit worden vermakelijke tijden :D
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:55:50 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96381694
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je dat klinkt voor de modale en meer verdiende huurders allemaal heel aantrekkelijk omdat ze dan denken dat de IB over de gehele linie iets (hoeveel? ) kan zakken.

Hebben jullie hiervan berekeningen?
Maaakt niet uit ik ben sowieso tegen subsidies en bijtellingen en aftrekposten, naast een zeer beperkte bijstand (om bedelen tegen te gaan) mag er geen overheidsbemoeienis zijn.
Iedere overheidsbemoeienis zal altijd leiden tot scheefgroei, omdat in essentie de markt de richting aan wil geven , zeker als de markt de grootte van de EU begint aan te nemen

De subsidies zullen het altijd afleggen tegen de markt
pi_96381925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maaakt niet uit ik ben sowieso tegen subsidies en bijtellingen en aftrekposten, naast een zeer beperkte bijstand (om bedelen tegen te gaan) mag er geen overheidsbemoeienis zijn.
Iedere overheidsbemoeienis zal altijd leiden tot scheefgroei, omdat in essentie de markt de richting aan wil geven , zeker als de markt de grootte van de EU begint aan te nemen

De subsidies zullen het altijd afleggen tegen de markt
De markt is nooit of te nimmer vrij geweest. Als je denkt dat die vrij wordt met het verdwijnen van wat vestzak broekzak regelingen verwacht ik echt niet dat die wel vrij wordt.

In een dichtbevolkt land zijn er zoveel resticties dat de markt niet vrij is. Maar ook in een dunbevolkt land zullen er absuloot nog wel restricties zitten in die markt.
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:50:51 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96385964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De markt is nooit of te nimmer vrij geweest. Als je denkt dat die vrij wordt met het verdwijnen van wat vestzak broekzak regelingen verwacht ik echt niet dat die wel vrij wordt.

Ik heb wel het idee dat er heel wat subsidies zullen verdwijnen omdat men dat geschuif met geld zat is, vaak geschuif van de werker naar de profiteur
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:53:27 #118
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_96386076
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Want? Er is geen doorstroming meer? Dat is maar van tijdelijke aard hoor, nu gaan we de fase in waar bepaald word wie de verliezen gaat nemen. Dit worden vermakelijke tijden :D
Nu pas?!?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_96386165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nu pas?!?
Inderdaad, dit roept Xeno al 3 jaar.
pi_96386494
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:50 schreef michaelmoore het volgende:

Ik heb wel het idee dat er heel wat subsidies zullen verdwijnen omdat men dat geschuif met geld zat is, vaak geschuif van de werker naar de profiteur
HRA wordt volgens mij alleen maar gebruikt door de werkenden in onze maatschappij. Dus dat benadrukt alleen maar meer mijn insteek dat de HRA niet zomaar afgeschaft gaat worden. :D
pi_96386984
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

HRA wordt volgens mij alleen maar gebruikt door de werkenden in onze maatschappij. Dus dat benadrukt alleen maar meer mijn insteek dat de HRA niet zomaar afgeschaft gaat worden. :D
De ouderen vormen een significant aandeel van het electoraat en die hebben grotendeels hun huis op het droge. Als straks de kosten voor de vergrijzing fors stijgen dan moet er bezuinigt worden... het liefst op zaken als de HRA want daar hebben zijn niets meer aan w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96387134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De ouderen vormen een significant aandeel van het electoraat en die hebben grotendeels hun huis op het droge. Als straks de kosten voor de vergrijzing fors stijgen dan moet er bezuinigt worden... het liefst op zaken als de HRA want daar hebben zijn niets meer aan w/
Kan er niet iemand een schema maken van wanneer de eerste HRA-gebruikers geen gebruik meer mogen maken van de HRA in verband met die 30 jaar. Als die groep straks ook groot is dan zal de noodzaak voor HRA helemaal afbrokkelen. (of zie ik die zo verkeerd :o?)
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:19:50 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96387223
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat niet maar men al wel het huurwaardeforfait verder optrekken, want dat wordt nu voor de huizen > 1.000.000 weer verlaagd, dus zal het algemene percentage wel omhoog gaan, dat merkt men verder niet zo
pi_96387544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:14 schreef xenobinol het volgende:
Dan weten we wat we gaan erven 8-)

De jongeren vormen ook een significant aandeel van het electoraat, en als ze slim zijn gaan ze bezuinigen op ziektekosten, bijv geen heup operaties meer voor 85+ ers, de pil van drion per direct invoeren, roken weer overal toestaan, rookreclames toestaan, enz....
pi_96387581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee dat niet maar men al wel het huurwaardeforfait verder optrekken, want dat wordt nu voor de huizen > 1.000.000 weer verlaagd, dus zal het algemene percentage wel omhoog gaan, dat merkt men verder niet zo
Je HWF optrekken is wel je stokpaardje maar ik heb er nog niets van vernomen dat de politiek hier echt aan wilt.
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:33:55 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96387858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je HWF optrekken is wel je stokpaardje maar ik heb er nog niets van vernomen dat de politiek hier echt aan wilt.
Dat hoor je ook niet, dat is gewoon een tariefwijziging
pi_96389534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
Dat hoor je ook niet, dat is gewoon een tariefwijziging
Tuurlijk hoor je dat.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:10:53 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96389735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk hoor je dat.
ja net als andere tariefaanpassingen
pi_96390979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
ja net als andere tariefaanpassingen
Nee, dan gaat automatisch de maandelijkse teruggave bij veel mensen omlaag. Als jij denkt dat dat niet opvalt ben je niet erg realistisch.
pi_96391538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, dan gaat automatisch de maandelijkse teruggave bij veel mensen omlaag. Als jij denkt dat dat niet opvalt ben je niet erg realistisch.
Het valt de meesten pas op nadat de wet is aangepast :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96391876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het valt de meesten pas op nadat de wet is aangepast :)
Ik denk dat het mensen hier wel op zal vallen en er genoeg media aandacht van zal komen dat onze regering dan dit proefballontje weer uit de lucht knalt. :D
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 17:01:59 #132
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96394480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

RGB Ledstrips met IR controller, Ledspots met IR dimmer, Logitecht Harmony 900 met RF-externder.
Dus de harmony stuurt RF signalen naar de controller en dimmer die uit het zicht zitten. De extender zet het RF signaal om naar IR. :)
Je hebt volgens mij ook een a.b. van Logitech die RF signalen kan uitzenden, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Ik heb zelf de Harmony One. Geniaal ding. Ik kan dus alleen het licht niet bedienen met dat ding, maar daar heb ik een apart a.b.kje voor.

Volgens mij is het andersom wat jij zegt? Je extender zet het IR signaal dat van je Harmony afkomstig is toch om in RF signalen waardoor het licht dus ook werkt? Want als je licht standaard met IR werkt heb je toch geen controller nodig voor het omzetten van IR -> RF en RF -> IR?

Maar ik heb idd ook mn tv, decoder, receiver, dvdspeler, mediaspeler en xbox360 daar op zitten.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:45:08 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96395995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

ja je maandelijkse betaling aan de zorgverzekeraar is ook omhoog gegaan en de maandelijkse betaling aan de energieboer, dus daar zijn mensen wel aangewend, maar de HRA blijft bestaan zoals afgesproken
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:46:54 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96396053
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat het mensen hier wel op zal vallen en er genoeg media aandacht van zal komen dat onze regering dan dit proefballontje weer uit de lucht knalt. :D
O ja en waar wil je dan 18 miljard vandaan halen, Rutte heeft gezegd, we moeten allemaal een bijdrage leveren, en als ze de meerderheid in de eerste kamer halen dan zal je nog wel meer gaan merken
http://vois.datawonen.nl/report/cow10_702.html
Het huurwaarde bijtellen levert nu 5,1 miljard maal 40% dik 2 miljard op , als dat van 0,55% naar 0,8 % gaat dan zal dat ruim 1 miljard extra opleveren en volgend jaar wel 2 miljard extra

Uiteraard zou het goed zijn als men de overdrachtsbelasting zou minderen of nul stellen, want daar zit dit jaar al een tegenvaller van ruim 1 miljard

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2011 17:52:57 ]
pi_96396467
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O ja en waar wil je dan 18 miljard vandaan halen, Rutte heeft gezegd, we moeten allemaal een bijdrage leveren, en als ze de meerderheid in de eerste kamer halen dan zal je nog wel meer gaan merken
http://vois.datawonen.nl/report/cow10_702.html
Het huurwaarde bijtellen levert nu 5,1 miljard maal 40% dik 2 miljard op , als dat van 0,55% naar 0,8 % gaat dan zal dat ruim 1 miljard opleveren en volgend jaar wel 2 miljard
Als het aan mij zou liggen zou de war on drugs per direct gestopt worden. Geen politieinzet meer nodig om wietkwekerijen aan te pakken. De kwekerijen kunnen dan mensen wit in dienst nemen, accijnzen op wiet. Verwachte opbrengsten 1 a 2 miljard.

Verder leuke berekening van je hwf maar jij wilt daar dan jaarlijks 0.3% bij laten tellen omdat je het er over hebt dat het jaar erna er nog meer opbrengsten bij komen?
pi_96396479
Een lichtpuntje voor de erfpachters:

quote:
Banken werken aan erfpachtprobleem

DEN HAAG - Banken, erfpachters en andere partijen hebben belangrijke vervolgstappen gezet om het probleem rond particuliere erfpacht op te lossen.

Dat heeft de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) donderdag bekendgemaakt.

''De banken hebben criteria opgesteld voor erfpachtovereenkomsten die door partijen gezamenlijk verder uitgewerkt zullen worden. Uiteindelijk gaat het erom dat alle partijen deze criteria ondersteunen'', aldus de NVB.

De afspraken moeten kopers en verkopers van huizen op erfpacht duidelijkheid verschaffen over de ''deugdelijkheid en financierbaarheid'' van erfpachtovereenkomsten.

Partijen gaan volgens de NVB ook de mogelijkheden voor modelcontracten en een keurmerk voor erfpachtovereenkomsten nader uitwerken.

Onduidelijkheid

Banken zijn terughoudend om hypotheken te verstrekken aan eigenaren met een woning op particuliere erfpacht. Volgens de sector komt dat door onduidelijkheid over de voorwaarden en de toekomstige hoogte van de erfpacht.

In Nederland staan tienduizenden woningen op grond van kerken, universiteiten, Staatsbosbeheer, boeren en andere particulieren. Sinds begin vorig jaar weigeren banken om nieuwe hypotheken te verstrekken op dergelijke woningen. Hierdoor zijn deze huizen praktisch onverkoopbaar.

Verklaring afgeven

De Vereniging Eigen Huis ''blijft stellig van mening dat banken hun huidige klanten niet langer in de steek kunnen laten en zeker niet in problemen mogen brengen zoals dat nu sinds ruim een jaar gebeurt.''

Banken kunnen volgens de vereniging woningbezitters die hun huis in de verkoop zetten helpen door een verklaring van erfpachtacceptatie af te geven. Daarin staat dat een koper geen probleem met een hypotheek zal ondervinden doordat de woning op particuliere erfpachtgrond staat.
bron: http://www.nu.nl/geldzake(...)rfpachtprobleem.html
pi_96396551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:59 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Een lichtpuntje voor de erfpachters:
Allemaal leuk en aardig, maar erfpachtgrond blijft nog wel een paar decennia een besmette reputatie houden denk ik zo.
pi_96396587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar erfpachtgrond blijft nog wel een paar decennia een besmette reputatie houden denk ik zo.
dat denk ik ook, ook al zouden banken weer makkelijker hypotheken verstrekken voor huizen met erfpacht, wie wil het risico nemen om zo'n huis te kopen :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:07:01 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96396692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Verder leuke berekening van je hwf maar jij wilt daar dan jaarlijks 0.3% bij laten tellen omdat je het er over hebt dat het jaar erna er nog meer opbrengsten bij komen?
Ja tot het huurwaardeforfait gelijk is aan de marktrente en van 0,55% tot 5,5 % dat kan in 20 stapjes van 0,25% , dan krijgt de overheid ieder jaar 1 miljard extra

Ik zou dan ook de overdrachtsbelasting in 3 stappen afbouwen tot 0%

vervolgens in 2030 de regeling opheffen
pi_96396765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
Ja tot het huurwaardeforfait gelijk is aan de marktrente en van 0,55% tot 5,5 % dat kan in stapjes van 0,25% , dan krijgt de overheid ieder jaar 1 miljard extra
Zou het dan niet zinniger zijn om het HWF af te schaffen en de HRA in stapjes af te bouwen?
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:10:23 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96396792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zou het dan niet zinniger zijn om het HWF af te schaffen en de HRA in stapjes af te bouwen?
nee daar is teveel verzet tegen, de HRA is heilig
pi_96397002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja tot het huurwaardeforfait gelijk is aan de marktrente en van 0,55% tot 5,5 % dat kan in stapjes van 0,25% , dan krijgt de overheid ieder jaar 1 miljard extra

Ik zou dan ook de overdrachtsbelasting in 3 stappen afbouwen tot 0%
waarom dan niet gewoon alleen nog maar hra voor hypotheken die tijdens looptijd worden afgelost?

Op jou hwf manier versterk je mijn inziens alleen maar dat mensen of maximaal lenen of meteen afbetalen. Terwijl in mijn optiek de overheid juist het afbouwen van schuld veel directer ipv zo indirect door de hwf truuk zou moeten stimuleren.
pi_96397855
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Pffff.... kom niet aan onze geliefde HRA.... er moet (weer) een list verzonnen worden want Henk en Ingrid laten zich nu eenmaal niet zo makkelijk naaien _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_96398068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pffff.... kom niet aan onze geliefde HRA.... er moet (weer) een list verzonnen worden want Henk en Ingrid laten zich nu eenmaal niet zo makkelijk naaien _O-
Nou wat mij betreft schaffen ze de HRA in klap af. Over 24 jaar. :+
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:05:53 #145
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96398647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou wat mij betreft schaffen ze de HRA in klap af. Over 24 jaar. :+
nee in 20 stapjes vanaf nu
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:09:25 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96398783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

waarom dan niet gewoon alleen nog maar hra voor hypotheken die tijdens looptijd worden afgelost?

Op jou hwf manier versterk je mijn inziens alleen maar dat mensen of maximaal lenen of meteen afbetalen.
juist snel aflossen dus binnen 30 jaar is dan weer het doel en zal beloond worden.

Voordeel is dat mensen die zwaar zitten nauwelijks geraakt worden en mensen die 375 euro pm betalen voor een 250.000 WOZ waarde, die zijn dan volgend jaar al hun 100 euro HRA subsidie kwijt

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2011 19:16:30 ]
pi_96399793
Dus de mensen die wel verstandige financiele keuzes gemaakt hebben mogen hiervoor nog extra genaaid gaan worden?
pi_96400704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:34 schreef Basp1 het volgende:
Dus de mensen die wel verstandige financiele keuzes gemaakt hebben mogen hiervoor nog extra genaaid gaan worden?
Natuurlijk.... want zij wonen scheef.... hun woning is betaald met een beste overheidssubsidie en daarom moeten ze maar meer gaan betalen. De woningeigenaren zijn het daar ook mee eens als het om huurwoningen gaat.. Check deze poll op de site van de NVM maar even

quote:
POLL
Minister Donner gaat het puntensysteem voor huurwoningen aanpakken. Hierdoor gaan de huren voor (nieuwe) huurders omhoog.

- Goed idee. De huren in de sociale sector zijn te laag en belemmeren de doorstroming op de woningmarkt. 47 %

- Slecht idee. Het plan werkt averechts en huurders blijven zitten waar ze zitten. 34 %

- Waarom blijft de koopsector opnieuw buiten schot? 19 %
Of ze destijds een verstandige keuze gemaakt hebben? Dat is moeilijk te zeggen, achteraf misschien wel maar achteraf kan iedereen roepen dat iets verstandig was. Feit is dat ze nog een bestedingsruimte hebben en dat moet dan maar afgeroomd worden, net als mijn spaargeld :W
We moeten nl. allemaal bloeden voor de gevolgen van het nationale pyramidespel. Linksom of rechtsom moeten de mensen waar wat te halen valt het gaan betalen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96402056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef xenobinol het volgende:
Linksom of rechtsom moeten de mensen waar wat te halen valt het gaan betalen w/
Dat zijn ze toch al van plan? Scheefhuurders gaat hun bejubelde vrijheid afgenomen worden. :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:32:05 #150
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96402631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zijn ze toch al van plan? Scheefhuurders gaat hun bejubelde vrijheid afgenomen worden. :P
Dat levert de overheid niets op, sterker dat gaat ze dus veel meer aan huursubsidie kosten, trouwens als de woningprijzen zo fors blijven dalen dan gaan er wel wat huurders een woning kopen tzt, dan komt er op de huurmarkt ook weer wat meer ruimte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')