lekker verhaal met die meidquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als ik het nu doe waarschijnlijk wel, geen mooi blondje meer d'r bijOoit dikste tiener, nu anorexia (iets schokkende foto's!)
Klinkt alsof je het erg leuk hebt gehad Mo! Jammer dat je het huis niet hebt kunnen bekijken...
En zodra je weer traint voor je triatlon gaat dat vadsige gevoel ook wel weg
bokkepootjes, maak me gek. Die dingen zijn zo lekker...Ik ben blij dat ze ze in Zweden noch Duitsland hebben....quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:13 schreef Tinkepink het volgende:
Bastognekoeken, salt-and-vinegarchips, bokkepootjes, ijsjes (alle), etc. etc.
Er is zoveel waarbij ik niet op kan houden met eten. Oplossing: niet in huis halen en/of veel sporten.
Ja. Ik heb nog de volle mep betaald.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:28 schreef Viking84 het volgende:
Nou, dat klinkt niet goed (wb m'n boek). Gelukkig was 'ie maar een tientje
.
Maar Paulo Coelhoquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:25 schreef Perruche het volgende:
WB mo, klinkt als een leuk tripje! En thumbs up voor vikWel jammer van die afwijzing, maar je houd de moed er goed in
![]()
Presentatie ging niet slecht"een stuk beter" wiehoo. Zat wel weer te zweten als een otter
Dat boel van Ammanti heb ik ook gelezen, vond het best slecht, maar ja wel in 2 avonden uit. Ben nu bezig met biografie van Paolo Coelho, leest lekker en lekker dik ook, heerlijk! Wat een leven heeft die man gehad trouwens.
ik vind sommige van zijn boeken wel heel goed, eigenlijk. Heb ze niet allemaal gelezen, maar De Zahir bijvoorbeeld en de Alchemist vond ik niet slecht.Wat vind je er niet goed aan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar Paulo Coelho. Miss is de bio boeiend, maar dat vind ik niet van z'n werk
. Biografieën zijn trouwens leuk om te lezen, mits interessante mensen uiteraard
.
De thematiek spreekt me niet zo aanquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
ik vind sommige van zijn boeken wel heel goed, eigenlijk. Heb ze niet allemaal gelezen, maar De Zahir bijvoorbeeld en de Alchemist vond ik niet slecht.Wat vind je er niet goed aan?
quote:
Zulke voorbeelden laten goed zien dat gewichtsproblemen toch voornamelijk een geestelijk probleem isquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:22 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
lekker verhaal met die meidVan het ene uiterste naar het andere...
Letterlijk of...?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:34 schreef Viking84 het volgende:
En nu ga ik ff douchen en dan naar m'n zus, behang plakken.
Sluit mooi aan op wat ik recentelijk zei, over controle enzo.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:35 schreef V1z0R het volgende:Zulke voorbeelden laten goed zien dat gewichtsproblemen toch voornamelijk een geestelijk probleem is
Ik denk vooral dat er heel veel in dit topic bovenmatig perfectionistisch zijn en het liefst alles onder controle willen houden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:42 schreef Jagärtrut het volgende:
maar volgens mij hebben er maar erg weinig hier gewichtsproblemen, en willen de meesten er gewoon een paar kilo's af.
Ik denk dat er een paar in dit topic zitten die geen goede relatie met eten hebben, maar het meerendeel wil gewoon gezond eten en veel bewegen en daardoor een paar kilo's kwijt raken...
^^quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat er heel veel in dit topic bovenmatig perfectionistisch zijn en het liefst alles onder controle willen houden.
Tegelijkertijd zitten we hier allemaal al jaren en lijkt het bij bijna niemand echt langdurig te lukken. En dan pakken wij het nog relatief gezond aan, veel mensen jojo'en nog veel erger.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:42 schreef Jagärtrut het volgende:
maar volgens mij hebben er maar erg weinig hier gewichtsproblemen, en willen de meesten er gewoon een paar kilo's af.
Ik denk dat er een paar in dit topic zitten die geen goede relatie met eten hebben, maar het meerendeel wil gewoon gezond eten en veel bewegen en daardoor een paar kilo's kwijt raken...
Maar dat jaren hier zitten is ook omdat het 'gevecht' of een iets minder dramatisch woord daarvoor, natuurlijk ook gewoon doorgaat, het is niet zo dat als je eenmaal weegt wat je wilt wegen dat je dan kan gaan eten wat je wilt. Het blijft toch balanceren. En soms kom je dan weer een paar kilo aan. Het verschil is dat we het niet te veel uit de hand laten lopen. Dat je niet ineens 10 kilo meer weegt omdat je je hoofd te lang in het zand hebt gestoken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:52 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zitten we hier allemaal al jaren en lijkt het bij bijna niemand echt langdurig te lukken. En dan pakken wij het nog relatief gezond aan, veel mensen jojo'en nog veel erger.
Als ik voor mezelf spreek, ik herken best veel van de problemen die weleens beschreven worden zoals eetbuien, en bijv. dat hele verhaal dat Kwak een tijd geleden postte over haar relatie met eten, dat trouwens echt indruk op mij maakte. Ik kan mijn gewicht dan wel redelijk binnen de perken houden, maar in periodes van stress steekt het toch weer de kop op. Het perfectionisme wat Tink beschrijft trouwens ook. Het zijn allemaal geen dingen waar je niet mee kunt leven, maar ik bedoel maar dat je zoiets niet altijd aan de buitenkant ziet.
I failedquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat je niet ineens 10 kilo meer weegt omdat je je hoofd te lang in het zand hebt gestoken.
Vind het wel meevallen. Tink is vanaf het begon genoeg kwijt en nu aan finetunen. Co, Vik, Mo ook, DaD en Billy moeten het niet in hun hoofd halen om nog af te vallen, XM is volgens mij ook het een en ander kwijt en eet nu meer dan een plak ontbijtkoek en een halve appel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:52 schreef Mini. het volgende:
Tegelijkertijd zitten we hier allemaal al jaren en lijkt het bij bijna niemand echt langdurig te lukken.
Hoeveel ben jij kwijt sinds je begon af te vallen? Nog steeds >10 kilo, of niet? Doe nog eens een foto van voor en na?quote:
Zat ook al te denken dat 't volgens mij wel meevalt. Ben zelf ook de afgelopen 3 jaar niet meer aangekomen dan die 3 kilo van 't laatste half jaar. En die zijn nu ook weer zo goed als weg.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen. Tink is vanaf het begon genoeg kwijt en nu aan finetunen. Co, Vik, Mo ook, DaD en Billy moeten het niet in hun hoofd halen om nog af te vallen, XM is volgens mij ook het een en ander kwijt en eet nu meer dan een plak ontbijtkoek en een halve appel.
Ja, daar heb je ook gelijk in. Ik wilde alleen maar aangeven dat het zelfs bij mensen die er bewust en gezond mee bezig zijn toch ook geestelijk wel veel moeite kost en bij tijd en wijle ook weer even misgaat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen. Tink is vanaf het begon genoeg kwijt en nu aan finetunen. Co, Vik, Mo ook, DaD en Billy moeten het niet in hun hoofd halen om nog af te vallen, XM is volgens mij ook het een en ander kwijt en eet nu meer dan een plak ontbijtkoek en een halve appel.
Als er gejojood (spelling? vik?) wordt, dan is dat in de meeste gevallen met minder amplitude of een lager gemiddeld gewicht dan eerst. En bovenal gezonder dan eerst.
Dat laatste moet je echt niet doen hoor. Veel mensen hier willen graag álles goed doen, wat Tink ook zei, maar iedereen heeft ook zijn slechte kanten die je misschien niet altijd ziet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:11 schreef ihatefastcars het volgende:
Wat ik wel fijn vind is om bewuster met gezond eten bezig te zijn. Sinds ik hier lees/post eet ik echt een stuk gezonder en gevarieerder. Enige wens die ik heb is 't nog iets meer los kunnen laten en uiteindelijk weer ouderwets (veel) te gaan sporten waardoor 't ook niet meer zo nodig is om er bovenop te zitten. Maar goed, los laten gaat nu niet lukken want mijn enige claim to fame op dit moment is dat ik niet dicht aan 't groeien ben ondanks de verveling.Overigens ook waarom ik nog minder dan before post: heb weinig anders te melden dan dat ik 't kut vind dat ik nog geen baan heb, en voel me dan zo'n epic fail hier tussen alle slimme, slanke en succesvolle dames (en heren).
![]()
But most of you hide it so very well.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:13 schreef loveli het volgende:
Ihfc, we hebben allemaal onze fails. Al dan niet epic.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:21 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
But most of you hide it so very well.Maar serieus, ik weet dat 't irrationeel is en sowieso moet ik natuurlijk mezelf niet met anderen vergelijken. Nou ja, grotendeels gewoon frustratie dat ik na 2 maanden nog geen stap verder ben natuurlijk.
Stress zorgt ook voor aankomen. Cortisol enzo.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
maar dan zonder de stress van de kilo's
[..]
Minder stress, meer resultaat ofzo.
Bij sommigen. Stress maakt juist dat ik enorm afval.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Stress zorgt ook voor aankomen. Cortisol enzo.
Zal het herformuleren. Cortisol zorgt ervoor dat vet op de verkeerde plaatsen gaat zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Bij sommigen. Stress maakt juist dat ik enorm afval.
Ik heb weinig stress.
Letterlijkquote:
Ook waar. Je hoort vaak van mensen dat ze als ze behoorlijk wat afgevallen zijn dan nog die extra paar kilo's kwijt willen naar een bepaald ideaal getal en daar gaat 't dan nog weleens fout.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:23 schreef Mini. het volgende:
Ik denk soms dat het ook wel het idee is dat je ooit zo dun geweest bent, waardoor je vindt dat je dat weer moet halen. Zo heb ik bijvoorbeeld kleren in maat 34 die ooit pasten, en nu vind ik dus dat ik daar weer in moet kunnen. Terwijl als ik nu zonder geschiedenis begon, ik maat 38 misschien ook best mooi zou vinden. Op een bepaald moment is acceptatie toch best goed.
Dit ja.Gelukkig is de knop nu weer aardig om. Ik eet iets gezonder (maar nog wel zo nu en dan een koekje/snoepje) en eet vooral wat minder verschillende slechte dingen. Koek is prima, maar dan niet een pak koekjes, een zak chips en een rol mentos achter elkaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:00 schreef conleche het volgende:
Ik kom gewoon makkelijk aan als ik niet bewust met eten bezig ben. Aangezien mijn trek (in ongezond spul) blijkbaar groter is dan mijn onderhoud. En hier blijven rondhangen is dan wel 1 van de manieren om me er bewust van te blijven. Dat stomme lijstjes posten werkt toch wel op de één of andere manier.
Sterktequote:Op woensdag 4 mei 2011 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klinkt goed, Mo!
M'n ouders komen me zo halen om naar de begrafenis van m'n neef te gaan. Blegh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |