abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96292650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Het bereikt dat mensen de illusie van rechtvaardigheid hebben, dat geen misdaad ongestraft blijft. Dat is erg belangrijk voor de menselijke psyche, we hebben er zelfs het grootste product van de mensheid, de moraliteit en religie, omheen gebouwd.
Oerdriften, noem ik dat.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:36:01 #52
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96292668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja? En als de Chinezen volgende week de Dalai Lama een terrorist noemen en hem door z'n kop schieten? Wat is dan het verschil?

Moord zonder proces en veroordeling is nooit goed, zeker niet als staten zich met dat soort praktijken gaan bezighouden. Het ondermijnt de rechtsstaat en alles waar het 'beschaafde' westen voor staat.
QFT.

Er zijn er ter wereld die meer moorden op hun geweten hebben (er vielen bvb meer doden door de compleet onwettige oorlog in irak, dan bij terroristische aanslagen)...
pi_96292672
Ik heb even een vraag, misschien weten jullie het antwoord? Here goes:

Wat als bepaalde personen (maakt verder niet uit wie in deze context) Bush jr. als volksvijand nummer 1 maken (en hem dus een terrorist noemen) om zijn daden in (o.a.) Irak en besluiten tot een infiltreer actie om hem te doden. Is het dan nog steeds 'normaal' en/of 'gerechtvaardigd'?

edit: oh verrek de posts boven me schetsen eenzelfde situatie.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:36:26 #54
324665 meth77
to do or not to do
pi_96292681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik erger me aan het feit dat jij, en vele anderen, niet inzien dat het vermoorden van obl op alle vlakken (moreel, politiek, strategisch) slecht was.
nee hoor, prima, dat zal iedereen het over eens zijn, (behalve jij dan)

Ik denk niet dat normaal denkende mensen hier problemen mee hebben, de man was erg gestoord.
pi_96292693
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef Scorpie het volgende:
Ik erger mij aan het feit dat jij mij normen en waarden wil opdringen die volgens jou juist zijn, terwijl ze subjectief zijn. Dat maakt van jou een eng misselijk makend ventje.
Wacht even... omdat ik een eerlijk proces met rechters voorsta in plaats van ordinaire moord ben ik een eng misselijk makend ventje? Clown ben je ook. :+
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:37:49 #56
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96292723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:36 schreef Ebbao het volgende:

Wat als bepaalde personen (maakt verder niet uit wie in deze context) Bush jr. als volksvijand nummer 1 maken (en hem dus een terrorist noemen) om zijn daden in (o.a.) Irak en besluiten tot een infiltreer actie om hem te doden. Is het dan nog steeds 'normaal' en/of 'gerechtvaardigd'?

edit: oh verrek de posts boven me schetsen eenzelfde situatie.
Goed punt

Hij heeft duizenden irakezen vermoord in een internationaal veroordeelde oorlog.

Wie pakt zijn pistool?
pi_96292735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat de Dalai Lama geen duizenden Chinezen heeft afgeslacht?
Is van obl ook nooit bewezen. Dat had tijdens het proces dat hij nooit heeft gekregen moeten gebeuren.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:38:42 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef Northside het volgende:
Ja? En als de Chinezen volgende week de Dalai Lama een terrorist noemen en hem door z'n kop schieten? Wat is dan het verschil?
Het verschil is dat de Dalai Lama niet de Bank of China met passagiersvliegtuigen heeft neer laten halen, Chinese ambassades in het buitenland vernietigend heeft gebombardeerd, aanvallen uitgevoerd heeft op Chinese torpedojagers, geld heeft gegeven aan mensen die tienduizenden onschuldige Tibetanen hebben afgeslacht, en geen organisatie heeft opgezet die trainingskampen en de financien regelt voor honderden aanslagen op onschuldige mensen over de hele wereld.

Als hij dat wel had gedaan en China had hem na internationale arrestatiebevelen en een klopjacht van tien jaar in een vuurgevecht doodgeschoten, had China ook een schouderklopje van de Veiligheidsraad gekregen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96292764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Is van obl ook nooit bewezen. Dat had tijdens het proces dat hij nooit heeft gekregen moeten gebeuren.
Nouja, wel van de Amerikaanse ambassades in..andere landen van Afrika was volgens mij wel bekend. 9/11 niet idd.
pi_96292765
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:36 schreef Ebbao het volgende:

die vlieger gaat niet op:

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:39:51 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:35 schreef Klaudias het volgende:
Oerdriften, noem ik dat.
Leuk voor je.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96292805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Wacht even... omdat ik een eerlijk proces met rechters voorsta in plaats van ordinaire moord ben ik een eng misselijk makend ventje? Clown ben je ook. :+
Je verdraait zaken. Jij bent van mening dat osama niet gedood had moeten worden. Prima. Maar jij bent dan meteen van mening dat mensen die die mening er niet op nahouden, bekrompen zijn etc etc. Ik denk dat dat jou een misselijkmakend ventje maakt.
pi_96292811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:39 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.
Wat was de wettige grond om Irak binnen te vallen dan?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:40:59 #64
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96292827
quote:

[..]

Volgens een groot deel van de internationale gemeenschap was die oorlog in Irak ook onwettig.
Wat is het verschil?
Mag bvb Frankrijk, die de oorlog veoordeeld had, Bush door de kop schieten zonder proces?
pi_96292832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:40 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Wat was de wettige grond om Irak binnen te vallen dan?
dat weet ik niet en kan me ook niet schelen, maar die was er wel.... (tja ik heb de regels ook niet bedacht)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:41:14 #66
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96292835
quote:

[..]

Ja leuk, Amerikaanse definities en wetten, daar hebben we internationaal veel aan.

Van Dale:
ter·ro·ris·me het; o het onder druk zetten ve regering of bevolking door daden van terreur

ter·reur de; v(m) georganiseerd politiek geweld
AFC AJAX
pi_96292838
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:38 schreef speknek het volgende:
Het verschil is dat de Dalai Lama niet de Bank of China met passagiersvliegtuigen heeft neer laten halen, Chinese ambassades in het buitenland vernietigend heeft gebombardeerd, aanvallen uitgevoerd heeft op Chinese torpedojagers, geld heeft gegeven aan mensen die Tibetanen hebben afgeslacht, en geen organisatie heeft opgezet die trainingskampen en de financien regelt voor honderden aanslagen op onschuldige mensen over de hele wereld.
Nou, met zoveel bewijs was het vast geen probleem geweest hem door het internationale strafhof schuldig te laten veroordelen he?

quote:
Als hij dat wel had gedaan en China had hem na internationale arrestatiebevelen en een klopjacht van tien jaar in een vuurgevecht doodgeschoten, had China ook een schouderklopje van de Veiligheidsraad gekregen.
Ik betwijfel het ten zeerste.
Ja, ik generaliseer.
pi_96292852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:41 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

dat weet ik niet en kan me ook niet schelen, maar die was er wel.... (tja ik heb de regels ook niet bedacht)
Zeg dan niks.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:42:09 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:41 schreef Northside het volgende:
Nou, met zoveel bewijs was het vast geen probleem geweest hem door het internationale strafhof schuldig te laten veroordelen he?
Klopt, dat was hoogstwaarschijnlijk geen enkel probleem geweest.
quote:
Ik betwijfel het ten zeerste.
Ok.
pi_96292870
they want to kill 5 billion people, prepare urelf for a vibetransformation !!!!!! IT'S a shadow gouvernment !! osama bin laden died 2 years ago !!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:42:29 #71
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96292879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:41 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

argument van de dag
pi_96292883
Dat staat bij iemand z'n Facebook.. hahah _O-
pi_96292888
Maar was het niet zo dat osama gedood is omdat hij ook gewapend was?
pi_96292889
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat de Dalai Lama geen duizenden Chinezen heeft afgeslacht?
Hoeveel afghanen, pakistanen en andere -anen zijn wel niet omgekomen door onze inmenging in die gebieden. Dat is ook de voornaamste grondslag geweest waarom een AQ het noodzakelijk vond een keer de VS te raken. Maar omdat zo inmenging door een staat gedaan wordt mag het opeens wel, en als er een individuele leider van een organisatie op staat mogen we hem als vergelding dan wel in koelen bloede vermoorden.

Nee het is mijns inziens nogal hypocriet. Ik zou voor de westerse moraliteit die we daar willen brengen toch echt gegaan zijn voor een rechtzaak (ook al zou dat voor de schijn zijn geweest) . Hoe kun je nu als westerse wereld nog serieus in afghanistan en irak blijven en zeggen dat je een rechtstaat er van wilt maken.
pi_96292902
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:41 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Zeg dan niks.
ja kut, jij stelde een vraag,... geef ik antwoord en dan is het weer niet goed genoeg..

sorry hoor dat ik me in "je" discussie meng
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:43:32 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292915
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:40 schreef Beregd het volgende:
Volgens een groot deel van de internationale gemeenschap was die oorlog in Irak ook onwettig.
Wat is het verschil?
Mag bvb Frankrijk, die de oorlog veoordeeld had, Bush door de kop schieten zonder proces?
Nee, dat zou geen zelfverdediging zijn geweest. Saddam zou Bush wel door de kop geschoten kunnen hebben.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:44:36 #77
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96292948
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, dat zou geen zelfverdediging zijn geweest. Saddam zou Bush wel door de kop geschoten kunnen hebben.
Jij gelooft echt dat het zelfverdediging was?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:44:52 #78
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96292957
Amerika zegt.. versus "Wij van WC Eend.."
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96292970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:40 schreef vanhal het volgende:
Je verdraait zaken. Jij bent van mening dat osama niet gedood had moeten worden. Prima. Maar jij bent dan meteen van mening dat mensen die die mening er niet op nahouden, bekrompen zijn etc etc. Ik denk dat dat jou een misselijkmakend ventje maakt.
Ik zie niet in hoe je jezelf aan de ene kant een beschaafd westers mens en voorstander van een rechtsstaat kan noemen en aan de andere kant een moord kan verdedigen.

Mensen die die tegenstelling niet inzien zijn in mijn ogen... tsja... ok, ik zal niet meer bekrompen zeggen.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:45:30 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292976
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:44 schreef Beregd het volgende:
Jij gelooft echt dat het zelfverdediging was?
Ja, Bin Laden heeft Amerikaanse doelen aangevallen en gaf meermaals aan plannen te hebben dat opnieuw te doen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:45:35 #81
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96292980
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:42 schreef vanhal het volgende:
Maar was het niet zo dat osama gedood is omdat hij ook gewapend was?
Het zit zo;
- Als ze daarheen gingen om hem te doden, was de actie strafbaar.
- Wilden ze hem arresteren? Dan mag dat wel.
- Wilde hij terugschieten en hebben ze hem gedood uit zelfverdediging, dan mag dat ook.

Wat er precies is gebeurd weten we nu natuurlijk niet. Maar als ze wat anders zeggen dan "we gingen daarheen om hem te arresteren maar hij schoot terug" is het internationaal strafbaar, en de Amerikanen snappen ook wel dat ze de wereld niet nog 's kunnen opfokken.
AFC AJAX
pi_96292991
Volgens de officiele speech van Obama is Osama neergeschoten NA (after) het vuurgevecht (firefight).

Kwam gister voorbij bij P&W, bij monde van Knoops.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:46:30 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_96293010
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:42 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel afghanen, pakistanen en andere -anen zijn wel niet omgekomen door onze inmenging in die gebieden. Dat is ook de voornaamste grondslag geweest waarom een AQ het noodzakelijk vond een keer de VS te raken.
....nee.
pi_96293012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:45 schreef Ebbao het volgende:
Volgens de officiele speech van Obama is Osama neergeschoten NA (after) het vuurgevecht (firefight).

Kwam gister voorbij bij P&W, bij monde van Knoops.
Dat dacht ik ook.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:48:18 #85
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96293072
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.
En net zei je nog dat hij gewapend was :?
AFC AJAX
pi_96293083
quote:

[..]

Dat dacht ik ook.
die moet ik nog maar eens nakijken dan. ik dacht dat ze hem tijdens het gevecht in z'n hoofd hadden geraakt en dat toen door de commando in kwestie daarna nog een schot in de borst is gelost. om er zeker van te zijn zegmaar
pi_96293088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Amerika is niet lid van het internationale strafhof.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_96293115
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:48 schreef msnk het volgende:

[..]

En net zei je nog dat hij gewapend was :?
'Vuurgevecht', alsin een gevecht waarbij beide partijen wapens hebben.....
pi_96293136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:49 schreef vanhal het volgende:

[..]

'Vuurgevecht', alsin een gevecht waarbij beide partijen vuurwapens hebben.....
pi_96293153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:48 schreef Roi het volgende:

[..]

Amerika is niet lid van het internationale strafhof.
Jawel. Maar niet van het Internationaal Crimineel Gerechtshof. Het ICJ(int. strafhof) is het juridisch orgaan van de VN. Dus ieder land dat lid is van de VN..

Maar als ik dat zo teruglees ging het inderdaad over het Int. Crim. Gerechtshof.

Daar is de USA inderdaad geen lid van.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_96293176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Denken dat je een eerlijk proces zal krijgen als enemy #1, dorpsgek dat je er bent. Heb je nog meer van zulke grappige waanideeen, of is de koek voor vandaag op?

Ik durf te wedden dat jij als ruggegraatloos ventje had lopen roepen dat de USA met OBL had lopen paraderen als een soort trofee als ze hem gevangen hadden genomen voor een 'eerlijk' proces :')

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2011 13:51:58 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:51:30 #92
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96293201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:49 schreef vanhal het volgende:

[..]

'Vuurgevecht', alsin een gevecht waarbij beide partijen wapens hebben.....
Eh, ik weet wat een vuurgevecht is. Maar net zei je nog dat OBL doodgeschoten is omdat hij een wapen had :{
AFC AJAX
pi_96293223
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Denken dat je een eerlijk proces zal krijgen als enemy #1, dorpsgek dat je er bent. Heb je nog meer van zulke grappige waanideeen, of is de koek voor vandaag op?
Alles is eerlijker dan 's nachts een kogel door je hoofd in de slaapkamer.

quote:
Ik durf te wedden dat jij als ruggegraatloos ventje had lopen roepen dat de USA met OBL had lopen paraderen als een soort trofee als ze hem gevangen hadden genomen voor een 'eerlijk' proces :')
Dan had ik het een zege voor het internationaal recht en het Westen genoemd. Dan had ik gezegd, kijk, wij zijn beter dan die haatbaarden, wij staan boven moord.
Ja, ik generaliseer.
pi_96293249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:52 schreef Northside het volgende:
Zucht
hehe i see what you did there
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:53:03 #95
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96293261
Die jongens bij de Navy Seals zullen binnenkort wel een hoge onderscheiding krijgen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:53:04 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96293262
OBL zijn lijk is in zee gedumpt, whut?
Oh maar gelukkig hebben we de DNA tests nog..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96293278
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:51 schreef msnk het volgende:

[..]

Eh, ik weet wat een vuurgevecht is. Maar net zei je nog dat OBL doodgeschoten is omdat hij een wapen had :{
:? Ja, wat is nou precies de onduidelijkheid dan? Navy seals komen binnen, osama ( en anderen) heeft een wapen en gebruikt die dan ook, dus navy seals doden hem. Duidelijk toch?
pi_96293291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je jezelf aan de ene kant een beschaafd westers mens en voorstander van een rechtsstaat kan noemen en aan de andere kant een moord kan verdedigen.

Mensen die die tegenstelling niet inzien zijn in mijn ogen... tsja... ok, ik zal niet meer bekrompen zeggen.
Volgens jouw definitie had Saddam dus nooit geexecuteerd mogen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2011 13:53:43 ]
pi_96293294
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je doet wel aan practice what you preach, nu lijken velen hier op fok wel allemaal van die linksen waar velen zelf vaak zo verontwaardigd over zijn als ze links lullen en rechts vullen. :D
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:53:47 #100
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96293301
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

:? Ja, wat is nou precies de onduidelijkheid dan? Navy seals komen binnen, osama ( en anderen) heeft een wapen en gebruikt die dan ook, dus navy seals doden hem. Duidelijk toch?
quote:

[..]

Dat dacht ik ook.
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')