nee hoor. niet bekrompen. wel sensatielustig en beinvloedbaarquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:
God, het volk dat alles tot in het oneindige dood-relativeert is gearriveerd hoor.
Ik was ongelooflijk verdrietig na de aanslagen op de WTC en ongelooflijk blij toen die kwaadaardige zak doodgeschoten was. Maar dat zal wel enorm bekrompen van me zijn
Zie je dan niet in dat dit tot een neerwaartse spiraal van geweld zal leiden? Iemand zal erboven moeten staan om dit te beeindigen, maar Amerika heeft met deze moord aangegeven dit niet te doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:
God, het volk dat alles tot in het oneindige dood-relativeert is gearriveerd hoor.
Ik was ongelooflijk verdrietig na de aanslagen op de WTC en ongelooflijk blij toen die kwaadaardige zak doodgeschoten was. Maar dat zal wel enorm bekrompen van me zijn
*proest* waarmee jij dus aangeeft dat jij je niet kunt verplaatsen in de geest van mij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan heb je een bekrompen wereldbeeld en kan je je niet verplaatsen in de geest van andere mensen. Kan jij ook niets aan doen.
Jawel, ik heb me verplaatst in jouw geest en ik vind het bekrompen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:17 schreef vanhal het volgende:
*proest* waarmee jij dus aangeeft dat jij je niet kunt verplaatsen in de geest van mij.
Je ziet het grote plaatje niet, je verplaatst je niet in de moslimwereld. En dat is jammer, want zo gaan we nooit richting een oplossing, alleen maar richting polarisatie en meer geweld.quote:Man man zeg, wat is jou aangedaan dat je zo gefrustreerd moet reageren? Het lijkt wel alsof je je persoonlijk aangevallen voelt door mij. Relax man!
Het bereikt dat mensen de illusie van rechtvaardigheid hebben, dat geen misdaad ongestraft blijft. Dat is erg belangrijk voor de menselijke psyche, we hebben er zelfs het grootste product van de mensheid, de moraliteit en religie, omheen gebouwd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:17 schreef simmu het volgende:
de dood van obl bereikt in mijn optiek helemaal niks.
lol, dus eigenlijk probeer je heel nobel te zijn, maar weet nog niet helemaal hoe je dat nobele goed moet uiten want je ergert je groen en geel aan -in ieder geval- mijn reactie en dat laat je maar even zien ook.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Jawel, ik heb me verplaatst in jouw geest en ik vind het bekrompen.
[..]
Je ziet het grote plaatje niet, je verplaatst je niet in de moslimwereld. En dat is jammer, want zo gaan we nooit richting een oplossing.
Toch raar, de meest ''religieuzen'' zitten in het Midden-Oosten en keurden 9/11 veelal goed.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Het bereikt dat mensen de illusie van rechtvaardigheid hebben, dat geen misdaad ongestraft blijft. Dat is erg belangrijk voor de menselijke psyche, we hebben er zelfs het grootste product van de mensheid, de moraliteit en religie, omheen gebouwd.
Ik erger me aan het feit dat jij, en vele anderen, niet inzien dat het vermoorden van obl op alle vlakken (moreel, politiek, strategisch) slecht was.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:22 schreef vanhal het volgende:
lol, dus eigenlijk probeer je heel nobel te zijn, maar weet nog niet helemaal hoe je dat nobele goed moet uiten want je ergert je groen en geel aan -in ieder geval- mijn reactie en dat laat je maar even zien ook.
Heel apart dit.
Nee, dat zie ik niet in. Ik vind dat je als Westerse wereld op een gegeven moment een zelfbewuste keuze moet maken voor rechtvaardigheid. Juist als je dat niet doet toon je je zwakte.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Zie je dan niet in dat dit tot een neerwaartse spiraal van geweld zal leiden? Iemand zal erboven moeten staan om dit te beeindigen, maar Amerika heeft met deze moord aangegeven dit niet te doen.
Dat hadden ze bereikt als ze hem voor het internationaal strafhof hadden gebracht ja. Het enige dat ze nu hebben laten zien is dat ze schijt hebben aan de normen en waarden die ze zelf propageren.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:21 schreef speknek het volgende:
Het bereikt dat mensen de illusie van rechtvaardigheid hebben, dat geen misdaad ongestraft blijft. Dat is erg belangrijk voor de menselijke psyche, we hebben er zelfs het grootste product van de mensheid, de moraliteit en religie, omheen gebouwd.
Prima, daar mag je je aan ergeren, maar doe wat aan de manier waarop je je irritatie overbrengt. Want je komt wat mij betreft a-relaxed over. Zoiets werkt alleen maar tegen je.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik erger me aan het feit dat jij, en vele anderen, niet inzien dat het vermoorden van obl op alle vlakken (moreel, politiek, strategisch) slecht was.
Ander proces, zelfde uitkomst. Je bent toch niet zo naief om te denken dat als Bin Laden geëxecuteerd was na een proces, de moslim-wereld minder woedend was geweest?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat hadden ze bereikt als ze hem voor het internationaal strafhof hadden gebracht ja. Het enige dat ze nu hebben laten zien is dat ze schijt hebben aan de normen en waarden die ze zelf propageren.
tja dan hadden ze hem moeten arresteren... maarja osama zou zich echt niet zomaar laten arresteren lijkt me...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat hadden ze bereikt als ze hem voor het internationaal strafhof hadden gebracht ja. Het enige dat ze nu hebben laten zien is dat ze schijt hebben aan de normen en waarden die ze zelf propageren.
Rechtvaardigheid? Hoe kan je een moord zonder enige vorm van proces rechtvaardig noemen!?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Nee, dat zie ik niet in. Ik vind dat je als Westerse wereld op een gegeven moment een zelfbewuste keuze moet maken voor rechtvaardigheid. Juist als je dat niet doet toon je je zwakte.
Na een proces en veroordeling door een rechter. HET grote verschil met deze moord.quote:De dood van Eichmann loste ook niks op, nul komma nul. Maar het was wel juist/goed.
Nee hoor, het leger was gerechtigd om hem dood te schieten, en naar het zich laat aanzien was hij neergeschoten bij dodelijk verzet tegen arrestatie, wat helemaal gerechtigd is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef Northside het volgende:
Ik ben hard, bot en cynisch op het grote anonieme internet. In het echt ben ik best een aardig jongen hoor, net zoals jij waarschijnlijk een hele geschikte vrouw bent.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:27 schreef vanhal het volgende:
Prima, daar mag je je aan ergeren, maar doe wat aan de manier waarop je je irritatie overbrengt. Want je komt wat mij betreft a-relaxed over. Zoiets werkt alleen maar tegen je.
Ik erger mij aan het feit dat jij mij normen en waarden wil opdringen die volgens jou juist zijn, terwijl ze subjectief zijn. Dat maakt van jou een eng misselijk makend ventje.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik erger me aan het feit dat jij, en vele anderen, niet inzien dat het vermoorden van obl op alle vlakken (moreel, politiek, strategisch) slecht was.
De religie van de Amerikanen zegt anders wel wat anders over vergelding en moorden en zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan had je als westerse wereld wel gedaan wat je eigenlijk iwlt overbrengen in de landen waar we nog zitten. Namelijk het recht op een eerlijk proces naleven. De mensenrechten respecteren, enz..quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ander proces, zelfde uitkomst. Je bent toch niet zo naief om te denken dat als Bin Laden geëxecuteerd was na een proces, de moslim-wereld minder woedend was geweest?
Iemand heeft P&W zitten kijkenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hoor, het leger was gerechtigd om hem dood te schieten, en naar het zich laat aanzien was hij neergeschoten bij dodelijk verzet tegen arrestatie, wat helemaal gerechtigd is.
Ik geloof er niets van dat de moslim-wereld zou meegaan in de illusie dat het hier om een eerlijk proces zou gaan. En eerlijk gezegd denk ik zelf ook dat de uitkomst van tevoren al vaststond.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan had je als westerse wereld wel gedaan wat je eigenlijk iwlt overbrengen in de landen waar we nog zitten. Namelijk het recht op een eerlijk proces naleven. De mensenrechten respecteren, enz..
Saddam heeft de westerse wereld juist verdreven omdat hij zich schuldig maakte aan deze zaken die amerika nu ook zomaar doet omdat het toevallig een omhoog gevallen persoon van AQ zou moeten zijn.
Ja? En als de Chinezen volgende week de Dalai Lama een terrorist noemen en hem door z'n kop schieten? Wat is dan het verschil?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef speknek het volgende:
Nee hoor, het leger was gerechtigd om hem dood te schieten, en naar het zich laat aanzien was hij neergeschoten bij dodelijk verzet tegen arrestatie, wat helemaal gerechtigd is.
Dat de Dalai Lama geen duizenden Chinezen heeft afgeslacht?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja? En als de Chinezen volgende week de Dalai Lama een terrorist noemen en hem door z'n kop schieten? Wat is dan het verschil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |