abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96289645

Video van het complex:
http://nos.nl/video/23737(...)a-van-bin-laden.html
DNA bevestigt identiteit Bin Laden:
http://edition.cnn.com/20(...)ad/index.html?hpt=T1
Keuzes Obama:
http://www.huffingtonpost(...)option_n_856280.html

Liveblog DeSpeld ;) :
http://www.speld.nl/2011/05/02/osamafest-2011-liveblog/
quote:
8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
pi_96289654
hier weer verder
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:10:55 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_96289692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:03 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Oke.

Dus andersom was het ook geen probleem? Toen de islamitische wereld danste ten tijden van 9/11?

Prima, dan ben je meer een emotioneel type dan een rationeel type. Verder ook niet erg natuurlijk.
Met zo'n vergelijking komen en dan anderen emotioneel noemen :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96289711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat een onzin, wraakgevoelens en een vorm van genoegdoening bij vergelding zijn volstrekt normale menselijke emoties.
ah. gek is dat. in de periode vlak na de aanslag 9/11 was er juist veel verontwaardiging toen anderen stonden te juichen. ach ja. is natuurlijk anders. /sarcasme

lekker hypocriet gezeik is het. niets meer en niets minder.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:11:54 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_96289722
TT maar eens geactualiseerd :P
pi_96289757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:11 schreef simmu het volgende:

[..]

ah. gek is dat. in de periode vlak na de aanslag 9/11 was er juist veel verontwaardiging toen anderen stonden te juichen. ach ja. is natuurlijk anders. /sarcasme

Ik vind het niet gek, mensen die staan te juichen omdat 2 torens instorten met 3000+ doden als gevolg of mensen die juichen omdat de aanstichter daarvan dood is, ik vind het wel een verschil
pi_96289763
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Met zo'n vergelijking komen en dan anderen emotioneel noemen :').
:)!
pi_96289787
quote:

[..]

moslims die in amerika wonen en dan gaan juichen, daarover was ik wel verontwaardigd... ga daar dan niet wonen.
dat in de moslimlanden feest werd gevierd daar stond ik dan weer niet van te kijken. net zoals amerika nu feest viert
pi_96289940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:12 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik vind het niet gek, mensen die staan te juichen omdat 2 torens instorten met 3000+ doden als gevolg of mensen die juichen omdat de aanstichter daarvan dood is, ik vind het wel een verschil
ebbao drukte het net goed uit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:57 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Ik vind dat de joden dan mogen juichen omdat het bloedvergieten en de misstanden een halt toe zijn geroepen, maar niet omdat Hitler dood is.

Ik vind het dan ook, net als anderen hier, zeer hypocriet dat de mensen op Times Square en voor het witte huis zo stonden te dansen, joelen, schelden en foto's van Osama verbrandden.

Maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn mening, die gevormd wordt door moraal, principes, maar (helaas) vaak ook door emoties.
men juicht nu dat obl dood is, maar dat eindigt deze oorlog helemaal niet. de dood van obl bereikt in mijn optiek helemaal niks. aanslag partij 1 --> rataliatie van partij 2 --> retaliatie van partij 1 --> retailiatie partij 2 enzovoorts

en ondertussen wordt het steeds meer acceptabel om te doden om je punt te maken.
pi_96290066
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:17 schreef simmu het volgende:

en ondertussen wordt het steeds meer acceptabel om te doden om je punt te maken.
Zolang je het perspectief er maar bij pakt. Zo kan ik niet echt treuren om het doden van bin laden en dus veroordeel ik die dood niet.

Over de 'oorlog', wie heeft het er dan over dat die oorlog met het doden van bin laden voorbij is? Niemand toch? Of heb ik dat in het vorige deel gemist?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:22:38 #11
262650 kitao
prikplaatje
pi_96290108
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:44 schreef SicSicSics het volgende:

Op papier misschien wel, ze krijgen iig miljarden van de VS voor 'terrorisme-bestrijding'. In de praktijk steunt Pakistan de Taliban in Afghanistan en bestrijden ze ze alleen in eigen land.

De VS is nog steeds een grotere vijand van Pakistan dan de Taliban en de ISI speelt al sinds de jaren 80 een dubbelrol.
dus even samengevat als ik het goed begrijp :
de VS doet dus miljardenzaken met een kernmacht-land dat actief de terroristenbeweging de Taliban ondersteunt zelfs in die mate dat ze niet eens samen met het Pakistaanse leger die villa konden omsingelen om de grootste, meest gezochte moordenaar ter wereld op te pakken ?

ik kan me nog ene Bush herinneren die luidkeels stond te schreeuwen :
If you're not with us than you're against us !

die kerel was dan ook lekker hypocriet bezig zeg.
megalomaniac
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:23:03 #12
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96290121
Wordt tijd voor foto's :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_96290125
quote:

[..]

Hoezo hypocriet? Tuurlijk was er toen verontwaardiging onder de westerse bevolking, net zoals ik ook wel snap dat sommige moslims nu verontwaardigd zijn. Nou en, het zijn normale menselijke emoties.

Als 'ie duizenden Nederlandse burgers over de kling had gejaagd en tien jaar later als een laffe hond door het KCT afgeschoten zou worden, zou ik ook juichend de straat op gaan. Zeker wanneer 'ie verantwoordelijk zou zijn voor de dood van mijn familie en/of vrienden. Sterker nog, ik zou waarschijnlijk in dienst zijn gegaan om hen te wreken. Exact dezelfde gedachtengang als die van de gemiddelde jihad-strijder, weinig verheven, maar ik zou me er totaal niet voor schamen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:32:21 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96290398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:22 schreef kitao het volgende:
dus even samengevat als ik het goed begrijp :
de VS doet dus miljardenzaken met een kernmacht-land dat actief de terroristenbeweging de Taliban ondersteunt zelfs in die mate dat ze niet eens samen met het Pakistaanse leger die villa konden omsingelen om de grootste, meest gezochte moordenaar ter wereld op te pakken ?
Klopt, met de nuance dat Pakistan de meeste terroristen heeft opgepakt/ afgeschoten van alle landen die meedoen aan de strijd tegen het terrorisme. :D Dit doen ze alleen in hun eigen gebieden en niet in Afghanistan. Tevens staan ze oogluikend toe dat Amerika acties op hun bodem uitvoert, terwijl ze deze altijd publiekelijk zullen veroordelen omdat anders de burgers boos worden.

Tevens is er van al die miljarden wat 'kwijtgeraakt' in een 'bonnetjes affaire' en vermoed men dat er een deel aangewend wordt in de strijd tegen India. De rest wordt uiteindelijk gebruikt om terroristen op te jagen.

Het ligt dus weer net even iets ingewikkelder dan je hieronder probeert.

quote:
ik kan me nog ene Bush herinneren die luidkeels stond te schreeuwen :
If you're not with us than you're against us !

die kerel was dan ook lekker hypocriet bezig zeg.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:38:38 #15
262650 kitao
prikplaatje
pi_96290626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:32 schreef SicSicSics het volgende:

Tevens is er van al die miljarden wat 'kwijtgeraakt' in een 'bonnetjes affaire' en vermoed men dat er een deel aangewend wordt in de strijd tegen India. De rest wordt uiteindelijk gebruikt om terroristen op te jagen.

Het ligt dus weer net even iets ingewikkelder dan je hieronder probeert.

[..]

dat is vaak zo.
na binladen als ex-bondgenoot te hebben afgeknald zal het vast niet denkbeeldig zijn als na wat hersenknederij door de westerse media pakistan de volgende wordt.
en dan zijn er nog steeds mensen die deze smerige politieke brei staan toe te juichen of zich zelfs er actief in mengen.

:N
megalomaniac
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:40:11 #16
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96290678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoezo hypocriet? Tuurlijk was er toen verontwaardiging onder de westerse bevolking, net zoals ik ook wel snap dat sommige moslims nu verontwaardigd zijn. Nou en, het zijn normale menselijke emoties.

Als 'ie duizenden Nederlandse burgers over de kling had gejaagd en tien jaar later als een laffe hond door het KCT afgeschoten zou worden, zou ik ook juichend de straat op gaan. Zeker wanneer 'ie verantwoordelijk zou zijn voor de dood van mijn familie en/of vrienden. Sterker nog, ik zou waarschijnlijk in dienst zijn gegaan om hen te wreken. Exact dezelfde gedachtengang als die van de gemiddelde jihad-strijder, weinig verheven, maar ik zou me er totaal niet voor schamen...
Het blijft nog steeds vrij hypocriet, gezien de geschiedenis van de VS-regering.

Als een buitenlandse grootmacht dit land tot sattelietstaat zou omtoveren, plus alle natuurlijke rijkdommen naar zich toe zou trekken en zo de bevolking laten creperen.. Ik zou er niet over twijfelen om daar iets tegen te doen.

Niet dat 3000 mensen vermoorden een oplossing zal bieden, maar je moet niet denken dat je geen reactie krijgt als je mensen onderdrukt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:41:07 #17
116015 SicSicSics
pi_96290717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:38 schreef kitao het volgende:
dat is vaak zo.
na binladen als ex-bondgenoot te hebben afgeknald zal het vast niet denkbeeldig zijn als na wat hersenknederij door de westerse media pakistan de volgende wordt.
en dan zijn er nog steeds mensen die deze smerige politieke brei staan toe te juichen of zich zelfs er actief in mengen.

:N
Dat lijkt mij een redelijk ver gaande speculatie en weinig aannemelijk. Maar wellicht krijg je gelijk. En Bin Laden was natuurlijk een typisch gevalltje 'Don't bite the hand that feeds' dat zie ik Pakistan ook nog niet zo snel doen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:43:52 #18
262650 kitao
prikplaatje
pi_96290827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt, met de nuance dat Pakistan de meeste terroristen heeft opgepakt/ afgeschoten van alle landen die meedoen aan de strijd tegen het terrorisme. :D Dit doen ze alleen in hun eigen gebieden en niet in Afghanistan. Tevens staan ze oogluikend toe dat Amerika acties op hun bodem uitvoert, terwijl ze deze altijd publiekelijk zullen veroordelen omdat anders de burgers boos worden.
overigens zat binladen in pakistan, als dus dat leger van pakistan niet te vertrouwen was om hem op te pakken dan heeft pakistan dus actief een terrorist onderdak gegeven.
om die reden is zogenaamd juist heel de oorlog in afghanistan begonnen.
megalomaniac
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:44:42 #19
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_96290850
Inmiddels hebben ook BN'ers gereageerd.

Jeroen Krabbe: Ik sprak Osama vorige week nog, hij zei mij dat ik elke dag moest genieten. Op dat moment legde ik de telefoon neer en ging gewoon weer verder. Nu denk ik echter dat hij misschien al een voorgevoel had.

Rachel Hazes: Osama en Andre hadden veel gemeen.

Gerard Joling: Ik ben me rotgeschrokken, wat vreselijk dit.

Natasja Froger: Ik huil nog steeds. Neem maar van mij aan dat Osama ook een hele andere kant had.

Meer reacties volgen ongetwijfeld.

8-)
Ja ja
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:48:21 #20
262650 kitao
prikplaatje
pi_96290981
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een redelijk ver gaande speculatie en weinig aannemelijk. Maar wellicht krijg je gelijk. En Bin Laden was natuurlijk een typisch gevalltje 'Don't bite the hand that feeds' dat zie ik Pakistan ook nog niet zo snel doen.
ok, is misschien wel ver gezocht maar is toch vreemd dat de vs zaken doet met een kernmacht waarvan het leger niet vertrouwd kan worden.

best beangstigend eigenlijk.
megalomaniac
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:48:31 #21
116015 SicSicSics
pi_96290985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:43 schreef kitao het volgende:
overigens zat binladen in pakistan, als dus dat leger van pakistan niet te vertrouwen was om hem op te pakken dan heeft pakistan dus actief een terrorist onderdak gegeven.
om die reden is zogenaamd juist heel de oorlog in afghanistan begonnen.
Maar dat zullen ze nooit toegeven. :D
Ze claimen van niks te weten en Amerika heeft nu ook wat ze willen, dus daar gaat niemand een zaak van maken.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:49:23 #22
116015 SicSicSics
pi_96291012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:48 schreef kitao het volgende:
ok, is misschien wel ver gezocht maar is toch vreemd dat de vs zaken doet met een kernmacht waarvan het leger niet vertrouwd kan worden.

best beangstigend eigenlijk.
Ach, om er nog eens een fijne dooddoener tegenaan te gooien...

Keep your friends close...
Fine, fuck you then!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:52:27 #23
262650 kitao
prikplaatje
pi_96291136
van je vrienden moet je het hebben.
mijn vijands vijand is mijn vriend.
beter en vriend dan een verre.

:D
megalomaniac
pi_96291737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:12 schreef vanhal het volgende:
Dan heb je een bekrompen wereldbeeld en kan je je niet verplaatsen in de geest van andere mensen. Kan jij ook niets aan doen.
Ja, ik generaliseer.
pi_96291852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan heb je een bekrompen wereldbeeld en kan je je niet verplaatsen in de geest van andere mensen. Kan jij ook niets aan doen.
niet ALLES wat de ander doet valt te begrijpen natuurlijk. Ook een menselijk iets
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_96291950
God, het volk dat alles tot in het oneindige dood-relativeert is gearriveerd hoor.

Ik was ongelooflijk verdrietig na de aanslagen op de WTC en ongelooflijk blij toen die kwaadaardige zak doodgeschoten was. Maar dat zal wel enorm bekrompen van me zijn :')
pi_96292018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:
God, het volk dat alles tot in het oneindige dood-relativeert is gearriveerd hoor.

Ik was ongelooflijk verdrietig na de aanslagen op de WTC en ongelooflijk blij toen die kwaadaardige zak doodgeschoten was. Maar dat zal wel enorm bekrompen van me zijn :')
nee hoor. niet bekrompen. wel sensatielustig en beinvloedbaar
pi_96292019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:

Zie je dan niet in dat dit tot een neerwaartse spiraal van geweld zal leiden? Iemand zal erboven moeten staan om dit te beeindigen, maar Amerika heeft met deze moord aangegeven dit niet te doen.
Ja, ik generaliseer.
pi_96292033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:09 schreef Northside het volgende:

[..]

*proest* waarmee jij dus aangeeft dat jij je niet kunt verplaatsen in de geest van mij.

Man man zeg, wat is jou aangedaan dat je zo gefrustreerd moet reageren? Het lijkt wel alsof je je persoonlijk aangevallen voelt door mij. Relax man!
pi_96292147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:17 schreef vanhal het volgende:
*proest* waarmee jij dus aangeeft dat jij je niet kunt verplaatsen in de geest van mij.
Jawel, ik heb me verplaatst in jouw geest en ik vind het bekrompen.

quote:
Man man zeg, wat is jou aangedaan dat je zo gefrustreerd moet reageren? Het lijkt wel alsof je je persoonlijk aangevallen voelt door mij. Relax man!
Je ziet het grote plaatje niet, je verplaatst je niet in de moslimwereld. En dat is jammer, want zo gaan we nooit richting een oplossing, alleen maar richting polarisatie en meer geweld.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:21:20 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292168
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:17 schreef simmu het volgende:
de dood van obl bereikt in mijn optiek helemaal niks.
Het bereikt dat mensen de illusie van rechtvaardigheid hebben, dat geen misdaad ongestraft blijft. Dat is erg belangrijk voor de menselijke psyche, we hebben er zelfs het grootste product van de mensheid, de moraliteit en religie, omheen gebouwd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96292229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Jawel, ik heb me verplaatst in jouw geest en ik vind het bekrompen.

[..]

Je ziet het grote plaatje niet, je verplaatst je niet in de moslimwereld. En dat is jammer, want zo gaan we nooit richting een oplossing.
lol, dus eigenlijk probeer je heel nobel te zijn, maar weet nog niet helemaal hoe je dat nobele goed moet uiten want je ergert je groen en geel aan -in ieder geval- mijn reactie en dat laat je maar even zien ook.
Heel apart dit.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:23:57 #33
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96292264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Het bereikt dat mensen de illusie van rechtvaardigheid hebben, dat geen misdaad ongestraft blijft. Dat is erg belangrijk voor de menselijke psyche, we hebben er zelfs het grootste product van de mensheid, de moraliteit en religie, omheen gebouwd.
Toch raar, de meest ''religieuzen'' zitten in het Midden-Oosten en keurden 9/11 veelal goed.
Toch zullen er veel mensen daar zijn, die de moord op Osama ook een misdaad vinden, net zoals het een misdaad was om de zoon van Ghadaffi te vermoorden. Hoewel dit niet door Amerika is gedaan, maar wel door het westen.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_96292305
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:22 schreef vanhal het volgende:
lol, dus eigenlijk probeer je heel nobel te zijn, maar weet nog niet helemaal hoe je dat nobele goed moet uiten want je ergert je groen en geel aan -in ieder geval- mijn reactie en dat laat je maar even zien ook.
Heel apart dit.
Ik erger me aan het feit dat jij, en vele anderen, niet inzien dat het vermoorden van obl op alle vlakken (moreel, politiek, strategisch) slecht was.
Ja, ik generaliseer.
pi_96292306
pi_96292334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Zie je dan niet in dat dit tot een neerwaartse spiraal van geweld zal leiden? Iemand zal erboven moeten staan om dit te beeindigen, maar Amerika heeft met deze moord aangegeven dit niet te doen.
Nee, dat zie ik niet in. Ik vind dat je als Westerse wereld op een gegeven moment een zelfbewuste keuze moet maken voor rechtvaardigheid. Juist als je dat niet doet toon je je zwakte.

De dood van Eichmann loste ook niks op, nul komma nul. Maar het was wel juist/goed.
pi_96292363
quote:
Dat hadden ze bereikt als ze hem voor het internationaal strafhof hadden gebracht ja. Het enige dat ze nu hebben laten zien is dat ze schijt hebben aan de normen en waarden die ze zelf propageren.
Ja, ik generaliseer.
pi_96292387
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik erger me aan het feit dat jij, en vele anderen, niet inzien dat het vermoorden van obl op alle vlakken (moreel, politiek, strategisch) slecht was.
Prima, daar mag je je aan ergeren, maar doe wat aan de manier waarop je je irritatie overbrengt. Want je komt wat mij betreft a-relaxed over. Zoiets werkt alleen maar tegen je.

Ik vind het doden van osama prima, geen problemen mee. Mijn mening.
pi_96292409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat hadden ze bereikt als ze hem voor het internationaal strafhof hadden gebracht ja. Het enige dat ze nu hebben laten zien is dat ze schijt hebben aan de normen en waarden die ze zelf propageren.
Ander proces, zelfde uitkomst. Je bent toch niet zo naief om te denken dat als Bin Laden gexecuteerd was na een proces, de moslim-wereld minder woedend was geweest?
pi_96292450
quote:

[..]

tja dan hadden ze hem moeten arresteren... maarja osama zou zich echt niet zomaar laten arresteren lijkt me...
pi_96292455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Nee, dat zie ik niet in. Ik vind dat je als Westerse wereld op een gegeven moment een zelfbewuste keuze moet maken voor rechtvaardigheid. Juist als je dat niet doet toon je je zwakte.
Rechtvaardigheid? Hoe kan je een moord zonder enige vorm van proces rechtvaardig noemen!?

quote:
De dood van Eichmann loste ook niks op, nul komma nul. Maar het was wel juist/goed.
Na een proces en veroordeling door een rechter. HET grote verschil met deze moord.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:30:12 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_96292487
quote:
Nee hoor, het leger was gerechtigd om hem dood te schieten, en naar het zich laat aanzien was hij neergeschoten bij dodelijk verzet tegen arrestatie, wat helemaal gerechtigd is.
pi_96292498
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:27 schreef vanhal het volgende:
Prima, daar mag je je aan ergeren, maar doe wat aan de manier waarop je je irritatie overbrengt. Want je komt wat mij betreft a-relaxed over. Zoiets werkt alleen maar tegen je.
Ik ben hard, bot en cynisch op het grote anonieme internet. In het echt ben ik best een aardig jongen hoor, net zoals jij waarschijnlijk een hele geschikte vrouw bent. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_96292501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik erger mij aan het feit dat jij mij normen en waarden wil opdringen die volgens jou juist zijn, terwijl ze subjectief zijn. Dat maakt van jou een eng misselijk makend ventje.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:30:34 #45
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96292504
quote:

[..]

De religie van de Amerikanen zegt anders wel wat anders over vergelding en moorden en zo.
pi_96292507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ander proces, zelfde uitkomst. Je bent toch niet zo naief om te denken dat als Bin Laden gexecuteerd was na een proces, de moslim-wereld minder woedend was geweest?
Dan had je als westerse wereld wel gedaan wat je eigenlijk iwlt overbrengen in de landen waar we nog zitten. Namelijk het recht op een eerlijk proces naleven. De mensenrechten respecteren, enz..

Saddam is door de westerse wereld juist verdreven omdat hij zich schuldig maakte aan deze zaken die amerika nu ook zomaar doet omdat het toevallig een omhoog gevallen persoon van AQ zou moeten zijn.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:32:00 #47
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96292550
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, het leger was gerechtigd om hem dood te schieten, en naar het zich laat aanzien was hij neergeschoten bij dodelijk verzet tegen arrestatie, wat helemaal gerechtigd is.
Iemand heeft P&W zitten kijken :D?

Dat is natuurlijk een lulverhaal van de VS ;) Handige maas in de internationale wetten dat wel.
AFC AJAX
pi_96292576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan had je als westerse wereld wel gedaan wat je eigenlijk iwlt overbrengen in de landen waar we nog zitten. Namelijk het recht op een eerlijk proces naleven. De mensenrechten respecteren, enz..

Saddam heeft de westerse wereld juist verdreven omdat hij zich schuldig maakte aan deze zaken die amerika nu ook zomaar doet omdat het toevallig een omhoog gevallen persoon van AQ zou moeten zijn.
Ik geloof er niets van dat de moslim-wereld zou meegaan in de illusie dat het hier om een eerlijk proces zou gaan. En eerlijk gezegd denk ik zelf ook dat de uitkomst van tevoren al vaststond.

Bovendien passen oorlogssituaties gewoon niet altijd perfect in ons rechtsstatelijk plaatje.
pi_96292578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:30 schreef speknek het volgende:
Ja? En als de Chinezen volgende week de Dalai Lama een terrorist noemen en hem door z'n kop schieten? Wat is dan het verschil?

Moord zonder proces en veroordeling is nooit goed, zeker niet als staten zich met dat soort praktijken gaan bezighouden. Het ondermijnt de rechtsstaat en alles waar het 'beschaafde' westen voor staat.
Ja, ik generaliseer.
pi_96292602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja? En als de Chinezen volgende week de Dalai Lama een terrorist noemen en hem door z'n kop schieten? Wat is dan het verschil?
Dat de Dalai Lama geen duizenden Chinezen heeft afgeslacht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')