quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 16:23 schreef ReNero het volgende:Fan toch, haal even adem en luister even naar oom ReNero,
Ik heb nooit gezegd dat jouw topics niet deugen en jouw bronnen onwaar zijn, ik zet er enkel vraagtekens bij. Wikipedia is heel geloofwaardig zodra het over onderwerpen gaan die ouder als 6 maanden zijn en poilitiek niet geladen zijn. De term bio industrie gaf de hint al voor wie de auteur was, voorstanders zoals jij ze noemt gebruiken die term niet zo. Ik nuanceer de berichten die hier geplaatst worden, ontkracht argumenten maar roep niet moord en brand. Ik probeer een andere invalshoek te belichten waardoor de situatie gekleurd lijkt in plaats van zwart wit want dit is de praktijk.
Wat betreft jou opsomming, 5 Miliard mensen op deze aarde is onnatuurlijk en moordend voor de planeet. het natuurlijk evenwicht is verstoord. Maar om dit enigzins te onderhouden is berenvel + speer de veluwe op niet genoeg. De mensheid heeft geleerd grond te cultiveren en dieren te temmen voor zijn levensonderhoud. Dit heeft de mensheid de mogelijkheid gegeven om een beschaving op te bouwen en over dit soort onderwerpen na te denken. (nadruk op mogelijkheid)
Deze sprong voorwaarts bracht zoals alle vooruitgang ook een schaduwkant met zich mee. Wanneer is het genoeg? 5 Miljard mensen willen allemaal eten, drinken, een huis en uiteraard allemaal een inbouwkeuken. Daarom moet er veel en goedkoop voedsel aanwezig zijn. Zo is de schaalvergroting begonnen en zo zal hij ook doorgaan. Dit neemt niet weg dat ik jouw visie over hoe slecht een dier het heeft bij ons in de stal niet deel. De veehouderij is geen monster-organisatie waar mensen met dieren omgaan alsof het niets is. Wij als boeren denken ook na over het dier en wat deze wil alleen doen dit rationeel en voor dieren. Ik ga niet mijn koeien een jasje aandoen omdat dat mooi staat, zoals die chiwawa trutjes dat doen. Maar ik ga zeker ook niet slecht met ze om. Dat is het enigste wat ik je wil meegeven.
Ps. Handboek veehouderij zijn er in 2 vormen de financiële KWIN handboek en het praktijkhandboek en yep, beide liggen onder mijn kussen.
Lieve Oom ReNero,
Als je goed hebt opgelet dan heb je hier
De Bio-industrie kunnen
lezen wat ik over jou gezegd heb,
quote:
Hij is Boer en vast ook 1 van de betere maar geen Biologische Boer en voor mij is er
niet echt een ''tussenweg'' eigenlijk hoe hard ik dat ook zou willen.
Koeien die altijd in de stal staan met beperkte ruimte, hoe goed verzorgd ook door
ReNero is nog steeds niet goed genoeg voor mij. Het blijft Bio-industrie misschien
op iets kleine schaal dan de mega-stallen maar toch...
Maar daarna ging je lopen gallen in het ''promoot hier sigme's diergaarde'' topic
en gingen jullie met zijn allen aan de haal na 1 let wel één (

) !!! opmerking of eigenlijk
een vraag, van mij en die ging over beschutting van weidedieren kijk zelf nog maar even wat er
toen gebeurde.
Bio-industrie: slecht voor mens & dier - hoe beter vlees eten?mén de hele kliek over me heen gelijk

, terwijl Sigme toch echt zelf zei dat de dieren te weinig
beschutting hebben en dat ze het daar in dat topic allemaal niet zo belangrijk vinden, althans
dat maak ik op uit de opmerking van erodome
Bio-industrie: slecht voor mens & dier - hoe beter vlees eten?quote:
Beschutting is meer voor ons dan voor hun, mijn paarden staat 24/7 buiten, hebben een schuilstal,
maar staan daar helemaal niet vaak, gewoon in de regen en kou buiten, boeit ze niets.
Alleen is schaduw wel belangerijk, oververhitting omt veel eerder voor bij paarden dan te koud
staan.
tja wat moet ik ermee zou ik bijna zeggen mijn opmerking/vraag werd uit zijn verband gerukt en
jullie gingen verder zemelen over het gras en de omheiningen terwijl jullie toch echt niet zó dom
zijn dat jullie niet begrepen dat ik me na de opmerking van Sigme alleen maar afvoeg of
beschutting van weidedieren niet verplicht was.
(Vergeet niet, ik ben geen Boer of Boerin dus ik dacht dat ik een vraag zou kunnen stellen
maar dat kon dan weer blijkbaar niet

)
Inmiddels heb ik zelf het antwoord al gevonden, namelijk hier
http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454Kamervragen aan de minister van LNV over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden
13-05-2008Vragen van het lid Thieme (Partij voor de Dieren) aan de minister van Landbouw, Natuur en
Voedselkwaliteit over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden
als je zin hebt kan je die vragen hier lezen:
http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454En als je zin hebt kan je de antwoorden ook op dezelfde pagina lezen.
Antwoorden op de vragen:
Antwoord ontvangen op: 10-06-2008
Antwoorden van de minister over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden
http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454Zo dat is dus even het eerste misverstand dat ik hopenlijk uit de weg heb geruimd.
En nu verder over je post.
Ik heb dus nergens gezegd dat je je koeien maar een jasje aan moet trekken, je kan wel blijven
proberen om dit topic belachelijk te maken, maar eigenlijk maak je jezelf hiermee een beetje belachelijk.
Ten eerste begrijp ik Sigme's reactie al helemáál niet aangezien ik heb begrepen dat zij dus wel
een Biologische veestapel heeft, jou begreep ik eerder wel redelijk omdat je nu eenmaal Boer bent
maar niet Biologisch en dit is nu eenmaal een topic tégen de Bio-industrie en niet vóór de
Bio-industrie.
De argumenten waarmee je nu komt aanzetten slaan voor mij letterlijk als een ''tang op een
varken'' want eigenlijk zeg je dus, tja de wereld gaat wel naar de klote en het is wel ongezond
voor de mensen, maar jah... niks aan te doen we zijn nu eenmaal met 5 miljard mensen
en dat er momenteel volgens Oxfam 925 miljoen mensen honger lijden, (ofwel een op de zeven !)
en dat dit aantal dit jaar nog het miljard zal passeren, tjan is wel rot maar jah... toch maar gewoon
doorgaan met die Bio-industrie....
Want dát mijn Beste Oom ReNero zeg je eigenlijk met deze post, al zal je het vast niet zo bedoelen,
want je bent je alleen maar voor de zoveelste keer aan het verdedigen dat je niet slecht met je
dieren omgaat, maar dat heb ik dus ook nergens gezegd.
Ik wil het nóg wel een keer herhalen, ik denk niet dat jij slecht met je dieren omgaat, wallá !Dus je hoeft je wat mij betreft niet blijven te verdedigen.
Ik hoop ook dat ik me dat niet voor de zoveelste keer tegenover jou of wie dan ook hoef te
verdedigen dat ik dit topic heb geopend het was zelfs min of meer op verzoek, ook heb ik nog
gevraagd vóórdat ik dit topic opende of er hier wel behoefte was aan zo'n topic en of dit de juiste
plaats was, en ik kreeg op mijn vragen een bevestigend antwoord, dus dit is dat ook de laatste
keer dat
IK me ga verdedigen.
Nederland in top 10 dierenleedDus dat Sigme een soort van ''Anti-Fann'' topic heeft geopend naar aanleiding van dit topic
wil nog niet zeggen dat ik dit topic heb geopend als een soort van ''Anti-ReNero'' of "Anti-Sigme''
topic.
Ik wist goddomme voor dit gedoe niet eens dat jullie bestonden !!!
Dus kunnen we nu weer gewoon ''on-topic'' alsjeblieft, want dit is echt zonde van de energie.
Ik zou best wel eens je mening over dit fimpje willen weten, dat wel
Of misschien dat iemand anders nog een mening heeft?
Bang voor kritiek ben ik niet, dat wil ik ook nog maar eens een keer gezegd hebben,
want als ik niet tegen kritiek had gekund dan was ik waarschijnlijk al na 1 dag na het
openen van dit topic ermee gestopt
Ik heb trouwens nog nooit een topic geopend waar ik geen bakken van kritiek over
me heen heb gekregen, dus eigenlijk weet ik niet beter.
Maar eh... ik ga wel eerst eten, dus of er nu wel of geen reacties komen,
ik ben effe weg....