abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97451023
TS, ik kan je melden dat de keurslager waar ik werk nu een mileuslager wordt. (of iets in die zin)
Vlees is wat duurder, maar het is beter vlees :)
Twiddel
pi_97451077
quote:
99s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:49 schreef summer2bird het volgende:
TS, ik kan je melden dat de keurslager waar ik werk nu een mileuslager wordt. (of iets in die zin)
Vlees is wat duurder, maar het is beter vlees :)
_O_ Hallelujah !!!! _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97451433
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

_O_ Hallelujah !!!! _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat :D
Twiddel
pi_97459437
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 02:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Helaas voor Noord-Holland is het te laat...

http://www.nu.nl/politiek(...)n-noord-holland.html

Megastallen toch welkom in Noord-Holland
23 mei 2011

AMSTERDAM - Bestaande intensieve veehouderijen in Noord-Holland mogen uitgroeien tot
megastallen. Dat hebben Provinciale Staten maandag bepaald.

Coalitiepartijen VVD, PvdA, D66 en CDA steunden het besluit en negeerden daarmee een eerder
aangenomen burgerinitiatief.

De Partij voor de Dieren, Milieudefensie en de Dierenbescherming reageren bedroefd.
Tot nu toe was er een algeheel verbod op uitbreiding van de intensieve veehouderij vanwege de
kans op ziekten voor mens en dier.

Megastallen zijn ook slecht voor het milieu, zegt een woordvoerder van Milieudefensie.

"Ondanks alle mooie woorden gaan Provinciale Staten in tegen de groeiende maatschappelijke
weerstand tegen megastallen."

Ook de Dierenbescherming spreekt van 'slecht nieuws'.
"Ongelooflijk dat de burgers in Noord-Holland niet serieus worden genomen."

Burgerinitiatief
Provinciale Staten stemden in 2009 nog tegen de komst van megastallen, na steun van 25 duizend
Noord-Hollanders voor een burgerinitiatief van Milieudefensie en de Dierenbescherming.

Uit een onderzoek in opdracht van staatssecretaris van Landbouw Henk Bleker (CDA) bleek twee
weken geleden dat 49 procent van de bevolking megastallen afwijst of hiertoe neigt.
Grote intensieve veehouderijen mogen in het noordelijk deel van de provincie uitgebreid worden tot
twee hectare en zouden met een ontheffing ongelimiteerd kunnen groeien.

Eerder werd nog gesproken over een concentratiegebied voor veefabrieken in de Wieringermeer.

"Helaas krijgen bestaande veehouderijen nu in de halve provincie ruimte voor hun gigantische
stallen", aldus Milieudefensie en de Dierenbescherming.

Zij vrezen onder meer dat de grootste vleeskuikenfabriek van Europa met een jaarlijkse productie
van veertien miljoen kippen in Noord-Holland neerstrijkt.
Ik vroeg me ineens af of het in elke Provincie bekend is hoeveel subsidie er beschikbaar is
voor Boeren die willen overschakelen naar Biologisch ''Boeren".

Voor Noord Holland kan in alleen maar terugvinden dat er ¤ 150.000 euro subsidie beschikbaar
wordt gesteld in 2011 maar dit zou dan alleen gelden voor Boeren die over willen stappen naar
Biologische Landbouw?

Aanvragen voor deze subsidie moeten tussen 25 april en 15 juni binnen zijn bij de provincie.

http://www.noord-holland.(...)len-naar-bioboer.htm

Het enige dat ik kan vinden over Subsidie aan Boeren die over willen stappen op
''Duurzaam'' Boeren is dit

Moerdijk
Half miljoen subsidie voor duurzaam boeren
Marc en Ingrid Havermans uit Moerdijk hebben maandag een half miljoen euro gekregen
voor het duurzaam boeren op hun bedrijf. Het geld komt van het ministerie van Landbouw.

zie hier het filmpje http://4nieuws.nl/show.ph(...)%20duurzaam%20boeren

De koeien hebben in ieder geval een beter leven als de koeien die 24/7 in een
stal staan en al helemaal een beter leven als een koe in een Megastal.

Ik begrijp dan ook nog steeds niet hoe Provinciale Staten die Megastallen in Noord Holland
er heeft weten door te drukken.

49% tegen ? dus net 1 of 2 procent te weinig?
Het lijkt mij een beetje teveel op programma's zoals idols, waar de winnaar al vast staat
en de lijnen worden gesloten op het moment dat het ''ze'' uitkomt... (8>

Zie hier ook een uitzending van Nova, over verzet tegen megastallen in Brabant.
Uitzending is van 29 jan 2010
http://loginlaarstraat.nl/joomla/nova-29-jan-2010

Maar ook in Braband krijgen ze gewoon Megastallen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ra-megastallen.dhtml

Brabant krijgt toch extra megastallen
25/02/11

Leden van Milieudefensie en van het burgerinitiatief Megastallen Nee voeren vrijdag bij het Provinciehuis
in Den Bosch actie tegen de komst van nieuwe megastallen

CDA, VVD, PvdA, D66 en ChristenUnie, die samen een ruime meerderheid in de Brabantse Provinciale Staten hebben, besloten vrijdag hun eerder gemaakte afspraken over de komst van megastallen in Noord-Brabant te versoepelen.

In de provincie komen toch zestien extra megastallen.
Milieudefensie meldt vrijdagavond het besluit van Provinciale Staten van Noord-Brabant te
betreuren. De organisatie vindt iedere megastal er een te veel.

''knipje'' je kan het hele artikel hier lezen http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ra-megastallen.dhtml

Nederlanders tegen veefabrieken
Uit onderzoek van Nipo in opdracht van Milieudefensie bleek eerder al dat een ruime meerderheid
van de Nederlanders tegen megastallen is, aldus de organisatie. "Nederland is gewoon klaar met
megastallen. Het wordt tijd dat de politiek daar gehoor aan geeft", zegt een woordvoerder van
Milieudefensie.

Op dit moment telt Nederland volgens Milieudefensie minstens 575 megastallen.
In Noord-Brabant zou het gaan om circa 174 'veefabrieken'.

Ik vraag me af of er überhaupt nog wel geluisterd wordt naar de mensen (ja ook de boeren,
want de ''normale boer'' zit ook niet te wachten op Megastallen want daar kunnen ze echt niet
tegen op...)

nog een voorbeeld:
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/koeienkathedraal.html
Toename megastallen in Friesland

Drenthe zit nog in de wachtkamer maar als ik het zo zie en ik ben niet alle provincies
afgegaan doen ze in Den Haag toch echt lekker wat ze zelf willen en niet wat de mensen
willen.

Dus mensen in Drenthe moeten nog even tot 1 oktober afwachten wat het parlement beslist. :')

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)n-GroenLinks-Drenthe
Motie megastallen van GroenLinks Drenthe
DVHN | Gepubliceerd op 25 februari 2011

Ik denk dat iedereen die tegen Megastallen in zijn/haar provincie is zich toch even achter
zijn/haar oren moet gaan krabben of ze hun stem niet wat luider moeten laten horen want
anders vrees ik het ergste...

ik woon in Noord Holland dus ik heb pech, jammer maar helaas oO<
pi_97459610
Al aangegeven dat het dierenwelzijn van een legbatterij kip hoger is dan die van een scharrelkip/biologische kip? Dit komt door de grote stress van al die vrije dieren. Die pikken elkaars waarbij vooral de cloaca het moet ontgelden.

Daarnaast schijnen de legbatterijeieren ook minder salmonella te bevatten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kabolter op 29-05-2011 16:28:12 ]
pi_97460006
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:20 schreef Kabolter het volgende:
Al aangegeven dat het dierenwelzijn van een legbatterij kip hoger is dan die van een scharrelkip/biologische kip? Dit komt door de grote stress van al die vrije dieren. Die pikken elkaars waarbij vooral de cloaca het moet ontgelden.

Bron???
pi_97460816
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:20 schreef Kabolter het volgende:

Je weet neem ik aan wel dat vanaf 2012 legbatterijen in de Europese Unie zijn verboden?
Het systeem van legbatterijen wordt dan vervangen door het zogenaamde verrijktekooisysteem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Legbatterij

Dit is een Kip in een legbatterij, yep ze zien er errug gelukkig uit :')

Nadelen
slecht voor het dierwelzijn
doordat dieren op een klein oppervlakten worden gehouden kunnen de dieren slecht of
geen natuurlijk gedrag vertonen.
doordat de dieren zich niet natuurlijk kunnen gedragen gaan ze stereotype gedrag vertonen.
ontstaan van pootgebreken zoals open voetzolen en verlammingen
overlast voor de omgeving
ammoniak is de grootste veroorzaker van stankoverlast en omdat het aantal dieren gehouden in
een legbatterij tot 10 keer zo groot is als van andere systemen is de totale ammoniakuitstoot groter
dan andere systemen.

Dit is een Kip in een Verrijkte kooi, lijkt me ook niet alles oO<

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verrijkte_kooi

Een dergelijke kooi is iets groter dan de legbatterij en heeft een oppervlakte van 750 cm²
per kip in plaats van 550 cm². Tevens zijn de kooien 5 cm hoger.
Verder is er enkele centimeter boven de gazen vloer een zitstok voorzien die de kip een
makkelijkere zitplaats moet geven.
Er is een kleine bijkomende nestruimte.
Als laatste is er ook nog een nestbakje waar één kip tegelijk in kan.

Over het gebruik van Antibiotica heb ik het maar niet eens meer en de gevaren daarvan
dan moet je het topic maar even lezen.

Gelukkig is er ook protest tegen de Verrijkte kooi.
http://www.ciwf.nl/inactie/legkippen/geenkipinnkooi/index.html

'Verrijkte' kooi
Deze kooi biedt geen oplossing voor het dierenleed dat veroorzaakt wordt door de traditionele
legbatterij.

De campagne:
Aan de landen van de EU vragen we het legbatterijverbod van 2012 onverkort te handhaven.
Aan regeringen vragen we ook andere kooitypen niet meer toe te staan,
Aan consumenten vragen we geen kooi-eieren, of producten waarin kooi-eieren verwerkt zijn,
meer te kopen.
Aan supermarkten en de voedselindustrie vragen we geen kooi-eieren meer in kant-en-klaar
producten, zoals sauzen en gebak, meer te verwerken.

Lees meer en doe mee!

Doe de test!
Wat weet jij van de kip en het ei?
Beantwoord snel 12 vragen en ontdek alles wat je moet weten!

http://www.ciwf.nl/inactie/legkippen/doedetest/index.php

Edit:
Oeps bijna vergeten...

Een Salmonella infectie loop je eigenlijk alleen op door slechte hygiëne of door
rauwe eieren te eten of in producten te verwerken.
(zoals bijv. zelfgemaakte mayonaise)
Dus het is nooit verstandig om een rauw ei te eten (als je dat al zou willen ...)
http://mens-en-gezondheid(...)onella-infectie.html

Net zo als het onverstandig is om rauwe melk te drinken.
http://www.vwa.nl/onderwe(...)q-koorts-via-voeding

[ Bericht 7% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 29-05-2011 17:30:31 ]
pi_97481695
http://niburu.tv/?p=397
The Chicken Conspiracy by Luke Rudkowski

zie filmpje op de site...

un-fucking-believable :')

maar ik maak me niet druk :z
pi_97523543
Linkdump !!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bio-industrie#Klimaat

Klimaat
In 2006 bracht de FAO een rapport[15] uit met de conclusie dat de veeteelt verantwoordelijk is voor
18% van de door de mens veroorzaakte uitstoot van broeikasgassen. Daarmee is de veeteelt de
grootste bron van antropogene broeikasgas-uitstoot.

Zij overtreft daarmee de transportsector die goed is voor 13%.
In 2009 vonden onderzoekers van het WorldWatch Institute dat het FAO-onderzoek verscheidene
factoren buiten beschouwing hadden gelaten en kwamen op 51%.
Daarmee is de veeteeltsector voor de helft verantwoordelijk voor de antropogene
klimaatopwarming. Koeien produceren grote hoeveelheden van de broeikasgassen koolstofdioxide, methaan, stikstofoxide en lachgas.

Milieu
De bio-industrie heeft een negatieve invloed op lucht, water en bodem door uitstoot van nitraat,
fosfaat en ammoniak. Voor de productie van 1 kg rundvlees is 15.500 liter water nodig, voor
arkensvlees is dat 4.800 en kip 3.900 liter/kg.

Gezondheid
Doordat er in de bio-industrie overmatig en illegaal gebruik wordt gemaakt van antibiotica komen
er steeds vaker mensen met de ESBL-bacterie voor. Deze ESBL-bacterie zit op bijna alle kip die
in Nederland wordt verkocht. In de pluimveesector worden antibiotica op grote schaal illegaal
preventief gebruikt. De bacterie is niet te bestrijden met antibiotica en vormt een bedreiging voor
de volksgezondheid.

In 2010 is de eerste persoon er aan overleden.
Verder is de Q-koorts een bekende voor de mens besmettelijke ziekte die afkomstig is van de
intensieve geitenhouderij. Vijfentwintig procent van de varkenshouders is besmet met MRSA.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-nieuwe-hoogte.dhtml

CO2 uitstoot gestegen tot nieuwe hoogte
30/05/11

De uitstoot van het broeikasgas koolstofdioxide (CO2) is vorig jaar weer tot recordhoogte
gestegen. Dat meldde het Internationaal Energieagentschap (IEA) maandag.

Na een dipje in 2009 door de wereldwijde financiële crisis, is de uitstoot vorig jaar toegenomen
tot 30,6 gigaton. Dat is 5 procent meer dan het vorige record in 2008, aldus het IEA.

Door de toename lijkt de hoop vervlogen dat de aarde de komende jaren niet meer opwarmt dan
2 graden Celsius
.

Dat is afgesproken op de VN-klimaattop, die in december werd gehouden in het Mexicaanse
Cancún.

slapies doen :O :z
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:45:33 #235
329284 ReNero
Ohw look, a flying cow.....
pi_97533888
Wikipedia als betrouwbare bron... vooral als het stuk "Bio Industrie" heet? Fan, ik ben betere bronnen van je gewend :{w

Als tegenprestatie voor de uitstoot van onze 65 melkkoeien en 50 stuks jongvee hebben wij 43 Ha land. Van de 30 Ha gras halen wij gemiddeld 3000 tot 3600 Kg droge stof (gras zonder gewicht van water) af wat grotendeels CO2 is. Dit doen wij 4 x per jaar per Ha. Dit is dus 360.000 tot 432.000 Kg voer per jaar wat wij allemaal zelf produceren. Daarnaast hebben wij 12 Ha snijmaïs x 20 ton x 36% Droge stof is dit een ruime 140.000 Kg voer De CO2 van deze voeders moeten dus nog worden afgehaald van de uitstoot omdat dit binnen de kringloop blijft. (bemestingsleer op de lagere landbouwschool les 1, bemesten is een kringloop)

Bron, handboek voor de veehouderij. ( ja die is er B-))
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
Het feit dat je een mening hebt betekent niet dat deze ergens op gebaseerd is.
pi_97533994
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Bron???
Volgens mij was dat een aantal jaren in de keuringdienst van Waarde. In ieder geval op een zender van de publieke omroepen.
pi_97537221
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://niburu.tv/?p=397
The Chicken Conspiracy by Luke Rudkowski

zie filmpje op de site...

un-fucking-believable :')

maar ik maak me niet druk :z
Apart in Hong Kong is dat tegenwoordig ook zo. Op eigen grond mag je geen eigen kippen fokken. Zelfs als je dat al jaren gedaan hebt. Je moet een vergunning hebben en dat is natuurlijk veels te duur voor verse eieren.
life goes by...
pi_97538180
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:45 schreef ReNero het volgende:
Wikipedia als betrouwbare bron... vooral als het stuk "Bio Industrie" heet? Fan, ik ben betere bronnen van je gewend :{w

Als tegenprestatie voor de uitstoot van onze 65 melkkoeien en 50 stuks jongvee hebben wij 43 Ha land. Van de 30 Ha gras halen wij gemiddeld 3000 tot 3600 Kg droge stof (gras zonder gewicht van water) af wat grotendeels CO2 is. Dit doen wij 4 x per jaar per Ha. Dit is dus 360.000 tot 432.000 Kg voer per jaar wat wij allemaal zelf produceren. Daarnaast hebben wij 12 Ha snijmaïs x 20 ton x 36% Droge stof is dit een ruime 140.000 Kg voer De CO2 van deze voeders moeten dus nog worden afgehaald van de uitstoot omdat dit binnen de kringloop blijft. (bemestingsleer op de lagere landbouwschool les 1, bemesten is een kringloop)

Bron, handboek voor de veehouderij. ( ja die is er B-))
Kan je niet beter gaan lopen gallen over mijn topic en bronnen in het ''andere topic''
''promoot hier sigme's diergaarde''? :')

Je was op de goede weg... ^O^

quote:
Op maandag 30 mei 2011 12:39 schreef ReNero het volgende:

[..]

Die site van Fan zou ik idd niet teveel waarde aan hechten, mijn werkstukken op de basisischool hadden meer diepgang.
Maar ik blij dat er een ''handboek voor de veehouderij'' is dat lijkt me eigenlijk wel ''het minste'' wat je als Boer in je boekenkast zou hebben moeten staan.

Volgens Bol.com zijn er 256 Handboeken (waarschijnlijk wel meer)
http://www.bol.com/nl/s/b(...)books_all/index.html
dus voor ieder wat wils, zal ik maar zeggen... (8>

Maar misschien bedoel je dit Handboek?

Maar liefst ¤ 61,60 ! :o

Maar daar krijg je wel iets voor terug als ik de beschrijving zo lees. :7

Omschrijving
Het handboek 'Kwantitatieve Informatie Veehouderij' (KWIN-Veehouderij) is een jaarlijkse uitgave
van Wageningen UR Livestock Research. Het boek bevat statistische prijsinformatie over
veehouderijbedrijven en normen voor het maken van (saldo)berekeningen, bedrijfsevaluaties en
begrotingen.

KWIN-Veehouderij bevat belangrijke informatie voor de sectoren melkvee, vleesvee, geiten,
schapen, paarden, varkens, pluimvee, nertsen en konijnen.

De prijzen in het boek zijn, net zoals vorig jaar exclusief BTW, omdat tweederde van de
eindgebruikers daar de voorkeur aan geeft.

Steeds meer ondernemers in de veehouderijsectoren nemen namelijk deel aan de BTW-regeling.

Vooral in de varkens- en pluimveehouderij is dat bij de meeste ondernemers het geval.
De uitgave leent zich voor verschillende doeleinden.
De normen geven inzicht in de hoogte van de prijzen op middellange termijn.
Bij de normen staat een toelichting over de inhoud, de wijze van berekening en de bron
van de gegevens.

Generaliseren is bij het opstellen van normen onvermijdelijk.
De normen zijn een richtlijn, maar hebben wel een breed draagvlak omdat ze zijn afgestemd met
afgevaardigden uit de sectoren. Afhankelijk van de ideeën van de ondernemer en het bedrijf
waarvoor wordt begroot, zijn de gegeven normen aan te passen.

Saldoberekeningen voor alle sectoren
Voor alle dierlijke sectoren is een saldoberekening beschikbaar.
Om een saldoberekening voor de melkveehouderij te maken, heeft de Animal Sciences Group van
Wageningen UR het computerprogramma BBPR beschikbaar.

Deze berekent – afhankelijk van de specifieke bedrijfssituatie – saldo-of netto-bedrijfsresultaten.
BBPR werkt met de normen uit KWIN-Veehouderij. Alle in KWIN-Veehouderij gegeven
saldoberekeningen zijn voorbeeldberekeningen.

Alle cijfers bij elkaar
KWIN-Veehouderij wordt gebruikt door banken, boekhoudkantoren, voorlichting, onderwijs,
onderzoek enz. De normen en prijzen zijn geschikt als basis voor planning- en evaluatiesystemen.
Het voordeel van KWIN-Veehouderij is ook dat u alle informatie van de betreffende diersoorten bij
elkaar hebt.

Als ik het zo bekijk draait het boek vooral om de het banksaldo van de Veehouderij, maar ik zou
me kunnen vergissen hoor...
oO<

Ik heb hier inderdaad tig verschillende bronnen gebruik i.p.v. Wikipedia, maar ze zijn door jou
geloof ik zo'n beetje allemaal afgekeurd.

En dan zeggen dat IK niet tegen kritiek kan :')

Maar goed....

Samenvatting:
Ik weet niet precies wat jullie hiermee willen bereiken, ik heb op talloze manieren proberen aan te
tonen hoe slecht Bio-industrie is voor het welzijn van de dieren, de gezondheid van de mensen en
de vernietiging van het milieu.

Blijkbaar gaat dat niet lukken.
Ik heb al eerder gezegd, wat ik ook zeg, welke bron ik ook aanhaal het maakt allemaal niks uit
jij en blijkbaar nog een paar mensen willen met alle geweld het tegendeel bewijzen en hebben
tot nu toe alles de grond in proberen te boren.

De wereld heeft ongelijk en jullie hebben gelijk. 14.gif
Bio-industie is goed voor Mens, Dier en Milieu, zo goed???

• Dat de bio-industrie grote nadelige gevolgen heeft voor ontwikkelingslanden en voor
• het milieu is dus gewoon niet waar?

• Dat het milieu heeft erg te lijden heeft van de productie en de afvalstromen van bijv. ammoniak en fosfaat
• enorm zijn is ook niet waar?

• Dat de schaarse van de zoetwatervoorraad van de wereld wordt uitgeput is niet waar?

• Dat het tropisch regenwoud op grote schaal wordt gekapt voor de aanleg van sojaplantages ten
• behoeve van veevoer is niet waar?

Dat laatste zou ik zo graag met je mee hopen trouwens... al was het alleen maar voor deze mensen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)milieuactivist.dhtml

De aangekondigde dood van een milieuactivist
26/05/11, 20:09

De vermoorde activist Ze Claudio en zijn vrouw opgebaard in hun woning.

Een dag nadat de Braziliaanse regering grootschalige houtkap in het Amazonegebied mogelijk maakte, begraaft het land één van haar beschermers van het woud.

Afgelopen dinsdag gebeurde wat Ze Claudio eerder al had aangekondigd; zijn eigen dood.
Op een verlaten landweg openden onbekende schutters het vuur op hem en zijn vrouw Maria.

''knipje'' want het is ook best veel tekst, dus dat snap ik best...

Milieuactivisten die het in Brazilie opnemen tegen de onderwereld van illegale exploitatie van het
regenwoud, lopen groot gevaar.

Tenminste 260 personen zouden op een dodenlijst staan omdat zij zich tegen de houtkap in het
Amazonewoud keren, zo bleek uit een rapport uit 2008.
http://www.guardian.co.uk(...)zil-activists-mendes
Ook Ze Claudio stond op die lijst.
Hij ontving doodsbedreigingen, maar kreeg geen politiebescherming.

Ontbossing in de staat Para waar activist Ze Claudio werd vermoord

Indien er interesse is kan men hier het hele artikel lezen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)milieuactivist.dhtml

Wil je echt nog meer herhalingen :'( , van hoe slecht vlees uit de Bio-industrie is voor de mens en
welke verschrikkingen de dieren moeten meemaken.

Neu... dat wil je vast niet al die herhalingen, ik niet in ieder geval.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:49 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Volgens mij was dat een aantal jaren in de keuringdienst van Waarde. In ieder geval op een zender van de publieke omroepen.
^O^

Jij krijgt van mij ook gelijk vandaag, ik ben in een goeie bui :')

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 31-05-2011 15:58:02 (een paar foutjes, want ik had niet veel tijd) ]
pi_97538982
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:29 schreef Wing het volgende:

[..]

Apart in Hong Kong is dat tegenwoordig ook zo. Op eigen grond mag je geen eigen kippen fokken. Zelfs als je dat al jaren gedaan hebt. Je moet een vergunning hebben en dat is natuurlijk veels te duur voor verse eieren.
En zo houden ze de Bio-industie dus op gang...

Maar in Maleisië willen ze ons vlees al niet meer :')

http://www.vleesmagazine.(...)alalvlees-13379.html

Maleisië weigert Nederlands halalvlees
25 mei 2011

Maleisië heeft alle import van halalvlees uit Nederland stopgezet.

'Geen enkele certificeerder die zijn verantwoordelijkheid als moslim serieus neemt, zou dat vlees
als halal accepteren', zegt de Maleisische halalautoriteit JAKIM in de Volkskrant.

Een delegatie van de organisatie bracht eind vorig jaar een bezoek aan Nederlandse slachthuizen.

dus misschien mogen ze daar straks wel zelf kippetjes fokken...

En natuurlijk hebben we nog hoop dat Willempie en Maxima onze kiloknallers in
Vietnam weten te slijten B-)

http://www.duurzaamnieuws(...)landse%20kiloknaller

Reclame in Vietnam voor Nederlandse kiloknaller
23-05-2011

Marianne Thieme heeft minister-president Rutte en de staatssecretarissen van Economie,
Landbouw en Innovatie en van Infrastructuur en Milieu om uitleg gevraagd over de handelsmissie
naar Vietnam, waarbij de bevolking wordt aangespoord om meer dierlijke eiwitten te consumeren.

Tijdens de duurzaamheidsconferentie van de VN in New York in 2009 pleitte Prins Willem
Alexander namens Nederland nog voor vermindering van de vleesconsumptie, maar in 2011 leidt
hij met Prinses Maxima een handelsmissie die de afzet van Nederlands varkensvlees en
Nederlandse zuivel in Vietnam moet bevorderen.

“De Nederlandse regering heeft mooie praatjes in eigen land over de consumptie van duurzaam
voedsel en maakt vervolgens in het buitenland reclame voor de kiloknaller”, aldus Thieme.

Voor een verschuiving naar een duurzamer leefpatroon, zou vermindering van de vlees- en
melkproductie en -consumptie juist uitgangspunt van beleid moeten zijn.

De uitstoot van CO2 door de veehouderij is maar liefst 40% groter dan die van auto's, treinen,
schepen, vliegtuigen en trucks bij elkaar, in de wereld.

80% van het landbouwareaal in de wereld wordt ingenomen door of ten behoeve van de
veehouderij. Bijna 50% van de wereldgraanoogst wordt opgeslokt door de veehouderij en voor
een groot deel omgezet in mest die tot onoverkomelijke problemen leidt.

Terwijl de wereld honger lijdt, worden de wereldgraanoogsten opgeslokt door productiedieren.
De World Health Organisation (WHO) heeft aangegeven dat de consumptie van verzadigde
dierlijke vetten ernstige negatieve gevolgen voor de volksgezondheid heeft en daarom dringend
moet worden herzien.

Daarbij heerst in Aziatische landen een verhoogde mate van lactose-intolerantie, waardoor in
landen als China en Vietnam enkele decennia geleden nog nauwelijks koemelk gedronken werd.

De Partij voor de Dieren vraagt de minister-president en de staatssecretarissen aan te geven in
hoeverre de bevordering van de consumptie van plantaardige eiwitten onderdeel is geweest van
de handelsmissies naar Vietnam en China. Bekijk de kamervragen hier.

Ach ik zou nog wel effe door kunnen gaan zo, maar voor nu hou ik het even hier bij ...

Ik laat liever andere mensen aan het woord, al zijn het vooral de tegenstanders van dit
topic die behoefte voelen om te reageren.

Er zal straks wel weer een bak mest worden uitgestort :') maar dat zie ik later wel dan.
pi_97544660
Gewoon omdat het kan even nog een dit.
Wie het wil lezen mag maar het HOEFT niet !!!

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)voedselprijzen.dhtml

'We moeten ons zeker zorgen maken over snel stijgende voedselprijzen'
Redactie − 31/05/11

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)astrofe-worden.dhtml

Oxfam: huidige voedselcrisis kan catastrofe worden
Redactie − 31/05/11

De prijs van voedselgewassen als mais zal de komende twintig jaar als gevolg van de gestegen
vraag, lagere oogstopbrengsten en de klimaatverandering verdubbelen.
Dat stelt de internationale hulporganisatie Oxfam in een dinsdag verschenen rapport.

Volgens Oxfam zal de vraag naar voedsel in 2030 met zeventig tot negentig procent zijn gestegen.
Daarbij komt nog dat zich als gevolg van de opwarming van de aarde steeds meer periodes van
droogte en overstromingen zullen voordoen
, aldus de organisatie. Deze factoren zullen leiden tot
een prijsverdubbeling.

"Het voedselsysteem staat onder intense druk door klimaatverandering, ecologische
achteruitgang, bevolkingsgroei, stijgende energieprijzen en de stijgende vraag naar vlees en
zuivelproducten", schrijft Oxfam in het rapport, getiteld Growing a Better Future.

Ook wordt er steeds meer grond opgeëist voor biobrandstoffen, industrie en urbanisatie, aldus de
organisatie.

Momenteel lijden volgens Oxfam 925 miljoen mensen, ofwel een op de zeven, honger en dat aantal
zal nog dit jaar het miljard passeren.

"Als je dit als een crisis beschouwt, dan zal er als er niets verandert binnen dertig jaar sprake zijn
van een catastrofe", zegt Oxfam-beleidsadviseur Gonzalo Fanjul.

Volgens de FAO, de voedsel- en landbouworganisatie van de Verenigde Naties, zijn de
voedselprijzen momenteel hoger dan ze de laatste twintig jaar zijn geweest.
Toen de voedselprijzen in 2008 een recordhoogte bereikten braken er op tal van plaatsen in de
wereld voedselrellen uit.

Oxfam legt de schuld van het duurder worden van voedsel deels bij de graanhandelaren.
Drie bedrijven hebben de handel in graan voor negentig procent in handen, zo staat in het rapport.

Oxfam pleit voor het aan banden leggen van speculatie op de internationale voedselmarkt.
Maar ook andere partijen spelen een rol, zoals grote landeigenaren in arme landen, de
boerenlobby en zaadproducenten in rijke landen en industrieën met een hoge CO2-uitstoot die
actie tegen klimaatverandering tegenhouden.

Te lang hebben regeringen de belangen van grote bedrijven en machtige elites gesteld boven de belangen van de zeven miljard van ons die voedsel produceren en consumeren", schrijft Oxfam-directeur Jeremy Hobbs.

Oxfam roept op tot het afschaffen van de subsidies op biobrandstoffen, zodat er meer
voedselgewassen verbouwd kunnen worden en tot grotere investeringen in de vijfhonderd miljoen
kleine boerenbedrijven in ontwikkelingslanden, die twee miljard mensen bedienen.

Er komen steeds meer mensen, die bovendien steeds meer vlees eten en de landbouw kan dit op
den duur niet bijbenen, aldus Oxfam.

Tussen 1970 en 1990 zijn de oogsten wereldwijd gemiddeld twee procent per jaar gestegen, maar
sindsdien is die stijging gedaald naar één procent en de daling gaat nog steeds door.

Filmpje !!!

klimaatontkenners en hun prietpraat van de week

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)at-van-de-week.dhtml

En dit kleine meisje had het probleem in 2008 al heel goed door.
Jip en Janneke taal :P

We hebben een sterke klimaatwet nodig, België is één van de slechtste leerlingen van de klas,
en het blijft bij loze beloften en halfbakken maatregelen. In het Verenigd Koninkrijk is er
ondertussen een klimaatwet gestemd. Help ons om dat ook hier voor elkaar te krijgen.

Op 10 augustus namen in Oostende meer dan 6.000 mensen deel aan de opname van de Big
Ask-videoclip, een unieke prestatie die geheel door vrijwilligers werd neergezet (Nic Balthazar als
regisseur, hele filmploeg, productiehuizen, de componisten Alex Callier en Cédric Murrath van
Hooverphonic, voorbereiding, figuranten, ). Nu is het moment gekomen om het resultaat de wereld
in te sturen en te delen met iedereen!

En na het bekijken van de clip: doe iets, ACT NOW!

Druk onze politici met de neus op de feiten, stuur de clip door naar je vrienden, familie, kennissen
en collegas.

Teken de video-petitie en vraag hen om hetzelfde te doen. Roep zo luid je maar kan, schreeuw het
uit op de trein, op het werk en midden in t straat: ACT THE F*CK NOW!!!

Deze campagne loopt ondertussen in niet minder dan 17 landen.
En de sneeuwbal rolt, met uw hulp, door de tijd voor praten is voorbij, het is tijd voor verandering!

Meer info op: http://www.thebigask.be/nl/

SPOILER
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:23:49 #241
329284 ReNero
pi_97544901
Fan toch, haal even adem en luister even naar oom ReNero,

Ik heb nooit gezegd dat jouw topics niet deugen en jouw bronnen onwaar zijn, ik zet er enkel vraagtekens bij. Wikipedia is heel geloofwaardig zodra het over onderwerpen gaan die ouder als 6 maanden zijn en poilitiek niet geladen zijn. De term bio industrie gaf de hint al voor wie de auteur was, voorstanders zoals jij ze noemt gebruiken die term niet zo. Ik nuanceer de berichten die hier geplaatst worden, ontkracht argumenten maar roep niet moord en brand. Ik probeer een andere invalshoek te belichten waardoor de situatie gekleurd lijkt in plaats van zwart wit want dit is de praktijk.

Wat betreft jou opsomming, 5 Miliard mensen op deze aarde is onnatuurlijk en moordend voor de planeet. het natuurlijk evenwicht is verstoord. Maar om dit enigzins te onderhouden is berenvel + speer de veluwe op niet genoeg. De mensheid heeft geleerd grond te cultiveren en dieren te temmen voor zijn levensonderhoud. Dit heeft de mensheid de mogelijkheid gegeven om een beschaving op te bouwen en over dit soort onderwerpen na te denken. (nadruk op mogelijkheid)

Deze sprong voorwaarts bracht zoals alle vooruitgang ook een schaduwkant met zich mee. Wanneer is het genoeg? 5 Miljard mensen willen allemaal eten, drinken, een huis en uiteraard allemaal een inbouwkeuken. Daarom moet er veel en goedkoop voedsel aanwezig zijn. Zo is de schaalvergroting begonnen en zo zal hij ook doorgaan. Dit neemt niet weg dat ik jouw visie over hoe slecht een dier het heeft bij ons in de stal niet deel. De veehouderij is geen monster-organisatie waar mensen met dieren omgaan alsof het niets is. Wij als boeren denken ook na over het dier en wat deze wil alleen doen dit rationeel en voor dieren. Ik ga niet mijn koeien een jasje aandoen omdat dat mooi staat, zoals die chiwawa trutjes dat doen. Maar ik ga zeker ook niet slecht met ze om. Dat is het enigste wat ik je wil meegeven.

Ps. Handboek veehouderij zijn er in 2 vormen de financiële KWIN handboek en het praktijkhandboek en yep, beide liggen onder mijn kussen.
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
pi_97553951
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:23 schreef ReNero het volgende:
Fan toch, haal even adem en luister even naar oom ReNero,

Ik heb nooit gezegd dat jouw topics niet deugen en jouw bronnen onwaar zijn, ik zet er enkel vraagtekens bij. Wikipedia is heel geloofwaardig zodra het over onderwerpen gaan die ouder als 6 maanden zijn en poilitiek niet geladen zijn. De term bio industrie gaf de hint al voor wie de auteur was, voorstanders zoals jij ze noemt gebruiken die term niet zo. Ik nuanceer de berichten die hier geplaatst worden, ontkracht argumenten maar roep niet moord en brand. Ik probeer een andere invalshoek te belichten waardoor de situatie gekleurd lijkt in plaats van zwart wit want dit is de praktijk.

Wat betreft jou opsomming, 5 Miliard mensen op deze aarde is onnatuurlijk en moordend voor de planeet. het natuurlijk evenwicht is verstoord. Maar om dit enigzins te onderhouden is berenvel + speer de veluwe op niet genoeg. De mensheid heeft geleerd grond te cultiveren en dieren te temmen voor zijn levensonderhoud. Dit heeft de mensheid de mogelijkheid gegeven om een beschaving op te bouwen en over dit soort onderwerpen na te denken. (nadruk op mogelijkheid)

Deze sprong voorwaarts bracht zoals alle vooruitgang ook een schaduwkant met zich mee. Wanneer is het genoeg? 5 Miljard mensen willen allemaal eten, drinken, een huis en uiteraard allemaal een inbouwkeuken. Daarom moet er veel en goedkoop voedsel aanwezig zijn. Zo is de schaalvergroting begonnen en zo zal hij ook doorgaan. Dit neemt niet weg dat ik jouw visie over hoe slecht een dier het heeft bij ons in de stal niet deel. De veehouderij is geen monster-organisatie waar mensen met dieren omgaan alsof het niets is. Wij als boeren denken ook na over het dier en wat deze wil alleen doen dit rationeel en voor dieren. Ik ga niet mijn koeien een jasje aandoen omdat dat mooi staat, zoals die chiwawa trutjes dat doen. Maar ik ga zeker ook niet slecht met ze om. Dat is het enigste wat ik je wil meegeven.

Ps. Handboek veehouderij zijn er in 2 vormen de financiële KWIN handboek en het praktijkhandboek en yep, beide liggen onder mijn kussen.
Lieve Oom ReNero,

Als je goed hebt opgelet dan heb je hier De Bio-industrie kunnen
lezen wat ik over jou gezegd heb,

quote:
Hij is Boer en vast ook 1 van de betere maar geen Biologische Boer en voor mij is er
niet echt een ''tussenweg'' eigenlijk hoe hard ik dat ook zou willen.
Koeien die altijd in de stal staan met beperkte ruimte, hoe goed verzorgd ook door
ReNero is nog steeds niet goed genoeg voor mij. Het blijft Bio-industrie misschien
op iets kleine schaal dan de mega-stallen maar toch...
Maar daarna ging je lopen gallen in het ''promoot hier sigme's diergaarde'' topic
en gingen jullie met zijn allen aan de haal na 1 let wel één ( :') ) !!! opmerking of eigenlijk
een vraag, van mij en die ging over beschutting van weidedieren kijk zelf nog maar even wat er
toen gebeurde.

Bio-industrie: slecht voor mens & dier - hoe beter vlees eten?

mén de hele kliek over me heen gelijk :') , terwijl Sigme toch echt zelf zei dat de dieren te weinig
beschutting hebben en dat ze het daar in dat topic allemaal niet zo belangrijk vinden, althans
dat maak ik op uit de opmerking van erodome

quote:
Beschutting is meer voor ons dan voor hun, mijn paarden staat 24/7 buiten, hebben een schuilstal,
maar staan daar helemaal niet vaak, gewoon in de regen en kou buiten, boeit ze niets.
Alleen is schaduw wel belangerijk, oververhitting omt veel eerder voor bij paarden dan te koud
staan.
tja wat moet ik ermee zou ik bijna zeggen mijn opmerking/vraag werd uit zijn verband gerukt en
jullie gingen verder zemelen over het gras en de omheiningen terwijl jullie toch echt niet zó dom
zijn dat jullie niet begrepen dat ik me na de opmerking van Sigme alleen maar afvoeg of
beschutting van weidedieren niet verplicht was.

(Vergeet niet, ik ben geen Boer of Boerin dus ik dacht dat ik een vraag zou kunnen stellen
maar dat kon dan weer blijkbaar niet ;) )

Inmiddels heb ik zelf het antwoord al gevonden, namelijk hier

http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454

Kamervragen aan de minister van LNV over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden

13-05-2008

Vragen van het lid Thieme (Partij voor de Dieren) aan de minister van Landbouw, Natuur en
Voedselkwaliteit over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden
als je zin hebt kan je die vragen hier lezen:

En als je zin hebt kan je de antwoorden ook op dezelfde pagina lezen.

Antwoorden op de vragen:

Antwoord ontvangen op: 10-06-2008
Antwoorden van de minister over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden

Zo dat is dus even het eerste misverstand dat ik hopenlijk uit de weg heb geruimd. ):O

En nu verder over je post.
Ik heb dus nergens gezegd dat je je koeien maar een jasje aan moet trekken, je kan wel blijven
proberen om dit topic belachelijk te maken, maar eigenlijk maak je jezelf hiermee een beetje belachelijk.

Ten eerste begrijp ik Sigme's reactie al helemáál niet aangezien ik heb begrepen dat zij dus wel
een Biologische veestapel heeft, jou begreep ik eerder wel redelijk omdat je nu eenmaal Boer bent
maar niet Biologisch en dit is nu eenmaal een topic tégen de Bio-industrie en niet vóór de
Bio-industrie.

De argumenten waarmee je nu komt aanzetten slaan voor mij letterlijk als een ''tang op een
varken'' want eigenlijk zeg je dus, tja de wereld gaat wel naar de klote en het is wel ongezond
voor de mensen, maar jah... niks aan te doen we zijn nu eenmaal met 5 miljard mensen
en dat er momenteel volgens Oxfam 925 miljoen mensen honger lijden, (ofwel een op de zeven !)
en dat dit aantal dit jaar nog het miljard zal passeren, tjan is wel rot maar jah... toch maar gewoon
doorgaan met die Bio-industrie....

Want dát mijn Beste Oom ReNero zeg je eigenlijk met deze post, al zal je het vast niet zo bedoelen,
want je bent je alleen maar voor de zoveelste keer aan het verdedigen dat je niet slecht met je
dieren omgaat, maar dat heb ik dus ook nergens gezegd.

Ik wil het nóg wel een keer herhalen, ik denk niet dat jij slecht met je dieren omgaat, wallá !
Dus je hoeft je wat mij betreft niet blijven te verdedigen.

Ik hoop ook dat ik me dat niet voor de zoveelste keer tegenover jou of wie dan ook hoef te
verdedigen dat ik dit topic heb geopend het was zelfs min of meer op verzoek, ook heb ik nog
gevraagd vóórdat ik dit topic opende of er hier wel behoefte was aan zo'n topic en of dit de juiste
plaats was, en ik kreeg op mijn vragen een bevestigend antwoord, dus dit is dat ook de laatste
keer dat IK me ga verdedigen.

Nederland in top 10 dierenleed

Dus dat Sigme een soort van ''Anti-Fann'' topic heeft geopend naar aanleiding van dit topic
wil nog niet zeggen dat ik dit topic heb geopend als een soort van ''Anti-ReNero'' of "Anti-Sigme''
topic.

Ik wist goddomme voor dit gedoe niet eens dat jullie bestonden !!! :')

Dus kunnen we nu weer gewoon ''on-topic'' alsjeblieft, want dit is echt zonde van de energie.
Ik zou best wel eens je mening over dit fimpje willen weten, dat wel

Of misschien dat iemand anders nog een mening heeft?
Bang voor kritiek ben ik niet, dat wil ik ook nog maar eens een keer gezegd hebben,
want als ik niet tegen kritiek had gekund dan was ik waarschijnlijk al na 1 dag na het
openen van dit topic ermee gestopt :')

Ik heb trouwens nog nooit een topic geopend waar ik geen bakken van kritiek over
me heen heb gekregen, dus eigenlijk weet ik niet beter.

Maar eh... ik ga wel eerst eten, dus of er nu wel of geen reacties komen,

ik ben effe weg....
pi_97554729
Ik was best heel erg geïnteresseerd bij de topic titel maar door er is echt een tering zooitje van dit topic gemaakt.

Al die linkdumps het is gewoon niet meer te doen. :N
Zonde. Mooi onderwerp naar de klote
pi_97565510
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:12 schreef Godtje het volgende:
Ik was best heel erg geïnteresseerd bij de topic titel maar door er is echt een tering zooitje van dit topic gemaakt.

Al die linkdumps het is gewoon niet meer te doen. :N
Zonde. Mooi onderwerp naar de klote
Ja ik vind het zelf ook jammer dat ik mij zo'n beetje 2/3 van het topic heb moeten lopen
verdedigen tegen mensen die zich persoonlijk aangesproken voelde en of vonden
dat mijn ''bronnen'' niet deugde en/of zelf met berichten kwamen zonder bron die ik
dan weer moest gaan weerleggen, maar ik heb mijn best gedaan in elk geval :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 mei 2011 @ 23:43:30 #245
163650 Greys
pi_97565933
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dus dat Sigme een soort van ''Anti-Fann'' topic heeft geopend naar aanleiding van dit topic
Dat zie je écht verkeerd lieve FANN ;)
Alleen sommigen discussiëren liever met gewoon wat posts over en weer en jij bent meer van de hele lange teksten met heel veel links. Echt niets mis mee, maar het is soms wel heel veel tegelijk om te moeten behapstukken en om er daarna over te spreken. Voor sommigen. En anderen vinden het weer prachtig.

Het topic van Sigme is iets anders van opzet, maar jullie zouden elkaar juist moeten prijzen (want allebei anti-bio-industrie) ipv denken dat er anti-topics worden gemaakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 mei 2011 @ 23:45:59 #246
163650 Greys
pi_97566025
Ik heb trouwens overheerlijke biologische lams shoarma op vandaag :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97566194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zie je écht verkeerd lieve FANN ;)
Alleen sommigen discussiëren liever met gewoon wat posts over en weer en jij bent meer van de hele lange teksten met heel veel links. Echt niets mis mee, maar het is soms wel heel veel tegelijk om te moeten behapstukken en om er daarna over te spreken. Voor sommigen. En anderen vinden het weer prachtig.

Het topic van Sigme is iets anders van opzet, maar jullie zouden elkaar juist moeten prijzen (want allebei anti-bio-industrie) ipv denken dat er anti-topics worden gemaakt.
Mwa... ik denk niet dat je dat tegen mij moet zeggen eigenlijk de OP van Sigme's topic
begint toch iets anders dan mijn OP :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:17 schreef sigme het volgende:
De topicstarter wil helemaal geen topic tegen bio-industrie, dit is een pro-wakker dier-topic.
Alternatieven voor bio-industrie worden niet op prijs gesteld, alleen nieuwe leden voor wakker dier tellen.

Met zulke promotors heeft wakker dier helemaal geen vijanden nodig. Dit gaat geen enkele ontwetende de ogen openen met betrekking tot het vlees op z'n eigen bord, en het gaat niemand helpen bij het nadenken over hoe we het beter zouden kunnen doen.

Oh, topicstarter vind het wel mooi geweest. Heb ik net een nieuw topic gemaakt :+.
Voor de discussie over alternatieven: Bio-industrie: slecht voor mens & dier - hoe beter vlees eten?

quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:16 schreef sigme het volgende:
Naar aanleiding van het Wakker Dier-topic lijkt het me toch beter om een echt topic te wijden aan de alternatieven voor vlees uit de bio-industrie.
maar misschien zie IK dat wel verkeerd, zou best kunnen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:45 schreef Greys het volgende:
Ik heb trouwens overheerlijke biologische lams shoarma op vandaag :9
^O^
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 juni 2011 @ 00:00:29 #248
163650 Greys
pi_97566693
Maar dat is geen anti-FANN topic :)
Dat is hooguit een topic waarin ze ánders wil discussiëren dan hier in dit topic gedaan werd. Ze zegt niet dat dat van jou fout is, alleen dat zij het liever anders ziet/doet.

Maar da's geen anti.
Ik doe ook sommige dingen graag heel anders dan sommige van mijn beste vriendinnen, bij wijze van, puur omdat ik dat prettiger vind en de ander daar geen last van heeft.

Even in heel grote lijnen gaat het er hier vooral over wat er mis is/gaat en wat daar door - bijvoorbeeld - Wakker Dier aan gedaan tracht te worden. En in haar topic wil ze denk ik meer een 'zeg mensen noem eens wat makkelijke/fijne/interessante alternatieven en help elkaar eens aan adresjes en tips om je vlees/melk e.d. te halen'. Zonder dat de foto's van zielige kippen en varkens voorbij komen en linkjes naar onderzoeken en stichtingen e.d. (En nogmaals, dat is niet fout dat dat hier wel gebeurt, integendeel! :) het is alleen anders).

Kan prima naast elkaar bestaan ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:44:54 #249
329284 ReNero
pi_97572063
OK thanx Fan en dan nu on-topic.

Jouw filmje, hoogstandje marketing met die kinderstem en op het strand, etc. Maar de boodschap is duidelijk, de vorm doet daar geen afbreuk aan en idd er moet iets gebeuren.

De werkelijkheid is echter iets gecompliceerder. De machines hebben wij nodig om onze levenswijze in stand te houden. Of deze nu goed of niet is doet er voor de consument-lustige mens niet aan toe. Een voorbeeld, Wij zullen nooit de kerncentrale Petten zomaar sluiten omdat deze radioactie isotopen maakt voorkankerbestrijding. Wij gedogen iets zoals kernenergie omdat het voor een goed doel is, de gezondheid van mensen. Zo is het met vele andere fabrieken of "machines". De verbeteringen worden daar doorgevoerd enkel langzamer dan onmiddelijk. Hierdoor kunnen de machines hun werk blijven doen en wordt het langzaam beter. Dit is in mijn visie de aard van het probleem waarom het niet direct opgelost wordt.

De vraag is dan wel, zijn we dan niet te laat? Daar kan ik geen antwoord op geven. Wel weet ik dat het langzaam de goede kant op gaat. Ook binnen de landbouw zijn we hier mee bezig.
pi_97572778
Ik vind het allemaal maar verwarrend. Bio-industrie is slecht, maar biologisch producten zijn prima. Hmmm.... gewoon logisch redenerend zou je verwachten dat biologische eieren uit de bio(logische)-industrie komen. Maar nee, dan moet je op zoek naar een EKO keurmerk.

Verder is het aantal links en fimpjes (voor mij) teveel, krijg er een BNW/TRU gevoel bij. Ik kom in dit topic alleen nog om de reacties van ReNero te lezen, echte praktijkervaring van een boer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')