Kloptquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk meer een poppenkast.
Heb jij aan een universiteit gestudeerd?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inholland is topje van de ijsberg vrees ik.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk meer een poppenkast.
Poppenkast dus inderdaadquote:
Ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb jij aan een universiteit gestudeerd?
Wat precies?quote:
Een van de drie Technische Universiteiten die ons land rijk is?quote:
Jaquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een van de drie Technische Universiteiten die ons land rijk is?
Maar je kunt niet aan een baan komen momenteel?quote:
Die TT? Gewoon van die docu (heb alleen het voorstukje nog maar gezien, mijn ontvanger is kaduuk), en van Koos las ik net dat het vooral simpele mensen waren die de Duitsers hielpen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd:
[ afbeelding ]
En je TT mag je ook nog even uitleggen.
Dergelijke lieden horen mijn inziens dan ook niet in het Westen thuis, als zij niet op willen komen voor de Westerse veiligheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:10 schreef Voorschrift het volgende:
Overigens P&W was weer een ramp, waar de GroenLinks kutten en rechterlijke regelnichten weer twijfelen aan de morele en rechterlijke juistheid van het executeren van Osama.
Rustig man, niet iedereen kijkt zo ongenuanceerd en dichotoom naar de wereld als jij. Volgens sommigen hebben ook niet-Westerse burgers recht op een eerlijk proces. Bin Laden was geen lieverdje, maar het was Stalin of Hitler niet hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:10 schreef Voorschrift het volgende:
Overigens P&W was weer een ramp, waar de GroenLinks kutten en rechterlijke regelnichten weer twijfelen aan de morele en rechterlijke juistheid van het executeren van Osama.
Grow some fucking spine, achterlijke weekdieren.
Dit soort denkbeelden zijn volgens mij een beetje sneu. Het Westen is geen voetbalclub.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dergelijke lieden horen mijn inziens dan ook niet in het Westen thuis, als zij niet op willen komen voor de Westerse veiligheid.
Niet dat ik ze het land uit wil gooien, maar ik kan ze wel adviseren om goed na te denken of ze "hier wel thuishoren".
Maar, maar, zijn acties hebben mensen omgebracht! *negeert een miljoen doden in Irak dankzij de Amerikaanse inval*quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:12 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Rustig man, niet iedereen kijkt zo ongenuanceerd en dichotoom naar de wereld als jij. Volgens sommigen hebben ook niet-Westerse burgers recht op een eerlijk proces. Bin Laden was geen lieverdje, maar het was Stalin of Hitler niet hoor
Zegt een klapviool die fors wil snijden in de sociale zekerheid omdat er wat mensen zijn die er misbruik van maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus een paar dingen die mis gaan zorgt ervoor dat een hele groep mensen geen toekokmst mogelijkheden hebben?
Tja, het zomaar standrechtelijk executeren van mensen past volgens mij niet echt bij de westerse denkbeelden. Wij zaten op de beschavingsladder toch een stapje hoger dan pakweg Rusland, China of Afghanistan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dergelijke lieden horen mijn inziens dan ook niet in het Westen thuis, als zij niet op willen komen voor de Westerse veiligheid.
Niet dat ik ze het land uit wil gooien, maar ik kan ze wel adviseren om goed na te denken of ze "hier wel thuishoren".
Precies, ik zie de mensen die het hardst roepen hoe geweldig het Westen is en hoeveel beter onze "beschaving" is ook het hardst juichen als er weer ergens oorlog wordt gevoerd of mensen worden vermoord...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja, het zomaar standrechtelijk executeren van mensen past volgens mij niet echt bij de westerse denkbeelden. Wij zaten op de beschavingsladder toch een stapje hoger dan pakweg Rusland, China of Afghanistan?
Mensen die achter het zomaar abknallen van mensen staan moeten volgens mij eerder hun positie hier heroverwegen...
Ach, en zo gebeurt het ook regelmatig dat ik mij erger aan jouw denkwijzequote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:10 schreef Voorschrift het volgende:
Elke keer P&W is elke keer ergernis aan hun denkwijzen en gasten.
Het zijn in de praktijk vaak de grootste aanhangers van Sharia-achtige maatregelen...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Precies, ik zie de mensen die het hardst roepen hoe geweldig het Westen is en hoeveel beter onze "beschaving" is ook het hardst juichen als er weer ergens oorlog wordt gevoerd of mensen worden vermoord...
Onze beschaving is ook niet beter, slechts welvarender.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Precies, ik zie de mensen die het hardst roepen hoe geweldig het Westen is en hoeveel beter onze "beschaving" is ook het hardst juichen als er weer ergens oorlog wordt gevoerd of mensen worden vermoord...
Hier ben ik het mee eens. Het toepassen van geweld, in uiterste gevallen buiten de kaders van het recht, is soms helaas noodzakelijk, maar laten we dat niet op enige wijze witwassen als behorende tot de kroonjuwelen van onze beschaving.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja, het zomaar standrechtelijk executeren van mensen past volgens mij niet echt bij de westerse denkbeelden. Wij zaten op de beschavingsladder toch een stapje hoger dan pakweg Rusland, China of Afghanistan?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oorsprong in de natuur?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze beschaving is ook niet beter, slechts welvarender.
Moet je eens kijken wat er in het westen gebeurd als het openbare systeem in elkaar valt (denk aan langdurige stroomstoringen of het wegvallen van het gezag). Daaruit zal blijken dat het dunne laagje beschaving wat mij kennen onze oorsprong in de natuur slechts kan verhullen.
Inderdaad, ik kan ook wel snappen dat ze Bin Laden afgeschoten hebben maar het goedpraten of bejubelen staat me gewoon tegen. Het streven zou altijd een eerlijk proces moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Het toepassen van geweld, in uiterste gevallen buiten de kaders van het recht, is soms helaas noodzakelijk, maar laten we dat niet op enige wijze witwassen als behorende tot de kroonjuwelen van onze beschaving.
Geen geweld, geen democratie.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Het toepassen van geweld, in uiterste gevallen buiten de kaders van het recht, is soms helaas noodzakelijk, maar laten we dat niet op enige wijze witwassen als behorende tot de kroonjuwelen van onze beschaving.
D.w.z., dat mensen in extreme situaties hun natuurlijke gedrag niet kunnen verhullen doordat o.a. hun overlevingsdrang inzet, waardoor dat dunne laagje beschaving wat wij kennen wordt doorgeprikt.quote:
We zouden inderdaad naar een overheidsloze samenleving moeten, zoals talloze succesvolle voorbeelden uit het verleden hebben aangetoond.quote:
Heb je daar enige voorbeelden van zodat ik mij kan inlezen?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:05 schreef Reya het volgende:
[..]
We zouden inderdaad naar een overheidsloze samenleving moeten, zoals talloze succesvolle voorbeelden uit het verleden hebben aangetoond.
Maar wat versta je onder extreme situaties? Ik zou eerder stellen dat mensen, gesteld onder extreme omstandigheden, onvoorspelbaar en gevaarlijk gedrag gaan vertonen, dan dat ze doelbewust bezig gaan met overleven. Daar bovenop zou ik stellen dat het twijfelachtig is of mensen het überhaupt lang zouden volhouden buiten het verband van een stabiele sociale ordening; in die zin zou je de samenleving zelf als onze oorsprong in de natuur kunnen betitelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
D.w.z., dat mensen in extreme situaties hun natuurlijke gedrag niet kunnen verhullen doordat o.a. hun overlevingsdrang inzet, waardoor dat dunne laagje beschaving wat wij kennen wordt doorgeprikt.
De ironie ontgaat u.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb je daar enige voorbeelden van zodat ik mij kan inlezen?
Dit. Ik snap de opstelling van neoconservatieven die de westerse beschaving willen exporteren in deze kwestie echt niet. Wat is er nu beschaafd aan het genadeloos executeren van een tegenstander?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen die achter het zomaar abknallen van mensen staan moeten volgens mij eerder hun positie hier heroverwegen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |