quote:8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
Volgende keer gewoon op "Open Nieuw Deel" klikken onderaan het gesloten topic.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Pfff... gelukkig, ik had de laatste post maar wist ff niet hoe ik een nieuwe in de reeks moest maken of een leuke titel erbij.
Tnx
Bin Laden een groot strijder? Wat?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:49 schreef kitao het volgende:
een leuke titel, wat dacht je van 'een groot strijder is gevallen vechtend tot de laatste snik'.
Mooie plaat inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Op het moment van uitvoeren van de operatie. Een mogelijke kandidaat tot het foto van het jaar.
[ afbeelding ]
Tegen Amerikaans imperialisme ja. Niet dat ik zijn acties goed keur, maar het is te begrijpen.quote:
Wel apart dat Obama zo maar in een hoekje zit. Als president kan hij makkelijk die toffe stoel opeisen.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Op het moment van uitvoeren van de operatie. Een mogelijke kandidaat voor de foto van het jaar.
[ afbeelding ]
De president hoort inderdaad op die lerenstoel te zittenquote:Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wel apart dat Obama zo maar in een hoekje zit. Als president kan hij makkelijk die toffe stoel opeisen.
"Dat is mijn stoel vriend!"quote:Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wel apart dat Obama zo maar in een hoekje zit. Als president kan hij makkelijk die toffe stoel opeisen.
lol Hillary heeft flashbacks naar dr tijd in Bosniequote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Op het moment van uitvoeren van de operatie. Een mogelijke kandidaat voor de foto van het jaar.
[ afbeelding ]
Alsof hij alleen tegen Amerika streed. Dat is iets wat onze linkse media je wilt doen laten geloven. Boehoe, een strijd tegen dat rechtse, kapitalistische Amerika "is niet erg".quote:Op maandag 2 mei 2011 23:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Tegen Amerikaans imperialisme ja. Niet dat ik zijn acties goed keur, maar het is te begrijpen.
Nu we het er toch over hebben, ik heb eigenlijk helemaal geen gevoel bij de dood van Bin Laden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:03 schreef Northside het volgende:
Nooit gedacht dat ik Martin nog eens zou quoten...
"I mourn the loss of thousands of precious lives, but I will not rejoice in the death of one, not even an enemy. Returning hate for hate multiplies hate, adding deeper darkness to a night already devoid of stars. Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that." - Martin Luther King, Jr.
Ik ook niet, hij is voor mij niet meer dan een foto in de krant. Maar toch heb ik wel een gevoel bij die Amerikanen die USA staan te scanderen en feest vieren, en dat is niet heel positief.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:08 schreef waht het volgende:
Nu we het er toch over hebben, ik heb eigenlijk helemaal geen gevoel bij de dood van Bin Laden.
Geen goed of slecht gevoel. Ik vind het interessant nieuws, maar dat is het dan ook.
je hoeft het niet met hem eens te zijn om te beseffen dat hij in het rijtje ho chi minh, che chuevara, rommel, patton enz. evengoed een plek heeft verdiend.quote:
Zag 'm net op tv, Obama ziet er erg gephotoshopt uit vind ikquote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[ afbeelding ]
Met stijgende verbazing lees ik ook dergelijke tweets van mensen hier uit NL.. niet te filmen.quote:
Gvd, dit spekt mijn nieuwsgierigheid over die video/foto als een malle. Beter publiceren ze het snelquote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zien er allemaal erg gefotoshopt uit op die foto eigenlijk ...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:11 schreef msnk het volgende:
[..]
Zag 'm net op tv, Obama ziet er erg gephotoshopt uit vind ik
En die kerel helemaal achteraan, blauw hemd die met een schuin hoofd kijkt
Clinton ziet er bijvoorbeeld behoorlijk echt uit vind ik hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zien er allemaal erg gefotoshopt uit op die foto eigenlijk ...
why..quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ik hoop dat de VS de terreur zullen voelen die zij Irak hebben aangedaan.
besef wel dat bijvoorbeeld heel japan in 42 eind 45 niet en aanval op vs-grondgebied heeft kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:13 schreef Maryn. het volgende:
Met stijgende verbazing lees ik ook dergelijke tweets van mensen hier uit NL.. niet te filmen.
Waarom zij Irak zijn binnengevallen en meer dan 1 miljoen Irakezen hebben vermoord? Geen idee.quote:
Hopen doen ze hier op zondag in de kerk. Bin Laden als een verzetsstrijder beschouwen heb je echt problemen met gezond verstand.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ik hoop dat de VS de terreur zullen voelen die zij Irak hebben aangedaan.
De tyfus met Osama. Mooi dat hij weg is. Ik ben ook geen Islamiet dus dat doet me hoe dan ook niks.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:23 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Hopen doen ze hier op zondag in de kerk. Bin Laden als een verzetsstrijder beschouwen heb je echt problemen met gezond verstand.
En dan nog Che in hetzelfde rijtje plaatsen als Patton! Vloeken in de kerk!
en hoe zie jij hem dan ?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:23 schreef johnnylove het volgende:
Bin Laden als een verzetsstrijder beschouwen heb je echt problemen met gezond verstand.
En dan nog Che in hetzelfde rijtje plaatsen als Patton! Vloeken in de kerk!
Breaking news !quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:33 schreef matthijst het volgende:
Obama 2x geraakt; keertje in de borst en een keer in z'n hoofd.
Ik zie hem als een intelligente idioot, die zijn wil heeft weten om te vormen in een organisatie, maar niets geeft om mensenlevens noch om de islam.quote:
Don't worry, ik deel jouw standpunt w.b de VS, Irak en OBLquote:
dat dacht hij ook van zijn tegenstander.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:31 schreef johnnylove het volgende:
Extremistische mafkees. Die zijn wereldbeeld zal opleggen aan mensen ongeacht de prijs.
Amerika heeft geen 1 miljoen Irakezen vermoord.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:23 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Waarom zij Irak zijn binnengevallen en meer dan 1 miljoen Irakezen hebben vermoord? Geen idee.
Haha oke dan begrijp ik het welquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:34 schreef msnk het volgende:
[..]
Don't worry, ik deel jouw standpunt w.b de VS, Irak en OBL
Maar ben al genoeg gebasht vandaag
en geen wapen in de hand.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:33 schreef matthijst het volgende:
Obama 2x geraakt; keertje in de borst en een keer in z'n hoofd.
Ja, hier gaan we dus. Het maakt niet uit WAT voor foto's er worden uitgegeven, ze zijn bij voorbaat al gephotoshopped.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:11 schreef msnk het volgende:
Zag 'm net op tv, Obama ziet er erg gephotoshopt uit vind ik
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerika heeft geen 1 miljoen Irakezen vermoord.
Leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War
Stel je aan joh ventquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, hier gaan we dus. Het maakt niet uit WAT voor foto's er worden uitgegeven, ze zijn bij voorbaat al gephotoshopped.
is toch niet erg slim als je een kopstuk levend kan oppakken en je knalt hem dan 2 kogels door kop en borst.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:38 schreef matthijst het volgende:
President Obama was watching on a TV screen as a commando gunned down Osama Bin Laden.
Via a video camera fixed to the helmet of a U.S. Navy Seal, the leader of the free world saw the terror chief shot in the left eye.
The Seal then carried out what is known in the military as a ‘double tap’ – shooting him again, probably in the chest, to make certain he was dead.
Toch heb ik het idee dat als er foto's worden gegeven van het lijk van Osama, dat dit voor sommigen in dit topic niet voldoende is als bewijs.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:41 schreef msnk het volgende:
Stel je aan joh ventHij ziet er toch vaag uit op die foto
Je zult altijd mensen hebben die het niet zullen geloven, en dat komt mede door hoe de VS ermee is omgegaan, dat lijkt mij nogal duidelijk. Dus mag je het ze ook zeker aanrekenen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat als er foto's worden gegeven van het lijk van Osama, dat dit voor sommigen in dit topic niet voldoende is als bewijs.
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af: Wetende dat het lichaam op de bodem van de oceaan ligt, wat voor bewijs is genoeg voor jou om overtuigd te zijn?
Ja, als die nou als eerste schoot,maar hij had niet eens een wapen in zn handenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:42 schreef kitao het volgende:
[..]
is toch niet erg slim als je een kopstuk levend kan oppakken en je knalt hem dan 2 kogels door kop en borst.
Heel leuk dat je dat "wrs" zo kort typt. "Waarschijnlijk" dus. En Amerikaanse wapens zijn al jaren bij terroristen in omloop, dus dat bewijst ook niets.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:40 schreef Zaibatsu01 het volgende:
In Baghdad zijn er vorig maand 900 lichamen gevonden wrs. vermoord door Amerikanen (of i.ig. typisch-Amerikaanse kogels).
Boeien man.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Heel leuk dat je dat "wrs" zo kort typt. "Waarschijnlijk" dus.
Welke foto?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:48 schreef msnk het volgende:
[..]
Boeien man.
Maar zeg 's, vind jij die foto er niet een beetje vaagjes uitzien? Misschien komt het omdat het low-res is geen idee, maar toch.
Wat maken die betrouwbaar? Ik bedoel, Michael Moore is ook een idioot die de feiten verdraaid, en Fox News kan er ook aardig wat van.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:40 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Kijk is voor de grap documentaires op b.v. AJE..
de aanslag bijvoorbeeld op de metro in madrid geeft je daar wel gelijk in.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:34 schreef maartena het volgende:
Ik zie hem als een intelligente idioot, die zijn wil heeft weten om te vormen in een organisatie, maar niets geeft om mensenlevens noch om de islam.
als een verzetsstrijder kan aanvallen dan is hij juist het succesvolst.quote:Een "verzetsstrijder" was hij misschien een tijdje, toen de Sovjets probeerden Afghanistan te veroveren. Maar al voor de aanslag van 1993 werd duidelijk dat zijn wens om verzet te plegen tegen een bezettende overmacht, is omgetoverd in een haat voor bemoeienissen van het westen. En ja, het westen heeft zich wellicht te veel met het Midden Oosten bemoeid, maar hij was geen verzetsstrijder meer: Hij werd de aanvaller.
Dat had ik ook. De mensen die achterin staan zien er "vreemd" uit. Het is een soep... maar moeilijk te bewijzen.quote:
Nope. Ziet er uit alsof het met een goede kwaliteit DSLR camera is geschoten. Heb zelf ook zo'n camera met een paar lenzen, en daar komen mooie plaatjes uit. Hooguit is de foto in RAW formaat geschoten, en is de belichting achteraf wat aangepast.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:48 schreef msnk het volgende:
Boeien man.
Maar zeg 's, vind jij die foto er niet een beetje vaagjes uitzien? Misschien komt het omdat het low-res is geen idee, maar toch.
Nee hoor, het was in Mantaqa Al-Hurra in de Green Zone en pas gevonden lijken. (De Green Zone heeft geen terroristen).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Heel leuk dat je dat "wrs" zo kort typt. "Waarschijnlijk" dus. En Amerikaanse wapens zijn al jaren bij terroristen in omloop, dus dat bewijst ook niets.
Het zouden net zo goed militairen kunnen zijn, die door Saddam in een massagraf zijn gedonderd nadat ze omgekomen zijn in een oorlogsmanoeuvre. Maar dat vertel je er natuurlijk voor het gemak niet bij, anders lijken de Amerikanen niet slecht genoeg.
Die 2e Irak oorlog had natuurlijk nooit begonnen mogen worden, maar dat getal van 1 miljoen is gewoon uit de duim gezogen, en klopt niet met de realiteit.
Nou ja, ik vind Biden en Clinton er goed opstaan dus echt heel boeiend vind ik het niet allemaal.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat had ik ook. De mensen die achterin staan zien er "vreemd" uit. Het is een soep... maar moeilijk te bewijzen.
Daar geloof ik nu eens niks van ... Het protest in Tunesi die de domino in gang zette heeft nu eens niks te maken met Irak. Maar dan ook echt niks ...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:49 schreef johnnylove het volgende:
Als die 2de Irak oorlog er niet was geweest, had je nu geen Arabische lente gehad.
Aan de reactie van Clinton te zien is het niet fijn wat ze zien. Biden trouwens precies het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:52 schreef maartena het volgende:
Maar ik zou dat niet onder "photoshoppen" willen plaatsen, omdat daarmee toch vaak bedoeld wordt dat de inhoud van de foto (dus niet de kleur van het geheel) is aangepast.
Ook die zijn niet 100% betrouwbaar. Maar om van een bron zo zeker te zijn, nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat maken die betrouwbaar? Ik bedoel, Michael Moore is ook een idioot die de feiten verdraaid, en Fox News kan er ook aardig wat van.
commando's e.d. zijn ook getraind om niet na te denken maar enkel instinctief te handelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:45 schreef Darklight het volgende:
[..]
Ja, als die nou als eerste schoot,maar hij had niet eens een wapen in zn handen
De mensen rechts achterin. De vrouw en de man in het TL licht. Die zien er vreemd uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Aan de reactie van Clinton te zien is het niet fijn wat ze zien. Biden trouwens precies het tegenovergesteldeMaar Obama staat er echt vreemd op en niet alleen vanwege de belichting. Alsof die door zijn stoel is gezakt of zo.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:54 schreef kitao het volgende:
[..]
commando's e.d. zijn ook getraind om niet na te denken maar enkel instinctief te handelen.
die gehersenspoelden kun je het ook niet kwalijk nemen.
Klopt zei ik ook al in een eerdere post, maar ik ken ze niet; zijn het mensen van belang? Hecht er een beetje weinig waarde aan. En wat maartena zegt over belichting zou wel 's kunnen kloppen m.b.t die twee.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De mensen rechts achterin. De vrouw en de man in het TL licht. Die zien er vreemd uit.
Gewoon wijde lens, zie er niks vreemds aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
De mensen rechts achterin. De vrouw en de man in het TL licht. Die zien er vreemd uit.
Kijk maar eens heel goed en vooral heel vaak naar beelden van de aanslagen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:56 schreef msnk het volgende:
[..]
Klopt zei ik ook al in een eerdere post, maar ik ken ze niet; zijn het mensen van belang? Hecht er een beetje weinig waarde aan. En wat maartena zegt over belichting zou wel 's kunnen kloppen m.b.t die twee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2011 00:59:16 ]
Het zou wat zijn als Arabieren of Amerikanen het niet eens zouden zijn met onze wetten en regels zoals wij die hier in Nederland toepassen en dreigen dat ze ons land zullen binnen vallen om even orde op zaken te stellen. Ik kan mij eigenlijk best voorstellen dat ALS zoiets zou gebeuren je een extreme haat krijgt tegen de indringers die even met veel geweld komen vertellen dat je anders MOET gaan leven.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie hem als een intelligente idioot, die zijn wil heeft weten om te vormen in een organisatie, maar niets geeft om mensenlevens noch om de islam.
in een haat voor bemoeienissen van het westen. .
9/11 bedoel je? Ik heb dat na jaren gewoon opgegeven, kreeg hoofdpijn van de tegenstrijdigheden van beide kanten. Ik wil dat nu gewoon laten rustenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk maar eens heel goed en vooral heel vaak naar beelden van de aanslagen.
Hij had toch geen wapen in zn handen?quote:Bin Laden "participated" in a firefight between the U.S. commandos and residents of the fortified compound near the Pakistani capital Islamabad where he had been hiding, the official said.
The official would not explicitly say whether bin Laden fired on the Americans, but confirmed that during the course of the 40-minute operation the U.S. team shot bin Laden in the head.
De green zone bestond niet tijdens de 1e Irak oorlog. Dus nogmaals: Hoe weet je dat het geen Irakese soldaten zijn geweest die tijdens die 1e oorlog omkwamen, en vervolgens in een massagraf zijn gedonderd?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:52 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Nee hoor, het was in Mantaqa Al-Hurra in de Green Zone en pas gevonden lijken. (De Green Zone heeft geen terroristen).
Dat maakt jou dus eigenlijk geen haar beter dan Osama Bin Laden. Want in plaats van haat te hebben voor de machthebbers die de orders uitdelen, wil jij tevens onschuldige burgers van de VS vermoorden "en zo het land in een puinhoop en hel maken".quote:Daarnaast mist je mijn punt; land is ingevallen en burgers zijn vermoord voor niks. Ik hoop dat ik de dag meemaak dat er bommen op de VS vallen en zo het land in een puinhoop en hel maken. Net als in Irak.
Mijn haat voor hun zal jij niet begrijpen.
Ik moet zeggen dat ik je posts altijd wel vermakelijk vindquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:54 schreef kitao het volgende:
[..]
commando's e.d. zijn ook getraind om niet na te denken maar enkel instinctief te handelen.
die gehersenspoelden kun je het ook niet kwalijk nemen.
en toen ging er een lampje branden bij de AIVD..quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:52 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Nee hoor, het was in Mantaqa Al-Hurra in de Green Zone en pas gevonden lijken. (De Green Zone heeft geen terroristen).
Zeker weten doe je nooit met zulke onderwerpen. Dus lekker makkelijk van je.
Daarnaast mist je mijn punt; land is ingevallen en burgers zijn vermoord voor niks. Ik hoop dat ik de dag meemaak dat er bommen op de VS vallen en zo het land in een puinhoop en hel maken. Net als in Irak.
Mijn haat voor hun zal jij niet begrijpen.
Vind je het zo bijzonder ja? Ik vind het geen boeiende moment om op foto te nemen... Leuk om te zien, maar niet boeiend.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je de reactie van de doden hun familie ziet lijkt het mij niet dat de lichamen al 15 jaar oud zijnquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:59 schreef maartena het volgende:
[..]
De green zone bestond niet tijdens de 1e Irak oorlog. Dus nogmaals: Hoe weet je dat het geen Irakese soldaten zijn geweest die tijdens die 1e oorlog omkwamen, en vervolgens in een massagraf zijn gedonderd?
[..]
Dat maakt jou dus eigenlijk geen haar beter dan Osama Bin Laden. Want in plaats van haat te hebben voor de machthebbers die de orders uitdelen, wil jij tevens onschuldige burgers van de VS vermoorden "en zo het land in een puinhoop en hel maken".
Als je dat een volk toewenst, dan ben je naast geen haar beter dan Osama Bin Laden, eigenlijk gewoon een heel zielig ventje.
Het moment wordt hier in de VS af en toe vergeleken met de val van de muur. Denk zelf niet dat het iets veranderd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:02 schreef rakotto het volgende:
Vind je het zo bijzonder ja? Ik vind het geen boeiende moment om op foto te nemen... Leuk om te zien, maar niet
boeiend.
En nu? Scheitluisquote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:01 schreef kitao het volgende:
[..]
en toen ging er een lampje branden bij de AIVD..
[ afbeelding ]
hola, er stond een smiley onder.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:04 schreef boekenplank het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar obama die het overlijden van osame bevestigd en daarna een deur intrapt
Als ze dat lijk werkelijk hebben gedumpt dan vraag je je toch af waarom?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:07 schreef kitao het volgende:
[..]
hup 2 kogels, zal vast wel goed uitkomen dan, en vervolgens het lijk naar de haaien.beetje bizar eigenlijk.
Meh, dat is te overdreven.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het moment wordt hier in de VS af en toe vergeleken met de val van de muur. Denk zelf niet dat het iets veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |