Een saus kan je prima binden met Maizena, de structuur wordt wat anders, maar niets dramatisch. Als ik taarten bak vervang ik heel vaak de helft of meer van de bloem door Maizena. Het resultaat wordt veel luchtiger, losser van structuur en fijner.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:37 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar niet gewoon ipv meel he? In een recept de meel vervangen door maizena, dat gaat niet werken.
ja ik heb het saus maken zonder meel idee maar laten gaan. Eet de champginons er wel zo bij.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:37 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar niet gewoon ipv meel he? In een recept de meel vervangen door maizena, dat gaat niet werken.
Je kan een saus prima binden met Maizena, of aardappel, desnoods wat ontbijtkoek of speculaasjes, of met boter, eigeel. Ik denk dat ik toch echt eens mijn project over bindmiddelen moet gaan doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:08 schreef honeyblack het volgende:
[..]
ja ik heb het saus maken zonder meel idee maar laten gaan. Eet de champginons er wel zo bij.
Poeh, preskop, zou ik moeten nakijken.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:49 schreef Erasmo het volgende:
Piet, ik heb hier nog een kinnebak in de vriezer liggen en wil er preskop van maken. Echter heb ik zoiets nog nooit gedaan, waar moet ik op letten en heb je tips in het algemeen?
Ja, alles goed en aardig, maar als die arme honeyblack een recept voor zich heeft waarin bloem wordt gebruikt, zoiets bijvoorbeeld:quote:Op zondag 29 mei 2011 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een saus kan je prima binden met Maizena, de structuur wordt wat anders, maar niets dramatisch. Als ik taarten bak vervang ik heel vaak de helft of meer van de bloem door Maizena. Het resultaat wordt veel luchtiger, losser van structuur en fijner.
Clotted cream maak je door room au bain marie te verhitten in een lage schaal en het dan langzaam af te laten koelen zodat het indikt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
o hai!
Voor mijn laatste werkdag zou ik graag scones met clotted cream willen maken.
Nu zeggen alle 'Nederlandse' recepten dat ik gewoon slagroom en mascarpone moet mengenmaar ik wil eigenlijk liever voor zoiets als dit gaan..
Nu vraag ik me alleen af waar ik het beste echt volvette room vandaan kan halen en of je uiteraard nog tips hebt. Een heilig recept voor scones is natuurlijk ook welkom!
ja, zover was ikquote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Clotted cream maak je door room au bain marie te verhitten in een lage schaal en het dan langzaam af te laten koelen zodat het indikt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Nu vraag ik me alleen af waar ik het beste echt volvette room vandaan kan halen en of je uiteraard nog tips hebt. Een heilig recept voor scones is natuurlijk ook welkom!
Oh, tja, geen idee, anders dan bij een winkel. Of je moet naar een boer gaan die je rauwe melk verkoopt en daar een emmertje van een nacht in de koelkast zet en dan de room er af scheppenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, zover was iktenminste, ik was het niet van plan om het met slagroom en mascarpone te maken
![]()
[..]
Dat heeft niets met clotted cream te makenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:35 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Ik maak clotted cream "altijd" van 2/3 mascarpone (sorry) en dan 1/3 creme fraiche (dus in plaats van slagroom). Krijg je mooie, dikke room van die prima te eten is bij scones. En natuurlijk wat lekkere jam erbij.
Nee, OK, misschien had ik niet moeten zeggen dat ik 'clotted cream altijd maak van'. Maar dat ik gewoon een (voor mij) lekker alternatief ervoor maak.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heeft niets met clotted cream te maken
Joghurt is ook geen kwark
Eergisteren heb ik 't recept uitgeprobeerd en 't werkt echt.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:02 schreef foodlover het volgende:
...misschien weet RobinOok dit: Is er er een manier om de smaak van Indonesische zoetje ketjap te imiteren (wat extra suiker erbij vond ik niet werken)? Onze familie in Texas zou er erg blij mee zijn (i.v.m. die Pindasaus...)
Ik haal altijd een potje clotted cream bij de Jumbo.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
o hai!
Voor mijn laatste werkdag zou ik graag scones met clotted cream willen maken.
Nu zeggen alle 'Nederlandse' recepten dat ik gewoon slagroom en mascarpone moet mengenmaar ik wil eigenlijk liever voor zoiets als dit gaan..
Dank je.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals gewoonlijk ziet het er weer prachtig uit Robin, complimenten!
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:08 schreef motorbloempje het volgende:
ehm, ik wil het dus gewoon allemaal zelf maken en gebruik geen 'home made pakjes'![]()
from scratch is meer mijn ding
maar bedankt voor het meedenken..
zal 's kijken, maar ben dus vooral op zoek naar goede room om de cream mee te makenquote:
Geen idee, wat vind je lekker? Wat je in D meer ziet dan in NL zijn spullen op zelf in te maken, zelf te bakken. Geweldige diepvriestaart (Coppenrath & Wiese), sterke drank is goedkoper, andere bieren..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:24 schreef Mirjam het volgende:
piet, ik ga dinsdag winkelen in duitsland, zijn er echte must-haves op eet-gebied die ik mee MOET nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |