quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:57 schreef Mexicaantje. het volgende:
GATVER die moet je echt niet zien als je zit te eten
Thanksquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef Barbaaf het volgende:
Prachtige foto's Kippie, vooral die een-na-laatste van die serie. En
[..]
is gewoon Aaaawwww![]()
In dit topic: Microscoopfoto's #4 posten een paar users microscoopfoto's van objecten die vervolgens geraden dienen te worden door andere users. Ik had een link naar dit topic gepost omdat het wel wat van elkaar weg heeft. 1 van degene die foto's post vertelde wat hier in de quote staat, dus als je een leuk macro zoekplaatje hebt kan je het daar zo posten!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:42 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Goede macrofoto's om te raden zijn wat mij betreft ook welkom hier hoor.
Wat voor objectief heb je?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:04 schreef kippiedippie het volgende:
Spinnen zijn idd *kut* om te fotograferen.. ik heb nogal trilhanden.. dus ik moet veel foto's schieten voordat er een x iets goeds tussen zit, en dan maak je 1 beweging en schieten die beesten weg
Net zo als blauwe libelles..
Ik zit te wachten op de grote kruisspinnen
Doe je goedquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:54 schreef kippiedippie het volgende:
Ik schiet met een fujifilm finepix hs20 exr en een raynox dcr-250 voorzet macro lens
Daar heb ik dus ook nog altijd moeite mee! met die verdomde scherptequote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:35 schreef Motar het volgende:
Vandaag mijn tamron 90 mm binnen gekregen en een klein uurtje buiten kunnen spelen na het werk![]()
Erg wennen qua scherpte zeg, wel heel erg gaaf. Ik heb echt nog nooit zo lang voor een struik gestaan![]()
Hoe kleiner je diafragma opening (hogere f-waarde) hoe groter je scherptegebiedje.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:47 schreef TimSeve het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook nog altijd moeite mee! met die verdomde scherptealsof er een diagonaal scherp gebied door de lens wordt gecreërd he? Verder leuke onderwerpen!
Ouwesok, hoe fix jij dat? je gebruikt dezelfde lens, maar toch zijn de volledige objecten scherp? Kwestie van ervaring, camera, instelling of richthoek?
Als je je sluitertijd niet aanpast wordt hij inderdaad donker ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Hoe kleiner je diafragma opening (hogere f-waarde) hoe groter je scherptegebiedje.
Dus; vanaf f8 tot f20 is ideaal. Helaas wordt het dan wel snel donker op je plaatje, vandaar dat de echtemacro fotograaf meestal flitser(s) gebruikt.
bij >f11 heb je behoorlijk veel (natuurlijk) licht nodig om nog een fatsoenlijke sluitertijd te halen zonder gebruik van een flitserquote:Op donderdag 29 september 2011 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je je sluitertijd niet aanpast wordt hij inderdaad donker ja.
Njah, ik probeer het boven de 1/200 ofzo te houden. Scherpte is belangrijk. Flitsen dus maarquote:Op donderdag 29 september 2011 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je je sluitertijd niet aanpast wordt hij inderdaad donker ja.
Dan gaat ie inderdaad donker worden jaquote:Op donderdag 29 september 2011 22:17 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Njah, ik probeer het boven de 1/200 ofzo te houden. Scherpte is belangrijk. Flitsen dus maar
Gaaf die lens, 5:1 !quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:04 schreef Ekoyt het volgende:
Tsja, je ontkomt er niet aan: de lieveheersbeestjes![]()
Vanmorgen eentje bedekt met dauw gevonden en gekeken wat ik er met de MP-E65 uit de hand mee kon maken.
[ afbeelding ]
We halen de spullen weer voorzichtig uit het vet met hopelijk dit jaar een langer en beter macroseizoen dan vorig jaar toen het na juni vrij abrupt uit was met de pret. voor zover het insecten en spinnen betrof.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:20 schreef Barbaaf het volgende:
Ik zat gisteren nog te denken, het is al bijna lente, tijd dat de macrofotografen uit hun winterslaap komen
Dankz.quote:Leuk spinnetje, Ouwesok.
Ik heb de indruk dat je daar al zo'n vier weken ligtquote:Op maandag 19 maart 2012 03:47 schreef CamelNLD het volgende:
ik heb mezelf een m42 omkeerset gekocht waarmee ik flink zou mee moeten kunnen vergroten. Ik ga morgen even in een verdekte opstelling liggen.
Belachelijk mooie foto!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:06 schreef Ouwesok het volgende:
Impulsief schot
[ afbeelding ]
Met de Alfa500 en de Tammy 90mm macro
Nog buiten het macrogebied, maar who cares.
Fraai plaatjequote:
In dat geval zou ik eens op zoek gaan naar een goeie voorzetachromaat. Van Hoya zijn er uiterst fraaie exemplaren te vinden waarmee je tot +7 of +10 kunt gaan. Verschil met een enkelvoudige voorzetlens is dat je met een achromaat nauwelijks scherpte en briljance verliest. Zo'n achromaat is nogal aan de prijs, reken op een tientje of acht, maar dan zit je ook eersterangs om na een tijdje echt het macrodiepe in te gaan.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef eviLmotion het volgende:
Het was een experimentje. Ik wil uiteindelijk naar de extreme macro toe. Ben de laatste tijd beetje dingetjes aan het proberen dus.
Woo!quote:Op woensdag 19 september 2012 22:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
In m`n achtertuin, afgelopen week :-)
[ link | afbeelding ]
Close-up by De_Taartjesfee, on Flickr
Voor mezelf sprekend heeft het iets te maken met de mate waarin je momenteel insecten en spinnen aantreft.quote:
Nummer 2 heeft het hoogste potentieel al was ie wat mij betreft nog fraaier geweest als je de scherpte nog iets naar voren had gelegd en naast het oog van de naald er ook nog een stukkie draad in de scherpte had gezeten. Je hebt nu op zich nog redelijk wat scherptediepte over alleen ligt ie nu precies daar waar ie minder belangrijk is.quote:ik zet voorzichtig mijn eerste stapjes in macrofotografie.Ik weet alleen niet welke ik beter of mooier vind.
Wat vinden jullie, 1 of 2?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas dicteren de optische wetten het volgende:quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef eviLmotion het volgende:
Het was een experimentje. Ik wil uiteindelijk naar de extreme macro toe. Ben de laatste tijd beetje dingetjes aan het proberen dus.
Mijn 100mm macro kan ook op oneindigquote:Op maandag 27 mei 2013 11:04 schreef CamelNLD het volgende:
Het is niet echt een vergroting van de vlieg maar wel met macro apparatuur gemaakt.
Nee dat dan weer niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:51 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Mijn 100mm macro kan ook op oneindigTelt het dan ook als macro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |