In dat geval zou ik eens op zoek gaan naar een goeie voorzetachromaat. Van Hoya zijn er uiterst fraaie exemplaren te vinden waarmee je tot +7 of +10 kunt gaan. Verschil met een enkelvoudige voorzetlens is dat je met een achromaat nauwelijks scherpte en briljance verliest. Zo'n achromaat is nogal aan de prijs, reken op een tientje of acht, maar dan zit je ook eersterangs om na een tijdje echt het macrodiepe in te gaan.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef eviLmotion het volgende:
Het was een experimentje. Ik wil uiteindelijk naar de extreme macro toe. Ben de laatste tijd beetje dingetjes aan het proberen dus.

Ook leuk dat sommigen eens wat anders fotograferen dan beestjes
 Ook leuk dat sommigen eens wat anders fotograferen dan beestjes 

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

geeft het wat mysterieus.
 geeft het wat mysterieus. 

was alleen benieuwd hoe dat er dan uit had gezien, maar met scherpe vleugels had hij misschien ook wel te druk geworden.
 was alleen benieuwd hoe dat er dan uit had gezien, maar met scherpe vleugels had hij misschien ook wel te druk geworden. ben het wel met je eens dat de eerste de betere is.
 ben het wel met je eens dat de eerste de betere is.

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Woo!quote:Op woensdag 19 september 2012 22:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
In m`n achtertuin, afgelopen week :-)
[ link | afbeelding ]
Close-up by De_Taartjesfee, on Flickr

Ouwesok

Ouwesok

Voor mezelf sprekend heeft het iets te maken met de mate waarin je momenteel insecten en spinnen aantreft.quote:
Nummer 2 heeft het hoogste potentieel al was ie wat mij betreft nog fraaier geweest als je de scherpte nog iets naar voren had gelegd en naast het oog van de naald er ook nog een stukkie draad in de scherpte had gezeten. Je hebt nu op zich nog redelijk wat scherptediepte over alleen ligt ie nu precies daar waar ie minder belangrijk is.quote:ik zet voorzichtig mijn eerste stapjes in macrofotografie.Ik weet alleen niet welke ik beter of mooier vind.
Wat vinden jullie, 1 of 2?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ouwesok

Ouwesok

Helaas dicteren de optische wetten het volgende:quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef eviLmotion het volgende:
Het was een experimentje. Ik wil uiteindelijk naar de extreme macro toe. Ben de laatste tijd beetje dingetjes aan het proberen dus.

Mijn 100mm macro kan ook op oneindigquote:Op maandag 27 mei 2013 11:04 schreef CamelNLD het volgende:
Het is niet echt een vergroting van de vlieg maar wel met macro apparatuur gemaakt.
 Telt het dan ook als macro?
 Telt het dan ook als macro?

Nee dat dan weer niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:51 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Mijn 100mm macro kan ook op oneindigTelt het dan ook als macro?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |