De gemiddelde Wilders-stemmer snapt niet eens het idee achter de grondwet.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:36 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wilders en zijn partijgenoten hebben inderdaad een hoog IQ (anders kom je niet in de politiek terecht), maar veel van zijn aanhang heeft dit absoluut niet.
Wel een voordeel voor hem: hij kan allles roepen wat hij wil, want zijn aanhang snapt het toch niet.
quote:Op zondag 1 mei 2011 17:27 schreef Verbodsbord het volgende:
Het grappige is dat PVV aanhangers altijd belachelijk worden gemaakt, terwijl de PVV een flink aantal sterke punten heeft.
Fixedquote:Op zondag 1 mei 2011 17:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De gemiddelde Wilders-stemmer snapt niet eens het idee achter de grondwet, democratie, wetgeving, partijprogrammas.
Eens, ze profileren zich daarmee alleen maar als wij zijn niet wilders. Ze zijn reactief bezig ipv de koers van het debat te bepalen.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:38 schreef Ascendancy het volgende:
De politiek zou er goed aan doen niet direct meer in de rol van Wilders bashen te vervallen. Hoewel Wilders ideeën achterlijk zijn, is deze manier van politiek voeren vervelend en zinloos. Daarnaast vergroot het onvrede die niet nodig is.
Yup, daarom maakt D66 ook een karikatuur van haarzelf.quote:
Waarmee de stelling van TS bewezen is.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:37 schreef Hexagon het volgende:
Maar je bent origineel. Jij sleept D66 erbij voor de verandering om maar niet jezelf te hoeven verdedigen
Ja, dus omdat het gemiddelde IQ van een Wildersstemmer laag ligt, moet men ook maar gelijk gaan roepen dat alle stemmers op alle partijen een laag IQ hebben?quote:
Je omdat stelling volg ik niet, maar het gros van de kiezers stemt niet omdat het partijprogramma zo goed bij hun ideeen past, maar omdat ze de partij een sympatiek imago vinden hebben, 1 puntje belangrijk vinden, de lijsttrekker tof vinden...quote:Op zondag 1 mei 2011 17:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ja, dus omdat het gemiddelde IQ van een Wildersstemmer laag ligt, moet men ook maar gelijk gaan roepen dat alle stemmers op alle partijen een laag IQ hebben?
Wat een onzin.
Wilders spreekt zichzelf constant tegen. Als je daar op blijft stemmen, ben je niet bepaald slim.
Slimme mensen die rechtse politieke ideeën hebben, stemmen VVD.
Wat een kanker argument.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ja, dus omdat het gemiddelde IQ van een Wildersstemmer laag ligt, moet men ook maar gelijk gaan roepen dat alle stemmers op alle partijen een laag IQ hebben?
Wat een onzin.
Wilders spreekt zichzelf constant tegen. Als je daar op blijft stemmen, ben je niet bepaald slim.
Slimme mensen die rechtse politieke ideeën hebben, stemmen VVD.
Ja, maar bij PVV ligt dit gemiddeld, denk ik, wel hoger. Vanuit deze groep hoor je namelijk vaak dingen over niet gehoord worden en genegeerd door de elite. Een uiting die vooral uit onbegrip voort komt.quote:
Het is bekend dat er gemiddeld meer laag-opgeleiden op de PVV stemmen, dus zover gezocht is dat argument niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef Hippe_Student het volgende:
[..]
Wat een kanker argument.
Nu zeg je dat het gemiddeld IQ van een wilders stemmer laag ligt. maar van de rest niet.
Hier heb je niet eens bewijs voor.
Dat geldt eigenlijk alleen voor de PvdA imo.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens, ze profileren zich daarmee alleen maar als wij zijn niet wilders. Ze zijn reactief bezig ipv de koers van het debat te bepalen.
Daar zit je fout. Je roept maar wat zonder bewijs.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar bij PVV ligt dit gemiddeld, denk ik, wel hoger. Vanuit deze groep hoor je namelijk vaak dingen over niet gehoord worden en genegeerd door de elite. Een uiting die vooral uit onbegrip voort komt.
Op de PVV stemmen.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:46 schreef Hippe_Student het volgende:
Zoiezo haten op PVV Stemmers![]()
Wat is hier het nut van?
Onzin, Pechtold doet net zo hard mee. En Halsema ook. In een debat moet je niet gaan zeggen dat Wilders gek is, want hij spreekt een gevoel van mensen aan. Dit gevoel is xenofobisch en niet rationeel, maar het gevoel is er wel. Ga je dat bagatelliseren, dan voedt je dit alleen maar. Ga er serieus op in, komt met cijfers als dit nodig is, maar ga niet actief op zoek naar deze punten, dan komt er nog meer aandacht.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat geldt eigenlijk alleen voor de PvdA imo.
D66 en GroenLinks bijvoorbeeld hebben een duidelijk en uitgesproken alternatief ten opzichte van het kabinetbeleid. Een visie die ook nog eens veel samenhangender is dan die van de PVV.
De 'goede' allochtoon mag dan ook niet bestaan, want dat ondergraaft de ideologie. Hier, leuk leesvoer: http://opinie.volkskrant.(...)oest_worden_verbrandquote:Op zondag 1 mei 2011 17:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Die PVV ook: als je een niet-christelijke, niet-blanke buitenlander bent, maar je voorbeeldig gedraagt, moet je het land uit.
Als je een christelijke/atheïstische, blanke autochtone Nederlander bent met een meterslang strafblad die alleen maar voor overlast zorgt, mag je blijven.
Wat een kromme logica.
Ik kan er zo snel geen stats van vinden, stemgedrag en opleidingsniveau.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar bij PVV ligt dit gemiddeld, denk ik, wel hoger. Vanuit deze groep hoor je namelijk vaak dingen over niet gehoord worden en genegeerd door de elite. Een uiting die vooral uit onbegrip voort komt.
Dan is het niet direct fout. Lees de rest van mijn post, daar zet ik het uiteen. Daarnaast heeft de Hond prachtige grafiekjes en die geven ook weer dat de PVV'er doorgaans laag opgeleid is. En 75% van de laagopgeleiden vindt zichzelf te dom om de politiek te begrijpen, dus dan is het toch een redelijke optelsom.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:48 schreef gamezz het volgende:
[..]
Daar zit je fout. Je roept maar wat zonder bewijs.
Ken ook mensen die de PVV stemmen omdat ze het idee hebben dat het anders moet in den Haag. Proteststemmers dus. Ze voldoen zeker niet aan je geschetste profiel. De onvrede is breed, en door de PVV aanhang als zodanig af te schilderen ben je bezig met immunisatie en begrijp je het probleem waarom mensen PVV stemmen niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:50 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Op de PVV stemmen.
Racistische, egoïstische, hypocriete, domme mensen die een zwart schaap nodig hebben, stemmen op de PVV.
PietVerdriet roept dat de oppositiepartijen geen eigen verhaal hebben en alleen maar reageren op Wilders. Dat is gewoon onzin, zie mijn vorige post.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin, Pechtold doet net zo hard mee. En Halsema ook. In een debat moet je niet gaan zeggen dat Wilders gek is, want hij spreekt een gevoel van mensen aan. Dit gevoel is xenofobisch en niet rationeel, maar het gevoel is er wel. Ga je dat bagatelliseren, dan voedt je dit alleen maar. Ga er serieus op in, komt met cijfers als dit nodig is, maar ga niet actief op zoek naar deze punten, dan komt er nog meer aandacht.
SP doet het wat dat tergaat nog het beste.
CDA doet dit ook, maar dan op een vieze ratachtige manier. Wel mee beleid maken, maar niet mee regeren, omdat daar het verschil wel te groot voor is. Hoe dom kan je zijn![]()
Dat klopt, die heb je inderdaad ook.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken ook mensen die de PVV stemmen omdat ze het idee hebben dat het anders moet in den Haag. Proteststemmers dus. Ze voldoen zeker niet aan je geschetste profiel. De onvrede is breed, en door de PVV aanhang als zodanig af te schilderen ben je bezig met immunisatie en begrijp je het probleem waarom mensen PVV stemmen niet.
Link die grafiekjes eens? En dan ook van de SP graag, volgens mij zijn dat namelijk beide protestpartijen die teren op onvredequote:Op zondag 1 mei 2011 17:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan is het niet direct fout. Lees de rest van mijn post, daar zet ik het uiteen. Daarnaast heeft de Hond prachtige grafiekjes en die geven ook weer dat de PVV'er doorgaans laag opgeleid is. En 75% van de laagopgeleiden vindt zichzelf te dom om de politiek te begrijpen, dus dan is het toch een redelijke optelsom.
De enige reden dat ik "denk ik" toevoegde is omdat ik geen zin heb om bronnen van algemeen bekende dingen op te zoeken.
Klopt.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:54 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar door op de PVV te stemmen, wordt het echt niet beter ...
Ah, jij kent een paar mensen en die vertegenwoordigen gelijk heel de PVV.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:48 schreef Madame_Paon het volgende:
@Hippe_Student: Onnodig gebruik van dat woord.
Ik heb trouwens genoeg PVV'ers gezien om te kunnen zeggen dat ze niet bijster slim zijn.
Je moet maar eens de PVV'ers vergelijken met bijv. de CDA'ers.
Dan zie je wat een tokkies het zijn.
Waarom zou je überhaupt een Nederlander verplicht het land uitzetten?quote:Die PVV ook: als je een niet-christelijke, niet-blanke buitenlander bent, maar je voorbeeldig gedraagt, moet je het land uit.
Als je een christelijke/atheïstische, blanke autochtone Nederlander bent met een meterslang strafblad die alleen maar voor overlast zorgt, mag je blijven.
Wat een kromme logica.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |