Het is dan misschien inderdaad te zwart-wit of teveel in hokjes, maar het "signaal" dat de stemmers afgeven zou voor een andere partij een reden moeten zijn om vraagtekens te zetten bij de huidige situatie en met genuanceerder alternatieven te komen. Want bij menig aspect is verandering wel degelijk gewenst..quote:Op maandag 2 mei 2011 16:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou nee, het heeft er meer mee te maken dat de PVV de enige partij is met écht foute ideeën.
Hogere of lagere belastingen, meer of minder overheidsuitgaven, meer straffen of meer preventie, het zijn allemaal belangrijke vraagstukken, waarover politieke partijen het behoorlijk met elkaar oneens kunnen zijn. Maar met wat praten en een beetje toegeven aan elkaar komen we er altijd wel uit.
De PVV daarentegen wil de samenleving in groepen verdelen en de ene groep minder rechten geven dan de andere. Ze willen vrijheden waar lang voor gevochten is, bij het grofvuil zetten. Ze vegen hun reet af met juist datgene wat onderscheidt van de middeleeuwse culturen, namelijk dat je mensen beoordeelt op daden, niet op afkomst.
Een partij die de rechtsstaat en het gelijkheidsbeginsel wil opheffen, is toch echt wel een stukje bashwaardiger dan elke andere partij.
Ook dat is een drogreden, want het feit dat een groep mensen ergens achter staat is geen geldig argument. Electoraal gezien kun je er op inspelen, maar het is in zichzelf geen rechtvaardiging van een standpunt.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:55 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Het is dan misschien inderdaad te zwart-wit of teveel in hokjes, maar het "signaal" dat de stemmers afgeven zou voor een andere partij een reden moeten zijn om vraagtekens te zetten bij de huidige situatie en met genuanceerder alternatieven te komen. Want bij menig aspect is verandering wel degelijk gewenst..
Vooroordelen bah! Ken zat mensen aan de universiteit die PVV stemmen. Natuurlijk zitten er tokkies bij als die al naar de stembus gaan, maar de PVDA haalt al hun stemmen bij allochtoonse uitkeringstrekkers vandaan.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ach ja in mijn geval komt mijn hekel aan de PVV niet voort uit hun standpunten op zich, maar juist uit het feit dat ze die standpunten hebben omdat menig Nederlander die erop na houdt. Menig Nederlander is namelijk dom en domme mensen zouden niet zo snel klaar moeten staan om hun domme mening te verkondigen.
Wat studeren die dan? Ik ken er namelijk geen een.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Vooroordelen bah! Ken zat mensen aan de universiteit die PVV stemmen. Natuurlijk zitten er tokkies bij als die al naar de stembus gaan, maar de PVDA haalt al hun stemmen bij allochtoonse uitkeringstrekkers vandaan.
Dus zo ken ik er ook nog wel een paar :S
Dat van de PvdA is ook een vooroordeel.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Vooroordelen bah! Ken zat mensen aan de universiteit die PVV stemmen. Natuurlijk zitten er tokkies bij als die al naar de stembus gaan, maar de PVDA haalt al hun stemmen bij allochtoonse uitkeringstrekkers vandaan.
Het is overdreven want de pvda haalt niet "al haar stemmen bij allochtone uitkeringstrekkers", maar het is wel een feit dat de pvda relatief veel stemmen van allochtone uitkeringstrekkers krijgt.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat van de PvdA is ook een vooroordeel.
Onder de PVV-stemmers zitten in verhouding meer mensen met een laag IQ dan bij veel andere politieke partijen.
Natuurlijk zijn er ook mensen met een hoog IQ die op de PVV stemmen, maar slimheid is niet hetzelfde als wijsheid.
Het was ook maar een overdrijving omdat hierboven werd gereageerd dat de PVV alleen dombo's achter zich hebbenquote:Op maandag 2 mei 2011 17:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het is overdreven want de pvda haalt niet "al haar stemmen bij allochtone uitkeringstrekkers", maar het is wel een feit dat de pvda relatief veel stemmen van allochtone uitkeringstrekkers krijgt.
Kijk je zegt nu wel dat PVV stemmers een laag IQ hebben maar waar haal je die informatie vandaan. En wat je zegt over slimheid en wijsheid en dergelijke kan ik ook toepassen op alle andere partijen...quote:Op maandag 2 mei 2011 17:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat van de PvdA is ook een vooroordeel.
Onder de PVV-stemmers zitten in verhouding meer mensen met een laag IQ dan bij veel andere politieke partijen.
Natuurlijk zijn er ook mensen met een hoog IQ die op de PVV stemmen, maar slimheid is niet hetzelfde als wijsheid.
Dat idee heb ik inderdaad ook. Op het gebied van milieu boeit het ze geen flikker wat er gebeurt; die ene gast die milieu in zijn portefeuille heeft is een enorme idioot. Milieu boeit menig sjonnie ook niet echt want het kost toch alleen maar geld. Economisch zijn ze zo links als de pest, omdat sjonnies en de uitspraken zijn lekker simpel en rechtdoor zonder doordachte reden dat iedereen het denkt te begrijpen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ach ja in mijn geval komt mijn hekel aan de PVV niet voort uit hun standpunten op zich, maar juist uit het feit dat ze die standpunten hebben omdat menig Nederlander die erop na houdt. Menig Nederlander is namelijk dom en domme mensen zouden niet zo snel klaar moeten staan om hun domme mening te verkondigen.
Hoofddoekjes, JSF, AOW-leeftijd, uitbreiding van de EU. Het begint wel een patroon te worden. Is het nog geven en nemen of ben je dan meer met macht op zichzelf bezig dan met representatie?quote:Op maandag 2 mei 2011 17:12 schreef Roces18 het volgende:
En wat betreft het hoofddoekjesverbod dat ze lieten vallen, dat was alleen maar omdat het een kwestie van geven en nemen is bij een nieuwe coalitie vormen. Je kan niet alles hebben weet je?
Je hebt het over vooroordelen en gooit er gelijk een vooroordeel uit over PvdA stemmers (ging het hele topic trouwens niet juist over het veranderen van het onderwerp naar PvdA?). Laat me je wat vertellen, ik heb er ook een hekel aan wanneer allochtonen op PvdA stemmen omdat ze het zien als de partij die niet tegen allochtonen is en daar heb ik met veel mensen uit mijn omgeving al vele discussies over gevoerd.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Precies dat is wat me niet aan ze bevalt inderdaad. Hun hele partijprogramma is zo ontworpen dat het de mensen aanspreekt die er gewoon vrij weinig van snappen maar toch gehoord willen worden.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:09 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
Dat idee heb ik inderdaad ook. Op het gebied van milieu boeit het ze geen flikker wat er gebeurt; die ene gast die milieu in zijn portefeuille heeft is een enorme idioot. Milieu boeit menig sjonnie ook niet echt want het kost toch alleen maar geld. Economisch zijn ze zo links als de pest, omdat sjonnies en de uitspraken zijn lekker simpel en rechtdoor zonder doordachte reden dat iedereen het denkt te begrijpen.
Ik stond trouwens niet negatief tegenover de PVV toen zij nog net een partij waren, maar continu zie ik hoe ontzettend stom ze zijn en dat het lijkt alsof alle standpunten zijn bedacht voor de 'normale' burger.
Zoals in 'n ander topic al vastgesteld werd heeft opleidingsniveau lang niet altijd met intelligentie te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zonder die rooie rakkers zou jij op dit moment niet op school zitten, met uitzicht op een vervolgopleiding, maar zou je 80 uur per week ja en amen tegen de baas moeten zeggen, en op zondag tegen m'neer pastoor.quote:
Het grootste gedeelte van het electoraat zijn net vissen. Die vergeten ook na zes seconden. Dus enige vorm van logica ga ik er ook niet meer inhameren. Zinloos.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zonder die rooie rakkers zou jij op dit moment niet op school zitten, met uitzicht op een vervolgopleiding, maar zou je 80 uur per week ja en amen tegen de baas moeten zeggen, en op zondag tegen m'neer pastoor.
Ja maar de PvdA is kut, want Wilders zegt het.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van het electoraat zijn net vissen. Die vergeten ook na zes seconden. Dus enige vorm van logica ga ik er ook niet meer inhameren. Zinloos.
Okee even een stukje psychologie van de koude grond.. Volgens mij komt dat omdat Geert Wilders, de PVV en de PVV achterban een zeer sterke externe locus of control hebben.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:29 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat om de wijze waarop iemand zich profileert. Als je je handelen alleen kan verdedigen door naar anderen te gaan wijzen dan ben je zeer zwak bezig.
PVV, hun hebben het gedaan!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:55 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Okee even een stukje psychologie van de koude grond.. Volgens mij komt dat omdat Geert Wilders, de PVV en de PVV achterban een zeer sterke externe locus of control hebben.
Ga maar na, volgens de gemiddelde PVV-er is alles de schuld van:
• moslims
• Marokkanen
• PVDA'ers
• linksen
• Europa
• etc.
Ze kunnen zichzelf alleen maar profileren ahv anderen, omdat ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen.Daarom dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |