Dat is dus niet raar, vrouwen zijn toch niet hetzelfde als mannen? Een man die zich precies zo gedraagt als een vrouw vind ik een afknapper, en andersom. De betaling bij een date wordt gezien als een 'handeling', het voortouw nemen, beslissen, beschermen, domineren, whatever. Het gaat niet om gelijke rechten en gelijkwaardigheid. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, maar ze zijn niet gelijk. En dat demonstreren handelingen bij een etentje/date.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:41 schreef mistermysterion het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemde situatie die de vrouwen hier omschrijven. Sinds een aantal deccenia's is het vrouwelijk geslacht aan het emanciperen, maar als het gaat om betalen van dates, eerste stap zetten, kostwinner zijn, etcetera dan laten ze de vrouwenemancipatie opeens achterwege. Dan vinden ze het maar o zo belangrijk dat de man het initiatief neemt, de gentleman uithangt, de rekeningen betaald.
Wat grimbert hier aangeeft ben ik het ook helemaal mee eens. Ik zou afknappen als een vrouw er vanuit gaat dat de man de date betaald. Maar volgens mij heeft dat met arrogantie te maken.
Ik zal zeker betalen voor de date als ik dat nodig vind. En ik beslis dat zelf.
"Ey vrouwtje, check mij je domineren met het betalen van deze rekening. Hupsakeetje, extra fooitje erbij, nog meer bescherming! Aight!"quote:Op maandag 2 mei 2011 12:01 schreef Taurus het volgende:
De betaling bij een date wordt gezien als een 'handeling', het voortouw nemen, beslissen, beschermen, domineren, whatever.
Ik vind dat geen belediging hoor, 'gelegenheidsfeministen'. Wat mij betreft klopt dat, en nu?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef VonHinten het volgende:
[..]
"Ey vrouwtje, check mij je domineren met het betalen van deze rekening. Hupsakeetje, extra fooitje erbij, nog meer bescherming! Aight!"
Ik denk dat 'gelegenheidsfeministen' de lading aardig dekt.
Ik snap jouw punt wel hoor, maar bekijk het ook eens van onze kant hoe het overkomtquote:Op maandag 2 mei 2011 12:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dat geen belediging hoor, 'gelegenheidsfeministen'. Wat mij betreft klopt dat, en nu?
Nog een keer in Jip en Janneke-taal dan: er is een verschil in je salaris uitgekeerd krijgen en op date met een man. In het eerste geval heb je gewerkt en wil je daar een redelijk salaris voor, in het tweede geval heb je interesse in een man en wil je opgewonden/geraakt worden.
In het eerste geval is feminisme aan de orde, in het tweede geval niet. Inderdaad, selectief feminisme. Gelukkig maar, het is niet de bedoeling dat we het verschil tussen mannen en vrouwen niet meer kunnen zien. Die verschillen zijn juist zo leuk.
Niet zo generaliseren. Ik ga er absoluut niet van uit dat "de man" voor mij betaalt. Sowieso al omdat je niet in iemand zijn portemonnee kunt kijken, misschien heeft hij het niet zo breed?quote:Op maandag 2 mei 2011 11:41 schreef mistermysterion het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemde situatie die de vrouwen hier omschrijven. Sinds een aantal deccenia's is het vrouwelijk geslacht aan het emanciperen, maar als het gaat om betalen van dates, eerste stap zetten, kostwinner zijn, etcetera dan laten ze de vrouwenemancipatie opeens achterwege. Dan vinden ze het maar o zo belangrijk dat de man het initiatief neemt, de gentleman uithangt, de rekeningen betaald.
Wat grimbert hier aangeeft ben ik het ook helemaal mee eens. Ik zou afknappen als een vrouw er vanuit gaat dat de man de date betaald. Maar volgens mij heeft dat met arrogantie te maken.
Ik zal zeker betalen voor de date als ik dat nodig vind. En ik beslis dat zelf.
Top als jij haar op date gevraagd hebt.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:19 schreef Grimbert het volgende:
Een keer heb ik een date meegemaakt met een vrouw die er van uitging dat ik alles betaalde, ze had ook geen geld meegenomen.
Major afknapper inderdaad!quote:Aan het einde van de date vraagt ze nog even of we nog ergens gaan drinken, en uiteraard moest ik weer betalen, als het zo gaat dan vind ik de date echt niet leuk meer en dan heeft die persoon voor mij afgedaan.
Het ligt trouwens ook aan de situatie. Ik ben studente en de mannen met wie ik uit ga werken al. Beetje jammer als met een royaal salaris moeilijk gaat doen over een etentje. Indien de man studeert zou het andersom ook jammer zijn als ik dan verwacht dat hij inderdaad altijd alles betaalt.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:31 schreef MissFrankenstein het volgende:
Ik vind dingen betalen altijd een beetje een gevoelig onderwerp.
Persoonlijk vind ik het onzin dat een man altijd maar moet betalen, geen probleem om dingen mee te betalen, zou schandalig zijn als het altijd maar van één kant moet komen.
Mijn vriend doet hier nogal moeilijk over, hij vind het ongemakkelijk als ik voor hem wil betalen maar wil niet begrijpen dat ik dat ook voel als hij alles betaalt wat wij samen doen.
Mijn vriendin studeert en die pakt regelmatig de rekening op, als ze mij gevraagd heeft uit eten te gaan!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:35 schreef Taurus het volgende:
Het ligt trouwens ook aan de situatie. Ik ben studente en de mannen met wie ik uit ga werken al. Beetje jammer als met een royaal salaris moeilijk gaat doen over een etentje. Indien de man studeert zou het andersom ook jammer zijn als ik dan verwacht dat hij inderdaad altijd alles betaalt.
Als het mijn vriendin zou betreffen ipv een date dan zou het me sowieso niet uitmaken als ik alles betaal.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mijn vriendin studeert en die pakt regelmatig de rekening op, als ze mij gevraagd heeft uit eten te gaan!Natuurlijk, als zij dan zegt dat ze geen zin heeft om naar huis te gaan en ik zeg, dan doen we toch nog een biertje. Dan betaal ik die, geen probleem. Als ik haar mee uit eten neem dan betaal ik, geen probleem. Maar ik zou het echt raar vinden als zij mij mee uit eten neemt en dan zegt dat ik moet betalen.
Zo zijn we ook begonnen met daten. En het maakt mij niet zo veel uit, mi casa haar casa enzovoorts, maar het gaat om het principe. Je nodigt toch ook niemand bij je thuis uit om hem daarna te vragen wat hij/ zij voor'n drinken mee heeft genomen, want ja, dat heb je niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Grimbert het volgende:
Als het mijn vriendin zou betreffen ipv een date dan zou het me sowieso niet uitmaken als ik alles betaal.
Maar als je al samen bent 'neemt' de een toch niet de ander mee uit eten?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mijn vriendin studeert en die pakt regelmatig de rekening op, als ze mij gevraagd heeft uit eten te gaan!Natuurlijk, als zij dan zegt dat ze geen zin heeft om naar huis te gaan en ik zeg, dan doen we toch nog een biertje. Dan betaal ik die, geen probleem. Als ik haar mee uit eten neem dan betaal ik, geen probleem. Maar ik zou het echt raar vinden als zij mij mee uit eten neemt en dan zegt dat ik moet betalen.
Waarom niet? Dat is toch leuk?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:44 schreef Taurus het volgende:
Maar als je al samen bent 'neemt' de een toch niet de ander mee uit eten?![]()
Zij studeert, ik werk. Dus ik betaal het huis en de vaste lasten e.d. Verder betaal ik de 'ik vind je leuk dus ik neem je mee uit eten' etentjes en zij betaald haar 'ik vind je leuk dus ik neem je mee uit eten' etentjes die ze zelf op poten zet!quote:Sowieso, als je al lang samen bent ga ik er inderdaad ook vanuit dat je evenveel geld aan elkaar besteed, ongeveer. De ene keer betaalt de een, de andere keer de ander. Maar als ik uit eten ging met mijn vriend was dat altijd een gezamenlijke beslissing. En dan nog betaalde hij als we er een romantische avond van maakten: nogmaals, het gaat om de handeling, niet om dat ik minder geld zou hebben of omdat hij mij meer geld gunt dan zichzelf. In andere uitgaven loopt dat wel weer gelijk op, maar bij etentjes in een 'want we vinden elkaar leuk'-sfeer betaalt hij.
En ze associeert zich met mannen met sjaaltjes!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:51 schreef Zith het volgende:
Maar sowieso, meisjes die 'smooth' zeggen verdienen geen gentlemen - oppervlakkige mutsen zijn jullie.
Uit eten gaan is heel leuk, ik doe het graag. Maar als we eenmaal zitten weet ik niet meer wiens initiatief het was hoorquote:Op maandag 2 mei 2011 12:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is toch leuk?
[..]
Zij studeert, ik werk. Dus ik betaal het huis en de vaste lasten e.d. Verder betaal ik de 'ik vind je leuk dus ik neem je mee uit eten' etentjes en zij betaald haar 'ik vind je leuk, dus ik neem je mee uit eten' etentjes die ze zelf op poten zet!
Natuurlijk koop ik vaker een biertje als we aan het stappen zijn e.d. dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar ik vind het juist leuk dat zij ook initiatief neemt en mij af en toe eens meeneemt.
He, wat zijn we weer aan het polderen!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:55 schreef Taurus het volgende:
Uit eten gaan is heel leuk, ik doe het graag. Maar als we eenmaal zitten weet ik niet meer wiens initiatief het was hoor![]()
Nouja, ieder z'n ding trouwens, als jij dat leuk vindt dan is het fijn dat je vriendin dat ook doet en dat ook leuk vindt.
Tsja, er zijn geen redenen om het jou te verbieden of iets dergelijksquote:Op maandag 2 mei 2011 12:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
He, wat zijn we weer aan het polderen!![]()
Jawel, dat houdt de internet discussie levendig!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:58 schreef Taurus het volgende:
Tsja, er zijn geen redenen om het jou te verbieden of iets dergelijks
En wat nou als dat de laatste was?..quote:Op maandag 2 mei 2011 12:56 schreef DarkElf het volgende:
Oh ze bestaan nog hoor, ik ben er met 1 getrouwd
Ja maar er moet een meningsverschil zijn voor een discussie. En als jij het leuk vindt als je vriendin jou 'meeneemt' dan is dat zoquote:Op maandag 2 mei 2011 13:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jawel, dat houdt de internet discussie levendig!
[..]
En wat nou als dat de laatste was?..
Daar hebben vrouwen wel meer last van merk ik. Mijn beredenering is dat vrouwen te snel conclusies trekken. Het een is niet meteen een gevolg van het andere, maar blijf dat vooral tegen jezelf zeggen.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:13 schreef Kieswiel het volgende:
Ik kan wel wat huiverig zijn tegenover (bewuste) hoffelijkheid. Ik ben al snel bang dat de 'gentleman' die een typisch mannelijke rol vertolkt verwacht dat ik typisch vrouwelijk ben en hoopt dat ik zo snel mogelijk in de keuken ga staan. Ik heb liever een algemene attentheid die niet is gebaseerd op geslacht.
Wat betalen betreft kan ik me wel een beetje vinden in wat Taurus zei, ik vind eerder de nonchalantheid met betrekking tot geld aantrekkelijk. Ik zou zeker aanbieden om mee te betalen maar als hij weigert is dat wel een pluspunt. Niet omdat hij zo hoffelijk voor het vrouwtje betaalt, maar omdat geld hem niet zo kan boeien. Nou scheelt het dat ik liever bij de snackbar zit dan een restaurant dus veel ben je toch niet aan me kwijt.
Waarom hoffelijkheid niet echt meer de norm is ligt volgens mij inderdaad aan emancipatie. Ik merk het zelf ook omdat ik hoffelijkheid gelijk link aan een traditionele man-vrouw verdeling.
Dat het een niet per se een gevolg is van een ander is wel zo maar het is wel moeilijk om jezelf te profileren als een sterke onafhankelijk vrouw die gelijkwaardig is aan de man als je tegelijkertijd jezelf in een onderdanige positie zet door je laten te behandelen alsof je zwakker bent. Voor mij persoonlijk is het in ieder geval moeilijk om dat soort 'hoffelijkheden' los te zien van het vrouwonderdrukkende gedachtegoed waar ze van stammen. Als die onderdrukking niet ok was, waarom de gebruiken die er van zijn overgebleven wel?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:16 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Daar hebben vrouwen wel meer last van merk ik. Mijn beredenering is dat vrouwen te snel conclusies trekken. Het een is niet meteen een gevolg van het andere, maar blijf dat vooral tegen jezelf zeggen.
Misschien doet iemand hoffelijk tegen je omdat die iemand je misschien wel heel erg leuk vindt?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:55 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Dat het een niet per se een gevolg is van een ander is wel zo maar het is wel moeilijk om jezelf te profileren als een sterke onafhankelijk vrouw die gelijkwaardig is aan de man als je tegelijkertijd jezelf in een onderdanige positie zet door je laten te behandelen alsof je zwakker bent. Voor mij persoonlijk is het in ieder geval moeilijk om dat soort 'hoffelijkheden' los te zien van het vrouwonderdrukkende gedachtegoed waar ze van stammen. Als die onderdrukking niet ok was, waarom de gebruiken die er van zijn overgebleven wel?
Nou doe ik normaal niet zo moeilijk hoor, ik ga niet gillen als iemand de deur voor me open houdtmaar als ik er zo over nadenk vind ik het allemaal wat scheef.
Je bent een varken.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:15 schreef Arthur_Dent het volgende:
Maar roepen dat het hun taak is om af te wassen en je bent een varken.
Haha verdomd, goed punt. Heb een beetje een one-track mind.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Misschien doet iemand hoffelijk tegen je omdat die iemand je misschien wel heel erg leuk vindt?
Zomaar een brainfart hoor....
Je komt nu zelf ook wel een beetje als een zeur over. Daarnaast staan er in dit topic genoeg voorbeelden van vrouwen die niet verwachten dat de man hoffelijk moet zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:15 schreef Arthur_Dent het volgende:
Vrouwen zeuren.
Als man moet je tegenwoordig hoffelijk lief en beschermend zijn. Cadeuax meenemen, deuren ophouden, en de rekening betalen. Maar roepen dat het hun taak is om af te wassen en je bent een varken.
Mijn hoffelijkheid hangt dan ook af van de desbetreffende vrouw. Als alles "anti" vrouw is en verkeerd maar je wil wel de leuke dingen.. Dan ben ik een varken, anders ben ik best een hoffelijke kerel, maar daar staat inderdaad wat tegenover van de vrouw haar kant.
Ben benieuwd wat voor 'vrouwen' je daarmee aantrekt..quote:Op maandag 2 mei 2011 01:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Tijdje terug ben ik overgeschakeld naar de botte lul en moet zeggen dat het me erg goed bevalt.
Lieve vrouwen welquote:Op maandag 2 mei 2011 16:50 schreef Faxie het volgende:
Tja vrouwen hebben nou eenmaal weinig oog voor lieve jongens
Maar dan heb je ook watquote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef Hoogheid het volgende:
Dat is in sommige uitgaansgelegenheden wel hard zoeken
Klopt, je moet geluk hebbenquote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef Hoogheid het volgende:
Dat is in sommige uitgaansgelegenheden wel hard zoeken
Dat is voor mij nou niet echt het probleem, ik hoef niet zonodig te bewijzen dat ik gelijkwaardig en onafhankelijk ben. Dat ben ik en daar komt ie dan vanzelf wel achter.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:55 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Dat het een niet per se een gevolg is van een ander is wel zo maar het is wel moeilijk om jezelf te profileren als een sterke onafhankelijk vrouw die gelijkwaardig is aan de man als je tegelijkertijd jezelf in een onderdanige positie zet door je laten te behandelen alsof je zwakker bent. Voor mij persoonlijk is het in ieder geval moeilijk om dat soort 'hoffelijkheden' los te zien van het vrouwonderdrukkende gedachtegoed waar ze van stammen. Als die onderdrukking niet ok was, waarom de gebruiken die er van zijn overgebleven wel?
Nou doe ik normaal niet zo moeilijk hoor, ik ga niet gillen als iemand de deur voor me open houdtmaar als ik er zo over nadenk vind ik het allemaal wat scheef.
Dat zou ik heel erg lief vindenquote:Op maandag 2 mei 2011 18:01 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Vraagje aan de mannen: stel je zit op een eerste date, je gaat even naar het toilet oid, je komt terug en zij blijkt te hebben betaald. Wat zou je daarvan vinden? Vervelend? Lief?
Wachten tot hij is uitgestapt, om de auto is heen is gelopen en de deur open doet voordat je uitstaptquote:Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef DarkElf het volgende:
sowieso moet je niets verwachten, zulke dingen horen gewoon natuurlijk te gaan.
ik ga echt niet verwachten van mijn man dat hij de deur van de auto voor me openhoudt hoor
Dat soort dames bestaan anders nog steeds hoorquote:Op maandag 2 mei 2011 18:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Wachten tot hij is uitgestapt, om de auto is heen is gelopen en de deur open doet voordat je uitstapt
belachelijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Wachten tot hij is uitgestapt, om de auto is heen is gelopen en de deur open doet voordat je uitstapt
Hyacinth Bucket ( aka Bouquet)quote:Op maandag 2 mei 2011 18:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat soort dames bestaan anders nog steeds hoor
Wat doet zij achter die deur, dan? Of heb je die voor haar neus dichtgeknald? Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik betaal eigenlijk nooit de volle boel, en als ik betaal is het 50/50. Maar dat komt ook vanwege het feit dat ik bekend sta als belegger en men dus niet wilt dat ik betaal.
Heb wel een aantal keer te horen gekregen dat ik wat beleefder mag zijn. Met name de deur open houden. Ik kan me dan er wel echt aan ergeren als de dame in kwestie in de auto blijft zitten, of achter de deur blijft zitten en boos aankijkt tot je die deur open doet. Maar als je naar een voetbalwedstrijd gaat moet je dat als dame niet verwachtten van een man
Man leuter toch niet zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:50 schreef Faxie het volgende:
Tja vrouwen hebben nou eenmaal weinig oog voor lieve jongens
Voor haar neus dicht geknaldquote:Op maandag 2 mei 2011 20:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat doet zij achter die deur, dan? Of heb je die voor haar neus dichtgeknald? Hoe moet ik me dat voorstellen?
Misschien ligt het aan mij, maar wat is eigenlijk de link tussen jouw belegger-zijn en dat mensen niet willen dat je betaalt?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik betaal eigenlijk nooit de volle boel, en als ik betaal is het 50/50. Maar dat komt ook vanwege het feit dat ik bekend sta als belegger en men dus niet wilt dat ik betaal.
Heb wel een aantal keer te horen gekregen dat ik wat beleefder mag zijn. Met name de deur open houden. Ik kan me dan er wel echt aan ergeren als de dame in kwestie in de auto blijft zitten, of achter de deur blijft zitten en boos aankijkt tot je die deur open doet. Maar als je naar een voetbalwedstrijd gaat moet je dat als dame niet verwachtten van een man
Omdat ze willen laten zien dat ze ook voor zich zelf kunnen zorgen ipv. dat ik betaal. Maar dat is niet relevant voor deze discussie. Je moet van te voren gewoon afspreken hoe er betaald wordt, dan hoeft er ook niet met scheve ogen worden gekeken of er nog wat extra's besteld kan worden. Want dat, ja dat is wel irritant.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:15 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar wat is eigenlijk de link tussen jouw belegger-zijn en dat mensen niet willen dat je betaalt?
Nee, wel twee keer "ik kan niet meer pinnen, ik snap er niks van". Maar dat was waar. Had financiële problemen zo bleek later...quote:Op maandag 2 mei 2011 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat ze willen laten zien dat ze ook voor zich zelf kunnen zorgen ipv. dat ik betaal. Maar dat is niet relevant voor deze discussie. Je moet van te voren gewoon afspreken hoe er betaald wordt, dan hoeft er ook niet met scheve ogen worden gekeken of er nog wat extra's besteld kan worden. Want dat, ja dat is wel irritant.
Weet niet of mensen hier bekend zijn met, 'oh nee, ben de portemonnee vergeten?'
Dat zou ik misschien nog wel de grootste afknapper vinden. Niet eens dat de ander geen geld heeft, dat kan gebeuren en dan kun je gewoon afspreken "dan kook jij de volgende keer voor mij" (m/v). Dat iemand zo nonchalant is dat hij/zij niet eens weet wat er op zijn rekening staat, cq. niet even de moeite neemt voor een date om dat te checken, krijg ik een instant mentale slappe van.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:33 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Nee, wel twee keer "ik kan niet meer pinnen, ik snap er niks van". Maar dat was waar. Had financiële problemen zo bleek later...
Het scheelt dat we toen dat gebeurde al even hadden, dus het moment van 'afknappen' was wel voorbij. En het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je salaris te laat gestort blijkt te zijn, iets dubbel is af geschreven... De tweede keer was op vakantie, en daar wil pin ook wel eens vreemd doen. Dus ik zocht er eigenlijk weinig achter (onterecht, zo bleek achterafquote:Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat zou ik misschien nog wel de grootste afknapper vinden. Niet eens dat de ander geen geld heeft, dat kan gebeuren en dan kun je gewoon afspreken "dan kook jij de volgende keer voor mij" (m/v). Dat iemand zo nonchalant is dat hij/zij niet eens weet wat er op zijn rekening staat, cq. niet even de moeite neemt voor een date om dat te checken, krijg ik een instant mentale slappe van.
Etentje betalen zou ik geen probleem vinden en tbf. zou ik een vrouw niet eens uitvragen als ik niet zeker weet of ik het kan betalen. Ik zou het wel lief vinden, tevens geemancipeerd én het zou het geldgezeik voorkomen als zij als 'dank' aan zou bieden de volgende keer te koken/flesje wijn mee te nemen/etc. Weet je gelijk dat de ander de date ook leuk vond. En als je als vrouwmens koken voor een ander teveel op een traditionele sekserol vindt lijken dan stel je maar wat anders voor.
Als een vrouw snel zou betalen als ik even naar de toilet ben dan zou me dat zeer positief verrassen. Ik zie dat niet als een beleding, zoals ik al zei: als ik het niet kon betalen zou ik niet eens een date regelen, dus niks om me onzeker over te voelen. Ik zou juist de kans aangrijpen om de volgende keer wat voor haar te doen, zodat je gelijk een tweede date geregeld hebt (A).
Nerds zoeken of de iets kneuzerigere types.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'gentleman' aan het uitsterven? En dan heb ik het niet over de overdreven types die hun jas over plassen water leggen voor een vrouw (want ik weet dat die sowieso niet meer te vinden zijn), maar over de mannen die deuren voor je openhouden, hun sjaal geven wanneer het koud is of bloemen meenemen naar afspraakjes... Tegenwoordig schijnen ze te denken dat het genoeg is om tegen je aan te schuren of vunzige opmerkingen te maken.
![]()
Dus als de echte gentleman nog bestaat, weet iemand dan hoe we die moeten vinden?
Nee, want als ik iemand mee uit eten vraag dan betaal ik ook. Dat lijkt me wel zo logisch.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Weet niet of mensen hier bekend zijn met, 'oh nee, ben de portemonnee vergeten?'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:In Egypt, it is called Englizy, which translates into "English style".quote:In El Salvador the rhyming phrase 'Ley de Esparta... Cada quien paga lo que se harta', which means 'Spartan Law, each pays what he/she eats'.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:25 schreef Dizorn het volgende:
Dat link je leuk Techno, maar als je iets naar beneden scrollt zie je dat elk land een ander land de 'schuld' geeft van "Going Dutch". Toch niet zo'n geval apart dusMatig hoor, want iedereen weet dat wij als Duitsers worden gezien. Dus dat is niet zo vreemd. Egyptenaren snappen het niet helemaal. En tja, de Spartanen, die zijn al 2000 jaar uitgestorven. Ook wat dat betreft faalt Wiki weer eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buiten dat, is Going Dutch een Engelstalig gezegde. Dus dat heeft uberhaupt geen fuck te maken met Duiters, Egyptenaren of Spartanen.
Edit: En uh, ook in de meeste Arabische en andere niet-Westerse landen is het zo dat degene die de andere uitnodigt gewoon het uitje betaald. Jullie Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon raar.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2011 00:50:09 ]
En mag ik vragen waarom je denkt dat te verdienen? Puur omdat je een vrouw bent ofzo?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'gentleman' aan het uitsterven? En dan heb ik het niet over de overdreven types die hun jas over plassen water leggen voor een vrouw (want ik weet dat die sowieso niet meer te vinden zijn), maar over de mannen die deuren voor je openhouden, hun sjaal geven wanneer het koud is of bloemen meenemen naar afspraakjes... Tegenwoordig schijnen ze te denken dat het genoeg is om tegen je aan te schuren of vunzige opmerkingen te maken.
![]()
Dus als de echte gentleman nog bestaat, weet iemand dan hoe we die moeten vinden?
Engels gezegde dus vinden vooral de Engelsen dit; lijkt mij de voordehandliggende conclusiequote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Matig hoor, want iedereen weet dat wij als Duitsers worden gezien. Dus dat is niet zo vreemd. Egyptenaren snappen het niet helemaal. En tja, de Spartanen, die zijn al 2000 jaar uitgestorven. Ook wat dat betreft faalt Wiki weer eens.
Buiten dat, is Going Dutch een Engelstalig gezegde. Dus dat heeft uberhaupt geen fuck te maken met Duiters, Egyptenaren of Spartanen.
Edit: En uh, ook in de meeste Arabische en andere niet-Westerse landen is het zo dat degene die de andere uitnodigt gewoon het uitje betaald. Jullie Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon raar.
Uiteraard, mafketel! Je moest eens weten waar wij vrouwen toe in staat zijn en hoe wij de macht in handen hebben. Wij verdienen goud.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:48 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En mag ik vragen waarom je denkt dat te verdienen? Puur omdat je een vrouw bent ofzo?
Zoveel macht, dat dat hard gewenste kind op je 40ste er nog niet isquote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Uiteraard, mafketel! Je moest eens weten waar wij vrouwen toe in staat zijn en hoe wij de macht in handen hebben. Wij verdienen goud.
Als je dit niet herkent ben je nooit bij een echte vrouw betrokken geweest. Je moeder telt overigens niet.
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:46 schreef Techno het volgende:
Nederlanders zijn sowieso een geval apart, want Going Dutch wordt internationaal niet voor niets zo gezien.
quote:Op maandag 2 mei 2011 20:48 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Man leuter toch niet zo.
Kneuzen houdt niemand van... Verder zal het allemaal wel mee vallen. Altijd hetzelfde in dit soort topics... Van die labbekakkers die gaan zaniken dat zij, de ware prinsen op het witte paard, worden overgeslagen.
Vind je het gek, met zo'n kuthouding?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zoveel macht, dat dat hard gewenste kind op je 40ste er nog niet is
Beter zoeken want ze zijn er genoeg. Misschien moet je in andere kringen naar een partner op zoek gaan en de hangjongeren links laten liggenquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
![]()
Een Dutch oven is van oorsprong een bepaalde pan. De benaming voor winden onder de dekens zal daar later van zijn afgeleid, maar heeft dan niet zoveel meer met Dutch te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:18 schreef Sander het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?
En wat te denken van je Dutch wifequote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:18 schreef Sander het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?
Een man zal zich t.o.v. een dame alleen als een genteman gedragen als hij daadwerkelijk in haar geinteresseerd is. En daarvoor moet een vrouw natuurlijk wel iets in huis hebben. TS kan daarom lang wachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:07 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
En TS, al een gentleman gevonden? Er zitten talloze in dit topic dus kies er een en hou op met zeiken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:28 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Een man zal zich t.o.v. een dame alleen als een genteman gedragen als hij daadwerkelijk in haar geinteresseerd is. En daarvoor moet een vrouw natuurlijk wel iets in huis hebben. TS kan daarom lang wachten.Dit topic is overvol van de waarheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt overduidelijk weinig ervaring met vrouwen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:43 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Het is leuk een gentleman te zijn. Leuk om de deur voor een dame open te houden, onafhankelijk van het type vrouw. Je hoeft er niet altijd wat mee te bereiken. Het is etiquette, als respect voor de vrouw.
Het is het do good, feel good principe.
Ja ontzettend weinig!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk weinig ervaring met vrouwen.
Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:43 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Het is leuk een gentleman te zijn. Leuk om de deur voor een dame open te houden, onafhankelijk van het type vrouw. Je hoeft er niet altijd wat mee te bereiken. Het is etiquette, als respect voor de vrouw.
Het is het do good, feel good principe.
iddquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.
Gewoon een vriendelijk gebaar.
Dat dusquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.
Inderdaadquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Want jij houdt alleen de deur open voor een vrouw waar je keihard overheen wil?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Dan was hij niet zo positief ingesteld tegenover de vrouw... Zij wilden het recht om te stemmen, dan kunnen ze ook zelf de deur open doen. En het openhouden van een deur is sowieso een fatsoensnorm, ongeacht of er een vrouw of man aan komt gelopen...quote:
Ik behandel vrouwen niet met satijnen handschoentjes, dat verdienen ze vaak niet eens. Sowieso, als je iets wilt van een vrouw kun je haar beter negeren, dat is toch algemene kennis tegenwoordig?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Want jij houdt alleen de deur open voor een vrouw waar je keihard overheen wil?
Stemrecht en het in de watten leggen van vrouwen heeft weinig met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:03 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dan was hij niet zo positief ingesteld tegenover de vrouw... Zij wilden het recht om te stemmen, dan kunnen ze ook zelf de deur open doen. En het openhouden van een deur is sowieso een fatsoensnorm, ongeacht of er een vrouw of man aan komt gelopen...
Er zijn grenzen, dat is alles wat ik zeg. En als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het een fatsoensnorm is, dus ik hou wel degelijk de deur open, maar niet met de gedachte hoffelijk te zijn voor de vrouw...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:07 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig denk je niet zwart wit. recht om te stemmen, ok maar dan hoeven we je ook niet meer hoffelijk te behandelenwat een onzin.
Klinkt sociaalquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:06 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik behandel vrouwen niet met satijnen handschoentjes, dat verdienen ze vaak niet eens. Sowieso, als je iets wilt van een vrouw kun je haar beter negeren, dat is toch algemene kennis tegenwoordig?
Als het goed is, is het geen bewuste gedachte maar een automatisme.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Er zijn grenzen, dat is alles wat ik zeg. En als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het een fatsoensnorm is, dus ik hou wel degelijk de deur open, maar niet met de gedachte hoffelijk te zijn voor de vrouw...
Waarom zou je vrouwen onvoorwaardelijk in de watten leggen? Alleen omdat je dan eroverheen mag? Nigga pleasequote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:06 schreef JoeSpeedboot het volgende:
[..]
Stemrecht en het in de watten leggen van vrouwen heeft weinig met elkaar te maken.
Nou, op z'n minst aardig gefrustreerd zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Van sommige mannen krijg ik wel eens het idee dat ze eigenlijk gewoon een hekel hebben aan vrouwen.
Voor je vriendin, maar toch niet voor iedere wildvreemde vrouw...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Klinkt sociaal
Als ik voor een kerel een deur openhou doe ik de deur open, loop er door heen, en hou 'em dan open zodat 'ie hem zelf bij de klink/greep kan houden. Dames laat ik gewoon voorgaan. Ik snap niet dat je die zogenaamde emancipatie er weer bij moet slepen, omdat er een paar tuinbroeklesbo's vinden dat mannen en vrouwen 100% gelijk zijn zou je gewoon maar geen 'man' meer moeten zijn? Echte kerels houden gewoon ff die deur open, lopen voor een dame de trap op, geven een jas aan voor hun vriendin, en schuiven even de stoel van hun vriendin aan.
[..]
Als het goed is, is het geen bewuste gedachte maar een automatisme.
Er zitten aan beide kanten veel rotte appels tussen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Van sommige mannen krijg ik wel eens het idee dat ze eigenlijk gewoon een hekel hebben aan vrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |