Dat is vaak het geval bij nogal hardnekkige gelovigen wat meestal zijn oorsprong heeft binnen de geïnstitutionaliseerde Kerk.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet controleren of beslissen wat mensen denken, dat wil ik ook helemaal niet. Ik bespeur wel vaak een neiging om het te zien als een soort allesomvattend antwoord om elke discussie uit de weg te gaan.
Religie is dan wat mij betreft ook nooit een argument.
Nee je kan gewoon niet zo goed tellen en rekenen. Dat is wel duidelijk.quote:
Het bezit van Mein Kampf is toch niet verboden in Nederland?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het aan mij lag was Mein Kampf niet verboden? Wist je trouwens dat andere religieuze boeken ongeveer even veel walgelijke onzin bevatten?
Aha en dat is de enig mogelijke interpretatie van de Islam? Het christendom kan dus ook alleen worden geïnterpreteerd als men op Urk of in Vaticaanstad doet?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
De Koran is de facto het 'hart' van de Islam. Het is namelijk het woord van God en vormt daarmee de absolute waarheid.
Overigens is de PVV tegen het opheffen van dat 'verbod' dat haalt namelijk het enige argument onderuit dat ze hebben om het te verbiedenquote:Op zondag 1 mei 2011 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het bezit van Mein Kampf is toch niet verboden in Nederland?
De verkoop in het Nederlands is verboden op grond van auteursrechten.. maar over een paar jaar vervalt dat recht..
Ach, dan zijn politieke ideologieën dat toch ook niet? Wat dat betreft is er (filosofisch) gezien geen verschil tussen een religie of een ideologie: allemaal dogma. Met de OP als praktisch bewijs.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet controleren of beslissen wat mensen denken, dat wil ik ook helemaal niet. Ik bespeur wel vaak een neiging om het te zien als een soort allesomvattend antwoord om elke discussie uit de weg te gaan.
Religie is dan wat mij betreft ook nooit een argument.
Een politieke ideologie is an sich toch geen argument? Dat vertaalt zich in maatregelen waarvan jij denkt dat de samenleving/object erbij gebaat is, en vervolgens vindt er een discussie plaats met inzichten. Zeggen van: ik ben tegen, want lijst x, want voor libertarisme werkt niet nee.quote:Op zondag 1 mei 2011 12:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ach, dan zijn politieke ideologieën dat toch ook niet? Wat dat betreft is er (filosofisch) gezien geen verschil tussen een religie of een ideologie: allemaal dogma. Met de OP als praktisch bewijs.
Nee, maar het bestaan van een god is en sich ook geen argument. Maar het is wel de legitimatie om -zoals je zelf ook al zegt- een vertaling te maken naar maatregelen. Net als waarden binnen een ideologie.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een politieke ideologie is an sich toch geen argument? Dat vertaalt zich in maatregelen waarvan jij denkt dat de samenleving/object erbij gebaat is, en vervolgens vindt er een discussie plaats met inzichten. Zeggen van: ik ben tegen, want lijst x, want voor libertarisme werkt niet nee.
Tamelijk kansloos inderdaad. Had hij niet wat leukers kunnen bedenken?quote:Op zondag 1 mei 2011 14:12 schreef Tocadisco het volgende:
Ik probeer Wilders en zijn partij af en toe wel eens een kans te geven, maar elke keer komen ze dan weer met uitspraken van dit niveau waardoor ik toch echt niet anders kan concluderen dat het een stelletje clowns zijn die ter vermaak van domme mensen in de kamer zitten:
[ afbeelding ]
Ja, heel veel meer is er niet van te maken inderdaad.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:12 schreef Tocadisco het volgende:
Ik probeer Wilders en zijn partij af en toe wel eens een kans te geven, maar elke keer komen ze dan weer met uitspraken van dit niveau waardoor ik toch echt niet anders kan concluderen dat het een stelletje clowns zijn die ter vermaak van domme mensen in de kamer zitten:
[ afbeelding ]
Ik heb het toch maar even opgezocht want ik dacht dat het een grap was. Het is dus geen grap, het staat er echt.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:12 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]
je realiseert je dat in bovenstaande overzicht je net zo goed in plaats van PVV bijvoorbeeld PvdA kunt invullen?quote:Op zondag 1 mei 2011 15:41 schreef Hexagon het volgende:
-PVV-politici feiten negeren en maar wat roepen
-De PVV selectief verontwaardigt is
-De PVV groepen mensen verdacht maakt zonder enige aanleiding
-De PVV liegt
-De PVV onfatsoenlijk is
Alles kan maar dan ga je wel heel creatief om met de waarheid.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je realiseert je dat in bovenstaande overzicht je net zo goed in plaats van PVV bijvoorbeeld PvdA kunt invullen?
Weet je zeker dat je niet namens de PvdA de politiek in moet gaan? Precies dezelfde dooddoenersquote:Op zondag 1 mei 2011 16:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alles kan maar dan ga je wel heel creatief om met de waarheid.
je bedoelt, zoals (ook) de gemiddelde PvdA politicus?quote:Op zondag 1 mei 2011 16:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alles kan maar dan ga je wel heel creatief om met de waarheid.
In dit topic is duidelijker geworden dat dit de methode van de PVV is. De PvdA doet dat niet meer of minder dan andere normale partijen.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:38 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je bedoelt, zoals (ook) de gemiddelde PvdA politicus?
je kunt ook zeggen dat mensen mondiger zijn geworden en meer politiek begaan; dat daar af en toe sneerende bewoordingen bij komen moet je als volwassene je ook wel tegen kunnen verweren i.p.v. huilen dat ze allemaal zo gemeen doen.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:16 schreef Disana het volgende:
En dan verbaast soms iemand in POL zich dat de tegenstelling links - rechts zo hard wordt neergezet. Dit is het klimaat van de polarisatie en de haat.
Moet er niet aan denken.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet namens de PvdA de politiek in moet gaan? Precies dezelfde dooddoeners
Ach, dat roept de linkerkant al jaren. Inmiddels zijn ze door gedrongen tot een gedoog kabinet.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, heel veel meer is er niet van te maken inderdaad.
wat je bedoelt te zeggen is dus, dat de PvdA helemaal niet zo verschilt van de PVV?quote:Op zondag 1 mei 2011 16:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
In dit topic is duidelijker geworden dat dit de methode van de PVV is. De PvdA doet dat niet meer of minder dan andere normale partijen.
sfx: Num, num, num.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb ook de schurft aan partij X
De redenen
-Het programma van partij X is zeer schadelijk voor de NL welvaart en welzijn
-De politici negeren feiten en roepen maar wat
-De politici zijn selectief verontwaardigt
-De politici maken groepen mensen verdacht zonder enige aanleiding
-De politici liegen
-De politici zijn onfatsoenlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |