Dat van die pin was juist niet halal. Alleen het 2e fragment was een rituele slachting.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar is dat een filmpje over halal slachten?
Want ik zag dat er een pin tussen de ogen van de koe wordt geschoten dat gebeurd
dus ook in de Bio-industrie.
Laten we het gewoon op EN/EN houden !quote:Op maandag 2 mei 2011 03:30 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat van die pin was juist niet halal. Alleen het 2e fragment was een rituele slachting.
Ja, mee eens.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Laten we het gewoon op EN/EN houden !
En met die wijze woorden ga ik proberen nu nog in slaap te komen na deze filmpjes.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:38 schreef gamezz het volgende:
[..]
Ja, mee eens. [ afbeelding ]
Gruwelijk hoe het er aan toe gaat, op al die filmpjes te zien.
Als een jood het zegt is het goed? Dan kan ik ook zeggen dat het huidige klimaat voor slimme mensen in Nederland hetzelfde is als toen in de Sovjet Unie.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is een jood van toen die die vergelijking maakt.
En jij schrijft hem af als jammer?
Wie ben jij eigenlijk om dat te zeggen?
Die pin tussen de ogen is het veel geroemde "verdoofd slachten", de verdoving bestaat in het doden. Het is niet zo dat die beesten even wat lekkere drugs krijgen waarna ze in een roes zitten en niks van hun dood merken.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar is dat een filmpje over halal slachten?
Want ik zag dat er een pin tussen de ogen van de koe wordt geschoten dat gebeurd
dus ook in de Bio-industrie.
eh... ja daar was ik zelf ook al achter zie mijn eerdere post...quote:Op maandag 2 mei 2011 08:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die pin tussen de ogen is het veel geroemde "verdoofd slachten", de verdoving bestaat in het doden. Het is niet zo dat die beesten even wat lekkere drugs krijgen waarna ze in een roes zitten en niks van hun dood merken.
quote:Op maandag 2 mei 2011 03:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ironisch genoeg kan verdoven juist pijnlijk zijn, schrijft hij.
Zo worden kippen vaak verdoofd door ze 'hangend aan een lopende band, door een waterbad
te halen waar stroom op staat.
Koeien krijgen een masker op, waarna een pin tussen de ogen geschoten wordt.'
Is dit een beter voorbeeld dan?quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.
Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.
Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?
Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
Ik ontken dus nergens dat er dierenleed is, en niet aanwezig is, ik vond dat andere voorbeeld gewoon dom. Maar sommige users lezen alleen en quoten alleen wat ze willen lezen van andere users blijkbaar. Lees mijn posts in alle rust nog eens door a.u.b zonder al in te willen vullen dat ik overtuigd moet worden en het niet geloof. Tjonge..quote:Op maandag 2 mei 2011 11:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dit een beter voorbeeld dan?
(voor het geval dat je nog niet overtuigd was door de you tube fimpjes dan...
Sommige mensen klikken die namelijk niet aan, want ''daar kunnen ze niet tegen''.
[ afbeelding ]
http://www.gaia.be/ned/control.php?&topgroupname=&groupname=pb39
quote:Op maandag 2 mei 2011 01:39 schreef SpecialK het volgende:
Er wordt vanuit gegaan dat een pin door het brein in de meeste gevallen voor instant uitschakeling van de pijncentra zorgt. Bijwerking is wel een hoop spastisch spierengestuip wat er uit ziet alsof het beestje aan het lijden is.
Of dat echt zo is kan niemand weten denk ik.
Een keel doorsnijden is wat dat betreft zeker weten een manier om zo'n dier lang van het ritueel mee te laten genieten. Zo'n kop heeft nog zeker weten een minuutje (of zelfs 2 als het even tegen zit) bewustzijn.
Persoonlijk zie ik meer in echte verdoving. Daarvan weet je tenminste zeker dat het een relaxed einde is.
Iedereen weet dat als iemand goed gewurgd wordt je binnen de kortste keren knock-out bent. Een keel doorsnijden is niet wezenlijk anders dan verhanging of de guillotine. Dus geen 1 of 2 minuten, maar eerder 1 of 2 seconden.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Paar tellen
Toenmalig PvdA-kamerlid Harm Evert Waalkens betoogde in 2007 in een opiniestuk in
Trouw al dat slachten zonder verdoving niet pijnlijker hoeft te zijn voor dieren. 'Als namelijk
de twee halsaders tegelijkertijd doorsneden worden, het zogenaamd dubbel aansnijden,
gaat het verbloeden vele malen sneller. De bloeddruk valt vrijwel meteen weg en het dier
is binnen een paar tellen buiten bewustzijn.'
Mits vakkundig uitgevoerd !!!quote:Op maandag 2 mei 2011 13:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
![]()
Kijk, zoals aangegeven:
[..]
Iedereen weet dat als iemand goed gewurgd wordt je binnen de kortste keren knock-out bent. Een keel doorsnijden is niet wezenlijk anders dan verhanging of de guillotine. Dus geen 1 of 2 minuten, maar eerder 1 of 2 seconden.
Een keel doorsnijden zijn we niet (meer) gewend, terwijl het hier ook een doodnormale slachtmethode was voordat er elektriciteit en wapentuig werd uitgevonden. We vinden het luguber uitzien en daarom vinden we het gevoelsmatig pijnlijker voor het dier. Niets is minder waar:
Precies !quote:Op maandag 2 mei 2011 14:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor verdoofd slachten, tenminste, als het ook daadwerkelijk goed verdoofd is.
Niet? Moslims mogen stemmen maar ze mogen niet zeuren en ze mogen vooral niet meebeslissen. Is dat wat je zegt?quote:Op zaterdag 30 april 2011 03:39 schreef Boldface het volgende: Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat moslims met hun eigen agenda de PvdA gaan kapen of hun standpunten als zaligmakend erdoor drukken. Het is niet zo dat de PvdA per definitie zijn oren moet laten hangen naar wat moslims (of welk ander deel van de achterban dan ook) vinden.
Nee, moslims moeten zich realiseren dat ze op een sociaaldemocratische partij stemmen (omdat die zg "voor de zwakkeren op zou komen") en niet op een religieuze partij. Willen ze dat anders, dan richten ze toch lekker een spin-off op.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef skrn het volgende:
[..]
Niet? Moslims mogen stemmen maar ze mogen niet zeuren en ze mogen vooral niet meebeslissen. Is dat wat je zegt?
Het is vooral het lopendebandwerk wat de dieren niet goed doet. Er is totaal geen aandacht voor het individuele dier. Ze worden aan de lopende band gezet alsof het koekjes zijn. Ik heb liever een boer die zijn eigen vlees slacht, maar waar zie je dat nog in Nederland...quote:Op maandag 2 mei 2011 21:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Precies !
Maar in beide gevallen worden alle regels vaak aan de laars gelapt.
bovendien kan je in het filmpje over de vleeskip heel goed zien dat ''verdoofd''
slachten dus ook eigenlijk niks voorstelt ...
dit filmpje dus.
Vet van mij.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
![]()
Kijk, zoals aangegeven:
[..]
Iedereen weet dat als iemand goed gewurgd wordt je binnen de kortste keren knock-out bent. Een keel doorsnijden is niet wezenlijk anders dan verhanging of de guillotine. Dus geen 1 of 2 minuten, maar eerder 1 of 2 seconden.
Een keel doorsnijden zijn we niet (meer) gewend, terwijl het hier ook een doodnormale slachtmethode was voordat er elektriciteit en wapentuig werd uitgevonden. We vinden het luguber uitzien en daarom vinden we het gevoelsmatig pijnlijker voor het dier. Niets is minder waar:
Ik weet het niet hoor, maar hoort een partij niet te doen wat de leden willen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 03:39 schreef Boldface het volgende:
De redenering van de verbolgen moslim-achterban van de PvdA is de wereld op z'n kop. De PvdA is een sociaal-democratische politieke partij in Nederland. Veelal weten moslims hun belangen goed/voldoende behartigd door de PvdA, onder meer omdat de PvdA opkomt voor zwakkeren in de samenleving.
Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat moslims met hun eigen agenda de PvdA gaan kapen of hun standpunten als zaligmakend erdoor drukken. Het is niet zo dat de PvdA per definitie zijn oren moet laten hangen naar wat moslims (of welk ander deel van de achterban dan ook) vinden.
Wie zich niet in PvdA-standpunten kan vinden, moet uit die partij stappen en zelf een partij oprichten. Figuren als die Gohdar Massom zie ik het liefst dan ook onmiddellijk verdwijnen bij de PvdA. Ik weet wel dat de aanwezigheid van dit soort stromingen binnen de PvdA voor mij juist reden is om NIET op die partij te stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |