quote:
Dat is 1quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:53 schreef SamuelofSEK het volgende:
Christian Bale![]()
De hoofdrolspeelster lijkt me te jong, dus die zal wel niet.
Je doelt op Q'orianka Kilcher, niet goed, wel in de buurt!quote:
Die ja.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:59 schreef hornage het volgende:
[..]
Je doelt op Q'orianka Kilcher, niet goed, wel in de buurt!
De actrice die ik zoek speelde in The New World de moeder van Pocahontas, welke rol had deze actrice in de Disneyfilm?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:04 schreef Doff het volgende:
De moeder van Pocahontas? Of had ze die niet?
jahaquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:11 schreef Gillingham het volgende:
In de Disneyfilm was ze Pocahontas zelf?
Oh, maakt niets uit hoor. Ik had geen idee waar ik het überhaupt over hadquote:
Psst...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:18 schreef Gillingham het volgende:
In welke twee films spelen beide acteurs samen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat zo?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:20 schreef SamuelofSEK het volgende:
Die eerste is een van Doff's favorieten?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:22 schreef SamuelofSEK het volgende:
Geen idee, maar ik bedoelde meer is ze Italiaans?
Jullie kennen haar allebei. Maar ze is niet Italiaans.quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:26 schreef SamuelofSEK het volgende:
Hmm, nu lijkt ze meer op die moeder in Child's Play..
Van mij wel hoorquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dus actrices mogen zich niet aansluiten bij de Actors Guild.?
Hij is niet erg bekend...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:35 schreef picodealion het volgende:
Hem ken ik geloof ik wel, maar waarvan?
Is 'm niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:37 schreef Dopekoe het volgende:
Met die wallen lijkt ie wel een beetje op Ian Mckellen...
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:37 schreef SamuelofSEK het volgende:
Dat ene plaatje is volgens mij van die Sarah Polley film, maar titel gaat me niet lukken.
Dat geldt inderdaad voor de nieuwere, onbekende film met het koppel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:40 schreef Doff het volgende:
Niet Away we Go, maar een vergelijkbare titel.
Ik blijk dan ook geen enkele film te hebben gezien waar je z'n gezicht in ziet. Zal wel weer in de war zijn met een ander, zoals wel vakerquote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:45 schreef SamuelofSEK het volgende:
Volgens mij zit ze ook nog in een van die verfilmingen van zo'n bekende sci-fi schrijver, maar die zal je ook wel niet zoeken.
Juist!quote:
Eehmm.... away en 3 woorden zijn toch bij elkaar 4 woorden ?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat geldt inderdaad voor de nieuwere, onbekende film met het koppel.
Begint ook met Away én drie woorden.
Het had misschien iets duidelijker gemogen, maar er staat niet voor niks een accent aigu op de 'e'.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:59 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Eehmm.... away en 3 woorden zijn toch bij elkaar 4 woorden ?
Gillingham +1quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:06 schreef SamuelofSEK het volgende:
Kunnen ze dat elk jaar daar niet doen?
The Matrix?![]()
Iets zegt me dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.quote:
Daar raak ik al een beetje aan gewendquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:07 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Iets zegt me dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Een schande overigens.
De film die ik zoek is nieuwer en niet Amerikaans.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:07 schreef Dopekoe het volgende:
Persoonlijk vind ik Jaws heel slecht gedubbed in Duitsland
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:10 schreef picodealion het volgende:
Het is dus een Engelse film, slecht gedubbed in het Duits?
Dat denk je juist.quote:
Sha +1quote:
Die laatste moet ik even checken,quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:24 schreef Doff het volgende:
Italian for Beginners
Festen
The Idiots
Dancer in the Dark
Volgens Wiki zijn er 35.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:26 schreef Gillingham het volgende:
Ik dacht dat enkel Idioterne een echte Dogme van Von Trier was. Dogville en Manderlay dus ook niet...
quote:Ik zweer mij te onderwerpen aan de volgende regels, opgesteld en bevestigd door Dogma 95:
1.Opnames dienen op locatie plaats te vinden. Rekwisieten en decors mogen niet worden toegevoegd (als een bepaald rekwisiet noodzakelijk is voor het verhaal, moet een locatie worden gekozen waar dit rekwisiet aanwezig is).
2.Geluid dient nooit los van de beelden te worden gemaakt, of andersom. (Muziek mag niet worden gebruikt, tenzij aanwezig waar de scène wordt gefilmd.)
3.De camera dient in de hand te worden gehouden. Elke beweging of fixatie die uit de hand kan worden bereikt is toegestaan. (De film dient niet plaats te vinden waar de camera staat, schieten dient plaats te vinden waar de film plaatsvindt.)
4.De film dient in kleur te zijn. Speciale belichting is niet toegestaan. (Als er te weinig licht is, moet de scène worden afgebroken of dient een enkele lamp aan de camera te worden bevestigd.)
5.Optische effecten en filters zijn verboden.
6.De film mag geen oppervlakkige actie bevatten. (Moorden, wapens etc. dienen niet voor te komen.)
7.Vervreemding in tijd en plaats is verboden. (Dat wil zeggen dat de film plaatsvindt in het hier en nu.)
8.Genrefilms zijn niet toegestaan.
9.Het filmformaat is Academy 35 mm.
10.De filmregisseur wordt niet genoemd op de aftiteling.
Verder zweer ik als regisseur af te zien van persoonlijke smaak! Ik ben niet langer een kunstenaar. Ik zweer af te zien van het creëren van een 'werk', omdat ik het moment belangrijker vind dan het geheel. Mijn uiteindelijke doel is om de waarheid uit mijn karakters en omstandigheden te verdrijven. Ik zweer dat te doen met behulp van alle beschikbare middelen en ten koste van elke vorm van goede smaak en elke esthetische overweging.
Zo zweer ik mijn EED VAN ZUIVERHEID.
Kopenhagen, maandag 13 maart 1995.
Namens DOGMA 95
Lars von Trier, Thomas Vinterberg"
Met deze erbij zitten we op 6, nog 2.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:25 schreef Gillingham het volgende:
Zijn er zo veel?
Festen
Elsker dig for Evigt
Idioterne
Italiensk for Begyndere
quote:Kira and Mads try to work out their marriage, after Kira has been two years in a mental institution, but is she really ready for the real world
Gillingham +1 Ik vertelde me enigzins. Ben twee dingen tegelijk aan het doen, en dat gaat me als man niet goed af.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:38 schreef Gillingham het volgende:
Maar welke zes Dogme films hebben we reeds opgenoemd?
Nicole Kidman
Willem Dafoe
Ik had ze toch genoemd.quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik had ze toch genoemd.![]()
Ik vind jouw antwoord ook wat 'sterker'.
De andere twee die ik noemde, Italiensk for Begyndere en Elsker dig for Evigt zijn prima films. Maar ik vind dat geen van allen kan tippen aan Festen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:45 schreef picodealion het volgende:
In ander nieuws, welke van deze zijn aanraders? Festen en Idioterne vond ik erg leuk in elk geval.
Daar houden we je aan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:48 schreef ShaoliN het volgende:
Fuck![]()
Weet je. Volgende keer weer volledige focus van mijn zijde.
Je stelt me niet teleur Doff! Ik vraag me wel af hoe je aan die 'II' bij Ludwig komt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:51 schreef Doff het volgende:
Le Notti Bianche
Ossessione
Senso
Ludwig II
Rocco e i suoi Fratelli
Lo Straniero
The Damned
Il Gattopardo
Ook nog een segmentje in Bocaccio '70
En nog wat spul.
ALS ik dan een keer wat weet (na een ochtend en halve middag vruchteloos meedoen) haal ik er ook het meeste uitquote:
Ik had het je niet na gedaanquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:55 schreef Doff het volgende:
[..]
En vijf van Visconti is wel wat weinig.
Daartegenover staat dat jij wel bijna 100 punten hebtquote:
Iets minder oud en ietsje nieuwer.quote:
Heel dichtbij.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:07 schreef Gillingham het volgende:
1928 en 2011
Waarom doet de man me aan Wilder denken?
Nee joh die man hierboven is veel ouderquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:15 schreef picodealion het volgende:
Hij lijkt op die oude vent uit Community.
http://www.imdb.com/name/nm0258757/ he, niet Chevy Chase. Maar inderdaad nóg ouder blijkbaar.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:16 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Nee joh die man hierboven is veel ouder
Daar moest ik ook aan denkenquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:15 schreef picodealion het volgende:
Hij lijkt op die oude vent uit Community.
Inderdaad. Nu nog alleen dat eerste jaartal juist.quote:
Nog 5 puntjes!quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:24 schreef SamuelofSEK het volgende:
maar goed dat ik manchester fan ben anders had ik zijn naam nooit onthouden
Bekend als in boven de 20000 imdb votes. Geen sci-fi.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:37 schreef Doff het volgende:
Wat bedoel je met die andere bekende? Ook een sci-fi?
Belangrijkste personage is al door meerdere acteurs gespeeld.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:37 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Bekend als in boven de 20000 imdb votes. Geen sci-fi.
De titel van deze film zou zo een verwijzing kunnen zijn naar de acteur die de hoofdrol speelt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:43 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Belangrijkste personage is al door meerdere acteurs gespeeld.
Denk aan onze beroemdste regisseur in het buitenland.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
Niets met het koningshuis, maar het heeft een licht oranje tintje.
Le Verhoeven?quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:08 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Denk aan onze beroemdste regisseur in het buitenland.
quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:
the break up? (die met Aniston bedoel ik dan he)
ACTUELE STAND APRIL 2011:quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:52 schreef wyccie het volgende:
Wie was nou de vriendin.....Emily Mortimer?
quote:
Ik wist film en 3 van de 4 namen gelijk al (had alleen niet door dat de verkeerde naam was geplaatstquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:13 schreef Njosnavelin het volgende:
pfoe 3 uur voor een vraag waarvan ik dacht dat hij meteen geraden zou worden
sands +1quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef Sands het volgende:
Sympathy for Mr. Vengeance
Oldboy
Sympathy for Lady Vengeance
DVD: I Saw The Devil al gezien?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef Sands het volgende:
Sympathy for Mr. Vengeance
Oldboy
Sympathy for Lady Vengeance
quote:
dragon+1quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:01 schreef DragonFodder het volgende:
Bracha van doesburgh of zoiets?
Het schnitzelparadijs
Moordwijven
Doffman +1quote:
Ik dumpte het in VLC om af te spelenquote:Op vrijdag 29 april 2011 22:59 schreef Doff het volgende:
Ah shit. Ja, heb je dat gelezen? Het is zichtbaar he?
Zag je 'm nu weer?quote:
Die lag toch redelijk voor de hand, Sands?quote:
Ja..maar dat is de enige die ik nog niet heb gezien dus ik dacht er ook niet aan lolquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:17 schreef Doff het volgende:
[..]
Die lag toch redelijk voor de hand, Sands?
Slechts een klein gedeelte speelt zich af op het dak, maar het probleem is dat enkel van deze memorabele scene plaatjes te vinden zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:27 schreef Doff het volgende:
Ik heb die films nooit gezien, maar afgaande op FMT krijg ik het idee dat ze in Infernal Affairs de volledige speelduur op een dak van een wolkenkrabber staan.
Trivia van welke filmquote:In 1947, an FBI analyst submitted, without comment, an addition to a running memo on "Communist infiltration of the motion picture industry," recording the opinion of an industry source who said that the film's "obvious" attempt to discredit bankers "is a common trick used by Communists."
Its a Wonderful Life is uit 1946, dus een jaartje erna gingen ze gek doenquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:34 schreef Doff het volgende:
It's a Wonderful Life, een aantal jaren na datum?
Eigenlijk komen de laatste 2 woorden op hetzelfde neer...maarjaquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:47 schreef Sands het volgende:
De films draaien allemaal om de vrouwelijke hoofdrolspeelster?
Hij berucht?quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:52 schreef Sands het volgende:
Alfred Hitchcock was betrokken bij alle films?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |