abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 22:31:51 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98741223
Ik ben geen expert en ik kan ook lastig bepalen of het de moeite waard is voor jou. Als je denkt dat je foto's er beter door worden is het zeker de moeite waard.
Misschien kan je kijken of je via via deze spullen eens kan proberen? Dan weet je ook of het wat voor je is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_98741828
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben geen expert en ik kan ook lastig bepalen of het de moeite waard is voor jou. Als je denkt dat je foto's er beter door worden is het zeker de moeite waard.
Misschien kan je kijken of je via via deze spullen eens kan proberen? Dan weet je ook of het wat voor je is.
Nou ik ben beginnend, ik weet niet hoe je fotos op fok forum kan zetten zonder da ze al opt internet staat anders kon ik je wat dingen laten zien.
pi_98743497
Ik heb een Canon 500D die het niet meer doet,
tijdens het maken van fotos gister schakelde hij zich na 1 foto opeens uit,
batterij vervangen etc, niets werkt, er gaat geen lampje branden, niks.

ik vermoed dat de interne batterij op is, weet iemand of deze zelf te vervangen is?
pi_98744221
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
hier heb ik wat fotos op flickr gekregen misschien dat je nog wat tips hebt ofzo? http://www.flickr.com/pho(...)2606/in/photostream/
pi_98748276
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:21 schreef mega-worstje het volgende:
hier heb ik wat fotos op flickr gekregen misschien dat je nog wat tips hebt ofzo? http://www.flickr.com/pho(...)2606/in/photostream/
Aan je foto's te zien ben je nog lekker aan het experimenteren. Een close-up filter en een polarisatiefilter zijn dan inderdaad leuk om mee te spelen. Het is alleen de vraag of je het geld ervoor over hebt. Als dat richting de 100 euro loopt, dan zou ik persoonlijk voor een goedkope 2e hands dslr doorsparen (of een goedkope analoge slr kopen). Aan de andere kant moet een slr dan natuurlijk wel wat voor je zijn.

Als je een dropbox account hebt, kun je foto's via een download link naar je public folder prima op fok plaatsen (en er natuurlijk weer razendsnel vanaf halen :P).
pi_98748530
- nvm - :')

[ Bericht 83% gewijzigd door Timmos op 28-06-2011 01:14:30 ]
pi_98749215
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:08 schreef dreams.psd het volgende:
Ik heb een Canon 500D die het niet meer doet,
tijdens het maken van fotos gister schakelde hij zich na 1 foto opeens uit,
batterij vervangen etc, niets werkt, er gaat geen lampje branden, niks.

ik vermoed dat de interne batterij op is, weet iemand of deze zelf te vervangen is?
Dat lijkt me toch redelijk sterk... Die interne batterij is niet bedoeld om vervangen te worden namelijk; dat ding wordt opgeladen door je normale accu en je moet toch wel heel erg je best doen om dat ding ooit leeg te laten lopen. En dan bedoel ik zódanig je best dat het hele 500D model daar volgens mij nog te jong voor is. ;)

Ik zou de oplossing eerder wat dichterbij zoeken: maken de contactpunten van de accu überhaupt nog goed contact? Zo ja: sluit het 'deurtje' bij de accu wel goed? Als je camera denkt dat dat deurtje openstaat (en dat gaat met behulp van een pinnetje dat in/uitgedrukt wordt), gaat de camera ook uit namelijk - en niet meer aan. Als dat laatste het geval is, even proberen of je het pinnetje handmatig in kunt drukken en checken of 'ie dan wel aan wil.

Zelfde geldt overigens voor je SD-slot. Denk eerder dat zoiets het probleem is, dan de interne batetrij. :)
pi_98753861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:44 schreef Azreal het volgende:

[..]

Aan je foto's te zien ben je nog lekker aan het experimenteren. Een close-up filter en een polarisatiefilter zijn dan inderdaad leuk om mee te spelen. Het is alleen de vraag of je het geld ervoor over hebt. Als dat richting de 100 euro loopt, dan zou ik persoonlijk voor een goedkope 2e hands dslr doorsparen (of een goedkope analoge slr kopen). Aan de andere kant moet een slr dan natuurlijk wel wat voor je zijn.

Als je een dropbox account hebt, kun je foto's via een download link naar je public folder prima op fok plaatsen (en er natuurlijk weer razendsnel vanaf halen :P).
ik vrees dat een dslr iets te duur is. maar als ik het wel zou kunnen veroorloven, wat is dan een goed instapmodel? aangezien ik ook met film bezig ben is het handig als dat ook van goede kwaliteit zou zijn (720p, 1080p).
pi_98755404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:17 schreef mega-worstje het volgende:
ik vrees dat een dslr iets te duur is. maar als ik het wel zou kunnen veroorloven, wat is dan een goed instapmodel? aangezien ik ook met film bezig ben is het handig als dat ook van goede kwaliteit zou zijn (720p, 1080p).
Als ik me niet vergis heeft elke dslr tegenwoordig wel een fatsoenlijke film functie. Waar je dan vooral op wilt letten zijn dingen als de snelheid van de autofocus en of je diafragma instelbaar blijft. En om de merken-discussie voor te zijn: ga naar een winkel, pak een paar van die dingen vast en kijk welke jou het best in de hand ligt en waar jij zelf het makkelijkst mee kunt werken.
pi_98756676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:07 schreef Azreal het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis heeft elke dslr tegenwoordig wel een fatsoenlijke film functie. Waar je dan vooral op wilt letten zijn dingen als de snelheid van de autofocus en of je diafragma instelbaar blijft. En om de merken-discussie voor te zijn: ga naar een winkel, pak een paar van die dingen vast en kijk welke jou het best in de hand ligt en waar jij zelf het makkelijkst mee kunt werken.
oke bedankt! weet je misschien ook nog een winkel waar je van die voorzetlenzen kunt uitproberen wil ook wel eens kijekn hoe dat dan is.
pi_98770007
Ik wil een foto maken (buiten in de felle zon) en wil de interne flitser als invulflits gebruiken maar ik krijg op geen enkele manier mijn sluitertijd korter dan 1/320. En dat moet wel want de foto is nu ontzettend overbelicht. Kleiner diafragma kan niet omdat ik mijn scherptediepte wil behouden. Is er een optie om toch mijn sluitertijd te versnellen bij het gebruik van mijn interne flitser?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:52:56 #216
247356 infp2009
More cowbell!
pi_98770280
ISO aanpassen?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:58:06 #217
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98770537
Na een flinke tijd aangehikt te hebben tegen het wel of niet kopen van een DSLR, ziet het er nu naar uit dat ik er eindelijk eens een ga aanschaffen. Ik ben van plan voor de Nikon D90 te gaan, maar zit nog te twijfelen welke lens ik daar het beste bij kan nemen (als beginner). Ik wil graag over een groot 'bereik' kunnen fotograferen en met goede scherpte, maar vraag me af of ik als eerste lens dan meteen een dure Nikkor 18-200 of iets dergelijks zou moeten nemen. Is de 18-105mm wellicht een idee?

Ook als iemand nog een goed boek over de D90 aan kan raden, hoor ik dat graag. :)
Wie dit leest is alfabeet.
pi_98774447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:47 schreef 103720 het volgende:
Ik wil een foto maken (buiten in de felle zon) en wil de interne flitser als invulflits gebruiken maar ik krijg op geen enkele manier mijn sluitertijd korter dan 1/320. En dat moet wel want de foto is nu ontzettend overbelicht. Kleiner diafragma kan niet omdat ik mijn scherptediepte wil behouden. Is er een optie om toch mijn sluitertijd te versnellen bij het gebruik van mijn interne flitser?
Huh? De meeste camera's gaan tot 1/4000 of 1/8000... Lijkt me toch erg sterk dat je geen kortere sluitertijd dan 1/320 in kunt stellen.

Gooi 'm eens in M zou ik zeggen, en kijk dan even hoe ver je komt met je sluitertijd.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:24:39 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98774891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Huh? De meeste camera's gaan tot 1/4000 of 1/8000... Lijkt me toch erg sterk dat je geen kortere sluitertijd dan 1/320 in kunt stellen.

Gooi 'm eens in M zou ik zeggen, en kijk dan even hoe ver je komt met je sluitertijd.
Ik kan volgens mij ook niet zo snel met mijn 400D korter dan 200 als de flitser omhooggeklapt is. Volgens mij om te zorgen dat je sowieso nog wat aan je flits hebt.
pi_98774960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:08 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch redelijk sterk... Die interne batterij is niet bedoeld om vervangen te worden namelijk; dat ding wordt opgeladen door je normale accu en je moet toch wel heel erg je best doen om dat ding ooit leeg te laten lopen. En dan bedoel ik zódanig je best dat het hele 500D model daar volgens mij nog te jong voor is. ;)

Ik zou de oplossing eerder wat dichterbij zoeken: maken de contactpunten van de accu überhaupt nog goed contact? Zo ja: sluit het 'deurtje' bij de accu wel goed? Als je camera denkt dat dat deurtje openstaat (en dat gaat met behulp van een pinnetje dat in/uitgedrukt wordt), gaat de camera ook uit namelijk - en niet meer aan. Als dat laatste het geval is, even proberen of je het pinnetje handmatig in kunt drukken en checken of 'ie dan wel aan wil.

Zelfde geldt overigens voor je SD-slot. Denk eerder dat zoiets het probleem is, dan de interne batetrij. :)
Nope pinnetjes zijn heel, worden goed ingedrukt door de klepjes, aint working.... damn
pi_98775100
@infp2009: Iso aanpassen betekent juist dat mijn foto's nog lichter zullen gaan worden (je past je ISO juist aan op momenten dat er niet voldoende licht is).

@Omniej, mijn camera gaat in de M-stand ook wel sneller, maar op het moment dat ik de interne flitser wil gebruiken gaat de synchronisatie-tijd meespelen en die staat bij mijn camera op max. 320. Dus ik moet juist iets vinden waardoor ik die synchronisatie-tijd kan omzeilen.

@kanovinnie, bij mij staat ie ook standaard op 1/200e maar ik kan hem versnellen naar 1/320e in het menu. Maar dan houdt het op.
pi_98775116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik kan volgens mij ook niet zo snel met mijn 400D korter dan 200 als de flitser omhooggeklapt is. Volgens mij om te zorgen dat je sowieso nog wat aan je flits hebt.
Oh ik las even over die flitser heen. Mja dan klopt het inderdaad ja, die 1/320 o.i.d. is de synchronisatietijd.

In dat geval: als je je diafragma niet verder kunt/wilt knijpen en je ISO al op z'n allerlaagst staat: een ND-filter gebruiken om overbelichting te voorkomen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:29:34 #223
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98775140
Ik heb in een kringloop winkel dit soort rolletjes gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System

Welke soort camera's kan ik goedkoop 2e hands vinden waarmee ik deze rolletjes vol kan schieten?
When all else fails, you always have delusion.
pi_98775253
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:28 schreef 103720 het volgende:
@Omniej, mijn camera gaat in de M-stand ook wel sneller, maar op het moment dat ik de interne flitser wil gebruiken gaat de synchronisatie-tijd meespelen en die staat bij mijn camera op max. 320. Dus ik moet juist iets vinden waardoor ik die synchronisatie-tijd kan omzeilen.
Precies, maar die synchronisatietijd valt niet te omzeilen, sneller kan 't ding nou eenmaal niet... Dus ND-filters zijn je oplossing.
pi_98779329
Hallo allemaal,

ik ben redelijk nieuw in de wereld van de fotografie dus wellicht is mijn vraag al eerder voorbij gekomen....

Ik ben sinds kort in het bezit van een D3100. Wie weet of deze camera ook de mogelijkheid heeft om de sluiter voor langere tijd open te laten staan zodat je ongeveer deze krijgt??

Ik weet dat het mogelijk is om een continu opname te maken met een sluitertijd van 30S, maar is langer ook mogelijk? Deze foto heeft geloof ik een sluitertijd van 1 uur

Alvast bedankt voor de reacties
pi_98779726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:56 schreef Bultje het volgende:
Hallo allemaal,

ik ben redelijk nieuw in de wereld van de fotografie dus wellicht is mijn vraag al eerder voorbij gekomen....

Ik ben sinds kort in het bezit van een D3100. Wie weet of deze camera ook de mogelijkheid heeft om de sluiter voor langere tijd open te laten staan zodat je ongeveer deze krijgt??

Ik weet dat het mogelijk is om een continu opname te maken met een sluitertijd van 30S, maar is langer ook mogelijk? Deze foto heeft geloof ik een sluitertijd van 1 uur

Alvast bedankt voor de reacties
Je hebt de bulb-optie; zolang je de knop indrukt blijf je een foto maken. Hiermee zou het geloof ik moeten kunnen dat je 'm dus langer dan 30 sec. inhoudt, en dus in theorie dus ook een 10 minuten, een uur of whatever kunt inhouden.

Wel zou ik dan een bekabelde afstandbediening kopen. Want je wil natuurlijk niet een uur lang de knop inhouden (over beweging nog niet gesproken)

EDIT: dus zo'n kabeltje. Dan druk je de knop van de afstandbediening in, verschuif je de knop en klaar. :)
pi_98779987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je hebt de bulb-optie; zolang je de knop indrukt blijf je een foto maken. Hiermee zou het geloof ik moeten kunnen dat je 'm dus langer dan 30 sec. inhoudt, en dus in theorie dus ook een 10 minuten, een uur of whatever kunt inhouden.

Wel zou ik dan een bekabelde afstandbediening kopen. Want je wil natuurlijk niet een uur lang de knop inhouden (over beweging nog niet gesproken)

EDIT: dus zo'n kabeltje. Dan druk je de knop van de afstandbediening in, verschuif je de knop en klaar. :)
Ik heb zelf net een IR afstandsbediening gekocht, namelijk deze
Is het hier dan ook mee mogelijk? Er zit wel een stand op voor bulb maar dan maakt hij, als ik het goed heb, alleen de foto voor de ingestelde sluitertijd
pi_98780131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:28 schreef 103720 het volgende:
@infp2009: Iso aanpassen betekent juist dat mijn foto's nog lichter zullen gaan worden (je past je ISO juist aan op momenten dat er niet voldoende licht is).

@kanovinnie, bij mij staat ie ook standaard op 1/200e maar ik kan hem versnellen naar 1/320e in het menu. Maar dan houdt het op.
Heb je toevallig een Nikon? Want dan heeft ie bij de flitsinstellingen een synchronisatietijd van 1/320 en 1/320* staan. Als je de laatste selecteert dan schakelt de flitser (als ie van Nikon is, of compatibel met dat systeem) over op de FP stand, waarin ie gaat stroben om je sluiter bij te houden. Geen flauw idee of andere merken iets dergelijks hebben en geen flauw idee of er niet-Nikon flitsers zijn die dat trucje ondersteunen.
pi_98780527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:07 schreef Bultje het volgende:

[..]

Ik heb zelf net een IR afstandsbediening gekocht, namelijk deze
Is het hier dan ook mee mogelijk? Er zit wel een stand op voor bulb maar dan maakt hij, als ik het goed heb, alleen de foto voor de ingestelde sluitertijd
Tja, die ken ik niet. (Gebruik zelf Canon, en ben ook relatief nieuw op dit vak).
Als je de bulb stand gebruikt van de camera, én de bulb-knop van de afstandbediening maakt hij dan nog steeds een foto met een vaste (bepaalde) sluitertijd?
Zou logischer gewijs niet moeten namelijk.

Verder (maar dit is mijn gevoel, niet verstand aan het praten), ik zou met draadloos (en dan vooral infrarood) een beetje bang zijn dat in dat uur dat je de foto maakt de verbinding - om wat voor reden dan ook - weg zou vallen en dat je dus weer opnieuw moet beginnen.

EDIT: is dat wel infrarood dat je hebt, lijkt namelijk RF wat ik ervan terug kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-06-2011 19:23:39 ]
pi_98780888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, die ken ik niet. (Gebruik zelf Canon, en ben ook relatief nieuw op dit vak).
Als je de bulb stand gebruikt van de camera, én de bulb-knop van de afstandbediening maakt hij dan nog steeds een foto met een vaste (bepaalde) sluitertijd?
Zou logischer gewijs niet moeten namelijk.

Verder (maar dit is mijn gevoel, niet verstand aan het praten), ik zou met draadloos (en dan vooral infrarood) een beetje bang zijn dat in dat uur dat je de foto maakt de verbinding - om wat voor reden dan ook - weg zou vallen en dat je dus weer opnieuw moet beginnen.
Probleem is dat ik zelfs op de camrea de bulb stand niet kan vinden....Gaat niet verder dan 30"
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:26:33 #231
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98781139
Geen idee hoe het bij de andere merken is maar bij mijn Olympus werkt het alsvolgt:
Bij bulb mode moet je de knop ingedrukt houden.
Met de IR remote is de eerste keer openen en de tweede keer sluiten.
Alleen nou het gemene. Als je niks doet sluit hij automatisch na 8 minuten.

Lees de handleiding van je camera dus eens goed door hierover. Dit zijn niet het type foto's die je er zomaar even 100 probeert om te zien of het lukt. Kost net iets te veel tijd.

Let er ook op dat om sluitertijden van een uur te halen het zo goed als donker moet zijn. (in Nederland haast niet mogelijk)
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:22 schreef Bultje het volgende:

[..]

Probleem is dat ik zelfs op de camrea de bulb stand niet kan vinden....Gaat niet verder dan 30"
Bij mij zit de bulb mode in de stand M. Als je dan de sluitertijd gaat regelen komt bulb na de langste in te stellen tijd.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_98781318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:26 schreef Heintje het volgende:
Geen idee hoe het bij de andere merken is maar bij mijn Olympus werkt het alsvolgt:
Bij bulb mode moet je de knop ingedrukt houden.
Met de IR remote is de eerste keer openen en de tweede keer sluiten.
Alleen nou het gemene. Als je niks doet sluit hij automatisch na 8 minuten.

Lees de handleiding van je camera dus eens goed door hierover. Dit zijn niet het type foto's die je er zomaar even 100 probeert om te zien of het lukt. Kost net iets te veel tijd.

Let er ook op dat om sluitertijden van een uur te halen het zo goed als donker moet zijn. (in Nederland haast niet mogelijk)
Inderdaad, daar moet je ook rekening mee houden. Verder neem ik aan dat je wel (wat) Engels kunt; hier staat op pagina 94 de bulb mode uitgelegd.
pi_98781772
@Heintje en @ Iemand91; ik heb het nu inderdaad gevonden! Bedankt.

Nu nog wachten op een donkere nacht tijdens de vakantie om dit te gaan uitproberen!
pi_98790319
wat is een goede dslr om mee te beginnen als beginnend fotograaf? Ik heb een brede interesse qua fotos maken (macro, portret, landschap etc.)
Ik heb geen limietloos budget, en een 2de handsje zou dus geen kwaad kunnen.
pi_98793589
Ik ga ook maar eens lange sluitertijden gebruiken; lekker weertje hier.

*Haalt statief onder stof vandaan, camera + lens uit de kast...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:22:36 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98794483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:29 schreef mega-worstje het volgende:
wat is een goede dslr om mee te beginnen als beginnend fotograaf? Ik heb een brede interesse qua fotos maken (macro, portret, landschap etc.)
Ik heb geen limietloos budget, en een 2de handsje zou dus geen kwaad kunnen.
[Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #25
Daar staat mijn wedervraag voor je.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:32:54 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98795263
En nu even vragen van mijn kant.

Zijn er handige zakken/zakjes die ik op de 1 of andere manier op mijn lens kan schroeven zodat mijn lens+body beschermt worden tegen regen? Ik ga binnenkort op vakantie en zoiets lijkt mij wel handig voor het geval dat.
Ik ben alleen bang dat het of duur, of onhandig, of allebei is.

Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar wat meer CF kaartjes. Ik heb nu 2x4 gig en weet wel zeker dat dat niet genoeg is met mijn 400D. Ik wil alleen niet al te veel geld uit gaan geven aan nieuwe kaartjes omdat ik normaal gesproken genoeg heb aan die kaartjes.
Nu kan ik een externe hardeschijf meenemen, maar dan zul je net zien dat mijn kaartjes vol zijn en ik geen tijd/mogelijk heb om dingen op mijn schijf te zetten.
Is het werken met een langzamere CF kaart echt irritant? Ik kan natuurlijk ook beide doen. Een grotere en langzamere CF kaart kopen+externe hardeschijf. Zodat ik foto's op mijn schijf kan zetten als mijn snelle kaarten vol zijn en als back up een grote. Wat zouden jullie doen?

En verzekering. Ik ga 3 weken op vakantie. Zijn er goede verzekeringen voor diefstal en schade? Het liefst 1 die niet al te veel kost.

Wat een beginnersproblemen weer :@
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:46:01 #238
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98800059
Heb je niet toevallig een kennis die de zelfde kaartjes gebruikt.
Misschien kun je dan een kaartje lenen, thuis de foto's er af halen en terug geven.
De meeste mensen hebben meer kaartjes dan nodig, zeker als die gene in die periode niks speciaals geplant heeft.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_98801902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:

Zijn er handige zakken/zakjes die ik op de 1 of andere manier op mijn lens kan schroeven zodat mijn lens+body beschermt worden tegen regen? Ik ga binnenkort op vakantie en zoiets lijkt mij wel handig voor het geval dat.

Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar wat meer CF kaartjes. Ik heb nu 2x4 gig en weet wel zeker dat dat niet genoeg is met mijn 400D. Ik wil alleen niet al te veel geld uit gaan geven aan nieuwe kaartjes omdat ik normaal gesproken genoeg heb aan die kaartjes.
Nu kan ik een externe hardeschijf meenemen, maar dan zul je net zien dat mijn kaartjes vol zijn en ik geen tijd/mogelijk heb om dingen op mijn schijf te zetten.
Is het werken met een langzamere CF kaart echt irritant? Ik kan natuurlijk ook beide doen. Een grotere en langzamere CF kaart kopen+externe hardeschijf. Zodat ik foto's op mijn schijf kan zetten als mijn snelle kaarten vol zijn en als back up een grote. Wat zouden jullie doen?

En verzekering. Ik ga 3 weken op vakantie. Zijn er goede verzekeringen voor diefstal en schade? Het liefst 1 die niet al te veel kost.

Wat een beginnersproblemen weer :@
Slome kaartjes zijn echt irritant. Ik heb een paar 4 gig Platinum kaartjes die ik letterlijk nooit gebruik. Je bent vrolijk aan het schieten, dan is je buffer opeens vol en kun je een paar minuten gaan staan wachten voordat je weer verder kunt. Overigens is mijn ervaring gebaseerd op een buffer waar 18 foto's in RAW + jpeg in passen.

Aan de andere kant denk ik niet dat een 400D gebruik kan maken van de kinky snelheid van een SanDisk Extreme IV kaartje, dus een Extreme II of III (of een random ander merk dat je vertrouwt met een snelheid van 133x of 15/20 MB/s) zal prima voldoen.

Zelf schiet ik mijn kaartjes vol en koop dan op vakantie nieuwe, terwijl ik backups maak op een netbook/externe hdd.

Qua verzekering heb ik een wereldwijde doorlopende reisverzekering die iig genoeg dekt om een fatsoenlijke nieuwe camera te kopen in geval van diefstal/schade. Dus daar maak ik me eigenlijk nooit zo druk om :P.
  FOK!fotograaf woensdag 29 juni 2011 @ 00:35:05 #240
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_98802296
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:

OPTech rainsleeve. Ik gebruikze zelf voor mijn 100-400L, en zelfs daarvoor zijn ze ruim aan de maat.Maar gaat gemakkelijk mee, kost niet veel, en werkt. Of het voor jou praktisch is, mag je zelf uit maken.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_98802842
Vraagje over post-processing: Portrait Professional Studio, is dat wat? Of moet ik niet zo lui zijn en gewoon Photoshop gebruiken?
pi_98804008
Vraagje, op onderstaande foto zijn duidelijk allerlei gekleurde pixels te zien.
Weet iemand wat hier het probleem is en kan ik hier vanaf komen?
Ben bang van niet namelijk ;( :
pi_98804092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:28 schreef Iemand91 het volgende:
Vraagje, op onderstaande foto zijn duidelijk allerlei gekleurde pixels te zien.
Weet iemand wat hier het probleem is en kan ik hier vanaf komen?
Ben bang van niet namelijk ;( :
[ afbeelding ]
Ik had laatst hetzelfde en ik vermoed dat het vallende regendruppels zijn. Het licht dat erop valt wordt dan door de waterdruppel (die dan als prisma werkt) naar je lens weerkaatst.
Of het zijn dode pixels, kom je alleen te weten door een volledig donkere foto te maken. Als je dan nog gekleurde pixels hebt, dan zijn het dode pixels. Heb je dan geen last van die gekleurde pixels, dan is het vermoedelijk mijn theorie ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_98804235
Druppels lijkt me sterk... Dit lijken meer op van die hot pixels.

Probeer anders even een foto te maken met je lensdop erop en je zoeker afgedekt. Zitten die pixels er dan nog steeds? In principe heeft elke camera dit wel, maar normaal gesproken worden dat soort pixels automatisch wel weggepoetst...

Dacht overigens ook dat het erger wordt wanneer je langere sluitertijden gebruikt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 01:45:04 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_98804448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:36 schreef Omniej het volgende:
Druppels lijkt me sterk... Dit lijken meer op van die hot pixels.
Huilen dan.
pi_98804537
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb anders zelden zulke mooie pixelachtig gevormde druppels gezien. :+

Het gaat niet over de lensflare of de vlekjes (druppels) rechts onderaan neem ik aan? :?
pi_98804896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:48 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb anders zelden zulke mooie pixelachtig gevormde druppels gezien. :+

Het gaat niet over de lensflare of de vlekjes (druppels) rechts onderaan neem ik aan? :?
jij ziet de vorm van een druppel op die afstand? En dan ook nog via een camera sensor?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_98804941
Nee, ik zie gewoon een hoop gekleurde pixels en ik heb er moeite mee me voor te stellen dat het licht van elke druppel precies in één pixel past.
pi_98805060
Hot pixels inderdaad.
  woensdag 29 juni 2011 @ 06:00:25 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98806016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:25 schreef Azreal het volgende:

[..]

Slome kaartjes zijn echt irritant. Ik heb een paar 4 gig Platinum kaartjes die ik letterlijk nooit gebruik. Je bent vrolijk aan het schieten, dan is je buffer opeens vol en kun je een paar minuten gaan staan wachten voordat je weer verder kunt. Overigens is mijn ervaring gebaseerd op een buffer waar 18 foto's in RAW + jpeg in passen.

Aan de andere kant denk ik niet dat een 400D gebruik kan maken van de kinky snelheid van een SanDisk Extreme IV kaartje, dus een Extreme II of III (of een random ander merk dat je vertrouwt met een snelheid van 133x of 15/20 MB/s) zal prima voldoen.

Zelf schiet ik mijn kaartjes vol en koop dan op vakantie nieuwe, terwijl ik backups maak op een netbook/externe hdd.

Qua verzekering heb ik een wereldwijde doorlopende reisverzekering die iig genoeg dekt om een fatsoenlijke nieuwe camera te kopen in geval van diefstal/schade. Dus daar maak ik me eigenlijk nooit zo druk om :P.
Bedankt! Wat betaal je ongeveer voor je verzekering?
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:35 schreef Marc H het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

OPTech rainsleeve. Ik gebruikze zelf voor mijn 100-400L, en zelfs daarvoor zijn ze ruim aan de maat.Maar gaat gemakkelijk mee, kost niet veel, en werkt. Of het voor jou praktisch is, mag je zelf uit maken.
Is even naar kijken vanmiddag! bedankt!
  Milf woensdag 29 juni 2011 @ 09:48:46 #251
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98808435
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 02:12 schreef Timmos het volgende:
Hot pixels inderdaad.
Die hot pixels zie je normaal gesproken niet wanneer je met snellere sluitertijden werkt?

Dan baal ik als een stekker. -O-. Ook ik heb een zooi van die puntjes wanneer ik in BULB schiet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_98809214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Die hot pixels zie je normaal gesproken niet wanneer je met snellere sluitertijden werkt?

Dan baal ik als een stekker. -O-. Ook ik heb een zooi van die puntjes wanneer ik in BULB schiet.
Bijna alle dSLRs hebben dat, ook die van mij. Geen probleem... ze zijn klein en opvallend. Opspeuren is geen moeite, evenals het wegwerken ervan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:35:32 #253
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_98821539
Ik maak al jaren concertfoto's, maar productfotografie is compleet nieuw voor mij. Omdat ik werk in een team dat webshops runt voor klanten, wil ik eens gaan experimenteren met bijzondere productfoto's.

Om te beginnen ben ik erg benieuwd naar hoe deze foto is gemaakt:

En dan in het bijzonder de belichting. Het deel waar de tafel overloopt in zwart, zou dat nabewerkt zijn of een slimme lichtopstelling? Ervan uitgaande dat ik zoiets zou willen namaken in een verduisterde kamer, wat voor lamp moet ik dan gebruiken, een daglichtlamp? Is een dimmer dan handig? Hoe richt ik het licht zodat ik ongeveer dit effect krijg?
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:55:34 #254
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98828674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:29 schreef Mirel het volgende:
Ik heb in een kringloop winkel dit soort rolletjes gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System

Welke soort camera's kan ik goedkoop 2e hands vinden waarmee ik deze rolletjes vol kan schieten?
Wat zijn leuke camera's hiervoor?
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:57:05 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98828736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef TripleM het volgende:
Ik maak al jaren concertfoto's, maar productfotografie is compleet nieuw voor mij. Omdat ik werk in een team dat webshops runt voor klanten, wil ik eens gaan experimenteren met bijzondere productfoto's.

Om te beginnen ben ik erg benieuwd naar hoe deze foto is gemaakt:

[ afbeelding ]

En dan in het bijzonder de belichting. Het deel waar de tafel overloopt in zwart, zou dat nabewerkt zijn of een slimme lichtopstelling? Ervan uitgaande dat ik zoiets zou willen namaken in een verduisterde kamer, wat voor lamp moet ik dan gebruiken, een daglichtlamp? Is een dimmer dan handig? Hoe richt ik het licht zodat ik ongeveer dit effect krijg?
Aan de schaduw te zien is hij van links boven belicht. Ik denk dat de flitser half achter een obstakel zat waardoor er een zware schaduw ontstaat. En dat die vervolgens is versterkt in photoshop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')