Gefeliciteerd! Het is ff vreemd straks dat als je wat wilt verbouwen je geen toestemming meer hoeft te vragen, maar binnen een paar jaar ben je daaraan wel gewend.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Vanaf vandaag ben ik ook een leenkneus!
(tenminste, zijn we het mondeling eens geworden, ik ga er pas in oktober wonen)
Ik ben pas 23, woon pas een jaar op mezelf, maar nadat mijn ouders hun huurhuis na 20 jaar huren gekocht hebben voor een hoop, ging mij dat echt niet gebeuren.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Het is ff vreemd straks dat als je wat wilt verbouwen je geen toestemming meer hoeft te vragen, maar binnen een paar jaar ben je daaraan wel gewend.
In die 20 jaar hebben ze hem al bijna zelf betaald.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:56 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik ben pas 23, woon pas een jaar op mezelf, maar nadat mijn ouders hun huurhuis na 20 jaar huren gekocht hebben voor een hoop, ging mij dat echt niet gebeuren.
Leenkneus is een contradictio in terminis, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Vanaf vandaag ben ik ook een leenkneus!
(tenminste, zijn we het mondeling eens geworden, ik ga er pas in oktober wonen)
En Xeno is een Zeepbel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:22 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Leenkneus is een contradictio in terminis, gefeliciteerd!
(huurtokkie is een pleonasme)
En Terrorizer asfyxeert zijn ouders door in het nest te blijven hangen.quote:
Nope.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En Terrorizer asfyxeert zijn ouders door in het nest te blijven hangen.
Hebben we ze nu allemaal gehad?
godallemachtigquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben netto voor een appartement van 90m^ 2, 215 euro kwijt, daar komt dan nog 100 euro servicekosten bij.(ow en dit is dus koop ja)
Maar dan wel alleen als je in Linburg woont. Het dekkingsgebied van de duitse banken is nogal beperkt.quote:
Ik heb dat niet begrepen. Waarom wel in Limburg, maar niet in de rest van Nederland.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar dan wel alleen als je in Linburg woont. Het dekkingsgebied van de duitse banken is nogal beperkt.
Omdat banken daarover afspraken hebben gemaakt, zodat ze niet te veel last van de EU regels hebbenquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb dat niet begrepen. Waarom wel in Limburg, maar niet in de rest van Nederland.
Eenmaal de grens over zie ik niet in waarom een huis in Gelderland niet via een Duitse bank zou mogen lopen. Het is geen bel-signaal.
Dat snapte ik wel maar ik begreep het niet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat banken daarover afspraken hebben gemaakt, zodat ze niet te veel last van de EU hebben
maar het erge is dat die regels op EU niveau zijn opgesteldquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat snapte ik wel maar ik begreep het niet.
Nee, in dit geval komt het doordat Duitse banken vooral regionaal werken wanneer het gaat om hypotheken. Dat moet wel, want de bank wil daar IEDERE woning zien voordat die gefinancierd wordt .quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat banken daarover afspraken hebben gemaakt, zodat ze niet te veel last van de EU regels hebben
Daardoor moesten prijsvechters zoals RBS en Duitse banken zich terugtrekken van de Nederlandse markt
Je vindt dus eigenlijk dat de rente tarieven fors omlaag moeten kunnen, aangezien de Duitse banken goedkoper zijn EN de moeite nemen om zelf te komen kijken?quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nee, in dit geval komt het doordat Duitse banken vooral regionaal werken wanneer het gaat om hypotheken. Dat moet wel, want de bank wil daar IEDERE woning zien voordat die gefinancierd wordt .
Kun je nagaan wat voor zeepbel we hebben: Een Nederlandse bank komt niet eens ter plekke hun onderpand bekijken als ze hypotheek verstrekken, en nog zijn ze duurder dan die Duitse banken.
Wat een non stop onzin verkondig jij tochquote:Op zaterdag 30 april 2011 17:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nee, in dit geval komt het doordat Duitse banken vooral regionaal werken wanneer het gaat om hypotheken. Dat moet wel, want de bank wil daar IEDERE woning zien voordat die gefinancierd wordt .
Kun je nagaan wat voor zeepbel we hebben: Een Nederlandse bank komt niet eens ter plekke hun onderpand bekijken als ze hypotheek verstrekken, en nog zijn ze duurder dan die Duitse banken.
Dit verklaart wel mooi waarom Duitse hypotheken alleen in de grensregio beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat een non stop onzin verkondig jij tochBank vraagt altijd om een taxatierapport. Lekker boeiend dat dat niet iemand van de bank zelf is, maar een onafhankelijke taxateur.
Ik denk zeker dat de rentetarieven omlaag kunnen, als de lucht uit de zeepbel is en de banken minder risico lopen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vindt dus eigenlijk dat de rente tarieven fors omlaag moeten kunnen, aangezien de Duitse banken goedkoper zijn EN de moeite nemen om zelf te komen kijken?
We hebben dus een rente-zeepbel? Nou, daar ben ik het wel mee eens.
Uh, doe eens even geen onzin praten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Kartelvorming is een zware beschuldiging. Kun je die onderbouwen met bewijs?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh, doe eens even geen onzin praten.
Duitse banken komen niet persoonlijk naar een huis kijken. Er zal vast wel *een* bank zijn die dat doet, maar dat is zeker niet de standaard. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat bijvoorbeeld Sparkasse WestLB dat niet doet. Die sturen gewoon, net als in NL, een taxateur.
De reden dat die banken niet verder gaan dan "Regio-X" is vanwege de eerder genoemde afspraken. Als jij in DU woont en Rabobank Regio Den Haag komt vragen om een hypotheek krijg je ook gewoon nee als antwoord.
De reden dat Duitse banken lagere rentes geven heeft onder andere te maken met lagere risico's (Bauspar, zelf geld meenemen) en met het feit dat ze ook op spaarrekeningen een lagere rente geven.
Aangezien ik in DU werk en daar veel contacten heb, heb ik ook met Duitse banken gesproken voor de financiering en die houden zich simpelweg strikt aan de regio afspraken.
vors ??quote:Op zondag 1 mei 2011 09:54 schreef Censuur-152 het volgende:
De rente in Nederland moet vors omhoog. De leners hebben grote risico's genomen.
Met de rente verhoging kunnen de verstandige leners de verliezen van de leenkeusjes bij elkaar sparen.Dit zodat de banken en de overheid niet in hun personeelsbestand hoeven te snijden en nog iets langer kunnen zeggen dat er niets aan de hand is.
Mocht het alsnog fout gaan gooien we er nog wat staatssteun tegenaan en zullen de pensioenfondsen vol in de Nederlandse banken gaan. Een paar jaar later de belasting weer fors omhoog om de staatsschuld naar een acceptabel niveau terug te brengen.
Helaas ging dit alles ten kosten van de kredietverlening en dus de huizenprijzen.
Slavendrijven kan zo simpel zijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |