abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96158523
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Vanaf vandaag ben ik ook een leenkneus! :D

(tenminste, zijn we het mondeling eens geworden, ik ga er pas in oktober wonen) :)
Gefeliciteerd! Het is ff vreemd straks dat als je wat wilt verbouwen je geen toestemming meer hoeft te vragen, maar binnen een paar jaar ben je daaraan wel gewend. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96158580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Het is ff vreemd straks dat als je wat wilt verbouwen je geen toestemming meer hoeft te vragen, maar binnen een paar jaar ben je daaraan wel gewend. :D
Ik ben pas 23, woon pas een jaar op mezelf, maar nadat mijn ouders hun huurhuis na 20 jaar huren gekocht hebben voor een hoop, ging mij dat echt niet gebeuren.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_96158939
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:56 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ik ben pas 23, woon pas een jaar op mezelf, maar nadat mijn ouders hun huurhuis na 20 jaar huren gekocht hebben voor een hoop, ging mij dat echt niet gebeuren.
In die 20 jaar hebben ze hem al bijna zelf betaald.

Maar dat kun je Xeno niet wijs maken...
pi_96159638
ze hadden idd omgerekend zo'n 104k euro's betaald al.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_96159823
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Vanaf vandaag ben ik ook een leenkneus! :D

(tenminste, zijn we het mondeling eens geworden, ik ga er pas in oktober wonen) :)
Leenkneus is een contradictio in terminis, gefeliciteerd!
(huurtokkie is een pleonasme)
pi_96159874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:22 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Leenkneus is een contradictio in terminis, gefeliciteerd!
(huurtokkie is een pleonasme)
En Xeno is een Zeepbel. ^O^
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:43:24 #157
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96160796
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En Xeno is een Zeepbel. ^O^
En Terrorizer asfyxeert zijn ouders door in het nest te blijven hangen.
Hebben we ze nu allemaal gehad? :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96160835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En Terrorizer asfyxeert zijn ouders door in het nest te blijven hangen.
Hebben we ze nu allemaal gehad? :P
Nope.

En Meth77 zit aan de Meth.
  zaterdag 30 april 2011 @ 08:47:13 #159
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96168666
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/14/fjEU5VcUBA4

20 tot 25% eigen geld of overwaarde (opschieten voor dat laatste) ga naar een Duitse bank.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:40:09 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96169910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben netto voor een appartement van 90m^ 2, 215 euro kwijt, daar komt dan nog 100 euro servicekosten bij. :D (ow en dit is dus koop ja)
godallemachtig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:16:02 #161
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96170570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 08:47 schreef BertV het volgende:
ga naar een Duitse bank.
Maar dan wel alleen als je in Linburg woont. Het dekkingsgebied van de duitse banken is nogal beperkt.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:20:50 #162
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96170689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Maar dan wel alleen als je in Linburg woont. Het dekkingsgebied van de duitse banken is nogal beperkt.
Ik heb dat niet begrepen. Waarom wel in Limburg, maar niet in de rest van Nederland.
Eenmaal de grens over zie ik niet in waarom een huis in Gelderland niet via een Duitse bank zou mogen lopen. Het is geen bel-signaal.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:22:50 #163
323876 michaelmoore
pi_96170735
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:20 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb dat niet begrepen. Waarom wel in Limburg, maar niet in de rest van Nederland.
Eenmaal de grens over zie ik niet in waarom een huis in Gelderland niet via een Duitse bank zou mogen lopen. Het is geen bel-signaal.
Omdat banken daarover afspraken hebben gemaakt, zodat ze niet te veel last van de EU regels hebben
Daardoor moesten prijsvechters zoals RBS en Duitse banken zich terugtrekken van de Nederlandse markt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:23:26 #164
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96170746
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat banken daarover afspraken hebben gemaakt, zodat ze niet te veel last van de EU hebben
Dat snapte ik wel maar ik begreep het niet. ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:27:07 #165
323876 michaelmoore
pi_96170846
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:23 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat snapte ik wel maar ik begreep het niet. ;)
maar het erge is dat die regels op EU niveau zijn opgesteld
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:38:22 #166
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96179040
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat banken daarover afspraken hebben gemaakt, zodat ze niet te veel last van de EU regels hebben
Daardoor moesten prijsvechters zoals RBS en Duitse banken zich terugtrekken van de Nederlandse markt
Nee, in dit geval komt het doordat Duitse banken vooral regionaal werken wanneer het gaat om hypotheken. Dat moet wel, want de bank wil daar IEDERE woning zien voordat die gefinancierd wordt .

Kun je nagaan wat voor zeepbel we hebben: Een Nederlandse bank komt niet eens ter plekke hun onderpand bekijken als ze hypotheek verstrekken, en nog zijn ze duurder dan die Duitse banken.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_96180297
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:38 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nee, in dit geval komt het doordat Duitse banken vooral regionaal werken wanneer het gaat om hypotheken. Dat moet wel, want de bank wil daar IEDERE woning zien voordat die gefinancierd wordt .

Kun je nagaan wat voor zeepbel we hebben: Een Nederlandse bank komt niet eens ter plekke hun onderpand bekijken als ze hypotheek verstrekken, en nog zijn ze duurder dan die Duitse banken.
Je vindt dus eigenlijk dat de rente tarieven fors omlaag moeten kunnen, aangezien de Duitse banken goedkoper zijn EN de moeite nemen om zelf te komen kijken?

We hebben dus een rente-zeepbel? Nou, daar ben ik het wel mee eens.
pi_96180847
quote:

Wat een non stop onzin verkondig jij toch :D Bank vraagt altijd om een taxatierapport. Lekker boeiend dat dat niet iemand van de bank zelf is, maar een onafhankelijke taxateur.
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:52:51 #169
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96189319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Wat een non stop onzin verkondig jij toch :D Bank vraagt altijd om een taxatierapport. Lekker boeiend dat dat niet iemand van de bank zelf is, maar een onafhankelijke taxateur.
Dit verklaart wel mooi waarom Duitse hypotheken alleen in de grensregio beschikbaar zijn.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:54:06 #170
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96189390
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je vindt dus eigenlijk dat de rente tarieven fors omlaag moeten kunnen, aangezien de Duitse banken goedkoper zijn EN de moeite nemen om zelf te komen kijken?

We hebben dus een rente-zeepbel? Nou, daar ben ik het wel mee eens.
Ik denk zeker dat de rentetarieven omlaag kunnen, als de lucht uit de zeepbel is en de banken minder risico lopen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:25:25 #171
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96190943
quote:

[..]

Uh, doe eens even geen onzin praten.
Duitse banken komen niet persoonlijk naar een huis kijken. Er zal vast wel *een* bank zijn die dat doet, maar dat is zeker niet de standaard. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat bijvoorbeeld Sparkasse WestLB dat niet doet. Die sturen gewoon, net als in NL, een taxateur.
De reden dat die banken niet verder gaan dan "Regio-X" is vanwege de eerder genoemde afspraken. Als jij in DU woont en Rabobank Regio Den Haag komt vragen om een hypotheek krijg je ook gewoon nee als antwoord.

De reden dat Duitse banken lagere rentes geven heeft onder andere te maken met lagere risico's (Bauspar, zelf geld meenemen) en met het feit dat ze ook op spaarrekeningen een lagere rente geven.

Aangezien ik in DU werk en daar veel contacten heb, heb ik ook met Duitse banken gesproken voor de financiering en die houden zich simpelweg strikt aan de regio afspraken.
  zondag 1 mei 2011 @ 00:14:41 #172
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96193363
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:25 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uh, doe eens even geen onzin praten.
Duitse banken komen niet persoonlijk naar een huis kijken. Er zal vast wel *een* bank zijn die dat doet, maar dat is zeker niet de standaard. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat bijvoorbeeld Sparkasse WestLB dat niet doet. Die sturen gewoon, net als in NL, een taxateur.
De reden dat die banken niet verder gaan dan "Regio-X" is vanwege de eerder genoemde afspraken. Als jij in DU woont en Rabobank Regio Den Haag komt vragen om een hypotheek krijg je ook gewoon nee als antwoord.

De reden dat Duitse banken lagere rentes geven heeft onder andere te maken met lagere risico's (Bauspar, zelf geld meenemen) en met het feit dat ze ook op spaarrekeningen een lagere rente geven.

Aangezien ik in DU werk en daar veel contacten heb, heb ik ook met Duitse banken gesproken voor de financiering en die houden zich simpelweg strikt aan de regio afspraken.
Kartelvorming is een zware beschuldiging. Kun je die onderbouwen met bewijs?
  zondag 1 mei 2011 @ 09:54:17 #173
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96198753
De rente in Nederland moet fors omhoog. De leners hebben grote risico's genomen.
Met de rente verhoging kunnen de verstandige leners de verliezen van de leenkeusjes bij elkaar sparen.Dit zodat de banken en de overheid niet in hun personeelsbestand hoeven te snijden en nog iets langer kunnen zeggen dat er niets aan de hand is.

Mocht het alsnog fout gaan gooien we er nog wat staatssteun tegenaan en zullen de pensioenfondsen vol in de Nederlandse banken gaan. Een paar jaar later de belasting weer fors omhoog om de staatsschuld naar een acceptabel niveau terug te brengen.

Helaas ging dit alles ten kosten van de kredietverlening en dus de huizenprijzen.

Slavendrijven kan zo simpel zijn.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Censuur-152 op 01-05-2011 10:31:28 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  zondag 1 mei 2011 @ 10:26:28 #174
323876 michaelmoore
pi_96199175
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 09:54 schreef Censuur-152 het volgende:
De rente in Nederland moet vors omhoog. De leners hebben grote risico's genomen.
Met de rente verhoging kunnen de verstandige leners de verliezen van de leenkeusjes bij elkaar sparen.Dit zodat de banken en de overheid niet in hun personeelsbestand hoeven te snijden en nog iets langer kunnen zeggen dat er niets aan de hand is.

Mocht het alsnog fout gaan gooien we er nog wat staatssteun tegenaan en zullen de pensioenfondsen vol in de Nederlandse banken gaan. Een paar jaar later de belasting weer fors omhoog om de staatsschuld naar een acceptabel niveau terug te brengen.

Helaas ging dit alles ten kosten van de kredietverlening en dus de huizenprijzen.

Slavendrijven kan zo simpel zijn.....
vors ??
  zondag 1 mei 2011 @ 10:31:08 #175
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96199255
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vors ??
Ik heb de vorst nog in de benen...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties