abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96136437
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen die anti-kraak wonen, niks opbouwen, een InHolland opleiding doen en huurachterstanden oplopen zijn natuurlijk wel hoogopgeleid, dat staat buiten kijf.
Nou, het lijkt me eerlijk gezegd dat mensen die niks opbouwen en een InHolland-opleiding doen niet zo heel erg hoogopgeleid zijn. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:43:35 #102
324665 meth77
to do or not to do
pi_96137243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah kijk daar komt de aap alweer uit de mouw, omdat jij niets gekocht hebt en daarvoor dus geen aftrekpost hebt vind je het maar diefstal. :')

Ik zou zeggen huur voor je megaloon waarmee je opschept een goede belastingadviseur en deze zal waarschijnlijk je ook adviseren om dan maar een huis te kopen als je ook redelijke aftrekposten wilt hebben. 8-)
En zeg je, nee, dat is niet van mij, iedereen moet gelijk belasting betalen
nee ik woon prettig en verwacht dat deze diefstal over enkele jaren weg is

Als je vriend in de markt staat en roept dat je iets kunt pakken want niet van jouw is, doe je dat dan, of ben je eerlijk?/
pi_96137624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Die verbolgenheid zou je eens over moeten spreken met een psycholoog. Klinkt niet gezond...
Maar hey, veel plezier in je huurhok van 1000 euro. Ik drink wel een extra biertje voor je dit weekend. Vloeit mijn gestolen HRA letterlijk terug de maatschappij in _O-
Uiteindelijk vloeit alles 'weer terug de maatschappij in'. En van alles wat in die 'maatschappij' rondgaat wordt vervolgens weer een deel door de overheid afgepakt.

Dat is ook meteen het probleem, de overheid laat geld kringetjes draaien zonder zelf veel waarde toe te voegen.
pi_96137649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:43 schreef meth77 het volgende:

Als je vriend in de markt staat en roept dat je iets kunt pakken want niet van jouw is, doe je dat dan, of ben je eerlijk?/
Wanneer de regering een regeling heeft dat je bij elk kraampje een appel mag pakken ben ik niet degene die gaat roepen dat er iemand aan het stelen is :D

Dat het soms een onevenwichtige regeling is ben ik het helemaal mee eens.

Dat jij het met sommige regelingen niet eens bent houdt nog niet in dat het diefstal is. :')
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 13:57:52 #105
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96137964
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:53 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nou zeg het maar dan. En specificeer het dan ook even, dan kunnen we meteen zien wat je allemaal "vergeten" bent.

[..]

Komt in de toekomst vanzelf een keer. En dus zul je daar geld voor moeten reserveren.

[..]

Kan wezen, maar over een jaar of 10 kan die wel weer een grote opfrisbeurt gebruiken. Dat betekent dus dat je ook daarvoor geld zult moeten reserveren.

[..]

Wat jou verder wel en niet boeit is totaal niet relevant bij rekensommetjes als deze. Het boeit mij ook geen ruk dat ik elke dag geld kwijt ben aan vreten. Maar ik ben het wel kwijt.

[..]

Hoeveel woonoppervlak heb je dan?
Ben jij wel helemaal lekker? Denk jij dat ik dat nog nooit heb uitgerekend? Ik heb dat al uitgerekend toen ik overwoog om dat huis te kopen. Dat lijkt me ontzettend logisch dat je dat doet, dan kom je ook niet voor verrassingen te staan. Je kunt niet een huis kopen en dan op een later tijdstip maar zien of je de vaste lasten wel kunt betalen. Sterker nog, ik heb een excel documentje waarin ik per maand bij houdt welke vaste lasten voor die maand al zijn afgeschreven. Ja, ik ben er zo eentje, zo eentje die overal bovenop zit.

Maar als jij nou werkelijk denkt dat ik op commando jou een overzicht ga geven van mijn vaste lasten dan ben je niet goed snik. Ik heb mijn financien zeer goed onder controle, daar hoef ik geen bewijs van naar jou te overleggen. What's next, dat je me gaat vragen om een scan van mijn salaris strook hier te posten? :')

De voorspelbare reactie van jou hierop is dan 'zie je wel, je weet het gewoon niet', maar daar heb ik geen boodschap aan. Dat in jouw belevingswereld mensen maar wat aankloten is prima, maar dat is niet hoe het in de praktijk werkt, net als dat in de praktijk niet mensen naar jouw pijpen dansen wanneer jij denkt iets op te kunnen eisen.

Dan wat betreft geld reserveren. Oftewel, sparen. ik heb bijna 45.000 euro aan spaargeld staan. Dus ik denk dat ik een 'opfrisbeurt' wel kan bekostigen. Omdat ik natuurlijk ook al lang gerealiseerd hebt dat een huis onderhoud vergt, heb ik ook gesnapt dat ik daar dan wel geld voor moet hebben, want wat geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven en onvoorziene uitgaven heb je altijd. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd om verstandig met geld om te gaan. Dus die 45.000 euro heb ik zelf bij elkaar gespaard. Dat zal ik niet aan hoeven te spreken, want over een paar jaar komt er nog een fonds vrij dat mijn ouders samen met mijn oma ooit voor mij begonnen zijn. En dat is dan nog los van 'de erfenis'. En dat is allemaal los van mijn salaris.

Begint er al een lampje te branden bij je waarom ik nooit een probleem zal hebben?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:03:16 #106
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96138222
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:57 schreef CoolGuy het volgende:

ik heb bijna 45.000 euro aan spaargeld staan.
Heb je dat gewoon "staan"? Is dat niet zonde van de vermogensbelasting? :o
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:03:39 #107
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96138240
Het is weer gezellig hier c_/
Kudo's voor CoolGuy >:O
pi_96138241
Een lekker concreet antwoord weer. Wel grappig dat je je pappa en je mamma er weer bij sleept. Volgens mij ben je nog nat achter de oren. :')
pi_96138522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als je dat weg zet tegen de HRA die je krijgt is de vermogensbelasting een rimpel in je opgave. :D
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 14:09:02 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_96138533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een lekker concreet antwoord weer. Wel grappig dat je je pappa en je mamma er weer bij sleept. Volgens mij ben je nog nat achter de oren. :')
Nee hoor, ik had wél verantwoordelijke ouders :') Maar jij kunt het niet hebben dat je me niet kunt pakken op het feit dat ik wel in de problemen ga komen, want ik kom dus niet in de problemen, dus gooi je het over een andere boeg.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:09:11 #111
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96138542
quote:

[..]

Typische reactie van een lener. Steek je verhaal over de renteaftrek maar weer af....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 14:11:14 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_96138644
quote:

[..]

Wat moet ik er anders mee doen? In een oude sok onder het matras? :P Vermogen kost geld, maar levert ook rente op. Onder de streep is dat een positief bedrag :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:16:19 #113
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96138888
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:09 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Typische reactie van een lener. Steek je verhaal over de renteaftrek maar weer af....
Typische reactie van een afgunstige stakker. Steek je verhaal over cognitieve dissonantie maar weer af...

:W

@CoolGuy: Is het niet handiger om boven de 20k bij te storten in het spaardeel van de hypotheek?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
Wat moet ik er anders mee doen?
Ik PM je zo mijn rekeningnummer wel ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:16:29 #114
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96138898
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat moet ik er anders mee doen? In een oude sok onder het matras? :P Vermogen kost geld, maar levert ook rente op. Onder de streep is dat een positief bedrag :)
Vergeet je de inflatie niet? Het levert pas wat op als het voor Jan Modaal vrijwel onmogelijk wordt om te lenen
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:19:22 #115
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96139017
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Typische reactie van een afgunstige stakker. Steek je verhaal over cognitieve dissonantie maar weer af...

:W

@CoolGuy: Is het niet handiger om boven de 20k bij te storten in het spaardeel van de hypotheek?
Ik heb een soortgelijke opvoeding gehad en nog heel wat meer gespaard. Dat begrijpen leners toch niet.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:24:25 #116
324665 meth77
to do or not to do
pi_96139263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:51 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uiteindelijk vloeit alles 'weer terug de maatschappij in'. En van alles wat in die 'maatschappij' rondgaat wordt vervolgens weer een deel door de overheid afgepakt.

Dat is ook meteen het probleem, de overheid laat geld kringetjes draaien zonder zelf veel waarde toe te voegen.
dat terug laten vloeien kan ik zelf ook heel goed, daar heb ik niet andren voor nodig.

Het is niet nodig dat anderen mijn teveel betaalde belasting laten vloeien
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:26:54 #117
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96139415
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:19 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ik heb een opvoeding gehad
Jammer dat we daar zo weinig van te zien krijgen :')
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 14:34:05 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_96139947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:16 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Vergeet je de inflatie niet? Het levert pas wat op als het voor Jan Modaal vrijwel onmogelijk wordt om te lenen
Maar het salaris van Jan Modaal is blijkbaar 33.000 euro. Dan ben ik dus Jan Modaal niet.
pi_96140329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:19 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke opvoeding gehad en nog heel wat meer gespaard. Dat begrijpen leners toch niet.
Gespaard of gecashed met verschillende huizentransacties, waarbij je nu naar het buitenland gevlucht bent om aan belastingontwijking te doen, en maar wat geld in een weblog gepompt om wanneer de makrt gecrashed is vastgoedmagnaat te gaan worden. Nee nu wordt het plaatje wel duidelijk. :D
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 14:41:50 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_96140347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik PM je zo mijn rekeningnummer wel ;)

Dat is dan ook wat er gaat gebeuren. Ik ben aan het bekijken wat het handigste is. Ik wist dat dat fonds vrij gaat komen. Mijn vader is overleden vorig jaar, en mijn ouders hebben zelf ook spaargeld staan. Mijn ouders hebben voordat mijn vader overleed gesprekken daar over gehad wat ze daarmee willen doen, hoe en wat, en mijn moeder wil het daar met mij over hebben. Omdat zijn overlijden vorig jaar augustus was en eea dus nog redelijk vers is is dat er nog niet van gekomen. Daarnaast is het ook nog zo dat mijn moeder momenteel overweegt om naar een appartement te gaan, omdat mijn ouderlijk huis te groot is voor haar alleen.

Zij wordt dit jaar 65, en ze vind bv de tuin te groot om bij te houden. Nu zijn er natuurlijk altijd nog vrienden van haar/hen die mee helpen met de tuin omdat zij nogal snel last heeft van d'r rug, maar ze vind het teveel worden 'om allemaal bij te houden'. Zij overweegt dus het huis te verkopen en naar een appartement te gaan. Dat is echter allemaal nog een vraagteken en zij wil ook weer geen stappen ondernemen, ingegeven vanuit emotie.

Hahaha, ja, dat zal wel ja ;) maar vooruit, ik wil best 10 euro naar je overmaken ofzo ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:58:52 #121
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96141098
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef CoolGuy het volgende:

Hahaha, ja, dat zal wel ja ;) maar vooruit, ik wil best 10 euro naar je overmaken ofzo ;)
Tien euro? In 2011 12 13 14 15 stort de hele huizenmarkt in elkaar, schaft men de HRA af, verkoopt de bank mijn huis en blijf ik met een half miljard aan restschuld zitten!111one. Wat heb ik aan tien euro man!? :o 8)7
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 15:06:17 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_96141402
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tien euro? In 2011 12 13 14 15 stort de hele huizenmarkt in elkaar, schaft men de HRA af, verkoopt de bank mijn huis en blijf ik met een half miljard aan restschuld zitten!111one. Wat heb ik aan tien euro man!? :o 8)7
Wat verwacht je nou van me?! Dat ik jouw schuld ga betalen of wat? Ik betaal ook al de huursubsidie van de huurkneuzen (blijkbaar mogen we elkaar kneus noemen hier) hier, dus wat wil je nou van me man?!
pi_96141527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou van me?! Dat ik jouw schuld ga betalen of wat? Ik betaal ook al de huursubsidie van de huurkneuzen (blijkbaar mogen we elkaar kneus noemen hier) hier, dus wat wil je nou van me man?!
Alles mag maar het correspendeerd niet met je goede opvoeding die je genoten hebt. :P
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 15:16:37 #124
16180 crew  CoolGuy
pi_96141843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alles mag maar het correspendeerd niet met je goede opvoeding die je genoten hebt. :P
De opvoeding was goed, maar ik ben selectief in wanneer ik wat daarvan wel of niet gebruik :P

Evil van mij ;(
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:17:58 #125
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96141887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
Wat verwacht je nou van me?! Dat ik jouw schuld ga betalen of wat?
Uh ja? Wat dacht je dan, dat ik zélf verantwoordelijkheid ga nemen? Als ik dat mijn intentie was dan had ik wel een 110m2 appartement voor 1000 euro per maand ( 8)7 ) gehuurd!
pi_96142799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:17 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uh ja? Wat dacht je dan, dat ik zélf verantwoordelijkheid ga nemen? Als ik dat mijn intentie was dan had ik wel een 110m2 appartement voor 1000 euro per maand ( 8)7 ) gehuurd!
Hoeveel ben je nu netto kwijt dan?
pi_96143068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:41 schreef antfukker het volgende:

[..]

Hoeveel ben je nu netto kwijt dan?
Ik ben netto voor een appartement van 90m^2, 215 euro kwijt, daar komt dan nog 100 euro servicekosten bij. :D (ow en dit is dus koop ja)
pi_96143295
Waarom maken mensen zich zo druk om de financiele situatie van anderen? Dat is een beetje de nieuwe tendens, en het wordt steeds erger. Genieten wanneer een ander een financiele tegenslag krijgt, en de vlag gaat uit als de buurman definitief bankroet is. Interessante ontwikkeling w/
pi_96143527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben netto voor een appartement van 90m^2, 215 euro kwijt, daar komt dan nog 100 euro servicekosten bij. :D (ow en dit is dus koop ja)
Geen garage, geen lift, schoteldichtheid hoger dan 50%? :P
pi_96143600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wauw, voor welke prijs heb je het gekocht dan? 75K ofzo ........een opknappertje?
pi_96144142
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:58 schreef antfukker het volgende:

[..]

Geen garage, geen lift, schoteldichtheid hoger dan 50%? :P
Geen garage idd, wel een lift ( ik ga toch niet elke keer 12 verdiepingen omhoog lopen 8)7 ), wel wat schotels, die wil ik zelf ook nog nemen om van de kabelboer af te zijn. Maar de VVE is met nieuwe regels op de proppen gekomen dat schotels niet meer mogen.

Ook nog een nieuwe regel dat je niet meer in groepsverband wiet of qat mag gebruiken.

Eens even bij komende VVE vergadering eens vragen hoe men die nieuwe betuttelende regeltjes denkt te gaan handhaven.

Koopprijs naar aftrek van koopgarant korting 125.000 euro, en al flink wat hypotheek afgelost.

En nee het was geen opknap appartement deze waren voordat ze in de verkoop gingen door de WBV opgeknapt waarbij je als zittende huurder gewoon kon aangeven wat je wel en niet wou laten gebeuren. Dus kleur keueken soort keukenblad, hangende toilet, tegeltjes kleuren en motief in keuken, badkamer en toilet, enz..

Maar ja ik ben en blijf natuurlijk wel een leenkneus :D
pi_96145058
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Waarom maken mensen zich zo druk om de financiele situatie van anderen? Dat is een beetje de nieuwe tendens, en het wordt steeds erger. Genieten wanneer een ander een financiele tegenslag krijgt, en de vlag gaat uit als de buurman definitief bankroet is. Interessante ontwikkeling w/
Afgunst.
pi_96145314
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Tja het gaat zo langzaam met de daling van de prijzen... Elke gedwongen verkoop is natuurlijk wel een huis dat voor een redelijke prijs op de markt komt. Het is een beetje triest dat torenhoge prijzen van de afgelopen 10 jaar dit soort "de een z'n dood is de ander z'n brood" situaties maken.
pi_96146508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:16 schreef Basp1 het volgende:
Ook nog een nieuwe regel dat je niet meer in groepsverband wiet of qat mag gebruiken.
Als dat in de openbare ruimtes geldt lijkt me dat niet meer dan normaal, maar als dat ook in de appartementen zou moeten gelden dan gaat er ergens iets niet goed...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96149327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:45 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Tja het gaat zo langzaam met de daling van de prijzen... Elke gedwongen verkoop is natuurlijk wel een huis dat voor een redelijke prijs op de markt komt.
Tja, maar ik denk niet dat de gemiddelde persoon daar wat aan heeft. Zo'n executieverkoop wordt aan de vraagzijde gedomineerd door de vastgoedgraaiers.
pi_96149952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als dat in de openbare ruimtes geldt lijkt me dat niet meer dan normaal, maar als dat ook in de appartementen zou moeten gelden dan gaat er ergens iets niet goed...
Zowel de woning zelf als de openbare ruimtes worden genoemd in die regel. Dus alleen mag ik wel wat roken maar zou ik een feestje houden dan zou er niemand een jointje mogen roken. Maar die regel zal wel bedoelt zijn om thuisdealers tegen te willen gaan. Maar sancties bij overtreding van die regels zie ik nergens in datzelfde regelement staan. Dus nogal een losse flodder die regel lijkt me. Om zulke dingen tegen te gaan hebben we gewoon de politie, een vve heeft daarin niets te vertellen.
pi_96151048
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:16 schreef Basp1 het volgende:
Zegt alweer genoeg dat zo'n verbod überhaupt nodig is. :X
pi_96151057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:00 schreef Basp1 het volgende:
Zowel de woning zelf als de openbare ruimtes worden genoemd in die regel. Dus alleen mag ik wel wat roken maar zou ik een feestje houden dan zou er niemand een jointje mogen roken. Maar die regel zal wel bedoelt zijn om thuisdealers tegen te willen gaan. Maar sancties bij overtreding van die regels zie ik nergens in datzelfde regelement staan. Dus nogal een losse flodder die regel lijkt me. Om zulke dingen tegen te gaan hebben we gewoon de politie, een vve heeft daarin niets te vertellen.
Stel ze anders voor om aan dat verbod ook illegale software toe te voegen. :+
pi_96151125
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:26 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Zegt alweer genoeg dat zo'n verbod überhaupt nodig is. :X
In elk huurcontract staat tegenwoordig toch ook dat je geen hennep mag telen? (En zelfs niet mag bewerken of voorhanden mag hebben)

Zal zeer zeker in jouw antikraak contractje staan :Y
pi_96151286
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In elk huurcontract staat tegenwoordig toch ook dat je geen hennep mag telen? (En zelfs niet mag bewerken of voorhanden mag hebben)

Zal zeer zeker in jouw antikraak contractje staan :Y
Daar staat zelfs in dat ik geen huisdieren mag houden, dus dit zal er inderdaad ook wel in staan. Dus? Alsof er ook maar één antikraker is die zich iets aantrekt van zulke regeltjes. :')
pi_96151436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:32 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Daar staat zelfs in dat ik geen huisdieren mag houden, dus dit zal er inderdaad ook wel in staan. Dus? Alsof er ook maar één antikraker is die zich iets aantrekt van zulke regeltjes. :')
Dus je eigen stelling 'dat het genoeg zegt dat zo'n verbod nodig is' schoffel je nu zelf onderuit?
pi_96151688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel van die VvE-regels zijn losse flodders, vooral de vaak door de bewoners zelf opgstelde, aanvullende regels in zo'n huishoudelijk reglement. Als je zo'n regel als die je hier noemt voor de rechter laat komen, houdt die echt geen stand.

Overigens, geloof het of niet, ik heb ooit in een VvE-bestuur gezeten, dus ik weet er wel wat van. Hoe ik er ingekomen ben is een lang verhaal, maar het is echt een hondenbaan die je niemand toewenst, zelfs je grootste vijand niet.
pi_96151842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In mijn voormalige huurcontract stond dat idd. Nu komt ook iets van die strekking ook in een vve regeltje te staan dat lijkt me totaal onzinnnig omdat wanneer ze er sancties aan willen koppelen het in je koopcontract zou moeten staan. Dus niet in vve regeltjes.
pi_96152038
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus je eigen stelling 'dat het genoeg zegt dat zo'n verbod nodig is' schoffel je nu zelf onderuit?
Neehoor. Hoe kom je daarbij?

Kijk, ik woon nu toevallig nogal relaxed, maar ik heb inderdaad ook weleens in 'mindere' buurten geantikraakt. In buurtjes waar zo'n hennepteeltverbod of een verbod op drugsgebruikn in groepsverband ook niet zou misstaan (maar evengoed niets zou uithalen).

Het grote verschil is alleen dat ik daar tijdelijk voor een habbekrats woonde en elk moment wegkon. Terwijl Basp1 er iets gekocht heeft. Dat laatste zou ik dus nooit doen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:51:42 #145
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96152180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:48 schreef Asfyxia het volgende:
Dat laatste zou ik dus nooit doen.
Omg, nu voel ik bijna alsof ik de boot gemist heb door niet Basp's app te kopen... als Asfyxia het nooit zou doen moet het wel een verstandige en legale keus zijn :o
pi_96152403
quote:
schreef Asfyxia het

Het grote verschil is alleen dat ik daar tijdelijk voor een habbekrats woonde en elk moment wegkon. Terwijl Basp1 er iets gekocht heeft. Dat laatste zou ik dus nooit doen.
door de koopgarant koopt de wbv deze toko binnen 1 maand nadat ik het aanbied weer terug.
pi_96153155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

door de koopgarant koopt de wbv deze toko binnen 1 maand nadat ik het aanbied weer terug.
Ohja, da's wel lekker. Is dat zo'n regeling waarbij ook de eventuele winst of verlies met de wbv gedeeld wordt?
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:13:30 #148
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96153238
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:11 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ohja, da's wel lekker. Is dat zo'n regeling waarbij ook de eventuele winst of verlies met de wbv gedeeld wordt?
Dat is vrij gebruikelijk bij koopgarant ja. Extra kut voor de WBV :P
pi_96153860
Da's wel lekker dan.
pi_96157908
Vanaf vandaag ben ik ook een leenkneus! :D

(tenminste, zijn we het mondeling eens geworden, ik ga er pas in oktober wonen) :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')