Ah kijk daar komt de aap alweer uit de mouw, omdat jij niets gekocht hebt en daarvoor dus geen aftrekpost hebt vind je het maar diefstal.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:20 schreef meth77 het volgende:
[..]
O ik denk dat ik zeker zoveel belasting betaal dan jij.
Dus die HRA is onterecht ontvangen.
Heb je geen recht op, blijft diefstal
Misschien niet tot de PIGS, maar wij gaan enorm veel welvaart inleveren en de fin. sector gaat een enorme klapper maken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Cenzuurtje hoeveel mensen in NL hebben dan eigenlijk hypotheken in Yen uitstaan want dat was een groot probleem in ijsland.
JIj denkt dat we dadelijk ook bij de PIGS gerekend gaan worden en door de IMF onze staats financiering op orde gebracht moet gaan worden. Dan zullen er eerst nog wat andere landen ons voor moeten gaan.
Waarom zouden wij welvaart gaan inlveren, een groot gedeelte van nederland is niet werkzaam in de overbetaalde financiele sector en heeft daar ook niet veel mee te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef Censuur-152 het volgende:
Misschien niet tot de PIGS, maar wij gaan enorm veel welvaart inleveren en de fin. sector gaat een enorme klapper maken.
Natuurlijk weten de leners met een huurauto van de werkgever alles beter.
In hun ogen kan er niets mis gaan, omdat zij heel goed weten waar de klappen gaan vallen mocht het toch mis gaan....
Die verbolgenheid zou je eens over moeten spreken met een psycholoog. Klinkt niet gezond...quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:20 schreef meth77 het volgende:
[..]
De tering, wat een geld! Zitten er gouden kranen in?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:09 schreef meth77 het volgende:
De huursector krijgt het ook moeilijker
http://www.hof-rijnland.nl/deBurchtheer.html
[ afbeelding ]
Maar jij hebt geen koophuis, dus jij vind dat dat onterecht is omdat jij dat gewoon niet krijgt. Dat is heel vervelend voor jou, maar dat maakt het nog geen diefstal.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:20 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zit ook ff te kijken. Ik moet wel zeggen dat ik dat eerste plaatje van dat appartement wel erg mooi vind met die inrichting zo, maar, niet voor ongeveer 1000 euro per maandquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
De tering, wat een geld! Zitten er gouden kranen in?
het is een domme subsidieregeling die achterhaalt en overbodig isquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen koophuis, dus jij vind dat dat onterecht is omdat jij dat gewoon niet krijgt. Dat is heel vervelend voor jou, maar dat maakt het nog geen diefstal.
maar je krijgt de eerste maand gratisquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
De tering, wat een geld! Zitten er gouden kranen in?
Maar het is een regeling die bestaat en legaal is. Dus hij heeft er recht op. Heel simpel. Dat jou dat niet uitkomt is jouw probleem.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:08 schreef meth77 het volgende:
[..]
het is een domme subsidieregeling die achterhaalt en overbodig is
iets uit de vorige eeuw
Nou, score, mag je na die maand bijna 1000 euro per maand gaan aftikken voor wel heel weinig woonruimte.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:08 schreef meth77 het volgende:
[..]
maar je krijgt de eerste maand gratis
De kredietkraan zal dicht gaan en dat heeft gevolgen voor iedereen. Gewoon blijven ontkennenquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zouden wij welvaart gaan inlveren, een groot gedeelte van nederland is niet werkzaam in de overbetaalde financiele sector en heeft daar ook niet veel mee te maken.
Ik verwacht eerder dat andere landen een grotere welvaartsgroei gaan laten zien dan ons, maar verworven welvaart verdwijnt mijns inziens niet zomaar.
In de ogen van sommige doemdenkers hier kan alles misgaan en zou het al jaren mis gegaan zijn maar door onvoorziene omstandigheden wordt het maar steeds uitgesteld.
Maar wel een mooi, luxe appartement waar je verder tot in lengte van dagen geen omkijken meer naar hebt. Ideaal voor den babyboomert.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, score, mag je na die maand bijna 1000 euro per maand gaan aftikken voor wel heel weinig woonruimte.
Met een oneliner je stelling proberen te onderbouwen. Ik zou zeggen probeer het nog eens zonder fimpjes en met woorden ipv icoontjesquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:16 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
De kredietkraan zal dicht gaan en dat heeft gevolgen voor iedereen. Gewoon blijven ontkennen![]()
Hoppa, daar zijn die aannames weer. Ik weet EXACT wat ik kwijt ben per maand, en dan ook nog eens aan wat ik dat dan exact kwijt ben. Onderhoud doe ik wel, maar heb ik nog niet nodig gehad. Tuin heb ik 2 jaar geleden volledig opnieuw laten aanleggen. De waardevermindering boeit me niet want ik verkoop mjin huis niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maar wel een mooi, luxe appartement waar je verder tot in lengte van dagen geen omkijken meer naar hebt. Ideaal voor den babyboomert.
Moet jij eens uitrekenen hoeveel jij netto per maand kwijt bent voor die hut van je. Exclusief "aflossing" (want dat is eigenlijk gewoon sparen), maar inclusief WOZ-aanslag, opstalverzekering, klein onderhoud, reservering voor groot onderhoud (doe je waarschijnlijk helemaal niet), reservering voor de tuin (doe je natuurlijk ook niet), etc etc etc. En vergeet natuurlijk ook de jaarlijkse waardevermindering van je woning niet, want ook dat virtuele geld ben je gewoon kwijt.
Ben jij nou zo dom, of ik zo slim?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een oneliner je stelling proberen te onderbouwen. Ik zou zeggen probeer het nog eens zonder fimpjes en met woorden ipv icoontjes
Nou zeg het maar dan. En specificeer het dan ook even, dan kunnen we meteen zien wat je allemaal "vergeten" bent.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoppa, daar zijn die aannames weer. Ik weet EXACT wat ik kwijt ben per maand, en dan ook nog eens aan wat ik dat dan exact kwijt ben.
Komt in de toekomst vanzelf een keer. En dus zul je daar geld voor moeten reserveren.quote:Onderhoud doe ik wel, maar heb ik nog niet nodig gehad.
Kan wezen, maar over een jaar of 10 kan die wel weer een grote opfrisbeurt gebruiken. Dat betekent dus dat je ook daarvoor geld zult moeten reserveren.quote:Tuin heb ik 2 jaar geleden volledig opnieuw laten aanleggen.
Wat jou verder wel en niet boeit is totaal niet relevant bij rekensommetjes als deze. Het boeit mij ook geen ruk dat ik elke dag geld kwijt ben aan vreten. Maar ik ben het wel kwijt.quote:De waardevermindering boeit me niet want ik verkoop mjin huis niet.
Hoeveel woonoppervlak heb je dan?quote:Daar staat tegenover dat ik wel veel en veel meer woonoppervlak heb.
Is dat de onderbouwing, persoonlijk worden en geen concrete dingen kunnen aandragen waarom onze welvaart flink zal terugvallen. Op zijn hoogst wat losse flodders waarbij de samenhang vaak ver te zoeken is. Maar omdat de lucht blauw is en de zon dagelijks opkomt en er toch soms een maansverduistering is klopt je verhaal (de cenzuurtjes logica)quote:
Dat weten we zeker. Iemand die zich op de top ingekocht heeft in het nationale piramidespel kan inderdaad nooit erg hoogopgeleid zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat ik weet waarom het fout gaat in deze discussies![]()
Hoog- en laagopgeleiden leven in Nederland meer langs elkaar heen
En dan weten we wel wie aan welke kant staat.
Mensen die anti-kraak wonen, niks opbouwen, een InHolland opleiding doen en huurachterstanden oplopen zijn natuurlijk wel hoogopgeleid, dat staat buiten kijf.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:07 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat weten we zeker. Iemand die zich op de top ingekocht heeft in het nationale piramidespel kan inderdaad nooit erg hoogopgeleid zijn.
Fixed. Er stonden wat fouten in, maar dat heb je met laag opgeleide mensjesquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:41 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ben jij ik nou zo dom, of ik jij zo slim?
Dus wat jij eigenlijk zegt is dat huiseigenaren in tegenstelling tot huurkneusjes wel hun huis onderhouden, een mooie tuin bezitten, weten dat ze geld opzij moeten zetten en tot slot van rekening ook nog eens aan investeren in de toekomst doen? Verrek, we zijn het helemaal eens Asfyxia`tje!quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:53 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nou zeg het maar dan. En specificeer het dan ook even, dan kunnen we meteen zien wat je allemaal "vergeten" bent.
[..]
Komt in de toekomst vanzelf een keer. En dus zul je daar geld voor moeten reserveren.
[..]
Kan wezen, maar over een jaar of 10 kan die wel weer een grote opfrisbeurt gebruiken. Dat betekent dus dat je ook daarvoor geld zult moeten reserveren.
[..]
Wat jou verder wel en niet boeit is totaal niet relevant bij rekensommetjes als deze. Het boeit mij ook geen ruk dat ik elke dag geld kwijt ben aan vreten. Maar ik ben het wel kwijt.
[..]
Hoeveel woonoppervlak heb je dan?
Ok, heel fijn. Op het moment betaal ik netto zo'n 70% van die huurprijs voor veel meer ruimte. Weet je wat, nemen we het bruto, dan is het ongeveer hetzelfde. Weet je wat? Doen we de OZB, wat verzekeringen, onderhoud en alle zooi er bij. Dan betaal ik per maand iets meer dan die huur, voor nog steeds veel meer ruimte...quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maar wel een mooi, luxe appartement waar je verder tot in lengte van dagen geen omkijken meer naar hebt. Ideaal voor den babyboomert.
Moet jij eens uitrekenen hoeveel jij netto per maand kwijt bent voor die hut van je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |