abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96130279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

O ik denk dat ik zeker zoveel belasting betaal dan jij.
Dus die HRA is onterecht ontvangen.
Heb je geen recht op, blijft diefstal
Ah kijk daar komt de aap alweer uit de mouw, omdat jij niets gekocht hebt en daarvoor dus geen aftrekpost hebt vind je het maar diefstal. :')

Ik zou zeggen huur voor je megaloon waarmee je opschept een goede belastingadviseur en deze zal waarschijnlijk je ook adviseren om dan maar een huis te kopen als je ook redelijke aftrekposten wilt hebben. 8-)
pi_96130391
Cenzuurtje hoeveel mensen in NL hebben dan eigenlijk hypotheken in Yen uitstaan want dat was een groot probleem in ijsland.

JIj denkt dat we dadelijk ook bij de PIGS gerekend gaan worden en door de IMF onze staats financiering op orde gebracht moet gaan worden. Dan zullen er eerst nog wat andere landen ons voor moeten gaan.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:36:38 #78
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96130852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Cenzuurtje hoeveel mensen in NL hebben dan eigenlijk hypotheken in Yen uitstaan want dat was een groot probleem in ijsland.

JIj denkt dat we dadelijk ook bij de PIGS gerekend gaan worden en door de IMF onze staats financiering op orde gebracht moet gaan worden. Dan zullen er eerst nog wat andere landen ons voor moeten gaan.
Misschien niet tot de PIGS, maar wij gaan enorm veel welvaart inleveren en de fin. sector gaat een enorme klapper maken.

Natuurlijk weten de leners met een huurauto van de werkgever alles beter.
In hun ogen kan er niets mis gaan, omdat zij heel goed weten waar de klappen gaan vallen mocht het toch mis gaan....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_96131217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef Censuur-152 het volgende:

Misschien niet tot de PIGS, maar wij gaan enorm veel welvaart inleveren en de fin. sector gaat een enorme klapper maken.

Natuurlijk weten de leners met een huurauto van de werkgever alles beter.
In hun ogen kan er niets mis gaan, omdat zij heel goed weten waar de klappen gaan vallen mocht het toch mis gaan....
Waarom zouden wij welvaart gaan inlveren, een groot gedeelte van nederland is niet werkzaam in de overbetaalde financiele sector en heeft daar ook niet veel mee te maken.

Ik verwacht eerder dat andere landen een grotere welvaartsgroei gaan laten zien dan ons, maar verworven welvaart verdwijnt mijns inziens niet zomaar.

In de ogen van sommige doemdenkers hier kan alles misgaan en zou het al jaren mis gegaan zijn maar door onvoorziene omstandigheden wordt het maar steeds uitgesteld. :D
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:51:12 #80
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96131550
quote:

[..]

Die verbolgenheid zou je eens over moeten spreken met een psycholoog. Klinkt niet gezond...
Maar hey, veel plezier in je huurhok van 1000 euro. Ik drink wel een extra biertje voor je dit weekend. Vloeit mijn gestolen HRA letterlijk terug de maatschappij in _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96131900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 10:09 schreef meth77 het volgende:
De huursector krijgt het ook moeilijker
http://www.hof-rijnland.nl/deBurchtheer.html
[ afbeelding ]
De tering, wat een geld! Zitten er gouden kranen in?
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 12:02:32 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96132187
quote:

[..]

Maar jij hebt geen koophuis, dus jij vind dat dat onterecht is omdat jij dat gewoon niet krijgt. Dat is heel vervelend voor jou, maar dat maakt het nog geen diefstal.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 12:03:11 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_96132231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik zit ook ff te kijken. Ik moet wel zeggen dat ik dat eerste plaatje van dat appartement wel erg mooi vind met die inrichting zo, maar, niet voor ongeveer 1000 euro per maand :{
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:08:13 #84
324665 meth77
to do or not to do
pi_96132494
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar jij hebt geen koophuis, dus jij vind dat dat onterecht is omdat jij dat gewoon niet krijgt. Dat is heel vervelend voor jou, maar dat maakt het nog geen diefstal.
het is een domme subsidieregeling die achterhaalt en overbodig is
iets uit de vorige eeuw
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:08:36 #85
324665 meth77
to do or not to do
pi_96132512
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

maar je krijgt de eerste maand gratis
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 12:12:56 #86
16180 crew  CoolGuy
pi_96132728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:08 schreef meth77 het volgende:

[..]

het is een domme subsidieregeling die achterhaalt en overbodig is
iets uit de vorige eeuw
Maar het is een regeling die bestaat en legaal is. Dus hij heeft er recht op. Heel simpel. Dat jou dat niet uitkomt is jouw probleem.
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 12:13:22 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_96132758
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:08 schreef meth77 het volgende:

[..]

maar je krijgt de eerste maand gratis
Nou, score, mag je na die maand bijna 1000 euro per maand gaan aftikken voor wel heel weinig woonruimte.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:16:29 #88
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96132901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zouden wij welvaart gaan inlveren, een groot gedeelte van nederland is niet werkzaam in de overbetaalde financiele sector en heeft daar ook niet veel mee te maken.

Ik verwacht eerder dat andere landen een grotere welvaartsgroei gaan laten zien dan ons, maar verworven welvaart verdwijnt mijns inziens niet zomaar.

In de ogen van sommige doemdenkers hier kan alles misgaan en zou het al jaren mis gegaan zijn maar door onvoorziene omstandigheden wordt het maar steeds uitgesteld. :D
De kredietkraan zal dicht gaan en dat heeft gevolgen voor iedereen. Gewoon blijven ontkennen 8)7 8)7
pi_96133545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, score, mag je na die maand bijna 1000 euro per maand gaan aftikken voor wel heel weinig woonruimte.
Maar wel een mooi, luxe appartement waar je verder tot in lengte van dagen geen omkijken meer naar hebt. Ideaal voor den babyboomert.

Moet jij eens uitrekenen hoeveel jij netto per maand kwijt bent voor die hut van je. Exclusief "aflossing" (want dat is eigenlijk gewoon sparen), maar inclusief WOZ-aanslag, opstalverzekering, klein onderhoud, reservering voor groot onderhoud (doe je waarschijnlijk helemaal niet), reservering voor de tuin (doe je natuurlijk ook niet), etc etc etc. En vergeet natuurlijk ook de jaarlijkse waardevermindering van je woning niet, want ook dat virtuele geld ben je gewoon kwijt.
pi_96133686
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:16 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

De kredietkraan zal dicht gaan en dat heeft gevolgen voor iedereen. Gewoon blijven ontkennen 8)7 8)7
Met een oneliner je stelling proberen te onderbouwen. Ik zou zeggen probeer het nog eens zonder fimpjes en met woorden ipv icoontjes ^O^
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 12:32:48 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_96133715
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Maar wel een mooi, luxe appartement waar je verder tot in lengte van dagen geen omkijken meer naar hebt. Ideaal voor den babyboomert.

Moet jij eens uitrekenen hoeveel jij netto per maand kwijt bent voor die hut van je. Exclusief "aflossing" (want dat is eigenlijk gewoon sparen), maar inclusief WOZ-aanslag, opstalverzekering, klein onderhoud, reservering voor groot onderhoud (doe je waarschijnlijk helemaal niet), reservering voor de tuin (doe je natuurlijk ook niet), etc etc etc. En vergeet natuurlijk ook de jaarlijkse waardevermindering van je woning niet, want ook dat virtuele geld ben je gewoon kwijt.
Hoppa, daar zijn die aannames weer. Ik weet EXACT wat ik kwijt ben per maand, en dan ook nog eens aan wat ik dat dan exact kwijt ben. Onderhoud doe ik wel, maar heb ik nog niet nodig gehad. Tuin heb ik 2 jaar geleden volledig opnieuw laten aanleggen. De waardevermindering boeit me niet want ik verkoop mjin huis niet.

Daar staat tegenover dat ik wel veel en veel meer woonoppervlak heb.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:41:55 #92
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96134163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met een oneliner je stelling proberen te onderbouwen. Ik zou zeggen probeer het nog eens zonder fimpjes en met woorden ipv icoontjes ^O^
Ben jij nou zo dom, of ik zo slim?
pi_96134722
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoppa, daar zijn die aannames weer. Ik weet EXACT wat ik kwijt ben per maand, en dan ook nog eens aan wat ik dat dan exact kwijt ben.
Nou zeg het maar dan. En specificeer het dan ook even, dan kunnen we meteen zien wat je allemaal "vergeten" bent.
quote:
Onderhoud doe ik wel, maar heb ik nog niet nodig gehad.
Komt in de toekomst vanzelf een keer. En dus zul je daar geld voor moeten reserveren.
quote:
Tuin heb ik 2 jaar geleden volledig opnieuw laten aanleggen.
Kan wezen, maar over een jaar of 10 kan die wel weer een grote opfrisbeurt gebruiken. Dat betekent dus dat je ook daarvoor geld zult moeten reserveren.
quote:
De waardevermindering boeit me niet want ik verkoop mjin huis niet.
Wat jou verder wel en niet boeit is totaal niet relevant bij rekensommetjes als deze. Het boeit mij ook geen ruk dat ik elke dag geld kwijt ben aan vreten. Maar ik ben het wel kwijt.
quote:
Daar staat tegenover dat ik wel veel en veel meer woonoppervlak heb.
Hoeveel woonoppervlak heb je dan?
pi_96135095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:41 schreef Censuur-152 het volgende:

Ben jij nou zo dom, of ik zo slim?
Is dat de onderbouwing, persoonlijk worden en geen concrete dingen kunnen aandragen waarom onze welvaart flink zal terugvallen. Op zijn hoogst wat losse flodders waarbij de samenhang vaak ver te zoeken is. Maar omdat de lucht blauw is en de zon dagelijks opkomt en er toch soms een maansverduistering is klopt je verhaal (de cenzuurtjes logica)
pi_96135297
Ik denk dat ik weet waarom het fout gaat in deze discussies 8-)

Hoog- en laagopgeleiden leven in Nederland meer langs elkaar heen

En dan weten we wel wie aan welke kant staat. _O-
pi_96135453
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat ik weet waarom het fout gaat in deze discussies 8-)

Hoog- en laagopgeleiden leven in Nederland meer langs elkaar heen

En dan weten we wel wie aan welke kant staat. _O-
Dat weten we zeker. Iemand die zich op de top ingekocht heeft in het nationale piramidespel kan inderdaad nooit erg hoogopgeleid zijn.
pi_96135609
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat weten we zeker. Iemand die zich op de top ingekocht heeft in het nationale piramidespel kan inderdaad nooit erg hoogopgeleid zijn.
Mensen die anti-kraak wonen, niks opbouwen, een InHolland opleiding doen en huurachterstanden oplopen zijn natuurlijk wel hoogopgeleid, dat staat buiten kijf.
pi_96135715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:41 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ben jij ik nou zo dom, of ik jij zo slim?
Fixed. Er stonden wat fouten in, maar dat heb je met laag opgeleide mensjes ;)
Om even je vraag te beantwoorden; je staat inderdaad niet hoog aangeschreven hier, mag jij je afvragen hoe dat nou precies komt......

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2011 13:12:53 ]
pi_96135825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:53 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nou zeg het maar dan. En specificeer het dan ook even, dan kunnen we meteen zien wat je allemaal "vergeten" bent.

[..]

Komt in de toekomst vanzelf een keer. En dus zul je daar geld voor moeten reserveren.

[..]

Kan wezen, maar over een jaar of 10 kan die wel weer een grote opfrisbeurt gebruiken. Dat betekent dus dat je ook daarvoor geld zult moeten reserveren.

[..]

Wat jou verder wel en niet boeit is totaal niet relevant bij rekensommetjes als deze. Het boeit mij ook geen ruk dat ik elke dag geld kwijt ben aan vreten. Maar ik ben het wel kwijt.

[..]

Hoeveel woonoppervlak heb je dan?
Dus wat jij eigenlijk zegt is dat huiseigenaren in tegenstelling tot huurkneusjes wel hun huis onderhouden, een mooie tuin bezitten, weten dat ze geld opzij moeten zetten en tot slot van rekening ook nog eens aan investeren in de toekomst doen? Verrek, we zijn het helemaal eens Asfyxia`tje!
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:21:51 #100
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96136200
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Moet jij eens uitrekenen hoeveel jij netto per maand kwijt bent voor die hut van je.
Ok, heel fijn. Op het moment betaal ik netto zo'n 70% van die huurprijs voor veel meer ruimte. Weet je wat, nemen we het bruto, dan is het ongeveer hetzelfde. Weet je wat? Doen we de OZB, wat verzekeringen, onderhoud en alle zooi er bij. Dan betaal ik per maand iets meer dan die huur, voor nog steeds veel meer ruimte...

En nu gaan we naar die tot in lengte van dagen van jou. Ik betaal over 10 jaar namelijk nog steeds min of meer hetzelfde, terwijl die huurprijs dan met enkele honderden euro's is gestegen. Doe er nog 10 jaar bij op en ik betaal vermoedelijk nog maar de helft van die huur. En dan nog 10 jaar.... en dan woon ik bijna gratis en die huurder nog steeds krap voor zo'n 3000 euro per maand. Veel plezier in je lengte van dagen _O-

110m2 voor 1000 euro per maand 8)7
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')