euh, ik heb in een zogenaamde blanke tokkiewijk gewoond. Deze wijk was nog genomineerd voor vogelaarwijk status. Tijdje terug is er nog ME geweest.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens een week rondlopen in de (voornamelijk autochtone) tokkiewijken van Arnhem, Nijmegen of Dordrecht for example.
Jij noemt het een tokkiewijk ik een volkswijk. En ik woon er in 1, bevalt prima. Over het algemeen zijn de mensen ondanks dat ze weinig hebben gewoon erg sociaal. Ze hebben gewoon een wat uitgebreidere handleidingquote:Op donderdag 28 april 2011 18:59 schreef gkokkelman het volgende:
[..]
euh, ik heb in een zogenaamde blanke tokkiewijk gewoond. Deze wijk was nog genomineerd voor vogelaarwijk status. Tijdje terug is er nog ME geweest.
Dat was naar aanleiding van zigeuners die met 80 door de wijk reden. Zelfs die hollandse tokkies zijn nog beschaafd.
Ik heb werkelijk waar nooit problemen gehad. Het is heel simpel volk. Je ziet ze nu elke dag op straat met stoelen en een tray bier. Maar ze groeten je en je kunt een praatje maken en een bier krijgen. Tja het ziet er maf uit van dat volk met bierbuiken die met een krat bier smiddags aan auto's en scooters ligt te sleutelen maar ze willen gewoon hun ding doen.
En in de winter had ik een paar maal een lege accu. Komt gewoon een tokkie aan met startkabels die je komt helpen zonder dat je het hoefde te vragen.
Als we een feestje gaven dan ff naar de buren. Hey buur, we houden een feestje kan wat later worden maar kom ook ff langs een pils halen.
Het was simpel volk die zo hun zaakjes hadden maar het waren goede buren.
Ik heb zelfs nog een paar van hun kinderen bijles gegeven en ooit een tijdje met een "tokkie" meisje gedate
Zolang mensen zoals jij maar alles rechtlullen wat krom is wat betreft marokkanen zijn er nog tig keer meer berichten nodig zoals dit. Ik zie je eigelijk alleen maar bagetaliseren en op de man spelen in marokkanen topicsquote:Op donderdag 28 april 2011 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Buiten kijf staat dat dit op z'n zachtst gezegd nogal belachelijke acties geweest zijn. Maar dat het vervolgens al 2 topics over die verdomde mocro's gaat en men net doet alsof dit zulke uitzonderlijke acties gaat is toch wel stuitend en typisch.
Bij misdrijven is dit allang zo. Opnieuw: de mogelijkheid tot straffen is er lang en breed, maar is er is blijkbaar geen prioriteit voor dergelijke zaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:22 schreef paddy het volgende:
Het is me trouwens wel vaker opgevallen. Ook wanneer roomwitte mensen in een groep handelen, dat de wet iets mist. Ben jij met een groep op een mens aan het inhakken, is hier alleen belangrijk wie de betreffende dader is. Dit zou niet zo moeten zijn. Hak jij mee en ga jij niet weg, zou de straf voor iedereen moeten gelden die geslagen heeft. Ook al zal er één de genadeklap hebben uitgedeeld.
Ik snap trouwens ook niet waarom de buurt niet heeft ingegrepen. Die politie had al veel eerder gebeld moeten worden. Al op het moment dat de meisjes naar binnen gingen om voor die ettertjes weg te lopen.
tje de een zegt tokkie, daarnaar refereerde xapt een beetje.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij noemt het een tokkiewijk ik een volkswijk. En ik woon er in 1, bevalt prima. Over het algemeen zijn de mensen ondanks dat ze weinig hebben gewoon erg sociaal. Ze hebben gewoon een wat uitgebreidere handleiding
Bron voor deze bewering?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lezen. Als je onschuldig kattenkwaad uithaalt als roomblank jongetje kraait er geen haan naar. Houd je er een andere nationaliteit op na, haal je de voorpagina. Selectieve verontwaardiging de gekste.
Het gaat over een verlaging van de moraal waardoor het schijnbaar normaal gevonden wordt om een onbekend jong meisje een gebroken kaak en oogkas te slaan. Of dat door een allochtoon of autochtoon gedaan wordt maakt me weinig uit. In beide gevallen vind ik, moeten dit soort mensen permanent uit de maatschappij verwijderd worden. Je moet wel heel weinig moraal en geweten hebben om tot zo'n daad te komen.quote:
Als die er was had hij dat er heus wel bijgezet. Of hij moet het vergeten zijn, kan de beste gebeuren, nietwaar?quote:
Dit vind ik geen levenslang of doodstraf waard. Geen straf, wat ze nu gekregen hebben is natuurlijk ook belachelijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het gaat over een verlaging van de moraal waardoor het schijnbaar normaal gevonden wordt om een onbekend jong meisje een gebroken kaak en oogkas te slaan. Of dat door een allochtoon of autochtoon gedaan wordt maakt me weinig uit. In beide gevallen vind ik, moeten dit soort mensen permanent uit de maatschappij verwijderd worden. Je moet wel heel weinig moraal en geweten hebben om tot zo'n daad te komen.
Duidelijk signaal wat de overheid uitstraalt naar haar burgers: dop je eigen boontjes maar.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:16 schreef arucard het volgende:
[..]
Dit vind ik geen levenslang of doodstraf waard. Geen straf, wat ze nu gekregen hebben is natuurlijk ook belachelijk.
Euhm, die vind ik niet zo. Dat zou juist bevestigen dat er geen berichten zijn over blanken maar wel over Marokkanen. Die zijn er echt wel juist. Ik ga gewoon op een user klikken die altijd met dat soort berichten komtquote:Op donderdag 28 april 2011 19:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als die er was had hij dat er heus wel bijgezet. Of hij moet het vergeten zijn, kan de beste gebeuren, nietwaar?
Dan was dat al lang aangekaart geweest via sites als Joop.nl en dergelijke.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:18 schreef paddy het volgende:
[..]
Euhm, die vind ik niet zo. Dat zou juist bevestigen dat er geen berichten zijn over blanken maar wel over Marokkanen.
IK ben ook geen voorstander van de doodstraf, ik ben wel voor verwijdering uit de maatschappij. Dat kan door mensen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit af te nemen. Mensen die enkel de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen we vast wel een mooi plekje voor vinden in Siberië. Kunnen ze daar elkaar het leven zuur maken zonder dat wij er last van hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:16 schreef arucard het volgende:
[..]
Dit vind ik geen levenslang of doodstraf waard. Geen straf, wat ze nu gekregen hebben is natuurlijk ook belachelijk.
Hoe ga je dat doen? Zolang ze in een groep opereren en hun mond dicht houden kan ze over het algemeen weinig gebeurenquote:Op donderdag 28 april 2011 19:25 schreef Life2.0 het volgende:
Gewoon lekker optreden met alle mogelijkheden van de wet lijkt me ook wel iets, kun je ze opsluiten, van de straat houden, finacieel uitkleden en aan de schandpaal (helaas niet letterlijk) hangen..
Gast besef je wel hoe goed we het in Nederland hebben als verstoorde feestjes waar een paar meisjes klappen krijgen het nieuws halen? Ik denk het niet als je zegt dat het niet veel slechter kan worden.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef Silven het volgende:
[..]
Veel slechter dan het is kan het niet worden lijkt meDus laat die one-issue partij maar een tijdje aan de macht komen, wie niet waagt wie niet wint.
Ik begrijp niet goed wat je hiermee wilt zeggen: dat het té goed gaat in NL en daarom dit maar als normaal gevonden moet gaan worden ??quote:Op donderdag 28 april 2011 19:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
(...)
Gast besef je wel hoe goed we het in Nederland hebben als verstoorde feestjes waar een paar meisjes klappen krijgen het nieuws halen? Ik denk het niet als je zegt dat het niet veel slechter kan worden.
Nou, die Tokkies uit Nijmegen zijn echt geweldig. Ik ben daar nu al drie keer een week geweest tijdens de vierdaagse. Hartstikke lieve, aardige, gastvrije mensen. Nog veel groepsgevoel daar onderling.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens een week rondlopen in de (voornamelijk autochtone) tokkiewijken van Arnhem, Nijmegen of Dordrecht for example.
Morgen zal ik het bericht wel even posten, of vanavond als ik tijd heb.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als die er was had hij dat er heus wel bijgezet. Of hij moet het vergeten zijn, kan de beste gebeuren, nietwaar?
Er moeten dus meer mogelijkheden om groepen als geheel te veroordelen voor acties van individuele groepsleden. Dan zullen individuen ook sneller praten om hun eigen hachje te redden. Nu houden ze gewoon hun mond om hun maat te beschermen.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:34 schreef Life2.0 het volgende:
Dat antwoord kan in je niet geven zonder een duidelijke casus..
Maar aan de andere kant: hoe/wie/voor wat ga je ze veroordelen in een groep, het geeft je evenmin meer mogelijkheden zonder bewijs.
Je begrijpt inderdaad niet wat ik ermee wilde zeggen nee. Ik bedoelde dat het in Nederland bij lange na nog niet zo slecht gaat dat uitspraken als "het kan toch niet veel slechter gaan" gerechtvaardigd zijn. Er valt nog heel wat te verneuken aan Nederland dus ik wil het er liever niet op wagen om een partij vol narcisten en idioten aan de macht te laten komen. Dat wilde ik ermee zeggen.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:43 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed wat je hiermee wilt zeggen: dat het té goed gaat in NL en daarom dit maar als normaal gevonden moet gaan worden ??
En verder heb jij geen idee hoe het er in andere landen aan toegaat w.b. berichtgeving over dit soort zaken.
quote:Toen een een tiental onuitgenodigde jongens naar binnen probeerde te komen, sloeg de sfeer compleet om. De meisjes gaven aan dat zij niet welkom waren op het feest, waarop de groep begon met pesterijen, meldt de Nieuwe Utrechter.
De groep hield voet bij stuk en enkele jongens klommen over de schutting.
En dan zijn er ineens voor de daders geen gevolgen las ik? Ja, politieonderzoek. Alsof dat wat op gaat leveren. Dan zou één van de ouders het lef moeten hebben om te vertellen wat hun zoon heeft verteld, zodat ze door hun ouders naar de politie zijn gebracht. Pfff...dan kan je vroeg of laat verwachten dat ook een andere groep als groep verhaal gaat halen en daar dan ook geen schuldige aangewezen gaat worden.quote:Een meisje is met een hersenschudding en mogelijk een gebroken jukbeen overgebracht naar het ziekenhuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |